Front audio panel aansluiten op SoundBlaster live 5.1?

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Hoi,

Voor op mijn kast zit zo'n speaker en mic uitgang, kan ik die op mijn creative soundblaster live 5.1 aansluiten? Ik heb namelijk geen onboard sound.

grts, Spit

- Mijn PC -

Verwijderd

groeten is niet nodig, wij groeten elkaar altijd :)

kán das ff doorlussen naar de juiste ingangne van je live, de externe vrees ik voor je...logisch nadenken helpt :)
en dan nog.
1. welke kast?
2. wat voor aansluitingen precies (3,5MM of wat?)
edit: weet je wel waar je het over hebt. een mic _uitgang_ :?

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op de live 5.1 zit een soort van IDE-poort dat stiekun geen IDE-poort is, als je weet welke pinnen je moet hebben dan kun je die aansluitingen daar op prikken. Hoe ik dit weet. :?
Nou, die livedrive wordt daar ook op aangesloten en die heeft ook in/uitgangen. :)

Ik zal even kijken wat ik voor je kan vinden.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

AOpen audiosnoertje op SB Live!

lijkt er verd8 veel op

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
En iemand enig ID welke pinnetjes dat dan zijn op die zogenaamde nep IDE-poort :?

Ow. Het is trouwens de nieuwe Aopen H700a kast. Niet dat je aan deze info wat hebt, maarja.

- Mijn PC -

• NWD.neoMagic
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-11-2011

NWD.neoMagic

hatseflats!

Om deze draad maar weer open te gooien.. ik zit met hetzelfde probleem... ik heb een nieuwe NZXT-case, ook met een audio in en out aan de voorkant en wat vage kabeltjes waarvan ik geen idee heb waar ik die in moet prikken :P

www.networkingday.com

Verwijderd

Sluit de audio-in aan op de line-in, en de audio-out aan op de line-out. - Intel Front Audio Panel (op P4P800 Deluxe)

De AUD_EXT kun je wel shaken zonder ADC/DAC hardware/electronica: Audio Voorop Plaatsen

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 12:58 ]

• FoOnEeN
  • Laatst online: 28-06 18:42
Ik heb dezelfde vraag ook eens gesteld en toen hoorde ik ook al dat het niet echt mogelijk was. Bij mij zat het ietsje anders, want ik had een onboard geluidskaart en een Aopen H600A kast waarop ik hem mooi kon aansluiten. Werkte allemaal perfect maar later heb ik een subwoofer setje + Sound blaster live 5.1 digital gekocht waardoor ik de voorste geluidsaansluitingen ook niet meer kon gebruiken. Als het je overigens nog lukt post dan ff hier hoe je het gefixt hebt.

• NWD.neoMagic

NWD.neoMagic

hatseflats!

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 12:53:
Sluit de audio-in aan op de line-in, en de audio-out aan op de line-out. - Intel Front Audio Panel (op P4P800 Deluxe)

De AUD_EXT kun je wel shaken zonder ADC/DAC hardware/electronica: Audio Voorop Plaatsen
OK, zover was ik ook.. maar waar zitten deze aansluitingen op een SoundBlaster Live 1024? :? Of moet ik creatief met de soldeerbout aan de slag? :P

www.networkingday.com

Verwijderd

Aan de achterkant van je PC...

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:53

Tarin

Just plain weird.

Ik zat ook met het probleem, en ben er een tijd naar op zoek geweest.
Uiteindelijk heb ik me er bij neergelegd dat er op de header van je SBlive/audigy geen line-out zit, als je die er toch op wil moet je prutsen met een DA-converter.
De makkelijkste manier om de frontaansluiting toch te gebruiken is dus inderdaad een plugje eraan solderen en hem achterin de pc steken (eventueel met een splittertje ertussen).

[ Voor 28% gewijzigd door Tarin op 13-09-2004 15:05 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Verwijderd

Een heleboel tech en modinfo is hier te vinden:

http://w1.910.telia.com/~...dvanced_modifications.htm

• NWD.neoMagic

NWD.neoMagic

hatseflats!

Hm, okee... bedankt voor de replies in elk geval.
Als ik de boel samenvat dan kan ik concluderen dat het niet mogelijk is om op een normale manier (normaal = zonder grof geweld te gebruiken :P) de audio in & out van de NZXT-case frontpanel aan te sluiten op een SoundBlaster Live 1024.

Maar dat het wél mogelijk is eventueel door gebruik te maken van een soldeerbout en daarbij de juiste draadjes aan te sluiten.

Is dit correct? :)

www.networkingday.com

Pagina: 1