Ik volg alle projecten redelijk en zal een eerlijke opsomming proberen te maken.
RC5, da's afgelopen en dus zoek je wat anders
OGR, staan we overall op #1, en voorheen ook daily op #1, alleen sinds enkele weken is Team Depaul de daily #1 aan het overnemen. Echter, veel RC5-koetjes staan misschien ingesteld om automatisch over te gaan naar OGR, dus niet echt heel hard nodig IMHO.
D2OL, niet nodig, we staan overall op #1, en doen dagelijks 2 keer zoveel dan de nummer 2.
ECCp probeert een encryptiealgorithme te kraken (same idea as RC5), staan we overall op #1, maar we worden heel snel ingehaald door Ars Technica, omdat die een gauntlet hebben lopen, wat inhoudt dat veel members van andere projecten overgestapt zijn om ons in te halen. Bovendien is dit project binnen 5 maanden afgelopen met de output van vandaag, dus hier is hulp heel hard nodig.
Als we dit project even snel afmaken met z'n allen kun je daarna alsnog een vast project zoeken.
UD Think probeert via het rekenen aan moleculen en proteïnen een bijdrage te leveren aan het onderzoek naar een medicijn tegen kanker. Een erg nuttig doel, en DPC staat daily 7e, met een HEEL klein gat naar daily #6. Overall staan we 11e en gaan we bijna Microsoft (ja die doen ook mee) inhalen. Als je een project zoekt met een nuttig doel, overweeg zeker dit project.
Seti@home. Het meest prestigieuze project om op #1 te staan, het meest bekende Distributed Computing project ter wereld, doet onderzoek naar buitenaards leven door middel van het afspeuren van ruimteruis op ongewone patronen. Als je er in gelooft kan het nuttig zijn, maar gezellig is het in ieder geval. We staan overall op #27 en daily doen we bij lange niet genoeg om op #1 te komen. Gaat binnenkort misschien over naar versie 2 van het project.
Folding@home. Bij dit project simuleer je het vouwen van eiwitten en daarmee kan onderzoek gedaan worden naar ziektes als Alzheimer (dementie). Nuttig project met goede support van de Stanford universiteit. Genome@home versie 2 is ondergebracht in dit project, en DPC kan een flinke boost gebruiken. Overall staan we 14e, omdat we een tijd geleden redelijk hard gingen met dir project. In de dailies staan we tegenwoordig tussen de 15e en 20e plaats als ik het goed heb en dat is DPC niet waardig.
Distributed Folding. De benjamin van DPC, met heel weinig PC's kom je hier relatief hoog in de stats. Doet ongeveer hetzelfde als Folding@home als ik me niet vergis, alleen van een andere universiteit. We staan overall 13e en vandaag stonden we 17e in de dailies. Aanrader als je hoog in de stats wilt komen.
Genome@home. Dit project is nog steeds bezig, al is versie 2 ook al gestart. Echter dit is ondergebracht bij Folding@home, maar omdat de leiders van het project de oude garde Genomers niet wilde teleurstellen is versie 1 ook nog steeds aan de gang. DPC doet het hierbij redelijk goed, staat overall 7e, maar om dit project alsnog winnend af te sluiten hebben we nog heel wat power nodig, want in de dailies staan we tussen de 5e en 13e plaats meestal. Voordeel als hier veel mensen joinen: een ontzettend grappige en leuke strijd met de knights, die zo gek als een deur zijn
Dat was het zo'n beetje, verdere info kun je in de hitparades van verschillende projecten vinden en op
reviews: Dutch Power Cows
Als ik dingen fout heb verteld, sorry dan, kan niet alles weten...
edit:
Die link had ik wel kunnen weten ; ) thanx Sequence for noticing..