TFT/Gamen - the final episode

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 3.709 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

is er misschien ook een losse "tv box"( extern kastje ofzo) te koop zodat ik m'n 181t ook om kan bouwen tot tv ? :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30386

Faxe schreef op 19 December 2002 @ 14:52:
Ik overweeg om de IIyama 5131DT-BK te kopen. Ik kan over deze monitor weinig tot niets aan bruikbare informatie (reviews) vinden op het internet. Mijn vraag is dan ook of iemand misschien ervaring heeft met deze monitor. Ik zal de monitor gaan gebruiken voor diverse doeleinden waarvan games zeker niet de onbelangrijkste zal zijn De techische specificatie zijn als volgt:

LCD
- 20.1” TFT Color LCD Monitor
- Pixel Pitch : H/V: 0.255mm
- Pixels : 1600(H)x 1200(V)
- View angle: Horizontal 170 degrees ,
- Vertical 170 degrees
- Optical Rise/Fall Time : 25ms
- Luminance 250cd/m2 (Typ.)
- Contrast Ratio 600:1 (Typ.)

VIDEO
- Bandwidth: 162MHz
- Horizontal Frequency: 31-80 KHz
- Vertical Frequency: 56-85Hz
- Max. Resolution: 1600 x 1200 (UXGA)
- Supprot Resolution :VGA / SVGA / XGA / SXGA / UXGA
- Signal Input: Dual DVI-I (analog / digital connectivity)
- Color: up to 16.7 million color combinations

[afbeelding]

Aangezien het een vrij prijzig apparaat betreft hoop ik dat er iemand is die zijn of haar ervaringen met deze monitor hier wil posten.
Is deze al leverbaar dan, op de site van Iiyama staat die alleen in wit.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 30386 op 21-12-2002 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-07 08:21
Zoals ik het lees op de website van iiyama zijn ze nog geen van beide leverbaar. Dat zal alleen wel niet kloppen omdat in ieder geval de witte uitvoering op diverse websites te koop wordt aangeboden met een levertijd van 48 uur. Een website waar expliciet de zwarte wordt aangeboden heb ik nog niet kunnen vinden. Eerlijk gezegd maakt de kleur me ook niet zoveel uit.

Heb alleen tot dusverre nog weinig bruikbare informatie kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7287

Zijn er nog geen mensen die de LG L1710B hebben??
Volgens de specs heeft deze een Response Time van 16 ms.
Zie eerder bericht op pagina 31. Hij is niet duur tov de samsung 172T. Scheelt iets van 130 euro! :)

Alleen contrast is wat lager! Maar <25 of 16 ms maakt de keuze toch wat makkelijker.

Maare wie heeft deze LG???? Graag ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71693

Een LG monitor met een response tijd van 16 MS? Niet slecht!

Heb je toevallig een site met de specificaties van deze monitor?
Want ik kon hem niet vinden op www.lge.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-07 05:27
Waslijn schreef op 13 December 2002 @ 21:39:
[...]

In de specs (http://www.lge.de/data/cat_templ/daten/L1710B.pdf) staat 16ms (=62.5fps). Lijkt me wel een lekker schermpje. Jammer dat er nog geen review te bekennen is op het internet. LG geeft zelfs in de beschrijving aan dat hij goed presteert in 3d games, schept verwachtingen.
Zie hier een link naar het LG scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net ff gekeken naar de specs van de LG1710B en de Hitachi CML174SWXB,

ze schelen elkaar vrijwel niks, ben benieuwd naar de beeldkwaliteit van beide monitoren. In ieder geval geeft LG wel 16.7 miljoen kleuren aan. Maar de LG is vooralsnog wat minder goed leverbaar...

Ik vind het design van de LG ook iets beter vind...

LG:

Afbeeldingslocatie: http://www.battlefield-1942.nl/data/images/nieuws/223412360236

Hitachi:

Afbeeldingslocatie: http://www.hitachidigitalmedia.com/products/cml174sxwb/lg_cml174sxwb.jpg

Ik kijk iig uit naar reviews van beide monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 22:48

vehpol

Go Go Gadget!

Anoniem: 71693 schreef op 22 December 2002 @ 15:35:
Net ff gekeken naar de specs van de LG1710B en de Hitachi CML174SWXB,

ze schelen elkaar vrijwel niks, ben benieuwd naar de beeldkwaliteit van beide monitoren. In ieder geval geeft LG wel 16.7 miljoen kleuren aan. Maar de LG is vooralsnog wat minder goed leverbaar...

Ik vind het design van de LG ook iets beter vind...

LG:

[afbeelding]

Hitachi:

[afbeelding]

Ik kijk iig uit naar reviews van beide monitoren.
Als ik zo naar deze monitoren kijk wordt het echt steeds meer tijd om te gaan sparen. _/-\o_

Ik vraag me wel af of je het verschil tussen 16ms en 25ms echt zal merken!

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19787

Morgen heb ik de hitach binnen met 16ms response time. De zwarte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-07 07:59
Volgens mij is de L1710B helmaal nergens leverbaar, want er staan 2 winkels in de pricewatch. Waarvan de 1 hem helmaal niet levert en de ander een L1710B met een responsetijd van 20ms verkoopt (pcvergelijk). Dat is dus een andere/oudere versie.

Het zijn wel mooie monitors. Ben net in de stad geweest bij MyCom, die hebben de L1710s. Deze ziet er hetzelfde uit, alleen heeft geen dvi en een response van 30ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Faxe schreef op 22 december 2002 @ 00:00:
Zoals ik het lees op de website van iiyama zijn ze nog geen van beide leverbaar. Dat zal alleen wel niet kloppen omdat in ieder geval de witte uitvoering op diverse websites te koop wordt aangeboden met een levertijd van 48 uur. Een website waar expliciet de zwarte wordt aangeboden heb ik nog niet kunnen vinden. Eerlijk gezegd maakt de kleur me ook niet zoveel uit.

Heb alleen tot dusverre nog weinig bruikbare informatie kunnen vinden.
Ik kan er ook weinig over vinden, maar ja hij is ook vrij nieuw. Ik vind de zwarte toch versie toch mooier om te zien.
Afbeeldingslocatie: http://www.kurts-smilies.de/crash2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64943

Anoniem: 19787 schreef op 20 december 2002 @ 19:16:
Als ik vandaag niet weg was gegaan had ik de hitachi gehad.
Hij is dan werkelijk binnen 24 uur geleverd onder rembours nog wel zonder verzendkosten.
Ik kan m dus maandag ophalen.

Be continued!!
Hallo het is al 09:51.

Wat ben jij langzaam ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Anoniem: 64943 schreef op 23 December 2002 @ 09:52:
[...]

Hallo het is al 09:51.

Wat ben jij langzaam ! ;)
IDD ja, als het mijn monitor zou zijn had ik al om 8 uur voor het postkantoor gestaan :P

Maar goed, ROOG als je dat ding ooit nog gaat halen vandaag, post ff wat bevindingen. Ik zit hier op mijn werk en mijn neus is als vrij leeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Supershiva schreef op 23 december 2002 @ 12:03:
[...]

IDD ja, als het mijn monitor zou zijn had ik al om 8 uur voor het postkantoor gestaan :P

Maar goed, ROOG als je dat ding ooit nog gaat halen vandaag, post ff wat bevindingen. Ik zit hier op mijn werk en mijn neus is als vrij leeg :+
Ik had er met mijn slaapzakje voorgelegen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69051

Ik denk dat ie m niet hoeft ofzo... :D
Gelukkig heb ik de mijne al... wachten is zoooo vervelend! Maar ja, ik heb wel die $%#%! pixel!!! Hopelijk heb jij dat niet ROOG, want t is echt k*t. Ookal heb ik volledig vertrouwen dat ik gelijk zal krijgen, toch is het een hoop extra moeite.
Ik zou trouwens graag willen laten weten hoe het scherm presteert, maar ja, op mijn p3-450 kan ik niet echt spelletjes testen natuurlijk. Misschien NFS High Stakes 1 er maar eens in doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Newsradio, welk scherm heb jij ???
Heb jij die Hitachi die Roog heeft besteld ?

Zo ja, hoe zijn de kleuren ? 256K of 16.7 Miljoen

Zo nee, welk scherm heb jij en zijn de kleuren hiervan OK ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Supershiva schreef op 23 december 2002 @ 14:44:
Newsradio, welk scherm heb jij ???
Heb jij die Hitachi die Roog heeft besteld ?

Zo ja, hoe zijn de kleuren ? 256K of 16.7 Miljoen

Zo nee, welk scherm heb jij en zijn de kleuren hiervan OK ?
Volgens mij heeft hij een Samsung T171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een Samsung 172T. Vind het een prachtig beeld geven, al is het maar analoog op een Riva 128ZX 8MB. Kan dus alleen verder nog niet echt goed testen, door mn oude pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rooooog!

Je gaat me toch niet vertellen dat je er geen tijd voor had vandaag om je monitor op te halen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi kom net uit me werk en heb de tft opgehaald (postkantoor is pas half twee open :P ).
Ziet er top uit zo als ik snel zag. Alles zit er bij zelfs de dvi kabel zoals bij me samsung 181t.

IK ga m nu aansluiten en als ik dooie pixels vind, geen ramp. Er zit 30 dagen pixel perfect op :).

Be continued

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 13:27
Anoniem: 19787 schreef op 23 december 2002 @ 18:58:
Hoi kom net uit me werk en heb de tft opgehaald (postkantoor is pas half twee open :P ).
Ziet er top uit zo als ik snel zag. Alles zit er bij zelfs de dvi kabel zoals bij me samsung 181t.

IK ga m nu aansluiten en als ik dooie pixels vind, geen ramp. Er zit 30 dagen pixel perfect op :).

Be continued
Ik ben zeer benieuwd.

Ik, ReseTTim en Oeloe komen zo even langs >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-07 15:46

ReseTTim

Chocolate addicted

met digicam?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh nee he. Ik zet m vast in de kluis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

Ik ga bij mn nieuwe Dell Dimension een 1702FP nemen. Zijn er mensen met ervaringen hier?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Anoniem: 19787 schreef op 23 december 2002 @ 19:18:
Oh nee he. Ik zet m vast in de kluis :P
Je hebt trouwens wel mooi vergelijkingsmateriaal. Wat ik mij afvraag is of die Hitachi niet een beetje lomp overkomt naast zo'n 181T, hij heeft zo grote zwarte omhuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19787 schreef op 23 december 2002 @ 18:58:

Be continued
Gmmblr werken op de dag dat je TFT komt.

Heilig schennis. !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Latest update van Roog:

9.00 PM kunnen we maybe foto's verwachten!

wooot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71693 schreef op 23 December 2002 @ 19:53:
Latest update van Roog:

wooot!
Shit en ik zit al vanaf 9:00 AM op reload te drukken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net even nfs road challenge getest op mn 172T. Tsja... wat kan ik zeggen... die RIVA 128ZX geeft echt K*Tbeeld! Daarmee kan ik echt geen test doen. En voor zover je met nfs al ghosten zou kunnen ontdekken, ik zie het absoluut niet. Zou graag quake of unreal ofzo testen waarbij je het het snelst ziet, maar dat gaat dus niet. Heb die spelletjes overigens niet eens...

Valt me overigens wel op dat ik toch wel af en toe op 'auto' moet drukken om alles weer aan te passen. Gelukkig zal dat straks verholpen zijn als ik mn dvi poort ga gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 69051 op 23-12-2002 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71693 schreef op 23 December 2002 @ 19:53:
Latest update van Roog:

wooot!
Het blijft wel erg stil... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Games gaan perfect geen ghosting alles super vloeiend. Names de delagatie; Oeloe, ReseTTim en M3ga-Man is hij goed bevonden :) Vanaf de zijkant ziet het er wel vlekkerig uit. Ik ben er zeer tevreden mee.

Kom maar op met de vragen!

Er zitten gelukkig geen kapotte pixels op.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 19787 op 24-12-2002 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Anoniem: 19787 schreef op 23 December 2002 @ 22:30:
Games gaan perfect geen ghosting alles super vloeiend. Names die delagatie; Oeloe, ReseTTim en M3ga-Man is hij goed bevonden :) Vanaf de zijkant ziet het er wel vlekkerig uit. Ik ben er zeer tevreden mee.

Er zitten gelukkig geen kapotte pixels op en pics komen er zo aan.
Hoe bevallen de kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27881

Anoniem: 69051 schreef op 23 december 2002 @ 21:18:
Zou graag quake of unreal ofzo testen waarbij je het het snelst ziet, maar dat gaat dus niet. Heb die spelletjes overigens niet eens...
Je kunt natuurlijk altijd nog de demo downloaden zodat je ons prima kunt informeren hoe het jou bevalt :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19787 schreef op 23 december 2002 @ 22:30:
Games gaan perfect geen ghosting alles super vloeiend. Names die delagatie; Oeloe, ReseTTim en M3ga-Man is hij goed bevonden :) Vanaf de zijkant ziet het er wel vlekkerig uit. Ik ben er zeer tevreden mee.

Er zitten gelukkig geen kapotte pixels op en pics komen er zo aan.
Ik dacht al die zit te gamen en denkt dat het pas 19:00 is :)

Kijk eens naar deze plaatjes ( en de omschrijfing)

http://www.net22.co.uk/demos/monitor/index.htm
http://www.meritweb.com/color-test.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27881 schreef op 23 December 2002 @ 22:34:
[...]

Je kunt natuurlijk altijd nog de demo downloaden zodat je ons prima kunt informeren hoe het jou bevalt :P ;)
Hij zit weer te gamen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier de pics dan

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/hitachiroog.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/hitachroog2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/hitachroog3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/hitachroog4.jpg

Zo lekker heb ik nog nooit gegamed op een tft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19787 schreef op 23 December 2002 @ 23:28:
Hier de pics dan

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Hmm Je laatste plaatje, is die rechter nu "doffer" ?!?
Zwart ziet er in iedergeval goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64943 schreef op 23 December 2002 @ 23:36:
[...]

Hmm Je laatste plaatje, is die rechter nu "doffer" ?!?
Zwart ziet er in iedergeval goed uit.
De samsung is veel grauwer en minder vel van kleur. De hitachi is echt 10x beter met alles zelfs de garantie en is tenminste leverbaar binnen 24 uur :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 19787 op 23-12-2002 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64943 schreef op 23 December 2002 @ 22:47:
[...]

Ik dacht al die zit te gamen en denkt dat het pas 19:00 is :)

Kijk eens naar deze plaatjes ( en de omschrijfing)

http://www.net22.co.uk/demos/monitor/index.htm
http://www.meritweb.com/color-test.htm
Werkt allemaal goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen kleur stapjes....

Huston, i think we have a winner. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ohja.

Waar heb je hem bestelt. ?!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64943 schreef op 23 December 2002 @ 23:56:
[...]

Ohja.

Waar heb je hem bestelt. ?!??
www.tftscherm.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8203

Hi Roog gefeliciteerd met je Hitachi ik zelf neem hem ook maar had ik al lang beslist
Ik heb eerder in deze thread al over die cml174 gepost.Dus als iemand een tft wil
kopen is keuze easy.Waar anders krygt je DVI kabels by Pixel garantie,Snelste voor
Games we speelen alemaal welleens games.Okay rand is iets dikker als sommige andere
merken maar je heb wel meer zekerheid.Op je photos komt ie mooir over dan de Samsung
Veel plezier der mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Ben denk ik overtuigd. Zat eerst aan een 172T/191T te denken, maar die dingen zijn amper leverbaar. En wanneer ze dit wel zijn is er geen mogelijkheid tot controle op dode pixels. De Hitachi is 100euro goedkoper, sneller en heeft een betere garantie.

Roog, bij welke winkel heb je hem gekocht? En wat bedoel je met die vlekken? De monitor heeft toch een 160C inkijkhoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De rand van de tft is het zelfde of zelfs dunner dan de samsung ernaast. Als ik naar een donker beeld kijk (zwart dus) dan is het beeld vlekkerig als je van de zijkant kijkt. Als je er recht voor zit natuurlijk niet. Dat heeft de samsung dan weer niet. De Hitachi kan ook veel feller beeld geven en alle kleuren zijn veel voller.

De winkel staat bij een post terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waslijn schreef op 24 December 2002 @ 00:12:
Ben denk ik overtuigd. Zat eerst aan een 172T/191T te denken, maar die dingen zijn amper leverbaar. En wanneer ze dit wel zijn is er geen mogelijkheid tot controle op dode pixels. De Hitachi is 100euro goedkoper, sneller en heeft een betere garantie.

Roog, bij welke winkel heb je hem gekocht? En wat bedoel je met die vlekken? De monitor heeft toch een 160C inkijkhoek?
Op een 191t kan je echt niet gamen. Ik weet niet of dat belangerijk is voor jou?
Een samsung 152t ziet er ook goed uit met gamen maar toch een beetje ghosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

bestaat er wel een 18 of 19" met 16 ms? ik heb nu een 22" en wil niet graag terug naar 17

wat bedoel je precies met dat je niet kan gamen op een 191T. want das precies degene die ik wil kopen

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks Roog!

En nu alvast bedankt voor de pics die we morgenavond krijgen :) (pics rondom de monitor zelf :)

Alhoewel ik vermoed dat de vaste posters in deze thread onderhand al een hitachi hebben besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MUSTIS schreef op 24 december 2002 @ 01:14:
bestaat er wel een 18 of 19" met 16 ms? ik heb nu een 22" en wil niet graag terug naar 17

wat bedoel je precies met dat je niet kan gamen op een 191T. want das precies degene die ik wil kopen
Met dat scherm heb je veels te veel last van ghostin. Staat ook in de reviews over dat scherm. De 181t heeft dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeg, heb je een adres voor die foto van Angelina Jolie? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-06 11:52

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Anoniem: 19787 schreef op 24 December 2002 @ 00:33:
De rand van de tft is het zelfde of zelfs dunner dan de samsung ernaast. Als ik naar een donker beeld kijk (zwart dus) dan is het beeld vlekkerig als je van de zijkant kijkt. Als je er recht voor zit natuurlijk niet. Dat heeft de samsung dan weer niet. De Hitachi kan ook veel feller beeld geven en alle kleuren zijn veel voller.

De winkel staat bij een post terug.
Ik heb de Samsung 171P en ik kan daardoor niet geloven dat jouw 172T zulke slechte kleuren genereert. Heb je al geprobeerd om je kleurenprofiel aan te passen? Er zit een stukje software bij die monitor.

Bij mij geeft de 171P superrijke kleuren en wit is wit en zwart is zwart.
Ik heb nog geen andere tft monitor gezien die zo'n rijk kleurenpalet heeft als de 171P. Hier op het werk staan diverse tft's en uiteraard heeft mijn leptob (waar ik nu achter zit) ook een tft schermpje :)

Verder was er op de (ik meen) 15e pagina van deze topic een rastertekening waarbij je het verschil moet kunnen zien tussen een DVI en een RGB aansluiting.
Ik heb nu (nog) een RGB aansluiting, maar kon nagenoeg geen storing ontdekken bij het kijken naar die tekening! En dat met maar een Asus 6600 GForce 1 videokaartje...

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je geld teveel ofzo :D Twee van zulke TFT schermen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59

HenkS

Da_king alias HenkS

wat is het nu het preciese modelnummer van dat scherm??? dan weet ik zeker dat ik in januari de goede ga bestellen want ik ben nu ook overtuigd!!!!

en ja waar vinden we die Angela Jolie achtergrond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
HenkS schreef op 24 December 2002 @ 09:37:
wat is het nu het preciese modelnummer van dat scherm??? dan weet ik zeker dat ik in januari de goede ga bestellen want ik ben nu ook overtuigd!!!!

en ja waar vinden we die Angela Jolie achtergrond!!!
CML174SXWB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MUSIMAN2, heb je het nu tegen Roog of tegen mij? Hij heeft namelijk de 191T (of 181T?) en ik heb de 172T. De mijne geeft prachtige kleuren vind ik, al heb ik geen vergelijkingsmateriaal. Alleen in NFS Road Challenge ziet het er niet uit, maar dat ligt geheel en al aan mijn brakke videokaart.

WASLIJN, ik heb ongeveer de goede gevonden, op kazaa.

Overigens, als ik windows xp op 32bit zet en ik een zwart scherm heb zoals de achtergrond bij NFS menuutjes, dan streept het beeld steeds. Dat zal ook wel aan mijn videokaart liggen neem ik aan? 1280*1024 vindt zo'n 8mb kaart van 5 jaar oud gewoon niet fijn denk ik.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 69051 op 24-12-2002 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Anoniem: 69051 schreef op 24 December 2002 @ 10:41:
Overigens, als ik windows xp op 32bit zet en ik een zwart scherm heb zoals de achtergrond bij NFS menuutjes, dan streept het beeld steeds. Dat zal ook wel aan mijn videokaart liggen neem ik aan? 1280*1024 vindt zo'n 8mb kaart van 5 jaar oud gewoon niet fijn denk ik.
Zeker analoog aangesloten ? (8 MB TNT zal wel geen DVI aansluiting hebben he ? :P ) Strepen en pixel'shimmering' (dat je pixels of horizonale lijnen van pixels ziet trillen) krijg je omdat de videokaart eerst digitale beeldinformatie omzet naar analoog, het over de VGA kabel stuurt, en je videokaart er weer digitale informatie van maakt. Doordat je brakke TNT geen strakke timing heeft gaat het bij de omzetting terug naar digitaal fout, en verspringen pixels. Op een CRT zie je dat niet, want een CRT is analoog/continu. Een TFT scherm is digitaal/discreet, dus daar zie je dan wel een pixel of pixellijnen verspringen.

Daarom raad ik iedereen aan om, als je TFT scherm het kan, DVI te gebruiken, ook als je niet wilt gamen. Er staan Radeon 7000s met DVI aansluiting in de tweakers prijwacht vanaf ongeveer 50 euro, en voor rond de 75 euro heb je al een GeForce MX440 met DVI. Zeker het overwegen waard, als je monitor tenminste een DVI aansluiting heeft.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19787 schreef op 24 December 2002 @ 00:35:
[...]

Op een 191t kan je echt niet gamen. Ik weet niet of dat belangerijk is voor jou?
Een samsung 152t ziet er ook goed uit met gamen maar toch een beetje ghosting.
Heb jij een 191T, Roog? of heb je dat gehoord. Op mijn 191T kun je namelijk heel goed gamen.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Anoniem: 30386 schreef op 24 december 2002 @ 11:16:
[...]Heb jij een 191T, Roog? of heb je dat gehoord. Op mijn 191T kun je namelijk heel goed gamen.!
Hij heeft een 181T, die heeft nagenoeg dezelfde specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Hoppa, zojuist ook ff de Hitachi CML174SXWB besteld bij www.tftscherm.nl

Ik krijg hem of vrijdag a.s. en anders maandag.
Wel beter trouwens dat er geen extra verzendkosten o.i.d. in rekening worden gebracht.

_/-\o_ OH ALLMIGHTY TPG MANNETJE, PLEASE BRING MY TFT ON FRIDAY _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
Hoppa, ook ik heb zojuist de Hitachi CML174SXWB besteld, maar dan bij www.tftwinkel.nl

Hij wordt vandaag verstuurd, dus ben benieuwd wanneer hij aankomt....
Hopelijk heel erg snel ! want 14 inch crt is zeer irritant :(

:*) Eindelijk lekker rustig beeld, maar (als het goed is) geen ghosting :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

k*t wil hem ook bestellen, maar moet ff tot januari wachten ivm pc prive voordeel enz.....

*zucht* moeti k het nog maar doen met mijn 21'' iiyama 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pfff, wat is iedereen hier ineens druk TFTschermen aan het kopen? :D
Ik ga zo ff naar de stad om een nieuwe videokaart te kopen voor mn brakke oude systeempje. Kan ik mn monitor wat beter testen.
Enneuh JumpStart, als ik over een maand of 2-3 een nieuwe pc neem, dan is dat ZEKER wel met een dvi kaart!

Het is wel jammer dat er nou verder bijna niemand anders is met een 172T, die even kan testen.
Voel me zo alleen nu iedereen Hitachi's koopt... ;(

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 69051 op 24-12-2002 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Hier de pics dan

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

offtopic:
ff zeikmode:

zit jij niet echt superdicht op je schermen??

en geld teveel 2 van die dingen + een B&W speaker ??

en zo'n speaker zet je toch niet op je bureau??? maar op een mooie standaard op de grond???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tekno schreef op 24 december 2002 @ 11:32:
Hoppa, ook ik heb zojuist de Hitachi CML174SXWB besteld, maar dan bij www.tftwinkel.nl

Hij wordt vandaag verstuurd, dus ben benieuwd wanneer hij aankomt....
Hopelijk heel erg snel ! want 14 inch crt is zeer irritant :(

:*) Eindelijk lekker rustig beeld, maar (als het goed is) geen ghosting :*)
14 inch CRT?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekno
  • Laatst online: 10-12-2024
Tja, dat krijg je als je je 17" pjama pro 410 al verkoopt aan je broertje voordat je een nieuwe tft monitor hebt :? . Want ik was oorspronkelijk aan het kijken voor een 191t, maar die was nergens leverbaar en al dat gedoe met kapotte pixels...
Tja toen ben ik maar eens verder gaan kijken en toen is het uiteindelijk toch gewoon die hitachi geworden. Goede specs voor gamen en als ik het bij roog zo zie staan ziet het er goed uit en natuurlijk 30 dagen pixelgarantie. Maar ja, ik had dus eerst in de tussentijd geen monitor, toen heb ik maar een heeeeeele oude 14 inch gepakt, die nauwelijks de 800x600 haalt :D. Dan ga je meteen harder zoeken naar een vervanger. Ding is zo bol als een vissekom :'(

Maar ja, nog even geduld en dan kan ik weer :*) kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik dacht al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
tekno schreef op 24 december 2002 @ 12:35:
Tja, dat krijg je als je je 17" pjama pro 410 al verkoopt aan je broertje voordat je een nieuwe tft monitor hebt :? . Want ik was oorspronkelijk aan het kijken voor een 191t, maar die was nergens leverbaar en al dat gedoe met kapotte pixels...
Tja toen ben ik maar eens verder gaan kijken en toen is het uiteindelijk toch gewoon die hitachi geworden. Goede specs voor gamen en als ik het bij roog zo zie staan ziet het er goed uit en natuurlijk 30 dagen pixelgarantie. Maar ja, ik had dus eerst in de tussentijd geen monitor, toen heb ik maar een heeeeeele oude 14 inch gepakt, die nauwelijks de 800x600 haalt :D. Dan ga je meteen harder zoeken naar een vervanger. Ding is zo bol als een vissekom :'(
Maar ja, nog even geduld en dan kan ik weer :*) kijken ;)
He das toevallig, had bijna dezelfde situatie, maar ik verkoop mij hele computer aan mijn broertje. Heb hem tot nu toe nog rustig kunnen houden, want ik kan echt niet zonder PC (werk+hobby+studie). Dus begin van het jaar alles nieuw bestellen inclusief 17" Hitachi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-07 18:06

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Anoniem: 19787 schreef op 23 december 2002 @ 23:28:
Hier de pics dan

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/hitachroog4.jpg

Dat ziet er erg :9~ uit !!

Jammer dat die Samsung zo mat is .. weinig spannende kleuren en diepte ;(
Welk type is dat eig?

'k Zit zelf te denken aan die nieuwe LG 710, ongeveer dezelfde prijs/prestaties .. maar 'k weet niet hoe dat beeld is ... misschien ga ik van middag in de stad wel even kijken .... krijg er steeds meer zin :P

btw. hoe zijn de resultaten als je die Nokia monitortester uit de FAQ erop loslaat??
Als ik die hier op me LG 775FT CRT loslaat .. euhmz ... :'( :'( :'(

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske
  • Laatst online: 01-07 10:24

Fritske

'Knowledge' is power

Het wordt echt steeds moeilijker om te kiezen zeg. Eerst zag ik de samsung 191T wel zitten, maar ik begin te twijfelen. Ik zie dat Hitachi ook een 19" TFT heeft. staat bij tftwinkel erbij. de HITACHI CML190SXWB 19" TFT. Alleen op de officiele site van Hitachi staat ie niet... :?

Weet iemand als die ook goed is?

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22514

iemand in het bezit of die ervaring heeft met deze 19 inch Hitachi CML190SXWB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HenkS schreef op 24 december 2002 @ 11:41:
k*t wil hem ook bestellen, maar moet ff tot januari wachten ivm pc prive voordeel enz.....

*zucht* moeti k het nog maar doen met mijn 21'' iiyama 8)7
Me too. Maar voordat ik weer naar het werk moet staat hij er. :)

Gisteren wel een nieuwe videoplank moeten kopen, mijn Gf2 MX gaf in eens geen beeld meer (al tijdens booten).
Meteen een Ti4200 met DVI gekocht. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
Anoniem: 69051 schreef op 24 december 2002 @ 11:44:
Ik ga zo ff naar de stad om een nieuwe videokaart te kopen voor mn brakke oude systeempje. Kan ik mn monitor wat beter testen.
Enneuh JumpStart, als ik over een maand of 2-3 een nieuwe pc neem, dan is dat ZEKER wel met een dvi kaart!

Het is wel jammer dat er nou verder bijna niemand anders is met een 172T, die even kan testen.
Voel me zo alleen nu iedereen Hitachi's koopt... ;(
Maak je geen zorgen, ik ga nog steeds voor de 172T. Ik wacht alleen tot halverwege januari om te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wow! :P
(is het het beeldscherm of de achtergrond ;) )

Nou weet ik helemaal niet meer of ik de Hitachi of de 172T zal doen... :/
Die Samsung ziet er idd behoorlijk mat uit.. :|

Ik had beter verwacht:
http://www.modfactor.com/...sung172T/Samsung172t.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Laatst online: 30-06 20:48
Anoniem: 69051 schreef op 24 December 2002 @ 11:44:
Energiepremie tot 1 jan 2003 :D

Ook ik heb dr eentje bij www.tftwinkel.nl besteld. (doen goeie zaken!)
De HITACHI CML190SXWB :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 17:10

mvds

Totally awesome!

Ik snap niet dat iedereen nou ineens aanneemt dat die kleuren zo flets zijn van de samsung. Er heeft één persoon een plaatje laten zien en ineens hebben volgens jullie alle monitoren er last van.

Er zijn al heel veel reviews van die monitor te vinden en niet een maakt een melding van dit probleem, waarom zou dat toch zijn? Ik gok dat er gewoon een probleempje is met instellingen, en dat het helemaal niks te maken hefet met problemen van dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Fritske schreef op 24 december 2002 @ 14:10:
Het wordt echt steeds moeilijker om te kiezen zeg. Eerst zag ik de samsung 191T wel zitten, maar ik begin te twijfelen. Ik zie dat Hitachi ook een 19" TFT heeft. staat bij tftwinkel erbij. de HITACHI CML190SXWB 19" TFT. Alleen op de officiele site van Hitachi staat ie niet... :?

Weet iemand als die ook goed is?
http://www.hitachidigital...TypeId=7&searchGroupId=22
Staat die gewoon bij. Hij heeft dezelfde specs als de 191T. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het panel uit de 191T, zelfs door Hitachi geproduceerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
obsidian schreef op 24 December 2002 @ 16:36:
Ik snap niet dat iedereen nou ineens aanneemt dat die kleuren zo flets zijn van de samsung. Er heeft één persoon een plaatje laten zien en ineens hebben volgens jullie alle monitoren er last van.

Er zijn al heel veel reviews van die monitor te vinden en niet een maakt een melding van dit probleem, waarom zou dat toch zijn? Ik gok dat er gewoon een probleempje is met instellingen, en dat het helemaal niks te maken heeft met problemen van dit scherm.
Het hoeft ook niet te zijn dat je er last van hebt. Maar die Hitachi heeft gewoon erg goede kleuren. Dacht het ook in een review/forum gelezen te hebben. Als je ze dan direct naast elkaar zet, lijkt het verschil enorm. Zelfde heb ik met een 55cm TV(beide platte beeldbuis en nieuw) van mij (Sony) en mij broertje (Philips). Als je die naast elkaar zet, zijn de kleuren van Philips veel matter. Het is een kwestie van smaak, het hoeft niet dat de een minder is da de ander. Zo denk ik erover.

Voordelen blijven
- 100euro goedkoper
- direct leverbaar
- 16ms response
- betere garantie

Nadelen
- design?
- geen pivot mode
- niet in hoogte verstelbaar

En even over dat plaatje, volgens mij lijkt die 181T extra flets, omdat de flits erop valt.

[ Voor 12% gewijzigd door waslijn op 24-12-2002 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Glorfindel, ik kan je zeggen dat ik ook dat plaatje van Angelina even getest hebt en het is veel kleuriger dan wat ik op die 191T zie. Het ziet eruit als op de Hitachi.
Heb nu net een GF2MX400 in mn systeem gezet en ga straks wel even wat meer spelletjes testen. Moet ze alleen eerst ff.... kuch... downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
Nadeel ook.
Die Hitachi's kunnen geen Paviot. (de 19" die ik in bestelling heb iig niet)

Toch vind ik dat de 30 dagen pixel perfect garantie van Hitachi de doorslag geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ing._Buttje schreef op 24 December 2002 @ 12:45:
[...]

Dat ziet er erg :9~ uit !!

Jammer dat die Samsung zo mat is .. weinig spannende kleuren en diepte ;(
Welk type is dat eig?

'k Zit zelf te denken aan die nieuwe LG 710, ongeveer dezelfde prijs/prestaties .. maar 'k weet niet hoe dat beeld is ... misschien ga ik van middag in de stad wel even kijken .... krijg er steeds meer zin :P

btw. hoe zijn de resultaten als je die Nokia monitortester uit de FAQ erop loslaat??
Als ik die hier op me LG 775FT CRT loslaat .. euhmz ... :'( :'( :'(
Die Hitachi ziet er inderdaad veel "voller" uit qua kleur, het is jammer dat winkels altijd zo weinig TFT's hebben staan om te vergelijken.

Ik had een tweede 191T op bestelling staan (al 8 weken inmiddels) maar heb hem vandaag gewijzigd in een Hitachi CML 190SXW BLACK http://www.hitachi-eu-bsd...TypeId=7&searchGroupId=22

Die wordt volgende week al geleverd, terwijl die Samsung gewoon ook nog eens niet te leveren is.

Afbeeldingslocatie: http://www.hitachidigitalmedia.com/products/cml190sxwb/lg_cml190sxwb-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
Anoniem: 69051 schreef op 24 December 2002 @ 16:45:
Glorfindel, ik kan je zeggen dat ik ook dat plaatje van Angelina even getest hebt en het is veel kleuriger dan wat ik op die 191T zie. Het ziet eruit als op de Hitachi.
Heb je dezelfde test opstelling? Anders kun je moeilijk gaan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het erg bijzonder. Ik volg dit topic al een tijdje. Eerst was Samsung heilig, echt super gewoon. Nu is de Hitachi ineens heilig. :9 Kan het niet gewoon zo zijn dat het allebei erg goede monitoren zijn? Ik heb de Hitachi nog nooit in het echt gezien, maar de Samsungs wel. Naar mijn mening geven die een zeer goed beeld met erg mooie kleuren. Zoals hierboven al eerder wordt gezegd, de instellingen van de monitor kunnen al een hoop doen ;) Als beide monitoren zeer goed zijn en de een goedkoper, logisch dat je dan voor de Hitachi gaat. Dit betekent echter niet dat de Samsung slecht is, lijkt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Hier de pics dan

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

zou je voor mij toevallig de achtergrond van die hitachi (1 van de eerste plaatjes ook hier willen posten, samen met die van Tombraider :)
alvast bedankt.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, ik heb helaas niet dezelfde opstelling. Als iemand met een Hitachi langs wil komen misschien? Kunnen we een test doen!
Maar ik kan wel zien dat wanneer ik die achtergrond neem, mijn kleuren eruitzien zoals op de Hitachi van de foto. Het ziet er zeer gekleurd uit en niet mat. Vergelijkingsmateriaal heb ik dus helaas niet. Binnenkort met mn CRT ernaast proberen dan... of mn laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 12-07 18:06

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

obsidian schreef op 24 december 2002 @ 16:36:

Er zijn al heel veel reviews van die monitor te vinden en niet een maakt een melding van dit probleem, waarom zou dat toch zijn? Ik gok dat er gewoon een probleempje is met instellingen, en dat het helemaal niks te maken hefet met problemen van dit scherm.
Vooropgestelt dat het per monitor en per type vast enorm kan/zal verschillen, is het gewoon een feit dat die Samsung daar op de foto gewoon akelig mat oogt :'(

Het zou inderdaad een kwestie van instellingen kunnen zijn echter, dus bij deze ...

Verder zal iedere TFT op het eerste gezicht leuk ogen, maar je ziet pas verschil als je er een referentie naast zet ... dat is met alles zo !! Koop een stereo en je zult denken "leuk dingetje" .. ga dan eens égt iets goeds beluisteren en je slaat stijl achterover ...

Het gaat om het directe vergelijk .. daarom is het ook zo belangrijk de monitoren in het echt te bekijken!! :Y)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nouja, aangezien ik nu natuurlijk bezig ben met dat It2take verhaal, heb ik in elk geval een tijd om mn monitor te bekijken. Ik hoop dat ik op de een of andere manier een keertje die Hitachi er naast kan zien. Iemand uit de omgeving Rotterdam met dat scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het vreemde vind ik ook dat de Hitachi:

Contrast Ratio: 400:1
Brightness: 260cdm-² (typical

En de dat de Samsung 191T:

Contrast Ratio: 500:1
Brightness: 250cdm-² (typical

Dus het contrast zou bij de Samsung groter moeten zijn en de helderheid 'iets' minder.. :?

En idd, de flits van het display valt er ook iets op...

Misschien meer pics? :P
(zeker met zulke achtergronden ;))

EDIT:

Ik neem aan dat de beeldschermen op de bovenstaande foto's door twee verschillende videokaarten aangestuurd worden.

Is het mogelijk dat we ook een foto krijgen waarbij de stekkers even omgedraaid worden?

Puur om een theorie te testen :)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 27881 op 24-12-2002 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topic zit inmiddels aardig vol, degene die zich geroepen voelt om deel 2 te openen (met een mooie uitgebreide openingspost dus :) ).. ga je gang :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke samsung ik heb staat in me sig. De 181t, gamen gaat echt niet lekker op dit scherm. De 172t zal een heel ander lcd scherm erin hebben want op een 152t kan je wel behoorlijk gamen. Van de 191t weet ik het uit reviews van de ghosting. kortom de 181t en een 172t kan je niet vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 23:49
Flint123 schreef op 24 december 2002 @ 16:35:
[...]
Ook ik heb dr eentje bij www.tftwinkel.nl besteld. (doen goeie zaken!)
De HITACHI CML190SXWB :9
Hmm, jammer ook dat deze webshop alleen ongeopende zaken wil terugnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 17:10

mvds

Totally awesome!

Ik zit zelf ook te denken aan de Samsung 172T, maar ik zie hier dat een aantal mensen ook denken aan een Hitachi, nou kunnen dat best mooie schermen zijn, alleen ik zie er maar erg weinig reviews van, heeft iemand hier wat linkjes van?

Plus, ik zie een aantal mensne hier die bang zijn voor dode pixels. Als je gewoon een mailtje stuurt naar de winkel van jouw keuze en vraagt of ze een check willen doen voordat ze hem versturen, en of ze het scherm alleen willen versturen als er geen dode pixels zichtbaar zijn, dan heb jij de zekerheid, en zij een tevreden klant.

En als ze dat niet willen doen, dan ga je toch lekker naar een andere winkel?

[edit]Bij TFTscherm.nl doen ze daar iig niet moeilijk over. :)

[ Voor 5% gewijzigd door mvds op 24-12-2002 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier kunnen we verder :

deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42323

Ik heb een vraagje, ik zit te twijfelen tussen de Hercules prophetview 920, en de Hitachi CML174SXWB, welke zouden jullie me dan aanraden?
Hier lees ik veel goede verhalen over de Hitachi, maar ik heb gehoord dat de hercules ook erg goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Anoniem: 42323 schreef op 24 December 2002 @ 19:37:
Ik heb een vraagje, ik zit te twijfelen tussen de Hercules prophetview 920, en de Hitachi CML174SXWB, welke zouden jullie me dan aanraden?
Hier lees ik veel goede verhalen over de Hitachi, maar ik heb gehoord dat de hercules ook erg goed is.
Dat is een gemakkelijke keuze dan, de HITACHI natuurlijk.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23552

een hele snelle 17" scherm is op dit moment de IIYama AS4314UT G met een reactiesnelheid van 20ms, dat is erg snel voor een 17" TFT.

hoe lager hoe beter en 20ms voor een 17" is erg goed
voor 15" zouden er al schermen moeten zijn tot 16ms maar dat is uitzoeken.

let op de IIYama 4314UT G<--- zonder G is het de oude versie dus niet zo snel...
bij Computerland voor 675, en als je hem dit jaar nog koopt 50 euro energiepremie, dus eigenlijk 625.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashnl
  • Laatst online: 11-06-2023
Rick2001 schreef op 24 December 2002 @ 19:50:
[...]

Dat is een gemakkelijke keuze dan, de HITACHI natuurlijk.
ik ben zelf een bezitter van de hitachi waanzinnig mooi scherm let er alleen wel op dat je altijd maar dan ook altijd resolutie 1280*1024 moet spelen anders wordt het niks
Het is zo dat hij niet mooi meer is met een lagere resolutie

yep it's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42323

smashnl schreef op 24 december 2002 @ 20:12:
[...]

ik ben zelf een bezitter van de hitachi waanzinnig mooi scherm let er alleen wel op dat je altijd maar dan ook altijd resolutie 1280*1024 moet spelen anders wordt het niks
Het is zo dat hij niet mooi meer is met een lagere resolutie
Ik speel nog zo af en toe Starcraft en Dungeon keeper, die spellen blijven goed :P
Maar die spelen wel alleen op 640x480, dus die spellen worden lelijk op dat scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 00:35
Anoniem: 27881 schreef op 24 December 2002 @ 17:48:
Het vreemde vind ik ook dat de Hitachi:
Contrast Ratio: 400:1
Brightness: 260cdm-² (typical

En de dat de Samsung 191T:
Contrast Ratio: 500:1
Brightness: 250cdm-² (typical

Dus het contrast zou bij de Samsung groter moeten zijn en de helderheid 'iets' minder.. :?
Misschien meer pics? :P
(zeker met zulke achtergronden ;))
Dat is niet zo heel gek Samsung lliegt de boel bij elkaar, bij een meting bleek de contast 321:1 te zijn en geen 500:1.
En 400 zit toch iets dichterbij de 321 dan 500. Ik heb bij voorbaat een hekel aan fabrikanten die heel bewust liegen tegen hun potentiele klanten. Toshiba here i come.
Alleen jammer dat ze geen 18 of 19 inch 16ms scherm leveren :(

En GVD waar blijft de link naar dat plaatje met dat lekkere wijf met nog lekkerdere tieten. :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

[ Voor 14% gewijzigd door ErikRo op 24-12-2002 20:21 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het topic gaar hier verder om overzicht te houden

TFT/Gamen - the final episode part 2

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 19787 op 24-12-2002 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

dicht en verder in TFT/Gamen - the final episode part 2

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 21405 op 24-12-2002 20:55 ]

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste