1 Tarod in "Nokia 7650 welke Blue Tooth Kaart?" --> Tot stap 4 goed, stap 5 werkt dus niet
2 epoman in "Nokia 7650 welke Blue Tooth Kaart?" --> Poorten aangemaakt, bv com5 & com6, er wordt
gewoon verbinding gelegd via com3, wat gewoon dus werkt.
3 epoman in "Nokia 7650 welke Blue Tooth Kaart?"
Tot hier gaat alles goed:
Bluetooth volgens boekje installeeren, rebooten, pc-suite installeren, rebooten, poorten aanmaken zoals op de eerder genoemde website (dus zowel lokaal als bij je 'device'), zorgen dat die poorten ook bij mrouter aangevinkt staan, dubbelklikken op het bt-icoontje in je tray of naar my bluetooth plaatsjes gaan, bij 'my device' de standaardpoort uitschakelen (rechts klikken, kies 'stop'), terug naar my bluetooth places
Maar, dan dit: dubbelklikken op de seriële poort die je hebt aangemaakt, com0-foutmelding wegklikken (die krijg je er niet uit), paar seconden wachten.
Bij mij in de My Bluetooth Places staat de nieuwe verbinding die ik gemaakt heb er niet bij, wel de standaard, oftewel Bij MBP wordt onder My Device de zelf aangemaakte 'R Bluetooth Serial Port (2)' groen omdat er verbinding is,
maar als ik dus terug ga naar MBP-root, staat er geen nieuwe 'Nokia7650 Bluetooth Serial Port' bij. Bij de properties kan ik ook alleen maar kiezen tussen com4 & com5, en niet de com6 waarmee er al verbinding is gelegd.
4 epoman in "Nokia 7650 welke Blue Tooth Kaart?"
Die poort maak je dus aan bij zowel Local Services als Client Applications (let wel, de naam van de poort zou eigenlijk bij beide gelijk moeten zijn), wanneer je dat gedaan hebt zie je in de root van My Bluetooth Places (MBP) als het goed is die 'custom' seriële verbinding staan (een pictogram van een grijze stekker met de naam van de poort die je zelf hebt verzonnen eronder).
Naast dat zou er bij MBP\My Device ook zo'n pictogrammetje moeten staan (met zelfde verzonnen naam), en een paar andere (zoals "Bluetooth Serial Port", die is standaard). Klik rechts op al die andere verbindingen bij My Device en kies 'stop', zodat er bij alle seriële poorten (behalve degene die je zelf gefabriceerd hebt) een rood kruisje staat (zou graag screenshots bijzetten, maar gaat ff niet).
Nu ga je terug naar MBP en dubbelklik je op je verbinding. Alle instructies die op het scherm staan volgen, opletten of je niet tussendoor ook dingen op je foon moet doen (code invoeren ofzo). Dat je een foutmelding krijgt die aangeeft dat de verbinding weer dichtgegooid is maakt niet uit, als je alles goed gedaan hebt gaat je mRouter-thingy in de taakbalk vanzelf positieve kleuren krijgen. Het is misschien wel handig om de PC-Suite pas te starten wanneer je verbinding in orde is, dan snapt die het ook direct (ik moet soms ff wachten voordat PC-Suite doorheeft dat er een verbinding is).
Je krijgt tussendoor de vraag of je de verbinding goedkeurt, vink dan ook aan dat je áltijd álle verbindingen goedkeurt met je telefoon, geeft tussendoor minder problemen. Deze goedkeuring is trouwens slechts één sessie geldig, dus wanneer je je pc opnieuw opstart ofzo en de verbinding opnieuw opbouwt, moet je weer je toestemming geven.
Hoop dat je hier wat mee kunt doen, zo niet, merken we het vanzelf wel weer
Dit werkt dus wel, ik heb ook de rest van de services stop gezet
Nokia PC suite herkend nog steeds de verbinding NIET, terwijl die er dus wel is, en stabiel ook. Niet dat de verbinding steeds werg valt of zo.
Ik moet nog ff kijken hoe ik plaatjes voor de uitleg er bij krijg, in ieder geval de tekst alvast.