Toon posts:

TFT/Gamen - the final episode

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.740 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 23:07
Heeft iemand die snelle tosiba al gespot, die met een totale op/neer tijd van 14ms?
Wat koste die?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:33

Phydomir

Dennis

Nog even een vraagje.

Gister hebben we in de winkel waar ik werk een Iiyama AS4314UT(BK) in het zwart binnengekregen en ik ben er eigenlijk meteen verliefd op geworden :P

Maar nu vroeg ik me af of dat wel een goed schermpje is. Ik zat eerst te denken aan een Samsung 171s, die is voor mij 40 euro goedkoper maar als ik zo naar de specs van die Iiyama kijk is ie volgens mij wel wat beter.
Inkijkhoek, Hor./Vert. (o) 150 / 130
Reactietijd Op / Neer 25ms
Type TFT Twisted Nematic
Helderheid (cd/m2) 230
Contrast verhouding 300:1
Volgens mij is dit namelijk wel een aardig schermpje, maar volgens mij neemt Iiyama mij een beetje in de maling met die reactie tijd wat dat is toch eigenlijk op/neer/op en dan zou je op 40ms komen...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

kijk eens naar de contrast verschillen met de samsung en dan heb jeje antwoordt denk ik :P

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

350:1, en dan.

scheeld niet veel...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

samsung heeft 500:1 en samsung geeft aan een rft te hebben van < 25 ms...

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

mindcre8r schreef op 08 november 2002 @ 09:13:
samsung heeft 500:1 en samsung geeft aan een rft te hebben van < 25 ms...
Dat is niet de s versie, ik dacht de p of t versie heeft die specs...

edit, tis de p idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand nou of de 172T binnenkort eens in Nederland verkrijgbaar is? Word al dat wachten (ook al op de P800) een beetje zat! En op mailtjes die ik stuur naar samsung krijg ik (natuurlijk) geen gehoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu al lange tijd op zoek naar een 17/18" TFT. Op het moment heb ik een dual monitor opstelling, mijn huidige LG 795FT+ 17" CRT en een geleende Acer FP559 15" TFT.

De specs van die TFT zijn redelijk goed; 300:1, 250 cd/m2, 25 ms, 16,6 milj kleuren.

Ondanks dat ziet een afgespeelde divx er op die TFT heel wat minder uit dan op mijn CRT; bekende donker=te donker & wit=overstraald. Omdat ik redelijk vaak een film op mijn pc kijk, begin ik nu sterk te twijfelen of ik nog wel 1 ga kopen.

Vinden jullie (aanstaande) TFT-bezitters dat geen bezwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, ik heb nog geen ervaring met TFT's (behalve op mn laptop), maar ik kijk verder geen films erop, dus dat maakt me eigenlijk helemaal niks uit. Ik ga wel sparen voor breedbeeld en een dvdspeler.
De 172T heeft overigens 500:1 contrast, dus dat moet al een stuk beter zijn denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag waar ik maar niet uit kom.
Mijn TFT (LG 1510S met analoge aansluiten) geeft bij een refreshrate van 72Hz een iets scherper beeld dan op 60Hz. Als ik 'm instel op 60Hz dan lijkt het wel of ik er een soort gratis antialiasing bij krijg. De letters van de tekst die ik nu typ bijvoorbeeld hebben aan de rechterkant van iedere letter een licht grijs randje van 1 pixel breed eraan. Als ik 'm op 72Hz zet de is dit randje weg en zie je puur alleen de letter zonder licht grijs randje eraan. Scherper dus.

Weet iemand hoe dit komt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

eeeh omdat je een LG gekocht hebt :P
als je geen prob's hebt laat je m toch lekker op 72Hz draaien?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:07

Hero

Duck power!

Van de week heb ik Fifa2003 gespeeld op m'n Samsung 152T en ik moet zeggen dat ik toch wat ghosting zag. Achter de bal kun je een heel licht spoor zien. Hier heb ik in spellen als Motocross Mania, Heavy Metal FAKK geen last van.

Verder, als mijn scherm heel donkere beelden weergeeft, zie je aan de onderkant twee donkere vlekken, waarom het heel licht is. Ze zitten op ongeveer 1/4 en 3/4 van het scherm (horizontaal bekeken). Hebben meer mensen met dit scherm hier last van?
beetje vervelend uitleggen zonder plaatje erbij, hopelijk begrijpen jullie het.

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat je ghosting ziet bij Fifa, zal denk ik komen omdat de bal wit is en dus wel heel erg ghostinggevoelig. Maar vond je het echt irritant, of kon je het prima spelen zo?

Hmmmm.... kennelijk is de achterbelichting van de 152T niet helemaal 100%?

Hoe bevalt het scherm verder eigenlijk???

PS: *newsradio heeft een hekel aan eenden! :r ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero

Hero

Duck power!

Klopt, de bal is inderdaad wit. Verder speelde het wel prima. Helaas heb ik niet lang kunnen spelen (moest de trein halen) en ben ik pas volgende week weer bij m'n computer :(.

Het kan inderdaad de achterbelichting zijn. Als ik tijd heb, zal ik eens bij de Mediamarkt oid kijken of ze er daar nog een hebben staan. Als die beter is, wordt het tijd voor garantie.

Verder bevalt het scherm goed, lekker compact (vooral in vgl met de 19"CRT die ik eerst wilde kopen) en gewoon in Windows en DVD's ziet het er erg strak uit.
offtopic:
Eenden rijden anders best tof. Waarom heb je er een hekel aan?

[ Voor 0% gewijzigd door Hero op 16-11-2002 17:13 . Reden: tweede alinea toegevoegd ]

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Verwijderd schreef op 04 November 2002 @ 16:16:
Bij welke LCD monitor krijg je dat kabel wel dan? en waar kun je hem los kopen, vind je die gewoon bij de pricewatch?
Bij die van mij (+ nog 1tje van VGA -> DVI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens staar je absoluut niet helemaal blind op de specificaties van de tft's. Volgens mij wordt er een hoop gesjoemelt met die cijfertjes :(. Lees eens wat viewsonic doet: http://www.tomshardware.com/display/02q3/020709/lcd-11.html niet echt betrouwbaar dus.

Ik verdenk samsung van hetzelfde; in meen ergers gelezen te hebben dat een 181T beter geschikt is voor games dan een 191T, terwijl de beide schermen dezelfde specs hebben. (ik kan het wel een keer nazoeken als er behoefte naar is). Ik denk dat je de schermen eerst aan het werk moet zien en moet bekijken wat je er zelf van vindt en niet blind de specs vertrouwen

Ik vindt het wel een mooi schermpje die 191T http://www.tweaknews.net/reviews/samsung191t/index3.php helaas wel last van ghosting volgens deze review. Heeft iemand trouwens ervaring met de iiyama AS4821DT(BK), ziet er kwa specs wel goed uit maar is er iemand die uit ervaring kan spreken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat het te maken heeft met het feit dat de pixels op de 191T groter zijn dan die van de 181T. Wellicht dat ghosting daardoor gewoon eerder opvalt, ookal is de responstijd hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 11:34:
Denk dat het te maken heeft met het feit dat de pixels op de 191T groter zijn dan die van de 181T. Wellicht dat ghosting daardoor gewoon eerder opvalt, ookal is de responstijd hetzelfde.
Denk ook dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 191T gekoppeld via de DVI aansluiting van mijn Hercules 9700Pro is een waar kijkgenot.
En naar een dag werken, heb je ook nog heldere ogen!

Misschien tijd voor een poll, want er zijn hier volgens mij genoeg mensen die een samsung 181T/191T hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 11:56:
Mijn 191T gekoppeld via de DVI aansluiting van mijn Hercules 9700Pro is een waar kijkgenot.
En naar een dag werken, heb je ook nog heldere ogen!
Waar heb je jouw 191T gehaald, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de lokale(kleine) computerzaak, ik heb hem eerst werkend gezien, en toen pas betaald.

Samsung gebruikt soms ook tft-panels van andere fabrikanten, als ze zelf tekort hebben, misschien is jou monitor daarom afwijkend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnen een maandje heb ik de 172T! :D Zal meteen verslag uitbrengen als ik m heb!

edit:
Het liefst zou ik een 182T hebben, maar die bestaat nog helemaal niet helaas. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na eerst de aanschaf van een iiyama vmp 454,
heb ik er een Eizo TFT scherm naast gekocht L365.
Eerst speelde ik alleen games op die VMP,maar naderhand ook op de TFT.
en later deed ik alles alleen nog maar op die TFT.
Met als resultaat die VMP verkocht.
Moet er wel bij zeggen dat de TFT digitaal is aangesloten op mijn
geforce 4 van Leadtek.
Geweldig beeld, geen refreshrates meer,moire,scheef beeld,rare resoluties,flikkerend beeld,enz.
Absolute scherpte prachtige heldere kleuren.
Ik ben 100% tevreden met dit scherm, geen spijt dat ik die VMP de deur uit gedaan heb!

spellen die geen enkel probleem voor dit scherm zijn:
SOF II, Need for speed 2, UT2003, Kingpin,UT,Quake3 team arena.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NFS2? Meen je dat nou? Of bedoel je NFS HS2???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NFS HS2 inderdaad! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Oke erg jammer, ik heb het eindelijk geregeld met digiworld maar ik kan helaas de 191T op mn buik schrijven want die is wel zo slecht leverbaar.
Nu zit ik eraan te denken om de Hercules920 te kopen (mooi design wel geen 19" maarja)
Iemand wel eens gespeeld met dat ding?

Ow btw voor GrimReaper : Ze deden bij digiworld niet moelijk toen ik ze uiteindelijk aan de lijn had, ze waren al1 helaas wel mijn order kwijt :(
Ik ga donderdag heen en dan hebben ze mn systeem klaar liggen. of mischien dat die menneer die er niet tevreden mee was hem terug kan brengen en dat ik die meeneem, na de test op de DVI aansluiting..

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
mindcre8r schreef op 19 november 2002 @ 16:58:
Oke erg jammer, ik heb het eindelijk geregeld met digiworld maar ik kan helaas de 191T op mn buik schrijven want die is wel zo slecht leverbaar.
Nu zit ik eraan te denken om de Hercules920 te kopen (mooi design wel geen 19" maarja)
Iemand wel eens gespeeld met dat ding?

Ow btw voor GrimReaper : Ze deden bij digiworld niet moelijk toen ik ze uiteindelijk aan de lijn had, ze waren al1 helaas wel mijn order kwijt :(
Ik ga donderdag heen en dan hebben ze mn systeem klaar liggen. of mischien dat die menneer die er niet tevreden mee was hem terug kan brengen en dat ik die meeneem, na de test op de DVI aansluiting..
Zeer kut voor je. Slordig van ze zeg, dat ze je order kwijt zijn. Dat zal ook wel het geval zijn bij mij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

-TheGrimReaper- schreef op 19 november 2002 @ 18:05:
[...]

Zeer kut voor je. Slordig van ze zeg, dat ze je order kwijt zijn. Dat zal ook wel het geval zijn bij mij dan.
het wordt nog vreemder! krijg net dit in mn meel:

Geachte klant,

vandaag 19-11-02 is uw bestelling verstuurd. U kunt deze dus binnen 1-2
dagen verwachten. Bedankt voor Uw interesse in onze produkten.

Met vriendelijke groet,

Digiworld BV.

Eeeeh :? snap jij het nou nog?
Eerst zegt die gozer dat die TFT er niet is dan wordt opeens mn bestelling verzonden... hoe vreemd :?

Kan ik ergens checken of mijn bestelling in behandeling is bij TPG?

[ Voor 0% gewijzigd door mindcre8r op 19-11-2002 19:37 . Reden: helder licht ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Trouwens jongens, ff een leuk berichtje voor de ms freaks.

Wij hebben op het werk de iiyama AS4314UT(BK) staan, en die heeft in tegenstelling tot de site een reactiesnelheid van 20ms en een contrast ratio van 500:1 (staat in het boekje van het scherm)

Dus een ideaal game schermpje lijkt me zo.

Als ut goed is gaak volgende week dinsdag die meenemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wazig, maar ik vind die iiyama's niet echt strak. Ik bedoel het oog wil ook wat. Daarom gaat ik op de HCC kijke voor een 181T. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
mindcre8r schreef op 19 november 2002 @ 19:35:
[...]

het wordt nog vreemder! krijg net dit in mn meel:

Geachte klant,

vandaag 19-11-02 is uw bestelling verstuurd. U kunt deze dus binnen 1-2
dagen verwachten. Bedankt voor Uw interesse in onze produkten.

Met vriendelijke groet,

Digiworld BV.

Eeeeh :? snap jij het nou nog?
Eerst zegt die gozer dat die TFT er niet is dan wordt opeens mn bestelling verzonden... hoe vreemd :?

Kan ik ergens checken of mijn bestelling in behandeling is bij TPG?
Hehe....vage zaak Digiworld. Ik bestel er iig _nooit_ meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 19:53:
Wazig, maar ik vind die iiyama's niet echt strak. Ik bedoel het oog wil ook wat. Daarom gaat ik op de HCC kijke voor een 181T. :9~
tja... persoonlijk vind ik de zwarte uitvoering wel heel erg mooi, en dat blauwe ledje maakt het echt af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Ik heb mij laten vertellen dat de 181T nog nieteens leverbaar is in nederland en dat de importeur grote problemen ondervindt met de bestelling van de 181T

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh de 181T is al vanaf begin dit jaar verkrijgbaar hoor. Kweet niet wat voor bronnen jij hebt, maar die van jou praat onzin :P.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

nou laat het weten als je er een te pakken hebt... dan zullen we zien ;)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij http://www.2mcomputers.nl/ beweren ze dat ze hem op voorraad hebben. Je moet er alleen wel snel bij zijn wegens enorme schaarste, zeggen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 10:45:
Bij http://www.2mcomputers.nl/ beweren ze dat ze hem op voorraad hebben. Je moet er alleen wel snel bij zijn wegens enorme schaarste, zeggen ze.
daaruit kan je wel opmaken dat ze slecht leverbaar zijn denk ik :?

Ach ik wacht wel af wat er met de post komt vandaag of morgen ik hoop een 191T en anders...gaan we gewoon wat ophalen bij die winkel })

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm... aangezien we het hier toch over TFT schermen hebben...
Bij Salland zie ik in de prijslijst staan bij de Samsung dat de prijzen per 1 december veranderd zullen worden. Ik heb er over gemaild en ze verwachten dat ze omlaag zullen gaan.
Misschien wel handig om te weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

YYYYYYYEEEEEEEAAAAAAAAHHHHHHH!

Ik heb net telefoon gehad van mijn lieve moeder er was een courier geweest en er staat een 191T in de gang bij mij thuis! JEAH! nu hopen dat hij goed is en geen dooie pixels bevat.. moet al1 werken tot 5 uur :( Grrrr * mindcre8r wilt zijn config afmaken.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me voorspelt 1 dode pixel, op het midden van het scherm! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 11:37:
GRRRRRRR ik zou maar oppassen als ik jou was ;)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
mindcre8r schreef op 20 november 2002 @ 11:24:

Ik heb net telefoon gehad van mijn lieve moeder er was een courier geweest en er staat een 191T in de gang bij mij thuis! JEAH! nu hopen dat hij goed is en geen dooie pixels bevat.. moet al1 werken tot 5 uur :( Grrrr * mindcre8r wilt zijn config afmaken.
Hhhmm...ik ben nu toch wel een beetje jaloers. :) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2002 12:59 . Reden: deed weer wat verkeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
We zijn toch geen tech-posts aan het scoren hè? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 11:37:
Kratje bier dat er nul dode pixels in zitten! Ik heb er een aantal verkocht en geen enkele bevat fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-TheGrimReaper- schreef op 20 november 2002 @ 13:10:
[...]

We zijn toch geen tech-posts aan het scoren hè? ;)
Ahahahahah, dat was niet de intentie, maar wel het resultaat! :P
Nee, ik zat wat op icoontjes te klikken en toen zag ik dat ik het bericht van iemand kon bewerken! :o Ik kon namelijk gewoon met zijn tekst klooien... druk ik op send, blijkt dat ik een reply stuur! Hoe stom! Ik had gewoon op dat reply knopje bij de message gedrukt! |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindcre8r schreef op 20 november 2002 @ 11:24:

ik hoop voor je dat je wel de nieuwste uitvoering hebt:
zie topi: Samsung 191T - 2 types: GH19BSAS, GH19PSAS - wat verschilt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Geen dode pixels :) yeah
zal ff ut2003 testen

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ontzettend geil die 191T!!! hoe bevalt ie??? hoe is t met ghosting?

zo beter gfo? ;) of is het woord 'geil' gewoon niet toegestaan? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 16:21
dit soort reacties zijn niet gewenst lees de faq maar eens door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindcre8r schreef op 20 november 2002 @ 17:03:
Geen dode pixels :) yeah
zal ff ut2003 testen
fijn! de mijne ook!

heb je deze 191T(maar dan in zilver) de "oude" heb ik ook, maar ja ik heb hem al een hele tijd!

Afbeeldingslocatie: http://www.samsungusa.com/SamsungUSA/PRODUCT/20020423/191t-black_lg.gif
of deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung-shop.eins.ne.jp/html/product_monitor/sm_191t/images/191t_top_phot01.jpg

de "nieuwe" 191T met slankere voet

http://www.samsung-shop.e...onitor/sm_191t/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

ik heb zilveren voorkant maar rest is wel zwart...

en hij ghost als een idioot maar das op mn gf3 op d sub.. ik zal m zo ff teset op mn r9700 op dvi en zal er wel ff wat pics uppen van mn config

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindcre8r schreef op 20 November 2002 @ 18:15:
ik heb zilveren voorkant maar rest is wel zwart...

en hij ghost als een idioot maar das op mn gf3 op d sub.. ik zal m zo ff teset op mn r9700 op dvi en zal er wel ff wat pics uppen van mn config
wat ik eigenlijk bedoel is: In mijn vorige post staan twee foto's van een 191T ze hebben allebei een verschillende voet. De bovenste is de "oude" de onderste met vierkante voetis de nieuwe 191T zie: http://www.samsung-shop.e...onitor/sm_191t/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eej butrosgali, heb je die pic bij je naam ook in t groot of niet?? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 19:43:
eej butrosgali, heb je die pic bij je naam ook in t groot of niet?? :p
Moet nog wel ergens "liggen" maar weet zo gauw niet waar.

volgens mij van deze site: http://www.rumbacaracas.com/gente.lasso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

hoe krijg ik het beeld op DVI? hij wil al1 D-sub pakken

laatmaar hij doet het.... mn volledige config trouwens...

Sjees wat geeft dat ding een mooi strak beeld man...straks eens kijken wat ie doet met games en films als ik mn installatie helemaal af heb.

[ Voor 0% gewijzigd door mindcre8r op 20-11-2002 20:10 . Reden: helder moment ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nauwlettend deze thread gevolgd, heb je nu die 191T getest met DVI.
Heb je nog steed ghosting en in welke mate is het?
Is het zo erg dat je geen games meer kan spelen of valt ermee te leven, wees objectief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mindcre8r?????? Allo, wij wachten met smart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb namelijk erg veel interesse voor die Samsung 191T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij viel het zo tegen dat ie zijn koppie hier niet meer durft te laten zien ;)

Maar ik was dus op de HCC geweest voor die 181T. Nergens te bekennen dus, alleen van die lowbudget merken, zoals Liteon enzo. Waren wel wat Iiyama's maar dat waren altijd de **14 versies. Dus zonder DVI en met trage respons. Ik wilde dus, als die siemens niet te krijgen was, de 4315. Deze was slechts in één stand te krijgen, namelijk X-Ray Compu's. Maar ze hadden er maar twee meegenomen naar de HCC 8)7 en die waren dus allebei al uitverkocht. Uit pure wanhoop heb ik mijn 4315 besteld bij informatique.....

PS. De microsoft stand had wel 181T's staan maar alleen voor de XP demo's. Ik heb dus effe zo een scherm onder staan kwijlen en tervergeefs geprobeerd eentje van de pilaar los te rukken, maar het mocht niet baten :). Volgend jaar rijd ik met een schjofel naar binnen en ruk ik een hele pilaar uit de grond }). Vier schermen in één keer ;).

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 09:34:
Ik heb namelijk erg veel interesse voor die Samsung 191T.
aaah zo ik ben wakker na een vreselijke kater ;) donderdag vrijdag en zaterdag stappen is niet goed voor je :P

Maarre inderdaad ik ondervind ghosting ook op DVI :( maar het is zeker minderz dan op D-sub...na een tijdje spelen heb je geen erg meer in het ghosten maar in het begn zag ik het wel heel erg.

Films kijken DivX & DvD gaat prima dan heb je nergens last van ik heb nog een TV kaart gekocht en die ga ik zo ff testen maar vermoed geen problemen. ik heb ook een plaatje van mn desktop gemaakt voor jullie hoor :) al1 staat er nu ook een mooi 6.1 setje bij.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/gusi/Frank/Images/x

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Hier trouwens nog een foto van mijn prachtige Samsung 181T :)
die wittige vlek is de flits :P

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~razter/tft.jpg

100% tevreden ben ik er nog steeds over.
mindcre8r schreef op 24 November 2002 @ 13:01:
[...]

aaah zo ik ben wakker na een vreselijke kater ;) donderdag vrijdag en zaterdag stappen is niet goed voor je :P

Maarre inderdaad ik ondervind ghosting ook op DVI :( maar het is zeker minderz dan op D-sub...na een tijdje spelen heb je geen erg meer in het ghosten maar in het begn zag ik het wel heel erg.

Films kijken DivX & DvD gaat prima dan heb je nergens last van ik heb nog een TV kaart gekocht en die ga ik zo ff testen maar vermoed geen problemen. ik heb ook een plaatje van mn desktop gemaakt voor jullie hoor :) al1 staat er nu ook een mooi 6.1 setje bij.

[afbeelding]
Hint: de file iets beter comprimeren, scheelt een hoop onnodig inladen

[ Voor 69% gewijzigd door Fietsbel op 24-11-2002 18:15 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Homedisc schreef op 24 November 2002 @ 18:10:
Hier trouwens nog een foto van mijn prachtige Samsung 181T :)
die wittige vlek is de flits :P

[afbeelding]

100% tevreden ben ik er nog steeds over.

[...]

Hint: de file iets beter comprimeren, scheelt een hoop onnodig inladen
wie heeft er nou geen ADSL of kabel B)

*foto was gemaakt net na installatie van mn bak en heb nog geen soep geinstalleerd*

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00t heb net een meel gekregen van Informatique, dat mijn Iiyama 4315 onderweg is :). Morgen komt ie aan, als die collega's van mij bij de pos een beetje opschieten. Ik heb de 181T maar laten zitten omdat ie €300 duurder was :s. Iiyama is volgens de specificaties en de tests ook een goeie, 25 ms, 1280, DVI-I, 17".
chill 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat kost die Iiyama dan alcapone? heb je ook nog over de samsung 172T gedacht???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Laatst online: 07:19
Om even op het oorspronkelijke onderwerp terug te komen, ik vind het gamen op een TFT gewoon net zo prettig als op een CRT. Ik heb zelf een CTX VL700 17' TFT en dat zal ongetwijfelt niet eens de beste TFT zijn, maar het gamen gaat zelfs daar al prima op (tenminste de race games die ik speel (GP3, Colin McRae 2) de rest van de genres hou ik met niet zoveel mee op dus dat weet ik niet. Ik zie zelf geen vervagingsverschijnselen, heel misschien als ik naast m'n TFT ga staan en iemand laat gamen ofzo, maar dat heb ik nog niet geprobeert. IIG merk ik tijdens het gamen niets van enig nadeel van TFT ten opzichte van CRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 15:50:
wat kost die Iiyama dan alcapone? heb je ook nog over de samsung 172T gedacht???
Meld jij het trouwens even wanneer je hem bestelt? Ik ga hem ook bestellen en je zei dat je goed contact had gehad met de winkel en een aantal zekerheden had omtrent afkoelperiode en zo.

[ Voor 1% gewijzigd door Croccifixio op 25-11-2002 16:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reken maar dat ik het zal melden als ik m bestel! Ik wil wel ff pronken :9
Maar serieus, ik zal het dan zeggen. Ik ga hem bijna 100% zeker in december bestellen, dan krijg ik tenminste nog €50 terug. Enige vervelende is dat ie bij Aces nog net een beetje duur is. Hoop dat als ik m half december bestel, de prijs wat gedaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

http://www.energiepremie.nl/omschrijving_lijst/2002/1090.htm voor de energie premie.
Ik zelf kwam er net te laat achter dat het deze premie nog gelde :( dacht dat het al voorbij was, naja...

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer heb je jouw scherm dan gekocht en hoeveel tijd heb je dan om die premie aan te vragen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje tussendoor. Op het moment dat ik dit scherm zal hebben, zal ik nog niet mn nieuwe pc hebben. Ik heb op dat moment een PIII-450 met een Riva128ZX videokaart. Kan ik dit LCD daar gewoon op aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 18:04:
wanneer heb je jouw scherm dan gekocht en hoeveel tijd heb je dan om die premie aan te vragen??
ik hem mijn scherm sinds begin oktober, en je moet je energie premie binnen 6 weken opsturen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 17:26:
[...]

fijn! de mijne ook!

heb je deze 191T(maar dan in zilver) de "oude" heb ik ook, maar ja ik heb hem al een hele tijd!

[afbeelding]
of deze:
[afbeelding]

de "nieuwe" 191T met slankere voet

http://www.samsung-shop.e...onitor/sm_191t/index.html
Waar zijn die zwarte versies verkrijgbaar in nederland want ik zie ze niet in pricewatch staan :|

En waarom is een 191T goedkoper als een 181T?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat dat met schaarste te maken heeft o.i.d. Haal je voordeel zou ik zeggen! ;)
Schermen zijn toch echt identiek, dusssss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero

Hero

Duck power!

Homedisc schreef op 25 november 2002 @ 18:46:
[...]

ik hem mijn scherm sinds begin oktober, en je moet je energie premie binnen 6 weken opsturen.
Je hebt 13 weken de tijd om het formulier op te sturen, staat in de folder die hier voor me ligt! Je kunt het dus nog aanvragen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook van plan om een 172T te kopen, het enige probleem is dat die monitor niet beschikbaar is in België , en de winkels die in de pricewatch staan zijn allemaal 150km ver :'(

ma als iemand het scherm heeft/gaat bestellen, laat iets weten waar, en hoe het scherm meevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Freshbie schreef op 25 november 2002 @ 19:30:
[...]

Je hebt 13 weken de tijd om het formulier op te sturen, staat in de folder die hier voor me ligt! Je kunt het dus nog aanvragen!!!
:D ow.. haha nou dan ga ik hem nog even snel invullen!, thnx :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 21:07:
ik ben ook van plan om een 172T te kopen, het enige probleem is dat die monitor niet beschikbaar is in België , en de winkels die in de pricewatch staan zijn allemaal 150km ver :'(

ma als iemand het scherm heeft/gaat bestellen, laat iets weten waar, en hoe het scherm meevalt :)
test van de 172T: http://www.pcworld.com/reviews/article/0,aid,106061,00.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige waardoor ik nog twijfel, is de introductie van die BenQ met 16ms responstijd... vraag me daarom af of er niet zeer binnenkort nog meer merken, waaronder Samsung, met dergelijke monitoren uitkomen. En dan zit ik daar met mn 25ms...

Bij It2Take (www.it2take.nl) hebben ze de 172T voor 699 euro. Voor die prijs kan ik hem zeker niet laten staan. Het is echter nogal een beetje een vaag bedrijf als ik die site zo zie... Heb ze maar ff een mailtje gestuurd over de 8 dagen afkoelperiode. Als ze 'daar aan doen', bestel ik m gelijk. Ik denk echter dat ik dat bij dit bedrijf niet hoef te verwachten, omdat ze alles speciaal bestellen...
:(

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 00:03:
Enige waardoor ik nog twijfel, is de introductie van die BenQ met 16ms responstijd... vraag me daarom af of er niet zeer binnenkort nog meer merken, waaronder Samsung, met dergelijke monitoren uitkomen. En dan zit ik daar met mn 25ms...

[...]
Dit is altijd een moeilijk punt. Maar ja, Samsung heeft bij mij een betere naam en als de 172T aan al mijn eisen voldoet, waarom zou ik die BenQ dan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 15:50:
Euh die 172T heb ik nog nergens gezien in de winkels. En die Iiyama koste €898,-. Op de Hcc €830,- maar die was al uitverkocht 8)7. Nog maar een paar uurtjes.....

En ik heb ook nog geen nieuwe computer, die komt ook nog ergens deze week binnen, maar ik kan hem ook op mijn oude joeter aansluiten. Want dat scherm heeft zowel Sub-D, als DVI-I. Ik weet niet precies voor welk scherm jij gaat, maar die Samsungs hebben in elk geval een dubbele aansluiting. Dus die kun je ook op je Riva gebruiken. Maar houd rekening met ietswat slecht beeld. Ik weet niet precies hoe oud dat die kaart is. Ik neem aan dat in jou nieuwe joeter een grafische kaart met DVI-I komt, dan zal het beeld wel weer stukken beter zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

-TheGrimReaper- schreef op 26 November 2002 @ 08:47:
[...]

Dit is altijd een moeilijk punt. Maar ja, Samsung heeft bij mij een betere naam en als de 172T aan al mijn eisen voldoet, waarom zou ik die BenQ dan nemen?
Inderdaad. ennuh....16 ms is natuurlijk wel sneller newsradio, maar wat maakt het uit als je het verschil niet ziet? ik heb een 152T (met 25 ms dus) en ik zweer het je: ik kan geen ghosting ontdekken. ook niet als ik de Quake3 timedemo afspeel met zo'n 200 fps. (nou....misschien heeeeeeeel ietsje dan (als je op de gun gefocussed blijft), maar wie speelt er zo snel? juist....niemand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach jah... je moet ook eens een keer tevreden zijn he? 152T/172T zijn gewoon prachtige monitoren! Maar ja, nu ik eenmaal geld heb ervoor, heb ik moeite om het uit te geven hahahaha ;)

Ja, in mijn nieuwe poeter komt zeker DVI-I en wel van een Radeon 9700 PRO! :9 :9 :9
Mijn oude pc is overigens uit juni 1999, maar toen bestond die kaart vast al ruim een jaar... dus ga uit van 4-5 jaar oud...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb dus vanmiddag de Iiyama AS4315UT binnen gekregen. Heb effe gauw gebattlefield enzo. Zuppa chill beeld. Ook scherp enzo. Eerst was ik nog een beetje aan het twijfelen met de aanschaf, omdat mensen over ghosting lulle enzo. Maar vergeet dat maar snel......
Tis een top scherm en ik heb hem nog geen eens op DVI-I aangesloten. Dat komt in de loop van deze week als ik de rest van de joeter binnen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho2
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ik probeer een samsung 152T te kopen na al die positieve reacties hier (172T valt helaas buiten budget :( ). Maar ik koop hem liever gewoon in een winkel omdat ik hem wil testen op dooie pixels. Kan natuurlijk met die 8 dagen afkoelperiode ook alleen als het dan mis is kan je weer verzendkosten gaan betalen.....
Maar hij is dus bijna niet meer te verkrijgen hier. Nou hoor ik van een verkoper dat samsung leveringsproblemen zou hebben voor de monitoren met dvi aansluiting. En ergens anders zie ik op een site staan van OP=OP met andere worden, ze bestellen ze ook niet meer.

Is er hier bij iemand iets over bekend ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Tycho2 schreef op 26 November 2002 @ 21:14:
ik probeer een samsung 152T te kopen na al die positieve reacties hier (172T valt helaas buiten budget :( ). Maar ik koop hem liever gewoon in een winkel omdat ik hem wil testen op dooie pixels. Kan natuurlijk met die 8 dagen afkoelperiode ook alleen als het dan mis is kan je weer verzendkosten gaan betalen.....
Maar hij is dus bijna niet meer te verkrijgen hier. Nou hoor ik van een verkoper dat samsung leveringsproblemen zou hebben voor de monitoren met dvi aansluiting. En ergens anders zie ik op een site staan van OP=OP met andere worden, ze bestellen ze ook niet meer.

Is er hier bij iemand iets over bekend ?????
OP=OP betekent volgens mij gewoon dat ie bij die winkel in de aanbieding is (de voorraad die ze daar hebben is dan in de aanbieding. het is trouwens ook vaak niet meer dan een verkoop-praatje). en de leveringsproblemen weet ik niet zo wat van af, maar toen ik hem kocht was het zo dat de winkels om de haverklap nieuwe partijen moesten bestellen (perfect-systems althans) omdat ze de deur uit vlogen. dat de leveringsproblemen specifiek iets met DVI te maken hebben lijkt me onzin. het loont vaak de moeite om meerdere winkels te vragen of hij op voorraad is of vlot geleverd kan worden. sommige winkeliers breien zonder gein een verhaal om de klant te doen geloven dat andere winkels hem ook niet hebben, zodat je je bestelling bij hun plaatst/laat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimbab, I couldn't agree with you more...

even iets anders, ik zie net dat Hitachi een 30 dagen pixel perfect garantie heeft! hmmmm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij nou vertellen waar ik de 181T en de 191T samsung kan krijgen in het zwart in nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 181T bij Informatique. Daar heb ik ook mijn Iiyama AS4315UT vandaan. Ze hebben echt prima service! Mijn email werd op zondagavond om 22.00 binnen vijf minuten beantwoord :P. Nu zal dat wel een extreem geval zijn maar toch.

Edit:
Ow wacht effe, in het zwart? Dat is dus niet dezelfde als hierboven in de afbeeldingen??? Die hebben ze namelijk bij Informatique.....

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat je daarvoor eens zou moeten mailen naar acesonline. Die wisten mij bijvoorbeeld te vertellen dat de zwarte 172T niet standaard in Europa geleverd werd. Kan je alleen krijgen als je minimaal 20 stuks besteld, met een levertijd van 6 weken. Misschien weten zij ook meer over de 181T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
  • Laatst online: 24-09 10:40
Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 08:25:
Kan iemand mij nou vertellen waar ik de 181T en de 191T samsung kan krijgen in het zwart in nederland?
Niet! :'(

Altijns als ik Samsung Nederland mag geloven. Alleen silver is leverbaar, ook mooi natuurlijk. Maar als je zoveel geld uit geeft voor een monitor dan vind ik dat je toch zelf de keus moet hebben welke kleur monitor je wilt hebben?

Je zult heb dus in USA kunnen kopen, maar daar heb ik zelf niet z'n trek in. Mischien een duitse winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook gewoon zo'n verschrikkelijke onzin dat ze in 1 land 4 kleuren hebben en in het andere land maar 1. Waar slaat dat nou op? Wat voor marketing idee zit daar nou achter? Het kan toch nauwelijks extra kosten om 2 verschillende kleuren te importeren?
K*TSAMSUNG! (flame intended!!! ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff nagezocht en zie dat de schermen van Samsung (in elk geval de 172T), in pixelfehlerklasse 2 zitten. Dit houdt in dat ze 2 defecte pixels mogen hebben, maar wel 5 halfdefecte pixels. Lekker is dat... ik heb liever 2 zwarte pixels dan 5 rode!!! Vind dit toch eigenlijk best slecht voor zo'n merk als Samsung...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
  • Laatst online: 24-09 10:40
Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 10:42:
Ik heb ff nagezocht en zie dat de schermen van Samsung (in elk geval de 172T), in pixelfehlerklasse 2 zitten. Dit houdt in dat ze 2 defecte pixels mogen hebben, maar wel 5 halfdefecte pixels. Lekker is dat... ik heb liever 2 zwarte pixels dan 5 rode!!! Vind dit toch eigenlijk best slecht voor zo'n merk als Samsung...
ach maakt toch niet zo gek veel uit. Ik heb tot nu toe niet echt verhalen gehoord van mensen dat monitors spontaan extra dode pixels kregen oid (alle merken komen er positief uit), meestal zijn de dode pixels aanwezig bij aankoop.

Nou dan kun je beroepen op de wet "koop op afstand", dan mag je de monitor terug sturen zonder opgaaf van reden (binnen 7 dagen na ontvangst) en moet he tbedrijf je binnen 30 dagen het geld terug storen, enige wat de leverancier kan doen is je de verzendkosten laten betalen.

Dus je hebt zo-wie-zo een goedkeurings termijn van 7dagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt. Enige probleem is hoe nauw de internet shop het neemt met de regels.
In principe mag een product namelijk niet geopend zijn geweest. Nou heb ik bij Aces geïnformeerd en bij hun is het voor een monitor wel mogelijk dat je m netjes opent.
Bij Beat-It staat op de site dat als het vermoeden bestaat dat het product geopend is geweest, dat ze dan een bedrag in kunnen houden op wat ze je teruggeven!
Nah, dáár heb ik weinig behoefte aan zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techless
  • Niet online

Techless

GuT

Ik denk dat ik de 152T ook wel kan gebruiken voor mijn computer-in-samsonite-mod dat ding is echt super dun! en door de mogelijkheid van twee aansluitingen zou ik het ding tevens kunnen gebruiken als monitor voor een ander systeem.
Ik zie mogelijkheden hier.... :)

[ Voor 1% gewijzigd door Techless op 27-11-2002 13:11 . Reden: ABN ]

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet hier iemand hoe het zit met pixel garantie bij samsung?
zwart/wit en kleuren pixels die blijven branden. Bij hoeveel kapotte heb je recht op een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 13:28
voor 580 pleuro is er een BENQ 17" TFT he.. wisten jullie dat al? PRT van 16ms ~ 60Hz. contrastratio 500:1. mooi ding man. kan je lekker mee gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techless
  • Niet online

Techless

GuT

Weet hier iemand hoe het zit met pixel garantie bij samsung?
zwart/wit en kleuren pixels die blijven branden. Bij hoeveel kapotte heb je recht op een andere?
klasse 2
mogen maximaal 2 helemaal kappotte pixels op zitten en maximaal 5 kappotte subpixels (ofwel altijd opgelicht of altijd zwart)

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.