My girlfriend threatened to leave me if I went surfing again; I'll miss her!
Verwijderd
My girlfriend threatened to leave me if I went surfing again; I'll miss her!
Die MSI kost bij mycom € 39,- (tenminste, dat is wat ik betaald heb).Verwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 14:49:
Bij computerland Eindhoven is hetook mogelijk om die bluetooth dongless per stuk te kopen 1 voor € 49,- twee voor € 99,- bij twee zit er een installatie cdtje bij
kan iemand mij uitleggen hoe ik dit wel voor elkaar ga krijgen???thx
Verwijderd
Op de Nokia 6310(i), 8910(i) en waarschijnlijk ook de SE T68, P800, Siemens S55 en Philips Fisio 820.surfrider schreef op 18 February 2003 @ 14:45:
En Nokia's eigen headset dan? Waar werkt ie dan wel op?
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Verwijderd
humz, dan ga ik vanmiddag maar even naar de belcompagny.riotrick schreef op 21 February 2003 @ 09:34:
Ik gebruik hier PC Suite voor Nokia 7650 versie 1.10. Zat in de doos van de telefoon.
Verwijderd
> De Nokia 7650 heeft een geheugen van 3.5 -tot 4 MB. Dit geheugenbereik
> is van toepassing op alle functies: Sim geheugen/sounds/MMS/opgeslagen
> foto's/inbox/etc. Wanneer het geheugen maximaal wordt gebruikt kan
> ineens de melding
Geheugen
> vol verwijder gegevens(of iets van die strekking) verschijnen. Wanneer
> je dan niet direct de geheugen capaciteit verminderd bestaat de kans
> dat het toestel 'vast' slaat waardoor je niets meer met het toestel
> kan doen. Dit probleem is al een aantal keer voorgekomen. Zorg er dan
> ook voor dat je
nog
> genoeg 'werk' geheugen overhoud en regelmatig je inbox/opgelagen
> foto's/ sounds/etc. verwijdert uit het geheugen. Wanneer je hier toch
> te laat mee bent en het toestel reageert niet meer
door
> bovenstaand probleem dan kun je het volgende doen:
> -Type *#7370#
> -Voer de veiligheidscode in (Standaard is dit 12345)
> -Wacht 1 a 2 minuten
> -Je krijgt nu de melding Klok instellen
> -Verwijder vervolgens de batterij
> Helaas worden alle gegevens die in het toestel staan, verwijderd. Zorg
> daarom voor een back up van je contacten. LET OP!!
> Verwijder de batterij pas na de melding klok instellen. Anders loopt het
> toestel zodanig vast dat het gerepareerd zal moeten worden.
Veel succes met BLUETOOTHen
Hij maakt keurig alle com-poorten aan, echter na enige tijd begint de verbinding inactief te worden.
Je kan dan ook het bluetooth teken in je taskbar niet meer gebruiken.
Wil ik connecten via het menu van de sitecom, dit lukt..... de 7650 vraagt om een pincode.... toets ik in.... (de juiste) waarna hij dus zegt dat de connection gedroped is.
Het is mij ook gelukt om in nokia pc suite te komen (com-port 10) maar na het rebooten was dit niet meer mogelijk
Als iemand een suggestie heeft, hoor ik hem graag.
[ Voor 6% gewijzigd door Smirnoff op 22-02-2003 19:38 ]
Precies zo gedaan als Parot... Zag ook eindelijk mrouter in mijn tray!!
Tarod is de naam... geen ParotRedkef schreef op 22 February 2003 @ 18:26:
Het is me gelukt!
Precies zo gedaan als Parot... Zag ook eindelijk mrouter in mijn tray!!
Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB
Redkef, nog steeds met Mafia bezig, of ben je gestopt?
[ Voor 6% gewijzigd door Croccifixio op 21-03-2003 11:36 ]
Ik heb dus hetzelfde probleem. De games lukken wel, je moet de sis-files gewoon dubbelklikken (pc-suite moet wel geïnstalleerd zijn) dan worden ze automatisch geïnstalleerd.marz01 schreef op 19 februari 2003 @ 18:40:
ik heb ook zo'n msi ding, en kan in pc-suite dus wel .jpg heen en weer zenden maar krijg met geen mogelijkheid games of midi files naar mijn bleutooth gesleept??
kan iemand mij uitleggen hoe ik dit wel voor elkaar ga krijgen???thx
De midi-files daarentegen krijg ik met geen mogelijkheid naar mijn 7650 opgestuurd.
Ik heb geprobeerd om het midi-bestand via rechtermuisknop->Kopiëren naar->Bluetooth gedaan en dan krijg ik alleen de optie other... En als ik dan daarop druk krijg ik de melding "select a device from the list below". Het probleem is echter dat er geen device te zien is en ik dus niets kan kiezen.
Wie o wie kan mij helpen dit probleem op te lossen.
http://www.nogaworld.nl/forum.php
midis versturen kan in elk geval met een MSI bluetooth moederbord, want zo kom ik aan mijn ringtones. ik heb het alleen niet zelf dus weet ook niet hoe dat zit met die instellingen enzo. Een en ander staat vermeld in een topic op het nogaworld forum
http://www.nogaworld.nl/forum_reactie.php?p1=1975
in elk geval kon ik ze gewoon vanuit eenofandere dir in PC suite slepen, waarna ze keurig verstuurd werden naar de telefoon (3650, maar dat moet niet veel uit maken volgens mij)
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Klopt, daar heb ik hem ook vandaan voor die prijs.Die MSI kost bij mycom € 39,- (tenminste, dat is wat ik betaald heb).
Verwijderd
Naast communicatie met je telefoon kun je ook een draadloos netwerkje maken op 12 MBit... (beide modules installeren zich namelijk ook als een netwerk kaart
Er is wat MSI betreft een klein probleempje -> levertijd onbekend... (de vraag werd zo groot dat de productie het niet bij kon houden...)
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 14:25 ]
Yippiee het is me gelukt om midi-files naar mijn mobiel te versturen.Sjonny75 schreef op 11 maart 2003 @ 14:15:
Dus die MSI Bluetooth adapter van mycom werkt volledig? zowel gsm > pc als pc > gsm?
Het is wel op een hele rare manier overigens. Dit is wat ik heb moeten doen
Start windows verkenner -> My bluetooth places aanklikken -> Entire bluetooth neighborhood -> Nokia 7650 -> inbox
Als het goed is, zie je daar businesscard staan. Pak vervolgens nu een midi file en sleep hem naar die inbox. Dan zie je dat het geüpload wordt naar je mobiel, en je mobiel geeft een teken dat er een bericht is ontvangen. Open die bericht en je wordt direct doorverbonden naar de afspeelprogramma.
Antwoord op de quote hierboven is dus JA, het werkt wel goed en snel, maar het is echt een opgave om alles goed uit te pluizen. Wel een aanrader overigens dat MSI bluetooth dongle.
Verwijderd
Ik heb gewoon de standaard nieuwste Widcomm drivers + w2k + pc suite 1.2
Ik probeer het ook zoals Tarod zei, maar ik kan helemaal geen poort kiezen bij de mRouter, alleen infarood. Ik kan via de widcomm drivers gewoon alles doen, files transferren etc. maar zorgen dat de mRouter hem herkent lukt niet. Iemand tips?
Ik vroeg dus hoe het kwam dat er zoveel problemen met 3rd party BT adapers was.
Meneer zei dat PC Suite dat (nog) niet ondersteunde. Mogelijk binnen 3 maand wel (nieuwe versie). Ik dankte hem hartelijk voor de mooie beloftes van Nokia
Is het dan gewoon het probleem bij de software en dus niet bij welk BT adaptertje?
Ik heb de nieuwste versie van PC Suite geinstalleerd (v1.2) van mijn telefoon 7650.
Alle poorten aangevinkt bij de Suite en de suite gestart... whoppa! Het werkt.
Ik kan via de suite connecten en binnen windows xp met de verkenner.
Het kan dus wel!
Vragen? Ask maar... !
En het werkt nog steeds niet...
Heb alles wel gedaan wat hier in forum staat, de Pc Suite opnieuw geinstalleerd, alle com-poorten geselecteerd, en nieuwe seriele verbinding gemaakt etc etc etc.
Iemand nog een tipje ofzo...krijg het echt niet voor elkaar...
heb btw de MSI bluetooth adapter...
Ik gebruik onboard bleu-tooth (MSI 845E BLR)
For rent
Eerst naar verkenner, naar device searchen, vervolgnes krijg je error, maar dan knippert bij jullie de mrouter in taskbar?
Das bij mij dus niet het geval
Ik heb gister nog een keer alles verwijderd, en opnieuw geinstalleerd op de juiste wijze...geen resultaat...
En wat is "onboard bleu-tooth (MSI 845E BLR)"??
Ik heb geen idee wat ik heb, op me doosje van de MSI adapter staat Bluetooth Pc2Pc, en op de cdrom Pc2Pc-bluetooth software.
Gebruiken jullie andere proggie's dan ik??
*edit*
Weet al, onboard bleu-tooth (MSI 845E BLR) is moederbord incl. bluetooth
[ Voor 10% gewijzigd door Stevie_ op 21-03-2003 11:30 ]
Vergeet deze post van epoman niet: epoman in "Nokia 7650 welke Blue Tooth Kaart?". Vooral dit:Stevie_ schreef op 21 maart 2003 @ 11:28:
ik doe het precies zoals jullie het allemaal beschrijven...
Eerst naar verkenner, naar device searchen, vervolgnes krijg je error, maar dan knippert bij jullie de mrouter in taskbar?
Das bij mij dus niet het geval
Ik heb gister nog een keer alles verwijderd, en opnieuw geinstalleerd op de juiste wijze...geen resultaat...
En wat is "onboard bleu-tooth (MSI 845E BLR)"??
Ik heb geen idee wat ik heb, op me doosje van de MSI adapter staat Bluetooth Pc2Pc, en op de cdrom Pc2Pc-bluetooth software.
Gebruiken jullie andere proggie's dan ik??
*edit*
Weet al, onboard bleu-tooth (MSI 845E BLR) is moederbord incl. bluetooth
[...]
bij 'my device' de standaardpoort uitschakelen (rechts klikken, kies 'stop'),
[...]
Ik vat er helemaal niks van...
De serial poort bij mij device staat ook al op stop. Maar epoman heeft het erover dat er je dan naar je zelfgemaakte seriele poort...-TheGrimReaper- schreef op 21 March 2003 @ 11:38:
[...]
Vergeet deze post van epoman niet: epoman in "Nokia 7650 welke Blue Tooth Kaart?". Vooral dit:
[...]
Welke zelfgemaakte seriele poort...die heb ik niet, en weet ook niet hoe je die moet maken...
Kijk hier hoe je die poort aanmaakt: Zelf een seriele poort aanmaken (met dank aan epoman)Stevie_ schreef op 21 March 2003 @ 11:43:
[...]
De serial poort bij mij device staat ook al op stop. Maar epoman heeft het erover dat er je dan naar je zelfgemaakte seriele poort...
Welke zelfgemaakte seriele poort...die heb ik niet, en weet ook niet hoe je die moet maken...
Heb ik al gedaan:-TheGrimReaper- schreef op 21 maart 2003 @ 11:46:
[...]
Kijk hier hoe je die poort aanmaakt: Zelf een seriele poort aanmaken (met dank aan epoman)

Ik zie nu alleen geen extra map bij Bluetooth Places...
Strange...ik pruts nog wel ff door...
Er zijn 2 dingen:
connectie verkenner - phone (via bluetooth software)
connectie pc suite - phone (via pc suite)
Dat eerste is dus nog steeds geen probleem bij mij... maar het tweede dus weer wel
Naast dat zou er bij MBP\My Device ook zo'n pictogrammetje moeten staan (met zelfde verzonnen naam), en een paar andere (zoals "Bluetooth Serial Port", die is standaard). Klik rechts op al die andere verbindingen bij My Device en kies 'stop', zodat er bij alle seriële poorten (behalve degene die je zelf gefabriceerd hebt) een rood kruisje staat (zou graag screenshots bijzetten, maar gaat ff niet).
Nu ga je terug naar MBP en dubbelklik je op je verbinding. Alle instructies die op het scherm staan volgen, opletten of je niet tussendoor ook dingen op je foon moet doen (code invoeren ofzo). Dat je een foutmelding krijgt die aangeeft dat de verbinding weer dichtgegooid is maakt niet uit, als je alles goed gedaan hebt gaat je mRouter-thingy in de taakbalk vanzelf positieve kleuren krijgen. Het is misschien wel handig om de PC-Suite pas te starten wanneer je verbinding in orde is, dan snapt die het ook direct (ik moet soms ff wachten voordat PC-Suite doorheeft dat er een verbinding is).
Je krijgt tussendoor de vraag of je de verbinding goedkeurt, vink dan ook aan dat je áltijd álle verbindingen goedkeurt met je telefoon, geeft tussendoor minder problemen. Deze goedkeuring is trouwens slechts één sessie geldig, dus wanneer je je pc opnieuw opstart ofzo en de verbinding opnieuw opbouwt, moet je weer je toestemming geven.
Hoop dat je hier wat mee kunt doen, zo niet, merken we het vanzelf wel weer
'Pairen' van je pc met je foon kun je doen door rechts te klikken op het BT-icon in je taakbalk (bij de klok dus), Services->Connection Wizard kiezen en de stapjes doorlopen. Kies in het venster op de PC voor de poort die je zelf hebt gebrouwen, en zorg ervoor dat Bluetooth op je gsm ingeschakeld staat
[ Voor 17% gewijzigd door epoman op 21-03-2003 12:22 ]
Vooral deze stap is erg belangrijk.epoman schreef op 21 maart 2003 @ 12:11:
[...]
Naast dat zou er bij MBP\My Device ook zo'n pictogrammetje moeten staan (met zelfde verzonnen naam), en een paar andere (zoals "Bluetooth Serial Port", die is standaard). Klik rechts op al die andere verbindingen bij My Device en kies 'stop', zodat er bij alle seriële poorten (behalve degene die je zelf gefabriceerd hebt) een rood kruisje staat (zou graag screenshots bijzetten, maar gaat ff niet).
[...]

Dan verschijnt er bij My Device nieuw icoontje...

En mja, voor de rest is er niks bij mij...Hij vindt niks, doet niks...helemaal niks.
Als ik dan weer naar my bluetooth place ga, is er helemaal niks, blanco, noppes, nada etc.
Printscreentje van de natuurlijk bij mij grijsblijvende icoontje in taskbar...

Lukt me dus niet...Maar doe het volgens mij wel volgens jullie beschrijvingen...
zucht...
[ Voor 75% gewijzigd door Croccifixio op 21-03-2003 12:49 ]
De poorten die je hebt aangemaakt bij de configuratie ook aangevinkt in mRouter, of hoe dat ding van PC-suit ook heet? Je kunt ergens zo'n schermpje krijgen met alle poorten waarop mRouter/PC-Suite naar een telefoon gaan zoeken.
[ Voor 35% gewijzigd door epoman op 21-03-2003 12:51 ]
Daar gaat het idd fout bij hem ja. Hij heeft nog geen 7650 device toegevoegd.epoman schreef op 21 maart 2003 @ 12:48:
Bluetooth op je telefoon aangezet (visible to all)? Geprobeerd te pairen? Bij het maken van de poorten alle hokjes aangevinkt? Bij verbinding maken dubbelklikken op icoontje in My Bluetooth Places, dus niet bij My Device?
Zie nergens 'Add New Device' staan...-TheGrimReaper- schreef op 21 maart 2003 @ 12:45:
Moet je niet ook nog een nieuw device toevoegen aan MBP ("Add new device")? Je 7650 dus en aan dat device je eigen serial port toevoegen (en niet zoals je nu hebt gedaan, deze toevoegen aan "My device"). Tenminste, zo had ik het gedaan.
Volgens mij heeft jou computer de Nokia 7650 dus al gevonden voordat je een serial port gaat toevoegen...volgens mij vind mij computer de telefoon dus helemaaaaal niet...
Niet persé hoor. Als ik het me goed herinner heb ik de 7650 device zelf toegevoegd. Staat er echt geen "Add new device" in je MBP? Dan is er toch iets fout gegaan bij de installatie.Stevie_ schreef op 21 March 2003 @ 12:53:
[...]
Zie nergens 'Add New Device' staan...
Volgens mij heeft jou computer de Nokia 7650 dus al gevonden voordat je een serial port gaat toevoegen...volgens mij vind mij computer de telefoon dus helemaaaaal niet...
Dan koppel je de twee apparaten aan elkaar/ maak je de apparaten bij elkaar bekend en is er communicatie mogelijk tussen de apparaten.Stevie_ schreef op 21 maart 2003 @ 12:54:
en btw, ik ben best wel noob op dit gebied...
wat is 'pairen' ...

Daar kan dus niks toevoegen, want hij vindt niks...
En de telefoon ligt op 3 cm afstand van IMS adapter, Bluetooth op telefoon staat aan, en staat op waarneembaar...wel goed dus denk ik...
Als ik jou was zou ik even in het configuratiescherm van de Bluetooth software (dat icoontje in je taakbalk rechtsonder) kijken of je daar je 7650 niet kan toevoegen/searchen. Volgens mij moet je hem daar in een schermpje kunnen zoeken en toevoegen, zodat je telefoon in het bovenstaande scherm gekozen kan worden.
Het configuratiescherm dat je hier ziet: Stevie_ in "Nokia 7650 welke Blue Tooth Kaart?"
[ Voor 97% gewijzigd door Croccifixio op 21-03-2003 13:05 ]
*edit*
ow, je hebt je bericht gewijzigd
Ik zal es even kieken in configuratiescherm
[ Voor 57% gewijzigd door Stevie_ op 21-03-2003 13:03 ]
Dan zou ik alle Bluetooth en Nokia software eraf gooien en een verse installatie doen. En de instructies volgen van epoman, waar ik eerder naar verwees.Stevie_ schreef op 21 maart 2003 @ 13:11:
naja, het lukt dus niet...ook niet configuratie scherm etc etc etc....
Heb me firewall er ook uitgeflikkerd...helpt ook niet...jezus, wat een gekut zeg.
hmm...ben ik dan de enigste waarbij het echt NIET lukt...?

Lijkt het nogal logisch dat ik de software gewoon opnieuw moet installeren...maar als ik dat nu doe, dan wordt dat de 3e keer dat ik alles opnieuw installeer...en ik doe alles volgens de regeltjes, dus elke keer na een installatie de computer opnieuw opstarten etc...
Wat een kutcomputer
heb net een MSI BL gescoord voor 42 euro.
zal straks de boel eens gaan instaleren.
American Express vraagbaak
Ik heb alles weer verwijderd, eerst alleen de MSI bluetooth software geinstalleerd, toen meteen nieuwe server ed. aangemaakt, en hij herkende me telefoon
Toen de Nokia Suite geinstalleerd, en mja, toen jullie stapjes nog even gevolg...
HIJ DOET HET
Ik kan trouwens allleen afbeeldingen dwnl en uploaden, en programma's installeren...maar kan ik er ook mid files (beltonen) heen sturen?
Gefeliciteerd!Stevie_ schreef op 22 maart 2003 @ 20:48:
Yes, het werkt!!
Ik heb alles weer verwijderd, eerst alleen de MSI bluetooth software geinstalleerd, toen meteen nieuwe server ed. aangemaakt, en hij herkende me telefoon![]()
.
Toen de Nokia Suite geinstalleerd, en mja, toen jullie stapjes nog even gevolg...
HIJ DOET HETYES YES YES
Ik kan trouwens allleen afbeeldingen dwnl en uploaden, en programma's installeren...maar kan ik er ook mid files (beltonen) heen sturen?
Ja, dat kan ook. Ik kan me herinneren dat iemand anders hier daarin geslaagd was. Ik weet alleen niet meer of dat in dit draadje was of in een ander draadje.
Misschien dit iets: Help! 7650 probleem! (PC-suite)
[ Voor 6% gewijzigd door Croccifixio op 22-03-2003 21:48 ]
Bestanden versturen doe ik gewoon via de 'Public Folder' van de Bluetooth software...dat werkt bij mij. En om bestand te downloaden van de phoon is het wel even wat kuttig.
Ik heb een proggie op de Nokia dat ik alle files kan zien, kan knippen, plakken, verplaatsen etc etc, en natuurlijk ook kan hernoemen. Dus, ik had wat filmpjes gemaakt met de telefoon (jaha, je kan de telefoon als digitale videocamera gebruiken met de t-mobile software uit Duitsland), maar ik kreeg die filmpjes maar niet op me computer. Heb de filmpjes toen vervolgens naar de images map toegesleep (waar al je afbeeldingen in worden opgeslagen) en de filmjes gerenamed naar .jpg files...Dan kan je de bestandjes dwnl via Pc suite, en als je ze op je computer hebt, rename je de file's weer naar het orginele formaat...in dit geval mp4
Echt heeeeeel vetjes allemaal...:)
[ Voor 11% gewijzigd door riotrick op 24-03-2003 14:44 ]
Nee hoor, ik download de midi's van kazaa en kan ze gewoon versturen naar mijn 7650 via de bluetooth module. Ik heb er absoluut geen problemen mee.epoman schreef op 25 March 2003 @ 10:34:
Die Nokia's kunnen wat moeilijk met .mid bestanden doen. Is puur een commerciële aangelegenheid: het is de bedoeling dat je die download bij bedrijven die er absurd veel geld voor vragen. Wanneer je ze onderling via BT of IrDA kunt uitwisselen, verdient niemand er meer iets aan. En Nokia helpt graag mensen van hun geld af
mijn geheugen is namelijk vol.
Verwijderd
Verwijderd
Krijg het namelijk niet aan de praat
Nou staat er zo'n vreemde vogel met een spuitbus op de grond te kliederen.
Ik ben echt al 100x door het toestel gegaan, om te kijken of ik ergens de optie kon vinden tot het veranderen van het bureaublad, maar nergens zie ik het.
Kan het ook niet in de handleiding vindnen.
Verwijderd
Instrumenten - Instellingen - Telefoon - Standby-modus - Achtergrondfbeeld.Stinger_Ventura schreef op 29 March 2003 @ 18:34:
Wie weet trouwens hoe je het plaatje op je scherm kan veranderen?
Nou staat er zo'n vreemde vogel met een spuitbus op de grond te kliederen.
Ik ben echt al 100x door het toestel gegaan, om te kijken of ik ergens de optie kon vinden tot het veranderen van het bureaublad, maar nergens zie ik het.
Kan het ook niet in de handleiding vindnen.
Ja, okayVerwijderd schreef op 29 March 2003 @ 18:56:
[...]
Instrumenten - Instellingen - Telefoon - Standby-modus - Achtergrondfbeeld.
En nu staat er niets!? Maar ik krijg geen optie tot het kiezen van een andere afbeelding.
Verwijderd
Dan moet je "Ja" selecteren....Stinger_Ventura schreef op 29 March 2003 @ 19:54:
[...]
Ja, okay
En nu staat er niets!? Maar ik krijg geen optie tot het kiezen van een andere afbeelding.
maaar wat er bij mij gebeurt als ik met men msi usb Bt wil connecten met de telefoon, maakt die gewoon een goede verbinding, terwijl je een foutmelding moet krijgen ofzo. ik krijg die foutmelding dus niet.
ik probeer nog wel ff wat maar tis wel vaag
tot stap 4 lukt het nu (wel op com9) en in men telefoon sta dan ook dat ik verbinding heb, alleen die nokia pc suite herkent hem nog nietTarod schreef op 28 January 2003 @ 13:09:
Ik heb de MSI Bluetooth adapter en Nokia 7650 PC Suite zonder problemen nu achter elkaar geïnstalleerd op meerdere pc's op de volgende manier:
1. Je installeerd de bluetooth adapter.
2. Nokia PC Suite installeren.
3. Hierna gaat men bij het tray icoon mrouter kijken en selecteerd men elke bluetooth verbinding (meestal voldoet alleen COM4 al)
4. Nu kijkt men in de verkenner bij My Bluetooth Places > Nokia 7650 > en dubbelklikt men op het icoon Bluetooth Serial Port. Hierna krijg je een foutmelding dat de remote deivce de connection heeft gesloten.
Als het goed is wordt je telefoon icoon van paars nu groen in de verkenner en het tray icoon krijgt een kleurtje
5. Start nu PC Suite op en het werkt als het goed is
Jje moet natuurlijk wel de bluetooth functionaliteit aanzetten in de telefoon en hem waarneembaar maken.
edit:
Ook moet je als je verbinding maakt met de telefoon een paswoord opgeven die gelijk daarna ook op de pc wordt gevraagd.
[ Voor 70% gewijzigd door Mich op 30-03-2003 16:09 ]
Verwijderd
nog geen tijd gehad om nokia SM eraf te donderen.... aar ach.. heb ook nog IR liggen thuis
maar ofdat deze
ook werkt met de Nokia SM weet ik dus niet....maar is wel lekker, winamp beheren vanuit een andere kamer
ik heb ook de MSI bluetooth dongle sinds gisteren (€39).
ik heb alles wel 3 keer opnieuw geinstalleerd, en verwijderd.
ik dnek dat het probleem bij Mrouter ligt. want alles doet het gewoon, alleen Mrouter vind niets, en er staat dus ook niet bij bezig verbinding te maken.
ik heb ook al een aantal nieuwe COM pooten aangemaakt met die link. maar dat staat er dus ook niet bij. ik word er helemaal gek van.
en dat is alles, ik krijg dat dus niet aan het werk.
het is me wel eerder gelukt om mijn t68i eraan te hangen, maar niet met de officiele software van SE.
wel met Mobilet software.
kan iemand me helpen? ik sta op het punt om die hele kast het raam uit te gooien...
[ Voor 6% gewijzigd door Utopist op 31-03-2003 11:03 ]
Opeens ging dat MROUTE dingetje in mijn taakbalk dan ook knipperen.
Heb de MSI BL.
Zoals je in dit plaatje ziet dat ik uit pagina 5 gejat heb, kan je een seriele verbinding maken met bluetooth, toen deed die het opeens bij mij op 1 van de BL COM poorten.-Utopist- schreef op 31 March 2003 @ 11:04:
een seriele? je bedoelt dat ie gepaard moet zijn?
http://www.stevieplace.nl/3.jpg

die had ik al, een aantal, maar geen succes.
Verwijderd
weet iemand hoe ik dat kan oplossen?
Het werkte voordat ik pc suite installeerde namelijk wel.
Je moet dus al die seriele poorten sluiten/uitschakelen, behalve degene die je wilt gebruiken.
Precies, dat is de gouden tip.Redkef schreef op 01 april 2003 @ 12:47:
[...]
Je moet dus al die seriele poorten sluiten/uitschakelen, behalve degene die je wilt gebruiken.
Redkef, nog steeds met Mafia bezig?
ik moet dit elke keer handmatig aanklikken
hoe doen jullie dat?
Tijd van werken, tijd van rusten
als ik mijn kamer binnen kom log ik al in bij wijze van
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
dit heb ikal gedaan alleen er blijft constant staan not connected
en het gata ook niet automatisch
waar moet je het precies instellen
Tijd van werken, tijd van rusten
Het werkt nu opeens niet meer.
Hij zegt dat als ik een BL connectie via serieel maak dat die op poort 0 zit.
Maar die staat helemaal niet aangegeven onder de MRoute dingetje.
Alleen 1 tot en met 13 als compoorten.
Euh, volgens mij staat er in dit topic dat je die foutmelding altijd krijgt, of het nu wel of niet gaat werken, wat bedoel je dan?Stinger_Ventura schreef op 23 June 2003 @ 12:11:
Vreemd!
Het werkt nu opeens niet meer.
Hij zegt dat als ik een BL connectie via serieel maak dat die op poort 0 zit.
Maar die staat helemaal niet aangegeven onder de MRoute dingetje.
Alleen 1 tot en met 13 als compoorten.
Verwijderd
ik heb een MSI Bluetooth USB dongle. Gewoon gekocht bij Norrod.
Alles werkt prima met de bijgeleverde software van Nokia.
Ook heb ik alles onder Linux aan de praat kunnen krijgen.
(BT inbel verbinding).
Verwijderd
Ik krijg mijn net aangeschafte Nokia7650 niet aan de praat icm met een MSI usb bluetooth dongle. Ik krijg netjes de bekende foutmeldingen en het telefoon
icoontje van mrouter rechtsonderin m'n scherm wordt netjes groen - blauw.
Ook bij de eigenschappen is te zien dat er connectie is via de com4 (poort).
Het enigste probleem is dat als ik PC Suite opstart, nog steeds kan klikken wat ik wil op OK, maar op de een of andere manier werkt het niet.
Deze 'handleiding' heb ik gevolgd:
http://www.anotherurl.com/library/Nokia7650.htm
maar door deze aangemaakte poorten kan ik geen connectie krijgen,
alleen dus door de com3/4 poort. Dus zoals hier al eens gezegd,
de rest van de poorten disabelen, maar niks lijkt te helpen. PC Suite
start gewoon niet op.
Ik heb alles al s opnieuw geinstalleerd, ook de nieuwste versie drivers van
MSI gedraaid, de nieuste PC Suite van de Nokia site maar niets blijkt te helpen.
Oja, het draait allemaal op WinXP icm USB1.1
Heeft iemand enig idee wat ik fout doe?
Verwijderd
Ik krijg na het maken van de com poorten in de root van My Bluetooth Places ook niet die 'custom' verbinding te staan die ik eerder aangemaakt hebt. Hier staat dan de standaard bluetooth verbinding. Onder my device staat deze wel Hoe vreemd, iemand een idee?Die poort maak je dus aan bij zowel Local Services als Client Applications (let wel, de naam van de poort zou eigenlijk bij beide gelijk moeten zijn), wanneer je dat gedaan hebt zie je in de root van My Bluetooth Places (MBP) als het goed is die 'custom' seriële verbinding staan (een pictogram van een grijze stekker met de naam van de poort die je zelf hebt verzonnen eronder).
Verwijderd
http://www.expansys.com/f...?code=ARM-USBBT&thread=20
http://homepage.mac.com/mark.allerton/archives/000047.html
Maar ik krijg dus de foutmelding nadat er verbinding is gelegt, allereerst de com0 fout, maar daarna iets van "Remote device closed the connection". Dan loopt explorer vast en sluit mroute af. Knap vervelend, dit gebeurd tevens bij de schone installatie van WinXP
Iemand nog ideeen?
Ok, alles nog een keer langsgaan. Heb je de volgende posts gelezen en gevolgd? Bij welk van de stappen gaat het fout?Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 17:56:
Jup, alles staat uit behalve de verbinding die ik zelf gemaakt heb. Verder heb ik nog de volgende pagina's geprobeerd te volgen, al zijn ze bijna het zelfde:
http://www.expansys.com/f...?code=ARM-USBBT&thread=20
http://homepage.mac.com/mark.allerton/archives/000047.html
Maar ik krijg dus de foutmelding nadat er verbinding is gelegt, allereerst de com0 fout, maar daarna iets van "Remote device closed the connection". Dan loopt explorer vast en sluit mroute af. Knap vervelend, dit gebeurd tevens bij de schone installatie van WinXP
Iemand nog ideeen?
Tarod in "Nokia 7650 welke Blue Tooth Kaart?"
epoman in "Nokia 7650 welke Blue Tooth Kaart?"
Stevie_ in "Nokia 7650 welke Blue Tooth Kaart?"
DE_Michiel in "Nokia 7650 welke Blue Tooth Kaart?"
DE_Michiel in "Nokia 7650 welke Blue Tooth Kaart?"
Keida in "Nokia 7650 welke Blue Tooth Kaart?"
Verwijderd
2 epoman in "Nokia 7650 welke Blue Tooth Kaart?" --> Poorten aangemaakt, bv com5 & com6, er wordt
gewoon verbinding gelegd via com3, wat gewoon dus werkt.
3 epoman in "Nokia 7650 welke Blue Tooth Kaart?"
Tot hier gaat alles goed:
Maar, dan dit: dubbelklikken op de seriële poort die je hebt aangemaakt, com0-foutmelding wegklikken (die krijg je er niet uit), paar seconden wachten.Bluetooth volgens boekje installeeren, rebooten, pc-suite installeren, rebooten, poorten aanmaken zoals op de eerder genoemde website (dus zowel lokaal als bij je 'device'), zorgen dat die poorten ook bij mrouter aangevinkt staan, dubbelklikken op het bt-icoontje in je tray of naar my bluetooth plaatsjes gaan, bij 'my device' de standaardpoort uitschakelen (rechts klikken, kies 'stop'), terug naar my bluetooth places
Bij mij in de My Bluetooth Places staat de nieuwe verbinding die ik gemaakt heb er niet bij, wel de standaard, oftewel Bij MBP wordt onder My Device de zelf aangemaakte 'R Bluetooth Serial Port (2)' groen omdat er verbinding is,
maar als ik dus terug ga naar MBP-root, staat er geen nieuwe 'Nokia7650 Bluetooth Serial Port' bij. Bij de properties kan ik ook alleen maar kiezen tussen com4 & com5, en niet de com6 waarmee er al verbinding is gelegd.
4 epoman in "Nokia 7650 welke Blue Tooth Kaart?"
Dit werkt dus wel, ik heb ook de rest van de services stop gezetDie poort maak je dus aan bij zowel Local Services als Client Applications (let wel, de naam van de poort zou eigenlijk bij beide gelijk moeten zijn), wanneer je dat gedaan hebt zie je in de root van My Bluetooth Places (MBP) als het goed is die 'custom' seriële verbinding staan (een pictogram van een grijze stekker met de naam van de poort die je zelf hebt verzonnen eronder).
Nu ga je terug naar MBP en dubbelklik je op je verbinding. Alle instructies die op het scherm staan volgen, opletten of je niet tussendoor ook dingen op je foon moet doen (code invoeren ofzo). Dat je een foutmelding krijgt die aangeeft dat de verbinding weer dichtgegooid is maakt niet uit, als je alles goed gedaan hebt gaat je mRouter-thingy in de taakbalk vanzelf positieve kleuren krijgen. Het is misschien wel handig om de PC-Suite pas te starten wanneer je verbinding in orde is, dan snapt die het ook direct (ik moet soms ff wachten voordat PC-Suite doorheeft dat er een verbinding is).
Je krijgt tussendoor de vraag of je de verbinding goedkeurt, vink dan ook aan dat je áltijd álle verbindingen goedkeurt met je telefoon, geeft tussendoor minder problemen. Deze goedkeuring is trouwens slechts één sessie geldig, dus wanneer je je pc opnieuw opstart ofzo en de verbinding opnieuw opbouwt, moet je weer je toestemming geven.
Hoop dat je hier wat mee kunt doen, zo niet, merken we het vanzelf wel weer
Nokia PC suite herkend nog steeds de verbinding NIET, terwijl die er dus wel is, en stabiel ook. Niet dat de verbinding steeds werg valt of zo.
Ik moet nog ff kijken hoe ik plaatjes voor de uitleg er bij krijg, in ieder geval de tekst alvast.
Verwijderd
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 17:15 ]
Verwijderd
Sorry, maar zoals ik al zei, is het voor mij een tijd geleden dat ik dit heb proberen op te lossen en het was tevens niet voor mezelf, maar voor een vriend.Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 17:17:
Ik heb echt het complete internet afgezocht. Is er nu niemand die weet hoe het komt dat COM6 niet te selecteren is?
Je hebt dus deze link gevolgd? Die link was bij mij namelijk de oplossing. Omdat je daar dus je eigen COM poort aanmaakt (maak die voor de gein eens op COM 9 aan zoals in het voorbeeld), die je vervolgens in mRouter moet selecteren.
Vergeet trouwens niet af en toe te herstarten als je een aantal instellingen hebt veranderd; bijvoorbeeld na het aanmaken van de poorten in 'Local Services' en 'Client Applications'.
Volgens epoman in "Nokia 7650 welke Bluetooth Kaart?" moet je dus alle seriele verbindingen bij 'My device' uitschakelen en alleen de seriele verbinding bij 'My Bluetooth Places' inschakelen. Je hebt op het eerste plaatje nog een seriele verbinding actief staan, deze moet je ook uitzetten. Verder kan je de rest van de verbindingen aanzetten (Fax, Audio Gateway, File Transfer, enz.).