Audio Voorop Plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• nihitsia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-07 20:55

nihitsia

The Banana goes on always on

Topicstarter
Ik wil graag mijn headphone aansluiting voop de pc hebben en daarbij nog wat extra usb poortjes en/of iets anders leuks. Ik heb geen interesse in fan regel dingetjes. Alleen maar poorten en als het kan zou een smartcard reader ofzoiets echt vet zijn. :)
Nu heb ik op het internet al wat rondgekeken en een paar leuke apparaatjes gevonden maar die moet je dan allemaal doorlussen naar de achterkant van de pc.
Dat zou dan dus via een leeg PCI slot moeten maar dat vind ik dan weer een beetje heel erg lelijk. Is dat niet gewoon binnenin aan te sluiten? Ik heb een SB Audigy en een asus p4s533.
Ik heb de search gebruikt maar daar kreeg ik voornamelijk topics met baybus vragen. Dat zoek ik dus niet.

[ Voor 5% gewijzigd door nihitsia op 04-02-2003 11:57 . Reden: Meer wensen :) ]

Gamebak Specs

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Voor de SB Audigy kun je gewoon een LiveDrive kopen die voorin je PC komt te hangen (5"25)

Voor andere type aansluitingen zou je ff alternate of comptechworld oid kunnen checken..

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Of je soldeerbout, dremel en boormachine ter hand nemen... :+

Verwijderd

Ik heb wel eens bij de aldi een pc gesien met zo'n drive erin met alles erop en eraan inclusief geluidsregeling, en smart en cf card readers.

• My-life
  • Laatst online: 09:07
Die zijn wel kant en klaar te koop. Creative heeft hele mooie stuff. Maar moet je ook wel je potemonee open trekken. Check www.creative.com

• nihitsia

nihitsia

Topicstarter
Is de LiveDrive voor de audigy dan ook los te koop? want dat lijkt me wel makkelijk aan te sluiten.
Ik zie al dat die los te koop is. Maar 77/34 pond is toch wel flink wat idd en hij schijnt hier ook niet in nederland te koop te zijn(althans niet via de pricewatch en google) .
Alhoewel zo'n afstandsbediening wel funky is :).
Ik zie nu bij alternate ook een asus i-panel. die lijkt me ook wel grappig. Maar hoe zit het met de aansluiting weet iemand dat?
Ik loop me nu btw helemaal de hel te zoeken in al die categorien. Onder wat voor categorie valt dit?

[ Voor 78% gewijzigd door nihitsia op 04-02-2003 14:25 . Reden: Mezelf al Beantwoord ]

Gamebak Specs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, ik heb zo'n 'audio voorop' geval geinstalleerd, specifieker de versie die bij de Chaintech Apogee 7VJL geleverd werd, en kan die iig ten stelligste afraden. Je hoorde iedere soort electromagnetische activiteit in de PC als ruis (HDD en CDRom voorop). Door de kabels om te leiden was het te verminderen, maar de kwaliteit bleef beneden elke peil :'(

Daarentegen was de front-panel van de EWS 64XL geluidskaart wel prima in orde- de kabels waren korter, voorin de kast (wegens erg lange ISA kaart) aangesloten en duidelijk beter afgeschermd.

Ik heb op beurzen generieke front-panels gevonden die intern aan te sluiten zijn, ze hebben de pinnen los ipv in een blokje waardoor je ze met de manual in de hand een voor een kunt aansluiten (zie je ook vaak bij front-USB). Toch ga ik het, gezien mijn ervaring met de Chaintech, niet doen.

Het grote voordeel van zo'n kreng die je extern moet doorlussen is dat je veel meer kans hebt de EMI in de kast te vermijden. Ik zou voor zoeen gaan.

Oslik blyat! Oslik!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 07:50
audigy/live kan je zelf niet doorlussen naar de voorkant. heb er wel eens naar gekeken, maar volgens de pinlayout zitter er alleemaal digitale uitgangen op. denk dat in de live drive het zaakje naar analoog word omgezet...

Verwijderd

Aansluitingen monteren in voorpaneel, Gaatje boren in achterzijde, aansluiten op geluidskaart - klaar....

De LiveDrive wordt digitaal aangesloten op de LiveKaart met een flatcable. In de LiveDrive zitten meerdere ADC/DAC en headphoneversterker.

Afbeeldingslocatie: http://www.andrewkilpatrick.org/projects/spdif/sblive_ext_spdif.jpg

Afbeeldingslocatie: http://alive.singnet.com.sg/musician/aps-rewiring/PinoutDrawings.gif

Afbeeldingslocatie: http://alive.singnet.com.sg/musician/aps-rewiring/full10k11.gif

Hoe en waarmee de juiste signalen gewired/switched worden (welke SPDIF voor welk analoog signaal is - weet ik niet.

Om van SPDIF naar analoog te gaan heb je zoiets nodig:

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/rjm003.geo/rjmaudio/images/dac_circuit_s.gif
http://www.geocities.com/rjm003.geo/rjmaudio/diy_dac.html

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 16:23 ]

• nihitsia

nihitsia

Topicstarter
Extern vind ik toch minder, Ik zoek gewoon een mooi paneeltje met wat leuke aansluiting. met als enige vereiste een headphone aansluiting. De rest is alleen mooi meegenomen.
Ik lees nu ook vrij veel over de I-Panel van Asus. Die lijkt me wel interessant. Hoe zit alleen met die stutter en Reset errors. Zijn die er al uit. Ik ben niet zo'n genie in solderen e.d. en me pa vindt het niet leuk als de pc kapoet gaat. Kortom zijn de errors er al uit gehaald door asus zelf?

[ Voor 47% gewijzigd door nihitsia op 05-02-2003 12:29 . Reden: Vraagjes over ipanel ]

Gamebak Specs

Pagina: 1