128 mb geheugen met xp is wat weinig... En zet je FSB omhoog...Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 00:15:
Nieuwe drivers zijn voor mij idd een uitkomst :
http://service.madonion.com/compare?2k1=4572929
eerst had ik 7450 marks nu 9868 3D marks![]()
![]()
![]()
(zonder tweak of OC)
/me = happy
maar het kan nog beter, iemand iedeen???
DD
Verwijderd
het ligt eraan wat je nu hebt. Als je nu een GF3 of GF4 hebt is een R9700 echt niet nodigThe_PyroPath schreef op 24 september 2002 @ 19:35:
Ik ben ff aan het rekenen geslagen en meer dan alleen een videokaart zit er binnenkort niet echt in, ik heb een XP 1700+, welke op 149 FSB draait, dus 2000+ snelheid, maar toch net sneller door hogere FSB, als ik die Radeon 9700 ergens in november ga halen, dan wil ik de multiplier unlocken kijken of ik dan op een 166 FSB terrecht kan komen, zou dat voorlopig genoeg wezen voor de radeon 9700? misschien dat er later nog een proc upgrade volgt maar meer echt niet, daar is geen geld voor dus kan ik dan beter wachten en in een keer upgraden als het nodig is? Of toch in november upgraden naar de 9700 en stukje bij beetje upgraden?
Verwijderd
Sjees, ik krijg 3DMark niet aan de gang.... Wat is dat nou.. 3DMark is toch maar een Bench prog... Ofwel het is toch waardeloosTrunksmd schreef op 24 september 2002 @ 20:42:
Mensen, ik heb net de nieuwe driver getest, nl die ...6178 Deze is net zo waardeloos als zijn voorganger de 6166. Ik heb maar weer mijn oude drivers geinstalleerd met de d3d patch erbij. Alleen krijg ik nu 3d mark 2001 helemaal niet meer aan de gang. Wat nu? Ik word hier harstikke moe van. Zeker als de driver update een achteruitgang blijkt
No offense, maar als 3d-mark niet werkt hoef je meestal al niet aan welke game dan ook te beginnen...Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 08:38:
[...]
Sjees, ik krijg 3DMark niet aan de gang.... Wat is dat nou.. 3DMark is toch maar een Bench prog... Ofwel het is toch waardeloos
Verwijderd
- Geen 3DMark draaienTampie2000 schreef op 24 september 2002 @ 22:04:
ik heb een paar vraagjes
- 3D mark 2001 klapt er soms uit, terug naar het bureaublad, iemand een oplossing?
- 3D mark 2001 geeft geen D3D pure hardware T&L weer, oplossing
- als ik 3D mark wél aan de praat hou dan haal ik maar 7000 punten, mijn systeem moet toch wel wat beter kunnen dan dat? ( zie onder )
- Mijn ATi-controllpanel is verdwenen, terwijl ik toch gewoon de laatste ATi drivers heb geinstalleerd, op de officiele manier, hoe krijg ik die weer terug?
- Ik heb zo'n progje gedownload, RadeonTweaker, Is dit een goed progjeEn hoe kan ik mijn radeon hiermee zo instellen dat ie het snelst draait
Systeem:
MSI 745Ultra
XP 2000+
Hercules 8500LE
512 MB PC2700 DDR
Alvast bedankt
- Tja, wat is 3DMark nou.. Ja een moment opname en geprogged voor Nvidia
- De controlpanel downen van de ati site
- Ja, ReadonTweaker is goed. En JIJ moet zelf de beste instelling eruit halen. Want "Rule1" Elk systeem is anders...

Verwijderd
Tja, DOHHH wind je het gek dat je geen hoge scores haaltVerwijderd schreef op 24 september 2002 @ 22:15:
- Als je nou een begint met te vertellen wat voor pc je hebt.
(had het al eerder gepost
P4 1.7 @ 1.7
MSI I850Pro 6339
128 PC800 Rimm Kingston
Creative SB Live 1024
Radeon 9700 PRO
Maxtor 20Gb 7200
Maxtor 80Gb 5400
3Com 10/100
Mo Drive
Memorexx CD-R/W 32
Windows XP met alle updates (clean)
laatste drivers voor Mobo, lan, sound en AGP/chip.
refresh fix
geen tweak of oc progs
- En wat bedoel je met wat voor kaart is dit eigenlijk?
iemand vroeg het ...
- Je weet niet wat voor kaart je hebt?
-^^^^^^^^^^-

Je hebt maar 128MB geheugen...

Verwijderd
dat is echt bullshit... Bij mijn TNT2 liep 3DMark nooit, maar elk D3D game liep als een zonnetjejohnnyv.nl schreef op 25 september 2002 @ 08:40:
[...]
No offense, maar als 3d-mark niet werkt hoef je meestal al niet aan welke game dan ook te beginnen...
Verwijderd
Heeft iemand the thing al werkend gekregen? Ik heb de oude drivers geprobeerd met die d3dpatch en de nieuwste drivers. Allebei geen suc6....
Hij knalt er bij mij uit na het d3d intro filmpje als dat sneeuw/zwart/wit beeld komt.
ty
Hij knalt er bij mij uit na het d3d intro filmpje als dat sneeuw/zwart/wit beeld komt.
ty
best grappig, ik zie dat sommige mensen hier met een p4 2,5ghz en een radeon 9700 pro zo'n 9.000 punten halen, terwijl ik met mn 1ghz en ook een 9700 pro 7200 haal
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Ik heb gisteren uiteraard ook die nieuwe drivers (6178) gedownload en geinstalleerd. Helaas geen verandering bij mij met betrekking tot lock ups in de paar games waar ik dat probleem mee heb. 
Wel cool dat de SmartGart utility van ATI het met deze drivers weer doet, hoewel het bij mij dus geen verschil uitmaakt.
Helaas bij mij nog steeds lock ups in o.a. BF1942 en NWO MP beta 2.1 dus, en daar baal ik best wel van.
Nu vraag ik me af of het misschien verband zou kunnen hebben met de voltages die ik op de diverse lijnen heb
Zou iedereen, of je Radeon 9700 Pro nou helemaal perfect draait of dat je ook last van lock ups hebt, eens de verschillende voltages op je moederbord kunnen aangeven, ter vergelijking?
Bij mij is het dus als volgt:
+3,3 Volt --> 3,25 Volt. Beetje aan de lage kant misschien ?
+5 Volt --> 4,98 Volt daadwerkelijk. Goed dus.
+12 Volt --> 11,71 Volt. Ook beetje laag ?
CPU Core --> 1,71 Volt. Misschien ook een beetje aan de lage kant ?
Helaas biedt het BIOS van mijn MSI K7T Turbo Lim. Ed. mobo geen mogelijkheid voor voltage tweaking
Dus als de lock ups met m'n Radeon 9700 bij mij inderdaad aan deze te lage voltages liggen, dan zal ik denk ik toch genoodzaakt zijn om uit te kijken naar een ander mobo....
Wel cool dat de SmartGart utility van ATI het met deze drivers weer doet, hoewel het bij mij dus geen verschil uitmaakt.
Helaas bij mij nog steeds lock ups in o.a. BF1942 en NWO MP beta 2.1 dus, en daar baal ik best wel van.
Nu vraag ik me af of het misschien verband zou kunnen hebben met de voltages die ik op de diverse lijnen heb
Zou iedereen, of je Radeon 9700 Pro nou helemaal perfect draait of dat je ook last van lock ups hebt, eens de verschillende voltages op je moederbord kunnen aangeven, ter vergelijking?
Bij mij is het dus als volgt:
+3,3 Volt --> 3,25 Volt. Beetje aan de lage kant misschien ?
+5 Volt --> 4,98 Volt daadwerkelijk. Goed dus.
+12 Volt --> 11,71 Volt. Ook beetje laag ?
CPU Core --> 1,71 Volt. Misschien ook een beetje aan de lage kant ?
Helaas biedt het BIOS van mijn MSI K7T Turbo Lim. Ed. mobo geen mogelijkheid voor voltage tweaking
Verwijderd
Tja, maar die mensen hebben ook 128 of 256meg intern geheugenFireFoz schreef op 25 september 2002 @ 09:23:
best grappig, ik zie dat sommige mensen hier met een p4 2,5ghz en een radeon 9700 pro zo'n 9.000 punten halen, terwijl ik met mn 1ghz en ook een 9700 pro 7200 haal
En ik zie op 3dmark mensen met een 1ghz en gf4 ti4200 boven de 13000 puntjes uitkomen. Betekend dat dat ze een supersnelsysteem hebben? Nee, dat betekend dat ze heel waarschijnlijk met de scores hebben gecheat (dat kan tegenwoordig ook al, cheaten op 3dmark..... woohoo) vooral als je kijkt dat alle anderen met gf4 en ~1ghz proc rond de 8000 3dmarks zitten. 3dmark is zo betrouwbaar dus niet, geef mij maar liever de ut2k3 benchmark (is nog mooier en sneller ook
)
Verwijderd
yeps, maar ja. 3DMark was nooit al zuivere koffie hoorGambitRS schreef op 25 september 2002 @ 09:33:
En ik zie op 3dmark mensen met een 1ghz en gf4 ti4200 boven de 13000 puntjes uitkomen. Betekend dat dat ze een supersnelsysteem hebben? Nee, dat betekend dat ze heel waarschijnlijk met de scores hebben gecheat (dat kan tegenwoordig ook al, cheaten op 3dmark..... woohoo) vooral als je kijkt dat alle anderen met gf4 en ~1ghz proc rond de 8000 3dmarks zitten. 3dmark is zo betrouwbaar dus niet, geef mij maar liever de ut2k3 benchmark (is nog mooier en sneller ook)
ik had october gehoopt, maar nu wil ik reviewsCJ schreef op 24 september 2002 @ 22:40:
[...]
Hmm.. interessant stukje. Dus even kort samengevat:De Radeon9500 wordt tegenover de Ti4200 gepositioneerd en kan ook met 256 Bits geheugeninterface geleverd worden, maar dan heeft-ie maar 4 pipes.
- Radeon9700 Pro
325/620
DX9, 8 pipes, 256 Bits, 128 MB
€400,-- Radeon9700
275/550
DX9, 8 pipes, 256 Bits, 128 MB
€300,-
Beschikbaar: November- Radeon9500 Pro
275/550
DX9, 8 pipes, 128 Bits, 128 MB
€219,-
Beschikbaar: November- Radeon9500
275/550
DX9, 4 pipes, 128 Bits, 64 MB
€179,-
en die prijs word wel wat lager denk ik, want de ti4200 zal wel zakken vanwege de komst van 9500
ooooook. 3dmark klapt er hier uit als ik mijn 3dkaart ietsjes te ver overclock, elke andere 3d game van directx of opengl werkt dan wel gewoon goed.johnnyv.nl schreef op 25 september 2002 @ 08:40:
[...]
No offense, maar als 3d-mark niet werkt hoef je meestal al niet aan welke game dan ook te beginnen...
Komt er nog bij dat 3dmark hier een heeeeele lange tijd niet heeft gedraaid omdat ie niet overweg kon met mijn radeon8500 (tot de 330 patch, dus als je die nog niet hebt en 3dmark werkt niet, download hem dan
Verwijderd
>quote:
>--------------------------------------------------------------------------------
>Double_dd schreef op 25 september 2002 @ 00:15:
>Nieuwe drivers zijn voor mij idd een uitkomst :
>
>http://service.madonion.com/compare?2k1=4572929
>eerst had ik 7450 marks nu 9868 3D marks (zonder tweak of OC)
>
>* Double_dd = happy
>
>maar het kan nog beter, iemand iedeen???
>DD
>
>--------------------------------------------------------------------------------
>
>
>128 mb geheugen met xp is wat weinig... En zet je FSB omhoog...
- ik kwam er achter dat het 256 is
foutje, maar hoe zet ik mijn FSB omhoog, en hoe hoog mag/kan die, ik heb nl geen extra koeling of zo.
>Tja, DOHHH wind je het gek dat je geen hoge scores haalt
>
>Je hebt maar 128MB geheugen...
'tis 256 Rimm foutje van mij...
k haal nu 9978 ... maar ik wil meer...
p.s. UT2003 draait op 1024 * 768 met alle eye-candy perfect!
>
>
>* Double_dd = happy
>
>DD
>
>
>
- ik kwam er achter dat het 256 is

>Tja, DOHHH wind je het gek dat je geen hoge scores haalt
>
>Je hebt maar 128MB geheugen...
'tis 256 Rimm foutje van mij...
k haal nu 9978 ... maar ik wil meer...
p.s. UT2003 draait op 1024 * 768 met alle eye-candy perfect!
Kun je m.b.v. je jumpers doen of in je bios. Voor de temperatuur kun je verscheidene progjes gebruiken om ze te monitoren... (Gebruik hier asus probe, is echter alleen voor asus)Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 09:58:
>quote:
>
>
>* Double_dd = happy
>
>DD
>
>
>
- ik kwam er achter dat het 256 isfoutje, maar hoe zet ik mijn FSB omhoog, en hoe hoog mag/kan die, ik heb nl geen extra koeling of zo.
Moet je de res eens op 1600x1200 zetten met 16xfsaa en 4xaa, dat noem ik gamen... (En als dat werkt draait 3d mark meestal ook wel goedVerwijderd schreef op 25 september 2002 @ 08:47:
[...]
dat is echt bullshit... Bij mijn TNT2 liep 3DMark nooit, maar elk D3D game liep als een zonnetje
edit:
Zie UT 2k3 met een tnt2 ook niet op 800x600 met alles high/normal draaien
Zie UT 2k3 met een tnt2 ook niet op 800x600 met alles high/normal draaien
En voor de andere poster: Volgens mij valt er met de UT 2k3 benchmark nog wel wat meer te cheaten
Verwijderd
is een clean instal van windhoos belangrijk? Ik had eerst een TnT2 draaien onder winxp en nu de radeon 9700pro zonder clean instal.
ik vindt de prestaties in mafia nl. een beetje tegenvallen(1280*1024 alles max, zie sig voor specs) en in morrowind ook een beetje(alles max), (of trekt dit spel zo ongelofelijk hard?)
ik vindt de prestaties in mafia nl. een beetje tegenvallen(1280*1024 alles max, zie sig voor specs) en in morrowind ook een beetje(alles max), (of trekt dit spel zo ongelofelijk hard?)
Verwijderd
Welke Readon9700 is nou het best.Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 10:52:
is een clean instal van windhoos belangrijk? Ik had eerst een TnT2 draaien onder winxp en nu de radeon 9700pro zonder clean instal.
ik vindt de prestaties in nl mafia een beetje tegenvallen(1280*1024 alles max, zie sig voor specs) en in morrowind ook een beetje(alles max), (of trekt dit spel zo ongelofelijk hard?)
ik ga zelf de Readon9700Pro halen van Hercules. Omdat deze het beste te océn is.
Verwijderd
alle radeons zijn goed, de 1 is wat beter te OCen(zoals hercules), met gigabyte kom je ook een heel OC eind(denk ik), zit grote cooler en meer heatsinks op
Even een klein vraagje ik heb nu de Club3d 9700 pro en ben er zeer te vreden over.
Alleen is mijn hele systeem watergekoeld (zie Sig). nu wil ik graag weten of je een GF 4 koelblok ook op een ati zou kunnen krijgen. wat ik heb gezocht maar voor Ati is er zelf nog niet iets speciaals op de markt.
Alleen is mijn hele systeem watergekoeld (zie Sig). nu wil ik graag weten of je een GF 4 koelblok ook op een ati zou kunnen krijgen. wat ik heb gezocht maar voor Ati is er zelf nog niet iets speciaals op de markt.
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
Verwijderd
ja, maar als je serieus een videokaart wilt océn dan gebruik je andere koeling zoals [WC] wnat dan haal je pas 15fps verschilVerwijderd schreef op 25 september 2002 @ 10:57:
alle radeons zijn goed, de 1 is wat beter te OCen(zoals hercules), met gigabyte kom je ook een heel OC eind(denk ik), zit grote cooler en meer heatsinks op
Kijk bij www. dangerden.com, is een blok speciaal voor de radeon 9700Dark Angel schreef op 25 september 2002 @ 11:03:
Even een klein vraagje ik heb nu de Club3d 9700 pro en ben er zeer te vreden over.
Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
Het valt mij trouwens op dat heel veel mensen problemen hebben met hun radeon 9700.
Ik heb helemaal geen last, superstabiel,draait alles, ziet erg echt vet uit!!!!!!!!
Een paar tips:
-Neem een voeding van een goed merk die 350 watt of hoger is(enermax, antec,etc)
-De kaart loopt vast als de fsb met meer als 12% verhoogd wordt(en daarbij de agp/pci poort met 12%), dit heb ik ondervonden door veel op rage 3d te kijken.
-ik ben zelf op intel overgestapt vanwege hun chipsets, die zijn echt onovertroffen en superstabiel.Ik had hiervoor Via, Sis, Etc, maar die leveren toch vaak problemen op.
-Probeer eerst de pc te draaien zonder je creative soundcard hiermee zijn ook vaak problemen.
-Doe een clean install van windows als je de radeon 9700 gaat gebruiken.
-Let op dat er geen irq's wordeb geshared.
-zorg voor een beetje ventilatie in je kast.
Ik heb helemaal geen last, superstabiel,draait alles, ziet erg echt vet uit!!!!!!!!
Een paar tips:
-Neem een voeding van een goed merk die 350 watt of hoger is(enermax, antec,etc)
-De kaart loopt vast als de fsb met meer als 12% verhoogd wordt(en daarbij de agp/pci poort met 12%), dit heb ik ondervonden door veel op rage 3d te kijken.
-ik ben zelf op intel overgestapt vanwege hun chipsets, die zijn echt onovertroffen en superstabiel.Ik had hiervoor Via, Sis, Etc, maar die leveren toch vaak problemen op.
-Probeer eerst de pc te draaien zonder je creative soundcard hiermee zijn ook vaak problemen.
Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
Goed, mijn gigabyte maya 2 (r9700) crasht al bij een verhoging van de fsb van 5% ten tweede, volgens mij moet een voeding van 300 watt ook wel voldoende zijn; wat hangt er nou aan?? een xp1800 een pci sb512 kaartje, een lan kaart en een radeon9700.
Tot deze kaart had ik nergens problemen mee; een gf3ti-200 @250/550 op een fsb van 151 en alles superstabiel.
Het zijn gewoon de drivers en waarschijnlijk komen er ook nog wel bios updates...
(maar alles helpt, net als bovenstaande post)
Tot deze kaart had ik nergens problemen mee; een gf3ti-200 @250/550 op een fsb van 151 en alles superstabiel.
Het zijn gewoon de drivers en waarschijnlijk komen er ook nog wel bios updates...
(maar alles helpt, net als bovenstaande post)
Precies mijn ervaring, ik heb zelden zo'n screamende snelle stabiel config gehad, de R9700 met de P4T533C met 1066 RIMM loop echt nooit vast, ik zit ook op 144 fsb, met m'n GF4 kon ik niet hoger, puur de RIMM de aan z'n tax zit.Halo_Master schreef op 25 september 2002 @ 11:55:
Het valt mij trouwens op dat heel veel mensen problemen hebben met hun radeon 9700.
Een paar tips:
Niet op voorraad.
Zonder een flamewar te willen ontketenen, ga ik de volgende keer ook weer eens Intel shoppen om de vergelijking te kunnen blijven maken. Overigens zelf weinig last van mijn VIA KT133a.Halo_Master schreef op 25 september 2002 @ 11:55:
Bedankt voor je hulp nu even kijken of hij al in nederland te koop is.Halo_Master schreef op 25 september 2002 @ 11:47:
[...]
Kijk bij www. dangerden.com, is een blok speciaal voor de radeon 9700
Lui, verbazende ontdekking: Ik vond wat ati demo's op mijn driver cd die bij de radeon9700 kwam. Er stond onder andere een demo op van een dolfijn. (de demo's zijn oorspronkelijk voor een radeon8500 gemaakt maar dat terzijde). Mijn kaart wil alle demo's afspelen, met gemak maar alleen die dolphin speelt ie niet af. Hij geet namelijk een foutmelding:
This demo requires hardware support of N-Patches, the graphics processor and/ord drivers in this system do not meet these requirements. If the graph processor is an ati 8500 or newer please visit ati.com to dl the newest drivers, or if you don not have dx8.1 installed visit ms.com/directx. This app will now exit
Dit is toch te weird?? Hebben andere r9700 eigenaren dit ook als ze die demo af proberen te spelen? Ik heb wel degelijk dx8.1 en een nieuwere kaart dan een radeon9700. Voor diegene met een r9700 en die die demo niet hebben:
http://www.adv3d.com/ati/...500-Dolphin-Demo-v1.1.exe
Laat het dus ff weten want als jullie r9700's het wel draaien breng ik de mijne mooi ff terug.
Toch raar he krijg je een demo voor bij je kaart.. draait ie niet!
This demo requires hardware support of N-Patches, the graphics processor and/ord drivers in this system do not meet these requirements. If the graph processor is an ati 8500 or newer please visit ati.com to dl the newest drivers, or if you don not have dx8.1 installed visit ms.com/directx. This app will now exit
Dit is toch te weird?? Hebben andere r9700 eigenaren dit ook als ze die demo af proberen te spelen? Ik heb wel degelijk dx8.1 en een nieuwere kaart dan een radeon9700. Voor diegene met een r9700 en die die demo niet hebben:
Laat het dus ff weten want als jullie r9700's het wel draaien breng ik de mijne mooi ff terug.
Verwijderd
Je kan hem orderen via Dangerden toch??Dark Angel schreef op 25 september 2002 @ 12:23:
[...]
Bedankt voor je hulp nu even kijken of hij al in nederland te koop is.
Toch is het gebleken dat je met een Ti4200 vaak snelheden kunt halen van een ti4600, soms verder. Als je dan ook kijkt naar de fsb, dan is het best wel mogelijk om een hoge score te halen. Het kan ook zijn dat ze bijv maar 16 bits hebben gebruikt, cheaten heeft hier weinig mee te maken denk ikGambitRS schreef op 25 september 2002 @ 09:33:
En ik zie op 3dmark mensen met een 1ghz en gf4 ti4200 boven de 13000 puntjes uitkomen. Betekend dat dat ze een supersnelsysteem hebben? Nee, dat betekend dat ze heel waarschijnlijk met de scores hebben gecheat (dat kan tegenwoordig ook al, cheaten op 3dmark..... woohoo) vooral als je kijkt dat alle anderen met gf4 en ~1ghz proc rond de 8000 3dmarks zitten. 3dmark is zo betrouwbaar dus niet, geef mij maar liever de ut2k3 benchmark (is nog mooier en sneller ook)
Verwijderd
Ik zit me af te vragen of ik ook een Radeon zal nemen. Of toch een GeForce4 ? Ik heb de keuze uit een Radeon 8500 275/275 met 128mb ddr of een GeForce4 ti4600. Tussen beiden zit een prijs verschil van bijna 100 Euro. Welke zal ik nemen... ? ik heb een Celeron 1.4 GHz.
probeer eens truform aan te vinken in de nieuwste drivers(helemaal onderdaan bij D3d of Opengl), als je dat heeft uitgeschakled doet hij het niet, want het is eeb demo om truform te demonstreren.OcNewB schreef op 25 september 2002 @ 12:27:
Lui, verbazende ontdekking: Ik vond wat ati demo's op mijn driver cd die bij de radeon9700 kwam. Er stond onder andere een demo op van een dolfijn. (de demo's zijn oorspronkelijk voor een radeon8500 gemaakt maar dat terzijde). Mijn kaart wil alle demo's afspelen, met gemak maar alleen die dolphin speelt ie niet af. Hij geet namelijk een foutmelding:
Ja, dat weet ik, mijn ervaring is alleen dat er meestal veel bios updates en dergelijke nodig zijn(hoeft niet altijd).Laten we eerlijk zijn, Intel heeft gewoon de standaard en daarop wordt ook veel getest. Let maar op, ik denk dat als er een intel komt met 8xAGP er hier helemaal geen problemen mee komen ism. een radeon 9700(zelfs de eerste revisie radeon 9700's).Intel houdt zich gewoon aan afgesproken standaarden en waarden, gooien niet te snel een chipset op de markt, worden eerst uitvoerig getest.Via en Sis knallen er elke maand een nieuwe chipset uit met vaak de nieuwste features(die vaak nog niet voldoende getest zijn).Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 12:33:
Tja, het kan zijn dat het op een intel chipset beter loopt. Maar er zijn ook gnoeg mensen met een amd chiopset die phet hoge scores halen...
Ook AMD maakt chipsets (destijds de 760) en daar heb ik toen ook helemaal geen problemen mee gehad.
Verwijderd
Als je hier tussen zit te twijfelen dan zou ik voor de ti4600 gaanVerwijderd schreef op 25 september 2002 @ 12:42:
Ik zit me af te vragen of ik ook een Radeon zal nemen. Of toch een GeForce4 ? Ik heb de keuze uit een Radeon 8500 275/275 met 128mb ddr of een GeForce4 ti4600. Tussen beiden zit een prijs verschil van bijna 100 Euro. Welke zal ik nemen... ? ik heb een Celeron 1.4 GHz.
goh....... heel erg bedankt voor de aardige antwoordenVerwijderd schreef op 25 september 2002 @ 08:41:
[...]
- Geen 3DMark draaien
- Tja, wat is 3DMark nou.. Ja een moment opname en geprogged voor Nvidia
- De controlpanel downen van de ati site
- Ja, ReadonTweaker is goed. En JIJ moet zelf de beste instelling eruit halen. Want "Rule1" Elk systeem is anders...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
nee dat kan niet.Je kunt alleen een GF2-GF3 koelblok gebruiken op de 9700!Dark Angel schreef op 25 september 2002 @ 11:03:
Ik gebruik nu een Innovatek Graph-o-matic GF2 op mijn Radeon 9700Pro en is super goed.
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Verwijderd
Tja, het is niet erg negatief, maar ikTampie2000 schreef op 25 september 2002 @ 12:54:
[...]
goh....... heel erg bedankt voor de aardige antwoorden

Ik heb alleen op de wandelgangen gehoord dat Swiftech binnenkort ook met een block uitkomt speciaal voor de radeon 9700 pro , en daar heb je nog lekkere uitbreidingsmogelijkheden zoals bijv. een TEC-assembly.
Ik wil alleen 1 ding weten kan je op de mcw-40(huidig gf4 block van swiftech ook 1/2"outletsd draaien, mijn systeem wordt nl. helemaal 1/2".
Ik wil alleen 1 ding weten kan je op de mcw-40(huidig gf4 block van swiftech ook 1/2"outletsd draaien, mijn systeem wordt nl. helemaal 1/2".
Thx het was dus die trueform aan ;-)Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 12:42:
Ja was een foutje hij was bedoeld als reactie op diegene die weer op mijn message had gereageerd. In die messgae reageerde hij ook op iemand anders zijn message, deze heb ik gequote en niet die van mij. Foutje!
(snappie??)
Hey guys, ken iemand bevestigen of mijn BB Ati Radeon 8500 LE 64Mb 250/500 op 1,5V draait (AGP 4X)?
En verandert dit voltage als ik 'em bijv. 300/600 laat lopen?
Dit i.v.m. aankoop nieuw mATX-mobo.
PS: Als iemand toevallig nog een actueel P4 of AMD mATX model weet, let me know (geen onboard VGA ofcourse, audio + LAN wel)
En verandert dit voltage als ik 'em bijv. 300/600 laat lopen?
Dit i.v.m. aankoop nieuw mATX-mobo.
PS: Als iemand toevallig nog een actueel P4 of AMD mATX model weet, let me know (geen onboard VGA ofcourse, audio + LAN wel)
ik heb daar nog nooit bestelt (het buitenland) als me Danger den onderdelen heb ik gewoon in nederland kunnen kopen.
thanks voor de tip ik gebruik zelf alles met 10mm aansluitingen dus kijk ik even voor de Danger Den ATI koelblokSlowikPL schreef op 25 september 2002 @ 12:54:
[...]
nee dat kan niet.Je kunt alleen een GF2-GF3 koelblok gebruiken op de 9700!
Ik gebruik nu een Innovatek Graph-o-matic GF2 op mijn Radeon 9700Pro en is super goed.
Verwijderd
Ik ben ik het helemaal mee eens. Als je ziet hoe erg VIA zich nu in de nesten heeft werkt met de KT400. Mensen weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten kopen en wat het allemaal betekent.Halo_Master schreef op 25 september 2002 @ 12:43:
[...]
Ja, dat weet ik, mijn ervaring is alleen dat er meestal veel bios updates en dergelijke nodig zijn(hoeft niet altijd).Laten we eerlijk zijn, Intel heeft gewoon de standaard en daarop wordt ook veel getest. Let maar op, ik denk dat als er een intel komt met 8xAGP er hier helemaal geen problemen mee komen ism. een radeon 9700(zelfs de eerste revisie radeon 9700's).Intel houdt zich gewoon aan afgesproken standaarden en waarden, gooien niet te snel een chipset op de markt, worden eerst uitvoerig getest.Via en Sis knallen er elke maand een nieuwe chipset uit met vaak de nieuwste features(die vaak nog niet voldoende getest zijn).
Ook AMD maakt chipsets (destijds de 760) en daar heb ik toen ook helemaal geen problemen mee gehad.
Zo zie ook dat Intel met haar 845E chipset geen ondersteuning geeft aan hogere DDR-"standaarden" die VIA wel geeft gewoon omdat er nog geen JEDEC standaard is. En zo hoort het ook!. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er geen PC3200 reep in kunt mikken er vervolgens de boel flink kunt overclocken. Maar dit zaait i.i.g. geen verwarring bij consumenten!
Maar Wekkel, jij hebt toch geen Radeon 9700 in je systeem, of wel?Wekkel schreef op 25 september 2002 @ 12:13:
Zonder een flamewar te willen ontketenen, ga ik de volgende keer ook weer eens Intel shoppen om de vergelijking te kunnen blijven maken. Overigens zelf weinig last van mijn VIA KT133a.
Ik had met mijn MSI moederbord met VIA KT133A chipset ook geen enkel probleem met mijn Radeon 64 DDR kaart. Echter nu ik er een Radeon 9700 Pro in heb zitten heb ik in sommige games lock ups, en ik begin steeds sterker het vermoeden te krijgen dat het een incompatibiliteit is tussen de 9700 en de KT133A chipset.
Dat, of een nog steeds niet opgelost driverprobleem, want als games wel prima draaien in OpenGL (denk aan MOH:AA of Warcraft III in OpenGL mode) maar in een infinite loop terecht komen in D3D (Warcraft III in D3D mode, BF1942, NWO om maar wat te noemen) dan klinkt dat toch als een driver probleem! Ook nog zo'n leuk voorbeeld: lock ups (infinite loop) met Dungeon Siege als die in "Hardware T&L" mode draaide. Maar in "Hardware" mode, dus zonder T&L, geen lock up and gewoon uren draaien!
Door dit soort trucs (Warcraft III en DungeonSiege) heb ik 2 games van m'n lijstje met games die harde lock ups veroorzaken kunnen afvoeren, maar het blijft volgens mij een driver probleem. En als je op het Rage3D forum kijkt ben ik lang niet de enige die hier last van heeft.
Dus om op jouw punt terug te komen...... Volgende keer misschien ook maar eens een Intel chipset met P-4 CPU erop, tenzij de driver-makers van ATI met een goede driver komen die m'n systeem weer stabiel maakt.
om me ff niet te bemoeien met het intel vs VIA vs SiS gezeik:
radeontweaker geuninstalled, laatste drivers van ati.com gedownload, en rage 3d tweaker geinstalleerd.
hier is een leuk overzichtje met scores:
http://service.madonion.com/compare?2k1=4567154 >> 6415
http://service.madonion.com/compare?2k1=4569715 >> 7186
http://service.madonion.com/compare?2k1=4577272 >> 8260
maargoed, niet helemaal wat ie kán halen nog, maar komt in de buurt lijkt mij
radeontweaker geuninstalled, laatste drivers van ati.com gedownload, en rage 3d tweaker geinstalleerd.
ATI's 8x agp is gebaseerd op die van Intel dus dat zal wel goed gaan.
Niet op voorraad.
Inderdaad
http://specs.tweak.to/3331 SPECS :) A miracle
Verwijderd
Ah, je bent op de goede wegTampie2000 schreef op 25 september 2002 @ 15:29:
om me ff niet te bemoeien met het intel vs VIA vs SiS gezeik:
Ik hoop dat je wat aan m'n 'aardige post' hebt gehad
Check. Heb een Antec 430 Watt TruePower.Halo_Master schreef op 25 september 2002 @ 11:55:
Een paar tips:
Mijn hele systeem loopt op standaard snelheid omdat mijn MSI Limited Edition mobo geen overclock functionaliteit heeft-De kaart loopt vast als de fsb met meer als 12% verhoogd wordt(en daarbij de agp/pci poort met 12%), dit heb ik ondervonden door veel op rage 3d te kijken.
Daar heb je misschien het probleem te pakken. Heb sterk het vermoeden dat mijn lock ups wel eens te maken zouden kunnen hebben met de VIA KT133A chipset op m'n mobo....-ik ben zelf op intel overgestapt vanwege hun chipsets, die zijn echt onovertroffen en superstabiel.Ik had hiervoor Via, Sis, Etc, maar die leveren toch vaak problemen op.
Heb een Philips Seismic Edge geluidskaart, en heb deze ook al eens disabled, maar dat gaf ook geen verschil.-Probeer eerst de pc te draaien zonder je creative soundcard hiermee zijn ook vaak problemen.
Ik had voorheen een Radeon 64, en ik heb de boel grondig schoongemaakt volgens de aanwijzingen die op Rage3D staan. En op Rage3D zijn er genoeg mensen die meerdere re-installs van Windows hebben gedaan zonder dat dat effect had.-Doe een clean install van windows als je de radeon 9700 gaat gebruiken.
Door USB roothub van mobo te disabelen en USB-muis op PS/2 poort aan te sluiten (dmv. verloopstekkertje) zijn er ook geen IRQ's gedeeld.-Let op dat er geen irq's worden geshared.
1 case-fan voor die lucht naar binnen blaast en 2 case-fans achter die de lucht naar buiten zuigen. Plus een voeding met 2 fans. Lijkt me wel genoeg! :-) Temperatuur is ook niet het probleem.-zorg voor een beetje ventilatie in je kast.
Het enige wat ik kan bedenken is dat er gewoon een onderhuids conflict zit tussen de KT133A chipset die ik heb en de Radeon 9700.
Waar ik wel benieuwd naar ben, Halo_Master, is of New World Order MP demo 2.1 goed draait op jouw Radeon 9700 Pro ??? Bij mij namelijk hangt hij al waar ik moet kiezen welk team ik wil spelen....
Te vinden op http://www.p3int.com trouwens...
Ik heb momenteel een 8500LE en een monitor die tot 1280x1024 gaat en dat is ook deel van het dillema, want nu kan ik gewoon niet hoger, en FSAA aanzetten is geen suuk6 want das niet bruikbaar in de meeste spellen. Dus ik zou graag die Radeon 9700 voor FSAA doeleinden hebben, zodat ik 1280x960 met 4xFSAA kan spelen enzo. das dus het dillema
Breek je nek voorzichtig
LIGHT editionHaay schreef op 25 september 2002 @ 16:04:
[...]
Mijn hele systeem loopt op standaard snelheid omdat mijn MSI Limited Edition mobo geen overclock functionaliteit heeft
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
Ik moet ook zeggen dat ik geen problemen heb met mijn r9700 
Alleen dan met the thing maar ik hoor dat daar toch niet zoveel aan is....
Alleen dan met the thing maar ik hoor dat daar toch niet zoveel aan is....
Verwijderd
kickVerwijderd schreef op 25 september 2002 @ 09:15:
Heeft iemand the thing al werkend gekregen? Ik heb de oude drivers geprobeerd met die d3dpatch en de nieuwste drivers. Allebei geen suc6....
ty
The thing heeft vreselijke besturing als je het mij vraagt
Breek je nek voorzichtig
zeker! thanxVerwijderd schreef op 25 september 2002 @ 15:50:
[...]
Ah, je bent op de goede weg
Ik hoop dat je wat aan m'n 'aardige post' hebt gehad
Verwijderd
1600+@1700+, 9700 pro, 350 Enermax, FSB op 145 (hoger geeft idd zware problemen
) kheb nu een asus a7v333 en daarvoor een kt266a epox anyways ik heb dus nooit problemen never crashes nooit lockups, niet voor en niet met mijn radeon nu, dus wat dat betreft ben ik zeer tevreden over via chipsets en ook mijn radeon.
Helaas haalt alleen mijn 1600+ niet genoeg uit mijn 9700 dus daar komt zeer binnenkort een 2600+ voor in de plaats.
Helaas haalt alleen mijn 1600+ niet genoeg uit mijn 9700 dus daar komt zeer binnenkort een 2600+ voor in de plaats.
hey waar haal je die radeon vandaan? of bedoel je de gigabyte of hercules?Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 12:42:
Wacht ff 1 Oktober komen de 2700 en de 2800 met 333 FSBVerwijderd schreef op 25 september 2002 @ 21:12:
1600+@1700+, 9700 pro, 350 Enermax, FSB op 145 (hoger geeft idd zware problemen) kheb nu een asus a7v333 en daarvoor een kt266a epox anyways ik heb dus nooit problemen never crashes nooit lockups, niet voor en niet met mijn radeon nu, dus wat dat betreft ben ik zeer tevreden over via chipsets en ook mijn radeon.
Zal nog wel maand duren dan, maar dan heb je toch nog veel meer dan die 2600+, die nu, in mijn ogen, veeel te duur is met het opkomende geweld
Zie Tweakers
Verwijderd
Ik vind de 2200+ nu het gunstigste geprijsd. volgens mij doet die het wel leuk met een r9700
[/quote]
Het enige wat ik kan bedenken is dat er gewoon een onderhuids conflict zit tussen de KT133A chipset die ik heb en de Radeon 9700.
Waar ik wel benieuwd naar ben, Halo_Master, is of New World Order MP demo 2.1 goed draait op jouw Radeon 9700 Pro ??? Bij mij namelijk hangt hij al waar ik moet kiezen welk team ik wil spelen....
Te vinden op http://www.p3int.com trouwens...[/quote]
nou, hij draait bij mij zelfs goed op 4xfsaa en 4xaniso(quality) verder alle options op high.
Te vinden op http://www.p3int.com trouwens...[/quote]
nou, hij draait bij mij zelfs goed op 4xfsaa en 4xaniso(quality) verder alle options op high.
Hi,
Doet de GigaByte Maya II GV-R9700 PRO Radeon 9700 Pro 128Mb DDR goed met de ABIT AT7-MAX2 (KT400) in AGP 8X
zo niet welke dan ,want de Club3D zeeker niet
Doet de GigaByte Maya II GV-R9700 PRO Radeon 9700 Pro 128Mb DDR goed met de ABIT AT7-MAX2 (KT400) in AGP 8X
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Dezelfde vraag weer ?SlowikPL schreef op 26 september 2002 @ 01:54:
Hi,
Doet de GigaByte Maya II GV-R9700 PRO Radeon 9700 Pro 128Mb DDR goed met de ABIT AT7-MAX2 (KT400) in AGP 8Xzo niet welke dan ,want de Club3D zeeker niet
Het antwoord is dus ja, lees dit:
http://www.rage3d.com/boa...8b2a632&threadid=33635309
Ik heb een email gestuurd naar MSI support met m'n lock up probleem en heb reactie gekregen dat ze het uit zullen zoeken! Dus ben benieuwd of ze er iets uit kunnen halen, of het inderdaad een probleem is tussen de Radeon 9700 en mijn moederbord....
Respect voor MSI!
Respect voor MSI!
Verwijderd
Check, je gata naar de winkel en vraagt het ff. En je neemt de E3 versie niet de E2 versie. In de E3 versie is het probleem gefixedSlowikPL schreef op 26 september 2002 @ 01:54:
Hi,
Doet de GigaByte Maya II GV-R9700 PRO Radeon 9700 Pro 128Mb DDR goed met de ABIT AT7-MAX2 (KT400) in AGP 8Xzo niet welke dan ,want de Club3D zeeker niet
Verwijderd
Yep, the thing vind ik niet leuk. Maar ik heb nog geen Readon dus kan het ook niet testen. Anders moet je ff Daniel vragen of hij het mischien weet. Die heeft namelijk een testmachine thuis staan. En mischien heeft hij ook wel The Thing
Verwijderd
Je kan mischien ook ff een mailtje sturen naar VIA en vragen om FeedbackHaay schreef op 26 september 2002 @ 10:27:
Ik heb een email gestuurd naar MSI support met m'n lock up probleem en heb reactie gekregen dat ze het uit zullen zoeken! Dus ben benieuwd of ze er iets uit kunnen halen, of het inderdaad een probleem is tussen de Radeon 9700 en mijn moederbord....
Respect voor MSI!
Verwijderd
Als je monitor tot 1280*1024 gaat dan zou ik geen Readon9700 nemen en gewoon de 8500 houden want ik denk dat je Refreshrate wel laag is op deze resolutie.The_PyroPath schreef op 25 september 2002 @ 17:07:
Ik heb momenteel een 8500LE en een monitor die tot 1280x1024 gaat en dat is ook deel van het dillema, want nu kan ik gewoon niet hoger, en FSAA aanzetten is geen suuk6 want das niet bruikbaar in de meeste spellen. Dus ik zou graag die Radeon 9700 voor FSAA doeleinden hebben, zodat ik 1280x960 met 4xFSAA kan spelen enzo. das dus het dillema
Verwijderd
voor degene die geen hercules prophet radeon 9700pro hebben, maar wel die zelfde strakke cooler willen:

alleen nog een prophet sticker nodig
voor meer info: http://www.titan-cd.com/titan.htm

Het mooiste van de Hercules vind ik juist de heatsink op de achterkant van de GPUVerwijderd schreef op 26 september 2002 @ 10:53:
voor degene die geen hercules prophet radeon 9700pro hebben, maar wel die zelfde strakke cooler willen:
[afbeelding]
Verwijderd
Phette cooler vind ik dat manVerwijderd schreef op 26 september 2002 @ 10:53:
[afbeelding]
En dit is voor de mensen met een GigaByte wel een oplossing..
Verwijderd
Ik krijg volgende maand een 15" NEC LT15 TFT LCD
scherm... en een radeon 9700 PRO... werkt dit nou goed samen? Komen de kleuren mooi uit? Alles scherp? etc
Alvast bedankt
scherm... en een radeon 9700 PRO... werkt dit nou goed samen? Komen de kleuren mooi uit? Alles scherp? etc
Alvast bedankt
Verwijderd
Waarom zouden de kleuren niet goed zijn 
Als de kleuren niet goed zijn is dit een defect aan de kaart of aan de monitor. Er kan zich geen probleem voordoen dat ie in samenwerking slecht is ofzo...
Als de kleuren niet goed zijn is dit een defect aan de kaart of aan de monitor. Er kan zich geen probleem voordoen dat ie in samenwerking slecht is ofzo...
Verwijderd
dat is zo ja, een CRT is altijd beter geweest. maar dat blijf je houden. Al is het nu niet meer zo irritant als vroegr. Ofwel je kan er nu wel beter op gamen maar niet zo goed als een gewone CRT monitor
Verwijderd
Hmm dus in andere woorden, vooral met een gruwlijk kaart al de 9700 pro, is het slimmer om de tft in te ruilen/ verkopen voor een crt scherm?
Yep, ik heb zelf een XP2200 op een asus a7v333 met een R9700 en ik haal bij de eerste driver (op bijgeleverde CD) al 12782 punten in 3D mark 2001 om maar een indicatie te geven dat dit heel goed loopt en voorlopig meer dan genoeg is.Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 23:10:
Ik vind de 2200+ nu het gunstigste geprijsd. volgens mij doet die het wel leuk met een r9700
Verwijderd
Waarom staan die 5 fabrikanten steeds op de eerste pag. je noemt ze alle 12 of geen een toch.
En hoe werkt de nieuwe tenebrea q1 mod nu met de R9700?
Niet op voorraad.
Verwijderd
Waar staat de 9700 pro stepping vermeld; op de core (de fan van de club3d zit nogal vast)?
Alle kaarten die tot nog toe naar de klant zijn verstuurd zijn dacht ik stepping e13 of iets wat hierop leek en het staat inderdaad op de core en powerstrip kon het ook uitlezen volgens mij.
Verwijderd
hoe ? wat ? waar ???edward2 schreef op 26 september 2002 @ 12:52:
En hoe werkt de nieuwe tenebrea q1 mod nu met de R9700?
Hehe moeten jullie eens kijken wie er in de lijst statistieken staat
Dat is allemaal de schuld van ATi die ons zulke geweldige kaarten voorschotelen 
Maar heeft er nog iemand een advies over wat te doen?
Ik heb dus nu een 1700+@2000+
512 MB DDR 2100 cas2
Epox EP-8KHA+
IK speel dus nu met mn Radeon 8500 LE op 1280x960, omdat mn monitor niet hoger gaat, dan zou je zeggen zonde van je geld om een nog snellere kaart te shoppen, maar toekomstige spellen kan je dan precies met FSAA spelen op die reso's en dat maakt het toch wel een twijfel gevalletje hoor. iemand ervaringen ermee, en zegt gewoon doen of juist niet?
512 MB DDR 2100 cas2
Epox EP-8KHA+
IK speel dus nu met mn Radeon 8500 LE op 1280x960, omdat mn monitor niet hoger gaat, dan zou je zeggen zonde van je geld om een nog snellere kaart te shoppen, maar toekomstige spellen kan je dan precies met FSAA spelen op die reso's en dat maakt het toch wel een twijfel gevalletje hoor. iemand ervaringen ermee, en zegt gewoon doen of juist niet?
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
Ik zou het zeker niet doen. Het is een prachtige kaart zo'n Radeon9700 maar upgraden vanaf een Radeon8500 terwijl je geen geld hebt voor een betere monitor vind ik onzin. Unreal Tournament draait super op een 8500, Doom3 moet zeker lukken en daarmee heb je dus de nieuwste spellen alweer gehad. Volgens mij kun je beter een jaartje sparen en dan een nieuwe videokaart (Radeon11000?) + stoere monitor kopen.The_PyroPath schreef op 26 september 2002 @ 15:47:
Hehe moeten jullie eens kijken wie er in de lijst statistieken staatDat is allemaal de schuld van ATi die ons zulke geweldige kaarten voorschotelen
512 MB DDR 2100 cas2
Epox EP-8KHA+
Verwijderd
Ik vroeg me af hoe het inmiddels gaat met Truform. Toen de Radeon8500 net uitkwam was het erg veelbelovond. Serious Sam2 ondersteunde het en later ook RTCW. Sindsdien heb ik er niets meer over gehoord. Wie weet er welke nieuwe spellen het zullen gaan ondersteunen, welke dat al doen en hoe het daarbij te enablen is?
ik probeer net een DVI/VGA adapter op m'n Radeon 8500 te doen (Point of View, de 275Mhz dus niet de LE), maar ik krijg m'n tweede CRT niet werkend, iemand een oplossing??? ik heb alle drivers geinstallerd en zo...
Cogito Ergo Credo
Dit zeg je erg snel (en heel eerlijk gezegd geef ik je wel een beetje gelijk), maar er zijn serieus waar uitzonderingen !!! Die hele dure Hercules uitvoering (Prophet View ofzoVerwijderd schreef op 26 september 2002 @ 11:41:
voor gamen is crt echt beter ja
Maar voor heel wat TFT's klopt dit wel, je moet echt een flinke bom duiten neertellen wil je een goede GAME TFT hebben
offtopic:
Damn jbalk, wat ben jij actief in dit topic zeg
Damn jbalk, wat ben jij actief in dit topic zeg
De meeste mensen deugen!
ik hem die ook net gekocht en hijs fijn hoorVerwijderd schreef op 25 september 2002 @ 23:10:
ik haal met mn radeon 8500LE 8275 punten in 3dmark2001SEbuild330 (hele mond vol). is dat niet wat weinig eigenlijk?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Uhm, nee niet echt. Als je de Retail zou hebben (ipv de LE) dan zou je wel boven de 9000 scoren gok ik. Maar het valt wel mee hoor. Je hebt nu een prima combi in je handen 
Oh, trouwens --> als je de 64Mb versie hebt is het wel goed eigenlijk (De radeon had namelijk echt voordeel van die 64MB extra !!! )
Oh, trouwens --> als je de 64Mb versie hebt is het wel goed eigenlijk (De radeon had namelijk echt voordeel van die 64MB extra !!! )
De meeste mensen deugen!
Is een vrij normale score voor een 8500LE (mits je niets OC'ed hebt dan)Breepee schreef op 26 september 2002 @ 16:41:
ik haal met mn radeon 8500LE 8275 punten in 3dmark2001SEbuild330 (hele mond vol). is dat niet wat weinig eigenlijk?
Volgens mij heeft dat deels te maken met de SiS chipset op je mobo.Breepee schreef op 26 september 2002 @ 16:41:
[...]
ik hem die ook net gekocht en hijs fijn hoor
- Heb je je mem synchroon met je FSB lopen? 1:1 is sneller als 4:5
- Laatste AGP drivers geinstalleerd? versie 1.10
mijn XP2000+ loopt nu @ 2100+, ook op SiS745 chipset:
http://service.madonion.com/compare?2k1=4587853
Als je genoeg poen hebt kun je prima TFT schermen kopen, je moet dan voor gamen alleen niet op de res. enzo als eerste gaan letten maar op de responstijd...
Verwijderd
Mensen, ik heb ff wat hulp nodig met m'n 'ouwe' Radeon...8500 
Ik heb dus gehoort dat de 1009 Bios de beste is en wil hem flashen via de flashTool van John Hoek..maar die werkt met .BIN files en mijn 1009 Bios is een .awd file. (ae261009.awd)eeh??? heb ik de verkeerde te pakken?
Ik heb dus gehoort dat de 1009 Bios de beste is en wil hem flashen via de flashTool van John Hoek..maar die werkt met .BIN files en mijn 1009 Bios is een .awd file. (ae261009.awd)eeh??? heb ik de verkeerde te pakken?
nope, niet oced (houd hij helaas niet vanwarp schreef op 26 september 2002 @ 16:52:
[...]
Is een vrij normale score voor een 8500LE (mits je niets OC'ed hebt dan)
fast writes heeft hij wel, maar dat is alleen voor nvidia chips, dus dat maakt niet uit. mem en fsb zijn synchroon ja en ik heb de 110 agp driversTampie2000 schreef op 26 september 2002 @ 16:52:
[...]
Volgens mij heeft dat deels te maken met de SiS chipset op je mobo. Die mist bepaalde dingen als fast writes enzo... geloof ik
- Heb je je mem synchroon met je FSB lopen? 1:1 is sneller als 4:5
- Laatste AGP drivers geinstalleerd? versie 1.10
mijn XP2000+ loopt nu @ 2100+, ook op SiS745 chipset:
http://service.madonion.com/compare?2k1=4587853
[edit] de jouwe loopt op 255/255 zie ik, en je fsb op 136 en je hebt 512mb ram, volgens mij heb je daarom meer punten.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
ik heb ook een 8500LEBreepee schreef op 26 september 2002 @ 16:55:
[...]
nope, niet oced (houd hij helaas niet van)
[...]
fast writes heeft hij wel, maar dat is alleen voor nvidia chips, dus dat maakt niet uit. mem en fsb zijn synchroon ja en ik heb de 110 agp driverswat heb jij voor kaart eigenlijk? een 8500? ik heb namelijk een 8500LE. daarom haal jij volgens mij meer punten.
Dit topic is gesloten.