Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Eerst in de winkel checken liefst met meerdere snelle spellen.
ps vandaag het goede nieuws gehoord volgende week komt dan eindelijk mijn samsung 191T binnen en hij is in de wachtijd (6 weken) €400 goedkoper geworden
Niet slecht vind ik. ik zou eerste de 181T krijgen voor1300 en nu krijg ik dus de 191T voor 1400
Allebei <25 ms tft's dus volgende week kan ik jullie uitgebreid vertellen hoe de sumsung bevalt op speciaal op het gebied van gaming en wat er waar is van de <25ms claim. Ik ben zeer kritisch dus als ik geen trail of ghost zie, kunnen julie hem blind aan schaffen.
ps de 171T is niet gelijk aan de 181T en 191T.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Maar toch wil ik nog even van Tobias het een en ander horen voordat ik hem echt daadwerkelijk bestel.
DenniZ-X, bedankt voor je link, ik ga denk ik de 181T daar ook bestellen.
39
Helaas heb ik geen digitale camera en ook geen webcam, dus foto's zijn niet mogelijk.Homedisc schreef op 01 oktober 2002 @ 16:01:
[...]
JAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH kijk dit wilde ik horen, ik kan jou wel knuffelen!![]()
Zou jij toevallig wat foto's van het beestje kunnen maken?
Is de monitor makkelijk met het instellen van positie? hoogte etc etc.
Is de silveren rand om het scherm echt zo dun als dat op de foto's zo lijkt? en is dat van plastic of dun aluminium?
Laatste vraag, heb jij hem al lang? en waar heb jij hem besteld? en heb je al last van dead pixels? en voelt hij wel solide aan?(dat waneer je hem beet pakt niet gekraak van plastic hoor)
Bedankt
De monitor is uitstekend in te stellen kwa hoogte enz, je duwt em naar boven en dan blijft hij ook zo. Dat werkt iig uitstekend.
De zilver-kleurige rand eromheen is volgens mij van plastic, maar dat weet ik niet zeker. In eerste instantie dacht ik dat het van aluminium oid was, maar het verschil is blijkbaar moeilijk te zien/voelen. Dus daar zou ik me sowieso niet druk over maken. De rand is echt dun, en valt bijna in het niets als de monitor aan staat (het beeldoppervlak is vele malen groter dan het randje van volgens mij 14 mm).
Ik heb em nu 3 of 4 maanden. Ik was dus op zoek naar een mooie 17" tft, maar had niet zo veel geld. Nu volgde ik elke dag het "vraag en aanbod" (hopend op een mooi aanbod) en een keer op zaterdagochtend zag ik een aanbod van deze monitor staan voor 500 euro. Ik had mij niet echt verdiept in dit ding omdat het een beetje boven mijn prijsklasse lag. Maar ik heb dus heel snel info gevonden en ben tot de conclusie gekomen dat dat niet echt zo'n slechte koop zou zijn. Ik gelijk de desbetreffende persoon gebeld en ik kreeg te horen dat het om een bedrijf ging die veel winst maakte en de net nieuw bestelde tft's niet meer nodig had omdat ze op nog duurder/geavanceerder spul overgingen (en dat ze dus niet gestolen waren). Ik heb deze tft dus tweedehands gekocht, maar hij was nog volledig ingepakt en niet open gemaakt. Ik wou em daar ter plekke testen en er was gelukkig geen dode pixel te zien.
Ik ben natuurlijk heel erg blij met deze koop (heb nu helaas wel wat jaloerse vrienden
Ik hoop jou en anderen hiermee voldoende te hebben ingelicht. (Mijn excuses voor de eventuele zin-, spel- en typfouten)
"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"
:>!Tobias schreef op 01 oktober 2002 @ 20:17:
[...]
Helaas heb ik geen digitale camera en ook geen webcam, dus foto's zijn niet mogelijk.
De monitor is uitstekend in te stellen kwa hoogte enz, je duwt em naar boven en dan blijft hij ook zo. Dat werkt iig uitstekend.
De zilver-kleurige rand eromheen is volgens mij van plastic, maar dat weet ik niet zeker. In eerste instantie dacht ik dat het van aluminium oid was, maar het verschil is blijkbaar moeilijk te zien/voelen. Dus daar zou ik me sowieso niet druk over maken. De rand is echt dun, en valt bijna in het niets als de monitor aan staat (het beeldoppervlak is vele malen groter dan het randje van volgens mij 14 mm).
Ik heb em nu 3 of 4 maanden. Ik was dus op zoek naar een mooie 17" tft, maar had niet zo veel geld. Nu volgde ik elke dag het "vraag en aanbod" (hopend op een mooi aanbod) en een keer op zaterdagochtend zag ik een aanbod van deze monitor staan voor 500 euro. Ik had mij niet echt verdiept in dit ding omdat het een beetje boven mijn prijsklasse lag. Maar ik heb dus heel snel info gevonden en ben tot de conclusie gekomen dat dat niet echt zo'n slechte koop zou zijn. Ik gelijk de desbetreffende persoon gebeld en ik kreeg te horen dat het om een bedrijf ging die veel winst maakte en de net nieuw bestelde tft's niet meer nodig had omdat ze op nog duurder/geavanceerder spul overgingen (en dat ze dus niet gestolen waren). Ik heb deze tft dus tweedehands gekocht, maar hij was nog volledig ingepakt en niet open gemaakt. Ik wou em daar ter plekke testen en er was gelukkig geen dode pixel te zien.
Ik ben natuurlijk heel erg blij met deze koop (heb nu helaas wel wat jaloerse vrienden). De monitor doet het nog uitstekend en bevalt me heel goed. Hij voelt zeker solide aan, en je hebt dus ook echt het idee dat je een hoogwaardig produkt in handen hebt.
Ik hoop jou en anderen hiermee voldoende te hebben ingelicht. (Mijn excuses voor de eventuele zin-, spel- en typfouten)
bedankt
500 euro!
Heb jij hem trouwens via de DVI of D-sub aangesloten? of heb je beide getest?
Hoe lang is het snoer dat er bij zit om aan te sluiten op je pc?
39
Ik heb hem nu via de dvi aangesloten. Ik moet zeggen dat het beeld superscherp is (aangesloten aan mijn geforce4 ti 4400), zeker in vergelijking met de geforce2 gts (die dmv de d-sub). Maar dat is niet helemaal "eerlijk" want zoals ik al eerder heb vermeld, is het over het algemeen bekend dat deze filters zeer slecht zijn, wat zorgt voor een minder scherp beeld. Maar toen ik die geforce4 nog niet had, was ik al zeer tevreden (waarschijnlijk omdat ik niet beter wist).Homedisc schreef op 01 oktober 2002 @ 20:28:
[...]
Heb jij hem trouwens via de DVI of D-sub aangesloten? of heb je beide getest?
Hoe lang is het snoer dat er bij zit om aan te sluiten op je pc?
Maar ik heb het verschil nog niet getest van dvi en d-sub op dezelfde videokaart (geforce4) op deze tft. Als je dat graag wilt, zal ik het best willen doen.
Ik heb net ff de lengte van de dvi-snoer bekeken, deze schat ik zo'n 2 meter. En die is volgens mij even lang als de d-sub-snoer. (Iaw beiden 2 meter)
"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"
erhm ik ben misschien lastigTobias schreef op 01 oktober 2002 @ 21:00:
[...]
Ik heb hem nu via de dvi aangesloten. Ik moet zeggen dat het beeld superscherp is (aangesloten aan mijn geforce4 ti 4400), zeker in vergelijking met de geforce2 gts (die dmv de d-sub). Maar dat is niet helemaal "eerlijk" want zoals ik al eerder heb vermeld, is het over het algemeen bekend dat deze filters zeer slecht zijn, wat zorgt voor een minder scherp beeld. Maar toen ik die geforce4 nog niet had, was ik al zeer tevreden (waarschijnlijk omdat ik niet beter wist).
Maar ik heb het verschil nog niet getest van dvi en d-sub op dezelfde videokaart (geforce4) op deze tft. Als je dat graag wilt, zal ik het best willen doen.
Ik heb net ff de lengte van de dvi-snoer bekeken, deze schat ik zo'n 2 meter. En die is volgens mij even lang als de d-sub-snoer. (Iaw beiden 2 meter)
2meter snoer is ruim voldoende
Hartelijk dank voor al je info, je hebt me echt net dat beetje extra gegeven wat ik wilde weten om me over te halen om een 181T te halen
Ik zag in V&A op t.net dat jij je TFT wegdoet, waarom? wegens die 2 pixels?Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 21:02:
Dat randje van de 181t is gewoon kunstof.
39
<edit> Ik zie net dat je al een geforce4 ti4200 hebt (met dvi aansluiting), dus het zou sowieso geen optie zijn om hiervoor een nieuwe kaart te kopen </edit>
de enige verschillen met de huidige schermen is de kijkhoek zo te zien, en de prijs ligt ietsje lager.Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 22:51:
misschien even wachten met een samsung kopen! De nieuwe modellen komen er aan:
http://www.hardware.info/nieuws.php?id=1632
Ook is de voet iets anders uitgevoerd, en geen DVI.
Toch ook wel een paar mooie schermpjes.
39
Damn, leek me wel het wachten waard, maar als er geen DVI op zit dan hoeftut nie
http://www.hardware.info/reviews.php?id=292&page=9
http://www.hardware.info/reviews.php?id=292&page=16
Op de prijzen hoef je nie te letten, die zijn al een paar maanden oud.
nee, das niet waarGTA3 schreef op 02 oktober 2002 @ 17:28:
Is het waar dat je bij TFt geen videokaart nodig heb omdat eht digitaal is ofzo?
Wat wel waar is, is dat sommige TFT Monitor aangesloten kunnen worden via DVI. (dat is digitaal)
A.s. vrijdag kan ik hem verwachten met de TPG
Zodra ik hem heb post ik mijn bevindingen.
39
zelf ga ik zaterdag de samsung 171B ophalen
uiteraard post ik mn bevindingen ook hier
I don't drive fast, I only fly low!
Verwijderd
Wel even uitgebreid jullie bevindingen posten he! En pics als je ze hebt staan!
en ja ik word er zelf ook jaloers van (dat ik hem nog niet heb
HAHA dat gevoel heb ik ookyonexfreak schreef op 02 oktober 2002 @ 19:52:
pics worden met beetje geluk geregeld mits mn webcam ffies meewerkt
en ja ik word er zelf ook jaloers van (dat ik hem nog niet heb)
Zodra ik hem binnen heb, maak ik een uitgebreide foto reportage
zooowww!, is het al vrijdag?!
39
geloof dat we beiden vanaf het weekend ffies de patsers van GoT zijnHomedisc schreef op 02 oktober 2002 @ 20:11:
[...]
HAHA dat gevoel heb ik ook
Zodra ik hem binnen heb, maak ik een uitgebreide foto reportage
zooowww!, is het al vrijdag?!
hehe jammer dat ik geen horloge heb waarmee de tijd versneld kan worden
edit>> Quartje komt er ook gezelli bij
39
hierbij roep ik deze week uit tot de Koopweek van de TFT
Verwijderd
mn keus was al heel snel gemaakt voor een Samsung...
hijs nu €1099 bij mijn vaste leverancier Norrod
lokatie: Capelle a/d Ijsel
prijs: 575 excl BTW
TFT Samsung Syncmaster 171B
* yonexfreak vind je icon Mustis beetje irri voor je ogen dat geknipper
kzal et ff veranderen
tnx slimme keusMUSTIS schreef op 02 oktober 2002 @ 21:01:
ja et moet voorstellen dat ik kazaa behoorlijk tof vind. maar dat geknipper begint idd behoorlijk op me maag te werken
kzal et ff veranderen
maarem, heeft iemand al es een tft bij norrod gehaald en em in de winkel bekeken? doen ze daar moeilijk over?
Ik zou niet weten, heb geen ervaring met Norrod.MUSTIS schreef op 02 oktober 2002 @ 21:08:
hmm veel beter zo(had dat knipperende icoon half uur geleden gemaakt)
maarem, heeft iemand al es een tft bij norrod gehaald en em in de winkel bekeken? doen ze daar moeilijk over?
1
2
3
4
5
| 1x SAMSUNG MONITOR 181T SILVER 18LCD 1280X1024 TCO99 NARROW FRAME 874,00 Bijdrage verzendkosten 19,00 Subtotaal 893,00 BTW 169,67 Totaal 1.062,67 |
Dat is mijn "schatje"
Helaas doen ze maximaal tot 1000Euro onder rembours maar ze wilden wel een uitzondering maken voor een keer!, Kortom perfecte service verlening!
Als die monitor nog daadwerkelijk a.s. vrijdag aan huis komt, en alles goed verloopt krijgt die winkel echt de hoogste cijfers die ik ooit aan een shopservey gegeven hebt
Het verbaasd mij ook idd dat er zoveel tweakers zijn met geld teveel
39
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Zondermeer, van veel mensen rondom me heen hoor ik kreten: zow geld teveel? ppffff patser, nou ik koop wel een goedkopere hoor.ErikRo schreef op 03 oktober 2002 @ 00:02:
Ach kwaliteit mag best wat kosten bovendien vind ik mijn ogen erg belangrijk. Op een processor, hd etc wil ik best wat besparen meestal vervang je die weer na 1.5 jaar. Maar een monitor gaat (bij mij) toch wat langer mee. En ik moet er wel gemiddeld elke dag 2 uur naar kijken.
Maarja daar trek ik me weinig van aan omdat ik alleen maar zuinig ben op me ogen en gewoon gelijk iets goeds wil, dat ik niet na 2 jaar al moet vervangen omdat die gaar is ofzo.
39
laatst was een collega bij mn thuis en 1e wat ie zei toen mn monitor aanging was: jezus wat een wazig scherm!!
nu was het mij niet eens meer echt opgevallen omdat mn ogen er schijnbaar al aan gewend waren, had hoogstens lichtelijk pijnlijke ogen na dag achter dat scherm (Compaq V70 17" CRT)
en laatst mn rij examen toen de ogen test kwam merkte ik dat ik toch wel ff 2x moest kijken voordat ik nummerbord kon opratelen
nou dan liever nu maar een goed scherm en weten dat het goed is voor mn ogen...hele dag werken op mn 15inch tft van mn notebook is ook top...nooit last van mn ogen!!
kortom voor mij heerst een TFT
* yonexfreak gaat vandaag ffies de order doorbellen en zaterdag ophalen
Verwijderd
WTF...Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 21:38:
ja en misschien weer een nieuwe 19" samsung kopen.
(geld teveel..)
* yonexfreak kan niet wachten tot zaterdag !! woeiiii
hmmzzz....heb me brightness toch maar ff een flink eind opgeschroefd. valt nu wel mee...ff wennen en nu vallen die lichte vlekken iets minder op. maaruh...weet iemand of dat misschien nog een beetje bijtrekt of weet anders iemand hoe erg die 'vlekken' mogen zijn? misschien kan ik er nog mee terug. het is niet heeel erg, maar het irriteert me een beetje (ben dan ook wel een beetje een perfectionist, maar goed)
ben nl benieuwd
ik moet nog ffies 2dagen geduld hebben
Maar goed
Veel TFT kopers opeens valt me op
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
hehe beetje jaloers?LiquidSilver schreef op 03 oktober 2002 @ 20:18:
Ik wordt gefrustreerd van het feit dat die 171B bijna 400 Euro goedkoper is dan wat ik heb betaald eind juni
Maar goed
Veel TFT kopers opeens valt me op
dont worry hoor zal er leuke webcam pics van maken
* yonexfreak die wel jaloers is dat liquidsilver een zilveren frame heeft
Windows is a 32-bit patch to a 16-bit GUI for an 8-bit operating system written for a 4-bit processor by a 2-bit company that can't stand 1-bit of competition.
hee wel ffies leuke pics maken he Necrolyte net zoals iedereen die 1 deze dagen een TFT koopt
* yonexfreak vind dat je wel beetje mag pronken met dit soort juweeltjes
Windows is a 32-bit patch to a 16-bit GUI for an 8-bit operating system written for a 4-bit processor by a 2-bit company that can't stand 1-bit of competition.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Nee nog niet :((( Kreeg vandaag te horen dattie pas 11 okt. weer leverbaar was. Als ik hem heb volgende week, vertel ik hier mijn bevindingenyonexfreak schreef op 03 oktober 2002 @ 19:19:
Quartje >> hebbie je 181T al binnen![]()
ben nl benieuwd![]()
ik moet nog ffies 2dagen geduld hebben![]()
zow dat is wel even balen als je denkt dat je hem vandaag binnenkrijgtQuartje schreef op 03 oktober 2002 @ 22:17:
[...]
Nee nog niet :((( Kreeg vandaag te horen dattie pas 11 okt. weer leverbaar was. Als ik hem heb volgende week, vertel ik hier mijn bevindingen
binnen 13 uur heb ik hem (als alles goed gaat) in huis. TPG komt hier altijd rond 11 uur aan de deur
Digi cam is al helemaal opgeladen om een hele zooi foto's te gaan maken
39
Ja is idd hard balenHomedisc schreef op 03 oktober 2002 @ 22:30:
[...]
zow dat is wel even balen als je denkt dat je hem vandaag binnenkrijgt
binnen 13 uur heb ik hem (als alles goed gaat) in huis. TPG komt hier altijd rond 11 uur aan de deur
Digi cam is al helemaal opgeladen om een hele zooi foto's te gaan maken
Ik ben benieuwd naar je fotoreportage
Die kan er elk moment aankomen, WOOHOO, heb gewoon de kriebels nu!Quartje schreef op 04 oktober 2002 @ 00:28:
[...]
Ja is idd hard balen
Ik ben benieuwd naar je fotoreportage
Hij is dus niet gekomen
andere spullen die ik elders en nog eens gisteren heb besteld zijn er wel al
!#!$^*&@^*&@^ ik had liever me monitor dan me geheugen en me HD's
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHuit de email:
De zending had inderdaad vandaag bij u aangeboden moeten worden. Ik heb net contact opgenomen met Van Gend & Loos, naar nu blijkt is de zending zoek.
39
Dat verschilt echt per TFT. Mijn LG heeft een hele mooie egale spreiding en zie ik zowat totaal geen vlekken licht terwijl mijn Philips TFT dit beduidend minder mooi doet. Er is dus niet echt een tolerantie grens of zo.
nu wel hopen dat die tent niet de afspraak vergeten is of deur op slot is
Hmmzzz......das wel minder dan. ik heb toch maar even een mailtje gestuurd naar Samsung. kijken wat zij ervan vinden. maar bedankt in ieder geval!Sovereign schreef op 04 oktober 2002 @ 14:09:
Zimbab:
Dat verschilt echt per TFT. Mijn LG heeft een hele mooie egale spreiding en zie ik zowat totaal geen vlekken licht terwijl mijn Philips TFT dit beduidend minder mooi doet. Er is dus niet echt een tolerantie grens of zo.
je wil niet eens weten wat ik heb meegemaakt voor ik mijn monitor had. bestel bijna altijd met vooruitbetaling, want goedkoper en met internet-bankieren staat het bedrag in no-time op de rekening van het bedrijf.Homedisc schreef op 04 oktober 2002 @ 10:34:
[...]
Die kan er elk moment aankomen, WOOHOO, heb gewoon de kriebels nu!![]()
Hij is dus niet gekomenbel zo het bedrijf wel, grrrrrrrrrr
andere spullen die ik elders en nog eens gisteren heb besteld zijn er wel al![]()
!#!$^*&@^*&@^ ik had liever me monitor dan me geheugen en me HD's
[...]
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHH
deze keer dus ook; bestelling afgerond, bevestigingsmailtje gekregen en ik naar i.net-bankieren --> doet het niet
moraal van het verhaal: kijk voordat je een bestelling met vooruitbetaling bevstigd eerst ff of je internetbankieren het wel doet. ik zal dit iig nooit meer vergeten.
* yonexfreak hoeft nog maar 1 nachtje te slapen
Verwijderd
Neem Rabobank met de Rabobox. Gebruik dit al ander half jaar wekelijks, en het is nog noooooit down geweest.
ik weet het...ABN-Amro loopt hopeloos achter met dat soort dingen. ik heb alleen geen zin in al die rompslomp van een nieuwe rekening met een nieuw nummer etc....Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 15:27:
[...]
Neem Rabobank met de Rabobox. Gebruik dit al ander half jaar wekelijks, en het is nog noooooit down geweest.
bovendien is dit ook de eerste keer dat ik het zo meemaak hoor.....het kwam alleen op het slechtst denkbare moment.
Verwijderd
Zodra ik 'm heb zal ik mijn bevindingen posten
Moet wel zeggen dat het een "must" is om de maximale resulotie te pakken van je tft ander krijg je last van schokken (dat ervaar ik tenminste bij alle games, benchmarks). Ik weet niet of dat ook is als je 800x600 afspeelt op een 1600x1200 scherm (iemand?).
Het verschil tussen analoog en digitaal zie ik niet, ik weet alleen dat bij digitaal de refreshrate lager is.
Verder kijkt het schermpje zeer lekker maar het is aan te raden om witte achtergronden een ietsjes grijs te maken want het wit is echt wit en de oogjes vinden dat na een tijdje niet meer zo leuk. maar dan is er uren na te kijken zonder problemen.
Zoals vertelt komen pics van de samsung 191T op mijn bureau zo spoedig mogelijk
Necrolyte schreef op 05 oktober 2002 @ 00:27:
Bij gamen geen last van ghosting maar wel een beetje van tearing (moet nog wat proberen met instellingen van maxfps en vsync ofzo)
Het was ook te mooi om waar te zijn
Nou ja volgende week maar eens kijken hoe erg dat tearing is.
Kop op, je krijgt er echt geen spijt van hoorErikRo schreef op 05 oktober 2002 @ 10:42:
[...]
![]()
Het was ook te mooi om waar te zijn
Nou ja volgende week maar eens kijken hoe erg dat tearing is.
Verwijderd
Ik heb mij LG L1510S TFT vandaag opgehaald!
Nou ik heb alleen nog maar er een DVD op afgespeeld en er even Unreal Tournament opgespeeld, echt super!!! Totaal geen ghosting effect
Ik moet de kleuren nog wat fine tunen want die zinnen me nog niet helemaal, uitgebreidere review volgt!
Men, wat een te gekke dag vandaag
En het scheelt echt super veel ruimte op je bureau.
Ik was eerst ook een beetje huiverig ivm games enzo, maar ben erg tevreden (25 ms).
Een TFT kan ik dus echt aanraden
Verwijderd
Verwijderd
Kun je al je ervaringen met ons delen?yonexfreak schreef op 04 oktober 2002 @ 15:15:
nou hoe dan ook als ik deze verhalen zo lees dan ben ik maar wat blij dat ik morgen per auto richting rotterdam ga om scherm op te halen en gewoon contact betaal...niets geen gezeur van rembour/verzendkosten etc...en een 100% werkende TFT flatscreen
* yonexfreak hoeft nog maar 1 nachtje te slapen
Goed nieuws bij mij
De monitor was afgelopen Vrijdag alweer terecht en ik kan hem maandag bij mij aan de deur verwachten :)!!!
Maarja maandag is niemand thuis
Naja dinsdag kan ik hem dan ophalen bij het postkantoor
Geen spam of wat dan ook maar Beat-it.nl heeft me echt zeer goed op de hoogte gehouden van de stand van zaken, werkelijk zulke service ben ik nog nergens tegen gekomen.
slamfm, zou je nog meer kunnen vertellen over de monitor? pics!!
39
Verwijderd
Ik ben druk bezig om even een digi/webcam te regelem voor de pics, alles volgt morgen!Homedisc schreef op 05 oktober 2002 @ 19:46:
slamfm, zou je nog meer kunnen vertellen over de monitor? pics!!
Weet iemand toevallig wat de beste kleurdiepte is voor een TFT? Ik draai momenteel 32 bits maar ik zie niet echt het verschil met 16 bits, op me CRT zag ik het veel duidelijker. Had zelf al uitgevogeld dat de laagste refresh rate het beste beeld opleverd.
kheb hem gisteren gehaald en blij dat ik er zelf heen ben gegaan om scherm te testen op defecte pixels want mn gereserveerde scherm had 1 dode pixel
en nu heb ik er dus 1 helemaal in orde !!!
over scherm niets dan lof...potverdikkie wat een scherpte...kheb helderheid+contrast op 20 staan ofzo want anders word je gek van de scherpte/herderheid !!
pics komen nog want eerst mn kamer verbouwen zodat scherm voor mn neus kan staan maar pics komen zeker weten hoplijk in de loop van vandaag (moet eerst wedstrijd spelen)
ff geduld dus
edit> bij games GEEN ghosting !!
kortom word vervolgd
What to do ???
De NEC is al wat ouder, maar komt er bij de testen toch ook telkens goed uit. Enige nadeel is dat er geen DVI op is, maar of dat nu zo veel verschil maakt weet ik niet.
Btw ik erger me ondertussen ook aan het feit dat ik me geen 17" of meer kan veroorloven momenteel.
wat voor videokaart heb je nu?Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 21:53:
Enige nadeel is dat er geen DVI op is, maar of dat nu zo veel verschil maakt weet ik niet.
Verwijderd
Nu wou ik toch wel even weten of 1 van jullie wat meer ervaring of kennis hebben met het schermpje waar ik me ogen op heb
iiyama 4821DT specs geven 25ms aan contrast van 600:1 en een helderheid van 250cd/m2
nou zien die specs er super uit maar nu wil ik toch even weten of iemand me toch wat meer er over kan vertellen of me toch kan overtuigen voor een ander (mischien beter scherm)
hoewel hij echt niet duurder mag zijn dan deze aangezien ik hem al duur genoeg vind
O ja over tft's gesproken hoor altijd veel mensen praten dat onder gamen onder ut bijf het grooste probleem is enzo maar ik vind dat juist van niet tuurlijk is het minder scherp maar wat ik erger vind is bijf als je RA bijf speelt dat als je een klein beetje scrolt dat je het beeld echt duidelijk met name de zwarte lijnen ziet verspringen laat maar zeggen dat vind ik echt het vervelenste van tft schermen ik weet niet hoe jullie ervaring met dat soort symtomen zijn?
Verwijderd
ik wil een nieuwe monitor gaan halen volgend jaar en twijfel tussen een 19" CRT of een 17" CRT
Bij de GF2 serie is er wel een dag en nacht verschil tussen dvi en d-sub.Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 22:33:
Abit Siluro GeForce4 Ti4200 128MB (met DVI dus) zoals in de specs vermeld
GF4 (geenGF4MX) zou een stuk beter horen te zijn.
srry guys maar geloof me >> scherm is meer dan moeite waard om aan te schaffe, ikzelf wil nooit meer iets anders...gewoon helemaal 100% in orde
Verwijderd
Mag ik vragen welke LG jij hebt?Sovereign schreef op 04 oktober 2002 @ 14:09:
Zimbab:
Ik denk er zwaar over om de Samsung 172T te halen. Waar, wanneer weet ik nu nog niet, dat moet ik nog even uitzoeken.
Voor de geintereseerden: Klik. Site gaat over de ergonomie van de 152T en geeft wat plaatjes van dit scherm. Erg mooi. Staat ook aan het eind iets over de 172T, die ik op het oog heb.
Laat me weten waar je hem besteld en aan welke prijs. Ik ben zeker ook geïnteresseerd. De eeuwige twijfelaar die ik ben, ik zit nu te denken aan het uitstellen van de aankoop omdat ik dan kan doorsparen en mij de 172T aanschaffen.-TheGrimReaper- schreef op 07 oktober 2002 @ 16:04:
Perfect topic dit!! Eindelijk bruikbare informatie, tips en ervaringen van gebruikers van TFT schermen.
Ik denk er zwaar over om de Samsung 172T te halen. Waar, wanneer weet ik nu nog niet, dat moet ik nog even uitzoeken.
Voor de geintereseerden: Klik. Site gaat over de ergonomie van de 152T en geeft wat plaatjes van dit scherm. Erg mooi. Staat ook aan het eind iets over de 172T, die ik op het oog heb.
Ben daarnet nog even naar wat 15"ers gaan kijken en die zijn me toch wat klein moet ik toegeven. 152T zag er erg strak uit met een mooie weergave !!! Tjonge, jonge wat zal ik glunderen als ikhet geld bij mekaar heb voor de 172T.
Aan welke prijs moet ik eigenlijk denken voor de 172T, want in de PriceWatch vind ik hem niet terug.
Ik heb net even 2 winkels gebeld, maar die hadden hem uiteraard niet. Dat is wel raar want op die site die ik gaf, is te lezen dat 'ie sinds julie verkrijgbaar zou moeten zijn.Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 16:22:
[...]
Laat me weten waar je hem besteld en aan welke prijs. Ik ben zeker ook geïnteresseerd. De eeuwige twijfelaar die ik ben, ik zit nu te denken aan het uitstellen van de aankoop omdat ik dan kan doorsparen en mij de 172T aanschaffen.![]()
Ben daarnet nog even naar wat 15"ers gaan kijken en die zijn me toch wat klein moet ik toegeven. 152T zag er erg strak uit met een mooie weergave !!! Tjonge, jonge wat zal ik glunderen als ikhet geld bij mekaar heb voor de 172T.![]()
![]()
Aan welke prijs moet ik eigenlijk denken voor de 172T, want in de PriceWatch vind ik hem niet terug.
De 172B is trouwens al wel verkrijgbaar: Pricewatch.
Ik denk dat de prijs van de 172T vergelijkbaar zal zijn, zelfs nog wel wat hoger. Een flinke smak geld al zeg ik het zelf, maar ja, dat moet maar. En waarom neem ik de 172B niet? Omdat ik de 172T mooier vind. Slimline, kleur...........
Ik moet een deel van het afstuderen thuis doen (de onderzoekstaak) en ik word nu eerlijk gezegd gek van dat 17" Sony scherm van me (4 jaar oud). Ik draai nu 1152x864@75Hz en ik vind het beeld een beetje onrustig. Zeker als ik een hele dag naar dat scherm heb zitten staren, merk ik dat de ogen een beetje geirriteerd zijn. De hoop is dus dat dit met een TFT scherm voorbij is; iets wat zeker is als ik dit topic goed heb gelezen.
Ik zal het TFT scherm voornamelijk gebruiken voor het 'normale' gebruik: surfen, office. Het CRT scherm zet ik ernaast om games te spelen. Ik heb niet voor niets een Ti4400 met nView gehaald.
Dat was het wel zo'n beetje..............
Ik ga zelf niet voor een 15" TFT omdat ik dat te klein vind. Effectief gezien even groot als mijn 17" CRT van nu en ik wil er natuurlijk wel op vooruitgaan.
Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra
Misschien is dit ook al bij andere monitoren mogelijk, maar aangezien ik me pas sindskort een beetje aan het verdiepen ben in TFT's heb ik dit nog niet eerder gelezen.
Sorry ik wil niet lullig zijn tegenover de rest, maar ik zie eigenlijk liever wat fotó's van die twee damesyonexfreak schreef op 07 oktober 2002 @ 09:33:
guys ik moet jullie nog even teleurstellen wat foto's betreft...zoals jullie gisteren konden lezen was ik aan het stappen met 2 leuke dames(wat erg leuk was) en nu ben ik weer (hard
) aan het werk dus heel maybe red ik het om vanavond wat pics te uploaden alleen kans is groot dat ik ga sporten dus dan word het pas op vroegst dinsdagavond..
srry guys maar geloof me >> scherm is meer dan moeite waard om aan te schaffe, ikzelf wil nooit meer iets anders...gewoon helemaal 100% in orde
hehe ik denk niet dat de 2dames in kwestie het leuk vinden als ik foto's hier neerzet zonder hun medewetenErikRo schreef op 07 oktober 2002 @ 20:20:
[...]
Sorry ik wil niet lullig zijn tegenover de rest, maar ik zie eigenlijk liever wat fotó's van die twee dames![]()
maarreh geloof me ze zijn aanzien meer dan waard
* yonexfreak heeft goede smaak qua ladies
Dat telt volgens mij alleen voor de 15 inch Prophetview 720.LiquidSilver schreef op 01 oktober 2002 @ 16:14:
[...]
De Prophetview is vrij oud.
Samsung heeft nu veel nieuwe modellen, ik zou voor de Samsung gaan
Verder heeft Samsung 3 jaar goede garantie en service. Van Hercules weet ik niet.
Daarbij komt nog dat je brightness en contrast ratio wat lager is, omdat het een vrij oud scherm is. Maar had ik dat niet al gezegd?
De Prophetview 920 heeft ook een betere helderheid en contrast ratio.
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Maar wat is nu een goede keuze? een 19 of 21" CRT of een 18 TFT.. maar ik wil wel een goeie refresh rate hebben voor DvD films enzow en vooral UT2003
Any sugestions?
Bears and Bulls
wacht morgen even af, dan heb ik mijn 18" tft schermmindcre8r schreef op 07 oktober 2002 @ 22:01:
Tsjah, ik mag een beestje aanschaffen via pc prive, en ik ben ook een beetje in twijvel.. ik kan me dus een dure monitor veroorloven dus prijs maakt niet zo veel uit..
Maar wat is nu een goede keuze? een 19 of 21" CRT of een 18 TFT.. maar ik wil wel een goeie refresh rate hebben voor DvD films enzow en vooral UT2003
Any sugestions?
39
ik ga absoluut mn best doen
mocht ik het nu morgen weer niet doen/vergeten dan kan je me ook ff mailen dan stuur ik je wel paar pics
Top! dan mag jij mijn konijntje zijnHomedisc schreef op 07 oktober 2002 @ 22:05:
yonexfreak, morgen wel pics posten he ?
[...]
wacht morgen even af, dan heb ik mijn 18" tft schermen ik stel hele hoge eisen aan een monitor, vooral omdat ik alleen maar UT speel en films kijk op me bak
Ben benieuwd, als het wat is dan bestel ik hem ook gelijk.
Bears and Bulls
Ongelooflijk al 100 topics over precies hetzelfde.mindcre8r schreef op 07 oktober 2002 @ 22:01:
Tsjah, ik mag een beestje aanschaffen via pc prive, en ik ben ook een beetje in twijvel.. ik kan me dus een dure monitor veroorloven dus prijs maakt niet zo veel uit..
Any sugestions?
En jij begint doodleuk aan topic 101, alsof het hele onderwerp nog nooit ter sprake is gekomen. Dat iemand jou uberhaubt een baan heeft gegeven
Verwijderd
over het algemeen heb ik goeie ervaringen met Hansol schermen, ook met de TFT's vooral prijs/kwaliteit verhouding is goed. Ik zou zeggen, ga er eens ergens één bekijken.Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 22:52:
en wat vinden de tweakers van de Hansol H711 17"TFT ??
ik wil een nieuwe monitor gaan halen volgend jaar en twijfel tussen een 19" CRT of een 17" CRT
Tjsah ik ben het helemaal met je eens..dat ze mij die baan hebben gegeven lachertje he!ErikRo schreef op 07 oktober 2002 @ 23:52:
[...]
Ongelooflijk al 100 topics over precies hetzelfde.
En jij begint doodleuk aan topic 101, alsof het hele onderwerp nog nooit ter sprake is gekomen. Dat iemand jou uberhaubt een baan heeft gegeven
*LAG JE UIT MODUS* dit is toch een forum waar vragen vrij staan? en bij een investering van 1300 tot 2000 eurotjes wil je toch een goede keuze maken? *EINDE LAG JE UIT MODUS*
Bears and Bulls
Dit topic is gesloten.
![]()