Toon posts:

audio cd's branden

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb een (domme) vraag

maakt het iets uit (kwa foutjes in de muziek op de cd) of je op hoge of lage snelheid brand ?

(ik kopieer van mp3 naar wav op de cd met easy cd creator)

Verwijderd

Het zou niet uit moeten maken. Ik brand altijd op de hoogst mogelijke snelheid en dat is nog nooit fout gegaan.
En als er problemen door ontstaan, ligt het eerder aan de cd, dan aan je brander.

Verwijderd

Dit gaat gewoon goed. Tenzij je buffers overvol raken maar dat was vroeger. Tegenwoordig hebben de meeste branders burnproof dus.

Verwijderd

Welkom op GoT trouwens. Vergeet niet de FAQ door te lezen, anders krijg je weer een hoop ellende.

Verwijderd

Topicstarter
affirmative :-)

ik heb net een atikel gelezen over "jitter"

(http://www.cdrinfo.com/Se...e=Writing+Quality&index=0)

moet nl 65 cd's kopieren voor een bruiloft en het zou een beetje shit zijn als er veel foutjes opstaan

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hier staat je antwoord, voortaan even beter zoeken ;)

broodje aap: audio op lage snelheid branden??/

[ Voor 0% gewijzigd door Microkid op 23-09-2002 23:17 . Reden: oeps, link vergeten.... ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Waar je rekening mee moet houden is dat hoe sneller je brandt, hoe slordiger je brandt. De informatie op een cd'tje is niets anders dan een putje of geen putje, 0 en 1 dus. Die putjes worden raffeliger geschreven zodra de snelheid omhoog gaat. Bij hele hoge snelheden branden heeft dus tot gevolg dat de putjes minder netjes gebrand worden.

Iedere cd speler heeft een vorm van correctie aan boord. Als nullen en enen niet helemaal lekker gelezen kunnen worden, gaat de cd speler tot op zeker hoogte interpoleren tussen de laats bekende waarden en de volgende waarden. Hij 'verzint' dus eigenlijk het stukje wat ie niet goed kan lezen. Kan ie teveel niet lezen, dan gaat ie overslaan of tikken, maar dan moet er wel heel wat aan de hand zijn (een dikke kras).

Het is niet zomaar te horen op welk moment een cdspeler er dingen bij gaat verzinnen. Ik brand mijn audio op 8x en ik heb ook 24x gebrande cd'tjes gehoord zonder dat ik daar iets ergs aan hoorde.

Echte puristen zullen echter op lagere snelheden branden, zodat ze vrijwel zeker zijn dat hun cdspeler elk bitje netjes uitleest en dus niet aan errorcorrectie doet. Echte tikken zou je echter niet moeten krijgen met branden op hogere snelheden. Zelf boeit het me niet zoveel, ik hoor geen verschil, alleen het verhaal van de puristen komt aannemelijk over.

Aan jou de keuze.

Verwijderd

Nee, de mythe dat je audio CD's langzamer zou moeten branden is allang doorbroken.
Audio kan en mag gewoon op full-speed gefikt worden, zeker als je een snelle brander en high-speed CDR-media hebt.
Welkom op GoT trouwens. Vergeet niet de FAQ door te lezen, anders krijg je weer een hoop ellende
Lees 'm zelf ook maar eens door. Daar staat iets over bericht editen ipv nieuwe plaatsen als het gewoon in 1 posting kan. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 22:57:
Dit gaat gewoon goed. Tenzij je buffers overvol raken maar dat was vroeger. Tegenwoordig hebben de meeste branders burnproof dus.
Maar naar mijn weten geeft audio wel een zacht tikje bij burnproof en data merk je niks van (correct me if i am wrong)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
Kijk ook ff in eerdergenoemd topic, is pas nog langsgeweest namelijk :)

Mijn inziens is het een beetje je eigen keuze, zoals ons aller downloadkoning zei. Geloof je wel dat het verschil uitmaakt, dan zul je het horen ook...

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.