Genome@Home (hoe doe je mee?)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.688 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://genomeathome.stanford.edu/logo.PNG

Genome@Home (G@H) is een distributed computing project dat zich bezig houd met genen. De G@H client ontwerpt nieuwe niet bestaande genen volgens bepaalde fysische/biologische regels om de in de natuur gevonden genen beter te kunnen begrijpen.
Er is ook aan de statsverslaafden gedacht! G@H heeft namelijk 8x per dag nieuwe stats (om de 3 uur) :9~

Hoe doe je mee?
Om mee te doen aan Genome@Home ga je naar genomeathome.stanford.edu/download.html. Daar vul je je gegevens in en download je de client. Installeer de client en als je hem opstart worden er nog een paar dingen gevraagd: Vul precies dezelfde username in als je op de site hebt ingevuld! en vul het teamnummer in (DPC=1651007169) Je bent dan automatisch lid van DPC, op de stats-site hoef je niks meer in te stellen.
(Als je er last van hebt dat de client een dosbox is kun je dit proggie (getest door Heinrich_Harrer) downloaden en kun je de client gewoon naar je systray minimalisseren.)

Met ghclient.exe -config kun je overigens al je instellingen wijzigen.

De Stats
De Genome@Home stats worden om de 3 uur ge-update :P
Hier zijn de URLs:

Teams Overall
http://genomeathome.stanford.edu/teamstats.html

Participants Overall
http://genomeathome.stanford.edu/userstats.html

DPC stats
http://gah.stanford.edu/teams/Dutch_Power_Cows.html

Extra (uitgebreide) stats zijn te vinden op http://statsman.noxordo.com/genomestats/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4861

Flushed dat ding automatisch enzo, of moet je dat handmatig doen :?

En ik heb al de hele nacht die G@H client laten draaien. maar zie nog niks in de stats :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 12:50
De client haalt zelf nieuwe units op, en flushed ze ook. Als hij geen verbinding kan krijgen begint hij weer aan de orginele unit.

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 12:23 schreef dredge het volgende:
[..]
En ik heb al de hele nacht die G@H client laten draaien. maar zie nog niks in de stats :?
ik heb een p2-350 en doe zo'n beetje 18 uur over een unit, dus na een nachtje kan het goed mogelijk zijn dat je je unit nog niet klaar hebt, als de client al wel met een nieuwe genome is begonnen dan moet je ff op de nieuwe statsrun (om de 3 uur) wachten en dan kom je er vanzelf bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 11:15
up

(moest zelf zoeken naar de info, vandaar :) )

http://www.donorofniet.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26447

Gewoon even vragen. Dat prachtige molecuul zie je zoiets ook als je het progje draait, of zie je helemaal niets, alleen een dosbox.

Ik bedoel zoiets als bij SETI. Ik heb er niet opgelet toen ik het gedownload had en installeerde. Want het liep bij het opstarten al vast. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
je ziet alleen een dosbox, zo'n grafisch gedoe kost op zich ook alleen maar idle time..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-06 09:17
Dit is een beetje dom van G@H, want mensen met een dialup (zoals ik) kunnen maar 1 wu ophalen, en als we de pc aanhebben op g@H, dan is hij klaar na een paar uur. Als ik dan niet thuis ben, begint hij opnieuw.

Hier moet dus een soort proggie voorkomen om meer wu's op te kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-06 12:59

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Er is 1 molecuul gecached.
Een PII@412 kan met 2 moleculen van 30 sequences zeker 60 uur vooruit. Als je dagelijks on-line bent, is dat dus geen probleem.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Op maandag 04 juni 2001 14:09 schreef Crack het volgende:
Er is 1 molecuul gecached.
Een PII@412 kan met 2 moleculen van 30 sequences zeker 60 uur vooruit. Als je dagelijks on-line bent, is dat dus geen probleem.
ben ik dan zo snel? ik doe over 2 molekulen van 30 echt niet langer dan 48 uur.. en dat op een p2-350 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

't Was een ruwe inschatting: ik ben nl. nog niet zo lang bezig :+

edit:

Aangezien dit 't officiële faq schijnt te zijn :?, is hier nog wat aanvullende info:[quote]
Behind a firewall -- Install the program a second time on your home computer (or the one with the internet connection) in a different directory.
Copy that over to your work computer, and run it with the -nonet option. From time to time, move all the files ending in numbers from your work to home - there should be three files for every gene made (something like csum.123456, str.123456, output.chi.123456).
When those files are moved over, run the program from your home computer without any options... you should see it uploading each gene, and finally it will start to work on a new gene of it's own. At that point, press Ctrl-C to stop the program. You should now have a set of files ending in .2 - this is new data to be processed and should be moved over to your work computer. Note that your work computer can keep crunching away this whole time - it will begin work on the new data once the current set finishes.
P.S. If you're running it at home as well, make sure you always keep your work directory separate from the home one... move the files from work into the second directory, and run it from there. And if you have several computers at work behind a firewall, you'll need a different directory on your home computer for each one.

Running Genome@home minimized -- Does the Genome@home program window open on your screen at startup? If you would like the program to run in the taskbar after starting up, click on the MS-DOS icon at the top left of the program window. Select "Properties", then "Program". Change the "Run" option from "Normal Window" to "Minimized".

Increasing Processing Speed
Idle Sensitivity -- This is an often overlooked setting that can be adjusted in Windows 9x to increase the speed of work unit processing. In simple terms, "Idle Sensitivity" controls how sensitive Genome@home is to requests for CPU time from other applications, processes and services. By default, Genome@home is installed with a medium idle sensitivity setting. By lowering idle sensitivity (moving the slide bar to the left), Genome@home will run at a higher priority more frequently, thus processing work units more quickly. Most users won't notice an overall performance difference by running Genome@home at a lower idle sensitivity. To access this setting, go to c:\windows\system and find the file named conagent.exe (you will also see there an ms-dos icon called conagent, but you want the file conagent.exe). Right click on that file, choose "Properties", then "Miscellaneous". You will see the idle sensitivity setting in the column on the left. Note that changing this setting will affect all DOS programs that run on your computer. If that is an issue and you would like to adjust idle sensitivity for Genome@home only, copy the conagent.exe file to your Genome@home directory and make the changes to that file. It is then mandatory that you click on the MS-DOS icon at the top of the Genome@home program window, select "Properties", then the "Program" tab. Edit the Command line entry to point to the path of the conagent.exe file that was copied to your Genome@home directory.
[/quote]

Dit kan ook met het proggie TaskInfo2000 (zie onderstaande link)[quote]
3rd Party Utilities

File Monitor(Executable/Setup file: By TheJet. This program monitors the file input.inp to let you know if clients across a network are working. This is useful when a client recieves a bad WU and quits. People have been having problems with this, and this will let them know if a client has a problem.
Afbeeldingslocatie: http://flyingars.beverlywebdesign.com/images/filemonitor.jpg

Crashmonitor: This program checks the G@H... thread every 60 seconds. If it is running, nothing happens, but if G@H... has crashed it will restart it.
On the second restart, it deletes the WU and gets a new one. Afbeeldingslocatie: http://www.hughesclan.com/downloads/crashmon.JPG

Genome Voyeur, by Kevin Scott, is a Windows utility that allows the user to monitor the progress of Genome@home work unit processing.
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.org/1594.gif

Molecular Voyeur, also by Kevin Scott, is a slightly more robust utility that monitors the progress of both Genome@home and Folding@home work unit processing, and also includes statistical data regarding completed work units.
Afbeeldingslocatie: http://www.zerothelement.com/hosted/images/mv005.gif

Electron Microscope, by Larry Perry, is a Windows utility that allows the user to monitor the progress of Genome@home work unit processing. It also allows the user to set some interesting program options for Genome@home such as hiding the G@H program window. It also allows the user to monitor the progress of up to 4 networked PC's. Check it out.
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.nl/2249.gif
Special offer for DPC's users:
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.nl/2239.gif (rename to TEAMLOGO.GIF)
Aanrader!Afbeeldingslocatie: http://forum.gamepoint.net/images/icons/icon14.gif

Genome Counter, by Esthalan, is a Windows utility that allows the user to monitor the progress of Genome@home work unit processing over a network. It allows the user to monitor more network PC's than any existing Genome@home utility.

TaskInfo2000 is like a combination of the Windows Task Manager and System Information Utility. It visually monitors different types of System Information in Windows 95/98/NT/2000. TaskInfo2000 for Win95/98/NT/2000 shows real time information about all running processes and threads including ring0 VxD threads. For each process, information includes threads, CPU usage, scheduling rate, path, open files, command line, environment variables, memory usage, DLLs, version information and more. Taskinfo2000 can be used to change the priority assigned to the Genome@home program. Normally the program starts with priority = idle. Changing the ghclient program's priority to normal will increase the production of work units.
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/1997.gif
[/quote]

Om de cliënt te verbergen, kan je gebruik maken van:
[list]
HideIt (verbergt cliënt van desktop)
Window (Om te het progromma onder W9x te verbergen of weer naar voren te halen)
FireDaemon (Om cliënt als service te installeren)
After installation, load up the UI. The screen will look like this:
Afbeeldingslocatie: http://www.teamsoup.org/images/fd_screen.jpg
Type in a descriptive name for the service (we will use "gah" in this example). If you want to, type in a description (we will use "Genome@home client service"). To have the program start up upon reboot, or when a user is not logged in, change the startup type from "Manual" to "Automatic", which is the only other choice . To start the service automatically when you are done with firedaemon, check the "start immediatly" checkbox. It is also recommended that you select the "Auto restart" option as well.
Select the application's working directory. To do this, click on the question mark to the right of the text box, and navigate to the program. Most likely this is in "C:\Program Files\Genome@home." Next up is the application executable. Navigate to the directory as in the step above, by clicking on the question mark to the right of the text box. Once you have reached the directory, click on "ghclient.exe." This is the working executable of Genome@home.
You will not enter anything into the Application options dialog box at this time, as the Genome@home client does not support any client switches or options. Once you have completed all of the above, it is necessary to set the applications priority. Genome@home is very CPU intensive, and it is not recommended that users run it at any priority above "Idle" as the computer becomes very sluggish and unresponsive. To change this, click on the down arrow. Choose the "Idle (runs only when system is idle)" option. Once you have done this, choose the CPU0 option, as this will assign Genome@home to your processor. For those with multi-processor boxes, choose CPU0 as well. When this is done, and if you want to run another instance, repeat all of the steps above (substituting the service name "gah" with "gah2" or something of the like - it is also recommended that you change the service description to be representative of the instance number), and then choose CPU1 for the second instance, and so on.)

• Windows 95/98/Me: W9xGAH.zip (Lees README.TXT voor installatie)
• Windows NT/2000: (Service Wrapper SRVANY.EXE)SingleCPU-DualCPU-QuadCPU :9~ This is a wrapper to run the CLI Client as a background service. You can run this service either 24 hours a day, or use the AT command to limit it's run time. System drive is C. You will need to edit the install BAT and REG files if it is something different.
Instructions: Unzip the file to a floppy.
Replace the "ghclient.cfg" with one of your own (from another genome@home install). Go to the machine you wish to install Genome@Home on, put the disk in, and type a:\install.bat)

[/list]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 11:43

geintje

=| zeiken met een glimlach |=

ff ge-upped..omdat ik zelf ff info wou over Genome@home.. ff teste hoe pjoeters er hier mee omgaan speeds en zo..) :Y)

________________________Team ColdFusion________________________
#1 DPAD, #1 OGR-27, #2 F@H, #4 RC5, #18 WCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Snail
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 20:29
* Tha_Snail heeft de proggies even getest die Crack aangaf :) Boel stats :9~

Over bijna alle proggies was ik tevreden, op 2 na. Genome Voyeur had ik aanstaan, paar uur later kwam ik er achter dat m'n G@H cliënt helemaal niks meer deed! Taskinfo (ook bij het rijtje van Crack) vertelde mij dat die Genome Voyeur meer dan 95% van mijn processor (AMD 1,4 GHz) opvrat. Kweenie hoe dat kwam, heb verder ook niks kunnen testen, maar niet echt een aanradertje dan :?

Verder kreeg ik de Molecular Voyeur niet aan de praat, op welke manier dan ook. Hij begon wel iets te doen met Folding@home, toen ik dat project even draaide (ook bij de F@H stats staat nu DPC_flex) begon 'ie wel wat te doen.. Maar met G@H kreeg ik hem niet aan de praat.

Ik hoop dat ik me niet vergist heb in één van de proggies, het waren er zoveel dat ik de tel en namen kwijtraak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
zover ik weet is Molecular Voyeur alleen klaar voor F@H.. dus daar heb je nog niks aan...

en..
Taskinfo (ook bij het rijtje van Crack) vertelde mij dat die Genome Voyeur meer dan 95% van mijn processor (AMD 1,4 GHz) opvrat. Kweenie hoe dat kwam, heb verder ook niks kunnen testen, maar niet echt een aanradertje dan :?
lijkt me normaal dat een DC-project-proggie alles tot de 100% van je CPU pakt.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharky_
  • Laatst online: 02-04-2021

sharky_

[AbC]

Op woensdag 08 augustus 2001 00:12 schreef Sequence het volgende:
zover ik weet is Molecular Voyeur alleen klaar voor F@H.. dus daar heb je nog niks aan...

en..
[..]

lijkt me normaal dat een DC-project-proggie alles tot de 100% van je CPU pakt.. :P
Ja maar in dit geval ging het niet over de client maar om het omhulsel en deze mag onder geen enkele voorwaarde zoveel cpu opeten. 8-)

[AbC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Zelf heb ik alleen Genome Voyeur getest. Op zich draait dat goed (praktisch idle), maar als een genoom af is, crasht het progje nog al eens. Niet echt een aanrader dus.
edit:

Inmiddels heb ik electron microscope ook geprobeerd en ik kan het iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 17:21

Tarin

Just plain weird.

Ik gaat ook genome@home doen

Behalve als iemand mij het nut van OGR in kan praten :+

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
welkom bij G@H :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30214

Keurig lijstje Sequence! Maarreh....horen dit soort dingen niet op de homepage dutchpowercows.org thuis?
Ben een tijdje geleden hierover ook eens een draadje gestart ( [topic=197227/1/35] )want voor nieuwkomers die voor het eerst op dpc.org komen is het imho niet echt duidelijk wat dpc nou eigenlijk doet.

Complimenten voor dit soort initiatieven trouwens. Alleen met z'n allen kunnen we DPC groot houden!
}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 12:50
Op zondag 26 augustus 2001 23:08 schreef Tinus het volgende:
Keurig lijstje Sequence! Maarreh....horen dit soort dingen niet op de homepage dutchpowercows.org thuis?
Ben een tijdje geleden hierover ook eens een draadje gestart ( [topic=197227/1/35] )want voor nieuwkomers die voor het eerst op dpc.org komen is het imho niet echt duidelijk wat dpc nou eigenlijk doet.
en het antwoord staat ook in die thread :)

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 13:53

NightHawk4

Lotte is Liev :>

ff een toevoeging aan de FAQ van het probleempje wat c_OOl en ik hebben gehad mbt het assimileren van peeceetjes waar geen internet verbinding mogelijk is.

Wij hebben namelijk wat systemen geassimileerd die maar een week kunnen draaien als c_OOl aan het werk is, daarom hebben we gekozen kleinere genes te gebruiken.

Stap 1 een nieuwe install directory maken (aangezien je huidige vrij groot is geworden door de rotamers.lib file)
Stap 2 nieuwe genome ophalen met je peeceetje met internetverbinding
Stap 2.1 Blijkt de genome toch vrij groot te zijn; 56AA en hoger, client sluiten en herstarten met -clear (of clear bad work and restart) Dit herhalen totdat je de genome van de juiste grootte hebt gevonden.
Stap 3 laten draaien en 1 sequence afronden, als je dit niet doet heeft de rest ook geen zin, aangezien je dan geen gene hebt opgeslagen in je directory.
Stap 4 client stoppen en de complete directory op cd/diskette zetten, hierbij heb ikzelf de directory gezipt en een .exe van gemaakt ( voor als de peeceetjes net geen winzip hebben |:( )
Stap 5 op het peeceetje installeren zonder internet en via de dosbox ghclient -nonet laten draaien :)

Aanvulling: Denk er wel aan dat een installatie bij windows 95 3 extra .dll's nodig kan hebben, namelijk ; WS2_32.dll, volgende 2 namen komen nog ..stanford is down :( .
Mocht je maar 1 install willen maken aangezien dat makkelijker is dan elke keer een aparte install aanmaken, de eerste gnoom die je gebruikt is op alle peeceetjes hetzelfde !!! deze word dus ook maar 1 keer meegeteld !!!

Om het toch wat makkelijker te maken is de beste manier om die gene tot sequence 29 te laten afronden, dan rond ie wel dezelfde gene af. Deze telt dan ook maar eenmalig maar het velies is maar 1 sequence CPU tijd :o en daarna draait ie toch random en dan maakt het niks meer uit. Je kopieert namelijk de eerste gene en de uitkomst daarvan blijft gelijk, daarna gaat ie random draaien en zal het verschillend zijn.

Ok tot zover mijn bijdrage...gnoom ze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jagermyster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:29
Welke TCP poort gebruikt de Genome cliënt om te "fetchen en flushen" ????

Dit in verband met IP routing van Win2k Server

Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharky_
  • Laatst online: 02-04-2021

sharky_

[AbC]

Op vrijdag 31 augustus 2001 23:57 schreef Jagermyster het volgende:
Welke TCP poort gebruikt de Genome cliënt om te "fetchen en flushen" ????

Dit in verband met IP routing van Win2k Server

Thnx.
10100

[AbC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb iets nodig zodat de clients hidden zijn (heb ik al)
en ze allemaal via een server lopen.

met een proxy ? geen ervaring mee vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Op woensdag 05 september 2001 17:43 schreef gp500 het volgende:
ik heb iets nodig zodat de clients hidden zijn (heb ik al)
en ze allemaal via een server lopen.

met een proxy ? geen ervaring mee vandaar
zover ik weet heeft g@h geen proxy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36944

Genome server op poort 80?

Is er een server (bij stanford, of elder) waar ik mijn WU's kan ophalen op poort 80? Poort 10100 wordt namelijk zelden doorgelaten op firewalls. :(

Zijn er uberhaupt andere servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Is het nou zo dat als je nog niet 1 sequence hebt afgerond en je pc moet rebooten (om wat voor reden dan ook) dat je dan opnieuw verbinding moet maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_f
  • Laatst online: 19-06 10:53
Op vrijdag 05 oktober 2001 15:00 schreef Tarin het volgende:
Is het nou zo dat als je nog niet 1 sequence hebt afgerond en je pc moet rebooten (om wat voor reden dan ook) dat je dan opnieuw verbinding moet maken :?
Dat kan.. Soms doet ie dat wel en soms niet...

Als je je client opstart met -nonet achter de executable dan heeft ie nooit een netwerk verbinding meer nodig en blijft ie nieuwe genen bouwen. Pas als je 'm weer opstart zonder -nonet gaat hij alle genen die hij gemaakt heeft flushen. (versturen)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Op vrijdag 05 oktober 2001 15:16 schreef Bas_f het volgende:

[..]

Dat kan.. Soms doet ie dat wel en soms niet...

Als je je client opstart met -nonet achter de executable dan heeft ie nooit een netwerk verbinding meer nodig en blijft ie nieuwe genen bouwen. Pas als je 'm weer opstart zonder -nonet gaat hij alle genen die hij gemaakt heeft flushen. (versturen)
Hee, da's een idee..
Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuk project om het falende (sorry, maar ik wordt gefrustreerd van 10.000 unit's ORG maken en er dan achter komen dat er geen stats zijn..) D.net te vervangen en dit leek me een leuk en vooral interessant project.. Binnenkort probeer ik het weer eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-06 18:01
[knip]
Stap 2 nieuwe genome ophalen met je peeceetje met internetverbinding
Stap 2.1 Blijkt de genome toch vrij groot te zijn; 56AA en hoger, client sluiten en herstarten met -clear (of clear bad work and restart) Dit herhalen totdat je de genome van de juiste grootte hebt gevonden.
[knip]
Waarom moet je eigenlijk zulke kleine genes meenemen?? Ik krijg nu namelijk alleen nog maar 72AA genes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_f
  • Laatst online: 19-06 10:53
The size of the protein you get sent may well be shorter or longer that 100 amino acids, and we calibrate for the size of your protein sequence when we calculate work statistics.
Komt van gah.stanford.edu zelf.

(Ik heb zelf ook bijna altijd 72AA WU's)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Dat hoeft niet. Maar als de PC telkens maar een paar uur aanstaat, gaat er relatief weinig werk verloren, als hij uitgezet wordt omdat je korte sequences hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21125

Kleine genes waren idd erg handig voor de wat langzamere pc's die vaak herstart worden. (Als je een 99AA op een 300 MHZ pc zet en je reboot iedere uur, schiet het geen steek op, omdat hij enkele uren nodig heeft om een sequence te voltooien.)

Stanford brengt idd op het moment alleen genes uit tussen 65AA en 75AA. De reden weet ik zo niet. De riddertjes beweren zelfs dat onfe MF hier de oorzaak van was, maar dat lijkt me onzin..

Op de wat snellere pc's maakt het niet zoveel uit wat voor gene er op komt. Het blijft echter een feit dat een sequence die nog niet af is niet wordt opgeslagen, maar voor een 1000 MHZ is dat 10 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Laatst online: 20-06 16:44

markvt

Peppi Cola

Op zondag 07 oktober 2001 11:44 schreef Pjabber het volgende:

Stanford brengt idd op het moment alleen genes uit tussen 65AA en 75AA. De reden weet ik zo niet. De riddertjes beweren zelfs dat onfe MF hier de oorzaak van was, maar dat lijkt me onzin..
misschien doordat ze meer proc power hebben dan ?

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-04 20:05

Thomix

cAFFEÏNE!

Allemaal leuk, maar ik zie dat dat proggie bijna 14 meg ram eet? dunkt mij dat dat best wel wat performance wil eten als je je pc ook nog gewoon wil gebruiken...
Hoort dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26299

Op zondag 21 oktober 2001 21:34 schreef Thomix het volgende:
Allemaal leuk, maar ik zie dat dat proggie bijna 14 meg ram eet? dunkt mij dat dat best wel wat performance wil eten als je je pc ook nog gewoon wil gebruiken...
Hoort dat?
Daarvoor zijn het ook DC-proggie :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:58

aKra

Intentionally left blank.

Ik heb het geinstalleerd en ik doe nu ook mee, 15 PC's dag en nacht aan, alleen ik ben alleen doordeweeks thuis en kan dan WU's updaten, hoe kan ik er meerdere ophalen? Want het zijn 1GHz+ PC's dus ze zijn snel klaar.

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Welkom! Wat extra power kunnen we wel gebruiken. Met zoveel power draai je met de top mee. Zwaai wel FF als je me passeert. :)

Denk erom, dat je G@H ook 15x installeerd en niet slechts één installatiedirectory rondcopiëerd, anders krijg je duplicates.

Als de cliënts geen internetverbinding hebben, zullen ze de huidige wu opnieuw gebruiken om een nieuw genoom te ontwikkelen. Eens per 2 à 4 weken een nieuwe wu moet dus voldoende zijn.

In de directory van de cliënt met internetconnectie staan (meestal) 6 files met de extentie .2
Dat is je cache met nieuw werk. Copiëer die 6 bestanden met enige regelmaat naar alle cliënts en dan kunnen ze weer een tijdje vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21125

Op zaterdag 17 november 2001 10:07 schreef Crack het volgende:

In de directory van de cliënt met internetconnectie staan (meestal) 6 files met de extentie .2
Dat is je cache met nieuw werk. Copiëer die 6 bestanden met enige regelmaat naar alle cliënts en dan kunnen ze weer een tijdje vooruit.
Gaat dit wel goed :?

Als alle pc's een internetaansluiting hebben, kun je het beste iedere pc een nieuwe gene laten ophalen bij de G@H server.

Heb je een aantal pc's die dat niet kunnen, dan kun je inderdaad die *.2 bestandjes van een pc met internet verbinding daarheen verplaatsen. Als je de client op de pc met i-net weer opnieuw opstart, wordt er weer opnieuw een set *.2 bestandjes aangemaakt. Dit herhaal je dan voor alle pc's zonder internet.

Je kunt dan gerust de pc's een maand op -nonet laten draaien zonder steeds een andere gene op te moeten halen. Iedere gene wordt een groot aantal keren uitgerekend, maar dat is geen enkel probleem gezien alle uitkomsten anders zijn, en ze allemaal meetellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:29
Bij mij draaien er iedere keer twee setjes van die bestanden op 6 PC's. Er zijn dus telkens 3 PC's met dezelfde gene bezig (.2 file). En daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Voor het project is het denk ik wel beter als je wat meer verschillende pakt, en dat zal ikzelf bij de volgende update die ik doe ook doen. Maar het lijkt iig weinig problemen te geven.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 19:43

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Begin 2002 én nieuwe client én Stats.
Ik kan niet wachten op het nieuwe jaar.
Ik ben zelf alvast aan het oefenen met de client van Folding maar ik hoop dat de genome versie niet zo buggy wordt..

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41832

Ik ben nu de client aan 't downloaden en ga overstappen van RC5 (daar is al genoeg hulp :Z ) naar G@H.

Dat zijn weer en paar kalfjes erbij:

- P3 600@840
- P2 350
- P1 100 (zonder MMX) (Alle beetjes helpen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:26
Op dinsdag 08 januari 2002 18:32 schreef Pedro_nr1 het volgende:
Ik ben nu de client aan 't downloaden en ga overstappen van RC5 (daar is al genoeg hulp :Z ) naar G@H.

Dat zijn weer en paar kalfjes erbij:

- P3 600@840
- P2 350
- P1 100 (zonder MMX) (Alle beetjes helpen :+ )
Welkom :)
Maarreh eik is deze FAQ bedoeld voor mensen die info willen over G@H enzo, en het is de bedoeling dat in dit topic tips&trucs komen te staan voor nieuwe genomers. Verder leest bijna niemand deze FAQ door als ie weer es in het rijtje staat, dus kun je beter deze info melden in een hitparade. (Tip voor de volgende mede genomers dus :) )

Maar je bent van harte welkom!!!

(Dit is dus niet kwaad bedoeld ofsow hoor :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 19:43

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Een link naar een java scriptje wat de crunchsnelheid van een genoompje uitrekent.

Veel getallen, maar wat ze precies zeggen weet ik ook niet;
http://www.teambeefroast.com/cgi-bin/GenomeLogScan.asp

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd
  • Laatst online: 13-05 17:24

wzzrd

The guy with the Red Hat

Klopt het dat dat dinges begint te grazen zodra ik hem aanzet? Ik bedoel: ik dacht dat die dingen zouden wachten tot ik idle zou zijn en zo. Dit is natuurlijk niet de bedoeling! :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32978

Dit programma gebruikt de idletime van je proc. Dit betekent dus dat als een programma 73% van je proc gebruikt, gevruikt G@H de overige kracht van je proc. (in dit geval dus 27%)

Je PC wordt er dus niet langzamer van, ook al draai je G@H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jis
  • Laatst online: 16:25

Jis

Op woensdag 01 mei 2002 16:43 schreef wzzrd het volgende:
Klopt het dat dat dinges begint te grazen zodra ik hem aanzet? Ik bedoel: ik dacht dat die dingen zouden wachten tot ik idle zou zijn en zo. Dit is natuurlijk niet de bedoeling! :? :?
Nee klopt wel. Het programma draait op lage prioriteit. Dwz dat het programma alleen iets doet als er geen ander programma cpu-tijd vraagt. Als een ander programma iets doet zal genome automatisch de cpu-cycles vrijgeven aan dat proggie. Andere prog's krijgen dus altijd voorrang :)

https://u24.gov.ua/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd
  • Laatst online: 13-05 17:24

wzzrd

The guy with the Red Hat

okay, dan is het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41582

Op zondag 03 juni 2001 17:33 schreef Sequence het volgende:
je ziet alleen een dosbox, zo'n grafisch gedoe kost op zich ook alleen maar idle time..
idle time :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49384

Op dinsdag 11 juni 2002 16:32 schreef AMDLover het volgende:

[..]

idle time :?
Dat is de tijd, of het percentage dat je processor niets zit te doen. De Genome@Home client neemt dus alleen onbenutte processorkracht in beslag. Als je dus een spelletje speelt wat 50% van je processor nodig heeft, pakt het gnoomprogramma de rest (=idle). Je hebt dan dus geen idle tijd of percentage meer, je processor wordt optimaal gebruikt.

edit: zie ook zoals verderop hierboven uitgelegd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55392

Ok, OK, ik ben hier niet goed in, ik heb de FAQ's doorgenomen en ben er nog niet uit. Ik heb een XP1800 over die ik wel wil laten meewerken aan een project. Het liefst laat ik het kreng dag en nacht draaien om mee te helpen aan een project ter bestrijding van kanker.

Wie helpt me ff op weg? Oh ja, geen ADSL of zo, gewoon ISDN dus eens per dag een paar uur online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Op woensdag 12 juni 2002 23:35 schreef builder het volgende:
Ok, OK, ik ben hier niet goed in, ik heb de FAQ's doorgenomen en ben er nog niet uit. Ik heb een XP1800 over die ik wel wil laten meewerken aan een project. Het liefst laat ik het kreng dag en nacht draaien om mee te helpen aan een project ter bestrijding van kanker.

Wie helpt me ff op weg? Oh ja, geen ADSL of zo, gewoon ISDN dus eens per dag een paar uur online.
----------[disclaimer]----------
Dit is geen subteamreclame, alleen de FAQ in iets simpelere bewoording:

FAQ in iets simpelere bewoording

D3 char(s)

Pagina: 1