-= Radeon Topic - Deel 58

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 803 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Topicstarter
Deel 58 alweer, op naar de 100 >:)

-= Radeon Topic - Deel 57 <-- Hier staat deel 57

Voor je een vraag gaat stellen, eerst even de links doorkijken.

Fabrikanten:Drivers:
  • BBA Drivers
    Officiële drivers voor Build By ATi (BBA) producten.
  • PBA Drivers
    Reference drivers voor Powered By ATi (PBA) producten.
  • Omega drivers
    Gemodde drivers voor een betere beeldkwaliteit en meer functies. Ook fixen ze sommige bugs zelf. Niet voor 3DMark-freaks!
  • Driverheaven.net
    Het thuisfront van Cyborg en Redsoft. Ze geven daar feedback over hun drivers en ook kun je aanvraagjes doen voor nieuwe samenstellingen.
Belangrijke sites:
  • Rage 3D
    Grote ATi fansite, met uitgebreid forum en het laatste ATi nieuws.
  • Anandtech
    Bron van voor Hardware nieuws, analyse en (p)reviews
  • Uninstall Guide
    Een handleiding om Ati-drivers te deïnstalleren.
  • FileConnect
    Een site waar veel geleakte drivers als eerste te vinden zijn
  • MaxReboot
    Een site als hierboven.
TruForm patches voor spellen:Tools:Waar zijn de volgende kaarten te koop in Nederland ( Via Pricewatch ):En nog een paar naar de 'oude' Radeon 8500 :) :* AaroN dankt de vorige topicstarters voor de lijst met links

[ Voor 0% gewijzigd door AaroN op 24-09-2002 15:22 . Reden: typos ]

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Van het vorige deel: -= Radeon Topic - Deel 57

Zo te zien is het nog wel wat afwachten voor serieuze drivers voor de 9700. Zo te zien ontsnapt geen enkele nieuwe videokaart meer aan wat bugs bij introductie. Enfin, ze zullen het bij ATi wel oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekkel schreef op 24 september 2002 @ 11:36:
Van het vorige deel: -= Radeon Topic - Deel 57

Zo te zien is het nog wel wat afwachten voor serieuze drivers voor de 9700. Zo te zien ontsnapt geen enkele nieuwe videokaart meer aan wat bugs bij introductie. Enfin, ze zullen het bij ATi wel oplossen.
De oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 02:15
Van het vorige deel: -= Radeon Topic - Deel 57 =-
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 11:31:
[...]

De Hercules kaartjes zijn volgens de mensen die de readon's getest hebben. Het best te OCén.
Hmmm :? , ik heb dus een BB Ati Radeon 8500 64Mb LE @ 250/250
Istie dan eigenlijk nog wel de moeite om te oc'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abductor schreef op 24 september 2002 @ 11:44:
Van het vorige deel: -= Radeon Topic - Deel 57 =-

[...]

Hmmm :? , ik heb dus een BB Ati Radeon 8500 64Mb LE @ 250/250
Istie dan eigenlijk nog wel de moeite om te oc'en?
ja tuurlijk wel. Die is gewoon te océn. Maar de Readon9700Pro van Hercules is de beste R9700Pro om te océn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Laten we het hopen. Ik wordt altijd wat zenuwachtig als prime-time hardware al te lang kuren vertoont. Een zwak ATi heb ik weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
  • Laatst online: 05-08 02:15
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 11:48:
[...]

ja tuurlijk wel. Die is gewoon te océn. Maar de Readon9700Pro van Hercules is de beste R9700Pro om te océn
Gr8, maar welke tool moet ik dan gebruiken om hem zover mogelijk te pushen? (liefst vanaf 290/290)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abductor schreef op 24 september 2002 @ 11:57:
[...]

Gr8, maar welke tool moet ik dan gebruiken om hem zover mogelijk te pushen? (liefst vanaf 290/290)
Hierboven, first post. Staan een paar progjes die jou kunnen helpen. PowerStrip is iig een goed progje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
Ik heb dus een maya 2 gigabyte radeon 9700 pro 128mb + tvout
(http://tw.giga-byte.com/products/r9700pro.htm)

Ik had eerst een superstabiele pc: gf3ti200 @ 240/550, xp 1800@2100+ 512 ddr winxppro; fsb:151 3dmark 8300+ (300 watt voeding)

Echter na het installeren van deze radeon alleen maar crashes. Winxp pro opnieuw geinstalleerd etc etc. Tevens zowat alle via 4in1's geprobeerd, kaarten van sloten verwisseld en hdd geformatteerd naar fat32 en naar ntfs. De ene driver na de andere en weer terug.
Ik d8 hmm.... dit is k*t. Ik lees overal dat deze kaart op een xp 1800 gewoon rond de 12000, 13000 3dmarks moet scoren, de mijne haalt amper de 11.000. Ik ben maar eens gaan terugklokken van de fsb en wat blijkt, nu wordt alles ineens een stuk stabieler. Ik kon eerst niet eens een 3dmark cyclus draaien op een 151 fsb. Terug klokken, niets hielp tot ik de standaard waarde van 133 weer instelde en hoera! minder crashes. Maar nog steeds belabberde scores en zo nu en dan toch weer crashes.
Ik snap dr geen zak van. Ik word helemaal treurig. Ik heb wat compares gedaan en ik zie dat mijn kaart in de eerste tests (de game tests) soms tot wel 50 fps minder draait dan andere mensen met een radeon9700 met vergelijkbare systemen. In de andere tests ( bijvoorbeeld de nature of die met die 8 lichtbollen) scoort hij nagenoeg gelijk en soms zelfs ietsie beter.

Crashes hebben trouwens ZEEEER vaak te maken met een ati2dvag.dll.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Ten eerste dus: fsb, waarom zo laag pas stabiel (=lees ietsie minder crashes), (voeding???), ten tweede, die lage 3dmarkscores vooral in de eerste 3 gametests, en als laatste en het belangrijkste: wat is er aan de hand met die ati2dvag.dll's etc.

Als dit niet oplosbaar is dan flikker maar op met die kaart en raad ik iedereen ten zeerste aan een andere kaart te kopen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Wekkel schreef op 24 september 2002 @ 11:52:
[...]

Laten we het hopen. Ik wordt altijd wat zenuwachtig als prime-time hardware al te lang kuren vertoont. Een zwak ATi heb ik weinig aan.
heeft iemand een ietwat snellere mirror? deze loopt op 1,46 kB/sec...!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OcNewB schreef op 24 september 2002 @ 12:02:
[...]

heeft iemand een ietwat snellere mirror? deze loopt op 1,46 kB/sec...!??
snellere mirror.... Die van Ati is supersnel; hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OcNewB

Mischien domme vraag maar heb je de extra voeding wel aangesloten op je Readon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:31
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 12:37:
OcNewB

Mischien domme vraag maar heb je de extra voeding wel aangesloten op je Readon
Tuurlijk is die aangesloten. Anders start je systeem niet eens op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Als het goed is hangt er nog 1 floppy voedingkabel los in je pc. Deze moet je erop aansluiten
Ik moet dus mn kaart op zowel die floppy kabel als de voeding kabel aansluiten? :?

En is het normaal dat m'n kaart 2 keer in de device manager voorkomt?
madashell schreef op 24 september 2002 @ 11:41:
[...]

De oplossing?
Ik mis alleen de bijhorende configscherm drivers? Of kan ik deze gewoon apart installeren?

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op 24 september 2002 @ 12:43:
[...]

Tuurlijk is die aangesloten. Anders start je systeem niet eens op!
Jawel hoor, dan start hij echt wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
OcNewB schreef op 24 september 2002 @ 12:01:

Crashes hebben trouwens ZEEEER vaak te maken met een ati2dvag.dll.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Ten eerste dus: fsb, waarom zo laag pas stabiel (=lees ietsie minder crashes), (voeding???), ten tweede, die lage 3dmarkscores vooral in de eerste 3 gametests, en als laatste en het belangrijkste: wat is er aan de hand met die ati2dvag.dll's etc.
Wanneer ik met mijn Club3D Radeon 9700 Pro (BBATI) een lock up heb dan geeft Windows bij reboot ook aan dat er een infinite loop in ati2dvag.dll voorkwam. Bij mij gebeurt dit trouwens in een beperkt aantal games, en verder draait hij gewoon prima. In Windows zelf geen enkel probleem. 3D Mark 2001 S.E. draait prima in meerdere loops.

Waar ik uit concludeer dat de drivers gewoon nog niet helemaal goed en stabiel zijn is het feit dat Warcraft III in D3D vrijwel direkt vastloopt in een lock up terwijl het eerste menu naar beneden 'valt', terwijl het prima loopt in OpenGL mode. Verder heb ik de afgelopen twee weken TELKENS lock ups gehad met Dungeon Siege, tot ik eergisteren in de videoconfiguratie-tool van DS de 3D renderer van "Radeon 9700 Hardware T&L" verzette naar "Radeon 9700 Hardware". Sindsdien draait DungeonSiege zonder vast te lopen.

Twee duidelijke voorbeelden dat het nog niet goed zit met de drivers...

Oh ja, heb afgelopen weekend m'n standaard Antec 300 Watt voeding vervangen voor een Antec 430 Watt TruePower voeding, maar dat had geen enkele invloed op het aantal lock ups of wanneer ze kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
YoG schreef op 24 september 2002 @ 12:52:
Ik moet dus mn kaart op zowel die floppy kabel als de voeding kabel aansluiten? :?
Die floppy-connector = de voeding-kabel
En is het normaal dat m'n kaart 2 keer in de device manager voorkomt?
Schijnt van wel. Heb ik ook en volgens mij iedereen met een Radeon 9700.
Ik mis alleen de bijhorende configscherm drivers? Of kan ik deze gewoon apart installeren?
Ja, zie bv. http://www.rage3d.com rechts van die pagina, daar staat een link ernaar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Op de Rage3D pagina staat dat ATI nieuwe Radeon 9700 drivers heeft gereleased!!!!!!!!!! 8)

Hier is de URL van de ATI site: http://www.ati.com/support/infobase/4081.html

Het gaat om versie 6178 en hij is 21 MB groot.

[ Voor 0% gewijzigd door Haay op 24-09-2002 13:04 . Reden: URL toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoG schreef op 24 september 2002 @ 12:52:
[...]

je floppykabel is je voedingskabel, je moet niet de flatcable op je readon aansluiten :>

Maar zo'n voedingskabel netzoals eentje die in de floppydrive gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
Ging er geen harddisk molex in die radeons dan?

Workstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
BusMastah schreef op 24 september 2002 @ 13:14:
Je krijgt er toch een molex verloopkabeltje bij...

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[qoute]
[/qoute]

ja!

even een vraagje.
ik heb een P41.7 256Cache met 128MB Rimm op een MSI 850 II Mobo, een SB live, en een netwerk kaartje van 3com 10/100. Een cd writer en 2 Maxtor Hd's

Als ik 3d mark 2001 se 330 draai dan krijg ik alleen maar een score van 7460 eruit, terwijl ik gehoord heb van anderen die met een p4 1.5Gh nog hogere resultaten hebben... Wat kan ik hier aan doen ?? (zonder overclocken btw)

P.S. ik heb wXP pro (schone install)

vraag 2.
Als ik een spel speel op 1024*768 op mijn tv dan zie je het beeld soms hakken... heeft iemand hier ook problemen mee, of weet iemand een oplossing?

groeten,
DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 13:35:
[qoute]
[/qoute]

ja!
nee hoor, er gaat gewoon een floppymolex in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Haay schreef op 24 september 2002 @ 13:02:
Op de Rage3D pagina staat dat ATI nieuwe Radeon 9700 drivers heeft gereleased!!!!!!!!!! 8)

Hier is de URL van de ATI site: http://www.ati.com/support/infobase/4081.html

Het gaat om versie 6178 en hij is 21 MB groot.
En doet Warcraft III het nu zonder uit te vallen? Enfin ik ga het vanavond testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--edit--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bla het lijkt wel of ik achter 14k4 zit ik download die driver nu met 960bytes/sec :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trunksmd schreef op 24 september 2002 @ 13:39:
[...]

En doet Warcraft III het nu zonder uit te vallen? Enfin ik ga het vanavond testen
Dat was volgens mij niet een probleem van Ati hoor. Een vriend van me kan ook geen Warcraft spelen en die heeft een GF2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 13:46:
bla het lijkt wel of ik achter 14k4 zit ik download die driver nu met 960bytes/sec :(
Ik zal ff kieken of ie hier wel sneller gaat :)

damm, hier gaat ie ook al heeeeellllll traag :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 13:47:
[...]

Ik zal ff kieken of ie hier wel sneller gaat :)

damm, hier gaat ie ook al heeeeellllll traag :'(
ff wachten tot het op de mirrors staat... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij staat ook op driverheaven.net maar die link is dood :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 13:03:
[...]

je floppykabel is je voedingskabel
Ik denk dat je de HD connector bedoelt :? floppy is veel kleiner en past er niet op.

Battlefield loopt nog niet echt perfekt met Smoothshader aan en en 1024x780.. bij het laden van een map blijft het beeld zwart maar hoor ik wel geluid.. de monitor verspringt dan naar en andere res.. en dan kan ik verder helemaal niks doen.. systeem is dan locked up :'( gekke is dat het Capslock lampje wel werkt
Maarja ik zal zo s die nwe driver proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
UIteraard heb ik de xtra voeding eraan hangen. De crashes beperken zich tot random. Wat zo raar is is dat als ik de fsb omlaag gooi de crashes in totaal afnemen maar toch nog steeds voorkomen. Het gaat stseeds om die bepaalde .dll's SOms zet ie gewoon de monitor op standby en vervolgens gaat ie daar niet meer uit. Ik heb net op win 98 geprobeerd. Zelfde probleem, nu komt ie na installatie van de drivers niet eens door de win98 opstartprocedure heen. =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoG schreef op 24 september 2002 @ 13:58:
[...]

Ik denk dat je de HD connector bedoelt :? floppy is veel kleiner en past er niet op.

Battlefield loopt nog niet echt perfekt met Smoothshader aan en en 1024x780.. bij het laden van een map blijft het beeld zwart maar hoor ik wel geluid.. de monitor verspringt dan naar en andere res.. en dan kan ik verder helemaal niks doen.. systeem is dan locked up :'( gekke is dat het Capslock lampje wel werkt
Maarja ik zal zo s die nwe driver proberen :)
mmm, op de ati's page staat deze foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.ati.com/designpartners/media/images/r9700bd-lg.jpg

En op GigaByte's page

Afbeeldingslocatie: http://tw.giga-byte.com/products/img/r9700pro.jpg

TomsHardware:
Pics weggehaald omdat deze net te zien waren :)
Due to its high power consumption, the Radeon 9700 requires an external power supply, which is provided by the 3.5" cable. The AGP slot would have been overloaded with this task.

Als dit een HD voedingaansluiting is dan ben ik 8)7

Een HD molex is namelijk veel groter, een HD molex is evengroot als zo'n DDr module... :Z

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2002 14:18 . Reden: meer pics ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
ja je hebt gelijk er moet gewoon een floppy power connector aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Laat iemand het ff wteten als ie die niwue drivers erop heeft staan? Ik heb wel een snelle server waar je ze naar toe kunt uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej, dit is lomp. Ik kan de plaatjes niet meer zien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah op zo'n manier, ik had er een doorlus kabel aanzitten die je tussen een HD molex moest doen, heb ff gechecked en er zit idd een floppy molex op het kaartje... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 11:48:
[...]

Standaard ja, omdat ie koperen heatsink heeft, maar een beetje tweaker kan een BBA waarschijnlijk veel sneller laten draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op 24 september 2002 @ 14:37:
[...]

Standaard ja, omdat ie koperen heatsink heeft, maar een beetje tweaker kan een BBA waarschijnlijk veel sneller laten draaien :)
Ja, met [WC] kan je alles goed laten draaien......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 14:03:

Als dit een HD voedingaansluiting is dan ben ik 8)7

Een HD molex is namelijk veel groter, een HD molex is evengroot als zo'n DDr module... :Z
Yep en hij zit er toch echt op.. ik weet wel het verschil tussen die 2 :z

Afbeeldingslocatie: http://philosophy.gafware.com/images/conn.gif

Bij die "power extension cable" komt 1 draadje uit met een precies dezelfde connector die je ook op je HD zet.. met zowel een mannetje als een vrouwtje uitvoering
...geloof je me nou.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
OcNewB schreef op 24 september 2002 @ 14:07:
ja je hebt gelijk er moet gewoon een floppy power connector aan.
Mensen, even duidelijkheid graag. Ik heb dus wel een club3D 9700 en daaraan hangt gewoon een HD voedingsconnector aan de andere kant van het kabeltje. Op de kaart zelf zit idd een floppy voedingsconnector. Daar loopt ie op en dat doet ie goed. Ik heb overigens wel een enermax 431 Watt voeding.

alles werkt goed: van Unreal 2003 spel tot de nature demo's in 3D mark 2001. Het enige vervelende is de uitval van Warcraft III na 10 - 30 min, die ik overigens gedurende die tijd in alle resoluties en toeters en bellen kan spelen. Overigens ben ik niet de enige met dit probleem getuigende de eerdere post op pagina 1. Dus ik ben razend benieuwd of de nieuwe driver het probleem oplost. Helaas nog 2.5 uur wachten, want ik ben op mijn werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De link op www.driverheaven.net doet het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

wtf!!! Mn pc reboot net spontaan! Heeft ie nog nooit eerder gedaan.. ik zat net een lange post te typen! |:(
Wat kan dat zijn??

De fan van mn voeding doet trouwens een beetje vreemd.. om de 10 seconden gaat ie brommen.. aan uit aan uit enz.. beetje spooky
Tis een 350 watt Enermax met PPR.. is dat te weinig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 14:45:
[...]

Ja, met [WC] kan je alles goed laten draaien......
Zat zelf meer aan prometeia te denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

jongens doe nou ff normaal, t is toch niet zo moeilijk? er zit een extra conector op dat ding met het formaat van een floppymolex, omdat niet iedereen er meer dan 1 heeft, heeft ATi er een verloop stekkertje bij gegeven waarbij je een deze op een grote molex aan kon sluiten, hier zit dan ook een grote molex uitgang op zodat je niet een stekker verliest, deze hoef je niet aan te sluiten, maar allleen als je kabels te kort komt voor HD's

MOLEX->floppymolex+gewone Molex, de floppy molexz sluit je aan op je kaart, die andere op je HD als je dat nodig hebt, anders laat je hem lekker bungelen

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_PyroPath schreef op 24 september 2002 @ 15:01:
jongens doe nou ff normaal, t is toch niet zo moeilijk? er zit een extra conector op dat ding met het formaat van een floppymolex, omdat niet iedereen er meer dan 1 heeft, heeft ATi er een verloop stekkertje bij gegeven waarbij je een deze op een grote molex aan kon sluiten, hier zit dan ook een grote molex uitgang op zodat je niet een stekker verliest, deze hoef je niet aan te sluiten, maar allleen als je kabels te kort komt voor HD's

MOLEX->floppymolex+gewone Molex, de floppy molexz sluit je aan op je kaart, die andere op je HD als je dat nodig hebt, anders laat je hem lekker bungelen
Hehe.....

YoG die connector die jij daar ziet zitten, stop jij er maar een HD-Molex op... :O :z :Z

dat gaat namelijk niet passen.... Maar netzoals The_PyroPath al schreef er zit een verloopstekker bij
YoG schreef op 24 september 2002 @ 14:48:
Bij die "power extension cable" komt 1 draadje uit met een precies dezelfde connector die je ook op je HD zet.. met zowel een mannetje als een vrouwtje uitvoering
...geloof je me nou.... :/
Ja, ofwel er zit een verloopstekker aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 15:09:
[...]
Ja, ofwel er zit een verloopstekker aan
Ja dat bedoelde ik dus de hele tijd.. dat had je toch zelf ook wel kunnen bedenken.. :?

Mijn point was dus -> moet ik zowel het mannetje als het vrouwtje aansluiten voor voldoende voeding..? daar denk ik dus nu serieus aan omdat mn pctje net spontaan rebootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nou met de fsb/AGP bus ?? zijn er mensen die hem wel een stuk omhoog kunnen zetten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
zucht, er is maar 1 van die twee stekkertjes die in het stekkertje past, die uit je voeding komt. Kijk zelf maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Trunksmd schreef op 24 september 2002 @ 15:27:
zucht, er is maar 1 van die twee stekkertjes die in het stekkertje past, die uit je voeding komt. Kijk zelf maar.
zucht, nee hoor.. uit mijn voedingsblok komen zowel mannetjes als vrouwtjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 15:27:
Hoe zit het nou met de fsb/AGP bus ?? zijn er mensen die hem wel een stuk omhoog kunnen zetten ??
Hoe denk je dat ik m'n p4 sneller heb draaien? Kan bij mijn weten alleen maar door FSB te verhogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoG schreef op 24 september 2002 @ 15:31:
[...]

Dezelfde als die je "gewone HD" gaat :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
9 5 0 0

heeft even op de powercolor pagina gestaan

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
Specification

Powered by the AGP 8x RADEON 9500 Visual Processing Unit (VPU).
Complete DirectX 9.0 support for precedented realism and sophisticated visual effects.
SMOOTHVISION 2.0 technology provides new levels of image quality with advanced full-scene anti-aliasing (FSAA) and anisotropic filtering.
Revolutionary new video features including VIDEOSHADER and FULLSTREAM technologies.
128-bit memory interface of the RADEON 9500 utilizes the latest HYPER Z? III bandwidth-conserving technology and provides end users with faster graphics performance.
Supports 64MB of high speed double data rate (DDR) memory @550Mhz clock speed.
Compliant to the AGP 3.0 specification by Intel Corporation supports the corresponding technology, AGP 8X, doubles the peak bandwidth capability of the AGP bus to 2.1GB/s, while retaining compatibility with the previous-generation AGP 4X technology.
Featuring ATI -Industry-leading software suite for the best enhancement and accelerate the ultimate visual experience.
First 8-pixel pipeline architecture provides top 3D performance for both Direct3D and OpenGL games and applications.
Display configuration supports CRT, DVI-I & TV-Out (PAL/NTSC).
Multi-display configuration support with ATI HYDRAVISION software.
Industry-leading hardware DVD video playback with software DVD player support.

Supports 3D resolutions (32-bit color) up to 2048x1536.
Radeon 9500 ATI SMARTSHADER 2.0 technology, supports Microsoft DirectX 9.0 and the latest OpenGL functionality allowing gamers to experience complex, movie-quality effects in next-generation 3D games and applications.
3D Features

Four parallel rendering pipelines.

Four parallel geometry engines.

AGP 8x technology support.

SMARTSHADER 2.0.

Programmable pixel and vertex shaders.

16 textures per pass.

Pixel shaders up to 160 instructions with 128-bit floating point precision

Vertex shaders up to 1024 instructions with flow control.

Multiple render target support.

Shadow volume rendering acceleration.

High precision 10-bit per channel frame buffer support.

Supports DirectX 9.0 and the latest version of OpenGL.

SMOOTHVISION 2.0.

2x/4x/6x full scene anti-aliasing modes.

Adaptive algorithm with programmable sample patterns.

2x/4x/8x/16x anisotropic filtering modes.

Adaptive algorithm with bi-linear (performance) and tri-linear (quality) options.

ATI latest HYPER Z III support.

3-level Hierarchical Z-Buffer with early Z test.

Lossless Z-Buffer compression (up to 24:1)

Fast Z-Buffer Clear.

TRUFORM 2.0.

2nd generation N-Patch higher order surface support.

Discrete and continuous tessellation levels per polygon.

Displacement mapping.

VIDEOSHADER.

Seamless integration of pixel shaders with video.

FULLSTREAM video de-blocking technology for Internet Video.

Noise removal filtering for captured video.

MPEG-2 decoding with motion compensation, iDCT and color space conversion.

All-format DTV/HDTV decoding.

YPrPb component output.

Adaptive de-interlacing and frame rate conversion.

Dual integrated display controllers.

Dual integrated 10-bit per channel 400 MHz DACs.

Integrated 165 MHz TMDS transmitter (DVI & HDCP compliant).

Integrated TV Output support up to 1024x768 resolution (PAL/NTSC)

Optimized for Pentium 4 SSE2 and AMD Athlon 3Dnow!

PC 2002 compliant.

en nog eens wat ingaven van xbitlabs er over

http://www.xbitlabs.com/news/story.html?id=1032715046

Ps: zien of mijn nieuwes submit ook wordt beloond op tweakers.net

SORRY VOOR DE LAYOUT :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, je submit is loos....

je verkloot de hele layout :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
YoG schreef op 24 september 2002 @ 15:31:
[...]

Nou, dan kun je gewoon kiezen, leuk toch. Zolang het maar past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
ALs ik mijn fsb omhoog doe carnivore (dus + 133) dan crashed alles ZEEER snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OcNewB schreef op 24 september 2002 @ 15:46:
ALs ik mijn fsb omhoog doe carnivore (dus + 133) dan crashed alles ZEEER snel
Hitte, crasht pc ook met kast open :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op 24 september 2002 @ 15:32:
[...]

Hoe denk je dat ik m'n p4 sneller heb draaien? Kan bij mijn weten alleen maar door FSB te verhogen...
Ja dat snap ik, maar als ik naar je specs kijk, kom je ook niet zo hoog
(p4 1,8@1,976) ik kom niet verder dan 37Mhz(AGP bus) en op mijn moederboord zit geen AGP fix. Ik mis zoŽn 20% performance. daarom heb ik maar een P4 2.533 besteld kan ik teminste boven de 133 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je de toch al super snelle Ati Radeon 9700 PRO gaan overclocken? Voor die extra 5 fps? Lijkt me een beetje onzin zeker als je kijkt naar de stabiliteit van het systeem waar veel mensen last van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 15:56:
Waarom zou je de toch al super snelle Ati Radeon 9700 PRO gaan overclocken? Voor die extra 5 fps? Lijkt me een beetje onzin zeker als je kijkt naar de stabiliteit van het systeem waar veel mensen last van krijgen.
ja, maar met extreme koeling haal je 20fps meer. Maar océrs zijn océrs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Overklokken van de videokaart heeft eigenlijk alleen zin als de videokaart de zwakste schakel is, omdat je zo nog wat meer performance eruit kunt halen. Als je echter, zoals ik, een Radeon 9700 Pro draait op een Athlon 1200MHz, dan zal overklokken van die 9700 niet of nauwelijks effect hebben, omdat die kaart nu al duimen loopt te draaien als hij zit te wachten tot m'n CPU de boel eindelijk eens doorgerekend heeft! :D

Trouwens, dit is absoluut de LAATSTE keer dat ik een "Limited Edition" moederbord koop! Kocht vorig jaar het MSI K7T Turbo L.E. moederbord, maar dit mobo heeft GEEN mogelijkheid om over te klokken in de BIOS ! :( Heb ik een Athlon Thunderbird die default al unlocked was, KAN ik hem niet overklokken omdat dat op dit moederbord niet kan! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 15:56:
Ik heb het hier niet over het overclocken van de Radeon, maar over het overclocken van de proc, en je kan helaas geen multipiler veranderen op de P4 dus moet je de FSB omhoog trekken. Dit betekend dat ook de AGP bus omhoog moet, maar als dat niet gaat kan je dus niet overclocken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 15:48:
[...]

Hitte, crasht pc ook met kast open :?
Mijn pc draait altijd met kast open. radeon9700 xp1800 512ddr winxxppro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op 24 september 2002 @ 16:15:
Overklokken van de videokaart heeft eigenlijk alleen zin als de videokaart de zwakste schakel is, omdat je zo nog wat meer performance eruit kunt halen. Als je echter, zoals ik, een Radeon 9700 Pro draait op een Athlon 1200MHz, dan zal overklokken van die 9700 niet of nauwelijks effect hebben, omdat die kaart nu al duimen loopt te draaien als hij zit te wachten tot m'n CPU de boel eindelijk eens doorgerekend heeft! :D

Trouwens, dit is absoluut de LAATSTE keer dat ik een "Limited Edition" moederbord koop! Kocht vorig jaar het MSI K7T Turbo L.E. moederbord, maar dit mobo heeft GEEN mogelijkheid om over te klokken in de BIOS ! :( Heb ik een Athlon Thunderbird die default al unlocked was, KAN ik hem niet overklokken omdat dat op dit moederbord niet kan! |:(
Lol das geen Limited Edition maar een Lite Edition die heb ik ook :) maar beetje tweaker voert alles op :) dan maar software matig!

BTW kep me hercules nu de core op 390Mhz lopen gaaf he maar geheugen ga ik vanavond opvoeren kep wat beter en grote koelblokjes er voor.

Owja echt veel problemen krijg je met 300Watt voeding :) kep meteen 400Watt gekocht en loopt me pc stabiel zeg niet normaal meer lag dus echt aan de voeding.
Die voeding zat in me antec kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 16:52:
[...]

Lol das geen Limited Edition maar een Lite Edition die heb ik ook :) maar beetje tweaker voert alles op :) dan maar software matig!

BTW kep me hercules nu de core op 390Mhz lopen gaaf he maar geheugen ga ik vanavond opvoeren kep wat beter en grote koelblokjes er voor.
Software matig océn is niet echt wat je wilt...

maar ja, hij had gewoon wat reviews moeten lezen, dan had ie het wel geweten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Trunksmd schreef op 24 september 2002 @ 15:40:
[...]
Nou, dan kun je gewoon kiezen, leuk toch. Zolang het maar past
YoG schreef op 24 september 2002 @ 15:19:
[...]
moet ik zowel het mannetje als het vrouwtje aansluiten voor voldoende voeding..? daar denk ik dus nu serieus aan omdat mn pctje net spontaan rebootte.
leer 's lezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje.
ik heb een P41.7 256Cache met 128MB Rimm op een MSI 850 II Mobo, een SB live, en een netwerk kaartje van 3com 10/100. Een cd writer en 2 Maxtor Hd's

Als ik 3d mark 2001 se 330 draai dan krijg ik alleen maar een score van 7460 eruit, terwijl ik gehoord heb van anderen die met een p4 1.5Gh nog hogere resultaten hebben... Wat kan ik hier aan doen ?? (zonder overclocken btw)

vraag 2.
Als ik een spel speel op 1024*768 op mijn tv dan zie je het beeld soms hakken... heeft iemand hier ook problemen mee, of weet iemand een oplossing?

groeten,
DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 17:06:
even een vraagje.

vraag 2.

groeten,
DD
Welke windows versie en welke drivers gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

als het goed is komen er uit je voeding 2 soorten conenctors voor randapperatuur, de grote molex vrouwtjes en het vage floppy stekkertje. deze floppy stekkertjes zijn niet in overvloede aanwezig in een systeem dus heeft ATi er een converter kabeltje bijgelevert waarmee je via een grote molex een klein floppy kabbeltje maakt, om er voor te zorgen dat je daardoor niet een grote molex verliest hebben ze echter ook een doorlus gemaakt zodat hij nog steeds in je HD kan.

Hier kan je uit opmaken dat de man van de converterkabel in de vrouw uit je voeding moet en het vrouwen stekkertje van de converter kan weer aan de man van je HD, maar das niet nodig als je al een andre vrouw daaraan hebt hangen. de floppy kabel prak je in Radeon 9700 en verder valt er niets meer over te zeggen, als dit niet duidelijk genoeg is kan je de radeon 9700 opsturen naar mij, moet je ff een mailtje sturen geef ik je wel mn adres ;)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaEagle
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2024

ThaEagle

Debian GNU/Linux

Ik heb een Radeon 8500le besteld en die is onder weg (merk is Club3D)
Ik hoop dat ie een beetje presteert ;)

wOOt kan niet w8en tot ik UT2003 kan spelen (wat nu niet kan met m'n Matrox Millenium G450 :()

Epox 8KRA2+ AMD Athlon 2400+ 768 Mb DDR Club3D Nvidia Geforce 5900 XT Asus 50x CD-rom AOpen 4x CD-R Maxtor 60 GB UDMA 133 Seagate 160 GB UDMA100 HP M700 WinXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Laatst online: 08-09 10:28
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 17:06:
even een vraagje.

vraag 2.

groeten,
DD
Met wat voor kaart is dit eigenlijk, zie het namelijk nergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
zijn er ofzo geen mensen die uitkijken naar de 9500.
lijkt mij een zeer leuk kaartje.
een soort te met ti4200 die de ti4600 kan halen.
maar dan met een standaard snelheid die dicht bij de ti4600 ligt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
gp500 schreef op 24 september 2002 @ 18:48:
zijn er ofzo geen mensen die uitkijken naar de 9500.
lijkt mij een zeer leuk kaartje.
een soort te met ti4200 die de ti4600 kan halen.
maar dan met een standaard snelheid die dicht bij de ti4600 ligt. :*)
Ja, inderdaad ik probeer ook telkens een ATI 9500 discussie op gang te brengen, maar niemand reageert op het nieuws dat ik hier soms neerplant.
Ook mij lijkt dit een heel interesant kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 15:52:
[...]

Ja dat snap ik, maar als ik naar je specs kijk, kom je ook niet zo hoog
(p4 1,8@1,976) ik kom niet verder dan 37Mhz(AGP bus) en op mijn moederboord zit geen AGP fix. Ik mis zoŽn 20% performance. daarom heb ik maar een P4 2.533 besteld kan ik teminste boven de 133 uit.
Dat komt omdat niemand in proc's en mobo's me wilde helpen met de vraag hoe ik m'n FSB verder kan verhogen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD lover schreef op 24 september 2002 @ 18:56:
[...]

Ja, inderdaad ik probeer ook telkens een ATI 9500 discussie op gang te brengen, maar niemand reageert op het nieuws dat ik hier soms neerplant.
dit lijkt mij ook een wreede kaart, alleen is het de vraag wanneer ik een 3dkaart ga halen, aangezien ik binnenkort een nieuw systeem ga maken. Als ik nu zou moeten kiezen zou het een leadtek ti4200 128mb( standaard vivo ) worden.
Tja...wachten is dom zeggen ze. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
AMD lover schreef op 24 september 2002 @ 18:56:
[...]

duurd niet al te lang dan wordt hij uitgebracht en de eerste reviews zullen er wel aan komen.
zover ik kan zien kun je aannemen dat alle fabrikanten al een final-hardware versie hebben. >:) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik ben ff aan het rekenen geslagen en meer dan alleen een videokaart zit er binnenkort niet echt in, ik heb een XP 1700+, welke op 149 FSB draait, dus 2000+ snelheid, maar toch net sneller door hogere FSB, als ik die Radeon 9700 ergens in november ga halen, dan wil ik de multiplier unlocken kijken of ik dan op een 166 FSB terrecht kan komen, zou dat voorlopig genoeg wezen voor de radeon 9700? misschien dat er later nog een proc upgrade volgt maar meer echt niet, daar is geen geld voor dus kan ik dan beter wachten en in een keer upgraden als het nodig is? Of toch in november upgraden naar de 9700 en stukje bij beetje upgraden?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
Mensen, ik heb net de nieuwe driver getest, nl die ...6178 Deze is net zo waardeloos als zijn voorganger de 6166. Ik heb maar weer mijn oude drivers geinstalleerd met de d3d patch erbij. Alleen krijg ik nu 3d mark 2001 helemaal niet meer aan de gang. Wat nu? Ik word hier harstikke moe van. Zeker als de driver update een achteruitgang blijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert
  • Laatst online: 10-09 19:49
De verschillende uitvoeringen:

News : Neue Grafikkarten von ATI
Erstellt am 09-24-2002 02:55 PM von dbode

--------------------------------------------------------------------------------
ATI stellt Ende September neue Grafikkarten vor - der Konter auf nVidia´s 8X AGP-Karten

ATI´s neues Flagschiff, die Radeon 9700 Pro, hatten wir ebenso schon im Test wie die Mainstream-Lösung Radeon 9000 Pro. Zu diesen beiden neuen Karten kommen Ende September weitere Versionen, die im November den Weg in den Handel finden werden. Die Radeon 9700, die Radeon 9500 Pro und die Radeon 9500 sind vom Namen her schon oft durch die News gegeistert, doch die Spezifikationen waren bislang noch nicht klar - wir haben jetzt die Daten für die Grafikkarten.

Die Radeon 9700 Pro besitzt bekannter Weise eine Taktung von 325 Mhz Kerntakt und 620 Mhz Chiptakt. Das 256bit-Speicherinterface ist ebenso eines der herausragenden Features wie der 8xAGP-Bus und die 8 Rendering Pipelines. Doch der Preis ist mit ca. 400 Euro noch recht hoch - also nichts für den sparsamen Gamer.

Die Radeon 9700 ist die etwas günstigere Variante der Karte. Mit nur noch 550 Mhz Speichertakt und 275 Mhz Coretakt hat ATI die Taktraten nach unten justiert, ansonsten ist die Karte von der Architektur allerdings eine "normale" Radeon 9700 Pro. Man möchte diese Karte Ende September vorstellen und im November zum Weihnachtsgeschäft in den Läden verkaufen. Zu einem Preis von nur noch 300 Euro wird das sicherlich auch ein interessantes Weihnachtsschnäppchen.

Auch DirectX 9-fähig sind die Radeon 9500-Karten, wobei die Radeon 9500 Pro mit 275 Mhz Chip- und 550 Mhz Speichertakt zunächst der Radeon 9700 identisch erscheint. Allerdings hat man das Speicherinterface zurechtgestutzt - nur noch 128bit breit ist der DDR-SDRAM angebunden, die Bandbreite sinkt somit um 50%. Allerdings besitzt die Karte weiterhin 8 Rendering Einheiten und die sonstigen Features der großen Brüder. Die Karte wird ebenso im November auf den Markt kommen und ungefähr 219 Euro kosten.

Die Radeon 9500 ist dann schließlich die kleinste Karte, die Direct X9 bietet - mit identischen Taktraten wie die Radeon 9500 Pro ist sie ausgestattet, jedoch besitzt sie nur noch 64 MB (teilweise auch 128 MB) und ein 128 bit-Speicherinterface. Auch hat man die Rendering Pipelines auf 4 verkleinert. Das Produkt soll gegen die Ti4200 in den Ring steigen und für einen Preis von knapp 179 Euro über die Ladentheke gehen.

Die Karten werden Ende Oktober / Anfang November auf den Markt kommen. Die Radeon 9500 Pro wird es wahrscheinlich nur von ATI geben, ATI stellt es jedoch den Boardherstellern frei, auch für die Radeon 9500 ein 256bit-Speicherinterface zu wählen - dann hätte man eine Karte mit 4 Rendering-Pipelines, aber 256bit Interface. Die Radeon 9500 Pro wird dabei ein neues Boardlayout bekommen, da mit 128 MB Speicher auf einem 128bit-Kanal eine höhere Speichermenge bewältigt werden muß (bislang 64 MB / 128bit). Als Speicher wird von den meisten Firmen wohl Infineon oder Hynix-RAM eingesetzt. Der Herbst wird also heiß und das Weihnachtsgeschäft erst recht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er niets van:

'k heb net alle drivers geinstalleerd (de nieuwe voor ATI, MSI, Intel, Creative enz) maar geen succes. Ding is gewoon traag. In 3dMark kom ik uit tussen de GF2MX!!!

:(

Iemand tips om je pc sneller te maken (n00b vraag :) )

DD

- Met wat voor kaart is dit eigenlijk, zie het namelijk nergens
Met een Radeon9700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 21:36:
Ik snap er niets van:

'k heb net alle drivers geinstalleerd (de nieuwe voor ATI, MSI, Intel, Creative enz) maar geen succes. Ding is gewoon traag. In 3dMark kom ik uit tussen de GF2MX!!!

:(

Iemand tips om je pc sneller te maken (n00b vraag :) )

DD

- Met wat voor kaart is dit eigenlijk, zie het namelijk nergens
Met een Radeon9700
Als je nou een begint met te vertellen wat voor pc je hebt.

En wat bedoel je met wat voor kaart is dit eigenlijk?
Je weet niet wat voor kaart je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:39
ik heb een paar vraagjes :Y)

- 3D mark 2001 klapt er soms uit, terug naar het bureaublad, iemand een oplossing?
- 3D mark 2001 geeft geen D3D pure hardware T&L weer, oplossing :?
- als ik 3D mark wél aan de praat hou dan haal ik maar 7000 punten, mijn systeem moet toch wel wat beter kunnen dan dat? ( zie onder )
- Mijn ATi-controllpanel is verdwenen, terwijl ik toch gewoon de laatste ATi drivers heb geinstalleerd, op de officiele manier, hoe krijg ik die weer terug?
- Ik heb zo'n progje gedownload, RadeonTweaker, Is dit een goed progje :? En hoe kan ik mijn radeon hiermee zo instellen dat ie het snelst draait :?

Systeem:
MSI 745Ultra
XP 2000+
Hercules 8500LE
512 MB PC2700 DDR

Alvast bedankt :Y)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

windows effe er opnieuw opzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Als je nou een begint met te vertellen wat voor pc je hebt.
(had het al eerder gepost :)

P4 1.7 @ 1.7
MSI I850Pro 6339
128 PC800 Rimm Kingston
Creative SB Live 1024
Radeon 9700 PRO
Maxtor 20Gb 7200
Maxtor 80Gb 5400
3Com 10/100
Mo Drive
Memorexx CD-R/W 32

Windows XP met alle updates (clean)
laatste drivers voor Mobo, lan, sound en AGP/chip.
refresh fix
geen tweak of oc progs

- En wat bedoel je met wat voor kaart is dit eigenlijk?
iemand vroeg het ... :)
- Je weet niet wat voor kaart je hebt?
-^^^^^^^^^^-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:31

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
je moet de control panel weer apart downloaden...
en tja, ik heb heb zelf ook dat niet alles super stabiel nog loopt. Ligt gewoon aan de drivers.
Komt wel goed mense gewoon geduld hebben :) en genieten van wat je wel kan spelen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 22:13:
windows effe er opnieuw opzetten :)
maar dit is een schone install.............. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ja ja, het is gewoon even afwachten tot alle bugs eruit zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Noppie59 schreef op 24 september 2002 @ 20:56:
De verschillende uitvoeringen:

News : Neue Grafikkarten von ATI
Erstellt am 09-24-2002 02:55 PM von dbode

*** knip ***

Als Speicher wird von den meisten Firmen wohl Infineon oder Hynix-RAM eingesetzt. Der Herbst wird also heiß und das Weihnachtsgeschäft erst recht...
Hmm.. interessant stukje. Dus even kort samengevat:
  • Radeon9700 Pro
    325/620
    DX9, 8 pipes, 256 Bits, 128 MB
    €400,-
  • Radeon9700
    275/550
    DX9, 8 pipes, 256 Bits, 128 MB
    €300,-
    Beschikbaar: November
  • Radeon9500 Pro
    275/550
    DX9, 8 pipes, 128 Bits, 128 MB
    €219,-
    Beschikbaar: November
  • Radeon9500
    275/550
    DX9, 4 pipes, 128 Bits, 64 MB
    €179,-
De Radeon9500 wordt tegenover de Ti4200 gepositioneerd en kan ook met 256 Bits geheugeninterface geleverd worden, maar dan heeft-ie maar 4 pipes.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
ja als eenmaal die drivers goed zijn.. dan gaon we blaesen!!! Ik heb momenteel een beetje een haat/liefde verhouding met mijn gigabyte maya 2 radeon9700. Crasht bij een fsb van 134 al en overcloken... laat ik daar maar niet over beginnen. crash crash crash bsod crash crash ARGH soms wou ik dat ik dat ding nooit had gekocht! maja.. aan de andere kant ik wacht wel een maandje en dan top drivers, bios update blablabla en WHOHOO there we go !! (ja ik weet het kut bericht maja..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:31

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Damn ik voelde net ff aan me memchips van de radeon 9700... (na verhit potje quake :))
HEET!
kan hem niet echt lang vasthouden, dus zal wel tegen de 60 graden aan liggen.
Wel hoog op zich...
Misschien eens een modje plaatsen :)
Ik denk dat dat de rede is waarom die zo slecht overclockbaar is...
Hij wordt gewoon te heet dan.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Ik heb die van gigabyte daar zitten al heatsinks op. Alleen dat alu plaatje aan de achterkant.. damn dat ding wordt HEET!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
ik heb een 8500LE hoor, geen 9700........ Ik mag toch aannemen dat ik van al dit soort probs geen last hoef te hebben ( en in eerdere installs btw ook niet gehad )

maar zo te zien hebben jullie geen ideëen :(

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
WOOOOOHOOOO die nieuwe drivers hebben mn computer weer stabiel gemaakt :D
net ruim 40 minuten bf1942 gespeeld, normaal lukte het nooit langer dan 20 min en dan zat ie vast :D

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Verwijderd

Nieuwe drivers zijn voor mij idd een uitkomst :

http://service.madonion.com/compare?2k1=4572929
eerst had ik 7450 marks nu 9868 3D marks :) :) :) :) (zonder tweak of OC)

/me = happy

maar het kan nog beter, iemand iedeen???
DD

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
hoi daar,

ik haal met m'n putertje 9583 3dmarks...
m'n specs staan in m'n sig...
ik gebruik de omega plutonium 1.1.18a drivers en heb m'n radeon 8500 LE overclocked op 275/275

is er any way dat ik die radeon zo afgesteld krijg dat ik boven de 10 000 3dmarks geraak?

(cpu overclocken gaat niet, intel mobo)

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Verwijderd

Tampie2000 schreef op 24 september 2002 @ 22:57:
ik heb een 8500LE hoor, geen 9700........ Ik mag toch aannemen dat ik van al dit soort probs geen last hoef te hebben ( en in eerdere installs btw ook niet gehad )

maar zo te zien hebben jullie geen ideëen :(
RadeonTweaker is al oud, werkte prima met de eerste Radeon. De ontwikkeling is gestopt toen de 8500 net op de markt was. Zou het nu niet meer gebruiken ;)

Misschien hangt hier ook je problemen met 3DMark mee samen. Anders is er een patch uit voor 3DMark.

Control-panel is gewoon los te installeren (en te downloaden).

En ja, je score is te laag (hier 8341 @ 275/275 op 1800MP)

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

iemand nog idee waarom nfs porsche het bij mij niet goed doet ? (zie deel 57)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• NaWA
  • Laatst online: 11-08 05:08

NaWA

Hai, I Copy desu!

heeft iemand hier toevallig ook wel eens vaker last van gehad dat de radeon 9700 pro ook wel eens in 2D crasht? Ofja crasht.. dat het beeld bevriest en je je muispijltje niet kunt bewegen. Soort van "hardlock".

Ik namelijk wel eens af en toe. De enigste remedie is dan de powerknop inhouden zodat ie opnieuw opstart.

Owhja mijn specs:
Radeon 9700 Pro
Tyan Tiger MPX S2466N-4M
2x AMD MP 2000+
512 mb Dane-Elec DDR2100 ECC REG

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• 6K
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

ik heb hetzelfde gehad met de radeon9700 op een asus A7V8X... heb uiteindelijk de kaart maar gerolen voor een GF4ti4600... deze loopt als een trein. Pak die radeon wel weer als ik zeker weet dat ie goed is.
Ik heb mezelf 5 dagen zitten frustreren over die kaart totdat ik op het punt stond mijn vlamnieuwe PC het raam uit te gooien... dat is het me niet waard...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.