Srry dat ik mijn vraag 2x post, maar wat je hier zegt was exact hetgeen ik mij afvroeg:
--------------------
Hi,
Iets waar ik eigenlijk nog nauwelijks iets over gelezen heb is het volgende:
De praktische ervaringen van het standaard lettertype-grootte bij gebruik van een 17" TFT op 1280x1024. Ik heb nu een tijdje gewerkt met een Dell 15" TFT op mijn werk op 1024x768 en dat bevalt prima. Ik wil nu echter thuis ook een TFT gaan aanschaffen en de vraag is: 15" of 17"? Sinds kort werk ik op mijn werk met een Dell 17" op 1280x1024 en dat is ff wennen. Het standaard lettertype (in de menus en dergelijke) in Windows is op die 15" nog prima te lezen. maar op een 17" wordt alles een stukkie kleiner..... en ik merk aan mijzelf dat ik soms zit te turen en dat is niet echt je van het. De lettertype grootte aanpassen zou kunnen, maar dan ziet alles er niet meer uit als je begrijpt wat ik bedoel....
Ik vraag me af of meer mensen tegen dit 'probleem' oplopen. Wij hebben op het werk een aantal mensen die kampt met oogproblemen en voor die mensen biedt een 17" een TE klein lettertype standaard. En aangezien je een TFT niet terug kunt zetten op een lagere resolutie, zitten zij vast aan een 15" van 1024x768. Dit is jammer, gezien de voordelen van een 17".....
Ik weet nu niet goed wat ik voor mijzelf zal kopen. Mensen hier met ervaringen ermee?
Grt,
Grover
-------------
Is het kopen van een Samsung 172T en dan het lettertype vergroten nu de beste optie? Of kan ik dan beter voor een 181 kiezen, waarmee ik dus een iets groter lettertype krijg?
Grover.