[SETI] Subteamstats voor de proxy

Pagina: 1
Acties:
  • 466 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Hoi SETI'ers!

Eindelijk is het dan zo ver, ook subteams kunnen vanaf nu net als bij de andere projecten subteammemberstats op hun proxy krijgen :)

Dit script is gemaakt om het leven van de subteams te vergemakkelijken! :) Met dit geweldige script kun je met een SetiQueue de stats per subteam member zien.
Hiervoor heb je de volgende ingrediënten nodig:
SetiQueue versie 3.03.2.2b (hierop is alles getest, ivm log-file veranderingen kan het zijn dat andere versies niet werken)
• PHP 4.2.3
• MySQL 3.23.51
• Een webserver (apache 1.3.2.6 is getest)

Naar alle waarschijnlijkheid zal alles met latere versies van PHP en MySQL wel blijven werken, wat betrefd SetiQueue kun je beter wel versie 3.03.2.2b blijven gebruiken, deze is hier te downloaden.

Als je alles hebt draaien hoef je nog maar een paar dingen te doen om alles aan het werk te krijgen:
• download de volgende zip en pak hem uit
• pleur subteams.php en add.php in de goede map van je webserver
• maak een mysql database aan (oftwel ga naar de dosprompt -> ga naar de mysql\bin directory -> run mysql.exe en voer dan de 3 regels in die ik hieronder tussen '' heb gezet)
       'create database proxy;'
       'use proxy'
       'create table memberstats (member varchar(100), host varchar(100));'
• in zowel add.php en subteams.php dien je het wachtwoord en de loginnaam voor mysql in te voeren op de daarvoor bestemde plaatsen.
• in subteam.php moet je even de logmap aanpassen.
• in add.php kun je 'member 1' etc vervangen door de namen van je subteammembers. je kan hier gerust regels toevoegen voor meer members, dit wijst zichzelf.

Je kunt nu hosts toekennen aan de subteammembers door deze in te vullen op de webpagina add.php :)
Je mag zo veel hosts als je wilt toekennen aan een subteammember!

• je hebt stats! *D
Heel veel plezier ermee! ;)

Mocht het script nou niet in één keer werken dan is de kans groot dat dat of aan je php.ini of aan je httpd.conf ligt. Daarom heb ik hier en hier respectievelijk de configuratiefiles van PHP en Apache neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:09
Goed werk geleverd Sequence :)

Ik mocht dan wel testen maar helemaal goed loopt het nog niet maar aankomend weekend gaat er een reinstall plaats vinden waar door het wel gaat werken hopelijk.

Zijn er al sites waarop het al wel goed draait? Ben wel wat benieuwd namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
http://seti.clanoftoet.com/subteam.php <-- owjah, layouten mag iedereen zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

jaja hij loopt bij Clan Of ToeT!!!

was ff puzzelen maar met hulp van sequence zijn we eruit gekomen

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Het begin is er ;)

Op en aanmerkingen mogen gemaild/gepost worden? Ik doel dus op daily-, week-, month-stats? :D

Oh, en wordt dit ook gepost op WDO? Wel zo makkelijk voor andere members om het terug te zoeken e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterBeek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2024
Werkt dit ook als je twee of meer users op de queue flusht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
SterBeek schreef op 04 oktober 2002 @ 16:43:
Werkt dit ook als je twee of meer users op de queue flusht?
Ik durf het niet helemaal zeker te zeggen maar ik dacht van niet aangezien subteams over het algemeen onder 1 user flushed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

applaus voor sequence en het harde werk dat hij er in heeft zitten, maar onze eigenste php/MySQL goeroe, s3n heeft ook het een en ander in elkaar geflanst wat betreft SETI stats :) . Dingen die we zo al hebben zijn, dag/week/maand stats, vaste ip adressen en ip ranges kunnen aan een nick gehangen worden :)

vb:
http://ircow.dnsalias.com/seti/stats-dag.php

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
-ProXy- schreef op 04 oktober 2002 @ 17:07:
applaus voor sequence en het harde werk dat hij er in heeft zitten, maar onze eigenste php/MySQL goeroe, s3n heeft ook het een en ander in elkaar geflanst wat betreft SETI stats :) . Dingen die we zo al hebben zijn, dag/week/maand stats, vaste ip adressen en ip ranges kunnen aan een nick gehangen worden :)

vb:
http://ircow.dnsalias.com/seti/stats-dag.php
En dat zeg je nu pas? :D

Kunnen andere subteams deze ook proberen/hebben/maken/kopen ;) en zo ja, waar :P

[ Voor 0% gewijzigd door Witlof op 04-10-2002 17:24 . Reden: Als je bij de week en maand stats minstens 2 weken laat zien kun je een voor- of achteruitgang waarnemen. Misschien een idee? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dit is een goed voorbeeld hoe de "crew" en subteams langs elkaar heen werken...
Bravo sequence a job well done :) Ook congrats aan s3n voor het maken van subteamstats zo kunnen we S@NL misschien een poepie laten ruiken, misschien een idee om beide versies op te nemen in de FAQ?

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:38

s3n

Witlof schreef op 04 oktober 2002 @ 17:21:
[...]

En dat zeg je nu pas? :D

Kunnen andere subteams deze ook proberen/hebben/maken/kopen ;) en zo ja, waar :P
Van mij mag je alles, je hebt er alleen wel een andere proxy voor nodig als setiqueue. En op het moment zijn er problemen om met een setiqueue op onze proxy te flushen (oplossing is er als het goed is al, moet alleen nog getest worden).
Dus of je het wilt is iets anders :D
En ik denk dat sequence week en maandstats ook wel geprogrammeerd krijgt.. Als je setiqueue draait moet je die van sequenece zeker gebruiken, is niks mis mee.
MarkB schreef op 04 oktober 2002 @ 18:18:
Dit is een goed voorbeeld hoe de "crew" en subteams langs elkaar heen werken...
Bravo sequence a job well done :)
Weet waar je het over hebt, sequence weet allang dat wij ook bezig zijn. En ik weet allang dat sequence bezig is.
Het ziet er allemaal top uit van hem, maar ik heb er niks aan. Probeer setiqueue maar eens op een fatsoenlijke manier onder linux aan de gang te krijgen. De proxy die we nu hebben draai teminste zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik stel voor dat iedereen voor zichzelf beslits welke proxy/stats hij wil. En als er opzettelijk 2 verschillende paden gevolgd worden is dat niet per definitie langs elkaar heen lopen.

ook vindt ik dat als iemand zich inzet voor een project, of dit nu door de *crew* gesteunt wordt of niet, alle lof verdient

Dus als een crewmember a job well done zegt zou ik het leuk vinden als alle inspanningen gewaardeerd worden ipv een bepaalde sfeer te creeren

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
De inspanningen worden zeker gewaardeerd. Dat die van jullie uitgebreider en dus daardoor vaak als beter bestempeld worden is niets nieuws. Dat alleen die stats niet komen van een SQ is wat anders en was ook niet bekend.

Hopelijk kan Sequence (of iemand anders met verstand van zaken) nog meer tijd in dit steken zodat deze stats nog wat uitgebreider worden en nog beter zodat iedereen er van kan watertanden :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterBeek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2024
Ik heb goed nieuws voor mensen die geen team hebben maar wel meerdere users op SQ, dit php scriptje werkt ook voor meerdere users.

Bedankt Sequence echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-04 18:33
s3n schreef op 04 oktober 2002 @ 18:29:...
Probeer setiqueue maar eens op een fatsoenlijke manier onder linux aan de gang te krijgen. De proxy die we nu hebben draai teminste zo..
'n Beetje laat maja ...
http://groups.google.com/...rg&oe=UTF-8&output=gplain
* ColdRain gaat dit ooit wel 'ns testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:37
s3n schreef op 04 oktober 2002 @ 18:29:
[...]
Van mij mag je alles, je hebt er alleen wel een andere proxy voor nodig als setiqueue. En op het moment zijn er problemen om met een setiqueue op onze proxy te flushen (oplossing is er als het goed is al, moet alleen nog getest worden).
En ik denk dat sequence week en maandstats ook wel geprogrammeerd krijgt.. Als je setiqueue draait moet je die van sequenece zeker gebruiken, is niks mis mee.
Dit is ook ongeveer wat ik zoek.... welke proxy (en welk OS) gebruik je hierbij dan??

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
er is zeker niet langs elkaar gewerkt hoor, kheb zelf deze stats in elkaar geprutst en heb ondertussen vernomen dat s3n ook met wat bezig was, toen nog effe wat info uitgewisseld maar het was dus zeker niet dubbelop werk. mijn stats zijn voor SetiQueue, s3n's progsel is voor een linux-proxy. indien s3n tijd heeft om ook effe een verhaaltje te tikken hoe je die zou kunnen opzetten met stats dan kan ik die wel effe posten op wdo en in de FAQ toevoegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Het zou wel mooi zijn als er een kleine how-to komt voor die seti-proxy (met stats) onder linux want dat is toch iets wat wij bij Division Eindhoven ook willen aangezien de proxy's van RC5/OGR ook onder linux draaien. Hebben we tenminste alles op 1 bak staan.

Dus hopelijk willen de mensen van IR Cow hier aan meewerken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
s3n schreef op 04 oktober 2002 @ 18:29:
[...]

Wij willen morgen (proberen) onze eigen proxy op gaan zetten. Tevens m.b.v. jSetiDoor.... Nu zijn de stats zoals jullie die bij I'R Cow hebben al perfect. Is dat nu een standaard script, is zoiets nu makkelijk te schrijven of is dat ergens te downloaden? Alle hulp is welkom, want we zijn nog geen echte helden op dat gebied. Wel hebben we samen wat HTML-, PHP- en MySQL-kennis.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Ik denk dat er meer gegadigde zijn voor de proxy met stats onder linux zoals IR Cow ze heeft en zoals Sequence al zegt zou het wel mooi zijn als daar ook een handleiding van was zoals nu met de SQ + stats van Sequence. Hopelijk is dat te doen :)

* Witlof denkt dat Division Eindhoven ze wel wil gaan gebruiken omdat we nu met portforwardings werken omdat SQ niet echt draait onder linux heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n

s3n

Tuurlijk kijk ff hier:
http://ircow.dnsalias.com/seti/

Onderaan in de footer staat SetiPhpStats (moest iets verzinnen). Daar kun je op klikken om de files te downloaden.
Er zit een installatie documentje bij maar daar kunnen nog wat dingen onduidelijk zijn, en er staan vast een lading spelfouten is. Maar je moet ergens beginnen.

Tevens is dit pas versie 1.1 van de stats, zo staan er hier en daar nog wat kromme sql codes in, en zijn de stats nog erg basic.
De volgende versie wordt al beter (grafieken enzo)

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Grafieken :P

Maar was die link in de footer er vorige week ook al? Toen had ik dat namelijk ook geprobeerd dacht ik :?

* Witlof gaat het binnenkort eens kijken of het te implementeren valt :)

p.s. is die file onderaan alleen de stats of ook het proxy-gedeelte :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n

s3n

nope, net bijgewerkt. Staat ook een tweede naam bij, we zijn met zn twee'en bezig, grafieken is niet mn sterkste punt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
s3n schreef op 09 oktober 2002 @ 22:38:
Tuurlijk kijk ff hier:
http://ircow.dnsalias.com/seti/

Onderaan in de footer staat SetiPhpStats (moest iets verzinnen). Daar kun je op klikken om de files te downloaden.
Er zit een installatie documentje bij maar daar kunnen nog wat dingen onduidelijk zijn, en er staan vast een lading spelfouten is. Maar je moet ergens beginnen.

Tevens is dit pas versie 1.1 van de stats, zo staan er hier en daar nog wat kromme sql codes in, en zijn de stats nog erg basic.
De volgende versie wordt al beter (grafieken enzo)

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.
Geweldig !!!! Bedankt voor de info.... _/-\o_ ik hoop dat we er meteen uitkomen. Anders geven we wel een gil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
bobsnl schreef op 09 oktober 2002 @ 22:50:
[...]

Geweldig !!!! Bedankt voor de info.... _/-\o_ ik hoop dat we er meteen uitkomen. Anders geven we wel een gil :)
We hebben een FreeBSD server opgezet, maat hebben een probleempje met het opzetten van java en installeren van jsetidoor. Het -jar commando werkt nl niet.
Enig idee wat dat kan zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n

s3n

ja.. te oude java versie.
Hier: http://members.lycos.co.uk/chrisdavis/seti/jsd/ staat hoe je het aan de gang moet kunnen krijgen.
Ik kreeg dit zelf niet voor mekaar en heb maar geupdate naar 1.3.

Vannacht dacht ik er ineens aan dat in get.php summary.php en conection.php een link staat naar jsetidoor. Dat is goed. Deze staat alleen voor ons (ircow) nummer.. moet je ff met de hand aanpassen. Zal ik voor devolgende versie iets op verzinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Uhm, gisteren hebben we voor ons team de nieuwste JSetiDoor geinstalleerd en wilde we de files downloaden van de statssite alleen de link in de footer is weg :D Ik had een mailtje gestuurd maar weet niet of die aan is gekomen. Kunnen we de benodigde files nog krijgen?
Pagina: 1