Toon posts:

TFT/Gamen - the final episode

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.738 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 22:31

Klippy

Still Game

mindcre8r schreef op 08 oktober 2002 @ 08:50:
[...]

Tjsah ik ben het helemaal met je eens..dat ze mij die baan hebben gegeven lachertje he!

*LAG JE UIT MODUS* dit is toch een forum waar vragen vrij staan? en bij een investering van 1300 tot 2000 eurotjes wil je toch een goede keuze maken? *EINDE LAG JE UIT MODUS*
Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat dat duidelijk merken. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.
:>

Maar goed 't was echt een onzinnige vraag :P
Als ik nu zeg koop een GoT118Z doe je 't dan? :)

In dit topic staat genoeg info, anders searchen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 21:24
kalm aan guys
make love, not war ;) :P

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

LiquidSilver schreef op 08 oktober 2002 @ 08:54:
[...]

[...]
:>

Maar goed 't was echt een onzinnige vraag :P
Als ik nu zeg koop een GoT118Z doe je 't dan? :)

In dit topic staat genoeg info, anders searchen.
nee dat doe ik niet ;) ik zat te denken aan:

Belinea 10 19 10
Future Class
With its 19 inch screen size, comparable to the viewable screen of a 21 inch CRT monitor, the Belinea 10 19 10 is ideal for users who need a large viewable picture size. The outstanding contrast ratio and brightness as well as the physical resolution of 1280x1024 allow a sharp image respresentation, even when working with several applications and windows. Due to the latest Premium MVA panel technology, this LC display offers a viewing angle of 170° horizontally and vertically, so that several persons can profit by the excellent picture quality simultaneously – a perfect solution e.g. for financial or insurance consultants. With the integrated DVI-D interface, the forward-looking purely digital data transfer will be possible. The advantages: maximum picture performance without conversion leakage and perfect synchronization without adjustment. Moreover, this display is equipped with 2x2W speakers and has an extreme short response time of 15/10ms. This is why the Belinea 10 19 10 is the perfect partner for multimedia applications and video animated presentations. The high quality of this LC display is proved by numerous certifications like TCO99 and ISO 13406-2. The Belinea 10 19 10 will be available from end of May.

maar goed als ik een kabouter wil kopen dan zal ik je wel lastig gaan vallen met mijn huis tuin en keuken dingen...

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

yonexfreak schreef op 08 oktober 2002 @ 08:56:
kalm aan guys
make love, not war ;) :P
Heb je nou je 171B? :) Kan ff niet op MSN hier :P
Bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
jaaaaaaa ik hem met TFT met grote trots *D en idd je heb geen woord gelogen over het scherm !!! is echt top monitor...totaal geen ghosting of wat dan ook en ongelooflijk scherm
zoals je wel kan merken ben ik erg enthousiast over dit juweeltje :)

maar ik spreek je vast nog wel op MSN some dag or night ;) >:)

* yonexfreak die nog steeds de pics moet uploaden naar een server :S (iemand nog goede uplink server beschikbaar?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

yonexfreak schreef op 08 oktober 2002 @ 09:58:
jaaaaaaa ik hem met TFT met grote trots *D en idd je heb geen woord gelogen over het scherm !!! is echt top monitor...totaal geen ghosting of wat dan ook en ongelooflijk scherm
zoals je wel kan merken ben ik erg enthousiast over dit juweeltje :)

maar ik spreek je vast nog wel op MSN some dag or night ;) >:)

* yonexfreak die nog steeds de pics moet uploaden naar een server :S (iemand nog goede uplink server beschikbaar?)
Hoe groot?

Kan wel MBtje of 2-3 vrij maken. Misschien ook 5 voor niet te lang :)

Mail maar naar MSN adres ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
euhmm ik heb ze thuis staan maar de bmp waren minder dan 1mb per foto en zijn er maar paar
kan geen mooie pics maken doordat webcam kabel niet zolang is :(
maargoed ik regel wel ffies wat vanavond hoop ik en anders mail ik ze vanavond wel ff naar je Liquid :)
komt tijd, komt raad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
  • Laatst online: 18-09 14:50
yonexfreak schreef op 08 oktober 2002 @ 10:06:
euhmm ik heb ze thuis staan maar de bmp waren minder dan 1mb per foto en zijn er maar paar
kan geen mooie pics maken doordat webcam kabel niet zolang is :(
maargoed ik regel wel ffies wat vanavond hoop ik en anders mail ik ze vanavond wel ff naar je Liquid :)
komt tijd, komt raad :P
HINT: JPEG? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
hehe ja die gedachte had mn gedachte ookal gepasseerd :P
maargoed ik had gisteren even wat jpg/bmp geupload naar mn chello FTP alleen na 15min kon ik ze niet eens inlezen via explorer :?
maargoed ik kijk nog wel ffies en anders mail ik ze naar Silver :)

verwacht alleen niet teveel van de pics.zijn maar gemaakt met een simpele quickcam express van logitech en vrij dicht op het scherm maar dat komt door mn usb kabel niet zo heel lang is :S
maargoed kheb pics beloofd en die komen er ook ;)

* yonexfreak is een man van zijn woord O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

W00000TTTT die 181TFT rulez!!!!!!!
echt super scherp en prachtig beeld.
Zometeen even een spelletje starten en kijken hoe die daar op reageert :)
en alle instellingen uiteraard ook goed gaan zetten.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Homedisc schreef op 08 oktober 2002 @ 17:37:
W00000TTTT die 181TFT rulez!!!!!!!
echt super scherp en prachtig beeld.
Zometeen even een spelletje starten en kijken hoe die daar op reageert :)
en alle instellingen uiteraard ook goed gaan zetten.
en hoelaat komen de foto's? en een uitgebreide review van Homedisc's hardware guide ;)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 20-09 23:07
mindcre8r schreef op 08 oktober 2002 @ 09:49:
[...]

nee dat doe ik niet ;) ik zat te denken aan:

Belinea 10 19 10
Future Class
With its 19 inch screen size, comparable to the viewable screen of a 21 inch CRT monitor, the Belinea 10 19 10 is ideal for users who need a large viewable picture size. The outstanding contrast ratio and brightness as well as the physical resolution of 1280x1024 allow a sharp image respresentation, even when working with several applications and windows. Due to the latest Premium MVA panel technology, this LC display offers a viewing angle of 170° horizontally and vertically, so that several persons can profit by the excellent picture quality simultaneously – a perfect solution e.g. for financial or insurance consultants. With the integrated DVI-D interface, the forward-looking purely digital data transfer will be possible. The advantages: maximum picture performance without conversion leakage and perfect synchronization without adjustment. Moreover, this display is equipped with 2x2W speakers and has an extreme short response time of 15/10ms. This is why the Belinea 10 19 10 is the perfect partner for multimedia applications and video animated presentations. The high quality of this LC display is proved by numerous certifications like TCO99 and ISO 13406-2. The Belinea 10 19 10 will be available from end of May.

maar goed als ik een kabouter wil kopen dan zal ik je wel lastig gaan vallen met mijn huis tuin en keuken dingen...
Dat bedoel ik dus, dat ding is al tig keer besproken o.a. door mij en JazzySob. Maar als je te dom, of te beroerd bent om de search te gebruiken ...........

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aan iedereen die de 181T, 171S of 171B gekocht heeft: VEEL PLEZIER ERMEE. Het zijn gewoon echt topschermpjes !!! Ik heb eindelijk een besluit genomen: ook ik ga voor een 17", met name de zwarte uitvoering van de 172T. Van zodra ie bij ons verkrijgbaar is ga ik hem halen en mag ie stoer staan wezen op mijn desk hier thuis.

Uiteraard volgen er pics en een review van deze monitor.

Wat een thread toch niet allemaal kan teweegbrengen. Deze thread kost me uiteindelijk dus zo'n 400 EUR meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

ErikRo schreef op 08 oktober 2002 @ 18:27:
[...]

Dat bedoel ik dus, dat ding is al tig keer besproken o.a. door mij en JazzySob. Maar als je te dom, of te beroerd bent om de search te gebruiken ...........
Was gewoon een beetje een luie hond :O .. kon ook in de search niet echt veel vinden over 19" TFT schermen maar wat ik vond in de SEARCH :P was dat die Samsung 191T 19" wel het beste beesje is onder de 19"

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 18:37:
Aan iedereen die de 181T, 171S of 171B gekocht heeft: VEEL PLEZIER ERMEE. Het zijn gewoon echt topschermpjes !!! Ik heb eindelijk een besluit genomen: ook ik ga voor een 17", met name de zwarte uitvoering van de 172T. Van zodra ie bij ons verkrijgbaar is ga ik hem halen en mag ie stoer staan wezen op mijn desk hier thuis.

Uiteraard volgen er pics en een review van deze monitor.

Wat een thread toch niet allemaal kan teweegbrengen. Deze thread kost me uiteindelijk dus zo'n 400 EUR meer ;)
geloof me die 400 euro zijn elke eurocent waard :)
zelf wil ik nooit meer wat anders dan een TFT *D is gewoon briljant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
Mijn 181T is vandaag onverwachts ook geleverd. Hij zou in eerste instantie pas vrijdag komen.

Ik kan jullie mededelen dat hij roelt keihard. Mooie vormgeving, helder en scherp!
Zometeen ff wat games + dvd testen. Ik hou jullie op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom bij de club _/-\o_

Wie heeft hier nu allemaal een TFT?
/me meldt met een LG Flatron L1510S 15"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
* yonexfreak meldt met een Samsung 171B 17inch *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
hier zoals beloofd paar pics van mn schermpie
zoals eerder gezegt kwaliteit is niet top wegens ontbreken van digicam :(

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.klippert/Foto2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.klippert/Foto3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.klippert/Foto4.JPG

met dank aan LiquidSilver voor beschikbaar stellen van webspace aangezien mijn webspace dienst weigert :) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor de brakke kwaliteit van de pics, maarja ik ben veroordeeld tot een webcam :(

Mijn LG Flatron L1510S:

Afbeeldingslocatie: http://www.trforum.nl/stuff/l1510s1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.trforum.nl/stuff/l1510s2.jpg

Is ie niet mooi :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

:9~ wat zien al die schermpjes er toch vreselijk mooi uit zeg :9
mindcre8r schreef op 08 oktober 2002 @ 18:11:
[...]

en hoelaat komen de foto's? en een uitgebreide review van Homedisc's hardware guide ;)
hehehe, vandaag zal hij helaas niet meer komen (is een hoop tussendoor gekomen)
Morgen doe ik er alles aan om het voorelkaar te krijgen!
Mocht iemand zitten te twijfelen om een 181T te nemen, kan ik wel al zeggen dat het zeker al je geld waard is :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lossen jullie het probleem met stof en domme huisgenoten op? Ik zat eraan te denken om maar even een stofhoes aan te schaffen zodat ie mooi stof vrij blijft.

En huisgenoten die gewend zijn om op een CRT even iets aan te wijzen met hun vinger OP het scherm... en bij je TFT dus zowat dwars door het beeld heen drukken, ik kon me pa ze hand nog net optijd wegslaan! ;) Iedereen even duidelijk maken dat je ervan AF MOET BLIJVEN!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
oplossing tegen stof>> stofkap en hard blazen >:) :P
oplossing tegen vingers>> na afloop deze vingers stoppen in bak water waar 220V op staat ;)

nee serieus>> iedereen weet bij me dat er met vingers op scherm de doodstraf staat...dus gewoon heel duidelijk maken dat dat dus absoluut een NO-GO is ! :)

en als ze hem mollen dan mogen ze nieuwe kopen ;) (wil ook wel werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel niemand een reaktie heeft gemaakt over de Iiyama 4821DT heb ik hem toch gekocht en ik moet zeggen dat ik er zeker geen spijt van heb!

het is een leuk 19" scherm!
wat ik zeker mooi vind is het roteren (maakt er nu gebruik van) het is echt ideaal voor het lezen van sites en typen van text enzo aangezien de website horizontaal er presies oppast heb je verticaal extra beeld Geweldig!

verder vind ik de kleuren suprieur *staat nu op RGB's* en dat ziet er wel mooi uit hoef je niet zo veel te kloten met de kleuren inkijk hoek is ook ideaal de meest gekste hoeken die je er boven onder of achter staat ziet het er gewoon nog leesbaar uit en nee geen rare kleur veranderingen enzo wat de meeste schermen krijgen

MAAR! ja er is een maar
ik vind de response time echt wel tegen vallen voor een 25ms vermeld scherm
vind dat hij weinig beter is dan mijn voor gaande AS4311U die 40ms was met (IPS) techniek

maar ondanks dat heb ik er geen spijt van ! en ben ik zeker tevreden

als iemand intresse hebt wil ik graag wat foto's plaatsen van dit mooie beesje als iemand mischien een plek weet waar ik ze kan uploaden? je kan ze dan msne via shin_tsu@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-09 20:22
Ik heb net op n Samsung 152T Quake gespeelt. Volgens de fabrikant <25ms. Toch vind ik het niet snel genoeg voor Quake. Langzamere spellen gaat wel en n filmpje ook wel.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

nou ik heb een order de deur uitedaan voor de 191T volgende week of de wek erop is die binnen hoop ik... ben benieuwd..

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

FatalError schreef op 09 oktober 2002 @ 18:52:
Ik heb net op n Samsung 152T Quake gespeelt. Volgens de fabrikant <25ms. Toch vind ik het niet snel genoeg voor Quake. Langzamere spellen gaat wel en n filmpje ook wel.
hmmm....ik heb dus ook de 152T en die van mij is echt RETE-snel. totaal geen ghosting. ook nauwelijks als ik een timedemo draai. maar wat ik dus wel irritant vind bij mijn schermpje is dat ie een slechte lichtspreiding heeft. ik zie bij een donkere achtergrond toch wel duidelijk lichte plekken aan de onder- en bovenkant. hoe zit dat bij jou? en hoe heb je hem ingesteld? ik heb bij de gamma-curve alledrie de kleuren op 1.48 staan, brightness op 53 en contrast op 40. onder normaal gebruik dan. wil het wel eens veranderen bij een donker spel ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een maand een samsung syncmaster 191t die een refreshrate van 25 ms heeft.
maar voor snelle 3dgames is ie niet geschikt hoor(vergeleken met mijn 21inch sony crt)
unreal tournament 2003/ battlefield 1942 gaan al te snel voor de tft.
mafia kan net...
als je om je heen kijkt wordt het beeld 1 grote blur

don't believe the hype !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
nou ik heb de 171B maar ik heb nergens last van met F1 2002...ook niet op Monaco bij de start bv.....vind het er nog mooier uitzien zelfs ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 20:15:
ik heb nu een maand een samsung syncmaster 191t die een refreshrate van 25 ms heeft.
maar voor snelle 3dgames is ie niet geschikt hoor(vergeleken met mijn 21inch sony crt)
unreal tournament 2003/ battlefield 1942 gaan al te snel voor de tft.
mafia kan net...
als je om je heen kijkt wordt het beeld 1 grote blur

don't believe the hype !
dat meen je niet :( lekker bout is dat.. ga ik mooi die bestelling cancelen... heb je met die 181T minder last?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
ga anders voor een 17 of 18inch...ik kan alleen spreken over mn 17inch en dat is gewoon goed...maar komt vast omdat ie kleiner is :)

maargoed u'r choice ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
FatalError schreef op 09 oktober 2002 @ 18:52:
Fijn om toch ook wat kritischer geluiden te horen. Persoonlijk vind ik TFT monitoren op dit moment gewoon nog klote voor snelle fps games zoals Q3A en UT2K3. Ik zie duidelijk ghosting of andere ongein die ik totaal niet kan gebruiken als ik eens serieus wil gamen. Dit zeg ik uit eigen ervaring want van een vriend had ik een weekje of wat een 17" TFT Samsung geleend (toen ik nog serieus interesse had in tft) en mijn vriendin heeft een 17"IIyama (zij is geen gamer en is er erg blij mee).

Allebei zwaar kut toen ik Q3A speelde. Ik zou aanraden: test het scherm dat je wil kopen eerst eens echt ZELF met je favoriete games. Bevalt het dan nog goed en heb je nergens last van dan pas zou ik tot aanschaf overgaan. Geloof niet klakkeloos alle mooie verhalen!

Ik wacht bewust nog een tijd totdat de techniek nog wat verder is, en trouwens op dit moment bevalt mijn Iiyama 22" nog 30 x beter voor games. :) E.e.a. had ik getest op mijn eigen pc waar een leadtek gf4 in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
mindcre8r schreef op 09 oktober 2002 @ 21:25:
[...]

dat meen je niet :( lekker bout is dat.. ga ik mooi die bestelling cancelen... heb je met die 181T minder last?
De 181T is de kleine versie van de 191T, verder geheel indentiek. Ik ben bang dat we beter een jaartje hadden kunnen wachten :(
Ik wachtte dus ook op de 191T :(

naja dan ga ik maar alleen FS2002 spelen, daarvan weet ik tenminste zeker dat die niet gaat ghosten :)

Maar goed voorlopig heb ik alleen maar aanbetaald en nog niets binnen :(

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
Ik heb dus een Samsung 181T. Hebbum ff met Quake 3 getest, en ik dus WEL last van ghosting. Snap niet waarom sommigen hier melden dat ze geen ghosting zien. Maargoed, zoals met alles.... je raakt eraan gewend. En vind het voor de rest in Windows een PRIMA scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
valt me dus op dat de 18 en 19inch schermen dus schijbaar wel last hebben van ghosting etc terwijl ik op mn 17inch dat nagenoeg niet heb/zie
blijkbaar is de techniek dus goed genoeg voor 17inch maar niet hoger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

wat ik ook bout vindt is dat er amper winkels zijn (ik ken er zelfs geen) waar ze die grote jongens hebben draaien. Dan kan je even kijken wat het met de ghosting allemaal doet.
Als een 171T er geen / amper last van heeft waarom zou een 191T dat dan wel hebben? langzamere beeldopbouw omdat hij groter is? het gaat toch per cel?
En ik denk ook wel dat het per persoon gebonden is wat jij van het beeld vindt.

* mindcre8r wil toch wel errug graag en snel zijn 191T maar is een beetje in twijfel.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iedergeval 25ms zecht nog steeds weinig aangezien 25ms nog steeds te langzaam is om lekker te game Nou moet ik wel zeggen dat de LG1510 Verre het minst last heeft van blur en ghosting jammer dat de kleuren minder mooi zijn vergeleken met iiyama schermen maar toch voor gaming de eerste keus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

erhm -> :(

Idd bij UT en quake heb ik idd het waas effect :/
grmmbl, zo'n F*cking dure monitor.

Maar ik kan er wel fijn mee spelen hoor :) maar het is idd niet zo goed als me oude 19" crt.
Maar voor de rest is me TFT wel een stuk idealer.
Veel mooier beeld, fijner aan m'n ogen! toch kies ik voor games liever een crt, maar met films of rustigere spellen gaat het allemaal perfect.
UT2k3 is gewoon even wennen, maar na 2uur gespeeld te hebben en de volgende dag weer gamen merk je het haast al niet meer.

Pictures komen morgen, denk eerder vrijdag, dan heb ik weer wat tijd extra over om een mooie "ervaring" post te typen, en pics erbij.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:13
Vroeger was ik fervent Quaker maar ik heb het nu al minstens een half jaar niet aangeraakt. Speel het alleen voor de fun. Wel speel ik nog relatief vaak Grand Theft Auto III en racegames als Grand Prix 4 en F1-2002.

Ik ben van plan een Samsung 152T kopen...
Dat zou daar in principe toch goed mee moeten gaan? :?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

-ScuL- schreef op 09 oktober 2002 @ 23:09:
Vroeger was ik fervent Quaker maar ik heb het nu al minstens een half jaar niet aangeraakt. Speel het alleen voor de fun. Wel speel ik nog relatief vaak Grand Theft Auto III en racegames als Grand Prix 4 en F1-2002.

Ik ben van plan een Samsung 152T kopen...
Dat zou daar in principe toch goed mee moeten gaan? :?
zoals je al gemerkt hebt verschilt dat dus echt per monitor. mijn 152T heeft ECHT geen last van ghosting. en ik ben echt wel kieskeurig. alleen heeft die van mij weer andere probs. zoals je hierboven kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Sjah zoals ik al eerder zei 17" is voor mij nog max qua grootte voor TFT.

Vraag me niet waarom (wil ik eigenlijk ook wel eens weten :) ), maar bij grotere schermen met een response time van 25ms is er wel wat ghosting vaak. Terwijl die dingen dezelde resolutie draaien... komt 't door pixelsize ofzo :?

Op 15" met 25ms = perfect
17" bijna alle schermen ook top, geen ghosting of heel minimaal
>17" soms goed, maar op veel schermen toch vaak nog zichtbare ghosting....

Wie verteld mij waarom? :)

Ben blij dat yonexfreak nu ook 'n 171B heeft, anders geloven jullie me niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
  • Laatst online: 10:40
ik krijg morgen (van djsmiley) een pci g450 DH kaartje, nu ben ik al enige tijd op zoek naar een nieuwe monitor, en in eerste instantie had ik een crt 21inch bestelt (nu een 19inch crt) maar die heb ik toch maar geannuleerd, en heb toch maar besloten om op tft over tegaan, Since een paar weken heb ik de 191t op het oog, alleen in dual setup is dat teduur. En dat silver vond ik in eerste instantie mooi, maar als de zwarte versie ziet dan weet je wel beter, en als je z'n bonk met geld uitgeeft dan wil je natuurlijk wel wat je zelf het mooiste vind.

Ik nog Samsung nederland bellen waar ik het zwarte model kon krijgen (die is echt zo vet) was niet tekoop in Nederland.

Anyway nou las ik van de week dit (persbericht samsung nederland);
Samsung SyncMaster SlimLine 151N
· Analoog, TN panel
· Randbreedte: 16.2mm
· Resolutie: 1024x768
· Lichtopbrengst: 250 cd/m²
· Ingebouwde voeding
· Monitorstand: landscape en portrait / in hoogte verstelbaar

Samsung SyncMaster SlimLine 171N
· Analoog, TN panel
· Randbreedte: 14mm
· Resolutie: 1280x1024
· Ingebouwde voeding
· Multimedia monitorvoet (Optioneel)

Samsung SyncMaster SlimLine 191N
· Analoog, hoogpresterend PVA panel
· Randbreedte: 18.6mm
· Resolutie: 1280x1024
· Ingebouwde voeding
· Multimedia monitorvoet (Optioneel)
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.nl/upload/news/Syncmaster%20191N.jpg
MSRP: 500$, 700$, 1100$.

Nou is dit zeg maar de budget versie van de T serie (ook al was die al aardig goedkoop), belangrijkste verschillen zijn dat hij geen Dvi input heeft en je dus met Sub-d moet werken, maar wie ziet dat verschil? En hij heeft een andere voet.

Vooral die advies prijs vind ik intresant als je namelijk kijkt wat de advies prijs van de 191t is (1600$), zou dit bij de prijs-stunt-winkels nog wel eens 20% lager kunnen gaan liggen.

Dus ik wacht nog tot het eind van het jaar, en dan kijk ik wat die 17inch kost en koop ik er daar 2 van, of als die 19inch echt veel goedkoper word dan de msrp koop ik (heel mischien) daar er wel twee van. Wat zo onzetend geil is aan die samsung serie (t/n) is die smalle rand...... dan wil je gewoon dualmonitor setup >:) .

Hi-res pic van 171n black :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 23:03:
iedergeval 25ms zecht nog steeds weinig aangezien 25ms nog steeds te langzaam is om lekker te game Nou moet ik wel zeggen dat de LG1510 Verre het minst last heeft van blur en ghosting jammer dat de kleuren minder mooi zijn vergeleken met iiyama schermen maar toch voor gaming de eerste keus!
Hehe, deze heb ik afgelopen zaterdag aangeschaft (zie paar posts terug + pics) en dat ie geschikt is om te gamen wordt hier dus nog een keer bevestigd.

LG _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn tft heeft nergens last van met gamen (10ms response time)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 09:56:
10 ms? die moet nog worden uitgevonden volgens mij?
Zo niet, welke heb jij dan? en hoe duus ws die?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minimaal 10ms
normaal 15ms

Zie sign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 10:07:
Minimaal 10ms
normaal 15ms

Zie sign
Dat zie je verkeerd je hebt gewoon aan 10ms uit 15ms is samen 25ms net als bij de Samsungs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Maar als je helemaal geen last hebt wil wel eens weten wat je voor spellen je speelt..
Ook met UT2003 geen problemen?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 23:01

Hero

Duck power!

Voor de mensen die een Samsung 152T hebben gekocht: wat hebben jullie ervoor betaald??
edit: Kun je er dan ook bij zetten waar je het scherm gekocht hebt??

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindcre8r schreef op 10 oktober 2002 @ 10:42:
Maar als je helemaal geen last hebt wil wel eens weten wat je voor spellen je speelt..
Ook met UT2003 geen problemen?
UT2003 heb ik weleens geprobeerd te spelen maar daar is mijn Geforce2 mx gewoon veelte sloom voor. Gewone UT gaat uitstekend.

Ik ga binnenkort upgraden naar een geforce4 ti4600 en dan zal ik mijn ervaring vertellen met UT2003 en mijn LG TFT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Freshbie schreef op 10 oktober 2002 @ 15:39:
Voor de mensen die een Samsung 152T hebben gekocht: wat hebben jullie ervoor betaald??
499 €

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Laatst online: 01-04 12:36
Net even met Samsung gebeld en de 172T is nog niet uit. De telefoniste kon ook niet zeggen wanneer de monitor wel uit zou komen, maar aangezien de 152T al wel uit is, zal het binnenkort zijn.

Hier heb ik dus ook niks aan, ik wil die TFT NU !!!! :( :(

edit:

[quote]zimbab schreef op 10 oktober 2002 @ 15:57:
[...]

499 €[/quote]

Goh, dat is wel een lekkere prijs. Ik had gedacht dat ik voor de 172T iets van 1000 euro zou kwijt zijn, maar misschien is het wel iets lager nu ik deze prijs zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

-TheGrimReaper- schreef op 10 oktober 2002 @ 15:57:
Net even met Samsung gebeld en de 172T is nog niet uit. De telefoniste kon ook niet zeggen wanneer de monitor wel uit zou komen, maar aangezien de 152T al wel uit is, zal het binnenkort zijn.

Hier heb ik dus ook niks aan, ik wil die TFT NU !!!! :( :(

edit:

[quote]zimbab schreef op 10 oktober 2002 @ 15:57:
[...]

499 €[/quote]

Goh, dat is wel een lekkere prijs. Ik had gedacht dat ik voor de 172T iets van 1000 euro zou kwijt zijn, maar misschien is het wel iets lager nu ik deze prijs zie.
Volgens mij ben jij de 172T en 152T beetje aan het door elkaar gooien 8)7 :P

Wie zegt eigenlijk dat die komt :D 172B is er toch ook al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
LiquidSilver schreef op 10 oktober 2002 @ 16:13:
[...]

Volgens mij ben jij de 172T en 152T beetje aan het door elkaar gooien 8)7 :P

Wie zegt eigenlijk dat die komt :D 172B is er toch ook al :)
Hoe bedoel je, door elkaar aan het gooien?

Ik had in een artikel (eerdere post van me) gelezen dat de 172T in juli uit zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero

Hero

Duck power!

Waar heb je 'm gekocht?

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 09:56:
Contrast ratio: 300:1
Glass surface: 6H hard coating, antiglare, scratchproof
Horizontal viewing angle: 160 degrees
Vertical viewing angle: 160 degrees
Light source: 50,000 hours
Response time: 25 milliseconds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Gvd vandaag te horen gekregen dat mijn er nog niet was. Wordt nu weer de 15e :(

Laat dat een les zijn betaal alleen bij ontvangst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben trouwens achter gekomen dat als me scherm meer belicht instell dat hij dan betere response times geeft dan als ik hem donker instell

Heeft iemand mischien hier ervaring mee?
ik vind het maar vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
bij mij was het precies omgekeerd, hoe donkerder hoe minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

is het niet zo, dat als je je beel d donkerder instelt dat je ghosting minder gaat zien?
Dus dat het allemaal schijn is?

ik heb er toch maar voor gekozen om die 191T maar wel te nemen, dus mijn order blijft gewoon staan.

ErikRo hoelang wacht je al op die monitor en waar heb je hem besteld?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Even voor de geintereseerden, een review van de 172T @ ModFactor.com:
Samsung 172T LCD

edit:

Zelf het artikel gelezen en ze zijn erg positief: 9.8 punten uit 10. Vanwege de externe adapter voor de stroom geen 10 punten.
MUST HAVE !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

hey bedankt voor de l!nk!
Mijn aanstaande monitor staat er ook bij:
http://www.modfactor.com/...%20SyncMaster191TLCD.html

OW JEAH OWNAGE!

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
mindcre8r schreef op 11 oktober 2002 @ 10:23:
hey bedankt voor de l!nk!
Mijn aanstaande monitor staat er ook bij:
http://www.modfactor.com/...%20SyncMaster191TLCD.html

OW JEAH OWNAGE!
Hhhmmm.....de 191T heeft dezelfde specificaties als de 172T en de prijs van de 191T valt ook nog wel mee.
Ik zit er zwaar over te denken om de 191T dan maar te halen.

Ik heb trouwens nog een vraagje. Is het zo dat de 191T een minder scherp beeld geeft dan de 181T en de 17xT serie? Omdat je met dezelfde resolutie werkt, maar een groter beeldoppervlak?
Ik heb ook hier gelezen dat mensen last hebben van ghosting bij games. In het bovengenoemde artikel staat dat de persoon er geen last van heeft, dus dat schijnt erg persoonlijk te zijn. Verder zal ik games op mijn 17" CRT blijven spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

-TheGrimReaper- schreef op 11 oktober 2002 @ 10:47:
[...]

Hhhmmm.....de 191T heeft dezelfde specificaties als de 172T en de prijs van de 191T valt ook nog wel mee.
Ik zit er zwaar over te denken om de 191T dan maar te halen.

Ik heb trouwens nog een vraagje. Is het zo dat de 191T een minder scherp beeld geeft dan de 181T en de 17xT serie? Omdat je met dezelfde resolutie werkt, maar een groter beeldoppervlak?
Ik heb ook hier gelezen dat mensen last hebben van ghosting bij games. In het bovengenoemde artikel staat dat de persoon er geen last van heeft, dus dat schijnt erg persoonlijk te zijn. Verder zal ik games op mijn 17" CRT blijven spelen.
Bij films zal dat niet zijn iig omdat die maar max 24fps gebruiken dacht ik.
en bij games zoals UT2003 zal je wel wat last van ghosting hebben inderdaad omdat je daar over 40 fps + praat maar als jij daar 2 dagen + mee gaat gamen zal jij dat ghosten niet meer zo opvallen.

En of dat beeld scherper is op een 18.1 en een 17.1 denk ik niet.
Je beeld wordt gewoon groter.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Zware twijfel is toegeslagen.

De 172T is precies wat ik graag wil. Het scherm is mooi en lekker groot. Een groter scherm heeft voor mij geen extra voordelen. Maar aangezien het scherm nog niet leverbaar is, weet ik de prijs niet. Ik denk zelf dat deze (als ik kijk naar de prijs van de 172B) dat de monitor rond de 1100 euro zal gaan kosten (kijk maar naar het prijsverchil tussen de 171B en de 171T).
Echter, de prijs van de 191T ligt redelijk in de buurt. Nu kan ik natuurlijk wat extra eurootjes van de rekening halen en meteen de 191T halen. Zoals gezegd, heeft dit scherm geen extra voordelen voor mij, maar ja......toch weer wat groter en niet veel duurder.

Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
-TheGrimReaper- schreef op 11 oktober 2002 @ 12:12:

De 172T is precies wat ik graag wil. Het scherm is mooi en lekker groot. Een groter scherm heeft voor mij geen extra voordelen. Maar aangezien het scherm nog niet leverbaar is, weet ik de prijs niet. Ik denk zelf dat deze (als ik kijk naar de prijs van de 172B) dat de monitor rond de 1100 euro zal gaan kosten (kijk maar naar het prijsverchil tussen de 171B en de 171T).
Echter, de prijs van de 191T ligt redelijk in de buurt. Nu kan ik natuurlijk wat extra eurootjes van de rekening halen en meteen de 191T halen. Zoals gezegd, heeft dit scherm geen extra voordelen voor mij, maar ja......toch weer wat groter en niet veel duurder.

Wat te doen?
voor de 50 euro meer koop je toch gewoon de 191T.

Maar als ik jouw was zou wachten op de N serie. die gaat namelijk/waarschijnlijk 20% goedkoper worden dan de T serie. dus 900/1000Euro voor een 19inch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-TheGrimReaper- schreef op 11 oktober 2002 @ 12:12:

Wat te doen?
Hier absoluut geen twijfel meer (in tegenstelling tot een week ofzo geleden met die 15" monitoren; zie start van thread). Ik heb tegen mijn PC-boer gezegd dat hij meteen de 172T mag bestellen voor mij als ie leverbaar is. Wel heb ik te kennen gegeven dat ik een voorkeur heb voor de zwarte uitvoering omdat heel m'n systeem in het zwart is. Maximum te besteden bedrag is 1200 EUR. Kan niet snel genoeg gaan !!!

Ik zou wachten op de 172T als de 19" geen extra voordelen heeft voor jou. Slaat in als een bom dat scherm !!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 13:29:
[...]

Hier absoluut geen twijfel meer (in tegenstelling tot een week ofzo geleden met die 15" monitoren; zie start van thread). Ik heb tegen mijn PC-boer gezegd dat hij meteen de 172T mag bestellen voor mij als ie leverbaar is. Wel heb ik te kennen gegeven dat ik een voorkeur heb voor de zwarte uitvoering omdat heel m'n systeem in het zwart is. Maximum te besteden bedrag is 1200 EUR. Kan niet snel genoeg gaan !!!

Ik zou wachten op de 172T als de 19" geen extra voordelen heeft voor jou. Slaat in als een bom dat scherm !!! >:)
Je zegt dat je maximum te besteden bedrag 1200 euro is. Daar koop je dan de 172T voor, maar voor dat geld kan je ook de 191T kopen met precies dezelfde specificaties.
Dus ik denk dan: waarom zou ik dat dan niet doen? Toch weer een groter schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 02:15
Ik wou eerst gaan voor de Hercules Prophetview 920 17" DVI (ook Samsung), deze past beter bij m'n kast, tobo en muis) maar als ik het zo bekijk is de Samsung 172T een stuk beter. Ondanks het prijsverschil.
Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-TheGrimReaper- schreef op 11 oktober 2002 @ 13:38:
[...]

Je zegt dat je maximum te besteden bedrag 1200 euro is. Daar koop je dan de 172T voor, maar voor dat geld kan je ook de 191T kopen met precies dezelfde specificaties.
Dus ik denk dan: waarom zou ik dat dan niet doen? Toch weer een groter schermpje.
Vind persoonlijk het design van de 172 ietsie mooier. Dat blijft een kwestie van smaak natuurlijk, maarja. Maximum resolutie blijft ook 1280*1024 dus ook daar moet je het niet voor doen. Alleen dat dat er op een 19" groter uitkomt natuurlijk, een verbetering is het in ieder geval niet.

Weet eigenlijk verder niet waarom. Ik heb echt geen behoefte aan een joekel van een scherm, 17" TFT is zeker ruim genoeg. Je moet dan ook kijken naar de plaats waar je het scherm gaat zetten. In mijn geval volstaat een top of the bill 17" ruimschoots. Beter dan een grotere 19" zelfs.

Btw heb een mailtje naar Samsung gestuurd voor verdere info omtrent de levering en mogelijke kleuren van de 172T. Als ze geantwoord hebben, als dat gebeurt, dan laat ik het hier wel effe weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 13:48:
[...]

Vind persoonlijk het design van de 172 ietsie mooier. Dat blijft een kwestie van smaak natuurlijk, maarja. Maximum resolutie blijft ook 1280*1024 dus ook daar moet je het niet voor doen. Alleen dat dat er op een 19" groter uitkomt natuurlijk, een verbetering is het in ieder geval niet.

Weet eigenlijk verder niet waarom. Ik heb echt geen behoefte aan een joekel van een scherm, 17" TFT is zeker ruim genoeg. Je moet dan ook kijken naar de plaats waar je het scherm gaat zetten. In mijn geval volstaat een top of the bill 17" ruimschoots. Beter dan een grotere 19" zelfs.

Btw heb een mailtje naar Samsung gestuurd voor verdere info omtrent de levering en mogelijke kleuren van de 172T. Als ze geantwoord hebben, als dat gebeurt, dan laat ik het hier wel effe weten.
Die apen wisten niet zoveel (191T black wou ik hebben), ik heb ze gebelt toen heeft hij het opgezocht en het enige wat hij mist wist tevertellen was dat ze niet verkocht werden in Nedeland. Tjsa dat kon de pricewatch me ook wel vertellen, ik wou weten wanneer wel! Ook vertelde hij me dat ik niet twee pc's op dat scherm kon aansluiten ondanks zijn dual-input. Na wat verdere research aan mijn kant zie je duideljk een switch op de voorkant zitten voor d-sub/dvi, tjsa dan lijkt het met toch duidelijk dat het wel kan.

Maar ja, voor de rest een beleefde jongen hoor, daar niet van.

En vergeet niet specs zeggen niet zoveel, er zijn een helleboel factoren die je niet in een objectiefe eenheid kan meten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
  • Laatst online: 17-08 15:18
Ik heb vandaag een AOC LM800 gekocht. Beetje een gok, omdat hij pas redelijk kort op de markt is. Het is een 18" TFT-scherm. Native is 1280x1024@75hz, maar hij interpoleert behoorlijk goed op allerei resoluties daaronder. Hij is razendscherp, heeft alleen aan de hoeken/randen een iets verminderde helderheid (maar niet schokkend of echt storend), heeft nul foute of dode pixels _/-\o_ en heeft een response van 23ms (rise + fall combined). Op 75hz is er een heel klein beetje ghosting waarneembaar in RTCW bijvoorbeeld, maar dat is een ghosting die erg snel went (bij mij). Op 60hz is ook die minimale ghosting verdwenen. Oftwel: een aanrader. En ook nog eens een koopje: hij kostte mij bij PCL-computers slechts 749 euro, inclusief BTW :9 .
En eindelijk ben ik van die convergentie-problemen verlost waar ik bij die *^%7*@ platte beeldbuizen altijd tegenaan liep met m'n kritische kop!

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
hmmm, klinkt niet slecht, maar heeftie een DVI aansluiting???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Nope.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
laat dan maar zitten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Is dat dan een absolute voorwaarde? Maakt toch weinig/nix uit????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Laatst online: 21-09 20:22
Nog ff over die Samsung 152T..
Het beeld is werkelijk fantastisch. Kleuren zijn, na ff instellen, erg goed. De kijkhoek is erg groot. Scherm ziet er zelf ook erg goed uit.
Maar ik vind voor echt serieus gamen, en dan met name snelle FPS spellen dat ie nog net niet snel genoeg is. Ik wacht wel tot er schermen van 10ms ofzo komen voordat ik zelf n TFT scherm koop.
Voor al het andere is deze Samsung echt perfect.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 19:32
Semetrix is nu ook een trotse bezitter van de Samsung 152T. Echt een geweldig schermpje.. Net een potje zitten unrealen.. Zag er goed uit en niet te langzaam.

Eén vraag. Op hoeveel Bit kleuren moet ik een TFT instellen? Een TFT kan 16,7miljoen kleuren ofzo.. dus ik denk 16Bit maar waarom kan ik dan overal 32bit aanklikken/vinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Heintje schreef op 11 oktober 2002 @ 17:17:
Is dat dan een absolute voorwaarde? Maakt toch weinig/nix uit????
voor die 8500le niet, voor een gf2mx dag en nacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
-TheGrimReaper- schreef op 11 oktober 2002 @ 10:47:
[...]
Ik heb met 17, 18 en 19 inch gewerkt, ik kan alleen maar zeggen hoe groter hoe beter :)
Hetbeeld wordt alleen maar mooier en imposanter, de scherpte werd ook niet slechter, eerder beter, de teksten zijn net even lekkerder leesbaar.
Handig als je lange uren moet maken achter je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
mindcre8r schreef op 11 oktober 2002 @ 07:33:
is het niet zo, dat als je je beel d donkerder instelt dat je ghosting minder gaat zien?
Dus dat het allemaal schijn is?

ik heb er toch maar voor gekozen om die 191T maar wel te nemen, dus mijn order blijft gewoon staan.

ErikRo hoelang wacht je al op die monitor en waar heb je hem besteld?
Overseas in amsterdam en wachten? ach, ik ga nu de 6e week in of ik zit er al daar wil vanaf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero

Hero

Duck power!

Semetrix schreef op 11 oktober 2002 @ 19:37:
Semetrix is nu ook een trotse bezitter van de Samsung 152T. Echt een geweldig schermpje.. Net een potje zitten unrealen.. Zag er goed uit en niet te langzaam.

Eén vraag. Op hoeveel Bit kleuren moet ik een TFT instellen? Een TFT kan 16,7miljoen kleuren ofzo.. dus ik denk 16Bit maar waarom kan ik dan overal 32bit aanklikken/vinken?
Kun je er net zo lekker mee spelen als met je 109P20 (uit je sig)? Of zit er toch wel veel verschil in? Ik twijfel namelijk tussen een 19" CRT of een 15" TFT. Wat vind jij van de verschillen tussen je schermen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
ErikRo schreef op 11 oktober 2002 @ 19:56:
[...]

Ik heb met 17, 18 en 19 inch gewerkt, ik kan alleen maar zeggen hoe groter hoe beter :)
Hetbeeld wordt alleen maar mooier en imposanter, de scherpte werd ook niet slechter, eerder beter, de teksten zijn net even lekkerder leesbaar.
Handig als je lange uren moet maken achter je scherm.
Ik ga er nog eff een weekje over nadenken. Dan wordt het of de 172T of de 191T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 19:32
Freshbie schreef op 11 oktober 2002 @ 20:15:
[...]

Kun je er net zo lekker mee spelen als met je 109P20 (uit je sig)? Of zit er toch wel veel verschil in? Ik twijfel namelijk tussen een 19" CRT of een 15" TFT. Wat vind jij van de verschillen tussen je schermen??
Ik vind het beide lekker gamen...
En de snelheid van de TFT (25ms) is snel zat.. ik merkte er net niks van in UT2003 en RTCW.
Alleen de resolutie van 1024x768 is natuurlijk een stuk minder dan mijn 19" CRT. Maarja 1024x768 is goed genoeg voor games.

Ik kocht het schermpje voor dual display en rekening houdend met LAN party's want een 19" meeslepen is tien keer niks!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freshbie schreef op 11 oktober 2002 @ 20:15:
[...]
Ik twijfel namelijk tussen een 19" CRT of een 15" TFT.
Ik twijfelde ook erg, dus heb ze allebij maar gekocht... >:)
19" CRT en 15" TFT that is.. ;)
Semetrix schreef op 11 oktober 2002 @ 21:14:
[...]

Ik vind het beide lekker gamen...
En de snelheid van de TFT (25ms) is snel zat.. ik merkte er net niks van in UT2003 en RTCW.
Alleen de resolutie van 1024x768 is natuurlijk een stuk minder dan mijn 19" CRT. Maarja 1024x768 is goed genoeg voor games.

Ik kocht het schermpje voor dual display en rekening houdend met LAN party's want een 19" meeslepen is tien keer niks!!!
Same here... :Y)

Ik heb een 19" NEC FP955 en een Samsung 152T in een dual-monitor setup.. :9
Ik speel er soms Battlefield 1942 op en ook UT2003 loopt gewoon erg goed. :)

De Samsung 152T TFT moet ook mee naar lanparty's, morgen wordt hij ontmaagd op zijn eerste lanparty... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero

Hero

Duck power!

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 22:37:
[...]

Ik twijfelde ook erg, dus heb ze allebij maar gekocht... >:)
19" CRT en 15" TFT that is.. ;)
Tja, ik zal een keuze moeten maken. Eerst wilde ik voor de 19"CRT gaan, maar ik krijg nogal een kleine kamer en dan is een TFT makkelijker. En ja, prijstechnisch gezien wordt het dan een 15"TFT. Maandag zal ik eens bij de MediaMarkt in Groningen kijken of ze daar de 152T hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:07

Phydomir

Dennis

Iemand trouwens ervaring met de iiyama AS4314Ut?

Lijkt me opzich ook wel een goed schermpje.

http://www.iiyama.nl/1024...itor-lcd.php?monitorid=34

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

kan ik beter de d-sub gebruiken voor "minder" ghosting of de DVI gebruiken?

Ik moet wel zeggen dat het ghosting effect wel steeds minder opvalt.
niet dat er gigantisch veel ghosting is hoor bij dit scherm

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Ik ben vanochtend even naar Mediamarkt gegaan. Daar stonden verschillende Samsung schermen, onder andere de 191T, de 152T en de Porsche schermen.

Ik zag de 191T en ik was geschokt. Wat is die monitor mooi! Gigantisch groot, mooi design en mooi beeld.
De 152T was net zo mooi qua beeld, maar de rand om het scherm was een stukje groter, iets wat minder mooi is. De poot is wel weer mooier dan die van de 191T.

edit:

Ik heb de knoop doorgehakt en heb de 191T besteld!!! De winkel krijgt de 18de waarschijnlijk een nieuwe zending, dus ik hoop hem kort daarna binnen te hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door Croccifixio op 12-10-2002 15:11 . Reden: krom verhaal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Kut toen ik was er eergisteren niets gezien (in adam) wat koste die 191t daar en hoe was de ghosting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
ErikRo schreef op 12 oktober 2002 @ 15:12:
Kut toen ik was er eergisteren niets gezien (in adam) wat koste die 191t daar en hoe was de ghosting?
Ik ben naar de Rotterdam centrum vestiging gegaan. Hij kostte daar het belachelijke bedrag van 1750 euro.
Wat betreft de ghosting. Ik heb niks gezien. Ze draaiden er een aantal dvd's en het beeld was perfect. Ik moet zeggen dat ik er niet een uur heb gestaan of zo, maar een kwartiertje. En ja, ik zal het scherm voornamelijk gebruiken voor het office werk en voor surfen. Af en toe een filmpje, maar dat is geen probleem voor deze monitor. Games zal ik op mijn CRT blijven spelen.

In de review van de 191T @ modfactor.com, staat het volgende over games op de 191T:
I am personally a big gamer and enjoy a great variety of games. My latest selection of games I have been busy with are Return to Castle Wolfenstein, Grand Theft Auto 3, Medal of Honor, and the newly released Mafia (Amazing game). Playing all these games allows me to really test the capabilities of this monitor and if you ask me, I prefer an LCD over a CRT anyday. I was skeptical of the LCD technology at first; the ghosting and other inadequate features people complained about really turned me off. However, recently I chose to buy the Samsung 171S and it surpassed any expectation I had before. I use the monitor for everything and would choose it over a CRT any day. I will never go back to another CRT. Thanks to the 25ms Response Time there was no ghosting or any other noticeable problem with games. I am also happy to say all the games looked incredible and the colors where rich very rich, the dark colors did not fade all into one either.

I could also notice more detail in gaming using the 191T compared to my 171S.
Nou, dit geeft toch wel aan dat hij iig geen problemen heeft om er games op te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 09:07
Even mijn ervaringen hier neerzetten :)

Ik heb nu al een hele tijd ervaring met LCD schermpjes. Thuis heb ik een 17" en een 15" schermpje. De 17" is een Viewsonic VG175, een beestje dat uitkwam in het jaar 2000 (maar toch een totale responstime van 25ms had dankzij de toen opgehemelde MVA technologie). In dit 17" schermpje zit het panel dat we onderandere ook terugvinden in de AG Neovo X-174. Ik stuur het analoog aan (in die tijd hadden zelfs 17" schermen nog niet standaard een DVI aansluiting :) ).
Enkele maanden geleden heeft mijn zus ook nog een 15" philips schermpje gekocht.
Daarbuiten heb ik massa's vrienden, kennissen en kom ik regelmatig op Lanparties waar ik dan andere beestjes aan het werk kan zien :9

Nu mijn (oud) TFT-scherm heeft ghosting... de vraag is: "Stoort het?"
Wel, mij stoort het eigenlijk helemaal niet! Het hangt ook van het moment af in games, bv. als je in een woestijnachtig gebied speelt en er staat een redelijk donkere boom of rots, dan kan het gebeuren dat die boom of rots een klein staartje krijgt als hij snel over je scherm beweegt :)
Een ander voorbeeld: Counterstrike (iedereen kent het). In de map de_dust of zoziet heb je een woestijnkleurige ondergrond. Hier merkte ik meteen op dat mijn scherm ghoste (hangt van scherm tot scherm af bij welke combinaties hij gaat ghosten), maar als de ventjes rondliepen zag ik, om het zo te zeggen, hun benen niet meer! Nu, dit klint verschrikkelijk, onspeelbaar zelfs, maar het valt uiteindelijk nog mee (ook al speel ik counterstrike al lang niet meer).
Dit is een UITZONDERING !!! Ik speel UT2003 PERFECT ... ja inderdaad PERFECT!
Nooit is mijn 'schietkruiske' wazig ... ook niet bij snelle bewegingen!

Ook moet je oppassen bij het zoeken naar ghosting, zo dacht ik ooit eens dat mijn scherm toch wel fel ghoste. Toen sloot ik mijn oude monitor aan en zag daar net hetzelfde... het lag aan de grafische instellingen :) Als je zoekt zal je het altijd wel vinden... kwestie van er niet teveel achter te willen zoeken dus ;)

Als je analoog werkt moet je je fase enzo GOED AFSTELLEN en best in de native resolutie spelen (zeggen ze, maar het valt wel mee hoor die andere resoluties in games, in windows is het dan wel weer geen zicht ;) )

Nu ik hoor mensen zeggen dat die 19" en 18" beestjes meer ghosten dan de andere...
Ik zou in ieder geval voor een 17" gaan! Waarom? Omdat het oppervlak bij de 18" en 19" schermpjes groter wordt, maar de native resolutie dezelfde blijft => de pixels worden groter => minder scherp (bv meer karteltjes in je tekst (als je geen cleartype gebruikt)).
Volgens mij is het gewoon zo dat bij 19" en 18" de ghosting niet erger is dan bij de andere schermpjes, maar dat het door de grootte gewoonweg meer opvalt... trouwens zowel de 15" als de 19" schermpjes worden uit dezelfde lapjes geknipt denk ik :) (nu dit klopt niet echt maar in principe is het wel zo)

Nu, het belangrijkste :)
PERFECTE TFT-SCHERMPJES BESTAAN :*)

Een vriend van me had zijn tft schermpje mee op een lanparty. Het was een LG LCD FLATRON 563LE 15" schermpje met een responstime van 60ms volgens de boekjes... Nu je zou zo denken 'daar kan je gewoon niet op gamen', maar in werkelijkheid was dat (goedkope) schermpje het beste LCD scherm dat ik ooit heb gezien kwa gaming! Ik heb al heel wat tft schermpjes in action gezien maar dit schermpje heeft mij toch met verstomming geslaan. Absoluut GEEN ghosting, de beentjes in counterstike waren bv. perfect! Ik heb het schermpje de ganse nacht mogen uittesten (hij ging thuis slapen) en in geen enkele game kon ik ook maar één spoortje van ghosting vinden!
Die nacht wist ik dat ik nooit nog de veelbelovende specs van de fabrikanten zou geloven, daarom raad ik ook iedereen ten sterkste aan het scherm ZELF te gaan bekijken! Ga best ook niet af op wat mensen schrijven (reviews, etc.) iedereen ervaart die dingen anders. Je zal trouwens zelf al gemerkt hebben dat de ene zegt dat een scherm niet ghost en de andere dan weer zegt dat het verschrikkelijk ghost en dit bij een niet defect, identiek scherm.

Ziezo, een hele boterham :) hopelijk hebben jullie er wat aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
bedankt, was een leuk stukje leesvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NuKeM- schreef op 12 oktober 2002 @ 22:41:

Nooit is mijn 'schietkruiske' wazig ... ook niet bij snelle bewegingen!
Das toch logischj. Het schietkruiske staat altijd op dezelfde plaats op het scherm. :P
Dus dat heb nix met ghosting te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 09:07
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 10:57:
[...]

Das toch logisch. Het schietkruiske staat altijd op dezelfde plaats op het scherm. :P
Dus dat heb nix met ghosting te maken.
LOL inderdaad :D dom van me }:O , maar je snapt de achterliggende gedachte hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ErikRo schreef op 11 oktober 2002 @ 19:52:
[...]

voor die 8500le niet, voor een gf2mx dag en nacht
isdat zo erg? :o
* veldmuis heeft sinds 2 weken een eizo l365 :9 en ben er supertevreden over :o
met gamen echt perfect, heb het idee dat ik naar een 17" crt zit te kijken :)

maar als dvi dan echt zoveel scheelt, denk ik dat ik op de hcc eventjes naar een mooi kaartje ga kijken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik heb zojuist een GeForce4 ti4600 geinstalleerd (ik had eerst een 2 MX400) en even UT2003 op m'n LG 1510S TFT gespeeld, nou ik zie geen ghosting hoor. Ik speel op 1024x768@32bits.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
-TheGrimReaper- schreef op 12 oktober 2002 @ 14:06:
Ik ben vanochtend even naar Mediamarkt gegaan. Daar stonden verschillende Samsung schermen, onder andere de 191T, de 152T en de Porsche schermen.

Ik zag de 191T en ik was geschokt. Wat is die monitor mooi! Gigantisch groot, mooi design en mooi beeld.
De 152T was net zo mooi qua beeld, maar de rand om het scherm was een stukje groter, iets wat minder mooi is. De poot is wel weer mooier dan die van de 191T.

edit:

Ik heb de knoop doorgehakt en heb de 191T besteld!!! De winkel krijgt de 18de waarschijnlijk een nieuwe zending, dus ik hoop hem kort daarna binnen te hebben.
vertel me aub dat het de black versie is?...... please.. please?

Ik zelf zou hem trouwens niet voor die prijs kopen bij de mediamarkt maar gewoon bij 2mcomputers voor 1140 leuke review zie: http://www.envynews.com/review.php?ID=123
board: http://www.envynews.com/phpBB2/viewtopic.php?t=4269

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
HermeS schreef op 13 oktober 2002 @ 16:28:
[...]

vertel me aub dat het de black versie is?...... please.. please?

Ik zelf zou hem trouwens niet voor die prijs kopen bij de mediamarkt maar gewoon bij 2mcomputers voor 1140 leuke review zie: http://www.envynews.com/review.php?ID=123
board: http://www.envynews.com/phpBB2/viewtopic.php?t=4269
Sorry, het was de zilveren.......

edit:

Goede review. Nog een bevestiging dat ik een goede keuze heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
-TheGrimReaper- schreef op 13 oktober 2002 @ 17:22:
[...]

Sorry, het was de zilveren.......

edit:

Goede review. Nog een bevestiging dat ik een goede keuze heb gemaakt.
shit.
Maar ga je hem echt bij de mediamarkt halen voor 1700 euro? terwijl je hem voor 1200 online kan krijgen>
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.