Toon posts:

TFT/Gamen - the final episode

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.738 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
HermeS schreef op 14 oktober 2002 @ 10:07:
[...]

shit.
Maar ga je hem echt bij de mediamarkt halen voor 1700 euro? terwijl je hem voor 1200 online kan krijgen>
Tuurlijk niet. Ik bestel hem ook online voor een stuk minder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

hm ik heb bij mn bestelling voor de T191 ook maar een radeon 9700 pro gedaan (Hercules)
Iemand ervaringen met de DVI van radeon 9700 op een TFT?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

hmmz, ik heb digiworld gevraagd wat de levertijd is, ze kopen hem pas in als ze een order krijgen...maar ze zouden em mailen. heb nog nix gehoord (ruim 1 dag nu)
Ik hoop maar dat ze een beetje snel kunnen leveren..

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
mindcre8r schreef op 15 oktober 2002 @ 14:56:
hmmz, ik heb digiworld gevraagd wat de levertijd is, ze kopen hem pas in als ze een order krijgen...maar ze zouden em mailen. heb nog nix gehoord (ruim 1 dag nu)
Ik hoop maar dat ze een beetje snel kunnen leveren..
Ik heb het scherm ook daar besteld. En mij werd verteld dat de 18de een aantal nieuwe monitoren binnen zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

oke koel, dan gaat de mijne daar ook bij zitten ;)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 23:07
mindcre8r schreef op 15 oktober 2002 @ 08:31:
hm ik heb bij mn bestelling voor de T191 ook maar een radeon 9700 pro gedaan (Hercules)
Iemand ervaringen met de DVI van radeon 9700 op een TFT?
Wel met de voorloper de 8500LE anoloog was al perfect, DVI nog net ietsje beter.
Goeie keus die tft en kaart :)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

ErikRo schreef op 15 oktober 2002 @ 21:51:
[...]

Wel met de voorloper de 8500LE anoloog was al perfect, DVI nog net ietsje beter.
Goeie keus die tft en kaart :)
en een dure keus ;) maarjah dan heb je ook wel wat. numaar hopen dat de radeon me niet gaat lopen dissen op de nieuw plank die ik ga bestellen.. (incl p4 2,4 ghz :9 )

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik ga eigenlijk steeds meer van me TFT gaan houden :D
In het begin is het wel even wennen als je van een crt naar tft gaat maar het zoveel malen beter :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

wow in jouw sig lees ik dat jeje proc ff bruut heb ge oc'd! nice!
merk jij het ghosten nog erg? en wat doet het scherm bij ut2003?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hadden dus gelijk wat de mensen van Samsung betreft, meer dan een week na mijn vraag krijg ik vandaag eindelijk een mailtje terug, met de volgende boodschap:

Geachte Heer Cuypers,

Er is bij ons nog niks bekend over de Samsung SyncMaster 172T.
Het beste wat u kunt doen is het internet in de gaten te houden:
www.samsung.be <http://www.samsung.be>

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht u nog vragen hebben kunt u ons e-mailen of contact opnemen met
de Samsung Service & Informatielijn, voor Nederlandse klanten 08002295214,
voor Belgische klanten 080095214, voor klanten uit Luxemburg 080040214.

Daar ben ik dus niks mee, met zo’n antwoord. Ze moeten maar wat meer moeite doen. Dus ik terug:

Beste,

Hierbij wat links van de Samsung 172T. In verscheidene landen is dit scherm reeds verkrijgbaar (ook in het zwart):

http://www.samsung.at/tem...=details&products_id=1481
http://www.modfactor.com/...sung172T/Samsung172t.html
http://www.samsungelectronics.com.hk/monitor/lcd/172t.html
http://monitors.superwarehouse.com/5020prod.html

Kunnen jullie nog eens wat verder rondvragen en kijken wanneer dit scherm (al dan niet in zwarte uitvoering) leverbaar is in België, Nederland en/of Duitsland. Ik vind het een beetje overdreven om het scherm te laten overkomen van de VS of Japan, dan kan ik niet even terug naar de shop gaan in geval van dode pixels ofzo.

Btw de 152T en de 172B zijn al verkrijgbaar, dan zou de 172T er toch ook binnenkort moeten aankomen dacht ik zo. Ik vind het vreemd dat jullie hiervan niet op de hoogte zijn.

Mvg,
Kris

Ben benieuwd wat voor een antwoord ik daar weer op ga krijgen.
Het schijnt dat het scherm ondertussen ook te verkrijgen is in Frankrijk.

Dus mensen: als jullie een 172T op de kop hebben weten te tikken deel het dan even met de menigte in deze thread zodat andere geïnteresseerden ook de kans krijgen dit scherm te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw, wat is het verschil tussen de 171t en de 171p behalve het design :~. het scherm is gewoon t zelfde of niet?
Want anders weet ik wel dat ik de 171p neem ipv de 171t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:49

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Alhoewel dit topic voornamelijk over Samsung lijkt te gaan, heb toch even een vraag over een Hitachi TFT.
Ik heb een 19" Hitachi aangeboden gekregen voor €1000,-
Het typenummer is waarschijnlijk CM190B.

Heeft iemand ervaringen met dit scherm?
Ghosting ect.
Is het dit een goede aanbieding?

Ik heb net nog even in de pricewatch gekeken.
Hier staat geeneens een 19" in.
Hmmm, morgen ook maar eens wat meer info vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Coenen schreef op 17 oktober 2002 @ 22:27:
Alhoewel dit topic voornamelijk over Samsung lijkt te gaan, heb toch even een vraag over een Hitachi TFT.
Ik heb een 19" Hitachi aangeboden gekregen voor €1000,-
Het typenummer is waarschijnlijk CM190B.

Heeft iemand ervaringen met dit scherm?
Ghosting ect.
Is het dit een goede aanbieding?

Ik heb net nog even in de pricewatch gekeken.
Hier staat geeneens een 19" in.
Hmmm, morgen ook maar eens wat meer info vragen.
Het is belangrijk om naar de specs te kijken. Wat is de response time, hoe zit het met de contrast ratio, de helderheid (x cd/m2), de kijkhoek, dat soort dingen. Specs zeggen niet alles, maar kunnen wel een goede indicatie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

moet jij je 191T niet binnen krijgen vandaag?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
mindcre8r schreef op 18 oktober 2002 @ 09:52:
moet jij je 191T niet binnen krijgen vandaag?
Volgens mij krijgt de winkel vandaag de schermen binnen. Ik heb gisteren proberen te bellen, maar er werd helemaal niet opgenomen.
Ik ga nu weer even bellen.

edit:

Er wordt niet opgenomen (duh, ze zijn pas vanaf 11.00 uur bereikbaar via de telefoon 8)7).....probeer het later nog wel een keer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

en en en en en ?

ik moest erachter komen dat ze mijn bestelling nog niet hadden verwerkt op kantoor :(
nu nog maar ff wachten

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
mindcre8r schreef op 18 oktober 2002 @ 14:40:
en en en en en ?

ik moest erachter komen dat ze mijn bestelling nog niet hadden verwerkt op kantoor :(
nu nog maar ff wachten
Ik snap er niks van. :(

Als ik bel dan zijn ze òf in gesprek òf ze nemen niet op :( .

Ik heb na de bestelling een bevestiging ontvangen, maar nog geen ander mailtje; want ik neem aan dat ik nog een mailtje krijg op het moment dat het scherm binnen is en het pakketje wordt opgestuurd.
En uiteraard post ik dat dan hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Let us know ;)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-07 14:56
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 20:41:
btw, wat is het verschil tussen de 171t en de 171p behalve het design :~. het scherm is gewoon t zelfde of niet?
Want anders weet ik wel dat ik de 171p neem ipv de 171t
Ik meen dat de P-versie alleen een analoge aansluiting heeft en de T-versie zowel analoog en DVI. Dit zou je in de gelenheid moeten stellen om 2 systemen op 1 scherm te laten werken.
Tenminste dit lees ik bij de 152-modellen als verschil.
Ik wil die 152T heel graag hebben, moet echter kiezen tussen LCD of flinke up-grade van de PC's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

-TheGrimReaper-, dit zijn de specs van de Hitachi CML190SXW:

Brightness: 250cd/m2
Contrast: 500:1
Viewing angle: 170
Response time: 15ms/10ms

Volgens mij geen verkeerde specs. Vergelijkbaar met de 191T, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Coenen schreef op 18 oktober 2002 @ 20:49:
-TheGrimReaper-, dit zijn de specs van de Hitachi CML190SXW:

Brightness: 250cd/m2
Contrast: 500:1
Viewing angle: 170
Response time: 15ms/10ms

Volgens mij geen verkeerde specs. Vergelijkbaar met de 191T, geloof ik.
Klopt, de specs zien er heel goed uit. Zijn hetzelfde als die van de 191T. En daar hoor ik niks dan goeds over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 19:17

Gamer

mobile

Philips 150S3F

is deze eigenlijk wel iets ?

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 23:40
Ik wil deze week ook een TFT'je gaan kopen.
Afgelopen week heb ik nl. een mooie aanbieding gezien:
NEC 1530V, 15.1" TFT voor 369 - 50 euro energiepremie = 319 euro.

Op internet kwam ik de volgende specs tegen:
reactietijd: 30ms / contrast: 200:1 / 0.30 mm dot / 200 cd/m² / 1024 x 768 @ 75 Hz
Review (oktober '01): http://www.higherzone.com/reviews/nec1530v.htm

Kan ik hier zonder vertraging mee gamen?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 09:07
Gamer schreef op 18 oktober 2002 @ 22:21:
Philips 150S3F

is deze eigenlijk wel iets ?
Ja, mijn zus heeft er zo eentje :) Lekker schermpje hoor. Heel mooi en slank, maar vooral goed contrast enzo! Wat mijn zus wel heeft is niet erg goed verdeelde belichting (op een donkere achtergrond lijkt het soms of er in elke hoek spots staan te schijnen naar het midden van het scherm), dode pixels had ze wel niet.
Games heb ik nog niet echt getest, maar aangezien er een LG panel inzit denk ik dat het uitermate geschikt is voor games (lees even hierboven pag 12... ik heb een goeie ervaring gehad met LG).
Het enige 'nadeel' (als je dat zo wil noemen) is dat er geen DVI poortje opzit.

Ik kan eventueel (als je wil) eens een game proberen (achter mijn zus haar rug :p), want ik wil ook wel eens weten hoe goed dat schermpje nu wel werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik zat me net eigenlijk wat af te vragen.
17" 18" en 19" TFT monitoren hebben meestal een resolutie van 1280*1024.
Om dit grootte verschil te overbruggen wordt er een groter pixel formaat gebruikt.
Is het dan niet zo dat een 19" minder scherp is ( of lijkt) dan een 17"?
Dus kan je eigenlijk beter voor een 17" kiezen dan een 19"?

Ik kan mezelf trouwens nog niet goed overtuigen om een TFT te kopen.
Gemiddeld is een 17"~ 19" TFT twee keer zo duur als een CRT.
Je hebt dan al gauw over 1000 Gulden.
Tuurlijk TFT heeft voordelen, maar ze zijn toch best duur.
Goed, ik blijf erover denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

-NuKeM- schreef op 18 oktober 2002 @ 22:35:
[...]
Ik kan eventueel (als je wil) eens een game proberen (achter mijn zus haar rug :p), want ik wil ook wel eens weten hoe goed dat schermpje nu wel werkt :)
hehe, doe dit maar eens :)

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Coenen schreef op 18 oktober 2002 @ 22:39:
Ik zat me net eigenlijk wat af te vragen.
17" 18" en 19" TFT monitoren hebben meestal een resolutie van 1280*1024.
Om dit grootte verschil te overbruggen wordt er een groter pixel formaat gebruikt.
Is het dan niet zo dat een 19" minder scherp is ( of lijkt) dan een 17"?
Dus kan je eigenlijk beter voor een 17" kiezen dan een 19"?

Ik kan mezelf trouwens nog niet goed overtuigen om een TFT te kopen.
Gemiddeld is een 17"~ 19" TFT twee keer zo duur als een CRT.
Je hebt dan al gauw over 1000 Gulden.
Tuurlijk TFT heeft voordelen, maar ze zijn toch best duur.
Goed, ik blijf erover denken.
-TheGrimReaper- schreef op 11 oktober 2002 @ 10:47:

Hhhmmm.....de 191T heeft dezelfde specificaties als de 172T en de prijs van de 191T valt ook nog wel mee.
Ik zit er zwaar over te denken om de 191T dan maar te halen.

Ik heb trouwens nog een vraagje. Is het zo dat de 191T een minder scherp beeld geeft dan de 181T en de 17xT serie? Omdat je met dezelfde resolutie werkt, maar een groter beeldoppervlak?
Ik heb ook hier gelezen dat mensen last hebben van ghosting bij games. In het bovengenoemde artikel staat dat de persoon er geen last van heeft, dus dat schijnt erg persoonlijk te zijn. Verder zal ik games op mijn 17" CRT blijven spelen.
ErikRo schreef op 11 oktober 2002 @ 19:56:

Ik heb met 17, 18 en 19 inch gewerkt, ik kan alleen maar zeggen hoe groter hoe beter :)
Hetbeeld wordt alleen maar mooier en imposanter, de scherpte werd ook niet slechter, eerder beter, de teksten zijn net even lekkerder leesbaar.
Handig als je lange uren moet maken achter je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hmmm, oeps dat had ik zelf kunnen doen. :)
Thanks anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Ik heb net gebeld. Er was een foutje bij de leverancier, dus ze waren er nog niet. Als het goed is komen ze volgende week donderdag of vrijdag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SimonBenson schreef op 18 oktober 2002 @ 17:04:
[...]

Ik meen dat de P-versie alleen een analoge aansluiting heeft en de T-versie zowel analoog en DVI. Dit zou je in de gelenheid moeten stellen om 2 systemen op 1 scherm te laten werken.
Tenminste dit lees ik bij de 152-modellen als verschil.
Ik wil die 152T heel graag hebben, moet echter kiezen tussen LCD of flinke up-grade van de PC's..
Nee de p versie heeft ook een dvi aansluiting maar het design is wel ff mooier 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Ziezo, ik heb even het Philips 150S3F scherm van mijn zus 'geleend' en enkele testjes gedaan :)
Ook heb ik enkele fotootjes getrokken (mijn ouders hadden de digitale camera mee op familiebezoek dus daarom zijn ze maar met een webcam getrokken :'( )

Eerst en vooral moet ik zeggen dat het scherm aan mijn verwachtingen voldeed. Intern zit er een Philips/LG panel in, daarmee had ik al een HEEL goeie ervaring gehad en ik verwachtte dus van dit nieuwere scherm minstens even goed!

Het contrast van het scherm is uitstekend. Terwijl ik met mijn 17.4" viewsonic LCD steeds in games de Gamma waardes moet opkrikken om toch nog maar iets te kunnen zien is dit met dit scherm niet nodig! Voor desktop applicaties vond ik mijn 17.4" monitor wel beter overkomen (kan door de gewoonte komen) + 1024 x 768 is echt wel weinig als je groter gewoon bent.
Het grijswaardenberijk is heel goed (misschien zelf ietsje beter dan mijn Viewsonic) en de kleuren zijn heel verzadigd (alhoewel ik mijn kleuren op de desktop ietsje verzadigder en mooier vond op mijn Viewsonic).
Wat dit scherm wel heeft is de duidelijke verkleuring wanneer je van de zijkant kijkt, ik heb wel nog geen enkel scherm zien tippen aan mijn Viewsonic die mbv zijn MVA technologie hierin dan ook uitblinkt. Wel is het zo dat als je niet zo iemand bent die op zijn stoel van de ene kant van het bureau naar de andere zit te wippen je hiervan geen last zal hebben.
Als je de 2 monitoren naast elkaar zet zie je duidelijk het verschil kwa grote en vooral dikte... mijn Viewsonic is duidelijk nog van een vorige generatie.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/turbotest/lcd/15en17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/turbotest/lcd/zijkant15.jpg

Let niet op de weerkaatsing van de Viewsonic, dit is van het plexiglas dat ik ervoor heb gezet ter bescherming van niesvuiligheid, speeksel en vooral de vuile handen van onbevoegden :)

Nu het belangrijkste: Games :)

Ik heb even wat NOLF2, Hitman 2 enzo gespeeld + een 3dmark2001se laten lopen.
De monitor was aangesloten via de analoge verbinding op mijn Creative Geforce4 Ti4200 64Mb en werd aangestuurd aan 60Hz (hoe lager hoe beter, want dan is de monitor fijner af te stemmen :) , dus 60Hz is eigenlijk het beste...).
Wel, ik moet zeggen dat ik mijn zusje benijdt met haar prachtige schermpje waarop perfect te gamen valt!
Om een vergelijking te geven (die ook andere gebruikers met andere schermpjes kunnen gebruiken): in 3dmark2001se in dragonic als je met de draak over het dorpje vliegt zie je met de philips nog steed de donkere constuctielijnen(balken) op de huizen terwijl je met je draak op en neer gaat... met mijn Viewsonic worden deze nogal 'blurry' en zijn ze niet meer te onderscheiden soms.
Als je echt gaat opletten zie je SOMS de ghosting wel op de Philips (dan moet je echt wel al goed zoeken hoor!), maar als je er niet naar gaat zoeken zie je het echt wel niet ! Geloof me, ik weet wat ghosting is en dit scherm heeft amper ghosting!

Dit scherm is eigenlijk weeral het zoveelste voorbeeld dat je de specificaties van fabrikanten altijd met een korrel zout moet nemen!
Mijn Viewsonic heeft zogezegd een response time van 25ms, een contrast ratio van 400:1 en een Brightness/Luminance van 220 cd/m2 (nits) Typical.
Zetten we daar even de Philips 150S3f naast:
response time van <40ms, contrast ratio van 350:1 en een Brightness/Luminance van 220 cd/m2
Je zou metteen de Viewsonic uitroepen tot kampioen... maar niets is minder waar!

Conclussie: Als je echt genoeg hebt aan een 15" en er niet mee inzit dat je geen DVI poortje hebt (ik zit er bv. niet mee in) dan is dit scherm denk ik een echte aanrader voor gamers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de gebruiks van de samsung 181t heb ik een vraagje.

Bij mij springt het beeld van me lcd later aan dan een crt met het opstarten van de pc. nadat ik me schermpjes zie van het booten is het beeld weer helemaal zwart en springt ie weer aan terwijl me crt tegelijkertijd wel alles normaal laat zien. Is dat bij andere 181t`s ook zo?

Ook in windows als ik uit een spel ga dan word het beeld ff helemaal zwart en dan zie je het os scherm weer. Ook dan doet we crt het wel normaal.

Het lijkt wel of me tft wat meer tijd nodig heeft om beeld te geven. Het gaat dan om 2sec dat het beeld zwart is terwijl me crt allang beeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

-NuKeM- , bedankt voor de moeite.

scherm heb ik dan maar gehaald, voldoet aan de gestelde eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 15:04:

Bij mij springt het beeld van me lcd later aan dan een crt met het opstarten van de pc. nadat ik me schermpjes zie van het booten is het beeld weer helemaal zwart en springt ie weer aan terwijl me crt tegelijkertijd wel alles normaal laat zien. Is dat bij andere 181t`s ook zo?

Ook in windows als ik uit een spel ga dan word het beeld ff helemaal zwart en dan zie je het os scherm weer. Ook dan doet we crt het wel normaal.

Het lijkt wel of me tft wat meer tijd nodig heeft om beeld te geven. Het gaat dan om 2sec dat het beeld zwart is terwijl me crt allang beeld heeft.
klopt dit heb ik zelf ook.
Als je je pc aanzet duurt het even voordat je beeld hebt, meestal heb je pa beeld na de start-up screen (dat je je pc speed ziet enzo).
Roog, het probleem van jou heb ik alleen bij spellen die in een andere res afspelen dan in de native res.
Wanneer ik wel direct beeld heb bij het opstarten is wanneer ik ik windows laat restarten, dan zie ik gelijk beeld en zie zelfs een bootscreen van me Leadtek kaart :D, die zag ik zelfs niet met m'n crt, maar dat zal waarschijnlijk komen omdat ik mijn 181T via de DVI heb aangesloten.

Foto;s komen wat later omdat ik problemen heb met de drivers van mijn digicam :(

De 181T was in het begin dat ik hem had gekocht erg wennen, vooral de scherpte de kleuren en de ruimte die ik opeens extra heb op mijn bureau :)
Voor spellen is de 181T erg geschikt, in het begin is het wel even wennen als je veel FPS speelt omdat daarbij het beeld toch net ietsje langzamer beweegt dan op een crt, maar schokkend is het niet.
Race spellen gaan perfect!, van GP4 tot de nieuwe NFS
Andere soorten spellen zoals C&C, warcraft en Hitman 2 gaan ook allemaal perfect.
Films is onwijs bruut om te kijken op dit scherm, vooral omdat het beeld zo mooi scherp is.
Toen ik de 181T uit de verpakking haalde hoefde ik niet 1 instelling te veranderen, alles stond al perfect ingesteld!
Het scherm zelf spiegelt ook niet dus al die vervelende reflecties in het scherm zie je ook niet meer, wat wel zo prettig is als je b.v. iets donkers aan het bekijken bent (films, gamez etc)
Voordelen:
energie verbruik (40watt t.o.v. 120 watt eerst)
ruimte besparing
het design
geen reflecties
perfect om mee te gamen (ook voor die-hards)
Stevige voet en degelijk systeem om in hoogte etc in te stellen
portrait instelling
zit ged stevig in elkaar, nergens gekraak van plastic
zeer lange snoeren meegeleverd
OSD is erg vriendelijk instelbaar

Nadelen:
Prijskaartje

De nadelen die je ook krijgt door de monitor zijn: je wilt nu nog langer met je pc bezig zijn, een kat die constant voor je scherm gaat staan omdat er nu ruimte is, geen extra kachel in je kamer (oude 19" crt samsung 950P maakte behoorlijk veel warmte), maarja die nadelen neem je op de koop toe :)
Kortom, als ik een score aan deze monitor moet geven krijgt hij van een 9,8!
_/-\o_ to Samsung voor dit geweldige scherm!

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het via dvi en analoog en draai 1280 x 1024 in windows en games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 3 maand een lite-on 15 inch tft..en zie geen verschil met me vorige monitor...

Alleen is het soms wel s erg donker..:P dan moet ik ff omhoog gaan en dan zie ik weer genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met games doet ie het nu goed in 1280 1024, dus de native res met dvi. maar als ik opstart of widows restart heb ik pas beeld na de bios (niet direct beeld na restart) Dus ik moet snel op del drukken wil ik in de bios komen dan springt het beeld aan als ik in de bios ben.

Het komt dus doordat je daar geen native res hebt daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 16:17:
Met games doet ie het nu goed in 1280 1024, dus de native res met dvi. maar als ik opstart of widows restart heb ik pas beeld na de bios (niet direct beeld na restart) Dus ik moet snel op del drukken wil ik in de bios komen dan springt het beeld aan als ik in de bios ben.

Het komt dus doordat je daar geen native res hebt daar?
ja ik denk het wel, als ik een verse start maak moet ik ook direct op del drukken.
Roog, ben je zelf eigenlijk wel tevreden over de 181T?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verders ben ik er erg tevreden over en zit bijna nooit meer achter me crt. IK vroeg alleen ff af hoe het zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
iemand goede/slechte ervaringen met de Samsung 151S ? ik wil deze als 2e TFT aansluiten op m'n LeadTek Ti4600 (vga). het gaat vooral om de kleurweergave, helderheid, etc. want gamen doe ik op m'n Iiyama 17" TFT (4315UT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 15:04:

Yep, dat is een bekend/berucht probleem van de 181T en 191T serie

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik koop nooooit meer een crt monitor,dit is echt super,en...de Iiyama 4831TD gaat tot 1600x1200.
En games spelen erop is ook super gaaf/realistisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
ErikRo schreef op 19 oktober 2002 @ 16:38:
[...]

Yep, dat is een bekend/berucht probleem van de 181T en 191T serie
dat doet mijn Iiyama 4315UT 17" ook ...lijkt mij een "probleem" van TFT's in het algemeen...of Samsung/IIyama is een producent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:16
Ik heb gelijk zin om zo'n tft schermpje aan te schaffen. Vooral die schermpjes van samsung zien er :9~ :9~ :9~ uit. Maar hoe is het met lagere resoluties is het nog een beetje te doen op 800*600.
Kan iemand die een samsung heeft hier iets over zeggen?

Verder zit ik te twijvelen tussen een 15 " en een 17".
Is een 15 " echt even groot als bijv mijn LG flatron 17" die is van hoek tot hoek 40 cm (alleen het glas). Hoeveel is dit bijvoorbeeld bij zo'n samsung 152T ??

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Laatst online: 13:49
snakeye ga voor een 17inch en zal je uitleggen waarom>> ten 1e vind ik persoonlijk 15inch tft te klein...en daarnaast gaat een 15inc tft zelden boven de 1024 resolutie...beetje lullig als je later een geforce 4 koopt en niet boven de 1024 kan gamen ;)

daarnast is de prijs van een 17inch vind ik niet heel veel duurder dan een 15inch...
maargoed ik vind dat als je zo'n scherm koopt beter in 1x goed kan kopen en er jaren plezier van heb ipv nu wat geld te besparen en na tijd te zitten van...Had ik maar....... :)
suc6

* yonexfreak die nog dolgelukkig is met zijn 17inch Samsung 171B :Y)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Karel2001 schreef op 19 oktober 2002 @ 16:45:
[...]

dat doet mijn Iiyama 4315UT 17" ook ...lijkt mij een "probleem" van TFT's in het algemeen...of Samsung/IIyama is een producent
Nope, denk het niet mijn belinea had daar weer geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
ErikRo schreef op 19 oktober 2002 @ 19:33:
[...]

Nope, denk het niet mijn belinea had daar weer geen last van.
dan denk ik toch dat Samsung en Iiyama uit de dezelfde fabriek komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook sinds 2 dagen een 15 inch tft skerm, maar wat is ghosting nou precies? In counter-strike speel ik op 1024x768 met een fps van 60 (60hz?).

iig, zeer flex zo'n plat ding op mun buro, nu ken er tenminste nog een toetsenbord voor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 12:46:
Ik heb ook sinds 2 dagen een 15 inch tft skerm, maar wat is ghosting nou precies? In counter-strike speel ik op 1024x768 met een fps van 60 (60hz?).

iig, zeer flex zo'n plat ding op mun buro, nu ken er tenminste nog een toetsenbord voor :D
Om te zien wat ghosting bv. is kan je hier een kijkje nemen:
http://www.fnl.nl/ct-nl/ctscreen/index-2.htm

Activeer de LCD support en klik op Dynamisch/Sprite.
Er zal dan een kruis door over je scherm vliegen.
Als je scherm erg veel last heeft van ghosting zal dit kruis duidelijk vervagen en misschien zelf een staartje krijgen. Bij een goed scherm moet het kruis bij het verplaatsen eruit zien zoals het er zou uitzien als het stilstaat (klik eens met je muis rechts op het scherm dan zie je het).

Indien je je LCD analoog aanstuurd kan je checken of je je fase enzo goed heb ingesteld bij "Resolutie" en dan rechts klikken en klikken op "Andere variant" dit een aantal keer tot je een beeld krijgt waarbij elke pixel wit of zwart is in een dambordpatroon. Als je monitor goed ingesteld is ziet dit er normaal gezien scherp uit anders zie je vegen of is het scherm onrustig.

Uw fps hebben op zich niets te maken met de frequentie waarmee je scherm wordt aangestuurd. Dus 60fps <> 60Hz !

Aangezien je niet weet wat ghosting is zal je er waarschijnlijk ook geen last van hebben :) anders wist je het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
-NuKeM- schreef op 20 oktober 2002 @ 16:14:
[...]

Aangezien je niet weet wat ghosting is zal je er waarschijnlijk ook geen last van hebben :) anders wist je het wel ;)
Hehe...scherpe observatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Laatst online: 17-09 16:34

Rick2001

9950X delidded en direct die

SAMSUNG en IIYAMA komen absoluut niet uit dezelfde fabriek.

Dat het beeld pas later komt heeft enkel ermee te maken dat de omschakeling tussen resoluties wat langzamer gaat. Er zijn monitoren waarbij het sneller gaat, maar de meeste wachten op het sync signaal alvorens beeld te geven, vandaar de vertraging.
Mijn SAMSUNG doet hetzelfde.

Karel2001, voor een 15" TFT monitor is de SAMSUNG 151s zeker een aanrader.
Kleurweergave is zeer goed, helderheid is meer dan voldoende en de kijkhoek is ook zeer goed. Voor de prijs zeker een aanrader boven vele andere monitoren.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
bedankt Rick, ik hem ondertussen gekocht bij Dixons en als het goed is komt hij dinsdag per post binnen... wel tof naast m'n 17" IIyama TFT (ook wel leuk om de verschillen te zien, want die zijn er vast). Ben ook wel benieuwd naar de dual optie/kwaliteit van m'n leadtek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Ik ga misschien een Sampo PD-70FA16 kopen, juist omdat ie een responstime van 10 ms heeft, maar ik heb es rondgekeken op het forum (search button) en ik zie daar bijna geen enkel goedkope tft met die responstime, dus denk ik dat het een fout moet zijn.
http://www.r-ddataproducts.com/sampo/pd70fa16.html

*edit*
typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
psychodweep schreef op 22 oktober 2002 @ 18:08:
Ik ga misschien een Sampo PD-70FA16 kopen, juist omdat ie een responstime van 10 ms heeft, maar ik heb es rondgekeken op het forum (search button) en ik zie daar bijna geen enkel goedkope tft met die responstime, dus denk ik dat het een fout moet zijn.

*edit*
typo
De response time bestaat uit een rise en een fall gedeelte. Dus die 10ms is waarschijnlijk 1 van de twee, of allebei wat zou betekenen dat het scherm een response time heeft van 20ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn pa heeft nou ook een nieuw tft besteld wel te verstaan de Samsung Syncmaster 171P.

Heeft iemand er ervaring mee??? , hij kwam goed uit de test bij hardware vandaar dat me pa hem heeft bestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 23:01

Hero

Duck power!

psychodweep schreef op 22 oktober 2002 @ 18:08:

*edit*
typo
Zoals -TheGrimReaper- reeds zegt, bestaat de response tijd uit een rise en een fall gedeelte. Op de site staat: Response Time 10 ms Rise Typical. Dit gaat alleen over het rise gedeelte.

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
en typical is gemiddeld de ene keer minder en de ene keer meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Zeg es Grim Reaper hebbie m nou al es binnen die 19" van jou?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
mindcre8r schreef op 24 oktober 2002 @ 20:04:
Zeg es Grim Reaper hebbie m nou al es binnen die 19" van jou?
Nee, nog niet. Ik hoop dus dat 'ie morgen of maandag komt. Ik heb vandaag proberen te bellen om meer informatie te krijgen, maar de winkel is telefonisch gewoon niet bereikbaar; er wordt niet opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nou zo Samsung Syncmaster 171P heb de search al gebruikt maar kwam ik niet alles te weten.

Dus bij deze vraag ik hier omdat ik een actief topic is en waar veel lui op reageren!!

Of jullie ervaring met de Samsung Syncmaster 171P tft hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:17
Ik heb zelf een NEC 1830 18"TFT en ik kan hier dus alles perfect mee gamen. Topscherm. :) En geen dooie pixel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
  • Laatst online: 10:40
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 22:34:
Heeft iemand nou zo Samsung Syncmaster 171P heb de search al gebruikt maar kwam ik niet alles te weten.

Dus bij deze vraag ik hier omdat ik een actief topic is en waar veel lui op reageren!!

Als je hem al bestelt heb, maakt het toch niet meer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de Samsung 171P sinds 1 maand en hij bevalt prima.
Mooi design en een fantastisch beeld. Geen dode pixel te bekennen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
En ik heb godverdomme nog steeds geen monitor :( Die kut Samsung beloofde elke keer aan de winkel dat ze er echt met twee weken aankomen. Nu al voor de 7e keer.
Ze hebben het vast te druk met dat atoomprogramma van ze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
ErikRo schreef op 25 oktober 2002 @ 19:03:
En ik heb godverdomme nog steeds geen monitor :( Die kut Samsung beloofde elke keer aan de winkel dat ze er echt met twee weken aankomen. Nu al voor de 7e keer.
een beetje minder mag volgens mij wel... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 10:42
Koop nou maar een ProphetView 920, heb ik ook. Ik zie geen ghosting, en qua design de allermooiste :)

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
  • Laatst online: 10:40
ErikRo schreef op 25 oktober 2002 @ 19:03:
Ik zou de koopovereenkomst ontbinden, en je aanbetaling terug eisen.

Als je nou toch al zou lang gewacht heb zou ik echt voor de "N" serie gaan. De eerste N monitor staat al in de PW van T.net (http://www.tweakers.net/pricewatch/41413),
660 (171N) vs 820 (171T), En van die 660 euro, gaan nog wel een eurotje of 60 eraf als er meer winkels bijkomen. Dat zelfde verwacht ik over een week tezien met een 191N O+ .

Of eentje daarvan, of 2 van de 171N voor * HermeS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even mijn tft ervaring meedelen, ik heb een 15" tft schermpje van enkele jaren oud, wou erop gamen, maar dat lukte niet echt, ghosting dat het niet te doen was. Keek ik even in de handleiding en daar stond "refresh time less then 60ms". Ok dat was het dus, gebruik het nu enkel om op te werken.
Maar nu heb ik net sinds 2 dagen een Iiyama 17" tft binnen, zalig om op te gamen, wederom volgens het boekje "refresh time 20ms", nix ghosting dus, aan de hoogste res 1280x1024@75hz . Het gaat om de as4314ut. Ik kan hem dan ook aan iedereen hier aanraden. Ik had wel ff probs met urban terror (q3 mod) omdat mijn q3 nog op de oude res stond, en ik enkel "input not supported" op mijn scherm kreeg. Maar nu het werkt wil ik niet meer terug naar mijn vorige (iiyama vm451pro 19" flat crt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 22:34:

Relax!!!
Dat doe ik ook! Hij komt bij mij als het goed is dinsdag binnen. Mijn hartje tikt al een paar dagen een fors aantal tikken per minuut sneller. 'k Heb 'm zelfs als background op me leptobje gezet :)

Gezien alle goede recensies is mijn verwachting super hoog, eigenlijk is dat niet verstandig, want dan kan het alleen nog maar de andere kant uit (downwards). Maar geef me 's ongelijk.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ja die van mijn pa ook ja.
Hij zou hem als het goed is binnen deze of volgende week krijgen.

Ben echt benieuwd hoe hij is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als je een hardcore gamer bent, dan moet je geen tft nemen, want die zijn er eigenlijk niet voor gemaakt. Daarnaast zijn ze een stuk duurder, voor het geld van een 15" lcd kun je een prachtige 19" kopen die perfect werkt op een resolutie van 1600 x 1200 @ 75hz. En dan heb je geen last van ghosting etc.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Ik wacht nog steeds op mijn Samsung 191T :(

Ik hoop dat maandag de grote dag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, krijg je bij de Samsung 152T zo'n DVI kabel? Of moet je die weer loskopen?

Oh, en weet iemand het verschil tussen de 152T en 152S :? Die laatste kan ik nl. niet vinden op de pagina van Samsung, bij Informatique staat ie aangegven als nieuw binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
HermeS schreef op 26 oktober 2002 @ 12:02:
[...]

Ik zou de koopovereenkomst ontbinden, en je aanbetaling terug eisen.
* HermeS :)
Dat wilde ik in de eerste instantie ook, maar er werd me meteen "verteld" dat ik dat wel kon vergeten. Ik moets maar wat anders bij/via hun bestellen.
Tja en dan heb je ineens te maken met het grote verschil tussen recht hebben en recht krijgen. Voor zover je recht op geld terug hebt natuurlijk, dat weet/wist ik niet zeker. Er hangt nu wel een A4 tje op de muur met "Wij geven geen geld terug".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
ErikRo schreef op 27 oktober 2002 @ 16:33:
[...]

Dat wilde ik in de eerste instantie ook, maar er werd me meteen "verteld" dat ik dat wel kon vergeten. Ik moest maar wat anders bij cq via hun bestellen.
Tja en dan heb je ineens te maken met het grote verschil tussen "Recht hebben" en "Recht krijgen". Voor zover je recht op geld terug hebt natuurlijk, dat weet/wist ik niet zeker.
Er hangt nu wel een A4 tje op de muur met "Wij geven geen geld terug".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikRo, ik weet niet hoe het direct zit in jouw geval, want ik weet alle details niet. Heb het niet zover terug gelezen. Ik kan je wel vertellen dat dat soort teksten wat ze op de muur zetten, geen enkele rechtsgeldige waarden hebben. Zelfs al laten ze jou een overeenkomst tekenen waarin staat dat zij bijv. geen garantie zullen verlenen, dan hebben ze nog geen poot om op te staan. De consument is gelukkig goed beschermd en zo'n overeenkomst is nietig.
Als je iets aan de deur koopt (en ik geloof ook dat dit voor internet geldt, al weet ik dat niet zeker. Het heet dan in elk geval niet zo denk ik...) heb je een afkoelingsperiode van 8 dagen, de colportagewet. Dit houdt in dat je binnnen acht dagen kan beslissen om het product toch niet te nemen en terug te geven, zonder opgaaf van reden. Ze moeten je dan gewoon je geld geven. En ookal staat dat in hun voorwaarden van niet, dat doet er totaal niet toe.
Je kan ze volgens mij gewoon vertellen(/dreigen met) dat ze die monitor mogen leveren wanneer ze zin hebben, maar dat je hem dan toch terugstuurt, aangezien jij dat recht hebt binnen acht dagen . Kunnen ze zich die rompslomp beter besparen. Denk dat als jij begint over het feit dat je die rechten hebt, ze wel zullen dimmen met hun klantvriendelijke slogans!

PS: Met internetbestellingen ben ik dus niet helemaal zeker, dat zou ik dan even moeten nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 19:32
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 16:13:
Vraagje, krijg je bij de Samsung 152T zo'n DVI kabel? Of moet je die weer loskopen?
Die moet je idd los kopen.
Oh, en weet iemand het verschil tussen de 152T en 152S :? Die laatste kan ik nl. niet vinden op de pagina van Samsung, bij Informatique staat ie aangegven als nieuw binnen.
152T = Wel DVI
152S = Geen DVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb net ff allerlei prijzen bekeken in de pricewatch, als ik een TFTscherm koop ga ik zo wie zo voor Samsung :)

Maar ik wil eerst ff weten of zo'n DVI kabel echt de moeite waard is? Is het verschil echt groot, of valt het wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In reviews zie ik nogal eens staan dat de kleuren bij DVI input toch net wat 'more crisp en clear' zijn dan bij analoog. Bovendien schijnt ook de trailing (ghosting) nog ietsjes af te nemen. En tsja... als je DVI op je monitor hebt en als je ook DVI op je videokaart hebt... tsja... tsja... kopen die handel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tft zuigt voor het gamen kep de hercules 15 inch die van samsung en een sony 17 tft gehad de laatste gebruik ik nogsteeds maar alleen voor al het andere werk voor het gamen zit ik nog altijd achter een prachtige iiyama 19 inch. Voor alles behalve gamen kan ik je een tft scherm aanraden maar voor een diehard gamer is het troep. Als je gek bent op gamen koop ze dan niet of gebruik hem dan naast een goede crt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Troep? Tsjah.. als je uren en uren per dag zit te gamen en echt het beste van het beste wilt, dan kan je beter voor een CRT gaan. Maar de huidige generatie voldoet prima om flink mee te gamen. Echt geen probleem. En voor de rest is zo'n TFT heerlijk rustig voor je ogen. En om nou én een CRT én een TFT te hebben, dan is het hele idee van ruimtebesparing ook down the drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das voor mij geen enkel probleem, want ik game bijna nooit op de PC, daar heb ik een XBOX voor :)

Maar om even terug te komen op mijn eerste vraag, heb ff wat reviews erbij gepakt van de Samsung 152T en daar staat in dat er wel een DVI-D kabel bij zit :?

Of geldt dit weer alleen voor de US markt ofzo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Laatst online: 23-09 19:32
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 17:49:
Das voor mij geen enkel probleem, want ik game bijna nooit op de PC, daar heb ik een XBOX voor :)

Maar om even terug te komen op mijn eerste vraag, heb ff wat reviews erbij gepakt van de Samsung 152T en daar staat in dat er wel een DVI-D kabel bij zit :?

Of geldt dit weer alleen voor de US markt ofzo :(
Ik heb meerdere dozen open gehad en er zat in geen enkele doos een DVI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff, stelletje klerelijers, geldt dus weer alleen voor de US markt :( :(

Dan wordt het wel een due grap, krijg dan wel €50 terug van NUON, maar zo'n kabel is volgens mij ook niet bepaald goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

:? vreemd dat er bij mijn TFT geen energie premie sticker en boekje bijzat?
heb de doos helemaal afgezocht en niks gevonden, of zou Beat-it.nl die nog hebben?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 16:59:
ErikRo, ik weet niet hoe het direct zit in jouw geval, want ik weet alle details niet. Heb het niet zover terug gelezen. Ik kan je wel vertellen dat dat soort teksten wat ze op de muur zetten, geen enkele rechtsgeldige waarden hebben. Zelfs al laten ze jou een overeenkomst tekenen waarin staat dat zij bijv. geen garantie zullen verlenen, dan hebben ze nog geen poot om op te staan. De consument is gelukkig goed beschermd en zo'n overeenkomst is nietig.
Als je iets aan de deur koopt (en ik geloof ook dat dit voor internet geldt, al weet ik dat niet zeker. Het heet dan in elk geval niet zo denk ik...) heb je een afkoelingsperiode van 8 dagen, de colportagewet. Dit houdt in dat je binnnen acht dagen kan beslissen om het product toch niet te nemen en terug te geven, zonder opgaaf van reden. Ze moeten je dan gewoon je geld geven. En ookal staat dat in hun voorwaarden van niet, dat doet er totaal niet toe.
Je kan ze volgens mij gewoon vertellen(/dreigen met) dat ze die monitor mogen leveren wanneer ze zin hebben, maar dat je hem dan toch terugstuurt, aangezien jij dat recht hebt binnen acht dagen . Kunnen ze zich die rompslomp beter besparen. Denk dat als jij begint over het feit dat je die rechten hebt, ze wel zullen dimmen met hun klantvriendelijke slogans!

PS: Met internetbestellingen ben ik dus niet helemaal zeker, dat zou ik dan even moeten nakijken.
De basis was ongeveer zo:
Kocht de monitor na een half uurtje testen. Thuis gekomen uitgebreider getest met div intenetpagina's en games. Tot Conclusie gekomen dat een winxp verkenner en een Fsim in een winkel niet geschikt zijn als testmateriaal voor ghosting (meer testmateriaal was niet aanwezig om mee te testen).
Netjes ingepakt en naar de winkel gegaan. Antwoord winkel: je hebt een half uur getest je bekijkt het maar rest zie mijn vorig antwoord. Tja en zie dan maar je geld nog maar terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, op www.tftscherm.nl lees ik dat de energie premie op 1 januari as. komt te vervallen, moet ik mar snel ff zo'[n ding kopen, scheelt toch weer €50 :P

bij www.tftscherm.nl verkopen ze trouwens de Samsung 171S voor €600... hmmm....

Edit: Nog iets vaags, op de site van samsung staat bij 171S response tijd 25MS, dit staat ook op de Duiste site, maar in de PDF staat 40MS :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit jouw verhaal begrijp ik dus dat je de monitor in de winkel hebt gekocht. In dat geval heb je volgens mij niet het recht om iets binnen 8 dagen zonder opgaaf van reden te ruilen of de aankoop compleet te ontbinden. Echter, in jouw geval heb je een hele goede reden om te ruilen. De monitor voldoet niet aan de door jouw gestelde eisen. Zij hadden je dat al direct moeten vertellen, toen je de monitor daar aan het testen was. Geld terug heb je volgens mij inderdaad geen recht op, dat is een extra service waar het bedrijf voor kan kiezen.
Maar ruilen, eventueel voor een tegoedbon, daar zijn ze volgens mij wel toe verplicht.
Ik kan uit jouw reacties alleen even niet opmaken of je nou iets nieuws bij ze hebt kunnen bestellen, of dat je de monitor gewoon moest houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Semetrix schreef op 27 oktober 2002 @ 17:05:
[...]

Die moet je idd los kopen.

[...]

152T = Wel DVI
152S = Geen DVI
Handige tip om te weten. :)

Oh ja, als je diverse TFT schermen met elkaar wilt vergelijken moet je eens bij Mediamarkt in Rotterdam gaan kijken. Ze hebben bij de PC hardware afdeling een halve wand gereserveerd voor TFT schermen. De 152T stond er ook tussen, en ik moet zeggen dat de kwaliteit echt beter is in vergelijking met de Samsung 151x generatie. Als je ze naast elkaar ziet zie je pas echt de verschillen.

De 152T en S modellen zaten bij Mediamarkt tussen de 500-600 euro. Ik kwam voor de 151S aanbieding maar ik weet nu al dat ik volgend jaar serieus ga kijken naar zo'n 172T model! :9~

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

172T is inderdaad om van te watertanden he? Denk jij ook dat ze nog wat betere beeldkwaliteit hebben dan de 181T? En qua design? Toch net ff wat lekkerder he? Hopelijk komt de 172T nog dit jaar uit!!! Enneuh... 17" TFT is toch zeker wel groot genoeg om op te gamen? Ik hoor iedereen over 1280 x nog wat gamen of 1600 x nog wat... pffff.... heb mijn 17"CRT gewoon op 1024... vind ik best... Enige rare vind ik dat ik mijn 13.1" laptop scherm op 1024 heb en dat een 17" tft dus ook 1024 is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 16:13:

[...]
In nederland zit er idd geen DVI kabel bij, daar kwam ik ook 8er toen ik mijn 152T aanschafte. De verkoper in de winkel waar ik hem gekocht heb zei dat hij hem wel 'ff' kon bestellen en dat ik die dan de week daarna op kon komen halen. :O

6 weken, en 2 verkeerde kabels later heb ik nog steeds geen DVI kabel... :(

In de 152T moet nl een DVI-D kabel, en de kabels die los in de handel verkrijgbaar zijn hbb een DVI-I connector. Het verschil is 4 pinnetjes waardoor de kabel niet in mijn tft past. De winkelier heeft (als ik ze nog mag geloven) nu een kabel bij samsung voor mij besteld.

Kosten: €49,- :'(

(gelukkig heb de kabel al betaald toen ik mijn scherm kocht en maar €15 betaald, omdat het eigenlijk belachelijk was dat de kabel er niet bij zat) :/

Ik heb hem nl bij hun gekocht onder de voorwaarde dat ze mij voor €15,- Xtra een DVI kabeltje er bij zouden leveren. ;)

Alleen het w8en op dat %#@%@$% kabeltje duurd nou wel erg lang.. :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah, is wel belachelijk idd :(

Ik weet trouwens nog niet wat ik ga doen, die 171S lijkt me ook wel vetjes, die is €600 bij tftscherm.nl, heeft dan wel geen DVI uitgang, maar ja, is wel 2" groter hè :P

Dus om dan maar xxx extra uit te geven....

En ik vind 1024*768 ook niet echt wat, zit nu achter een 19" CRT in 1280*1024 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar de 172T kan zeker maximaal 1024*768? Of kan ie ook 1280*1024? En ziet het er dan nog goed uit?
Enneuh... wat maakt het eigenlijk verder uit die resolutie? Ik werk altijd met 1024*768... heb tot nog toe nooit gemerkt dat dat vervelend is. Wat is het voordeel dan van een hogere resolutie? Dan wordt alles gewoon kleiner, zodat er meer op je scherm past ofzo? En welk voordeel heeft het bij games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Ik was ook aan het kijken naar zo'n 171S maar sinds ik de 152T ernaast heb gezien denk ik er anders over. De contrast en brightness van de 171S waren gewoon minder dan bij de 152T. Je zag het direct. Ik heb nog met de contrast en brightness van de 171S zitten spelen, maar die stonden al op 100%. Het kan ook aan de standaard/native resolutie of de videosplitter gelegen hebben maar dan had je soortgelijke effecten ook bij andere 17" modellen moeten zien.

Voor normaal werk is de 171 zeker geschikt (en de kantel functie is leuk - reden waarom ik de 151S kocht-), maar ik zou dan voor de 171B gaan en niet S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, het geheel is wat kleiner waardoor er gewoon wat meer op het scherm past, erg handig vor inet :)

Wordt alleen wel prijzig natuurlijk, bij MyCom hebben ze nu die van LG in de aanbieding, de L1510S, voor €399, de 171S is dus €200 duurer, behoorlijk verschil :/

Op een 15" moet je geen 1280*1024 draaien iig, dan heb je een microscoop nodig om het te kunnen lezen :P, maar op 17"is dat een perfecte reso.

Maar ik weet het dus nog niet zeker, morgen ff kijken bij MM Arena, staan ze allemaal op een wand, kan ik ff vergelijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja inderdaad, ik zie nu ook dat de native resolution van de 172T 1280*1024 is! Ik heb gewoon niet goed uit mn doppen gekeken! ;)
Maar dan toch vind ik het raar dat ik 1024*768 zo lekker draai op mn 13.1" laptop. Is toch behoorlijk hoog voor dat formaat...
Ik wil dus absoluut voor de 172T gaan, maar ik ben benieuwd wat ie zal kosten. De 172B kan je voor €916 krijgen, dus de T zal wel iets meer kosten.
De 171P kost hier nog maar €850.
Echter, in de VS kost de 172T $700 en de 171P $850!!! Waarom is die Porsche edition daar juist duurder!? Sh*t zeg, was de 172T hier straks maar goedkoper dan de Porsche!!! Kunnen we mooi vergeten! :( Begrijp alleen niet waarom dat zo is hoor... Adviesprijs 172T is daar iets van $900 en van de 171P $1400!!! Slaat nergens op! Snap er naks van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LG? Neeeeeeej... geef mij maar mijn lieve Samsungetje 172T.... zo moooooooooooooooi.... *kwijl*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Om lekker te werken moet je meestal de font grootte want aanpassen (+25%). Blijft alles nog een beetje leesbaar.

De meeste 15" modellen gaan trouwens maar tot 1024x768.

P.S
Bij MM Rijswijk en Den Haag is er nog een actie bezig voor de 151S (€399 excl. 50 energiepremie). Ze hadden er nog een zooitje staan op Zaterdag. Dus grijp je kans als je nog een leuke (goedkope) 15" zocht. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah, ik ga ook voor samsung, weet alleen nog niet welke :)

Zit nou al uren rond te kijken op inet enzo, kijkend naar de beste prijzen :)

En weet het nog steeds niet :P
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.