Dus bij 6 kapotte subpixels krijg je pas een nieuwe
Verwijderd
Zie ook 4 posts boven de jouwe...Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 22:29:
Weet hier iemand hoe het zit met pixel garantie bij samsung?
zwart/wit en kleuren pixels die blijven branden. Bij hoeveel kapotte heb je recht op een andere?
mag je mij toch even vertellen waar je dat vandaan hebt. ik kan op de Benq-site geen LCD'tje vinden met een RT van 16 ms.jazz schreef op 27 November 2002 @ 22:37:
voor 580 pleuro is er een BENQ 17" TFT he.. wisten jullie dat al? PRT van 16ms ~ 60Hz. contrastratio 500:1. mooi ding man. kan je lekker mee gamen
Verwijderd
Zimbab, check ff het nieuws op tweakers.net over BenQ. Dat is van een paar dagen geleden. Dit nieuwe scherm zal waarschijnlijk in december uitkomen. Het leuke is dat je het scherm ook als stand-alone picture viewer kan gebruiken. Je pc hoeft er dus niet eens voor aan te staan.
Verwijderd
Als je 3 pixels hebt die blijven branden
Een rode, een groene en een blauwe. De rode kan geen wit weergeven de groene en blauwe wel. De rode kan wel zwart geven maar de groene en blauwe niet. Kan je de met een klasse 2 tft garantie claimen?
Een rode, een groene en een blauwe. De rode kan geen wit weergeven de groene en blauwe wel. De rode kan wel zwart geven maar de groene en blauwe niet. Kan je de met een klasse 2 tft garantie claimen?
http://www.hardwareinfo.net/nieuws.php?id=1689zimbab schreef op 28 November 2002 @ 09:08:
[...]
mag je mij toch even vertellen waar je dat vandaan hebt. ik kan op de Benq-site geen LCD'tje vinden met een RT van 16 ms.
Samsung 171S bij centralpoint.nl hebben ze hem volgens mij nog op voorraad kost incl verzendkosten net over de 550 euro. Heb ook hier besteld, goeie afhandeling etc.Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 15:35:
wat raden jullie me aan met een budget van € 550?
prefer a 17"
The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.
Verwijderd
Volgens mij hebben Eizo, Hitachi en Philips die garantie, maar ik weet niet of dat op elk model is. Bij Hitachi heb ik trouwens gezien dat ze een 30 dagen pixelperfectgarantie hebben, daarna zal wel klasse 2 gelden...Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 19:18:
Welke merken hebben tft`s met klasse 1 of betere garantie dan samsung?
OK...thanx jongens. die van de frontpage is wel erg heftig zeg. ik hoop dat die nieuwe generatie LCD'tjes snel uitkomen. er kan nog wel het 1 en ander verbeterd worden.Zimbab, check ff het nieuws op tweakers.net over BenQ. Dat is van een paar dagen geleden. Dit nieuwe scherm zal waarschijnlijk in december uitkomen. Het leuke is dat je het scherm ook als stand-alone picture viewer kan gebruiken. Je pc hoeft er dus niet eens voor aan te staan.
Verwijderd
een Neovo F17 17" iemand ervaring ben van plan om deze (black edition) aan te schaffen als 2e scherm ik ben een fanatiek gamer dus het is niet voor een office pc...er ligt een high end videokaart onder.
ik ben er voornamelijk in geintresseert omdat het ene heel mooi design is en binnen mijn budget valt
ik ben er voornamelijk in geintresseert omdat het ene heel mooi design is en binnen mijn budget valt
Verwijderd
Hmmm, kan er op Google zo snel niks over vinden... Heb je de specs ervan?
Persoonlijk denk ik dat het niet zo best zal zijn voor gaming, als ik alleen op de prijs afga... maar dat zegt natuurlijk niks... Je kan het beste wachten tot er reviews over verschijnen.
Als je een kleine €200 meer kan missen, dan raad ik je (hoe kan het ook anders) de Samsung 172T aan.
Persoonlijk denk ik dat het niet zo best zal zijn voor gaming, als ik alleen op de prijs afga... maar dat zegt natuurlijk niks... Je kan het beste wachten tot er reviews over verschijnen.
Als je een kleine €200 meer kan missen, dan raad ik je (hoe kan het ook anders) de Samsung 172T aan.
Verwijderd
Trouwens, ik was vandaag in de MediaMarkt om eens even te kijken wat zij daar zoal aan TFT schermen hadden staan. Wat een prijzen!!!
De Samsung 151P voor +/- €950!!! De 171P(!), staat in de pricewatch al voor €727!
En dan de Samsung 191T....... €1650!!! Ruim €600 meer dan in de pricewatch!!! Holy shit!!! Waar halen ze die prijzen vandaan!??!?!?!?!? Zijn ze gek daar!?!?!?!
De Samsung 151P voor +/- €950!!! De 171P(!), staat in de pricewatch al voor €727!
En dan de Samsung 191T....... €1650!!! Ruim €600 meer dan in de pricewatch!!! Holy shit!!! Waar halen ze die prijzen vandaan!??!?!?!?!? Zijn ze gek daar!?!?!?!
Verwijderd
ik ben eruit!
een Neovo S-15V toch een 15"!!
ziet er zeer mooi uit en de specs zijn ook veel belovend ik heb google ff afgestruind en kan niets negatiefs vinden..als iemand vind dat ik deze echt niet moet kopen.
kan hij/zij dat dan melden
?
een Neovo S-15V toch een 15"!!
ziet er zeer mooi uit en de specs zijn ook veel belovend ik heb google ff afgestruind en kan niets negatiefs vinden..als iemand vind dat ik deze echt niet moet kopen.
kan hij/zij dat dan melden
Verwijderd
Ik lees over mensen die Samsung of andere kopen maar toch een beetje
ghosting vinden .Ik heb hier een review van de Hitachi CML174B Hy is
ook zwart moi om te zien niet zo gek duur.Maar tis de snelste lcd die ze
oit getest heben.en ze vinden hem snelste voor games.Plus Hitachi heeft
30 dagen doi pixel garentie.dus je kunt better een snelle ferari kopen
als een fiat voor zelfde prys.Myn keus is gemaakt kyk maar op review
One of them is the Hitachi CML174. With it's super-low refresh rate, this monitor is specifically made for gaming and fast motion video, as their press release states. After firing up some games on this monitor, it became glaringly clear that the Hitachi CML174 is the best gaming LCD we've ever seen. No questions about it. Considering we've reviewed more LCD monitors than other websites, and we've seen a lot of really great LCD screens come through our offices, being able to thoroughly sweep the competition within the first few minutes is pretty amazing. Gaming performance is simply fantastic. Color reproduction is great and there is for the most part no pixel blurring that we can even see. Even compared to Hitachi's previous generation CML181 monitor, this new CML174 model is improved in the gaming department. We simply can't say enough good things about it.
http://www.gamepc.com/lab....asp?id=17inchlcds&page=1
ghosting vinden .Ik heb hier een review van de Hitachi CML174B Hy is
ook zwart moi om te zien niet zo gek duur.Maar tis de snelste lcd die ze
oit getest heben.en ze vinden hem snelste voor games.Plus Hitachi heeft
30 dagen doi pixel garentie.dus je kunt better een snelle ferari kopen
als een fiat voor zelfde prys.Myn keus is gemaakt kyk maar op review
One of them is the Hitachi CML174. With it's super-low refresh rate, this monitor is specifically made for gaming and fast motion video, as their press release states. After firing up some games on this monitor, it became glaringly clear that the Hitachi CML174 is the best gaming LCD we've ever seen. No questions about it. Considering we've reviewed more LCD monitors than other websites, and we've seen a lot of really great LCD screens come through our offices, being able to thoroughly sweep the competition within the first few minutes is pretty amazing. Gaming performance is simply fantastic. Color reproduction is great and there is for the most part no pixel blurring that we can even see. Even compared to Hitachi's previous generation CML181 monitor, this new CML174 model is improved in the gaming department. We simply can't say enough good things about it.
http://www.gamepc.com/lab....asp?id=17inchlcds&page=1
Verwijderd
dat ziet er inderdaad heel netjes uit
en is zeker niet duur!!
[url/] http://www.digiworldbv.nl...ct_detail&productid=10287 [url\]
en is zeker niet duur!!
[url/] http://www.digiworldbv.nl...ct_detail&productid=10287 [url\]
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 01:10 ]
Verwijderd
Hmmm ja, ziet er best aardig uit. Maar de fysieke instellingmogelijkheden van de monitor vind ik nogal karig en het feit dat ie standaard op 100% lichtopbrengst staat, baart me ook enige zorgen. Ik houd het toch maar bij de 172T.
De 152 S is de opvolger, kan nog geen reviews vinden, wel specs:ik probeer een samsung 152T te kopen na al die positieve reacties hier
Samsung leads the design world in LCD monitors. The SyncMaster fits any situation and any purpose. You will be impressed by its stylish appearance and high performance. Enjoy the new frontier in monitors that provide the very best ever in space and power saving systems. The low depth and the lightweight will offer you a pleasant display environment, saving valuable desktop space and offering you a new visual digital profile. The tight-fitting case, along with the uniquely exceptional slender single-body stand, accentuates the SyncMaster's slim appearance.
15 inch screen size
TFT analoog
Contrast Ratio 330:1
Brightness (cd/m2) 250 cd/m2
1024x768 recommended resolution
16,7 million displayable colours
3-year on-site warranty
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Verwijderd
Ik heb even gekeken naar wat voor monitoren ze nog meer getest hebben.Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 00:52:
Considering we've reviewed more LCD monitors than other websites, and we've seen a lot of really great LCD screens come through our offices, being able to thoroughly sweep the competition within the first few minutes is pretty amazing.
In heel 2002 hebben ze 4 monitoren getest. Op basis daarvan vind ik nou niet echt dat ze kunnen zeggen dat ze er zo veel hebben gezien. Ja, als je terug gaat naar 1999, dan zijn het er heel wat. Maar monitoren uit 99-01 zijn nauwelijks te vergelijken met de monitoren van dit jaar.
Zoveel waarde hecht ik dan ook weer niet aan dit artikel. Het zal best een prima monitor zijn, maar ervaring met Samsung hebben ze niet eens. Van wat ik zo gelezen heb is de 172T(jaja, daar kom ik weer... sorry!
Verwijderd
De 152S is zeker NIET de opvolger van de 152T! Het is de analoge versie van de 152T! Behalve dat, heeft deze monitor ook kleinere kijkhoeken, een lager contrast en een veel lagere helderheid.Spice schreef op 30 November 2002 @ 18:07:
[...]
De 152 S is de opvolger, kan nog geen reviews vinden, wel specs:
Samsung leads the design world in LCD monitors. The SyncMaster fits any situation and any purpose. You will be impressed by its stylish appearance and high performance. Enjoy the new frontier in monitors that provide the very best ever in space and power saving systems. The low depth and the lightweight will offer you a pleasant display environment, saving valuable desktop space and offering you a new visual digital profile. The tight-fitting case, along with the uniquely exceptional slender single-body stand, accentuates the SyncMaster's slim appearance.
15 inch screen size
TFT analoog
Contrast Ratio 330:1
Brightness (cd/m2) 250 cd/m2
1024x768 recommended resolution
16,7 million displayable colours
3-year on-site warranty
De 152T is dus echt stukken beter!
edit:
oh... of wilde je soms zeggen dat de 152S de opvolger is van de 151S? in dat geval heb je natuurlijk wel gelijk...
oh... of wilde je soms zeggen dat de 152S de opvolger is van de 151S? in dat geval heb je natuurlijk wel gelijk...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 20:55 ]
Verwijderd
De Hitachi heet hier geen CML174B Maar CML174SXWB te koop by pc vergelyk
voor 639 euro mischien na zoek goedkoper http://www.pcvergelijk.com/
voor info Hitachi site
http://www.hitachidigital...7&drilldown=2&urlnumber=0
Alle info helptAls iemand van plan is een scherm te kopen
voor 639 euro mischien na zoek goedkoper http://www.pcvergelijk.com/
voor info Hitachi site
http://www.hitachidigital...7&drilldown=2&urlnumber=0
Alle info helptAls iemand van plan is een scherm te kopen
Wel jammmer dat ze die niet in maatje 18 of 19 inch hebben.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Verwijderd
Whohooooooooo!
Samsung 40" beeldscherm en een responstijd van 0.22ms!!!!!!!?????
edit:
hier stond een niet werkende link... zal kijken hoe ik m wel werkend kan krijgen...
hier stond een niet werkende link... zal kijken hoe ik m wel werkend kan krijgen...
Samsung 40" beeldscherm en een responstijd van 0.22ms!!!!!!!?????
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 18:45 ]
Verwijderd
Ik zag een tijdje geleden op Hardware.info een stukje nieuws over een nieuwe reeks Samsung TFT monitoren:
http://www.hardware.info/nieuws.php?id=1632
Heeft iemand deze TFT's al ergens gezien? (winkel/webshop?)
Tot nu toe heb ik ze eigenlijk ook alleen maar op de Duitse Samung website gezien
(of zie ik het nu echt over het hoofd?)
http://www.hardware.info/nieuws.php?id=1632
Heeft iemand deze TFT's al ergens gezien? (winkel/webshop?)
Tot nu toe heb ik ze eigenlijk ook alleen maar op de Duitse Samung website gezien
(of zie ik het nu echt over het hoofd?)
ik vin de mediamarkt nogal duur met zn 1600 euro voor de 191T. bij norrod is ie nu 1099,-
ik zou eerst de 18" kopen daar, maar ze schijnen nu alleen de 19" versie te verkopen.
is er al wat bekend over de responsetime van de nieuwe samsung N series? ze lijken wel erg op de T series trouwes
de prijs van de 19" versie is nu al 1099,-
ik zou eerst de 18" kopen daar, maar ze schijnen nu alleen de 19" versie te verkopen.
is er al wat bekend over de responsetime van de nieuwe samsung N series? ze lijken wel erg op de T series trouwes
de prijs van de 19" versie is nu al 1099,-
[ Voor 44% gewijzigd door MUSTIS op 01-12-2002 22:36 ]
Verwijderd
Norrod heeft trouwens op het moment alleen nog maar de 191T te koop van Samsung..
verbaast me wel een beetje
verbaast me wel een beetje
ja mij ook
even over de N versie:
Specificaties
type beeldscherm TFT LCD
beelddiagonaal 19”
dotpitch 0,294 mm
aantal kleuren 16,7 miljoen
kijkhoek horizontaal 170°
kijkhoek boven / onder 85° / 85°
contrast ratio nominaal 500:1
helderheid 250 cd / m2
responstijd 25 ms
max. resolutie 1280 x 1024
Electrische data
horizontale frequentie 30 - 81 kHz
verticale frequentie autoscan 56 - 85 Hz
pixel frequentie 135 mHz
maximale stroomverbruik 41 w
verbruik off / standby mode < 2,1 w (0 w power off)
Signaal
signaal synchronisatie Separate H / V
Composite H / V
Sync On Green (opt.)
signaal input connector 15 pin D-Sub
video level 0.7 v p-p / TMDS™
plug & play DDC 2B
signaal kabels VGA
Features
automatische signaal optimalisatie •
monitor 90° kantelbaar •
in hoogte verstelbare monitorstand •
ingebouwde voedingsadapter •
Certificaten
EMI TCO 99
veiligheid TÜV, UL, CSA
lijkt me ook een leuk apparaat
hij is nu al goedkoper dan de T versie
even over de N versie:
Specificaties
type beeldscherm TFT LCD
beelddiagonaal 19”
dotpitch 0,294 mm
aantal kleuren 16,7 miljoen
kijkhoek horizontaal 170°
kijkhoek boven / onder 85° / 85°
contrast ratio nominaal 500:1
helderheid 250 cd / m2
responstijd 25 ms
max. resolutie 1280 x 1024
Electrische data
horizontale frequentie 30 - 81 kHz
verticale frequentie autoscan 56 - 85 Hz
pixel frequentie 135 mHz
maximale stroomverbruik 41 w
verbruik off / standby mode < 2,1 w (0 w power off)
Signaal
signaal synchronisatie Separate H / V
Composite H / V
Sync On Green (opt.)
signaal input connector 15 pin D-Sub
video level 0.7 v p-p / TMDS™
plug & play DDC 2B
signaal kabels VGA
Features
automatische signaal optimalisatie •
monitor 90° kantelbaar •
in hoogte verstelbare monitorstand •
ingebouwde voedingsadapter •
Certificaten
EMI TCO 99
veiligheid TÜV, UL, CSA
ja, maar als ik dan toch zo'n mooie 19" zou nemen (wat dan toch je 'primaire' monitor zou worden) zou ik hem toch wel met DVI willen en dat heeft die N-serie weer net niet. dan heb ik zoiets van 'dan maar de T-serie'. bovendien zal dat wel niet het enige verschil zijn. misschien heeft de T-serie nauwere toleranties wat betreft kwaliteit. al met al zou die N-serie wel flink goedkoper moeten worden om die te gaan kiezen vind ik. of je moet ze allebei goed kunnen vergelijken in een winkel ofzo en er achter komen dat het nauwelijks iets uitmaakt wat betreft kwaliteit...maar dan nog moet ie wat mij betreft wel minimaal 80 euro goedkoper zijn om aan de DVI voorbij te gaan.MUSTIS schreef op 01 december 2002 @ 22:50:
Verwijderd
tog maar even terug komen op de neovo S-15V
Panel Size 15" (381mm)
Brightness 250cd/m2 (Typical)
Contrast Ratio 400:1 (Typical)
NeoV Technology Yes
Viewing Angle (H/V) 160o / 160o(Minimum)
Display Resolution XGA 1024 x 768
Input Signal Analog & Video
Response Time 15ms / 10ms (Typical)
Net Dimension 386 x 360x 169mm
(17.0" x 16.0" x 6.7")
Net Weight 5.5Kg (12.1lb)
lijkt mij heel goed vooral de response time 10-15ms
is het echt een goede monitor of zie ik iets over het hoofd?
Panel Size 15" (381mm)
NeoV Technology Yes
(17.0" x 16.0" x 6.7")
Verwijderd
Die responstime is dus 15 up + 10 down = een responstime van 25. (nog heel goed overigens.)
Klinkt als een goed schermpje. Heeft op papier meer dan mijn Hercules Prophetview 720, terwijl ik die al perfect vindt
Klinkt als een goed schermpje. Heeft op papier meer dan mijn Hercules Prophetview 720, terwijl ik die al perfect vindt
nou...je ziet in ieder geval over het hoofd dat het niet een response-time van 10-15 ms, maar van 10+15 ms, dus 25 ms (rise/fall). verder schijnt het glas voor het scherm nogal irritant te zijn (reflectie) en bij Ome Tom zijn ze over de X-174 niet al te enthousiast (wat toch de performance-serie is). maar het zou net zo goed kunnen dat ie wel goed is. echter voor minder geld heb je de Samsung 152T (heb ik ook)....is erg mooi, heeft een contrast van 450:1 (ipv 400:1), een brightness van 350 cd/m2 (ipv 250), ook een response-time van 25 ms (bij mij absoluut geen ghosting te bekennen) en heeft bovendien een DVI aansluiting. ff wat links van Ome Tom:Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 23:09:
tog maar even terug komen op de neovo S-15V
Panel Size 15" (381mm)
NeoV Technology Yes
(17.0" x 16.0" x 6.7")
http://www.tomshardware.c...02q2/020429/17lcd-05.html
http://www.tomshardware.com/display/02q4/021015/lcd-07.html
http://www.tomshardware.c...99q3/990707/tft-3-01.html
ow ja...en hier kun je zat lezen dat Samsung vrijwel altijd goed bevalt. is een iets veiligere keus denk ik.
nog een quote van Tom:
Leaving the matter of cost aside, only one screen really stands out from the crowd, thanks to the quality of its images, the Samsung 152T. The image is as good as that of the best 17-inch CRTs.
[ Voor 8% gewijzigd door zimbab op 02-12-2002 00:39 ]
Heb de samsung 152T gehaalt (nou ja, eigenlijk mijn pa...). Salland in raalte was de enige (op webshops na) die ik zo snel kon vinden die hem in voorraad had. Aangezien een reisje Maastricht-Raalte mij niet echt goed uit kwam heb ik hem mijn pa maar laten halen. Die heeft hem een paar dagen getest en nu heb ik hem vandaag opgehaalt. Dus zometeen eens even aansluiten
.
Het mooie was dat ik zaterdag een kapotte videokaart had voor een pc-tje dat ik moest bouwen en dat ik die om ben gaan ruilen. Ipv een geforce4MX 440 kreeg ik mooi een Chaintech geforce Ti4200 mee. En als klapper op de vuurpijl : Het is er een met een DVI aansluiting !!!!!
Ik had express de 152T gekocht vanwege de DVI ondanks dat ik nog geen videokaart had met DVI. Met veel geluk nu dus wel....echt relaxed !. Alleen nog een dvi kabeltje zien te regelen. Eens even uitzoeken hoe dat zit want voor zover ik gelezen heb gebruikt samsung een DVI-D connector ipv de standaard DVI-i .
Jullie hebben er dus in ieder geval weer een gelukkige TFT gebruiker bij
Het mooie was dat ik zaterdag een kapotte videokaart had voor een pc-tje dat ik moest bouwen en dat ik die om ben gaan ruilen. Ipv een geforce4MX 440 kreeg ik mooi een Chaintech geforce Ti4200 mee. En als klapper op de vuurpijl : Het is er een met een DVI aansluiting !!!!!
Ik had express de 152T gekocht vanwege de DVI ondanks dat ik nog geen videokaart had met DVI. Met veel geluk nu dus wel....echt relaxed !. Alleen nog een dvi kabeltje zien te regelen. Eens even uitzoeken hoe dat zit want voor zover ik gelezen heb gebruikt samsung een DVI-D connector ipv de standaard DVI-i .
mooi zo!Tycho2 schreef op 02 December 2002 @ 00:53:
Heb de samsung 152T gehaalt (nou ja, eigenlijk mijn pa...). Salland in raalte was de enige (op webshops na) die ik zo snel kon vinden die hem in voorraad had. Aangezien een reisje Maastricht-Raalte mij niet echt goed uit kwam heb ik hem mijn pa maar laten halen. Die heeft hem een paar dagen getest en nu heb ik hem vandaag opgehaalt. Dus zometeen eens even aansluiten.
Verwijderd
Maar wat is nou het grote verschil tussen de samsung T serie en de N serie!? want in prijs scheelt het niet super veel!
Verwijderd
Moet je even hier kijken Tycho2, http://www.iiyama.com/support2/faq.htmlTycho2 schreef op 02 December 2002 @ 00:53:
Heb de samsung 152T gehaalt (nou ja, eigenlijk mijn pa...). Salland in raalte was de enige (op webshops na) die ik zo snel kon vinden die hem in voorraad had. Aangezien een reisje Maastricht-Raalte mij niet echt goed uit kwam heb ik hem mijn pa maar laten halen. Die heeft hem een paar dagen getest en nu heb ik hem vandaag opgehaalt. Dus zometeen eens even aansluiten.
Een gewoon DVI kabeltje pas in de DVI-D van je monitor en in de DVI-D/I van je videokaart. DVI-D is bij een monitor volgens mij juist normaal.
Ik heb hier ook een standaard kabeltje liggen en dat is DVI-D naar DVI-D.
Verwijderd
De N serie heeft geen DVI aansluiting, en dat is wel een gemis vind ik.Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 12:52:
Maar wat is nou het grote verschil tussen de samsung T serie en de N serie!? want in prijs scheelt het niet super veel!
Verwijderd
Hmmz ja indeed dan ga ik toch liever voor de T serie!Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 13:36:
[...]
De N serie heeft geen DVI aansluiting, en dat is wel een gemis vind ik.
Net even een DVI kabeltje gehaalt bij Paradigit. 30 euro, Maxwell was 22 euro + 6 euro verzendkosten en voor 2 euro prijsverschil ga ik niet wachten
.
Kleuren lijken inderdaad iets beter.
Echt een fantastisch schermpje.
Kleuren lijken inderdaad iets beter.
Echt een fantastisch schermpje.
Verwijderd
Dat er geen dvi kabel bij een 152t zit is al vaak voorbij gekomen. Het hoort zo. De dvi kabels zijn erg moeilijk te krijgen. Op de hcc lag er eentje voor 4 euro
Andere dvi kabels waren niet goed voor de samsung vanwege een paar pinnetjes.
Verwijderd
Correctie..Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 15:49:
Dat er geen dvi kabel bij een 152t zit is al vaak voorbij gekomen. Het hoort zo. De dvi kabels zijn erg moeilijk te krijgen. Op de hcc lag er eentje voor 4 5 euro![]()
€5,-
/me Oeloe heeft een 152T en een DVI-D kabel gevonden @ hcc voor €5,-..
Verwijderd
Nou ik ben dus zojuist overgestapt van Sub-D naar DVI-I. Woot
, wat een verschil. Alles is nu echt superscherp. Eerst dacht ik dat het niet zoveel uitmaakte maar toch, WOW! Lekkah.
Verwijderd
Yup dit las ik op hardwareinfo.net:Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 21:42:
Nou ik ben dus zojuist overgestapt van Sub-D naar DVI-I. Woot, wat een verschil. Alles is nu echt superscherp. Eerst dacht ik dat het niet zoveel uitmaakte maar toch, WOW! Lekkah.
Quote van ene: Joost Huizinga
DVI speelt niet echt een rol, DVI vind ik niet echt een meerwaarde, het is dan wel digitaal maar je merkt echt niet het verschil als je een TFT met DVI en een TFT met D-Sub connector naast elkaar zet. Dus...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 21:49 ]
kan best zo zijn dat er in zijn situatie gewoon erg weinig verschil was. sommige mensen zien het trouwens ook gewoon niet....net zoals sommige mensen de kwaliteiten van een goede stereo niet horen. na een hele tijd met DVI gewerkt te hebben moet die gast eens terug gaan naar D-sub....dan merkt ie het pas goed.
Verwijderd
=======>zimbab schreef op 02 december 2002 @ 22:52:
kan best zo zijn dat er in zijn situatie gewoon erg weinig verschil was. sommige mensen zien het trouwens ook gewoon niet....
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 09:06 ]
Verwijderd
Ik heb de Samsung 151s aageschaft. Ik game niet extreem veel meer, maar dit scherm is echt super vet relaxed! geen ghost/naijl/of andere idiote effecten. werkt perfect.
Lullig is alleen net nadat ik hem kocht kon je bij de aldi een 17" TFT 20ms response krijgen die nog veel beter was (geloof ik) maar dat geeft ik ben blij met mn scherm.
Samsung 151s RULEZ !!!
Lullig is alleen net nadat ik hem kocht kon je bij de aldi een 17" TFT 20ms response krijgen die nog veel beter was (geloof ik) maar dat geeft ik ben blij met mn scherm.
Samsung 151s RULEZ !!!
Verwijderd
de Samsung 152T waar kan ik die nog krijgen bijna geeneen zaak uit de servy heeft hem meer in de verkoop

Verwijderd
Vobis...Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 14:43:
de Samsung 152T waar kan ik die nog krijgen bijna geeneen zaak uit de servy heeft hem meer in de verkoop

/me Oeloe heeft een beetje een nare ervaring opgedaan met de Vobis, betreffende een DVI-D kabel....

(Na 2 maanden van zeuren en w8en zeggen dat je m niet leverd.
Kom je zelf met een kabel, zeggen ze dat ze er eigenlijk de volgende dag 1 voor me binnen zouden krijgen...)

Maar ze moeten het schermpie wel hbb als het goed is..
Verwijderd
Maar wel stukken duurder dan. Denk ik !!!Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 16:59:
[...]
Vobis...
![]()
![]()
/me Oeloe heeft een beetje een nare ervaring opgedaan met de Vobis, betreffende een DVI-D kabel....
(Na 2 maanden van zeuren en w8en zeggen dat je m niet leverd.
Kom je zelf met een kabel, zeggen ze dat ze er eigenlijk de volgende dag 1 voor me binnen zouden krijgen...)
Maar ze moeten het schermpie wel hbb als het goed is..
bij de vobis had ik ook nog ff gekeken. In maastricht konden ze hem in ieder geval niet leveren/bestellen. Zag hem vanmiddag nog op alternate.de staan. Alleen op de een of andere manier iets van 80 euro duurder. terwijl er in duitsland slechts 16% belasting op zit en normaal alles mbt pc goedkoper is......vaag
Verwijderd
ey...
ik zit sinds een 2 weken ook te kijken (researchen) naar een 15" TFT scherm. Door mijn huidige Olivetti 17" CRT heb ik vaak last van vermoeiheid of hoofdpijn, vandaar wil ik gaan kijken naar een TFT scherm.
Ik zit eigenlijk nog te twijfelen tussen de:
- Samsung 151S
- Iiyama BX3814UT
Over de Samsung heb ik oa hier (en in reviews) goede verhalen gelezen, overde Iiyama BX3814UT hoor ik wat minder.
Wat betreft prijs, kosten ze ongeveer hetzelfde.
Ik speel af en toe een spel, maar meeste tijd dat ik erachter zit ben ik bezig met; ontwikkelen, producen, wat surfen / chatten en nog wat ander standaard officewerk.
Alvast bedankt.
ik zit sinds een 2 weken ook te kijken (researchen) naar een 15" TFT scherm. Door mijn huidige Olivetti 17" CRT heb ik vaak last van vermoeiheid of hoofdpijn, vandaar wil ik gaan kijken naar een TFT scherm.
Ik zit eigenlijk nog te twijfelen tussen de:
- Samsung 151S
- Iiyama BX3814UT
Over de Samsung heb ik oa hier (en in reviews) goede verhalen gelezen, overde Iiyama BX3814UT hoor ik wat minder.
Ze zijn, denk ik, erg gewaagd aan elkaar? De Samsung met een iets beter responsetijd, Contrast ratio en de IIyama met een stuk betere helderheid.151S:
Contrast ratio nominaal 330:1
Helderheid 250 cd / m2
kijkhoek horizontaal 140°
responstijd 25 ms
BX3814UT:
Inkijkhoek, Hor./Vert. (o) 100/120
Reactietijd Op / Neer 30ms
Helderheid (cd/m2) 350
Contrast verhouding 300:1
Wat betreft prijs, kosten ze ongeveer hetzelfde.
Ik speel af en toe een spel, maar meeste tijd dat ik erachter zit ben ik bezig met; ontwikkelen, producen, wat surfen / chatten en nog wat ander standaard officewerk.
Alvast bedankt.
das wel lastig. in dit geval zou ik toch echt even naar winkels gaan zoeken waar ze 1 van de 2 (of allebei) ter demonstratie hebben staan. gewoon een tijdje naar kijken (evt. zelf wat doen) en kijken welke het beste bevalt. ik maak veel meer gebruik van mijn brightness dan mijn contrast, dus dat zou een klein voordeel voor de IIyama zijn, maar voor de rest zijn de verschillen zo klein dat je ze echt even moet vergelijken denk ik.
Verwijderd
Het is zeker lastig om aan de hand van wat specs en ervaringen van anderen een keuze te maken, als de specificaties van beide erg gewaagd zijn aan elkaar. Ik ben vandaag ook naar wezen kijken naar beide bij Powerline.
Conclusie: Ik ga voor de Samsung, vond het beeld wat scherper, lagere responsetime en vooral een mooier design
Conclusie: Ik ga voor de Samsung, vond het beeld wat scherper, lagere responsetime en vooral een mooier design
Verwijderd
Even een vraag met betrekking to DVI en moderne videokaarten 
Ik werk op het moment nog met een Voodoo3 3000 AGP in mijn computer (ben geen echte gamer meer de laatste paar jaar
); Stel dat ik nu bijv. zo'n Samsung N-serie TFT scherm zou kopen (die geen DVI heeft).
Kom ik dan in de problemen als ik later een andere videokaart koop? Hebben de nieuwere videokaarten op het moment over het algemeen alleen nog maar DVI aansluitingen? En zo niet: hoe groot is de kans dat videokaarten over $tijd alleen nog maar DVI ondersteunen?
Zit zo te twijfelen tussen de N en de T serie...maar ik wil later niet vastlopen in mijn upgrade mogelijkheden.
Ik werk op het moment nog met een Voodoo3 3000 AGP in mijn computer (ben geen echte gamer meer de laatste paar jaar
Kom ik dan in de problemen als ik later een andere videokaart koop? Hebben de nieuwere videokaarten op het moment over het algemeen alleen nog maar DVI aansluitingen? En zo niet: hoe groot is de kans dat videokaarten over $tijd alleen nog maar DVI ondersteunen?
Zit zo te twijfelen tussen de N en de T serie...maar ik wil later niet vastlopen in mijn upgrade mogelijkheden.
Verwijderd
zolang er nog crt monitoren zijn zal er ook wel een d-sub aansluiting op videokaarten blijven zitten. je kan normaal gesproken ook met een verloopstekker dvi->d-sub aansluiten.
Heeft iemand al een 152s (opvolger van de 152t) ik ben erg benieuwd naar de lcd. Ik heb nog steeds geen review er van gevonden
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Verwijderd
152S is niet de opvolger van de 152T, maar de analoge versie. Het zal dus een prima monitor zijn, alleen zonder de digitale ingang!
Op dit moment zie je gewoon steeds meer videokaarten die beide ondersteunen. Zowel bij het nVidia kamp als bij dat van ATI. Waar ik voor ga is een monitor die beide kan, want ondanks dat sommigen zeggen dat het niks uit maakt, zegt mijn gevoel heel iets anders.Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 13:20:
.....
.....
Daarom ga ik morgen mijn Samsung 171P
En natuurlijk zal ik 'm uitgebreid reviewen hier ter plaatse. Ik speel op dit moment voornamelijk Mafia en _dus_ zal ik kijken in hoeverre dit er prettiger (of niet) uit ziet op de 25ms Samsung TFT.
Helaas heb ik zelf alleen nog maar een RGB aansluiting op de videokaart, dus zal ik geen verschil kunnen bekijken tussen RGB en DVI.
Make music, not war
Verwijderd
Bedankt voor de informatie en musiman2, ik zie uit naar de review 
Trouwens, weet iemand ook of er nog een 18" variant komt van de nieuwe Samsung N-serie?
Trouwens, weet iemand ook of er nog een 18" variant komt van de nieuwe Samsung N-serie?
Je hebt gelijk, thx voor de info152S is niet de opvolger van de 152T, maar de analoge versie. Het zal dus een prima monitor zijn, alleen zonder de digitale ingang!
Verwijderd
Zojuist mijn nieuwe iiyama AS4821DT(BK) aangesloten en resultaat is fantastisch. Ik was eerst een beetje sceptisch maar hij heeft zijn awards dubbel en dik verdiend. Hij is vooral niet te duur voor een 19inch tft. Hier volgen de specs voor geïnteresserden. Let vooral op de goeie contrast etc...:
Modelnaam AS4821DT(BK)
Diagonaal (inch) 19
Eff. Beelddiagonaal (B x H in mm) 376,32x301,056
Inkijkhoek, Hor./Vert. (o) 170 / 170
Reactietijd Op / Neer 25ms
Type TFT Multi-domain Vertical Alignment
Helderheid (cd/m2) 250
Contrast verhouding 600:1
Aantal kleuren 16.777.216
Bij kleurdiepte aan 16.777.216
Horizontale Synchronisatie 24 - 80 kHz
Verticale Synchronisatie 56 - 85 kHz
Maximale resolutie 1280 x 1024
Goed gamescreen dus
Modelnaam AS4821DT(BK)
Diagonaal (inch) 19
Helderheid (cd/m2) 250
Goed gamescreen dus
Verwijderd
ik zit nu te twijfellen tussen een samsung 152T en een 172T ....zien er beide perfect uit maar is de 172T nou de grotere 152T?
de 172T heeft namelijk een Helderheid (cd/m2) 250
ipv 350 (152T
betekent dit dat de 152T beter is dan de 172T?
scheelt ong. €200 in prijs.
de 172T heeft namelijk een Helderheid (cd/m2) 250
ipv 350 (152T
betekent dit dat de 152T beter is dan de 172T?
scheelt ong. €200 in prijs.
Verwijderd
Is de Samsung Syncmaster 'N-serie' op het moment alleen nog maar bij webshops te koop of heeft iemand hem ook al bij een zaak fysiek in de winkel zien staan?
Hier een review van een Hitachi 17" TFT met een fokking snelle responstijd van 16ms! (Tr=12ms Tf=4ms). Als ik een 17" zocht kwam deze zeker op mijn shortlist te staan! Daar kan je volgens mij eindelijk eens echt zonder ghosting SNELLE FPS games op spelen (q3a, ut2k3 etc)
http://www.tech-pc.co.uk/hitachi_lcd-1.php
Ik zoek echter een 19"/20" TFT, black, totale responsetijd =< 20ms, geen overbodige zooi erop zoals speakers, usb etc., prijs max. rond de 1200 €., als die kan kantelen (pivot functie) zou dat wel leuk zijn maar is niet echt nodig.
De Samsung 191T vind ik qua design 1 van de allermooiste TFT schermen, die dunne randjes zijn echt super. Die hoeft voor mij niet perse in black. Ik wacht nog even denk ik, tot ze wat goedkoper worden ...weet alleen niet hoelang ik die Samsung nog kan weerstaan ook al heeft deze 25ms resp.tijd, maar ik geloof dat die nog niet overal makkelijk te krijgen is.
http://www.tech-pc.co.uk/hitachi_lcd-1.php
Ik zoek echter een 19"/20" TFT, black, totale responsetijd =< 20ms, geen overbodige zooi erop zoals speakers, usb etc., prijs max. rond de 1200 €., als die kan kantelen (pivot functie) zou dat wel leuk zijn maar is niet echt nodig.
De Samsung 191T vind ik qua design 1 van de allermooiste TFT schermen, die dunne randjes zijn echt super. Die hoeft voor mij niet perse in black. Ik wacht nog even denk ik, tot ze wat goedkoper worden ...weet alleen niet hoelang ik die Samsung nog kan weerstaan ook al heeft deze 25ms resp.tijd, maar ik geloof dat die nog niet overal makkelijk te krijgen is.
[ Voor 10% gewijzigd door remotehost op 07-12-2002 02:56 ]
Verwijderd
DOOMer, ik denk dat de 191T een teleurstelling zal zijn. Bij deze monitor is toch nog redelijke ghosting waar te nemen.
vdpoort, ik wil ook een 172T. In principe is het iddd de grotere versie van de 152T, maar de specs verschillen iddd wat. Alle reviews vinden dit echter een fantastisch scherm met prachtige kleuren en een prima contrast, vooral bij aansluiten op DVI. Je kan dan ook zwartverschillen goed waarnemen.
vdpoort, ik wil ook een 172T. In principe is het iddd de grotere versie van de 152T, maar de specs verschillen iddd wat. Alle reviews vinden dit echter een fantastisch scherm met prachtige kleuren en een prima contrast, vooral bij aansluiten op DVI. Je kan dan ook zwartverschillen goed waarnemen.
Dan moet je de 181T hebben, heeft dezelfde 'looks' als de 171N maar heeft wél een DVI aansluiting.Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 16:50:
Bedankt voor de informatie en musiman2, ik zie uit naar de review
Verwijderd
Ik ben best tevreden met mijn Iiyama AX3817UT D 15" TFT'tje!
Samen met mn GF2 GTS is UT2003 sekers goed te doen!!
Samen met mn GF2 GTS is UT2003 sekers goed te doen!!
Verwijderd
ff een vragje ....de Samsung 152T en 172T waar zijn die te krijgen beina nergens te vinden 
media markt??
op de site kan ik nix vinden en aangezien ik in zeelandn woon is ff een kijkje nemen ook knap lastig
alvast bedankt,
media markt??
op de site kan ik nix vinden en aangezien ik in zeelandn woon is ff een kijkje nemen ook knap lastig
alvast bedankt,
Verwijderd
Maar die 181T kost ook aardig wat meer...wat is op een gegeven moment wijsheidDJT schreef op 07 december 2002 @ 12:32:
[...]
Dan moet je de 181T hebben, heeft dezelfde 'looks' als de 171N maar heeft wél een DVI aansluiting.
Als ik naar de prijswatch kijk:
Samsung 171N 17" € 604,-
Samsung 181T 18" € 957,-
Samsung 191N 19" zilver € 865,-
Als ik dan toch een stapje groter wil dan 17" dan kan ik haast beter gaan voor de 191N dan voor de 181T..
DVI is leuk, maar tot nu toe kan ik ook prima zonder....dus zal het verschil dan zo groot zijn?
Onderhand weet ik het echt niet meer
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 17:02 ]
Verwijderd
Voor degenen die het zich afvragen (uit eigen interesse opgezocht: google op 'pixel policy philips')
http://www.datordesign.se...i/pixelpolicy_english.pdf
Het is dus een vrij gecompliceerd gebeuren, maar in elk geval uit te vogelen hoe of wat voor Philips tft's.
Verder weet ik niet hoe ze bij die 15' modellen uitmaken welke de zero bright spot versie gaat worden, maar als ze op 1 of andere manier kunnen meten welke dat label maar beter niet moet krijgen, zou ik in elk geval zeggen: koop nooit zo'n model (waar in dezelfde maat een model is met betere garantie)!
Ik was zelf uit aan het kijken (voor mijn vriendin) naar zo'n 18' (met dvi, geluid enzo) die hebben ze bij mij op het werk veel staan, prima schermpje (voor gamen weet ik niet), en zag 'm hier bij de MediaMarkt (hier=Zurich, Zwitserland) voor minder dan 1200CHF (800 euro), dat lijkt me wel een erg leuk prijsje...
http://www.datordesign.se...i/pixelpolicy_english.pdf
Het is dus een vrij gecompliceerd gebeuren, maar in elk geval uit te vogelen hoe of wat voor Philips tft's.
Verder weet ik niet hoe ze bij die 15' modellen uitmaken welke de zero bright spot versie gaat worden, maar als ze op 1 of andere manier kunnen meten welke dat label maar beter niet moet krijgen, zou ik in elk geval zeggen: koop nooit zo'n model (waar in dezelfde maat een model is met betere garantie)!
Ik was zelf uit aan het kijken (voor mijn vriendin) naar zo'n 18' (met dvi, geluid enzo) die hebben ze bij mij op het werk veel staan, prima schermpje (voor gamen weet ik niet), en zag 'm hier bij de MediaMarkt (hier=Zurich, Zwitserland) voor minder dan 1200CHF (800 euro), dat lijkt me wel een erg leuk prijsje...
Verwijderd
[quote]zimbab schreef op 02 December 2002 @ 00:38:
[...]
nou...je ziet in ieder geval over het hoofd dat het niet een response-time van 10-15 ms, maar van 10+15 ms, dus 25 ms (rise/fall). verder schijnt het glas voor het scherm nogal irritant te zijn (reflectie) en bij Ome Tom zijn ze over de X-174 niet al te enthousiast (wat toch de performance-serie is). maar het zou net zo goed kunnen dat ie wel goed is. echter voor minder geld heb je de Samsung 152T (heb ik ook)....quote]
hier zeg je dat je de 152T hebt zou je mij aub kunnen vertellen waar je die gekocht heb dan k heb al zo'n beetje alle tft verkopende winkels afgebeld maar overal zeggen ze dat ze nog binnen moeten komen...
alvast bedankt,
[...]
nou...je ziet in ieder geval over het hoofd dat het niet een response-time van 10-15 ms, maar van 10+15 ms, dus 25 ms (rise/fall). verder schijnt het glas voor het scherm nogal irritant te zijn (reflectie) en bij Ome Tom zijn ze over de X-174 niet al te enthousiast (wat toch de performance-serie is). maar het zou net zo goed kunnen dat ie wel goed is. echter voor minder geld heb je de Samsung 152T (heb ik ook)....quote]
hier zeg je dat je de 152T hebt zou je mij aub kunnen vertellen waar je die gekocht heb dan k heb al zo'n beetje alle tft verkopende winkels afgebeld maar overal zeggen ze dat ze nog binnen moeten komen...
alvast bedankt,
[quote]Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 16:51:
Ik heb hem bij perfect systems gekocht. Ze hadden hem toen ook niet meer op voorraad (ze vlogen de winkel uit zeiden ze), maar binnen een dag of 3 hadden ze toen weer een nieuwe lading binnen.zimbab schreef op 02 December 2002 @ 00:38:
[...]
alvast bedankt,
Ik zit zelf te denken aan het andere 19" model van Iiyama, de AU4831D:Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 19:04:
Zojuist mijn nieuwe iiyama AS4821DT(BK) aangesloten en resultaat is fantastisch. Ik was eerst een beetje sceptisch maar hij heeft zijn awards dubbel en dik verdiend. Hij is vooral niet te duur voor een 19inch tft. Hier volgen de specs voor geïnteresserden. Let vooral op de goeie contrast etc...:
Modelnaam AS4821DT(BK)
Diagonaal (inch) 19
Helderheid (cd/m2) 250
Goed gamescreen dus
Modelnaam AU4831D
Diagonaal (inch) 19
Eff. Beelddiagonaal (B x H in mm) 386.4 x 289.8
Reactietijd Op / Neer 15ms / 15ms
Type TFT In Plane Switching
Helderheid (cd/m2) 200
Horizontale Synchronisatie 24.0-80kHz
Verticale Synchronisatie 56-85kHz
Maximale resolutie 1600 x 1200
Digitale interpolatie (bij lage resolutie) Ja
Automatische Installatie Ja
Automatische kleurcalibratie Ja
Automatische uitvergroting Ja
'On Screen' Menu Ja
'On Screen' Menu-talen Engels/Ned/Frans/Duits
Plug & Play standaard VESA DDC1/2B
Signaalingang analoog D-sub 15pin kabel
Signaalingang digitaal DVI-D
Signaalingang Video Nee
Het grote voordeel is dat hij 1600x1200 kan en bovendien sneller is met 15 tegen 25 ms reactietijd. Wat daar echter tegenover staat is, natuurlijk de prijs
Wat ik daarnaast ook niet snap is dat er staat dat hij 110W stroomverbruik heeft, terwijl mijn huidige 19" dat ook heeft. Ik dacht dat LCD's zo zuinig waren?
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
totaal GEEN ghosting bij mij. en ik ben altijd erg kritisch.Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 20:19:
en wat zijn uw ervaringen eigenlijk met het scherm qua gaming ed.?
Verwijderd
Aaargh mense, wanneer leren we nu eens dat de op en neer response time bij elkaar opgeteld moet worden. Dat scherm heeft dus een respons van 30 ms. Dus 5 ms langzamer dan die andere Iiyama.budi schreef op 09 december 2002 @ 20:37:
[...]
Een hele hoop gekopieerde stats van de Iiyama saait en een beetje onzin
reactie-tijd: zie mijn buurman hierbovenbudi schreef op 09 December 2002 @ 20:37:
[...]
Ik zit zelf te denken aan het andere 19" model van Iiyama, de AU4831D:
Modelnaam AU4831D
Diagonaal (inch) 19
Reactietijd Op / Neer 15ms / 15ms
Helderheid (cd/m2) 200
Het grote voordeel is dat hij 1600x1200 kan en bovendien sneller is met 15 tegen 25 ms reactietijd. Wat daar echter tegenover staat is, natuurlijk de prijs, de lagere helderheid en de lagere contrast verhouding. Wat denken jullie: wegen die nadelen op tegen de voordelen?
Wat ik daarnaast ook niet snap is dat er staat dat hij 110W stroomverbruik heeft, terwijl mijn huidige 19" dat ook heeft. Ik dacht dat LCD's zo zuinig waren?
brightness: slecht
contrast: slecht
design: lelijk
verbruik: slecht.....kijk maar eens naar die andere 19" Iiyama (4821DT). Die heeft een verbruik van 70 Watt. (191T Samsung: maximaal 41 Watt)
ik zou zeggen....koop een goede 18" ofzo. Iedereen zit maar te geilen op inches, maar let totaal niet op de kwaliteit.
[ Voor 30% gewijzigd door zimbab op 09-12-2002 22:11 ]
Oeps, sorry voor het verspreiden van onzin, maar ook bedankt voor de tips.
Maar die 1600x1200 is wel netjes natuurlijk.
Ik zie ook dat die Samsung 191T een flink stuk goedkoper is. Blijft alleen jammer dat hij maar maximaal 1280x1024 doet.
Maar die 1600x1200 is wel netjes natuurlijk.
Ik zie ook dat die Samsung 191T een flink stuk goedkoper is. Blijft alleen jammer dat hij maar maximaal 1280x1024 doet.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Verwijderd
Welke is denken jullie op het moment, gewoon in een fysieke winkel, verkrijgbaar?
Samsung 171N 17"
Samsung 181T 18"
Samsung 191N 19"
Ik wil namelijk echt de knoop gaan doorhakken deze week. Moet ook nog kiezen welk model het wordt...maar zeker een Samsung.
Samsung 171N 17"
Samsung 181T 18"
Samsung 191N 19"
Ik wil namelijk echt de knoop gaan doorhakken deze week. Moet ook nog kiezen welk model het wordt...maar zeker een Samsung.
Verwijderd
Ik zou voor die 181T bij Informatique proberen. Volgens de stats op de site hebben ze hem binnen een halve week op voorraad. Zou ik zeker eens proberen. Ook goede service enzo. Goede winkel en snelle email respons.Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 23:07:
Welke is denken jullie op het moment, gewoon in een fysieke winkel, verkrijgbaar?
Samsung 171N 17"
Samsung 181T 18"
Samsung 191N 19"
Verwijderd
Heb even gekeken, maar dit is niet gemakkelijkVerwijderd schreef op 10 December 2002 @ 09:46:
[...]
Ik zou voor die 181T bij Informatique proberen. Volgens de stats op de site hebben ze hem binnen een halve week op voorraad. Zou ik zeker eens proberen. Ook goede service enzo. Goede winkel en snelle email respons.
Samsung 181T 18"TFT, 1280x1024, 25ms, Zilver 36 1070.00
Samsung 191N 19"TFT, 1280x1024, 25ms, Zilver 36 957.00
113 Euro meer voor een DVI aansluiting en een inch minder..
decisions, decisions...
Ik heb trouwens in het algemeen het idee dat die Samsung schermen niet zo goed leverbaar zijn op het moment.
Weet iemand hier iets meer over qua achtergrond? Grotere vraag dan aanbod...problemen met productie?
Verwijderd
volgens mij gaan op het moment alle Samsung TFT`s verkleedt als Dell monitor, naar Dell. Ik zit ook alweer enkele weken op m'n tweede Samsung 191T te wachten.Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 14:07:
[...]
Heb even gekeken, maar dit is niet gemakkelijk
Samsung 181T 18"TFT, 1280x1024, 25ms, Zilver 36 1070.00
Samsung 191N 19"TFT, 1280x1024, 25ms, Zilver 36 957.00
113 Euro meer voor een DVI aansluiting en een inch minder..
decisions, decisions...
Ik heb trouwens in het algemeen het idee dat die Samsung schermen niet zo goed leverbaar zijn op het moment.
Weet iemand hier iets meer over qua achtergrond? Grotere vraag dan aanbod...problemen met productie?
Verwijderd
Ik ga voor de 191N .. die DVI is leuk, maar ik denk niet dat het voor mij een absolute 'must' is.
www.samsung.nlVerwijderd schreef op 10 december 2002 @ 12:32:
Wat is nou precies het verschil tussen:
Deze samsung 17" tft
171S
172b
171N
of kun je er zo niet uit komen?
Nou.....ik weet niet, maar hier op GoT is het ineens echt een trend om TFTjes te kopen en bijna iedereen koopt een Samsung. Als de redenen daarvoor (prijs, kwaliteit, design) ook een beetje doordringt tot de 'normale' consument kan het best eens zo zijn dat er gewoon een erg grote run op is. Dat ook nog eens gecombineerd met Dell kan wel een grote vraag opleveren. (bij ons op het werk ook net weer een pc-prive-project gehad)Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 14:07:
[...]
Verwijderd
Ik heb net mijn 2de iiyama AS4314UT binnen, deze keer een zwarte genomen (mijn andere is een gewone witte) en wederom 0 defecte pixels, zalig.
Ik was er wat bang voor, omdat ik dacht dat 0 defecte pixels op mijn 1ste gewoon een kwestie van geluk was, maar blijkbaar legt iiyama de lat hoog, want deze is ook zonder defecten!
De LED in deze kleurt overigens blauw als je hem aanzet, in de witte tft kleurt hij gewoon groen, zoals bij elke andere monitor.
Kan dan ook dit type scherm aan iedereen aanraden, als je een degelijke 17" tft wil. De uitvoering met DVI is wel wat duurder, maar aangezien de meeste mensen zeggen dat je het verschil toch niet ziet....
Ik was er wat bang voor, omdat ik dacht dat 0 defecte pixels op mijn 1ste gewoon een kwestie van geluk was, maar blijkbaar legt iiyama de lat hoog, want deze is ook zonder defecten!
De LED in deze kleurt overigens blauw als je hem aanzet, in de witte tft kleurt hij gewoon groen, zoals bij elke andere monitor.
Kan dan ook dit type scherm aan iedereen aanraden, als je een degelijke 17" tft wil. De uitvoering met DVI is wel wat duurder, maar aangezien de meeste mensen zeggen dat je het verschil toch niet ziet....
Samsung 171P testverslag.
Sinds twee daagjes ben ik de gelukkige bezitter van bovenstaande monitor.
Ik zal nu wat vertellen over mijn bevindingen m.b.t. deze monitor.
Allereerst valt natuurlijk het uiterlijk op: super en superstrak.
Toen ik 'm op het bureau zette, had ik in eerste instantie even niet gedacht aan de mogelijkheid om het scherm omhoog of omlaag te bewegen en dus dacht ik: hmm, hij staat wel hoog op zijn voet. Maar gelukkig kan dit met een heel simpel schuifmechanisme opgelost worden.
Ik heb de monitor aangesloten op mijn Asus 6600 (GForce 1) met analoge uitgang. Binnenkort komt er wel een keer eentje met DVI. Maar tot die tijd: analoog rulez! Scherpe letters (en dat had ik niet verwacht van de GForce 1, want qua 2D kwaliteiten moet die het toch altijd afleggen tegen de (non-budget) ATI kaarten.
Er zit helaas 1 pixeltje in dat niet goed is, maar op zich vind ik dit eigenlijk helemaal niet zo storend, dus om daar nou ophef over te gaan maken... ik denk er nog even over.
Verder had ik mijn Windows XP zodanig getweakt dat alleen nog maar refreshrates van 100 Hz mogelijk waren (vanwege gaming;-) de tft monitor kan deze niet aan. Even geprobeerd om met de drivers van Samsung dit op te lossen, dit lukte in eerste instantie wel: 1280x1024 60 Hz. Maar er zit ook Pivot software bij, zodat je het beeld kunt kantelen (en de monitor kan dit natuurlijk ook). Dit pakketje zorgde er ineens voor dat 'ie in een of andere 1180xnogwat resolutie ging staan.
Oplossing: ik heb Windows XP opnieuw geinstalleerd (was ik toch al lang van plan).
Nu draait 'ie als een zonnetje MET de Pivot software en ik kan iedereen aanraden om heel vaak die monitor op z'n kant te zetten, want dat is perfect!!! Eén nadeeltje is er wel: als 'ie op z'n kant staat, dan kijk je recht vooruit of zelfs iets omhoog naar het scherm en dat is ergonomisch gezien niet juist (ja, mijn bureau is op de juiste hoogte) en wanneer je het scherm een kwartslag draait, terwijl hij op zijn laagste stand staat, dan schuurt de punt van de monitor over de voet heen. Da's niet zo netjes en je hebt kans op krasjes.
Toen alles lekker draaide heb ik gekeken hoe dat nu met die ghosting zit. Maak je geen illusies, met 25 ms heb je in Windows nog steeds een mooi spoor achter je muispointertje. Verder kun je de tekst in een window niet heel scherp meer lezen wanneer je dit scherm langzaam beweegt (wat met een crt geen probleem is).
Let wel: wanneer de tekst stil staat, dan heb je SUPER scherp beeld!!! En die kleuren... perfect.
GAMING
Mafia
In Mafia kon ik absoluut GEEN ghosting bemerken. het spel speelt gewoon als een tierelier. Ik vond het alleen wel jammer dat Mafia geen 90 graden gekanteld scherm ondersteunt
Quake 3
Ook hier gaat het als een speer. Ik heb wel het gevoel dat het er "iets anders" uit ziet dan met mijn crt (een Iiyama 17"), maar dit stoort niet.
Patience
Ja, hier zie ik wel enorrum veel ghosting wanneer ik een kaart verplaats. Of zou dit door het spel zelf komen?
Die interne flipperkast van XP
Geen, maar dan ook absoluut GEEN last van ghosting problemen. De bal is en blijft scherp over het beeld rollen.
CONCLUSIE
Ik ben tevreden. Super scherp beeld, super strak uiterlijk, super mooie kleuren, geen last van ghosting tijdens het gamen. Dus: een aanrader!
Sinds twee daagjes ben ik de gelukkige bezitter van bovenstaande monitor.
Ik zal nu wat vertellen over mijn bevindingen m.b.t. deze monitor.
Allereerst valt natuurlijk het uiterlijk op: super en superstrak.
Toen ik 'm op het bureau zette, had ik in eerste instantie even niet gedacht aan de mogelijkheid om het scherm omhoog of omlaag te bewegen en dus dacht ik: hmm, hij staat wel hoog op zijn voet. Maar gelukkig kan dit met een heel simpel schuifmechanisme opgelost worden.
Ik heb de monitor aangesloten op mijn Asus 6600 (GForce 1) met analoge uitgang. Binnenkort komt er wel een keer eentje met DVI. Maar tot die tijd: analoog rulez! Scherpe letters (en dat had ik niet verwacht van de GForce 1, want qua 2D kwaliteiten moet die het toch altijd afleggen tegen de (non-budget) ATI kaarten.
Er zit helaas 1 pixeltje in dat niet goed is, maar op zich vind ik dit eigenlijk helemaal niet zo storend, dus om daar nou ophef over te gaan maken... ik denk er nog even over.
Verder had ik mijn Windows XP zodanig getweakt dat alleen nog maar refreshrates van 100 Hz mogelijk waren (vanwege gaming;-) de tft monitor kan deze niet aan. Even geprobeerd om met de drivers van Samsung dit op te lossen, dit lukte in eerste instantie wel: 1280x1024 60 Hz. Maar er zit ook Pivot software bij, zodat je het beeld kunt kantelen (en de monitor kan dit natuurlijk ook). Dit pakketje zorgde er ineens voor dat 'ie in een of andere 1180xnogwat resolutie ging staan.
Oplossing: ik heb Windows XP opnieuw geinstalleerd (was ik toch al lang van plan).
Nu draait 'ie als een zonnetje MET de Pivot software en ik kan iedereen aanraden om heel vaak die monitor op z'n kant te zetten, want dat is perfect!!! Eén nadeeltje is er wel: als 'ie op z'n kant staat, dan kijk je recht vooruit of zelfs iets omhoog naar het scherm en dat is ergonomisch gezien niet juist (ja, mijn bureau is op de juiste hoogte) en wanneer je het scherm een kwartslag draait, terwijl hij op zijn laagste stand staat, dan schuurt de punt van de monitor over de voet heen. Da's niet zo netjes en je hebt kans op krasjes.
Toen alles lekker draaide heb ik gekeken hoe dat nu met die ghosting zit. Maak je geen illusies, met 25 ms heb je in Windows nog steeds een mooi spoor achter je muispointertje. Verder kun je de tekst in een window niet heel scherp meer lezen wanneer je dit scherm langzaam beweegt (wat met een crt geen probleem is).
Let wel: wanneer de tekst stil staat, dan heb je SUPER scherp beeld!!! En die kleuren... perfect.
GAMING
Mafia
In Mafia kon ik absoluut GEEN ghosting bemerken. het spel speelt gewoon als een tierelier. Ik vond het alleen wel jammer dat Mafia geen 90 graden gekanteld scherm ondersteunt
Quake 3
Ook hier gaat het als een speer. Ik heb wel het gevoel dat het er "iets anders" uit ziet dan met mijn crt (een Iiyama 17"), maar dit stoort niet.
Patience
Ja, hier zie ik wel enorrum veel ghosting wanneer ik een kaart verplaats. Of zou dit door het spel zelf komen?
Die interne flipperkast van XP
Geen, maar dan ook absoluut GEEN last van ghosting problemen. De bal is en blijft scherp over het beeld rollen.
CONCLUSIE
Ik ben tevreden. Super scherp beeld, super strak uiterlijk, super mooie kleuren, geen last van ghosting tijdens het gamen. Dus: een aanrader!
Make music, not war
Verwijderd
Bedankt voor het testverslag
Neemt toch wat twijfel weg hier
EDIT:
voor mijn gevoel wel wat vaag dat Quake 3 als een speer gaat maar de Windows muiscursor niet
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 20:15 ]
Dit topic is gesloten.