FAQ-deel : SETI@Home (updated 26-09-2002)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Wat is Seti?
SETI (Search for Extra-Terrestrial Intelligence) is het grootste Distributed Computing project dat er is. Het maakt gebruik van miljoenen PC's over de hele wereld om te zoeken naar tekenen van buitenaards leven. Dit gebeurt door 'geluid' uit het helal, dat met een schotel van ruim 500 meter in Puerto Rico is opgenomen, te doorzoeken. Het geluid wordt door je computer doorzocht op pieken en patronen; deze geanalyseerde data wordt dan terug gestuurd naar berkeley, de Amerikaanse universiteit die dit project organiseert.
SETI is begonnen op 17 mei 1999 en werkt ongeveer als volgt: deelnemers downloaden een klein programmaatje dat data ophaalt. Dat blokje data (ongeveer 330kb) wordt op de computer van de deelnemer geanalyseerd, gebruik makend van de gebruiker zijn ongebruikte computerkracht.
Rondom dit wetenschappelijke project zijn er veel statistieken! Mede de uit deze statistieken komende competitie maakt het project zo interessant voor DPC!

Wat voor PC heb ik nodig om mee te kunnen doen met Seti@Home?
Je hebt minimaal een Pentium-PC met 32 MB nodig, verder zijn er weinig systeemeisen. Bijna ieder OS heeft wel een client.

Klinkt goed. Maar word mijn PC hier niet trager van?
Dat valt wel mee, het zal in de praktijk nauwelijks merkbaar zijn. De client gebruikt ernkel de niet gebruikte kracht van de computer; als bv. Word 10% van je processor pakt dan neem SETI de rest tot aan de 100%, ben je echter hevig aan het gamen en gebruikt dat spel 90% dan zal de SETI-client automatisch terugschakelen naar maximaal 10%.

Welke client moet ik hebben, de GUI of de CLI?
De GUI-versie ziet er mooier uit, maar de CLI-versie is véél sneller. En er zijn ook tooltjes te downloaden om een mooie schil om de CLI-versie te maken, bijvoorbeeld SetiHide. Daarom is het aan de raden om te allen tijde de CLI-client te downloaden. Extra uitleg over hoe dit snel en eenvoudig te installeren staat hier.

Kan ik met de CLI-client ook vanachter een proxy flushen/fetchen?
Ja, dat kan. Hiervoor moet je achter de .exe nog de parameter -proxy ip-adres:port meegeven. Wellicht ten overvloede: dit is NIET een HTTP-proxy op je werk bijvoorbeeld, maar dit is de proxy die alle work units voor DPC afhandeld.

Heeft DPC al een proxy voor SETI?
Op dit moment zijn er naast de diverse subteamproxys twee openbare DPC-SETI-proxys operationeel, die word beheerd door ColdRain/Sequence en TFH/Fony. Je kan deze gebruiken door als proxyserver respectievelijk "sequence.keyserver.org" of "emulation.xs4all.nl" (zonder aanhalingstekens uiteraard) in te vullen en als poort 5517. Stats van deze proxy kan je hier en hier vinden. Mocht je het op IP-niveau willen doen, dan is dat 217.136.239.187 voor ColdRain/Sequence en 80.126.1.83 voor TFH/Fony, uiteraard met dezelfde poort.

Ok, ik heb nu die proxy ingesteld, maar hoe kan ik (met de CLI-versie) ook controleren of deze daadwerkelijk word gebruikt?
Dat kan door de CLI-client even opnieuw op te starten en dan te kijken voor een regel die zegt "Using proxy server sequence.keyserver.org:5517" (of een andere proxy als je die mocht gebruiken).

Kan ik ook sparen met seti, zonder een proxy op te moeten zetten?
Ja. SetiHide (voor een link, zie hierboven) kan dat ook, je kan aangeven hoeveel work-units hij moet cachen. Workunits zijn oneindig houdbaar, na 2 weken wordt de WU ook naar iemand anders opgestuurd, maar je krijgt er altijd credits voor!

Waar kan ik de clients vinden?
De GUI-versie kan je hier downloaden , de CLI-versie haal je hier. Ook Macintosh heeft een eigen client, die je kan downloaden door op deze link te klikken. Voor Unix en Linux-varianten moet je even een kijkje nemen op deze site, en dan de juiste kiezen.

Hoe kan ik DPC joinen?
Je joined DPC door te klikken op deze link. Zorg wel dat je je password bij de hand hebt, die heb je nodig

Ik deed al mee onder een andere username. Kan ik nu WU's retiren naar een ander account?
Nee, helaas. Wegens beveiligingsproblemen (mensen maakten hier misbruik van) is dit niet langer mogelijk, wel moet je natuurlijk al je accounts DPC laten joinen.

Kan ik mijn password wijzigen?
Nee, helaas is dit (nog?) niet mogelijk

Kan ik Seti@Home ook als service draaien, zodat hij ook actief is onder Windows NT/2000/XP als ik nog niet ben ingelogd?
Ja, dat kan. Hiervoor heb je het programma Seti@Home Service nodig. Let op: dit werkt NIET onder Windows 9x, die ondersteunt dit niet.

Mijn PC doet heel lang over één Work-unit, is dat normaal?
Ja, een WU kan heel lang duren. Ter vergelijking: een XP1700+ doet een wu in net iets minder dan 4 uur, een Thunderbird 950 doet ongeveer 7.5 uur over één WU, een P3-500 ongeveer 11 uur.

Oké, dat snap ik, maar nu is het zo dat sommige workunits langer duren dan normaal, hoe kan dat?
Dat kan, sommige workunits zijn zogenaamde VLARs (Very Low Angle Range). Als je Windows 9x / ME gebruikt, in combinatie met de CLI-client (de textbased versie dus) kunnen deze workunits 40-60 procent langer duren dan normaal. Helaas is hier niet zo gek veel aan te doen. Je hebt hier geen last van als je GUI-versie neemt, maar zoals ik al zei, die is langzamer... Windows NT/2000/XP en andere OS-en hebben hier sowieso nooit last van.

Welke processor is beter voor SETI?
Intel's zijn relatief gezien beter in Seti@Home, met uitzondering van de Celeron, die minder goed presteert. Echter, de verschillen zijn niet zó groot in vergelijking met AMDs.

Waar kun je de statistieken van DPC zien?
De DPC-resultaten kun je zien op deze lokatie.

Wanneer worden de stats bijgewerkt?
In principe zijn deze realtime, zodat je ze meteen kan zien als je ze geflushed hebt. De teamstats worden echter inregelmatig geupdate.

Zijn er nog meer handige tooltjes voor SETI?
Jazeker. Sterker nog: je komt erin om. De handigste/meest gebruikten zijn verzameld op de site van Sequence, die je hier kunt vinden.

Oké, duidelijk allemaal. Maar zijn er misschien nog meer Nederlandse sites met informatie over SETI@Home?
Ja, die zijn er. Bijvoorbeeld http://seti.pagina.nl en http://dpc.startkabel.nl

Ik wil met mijn team een proxy opzetten, kan dat?
Uiteraard, dat staat allemaal hier uitgelegd. De subteammemberstats staan hier. :)

Wat voor voordelen heeft zo'n proxy dan?
Naast de extra stats :9~ heb je met een proxy een backup als berkeley plat ligt, en tevens zoekt de proxy de snelste WU's op, je output zal dus iets omhoog gaan.

[ Voor 1% gewijzigd door [eNeRGy] op 15-05-2004 12:44 . Reden: Join URL aangepast ]

Anoniem: 8489

Leuk geprobeerd Sequence, waarom zet je niet alle faq's ff onder elkaar?

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
is zelfde faq, maar dan geupdate en editten kan helaas niet meer dus dan zo maar :)

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Het lijkt mij persoonlijk een goed idee als alle FAQ's van alle projecten in de DPC FAQ komen die sticky is.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
klopt het dat de SETI registratie server eruit ligt? ik wil me compu nu wel verder gebruiken nu RC5 weg is, maar account maken wil die niet...
hij zegt na 5 minuten w88:
Everything correct? (y/n) y
recv fd=108 n=0, errno=2
Unexpected end of data from server

staat niks over in de faq op hun website...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51348

Sequence, bekijk ook deze eens, waarom is dit ?

dpcFaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Anoniem: 51348 schreef op 03 oktober 2002 @ 15:31:
Sequence, bekijk ook deze eens, waarom is dit ?

dpcFaq

dat zou voor een nieuwe doc123 zijn, echter door tijdgebrek van een hoop mensen staat dat even in de ijskast.. zelf heb ik lang niet alle tijd maar ik heb wel plannen om er binnenkort wat aan te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51348

ik was er zelf al wat mee begonnen, en ben zo nu en dan nog wat aan het knutselen in ide draad, maar wil niets doen wat al gedaan zou zijn. Misschien al vast een kleine reactie, ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 13:54

Blauw

De Schreeuw

Lang geleden ;) heb ik een keer 1 work unit gedaan voor SETI met een (niet lachen) Cyrix 6x86 166MMX en die was ruim 100 uur bezig destijds. Nu heb ik maar eens weer opnieuw gejoind (zelfde naam zelfs :D ) en ik ben weer lekker bezig. 1 output per dag is niet veel. Maar alle kleine beetjes helpen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:20
Ik wil de commandline + setihide in een zip-file zetten maar eigenlijk ook meteen met alle goede instellinge zoals proxy e.d. maar welke files heb ik hiervoor nodig? user_info.sah is voor het mail-adres als ik me niet vergis maar waar slaat SetiHide z'n settings in op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39017

dat zou idd wel handig zijn als dat zou kunnen, ik ga er ook eens achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

ik heb een keer een zip gemaakt van een setihide, waar alles al in stond, alleen de wu's moesten nog opgehaald worden, maar dat gebeurde ook al automatisch bij een verbinding. je moet de dir files iig meenemen en charts weet ik zo niet meer.....

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Laatst online: 13-05 06:44

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Waarom wordt hier niets vermeld over de beeindiging van SETI1 en de doorstart naar SETI2? Zou dat toegeoegd kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Er zijn nog steeds geen definitieve data en plannen over het hoe en wanneer met betrokking tot BOINC en daarmee o.a. Astropulse en S@H2 (als het zo al gaat heten). Eerst feiten hebben en dan kan je pas naar buiten komen (vind ik)

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Laatst online: 13-05 06:44

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Maar sommigen zijn nu al wel aan het sparen voor een laatste megaflush voor Seti1. Een WorkUnit is toch een maand 'houdbaar'? (daarom duurde de laatste megaflush (met dierendag) 1 maand). Er wordt dus van uit gegaan dat Seti1 binnen een maand stopt. Hoe komen ze daar dan aan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

officieel zou SETI I eind maart definitief stoppen, maar omdat SEIT II wat vertraging oploopt is dat een maand of 3 later. 't Wordt dus ergens deze zomer dat SETI I er mee ophoudt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Ik deed al mee onder een andere username. Kan ik nu WU's retiren naar een ander account?
Nee, helaas. Wegens beveiligingsproblemen (mensen maakten hier misbruik van) is dit niet langer mogelijk, wel moet je natuurlijk al je accounts DPC laten joinen.
Een poosje geleden heb ik nog een oude seti account van mij kunnen mergen met m'n huidige actieve account. Het dus inmiddels wel mogelijk. Dan moet je een mailtje sturen naar Berkeley. Helaas kan ik het emailadres niet meer achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41582

Welke processor is beter voor SETI?
Intel's zijn relatief gezien beter in Seti@Home, met uitzondering van de Celeron, die minder goed presteert. Echter, de verschillen zijn niet zó groot in vergelijking met AMDs.
Daar kan ik het niet mee eens zijn, mijn XP2400+ @ 11 X 200 MHz doet een sweet in 1:56 >:)
Kan ik ook sparen met seti, zonder een proxy op te moeten zetten?
Ja. SetiHide (voor een link, zie hierboven) kan dat ook, je kan aangeven hoeveel work-units hij moet cachen. Workunits zijn oneindig houdbaar, na 2 weken wordt de WU ook naar iemand anders opgestuurd, maar je krijgt er altijd credits voor!
Ik mis eigenlijk SetiCommander hierbij, want deze kan ook bufferen tot 500 WU's die ie direct gaat downloaden, tevens valt er erg veel in te stellen.

Mooie FAQ BTW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AMDLover, hoe kan jij nou een wu in 1:56 voor mekaar krijgen als mijn athlon xp 1800+ @ 12 * 166 MHz = 2 GHz er minstens 3 uur over doet??!! Ik draai de WinNT client in XP. Heb jij soms een linux client of ligt het ergens anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het over sweet WU's hè. Dus als jouw 1800+ @ 2GHz 3 uur over een sweet wu doet is dat lang, is zelfs lang voor een "normale" 04.xx WU.

Dan heb ik wel een Nforce2 mobo en de mem-settings strak afgesteld. Draai jij je mem op CAS2? dat scheelt ook aanzienlijk.

Mijn 1900+ @1600 MHz @ FSB 133 op een via 266a chipset op CAS2 2 doet 2:56 over een sweet WU.

Tevens is een hoge FSB ook beter (houdt bij een bepaalde snelheid ook op hoor)

p.s. een linux cliënt doet er veeeel langer over (spreek uit ervaring)

Dus de tip is in eerste instantie om je CAS settings zo strak mogelijk af te stellen, zowieso CAS2, de rest van de latencies maken het verschil niet zo, maar draai voor de gein maar eens op CAS 2,5 en diezelfde WU ook eens op CAS2, het verschil is aanzienlijk.

Succes :)

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 41582 op 16-09-2003 04:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sweet WU's :? Bedoel je daar de kleinere wu's mee? En zo ja, hoe zorg je er dan voor dat je alleen sweet wu's te kauwen hebt?

Mijn geheugen loopt op CAS2. Helaas kan mijn mobo maar tot een fsb van 166 MHz anders had ik wel 200 gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

Sweet WU zijn WU met een hoge AR waarde. Hoe hoger de AR hoe sneller je PC door de WU heengaat. Een goed geconfigureerde setiqueue zal bij berkeley de beste WU opzoeken. Het is dus zaak om je WU uit zo'n queue te halen.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Precies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72090

Fludizz schreef op 26 september 2002 @ 22:15:
klopt het dat de SETI registratie server eruit ligt? ik wil me compu nu wel verder gebruiken nu RC5 weg is, maar account maken wil die niet...
hij zegt na 5 minuten w88:
Everything correct? (y/n) y
recv fd=108 n=0, errno=2
Unexpected end of data from server

staat niks over in de faq op hun website...
Heb ik ook hier, registreer je dan ff via een proxy van iemand, dan lukt het wel

• Jis
  • Laatst online: 04:13

Jis

Anoniem: 72090 schreef op 16 September 2003 @ 23:38:
[...]
Heb ik ook hier, registreer je dan ff via een proxy van iemand, dan lukt het wel
hee pssst, waarschijnlijk is ie er inmiddels wel uit na een jaar lijkt me :P

https://u24.gov.ua/

:D

Heb inmiddels setiqueue in gebruik. Ingesteld dat er naar sweet wu's gezocht moet worden. Maar jammer genoeg zijn niet alle wu's in de queue sweet wu's. Is hier nog wat aan te tweaken?

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
de queue zoekt zo veel mogelijk sweet's.. helaas maakt ie er geen 100% sweets van maargoed je mag een gegeven paard niet in de bek kijken heh :P

Sequence schreef op 17 September 2003 @ 22:46:
de queue zoekt zo veel mogelijk sweet's.. helaas maakt ie er geen 100% sweets van maargoed je mag een gegeven paard niet in de bek kijken heh :P
Nee, maar om even door te gaan met uitdrukkingen: ik wilde even kijken wat voor vlees ik in de kuip heb :).

Als Setiqueue als service is geinstalleerd, hoe kun je dan alsnog de GUI te voorschijn toveren?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 18-09-2003 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal de vraag nog een keer stellen, omdat ik ergens het vermoeden heb dat ie over het hoofd gezien is :) :

Als Setiqueue als service is geinstalleerd, hoe kun je dan alsnog de GUI te voorschijn toveren?

edit: En dan bedoel ik niet door eerst de service te stoppen en vervolgens Setiqueue handmatig op te starten, maar een snellere methode, als die er is natuurlijk.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 23-09-2003 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterBeek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2024
Volgens mij kan dit niet. maar in waarom de GUI opstarten als je hem via een servers hebt op gestart kan je alles via de "website" instellen en bekijken.

Overigens vragen kun je ook gewoon in dhcp van bv die 23 Sept stellen hoor.
die wordt meestal door meer mensen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 17:38
Een GUI is meestal slechts een omhulsel en dan wordt er vaak niets veranderd aan een programma (in dit geval seti queue). Ik ben niet zo bekend met SETI@Home maar het lijkt me logisch dat je de GUI gewoon kunt herladen zonder stopzetting. Kan bv ook met de D2OL/TSC client die toch al vrij oud is (V1.2 heb ik het over)

SterBeek schreef op 23 september 2003 @ 23:16:
Volgens mij kan dit niet. maar in waarom de GUI opstarten als je hem via een servers hebt op gestart kan je alles via de "website" instellen en bekijken.

Overigens vragen kun je ook gewoon in dhcp van bv die 23 Sept stellen hoor.
die wordt meestal door meer mensen gelezen.
Weet niet zo uit m'n hoofd welke, maar een aantal instellingen kunnen alleen gewijzigd worden d.m.v. de GUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Vandaag SETI@Home ook maar geinstalleerd, ik surfde gewoon onbewust hierheen en naar seti.nl :? :P.

Dus ik zit nu met Windows XP en SetiHide, alleen boot SetiHide niet bij het opstarten (Stom windows XP :(), maargoed, dat is vast wel op te lossen :).

Ik zal in ieder geval de stats bij houden, of ik ook actief ben en regelmatig reply is een tweede ;).

Hier zijn trouwens een beetje up-to-date stats van mij :P (Seti2HTML). Geen idee hoe lang deze up zullen zijn :P.

D'oh >_< Hélémaal in het verkeerde topic gereplied, dat was niet de bedoeling. Mijn excuses :(

[ Voor 10% gewijzigd door Switch op 27-12-2003 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

ach... als ik zo de hele draad doorloop kan deze genomineerd worden tot meest gekickte draad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Linkjes kloppen niet meer in de FAQ.

Verder krijg ik de sequence.keyserver.org proxy ook niet werkend. Can't connect to server it may be down. Error -16,0. Ik gebruik de GUI versie. Ik heb poort 5517 op de router opengezet op TCP maar dat hielp ook niet.

DCP joinen lukt ook niet, site geeft foutmelding HTTP 500 internal server error.

Ik lees ook dat het programma beeindigd zou worden, ben ik er te laat mee?

[ Voor 25% gewijzigd door BounceMeister op 25-03-2004 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-04 21:53

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

BounceMeister schreef op 25 maart 2004 @ 22:13:
Linkjes kloppen niet meer in de FAQ.

Verder krijg ik de sequence.keyserver.org proxy ook niet werkend. Can't connect to server it may be down. Error -16,0. Ik gebruik de GUI versie. Ik heb poort 5517 op de router opengezet op TCP maar dat hielp ook niet.

DCP joinen lukt ook niet, site geeft foutmelding HTTP 500 internal server error.

Ik lees ook dat het programma beeindigd zou worden, ben ik er te laat mee?
Nieuwe FAQ wordt op dit moment door Floppus en Dsmarty bewerkt en komt zo snel mogelijk op GoT.
En anders kan je altijd bij de SETI projectvertegenwoordiger terecht :) .

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik zie toevallig net de andere topic over deze proxy. Got it!

Nu nog aanmelden bij DPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

BounceMeister schreef op 25 maart 2004 @ 22:18:
Ik zie toevallig net de andere topic over deze proxy. Got it!

Nu nog aanmelden bij DPC.
Goedzo !!

Dat aanmelden bij DPC zal dan ook wel lukken. Da's niet zo moeilijk.

Er wordt momenteel gewerkt aan een opvolger voor het seti-project: BOINC. Dit is een universele client die meerdere seti-achtige projecten kan gaan doen. je kan dan zelf kiezen wat je wilt (en misschien loopt het huidige seti-project nog wel een tijd door onder de nieuwe client?)

Hoelang seti-1 nog doorloopt is onbekend, de introductie van de nieuwe client is al verscheidene malen uitgesteld.

Je bent dus nooit te laat!

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Great! Doet m'n 3GHz cpu 's nachts ook nog wat.

Ik ben inmiddels aangemeld, bij de "Dutch Power Cows", niet bij de groep met de soortgelijke naam maar dan met [DPC] ervoor toch?

Is die proxy nou echt nodig? Ik begrijp het nut ervan nog niet 100% momenteel, maar ben ook erg moe nu. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Proxy moet niet hoor, maar kan handig zijn als je bijvoorbeeld meerdere clienten binnen 1 netwerk hebt en maar op 1 machine "wu's" wilt hebben staan.

Meestal kun je met de meeste client programma's ook een aantal "wu's" in voorraad zetten.

Welkom bij DPC natuurlijk nog, en veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

The Prodigal Son Returns: Redvox _o_ Good to have you back. :)

Kan jij er, als PV, voor zorgen dat BOINC nu eindelijk eens begint? :P

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Mobster schreef op 26 maart 2004 @ 08:54:
The Prodigal Son Returns: Redvox _o_ Good to have you back. :)

Kan jij er, als PV, voor zorgen dat BOINC nu eindelijk eens begint? :P
Ik wou dat ik het kon, we zullen nog even gedluld moeten hebben.
Maar, wat in het vat zit verzuurd niet :P :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
De Grafische versie van Seti@home pakt wel tot 100% van m'n Hyperthreading P4, maar de DOS versie komt maar tot 50% max? Is die dan wel sneller? Ik wil zoveel mogelijk resultaten opleveren, dat grafiekje interesseert me niet zo.

De "affinity" bij het dos programma staat op zowel CPU1 als CPU2. Ik gebruik XP Pro. Het is een Intel P4 2,8GHz met 800MHz FSB.

[ Voor 44% gewijzigd door BounceMeister op 03-04-2004 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63996

BounceMeister schreef op 03 april 2004 @ 12:05:
De Grafische versie van Seti@home pakt wel tot 100% van m'n Hyperthreading P4, maar de DOS versie komt maar tot 50% max? Is die dan wel sneller? Ik wil zoveel mogelijk resultaten opleveren, dat grafiekje interesseert me niet zo.

De "affinity" bij het dos programma staat op zowel CPU1 als CPU2. Ik gebruik XP Pro. Het is een Intel P4 2,8GHz met 800MHz FSB.
is heel simpel op te lossen download setihide die ziet automatisch 2 cpu's en klaar is kees/karel/theo/jan/piet of hoe je ook mag heten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 13:15
Hmm ik heb gewoon 2 dos versie tegelijk draaien... Maar das dus niet de manier..

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01 17:34
BounceMeister schreef op 03 april 2004 @ 12:05:

De grafische client heeft wel ondersteuning voor multi-processor systemen (beperkt) en de Command line client heeft dat niet.

De grafische client gebruikt cpu 0 voor het daadwerkelijke seti rekenwerk, en cpu 1 wordt gebruikt om het grafiekje en dergelijke op je scherm te toveren, vandaar dat je in taakbeheer ziet dat allebei de virtuele processors gebruikt worden. Zoals ik al zei, de command line client heeft GEEN ondersteuning voor meerdere procs, dus de enige manier om deze client van allebei de procs gebruik te laten maken, is hem 2 keer draaien vanuit verschillende mappen.

Zoals hier voor mij ook al gezegd, als je van setihide gebruik maakt, zorg je dat je een cache aanmaakt van minstens 2 workunits. Daarna stel je het aantal processoren in op 2 stuks, en vervolgens gaat ie 2 workunits tegelijk berekenen, wat ervoor zorgt dat allebei je (virtuele) processoren benut worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat een enorm verhaal om op het laatste precies het zelfde te zeggen als wat ik zei :D :P

stiekum toch aapneigingen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik ben er inmiddels ook achter dat alleen het aantal cpu's op 2 zetten niet werkt. Na wat klooien dus uitgevonden dat je een tweede workunit binnen moet halen en dat ie er dus 2 tegelijk uitrekent.

Thanx voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Je kan ook setidriver gebruiken. Daarin kun je aangeven hoevel "seti" processen je wilt laten draaien. (2x cpu, 2x proces)

Werkt prima hier op een HT machine. Voordeel is dat je alles in een map hebt en je ook alleen setidriver hoeft te starten. Tevens kun je met setihide goed sparen en bufferen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Setihide werkt prima nu, ik heb netjes 2 processen draaien, alleen denkt Seti@home nog steeds dat een workunit 5 uur duurt, terwijl hij in die tijd meestal 2 workunits klaar heeft.

Het klopt dus inderdaad dat de cli client meer dan 2x zo snel is!

Wat is het voordeel van het sparen en bufferen? Ik heb namelijk continu verbinding met internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 18:44
Het gebeurt/gebeurde wel eens dat de SetiServer die de workunits uitdeelt, dat die eruit lag of de verbinding lag eruit. Op dat moment kun je dus gewoon doorgaan omdat je wat extra workunits op je pc hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53793

BounceMeister schreef op 08 april 2004 @ 17:44:

Wat is het voordeel van het sparen en bufferen? Ik heb namelijk continu verbinding met internet.
Ook leuk voor de statistieken, je kan op deze manier sparen en flushen wanneer het jou uitkomt en wanneer je een plek in daily's wilt veroveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51861

Ik ben nu al een week bezig om me aan te melden in de DPC groep op seti maar krijg steeds weer die 500 foutmelding.
Ook de mirrorsite van seti (http://setiathome2.ssl.berkeley.edu/)
De proxy krijg ik wel aan de praat maar die zegt:
"Connect: No such file or directory"
"Can't connect to server"

Is hier meer over bekend bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

Anoniem: 51861 schreef op 15 mei 2004 @ 12:18:
Ik ben nu al een week bezig om me aan te melden in de DPC groep op seti maar krijg steeds weer die 500 foutmelding.
Ook de mirrorsite van seti (http://setiathome2.ssl.berkeley.edu/)
De proxy krijg ik wel aan de praat maar die zegt:
"Connect: No such file or directory"
"Can't connect to server"

Is hier meer over bekend bij jullie?
Lees ff de seti dpch van vandaag; [rml][ SETI@Home] hitparade van 14 mei[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adm.Spock
  • Laatst online: 03-05 20:15

Adm.Spock

Duik-Aap

BounceMeister schreef op 08 april 2004 @ 17:44:
Setihide werkt prima nu, ik heb netjes 2 processen draaien, alleen denkt Seti@home nog steeds dat een workunit 5 uur duurt, terwijl hij in die tijd meestal 2 workunits klaar heeft.

Het klopt dus inderdaad dat de cli client meer dan 2x zo snel is!

Technisch gezien klopt het ook dat elke WU 5 uur duurt :P

alleen door dat hyperthreading heb je 2 CPU's in je machine dus doe je er in 5 uur 2, en dat raporteerd ie netjes (maar als je dus een WU met ruis hebt is de ene "CPU" wél een stukkie sneller klaar dus lopen de 2 clients ook niet meer synchroon, wat weer gunstig is voor de warmteontwikkeling en performance (lang technich verhaal, zoek wat verder op GoT over het hoe en waarom))

[ Voor 18% gewijzigd door Adm.Spock op 15-05-2004 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114947

De link voor de client werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 16:11

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

ftp://alien.ssl.berkeley.edu/pub/setiathome_win_3_08.exe
Die moet werken, anders http://setiathome.ssl.berkeley.edu/windows.html

edit:

das uitgaande van windows client, http://setiathome.ssl.berkeley.edu/download.html daar staan ze allemaal.

[ Voor 33% gewijzigd door nhimf op 03-06-2004 00:21 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Anoniem: 68599

Misschien een domme }:O vraag, maar wat is flushen nou precies?

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-05 23:41

Pyrus

Hardknock life

Flushen is het versturen van een of meerdere afgewerkte resultaten van jouw pc naar de server van berkeley (of een tussenliggende proxyserver)

LinkedIn

Pyrus
Pagina: 1