Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik overweeg de aanschaf van de nokia 7650, maar zit nog met het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.com/phones/7650/pics/7650_index_pu.jpg

De synchronisatie met Outlook is voor mij erg belangrijk en dit toestel kan alleen communiceren met de PC middels Blue tooth.
Aangezien dit nog niet op mijn laptop zit zal ik dus een USB of PCMIA kaart moeten kopen hiervoor. (liever een USB!)

De Blue tooth kaart die nokia hiervoor levert kost € 202 en dat gaat me net even iets te ver.
Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.nl/7650/nl/pics/acc_mobile_main.jpg

Welke alternatieve kaarten ( liefst USB!) zijn hiervoor van derden, of maakt het niet uit welke Blue tooth kaart je hiervoor neemt??
Ik heb zelf deze gezien van www.jewelnotebooks.nl :

Afbeeldingslocatie: http://www.jewelnotebooks.nl/images/products/bluetooth-usb-small.jpg

Ik heb namelijk nog 0 ervaring met bluetooth 8)7

Dus graag een advies in welke USB (2.0) Blue Tooth kaart te kopen :*)

Als deze telefoon alleen werkt met een Nokia Blue tooth kaart dan hoef ik hem niet meer want dan wordt ie ineens € 200 duurder!!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 08:57

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Blue Tooth = Blue tooth -> Elke normale blue tooth oplossing is afdoende...

(Gaaf moederbord met Blue Tooth on-board natuurlijk) :+

Nee, neem idd zo'n fijn USB ding, dan kun je ook nog met verschillende systemen eenvoudig contact leggen...

Verwijderd

Volgens mij werkt het alleen met de kaart van Nokia zelf.
Ik heb geprobeerd om mijn 6310i te laten communiceren met mijn laptop via een 3Com blue tooth usb kaartje. Je kon de telefoon wel zien in de blue tooth omgeving maar de PC Suite wilde niet werken met deze kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 11:18:
Volgens mij werkt het alleen met de kaart van Nokia zelf.
Ik heb geprobeerd om mijn 6310i te laten communiceren met mijn laptop via een 3Com blue tooth usb kaartje. Je kon de telefoon wel zien in de blue tooth omgeving maar de PC Suite wilde niet werken met deze kaart.
Hier ben ik dus ook bang voor, en dan hoef ik dat apparaat dus niet want dan wordt ie ineens € 200, - duurder !!

Zijn er al mensen met dit toestel die de Blue tooth communicatie al werkend hebben met een niet Nokia Blue tooth kaart ?

Verwijderd

Kippenijzer schreef op 23 september 2002 @ 11:14:
Blue Tooth = Blue tooth -> Elke normale blue tooth oplossing is afdoende...
Helaas berust deze melding niet op waarheid...
De 7650 kan bv geen audio over de bluetooth sturen... dus een bluetooth carkit zit er voor dit toestel al niet in...

Dus bluetooth = niet altijd bluetooth..

Voor data is er geen probleem. O-)

Verwijderd

Ik heb een 6310 aan de praat met een 3com Blue tooth kaart, het gaat hier echter wel om dataverkeer, dus GPRS 'en over blue tooth . Geen idee of er gesynchroniseerd kan worden.

Heb hier nog wel een linke met goedkope bluetooth usb dingetjes, misschien is dat wat:

http://www.jewelnotebooks.nl/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 11:46:
[...]

De 7650 kan bv geen audio over de bluetooth sturen... dus een bluetooth carkit zit er voor dit toestel al niet in...

Maar er kan geen kabel aan dit toestel, kan je dan de foto's wel middels blue tooth naar je pc versturen??"

Heeft iemand al zo'n blue tooth adapter van http://www.jewelnotebooks.nl/ getest?

Ook ism met de 7650 ?

• Kippenijzer
  • Laatst online: 18-11 08:57

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Vanuit laptop oogpunt gezien denk ik automagisch meteen aan DATA oplossingen en niet aan audio-over-bleutooth oplossingen... Op zich zou het gewoon moeten werken, maar ik weet inderdaad wel dat erg veel mensen veel problemen hebben met het aan de praat krijgen van hun 6310i met bijvoorbeeld ingebouwde blue-tooth oplossingen, die je niet hebt indien je een nokia blue-tooth kaart hebt, maar het is wel gewoon mogelijk, alleen een stukje lastiger (zolang het dus om data gaat)

Verwijderd

Topicstarter
Welke blue tooth adapter raad jij mij aan om te nemen ism deze 7650 ??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 11:46:
[...]

Hoe kan je dan audio van en naar het toestel sturen aangezien er geen kabel aan kan??

• ederooij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-10 22:56

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

IK heb zelf sinds vorige week een Nokia 7650. Werkt prima met mn pc samen, heb alleen irda en nog geen bluetooth. Irda werkt perfect, dus over bluetooth kan ik helaas niks zeggen.

Wat ik wel weet, is dat audio over bluetooth niet gaat komen voor de huidige 7650. Het is namelijk niet mogelijk dit softwarematig op te lossen. Er is een hardware verandering voor nodig.
Dit las ik gisteren op een Deense site, http://dk.mobil.nu geloof ik

Bennie gek, ben een koe!

Verwijderd

ik had ook al gekeken naar dat blue tooth ding van jewelnotebooks maarrrrrr die kan je dus alleen per 2 kopen. Dan ben je alsnog 125 euro kwijt.....

Verwijderd

Topicstarter
ederooij schreef op 23 september 2002 @ 13:43:
IK heb zelf sinds vorige week een Nokia 7650. Werkt prima met mn pc samen, heb alleen irda en nog geen bluetooth. Irda werkt perfect, dus over bluetooth kan ik helaas niks zeggen.

Wat ik wel weet, is dat audio over bluetooth niet gaat komen voor de huidige 7650. Het is namelijk niet mogelijk dit softwarematig op te lossen. Er is een hardware verandering voor nodig.
Dit las ik gisteren op een Deense site, http://dk.mobil.nu geloof ik
Dus syncen met Outlook gaat ook goed via IR??
kan je zo ook de foto's van en naar je pc beamen?

• ederooij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-10 22:56

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 15:11:
[...]

Dus syncen met Outlook gaat ook goed via IR??
kan je zo ook de foto's van en naar je pc beamen?
Ja, je kan zo alles syncen. Agenda, actiepunten, adressboek, foto's enz.

Volgens mij zag ik zelfs dat bij het maken van een backup, niet syncen, een backup werd gemaakt van de highscores van de spelletjes. Best leuk dus. Ook je palmgegevens kunnen worden overgezet als je die hebt, ik wel dus dat was verdomd relaxed. Enige probleem was dat alle gegevens uit outlook,mn palm en mijn telefoonboek in de telefoon, natuurlijk allemaal dubbel waren. Eigen fout aangezien ik mn palm niet met outlook liet samenwerken. Dus ik kan nu alles weer gaan zitten uitzoeken.

Maar verderest in een woord ideaal. Foto's zijn ook leuk, geen overweldigende kwaliteit, maar voor een leuk fotootje die anders niet gemaakt zou kunnen worden goed genoeg. Ik ben er dik tevreden mee en zal waarschijnlijk mn palm weg doen aangezien het nu alleen maar extra ballast is.

Bennie gek, ben een koe!

Verwijderd

Ok, we zijn nu een paar dagen verder. Weet iemand al iets meer over het gebruik van BlueTooth via USB om de 7650 te connecten met een PC.

Heb namelijk zelf ook de 7650 besteld, en ben nu op zoek naar een oplossing om hem met mijn PC te connecten. BlueTooth geniet natuurlijk de voorkeur, als het tenminste werkt.
Anders neem ik liever een IRDA oplossing.

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
Voor de 6310 weet ik dat de mitsumi en de TDK bluetooth adapters schijnen te werken. De rest allemaal niet. Verder staat in de C'T van oktober 2002 een heel uitgebreid artikel over bluetooth en 7 adapters.

Verwijderd

Ik heb zelf ervaring met de ACER BT500, welke volgens C'T een goede is ;)
het is hetzelfde apparaat als de TDK, maar een tikkie goeikoper..

De afgelopen week gebruikt om via mijn 6310 te kijken op Tnet - en DE bank, handig wel, tijdens je vacantie..... Bijblijven, moet zeggen, snelheid is baggertraag, maar dat ligt aan de GSM, maar het werkt wel!

Ik heb er 69 euro voor betaald bij Alternate
En met de tweede gebruik ik het hier om @home te delen, tot mijn Wlan arriveerdt
( kleine nadeel..... het ding is maar 1 cm bij 3 cm, snel kwijt...)

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
Ik heb een MSI USB BT dongle.. kostte me 61 euro bij comptechworld
Geloof dat ze er ook een van epox hebben, voor tussen de 50-60..

Het sychroniseren werkt soms niet helemaal perfect op de t68i, maar dat ligt niet aan de dongle, maar aan de software van Sony Ericsson.

Verwijderd

Ik heb de 7650 werkend gezien i.c.m. een D-Link bleutooth adapter en een Apple Powerbook G4.
vCards syncen, foto's sturen.

• brandon
  • Laatst online: 07-10 23:22
De pcsuite van Nokia kan niet overweg met bluetooth. Je kan alleen een koppeling maken met je pc met bluetooth. Je krijgt dan als funktionaliteit dat je bestanden kan delen, maar helaas, Outlook is bijn niet de synchroniseren.

Misschien dat thirdparty software dit wel kan, maar ja, de telefoon is net uit.

Via IR kan het wel

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:28

Pogostokje

* twiet *

Op dit moment is IRDA (infrarood) toch echt nog te prefereren boven Bluetooth hoor. Ook al zijn we tweakers, Bluetooth is erg duur en je loopt het risico dat je met apparaten zit die niet willen samenwerken. De Bluetooth hardware voor je PC is bovendien vaak nogal simpel en ze ondersteunen vaak niet alle Bluetooth profiles. Er komt dus een keer een applicatie die niet wil werken. Als we even wachten dan is die hardware veel goedkoper en kan je er meer mee. Infrarood dat werkt gewoon prima op het moment en zelfs voor een desktop is een IR-module veel goedkoper dan een Bluetooth module.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Waar zijn TDK bluetooth adapters te koop en wat kosten deze? Irda vreet stroom en is niet erg snel weet ik nu uit ervaring!!

Verwijderd

euh dus wat ik snap ken je geen bt head set gebruiken met de 7650 hoe moet dat dan in de auto ??

• jjbstolk
  • Laatst online: 14:49
Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 09:27:
Waar zijn TDK bluetooth adapters te koop en wat kosten deze? Irda vreet stroom en is niet erg snel weet ik nu uit ervaring!!
Ik heb nog een TDK USB bluetooth module over mail me maar als je interesse hebt!
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 12:54:
euh dus wat ik snap ken je geen bt head set gebruiken met de 7650 hoe moet dat dan in de auto ??
Gewoon een met een draadje?!

Verwijderd

Ik heb gewoon een moederbord met ingebouwde bt. in mijn pc zitten werkt geweldig!!!!

Verwijderd

Even een schopje,

ik heb net zoals de topic-starter een Nokia 7650 gekocht, maar is er al iemand die de telefoon werkend heeft gekregen via bluetooth (met USB adapter) icm. de pc-suite software??

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2002 13:30 . Reden: letter vergeten... ]

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05 13:19
Sorry voor deze *Schop* maar,

Ik heb net mijn bluegear (ivt) bluetooth dongle teruggebracht omdat de software daarvan niet om kan gaan met mijn nokia 7650

Heeft iemand dit inmiddels al werkend (dus syncen, bemused etc.)
Welk dongletje heb ik hiervoor nodig ?

ThX!

Like this yall...

• Made4U
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kwam heel toevallig dit topic tegen en ook even helemaal doorgelezen.
Valt me tegen hoeveel mensen ervaring hiermee hebben... ;)

Ik heb dus een Nokia 7650 en helaas heeft mijn laptop geen infrarood. Dus moest ik eigenlijk wel een Bluetooth adapter aanschaffen.

Ik dus inderdaad zo'n goedkoop USB Bluetooth adaptertje aangeschaft, waren er nog 2 ook! Helaas je kon hiermee geen COM-poorten aanmaken, zelfs helemaal niet communiceren met mijn Nokia 7650. Heel leuk voor een Bluetooth netwerkje, dat werkt fantastisch, maar voor de rest prut! :r

Dus ik teruggebracht en toch maar iets dieper in de buidel getast en een 3Com Bluetooth PCMCIA kaartje gekocht. Even lopen kloten, een paar nieuwsgroepen doorgelezen met ervaringen hiermee en het werkte!!! De PC Suite werkt, Bemused heb ik maar heel effe geprobeerd, maar dat was ook i.c.m. WinAmp 3 en daar schijnt hij niet echt mee te werken :).

Het kost dus wel iets meer, maar dan heb je ook wel super kwaliteit. Ik ben er in ieder geval heel tevreden mee!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, en als je event. hulp nodig hebt: At your service :) .

[ Voor 10% gewijzigd door Made4U op 27-11-2002 20:52 ]

Verwijderd

pricewatch: Epox Bluetooth USB Dongle
http://www.epox.nl/english/products/wireless/dongle.htm
ajb hier heb je een bt usb dongle voor veel minder geld.... :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 00:04 ]

• Made4U
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik weet dat het werkt met mijn 3Com kaartje. Ik gebruik het dagelijks, ook om bijv. een inbelverbinding met laptop via 7650 te leggen. Werkt ook prima. Je betaalt wat meer, maar dan heb je ook wel knappe spullen! ;)

Verwijderd

Kheb de 7650 en een msi blueotooth adapter.. Werkt allemaal prima. Pc suite herkent alles en kan gewoon syncen met outlook. Die adapter kost 50 euro bij mycom.

• mrFreeZe
Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 22:32:
Kheb de 7650 en een msi blueotooth adapter.. Werkt allemaal prima. Pc suite herkent alles en kan gewoon syncen met outlook. Die adapter kost 50 euro bij mycom.
Kijk en dat is nou de info waar ik wat aan heb, thx! :)

Like this yall...

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 23 September 2002 @ 11:46:
dat kan alleen maar bij Nokia.

Voor de rest Bluetooth = Bluetooth

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 16:29
IK heb zo'n USB key van MSI, het werkt met de N7650, nou ja werkt. Ik Kreeg het op me main bak niet aan de praat. Toen heb ik me notebook gepakt waar bijna niks opstaat en na veel geklooi is het me gelukt om met de Nokia suite te syncen. En de foto's over te zetten.
Het werkt wel maar vrij lastig. Ben nu bezig om het op me mian pc ook te laten werken maar het wil maar niet lukken.

Paradigm: Shift happens.

• WAcKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08-2023
'lo, ik heb ook een 7650 en heb ook een usb bluetooth dongle aangeschaft van target bij een lokale computershop; was geloof ik 60 euro.. :/ (ik zag dat usb bluetooth dongles voor $30 in de us te krijgen zijn, zuigt)

anyway, na installatie van de meegeleverde software zag de telefoon de pc en vice versa, ik kon ook files transferren van de pc naar de telefoon.. maar de zogenaamde 'bluetooth com poorten' (waar de nokia pc suite mee werkt) werkten niet (kon geen verbinding maken, de telefoon zag ook geen inkomende pogingen)..

.. maar na een upgrade van de software, te downloaden van de target site (wat target op hun site trouwens uitstekend voor elkaar heeft, bijzonder goeie support voor een merk wat nou niet meteen bekend staat als goed), kan de pc stukken beter met de telefoon overweg, inclusief het opzetten van de bluetooth com poorten (hij maakt er een virtuele seriele com poort van voor je os, com5 t/m 8 enzo) en de pc suite kan met deze poorten overweg.

enige vreemde eraan is dat de target bluetooth software denkt dat de verbinding verbroken is (hij geeft een waarschuwing dat het verbinden mislukt is direct nadat je een com verbinding aanmaakt) maar hij werkt verder gewoon; de verbinding blijft in stand.. ik gooi het op het feit dat windows nog geen 'eigen' bluetooth software heeft en elke fabrikant dan of de (onlangs aangekondigde) sdk van ms gebruikt of zelf wat in elkaar heeft gezet (dit vermoed ik van target/fabrikant van de dongle)..

de software integreert verder wel uitstekend in windows xp, de iconen enzo zien er alleen een beetje amateuristisch uit, maar daar koop je zo'n ding natuurlijk niet voor..

[ Voor 4% gewijzigd door WAcKiN op 30-11-2002 14:02 ]

• mrFreeZe
En als we het hebben over 'syncen', sync je dan alleen je agenda, of ook je inbox ??

Like this yall...

Verwijderd

Ik gebruik sinds vadaag de Bluetooth usb van MSI, en dat werkt prima, gekocht voor 45 euro bij Mycom!

• Fire69
  • Laatst online: 13:52
Ik heb bij Deluo Electronics een Bluetooth USB Dongle gekocht voor 50€, incl. verzendingskosten. Donderdag besteld, zaterdagmorgend in de brievenbus! :)
Bij de installatie van de soft maak hij fax, com, dun, lan, ... aan, dus mogelijkheden zat.

Getest met een 6310, werkte perfect, gewoon inbellen en surfen op de portable. :)

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:18
Nog een tip voor de mensen met een 7650: op www.marktplaats.nl is iemand, die dongles verkoopt voor 80 euro - met een bereik van 100 meter! Deze werken in eerste instantie niet goed, maar je moet de nieuwe MSI drivers downloaden (geldt voor elke dongle met Widcomm chip), en dan werkt hij als een tierelier! Succes!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:59
En waar kan je de nieuwste drivers ergens vinden op de MSI site? Ik heb nu de bijgeleverde versie 1.2.2.4 geinstalleerd maar heb wat rare connectie problemen.....

• mrFreeZe
The Spider schreef op 02 December 2002 @ 19:57:
Nog een tip voor de mensen met een 7650: op www.marktplaats.nl is iemand, die dongles verkoopt voor 80 euro - met een bereik van 100 meter! Deze werken in eerste instantie niet goed, maar je moet de nieuwe MSI drivers downloaden (geldt voor elke dongle met Widcomm chip), en dan werkt hij als een tierelier! Succes!
Zijn dit bluegear adapters ??

Like this yall...

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:18
Voor meer hulp: http://www.allaboutsymbian.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3075
MSI-drivers: http://download.msi.com.tw/support/dvr_exe/bt45.exe

Have fun!

BTW je kunt ook je pc als router gebruiken via bluetooth, dus lekker op de bank msn'en met je 7650... zie http://www.allaboutsymbian.com/phpBB2/viewtopic.php?t=4408

En nee, dit zijn broadcom adapters (niet dat het ertoe doet, het gaat om de chip, maar goed...).

[ Voor 15% gewijzigd door bastichelaar op 02-12-2002 23:14 ]

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-11 21:22
Ik heb een sitecom bluetooth adaptertje gekocht voor €69 bij de dixons. De software van dat ding maakt o.a. gewoon com poorten aan, moet dus wel gaan werken lijkt me. De 7650 heb ik gisteren besteld, die komt als het goed is volgende week binnen, dan zal ik even m'n ervaringen posten.

Facebook :: Twitter :: PSN

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:06

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

riotrick schreef op 19 January 2003 @ 02:47:
Ik heb een sitecom bluetooth adaptertje gekocht voor €69 bij de dixons. De software van dat ding maakt o.a. gewoon com poorten aan, moet dus wel gaan werken lijkt me. De 7650 heb ik gisteren besteld, die komt als het goed is volgende week binnen, dan zal ik even m'n ervaringen posten.
Ik ben erg benieuwd wat je ervaringen zijn. Post ze snel! :)

Ik ontvang hopelijk ook deze week mijn 7650, en zit in dub of ik ook zo'n BT-kaart zal aanschaffen, vandaar.

... en oranje! :P

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou gewoon de MSI bluetooth kopen voor €39 euro bij mycom, doet het prima.

(meer informatie www.mycom.nl & www.msi-computer.nl)

[ Voor 29% gewijzigd door _Richie_ op 19-01-2003 18:47 . Reden: msi website was verkeerd. ]

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

_Richie_ schreef op 19 januari 2003 @ 17:02:
Ik zou gewoon de MSI bluetooth kopen voor €39 euro bij mycom, doet het prima.

(meer informatie www.mycom.nl & www.msicomputer.nl)
Heb je hiermee ervaring i.c.m. de 7650? Kun je ook syncen met Outlook e.d., via de Nokia-software die bij deze fijne foon zit? Er worden dus ook COM-poorten aangemaakt door de software die bij deze BlueTooth-adapter zit?

En als laatste een waarschijnlijk blonde vraag: die MSI BT key is niet alleen geschikt voor MSI-mobootjes (ik heb een ECS plank)...

Dank. :)

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
iNSaNe-oNe schreef op 19 January 2003 @ 17:13:
[...]

Heb je hiermee ervaring i.c.m. de 7650? Kun je ook syncen met Outlook e.d., via de Nokia-software die bij deze fijne foon zit? Er worden dus ook COM-poorten aangemaakt door de software die bij deze BlueTooth-adapter zit?

En als laatste een waarschijnlijk blonde vraag: die MSI BT key is niet alleen geschikt voor MSI-mobootjes (ik heb een ECS plank)...

Dank. :)
Geen idee of het met de nokia 7650 werkt, met de T68i werkt ie en bij mijn broertje met een Palm Tungsten.
Je hoeft zeker geen MSI plankje hiervoor te hebben.

Net even gezocht op google "7650" "msi" "bluetooth"
Kwam op de nieuwsgroepen deze URL tegen:

http://www.anotherurl.com/library/Nokia7650.htm

En nogmaals deze link:
http://www.allaboutsymbian.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3075
Hier zijn dus ook gasten die de MSI hebben.

Hoopt dat dat je helpt in je beslissing tot deze aankoop....

(oh ja, de MSI kan tot 100 m aan...., denk alleen je 7650 niet)

[ Voor 12% gewijzigd door _Richie_ op 19-01-2003 18:46 . Reden: Nog wat: de MSI schijnt hetzelfde te zijn als de TDK..... ]

• riotrick
(oh ja, de MSI kan tot 100 m aan...., denk alleen je 7650 niet)[/quote]

De 7650 kan volgens de nokia site tot 10 meter aan.

offtopic:
kan niet wachten tot ik em binnen heb

[ Voor 21% gewijzigd door riotrick op 20-01-2003 15:03 ]

Verwijderd

Ik heb ook een Nokia 7650 en daarnaast een Sitecom Bluetooth USB Adapter.

Ik heb de software van Sitecom als eerste geinstalleerd. Je krijgt een waarschuwing dat je eerst de software moet installeren en pas daarna je USB Bluetooth Adapter. Dat heb ik dus gedaan, de software en de drivers zijn geinstalleerd.

Daarna heb ik de bijgeleverde Nokia PC Suite geinstalleerd. Hieronder een copy-paste van de readme:
To connect your phone to a PC via Bluetooth:
=============================================
For more information on the Bluetooth software, refer to the user documentation of the Bluetooth software. For more information on the Bluetooth application in your Nokia 7650, refer to the Nokia 7650 User's Guide.

1. Ensure that your PC has a compatible Bluetooth card and the required software installed, or built-in support for Bluetooth.

2. Activate Bluetooth on your phone. On your phone, go to Connectivity and select Bluetooth. Select Bluetooth On, and give your phone a Bluetooth name. Make sure that your phone is in discoverable mode (to do this, change My phone’s visibility to Shown to All in the Bluetooth menu).

3. Start PC Suite for Nokia 7650.

4. Either double-click the Connection icon on the task bar, or go to the PC Suite Control Panel and select Connection Properties. Make sure that the correct COM port is selected for the Bluetooth connection. If no port is selected, select the COM port with Bluetooth as the connection type. If you are unsure which port to select, you can select all Bluetooth COM ports. In such a case, the ports cannot be used by other PC applications.

5. Establish a serial port connection between your Nokia 7650 and your PC. For information on how to do this, refer to the user documentation of the Bluetooth software.

6. If you are connecting your Nokia 7650 to your PC using Bluetooth for the first time, you need to pair the devices. Create your own passcode (1-16 characters long, numeric) and enter the same passcode on both the phone and the PC when requested. This passcode is used only once and you do not need to memorise it.

7. Authorise the connection between your Nokia 7650 and your PC. Select Yes when a connection request appears on the phone’s display. You can set your PC as authorised, which means that connections between your phone and your PC are made without a separate authorisation. To do this go to the Paired devices view on you phone, scroll to the device (your PC in this case) and select Options. Select Set as authorised.

• The Bluetooth connection does not close automatically. You can either close it from the Bluetooth software on your PC, or from the Bluetooth application on your phone. Close the Bluetooth connection when you stop using PC Suite for Nokia 7650 in online mode.
Even stap voor stap. Stap 1:

1. Ensure that your PC has a compatible Bluetooth card and the required software installed, or built-in support for Bluetooth.
Zoals helemaal bovenaan beschreven, dat heb ik gedaan.

2. Activate Bluetooth on your phone. On your phone, go to Connectivity and select Bluetooth. Select Bluetooth On, and give your phone a Bluetooth name. Make sure that your phone is in discoverable mode (to do this, change My phone’s visibility to Shown to All in the Bluetooth menu).
Peace of cake natuurlijk. Ook gedaan.

3. Start PC Suite for Nokia 7650.
Als ik dit doe krijg ik het volgende schermpje:
Afbeeldingslocatie: http://www.planetspira.com/got/stap01.gif
Ik kan klikken wat ik wel op de OK knop, er gebeurt niets, alleen Sluiten werkt.

4. Either double-click the Connection icon on the task bar, or go to the PC Suite Control Panel and select Connection Properties. Make sure that the correct COM port is selected for the Bluetooth connection. If no port is selected, select the COM port with Bluetooth as the connection type. If you are unsure which port to select, you can select all Bluetooth COM ports. In such a case, the ports cannot be used by other PC applications.
Dus ik dubbel klik op Afbeeldingslocatie: http://www.planetspira.com/got/stap02.gif the connection icon. Dan krijg ik het volgende scherm:
Afbeeldingslocatie: http://www.planetspira.com/got/stap03.gif
Standaard staan alle opties uitgevinkt. Ik ben "unsure" om welke port het gaat dus ik vink ze allemaal aan.

5. Establish a serial port connection between your Nokia 7650 and your PC. For information on how to do this, refer to the user documentation of the Bluetooth software.
Ik denk dat het bij dit punt fout gaat. Ik weet niet precies hoe dit moet. Maar wat ik geprobeerd heb is dit:

Rechtermuisknop op het icoontje van de Sitecom software, services, Connection Wizard:
Afbeeldingslocatie: http://www.planetspira.com/got/stap04.gif

Dan krijg je dus de Connection Wizard:
Afbeeldingslocatie: http://www.planetspira.com/got/stap05.gif
Prima, hij herkend mijn Nokia7650, NeedlerOnGoT genaamd, en ik wil een Bluetooth Serial Port aanmaken. So far, so good. Volgende >

Afbeeldingslocatie: http://www.planetspira.com/got/stap06.gif
Device name is goed, Service name is ook goed, connection name ook prima. Omdat ik maar 1 bluetooth apparaat heb heb ik em default gemaakt.

Ik vermoed dus dat het zo goed zit met het aanmaken van "a serial port connection between your Nokia 7650 and your PC".

6. If you are connecting your Nokia 7650 to your PC using Bluetooth for the first time, you need to pair the devices. Create your own passcode (1-16 characters long, numeric) and enter the same passcode on both the phone and the PC when requested. This passcode is used only once and you do not need to memorise it.
Ik ga naar mijn Nokia: Menu, connect, Bluetooth, gekoppelde apparaten, opties, nw gepaard appar., zoek zoek, gevonden apparaten: P42000 (mijn computer), selecteer P42000, geef wachtwoord 123456 op, krijg het volgende op mijn pc te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.planetspira.com/got/stap07.gif
ik klikken to proceeden ;) Krijg het volgende scherm:
Afbeeldingslocatie: http://www.planetspira.com/got/stap08.gif
weer 123465 intypen en krijg op mijn Nokia de melding dat het paren gelukt is! Yeah!

7. Authorise the connection between your Nokia 7650 and your PC. Select Yes when a connection request appears on the phone’s display. You can set your PC as authorised, which means that connections between your phone and your PC are made without a separate authorisation. To do this go to the Paired devices view on you phone, scroll to the device (your PC in this case) and select Options. Select Set as authorised.
Deze optie is niet echt verplicht, maar ik voer em toch uit. Ik heb mijn PC vanaf mijn Nokia authorised.

Mijn icoontje Afbeeldingslocatie: http://www.planetspira.com/got/stap09.gif blijft grijs, terwijl ie toch echt in verschillende kleurtjes moet knipperen.

Ik start Nokia PC Suite weer op en krijg weer dit schermpje, ok klikken helpt niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.planetspira.com/got/stap01.gif

Zwaar balen dus, maar ik geef niet op :) Ik ga naar mijn bureaublad. Daar staat een icoontje "My Bluetooth Places":
Afbeeldingslocatie: http://www.planetspira.com/got/stap10.gif
Ik dus weer dubbel klikken, krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.planetspira.com/got/stap11.gif
Mijn zojuist aangemaakt Bluetooth serial port. Ik dubbelklik op dat icoontje:
Afbeeldingslocatie: http://www.planetspira.com/got/stap12.gif
en gelijk daar achter aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.planetspira.com/got/stap13.gif
Terwijl ik niets doe...

Hieronder nog even alle tabbladen van de bijbehorende sitecom software:
Afbeeldingslocatie: http://www.planetspira.com/got/config01.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.planetspira.com/got/config02.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.planetspira.com/got/config03.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.planetspira.com/got/config04.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.planetspira.com/got/config05.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.planetspira.com/got/config06.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.planetspira.com/got/config07.gif

Ik hoop dat jullie genoeg informatie hebben om mij te kunnen helpen. Alvast _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• GoGoHaRrY
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Ik ben ook al even aan het prutsen met Nokia en Bluetooth.

Mijn ervaring is de volgende: Nokia Suite kan allen overweg met de Bluetooth-stack van DigiAnswer, welek deze stack levert voor hun eigen CompactFlash modules. Mijn pogingen om USB Dongles (die allen een Cambrige Sillicon Radio chipset hebben) met Nokia Suite aan de praat te krijgen (ook met de DigiAnswer Stack maar die kende de chipset van de Bluetooth niet) werkten niet. Die software van SiteCom wertk idd erg overzichtelijk (en is te gebuiken met alle dongles die de Cambridge chipset gebruiken).

Wel opvallend dat op de verpakking van die Sitecom Dongle een 6310i is afgebeeld, terwijl dit maar half/slecht/niet werkt.

Murphy was an optimist

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

GoGoHaRrY schreef op 27 January 2003 @ 22:32:
Nokia Suite kan allen overweg met de Bluetooth-stack van DigiAnswer, welek deze stack levert voor hun eigen CompactFlash modules.
Larie. Ik heb hier een MSI BT-stick die werkt met de Widcomm stack. Draait goed i.c.m. de Nokia Suite.

Zodra ik de Serial Connection probeer te maken, krijg ik wel een error onder WinXP dat het niet lukt (zie post van Needler), maar het mRouter-icoon begint wel vrolijk te knipperen en vindt mijn 7650. Dit duurt een paar seconden (4-5) voordat het daadwerkelijk gebeurt, dus heb geduld.

• riotrick
Ik ga het binnenkort hopelijk testen. Heb de Sitecom bluetooth module al een tijdje liggen, alleen m'n 7650 heb ik nog steeds niet binnen :( Gisteren wel even met m'n bij m'n zus geweest en daar haar 7650 via irda met haar laptop verbonden. Dat werkte allemaal erg soepeltjes moet ik zeggen. Hopelijk gaat het binnenkort ook lukken om die bluetooth dongle bij mij aan de praat te krijgen.

/edit

ik kreeg net een mailtje van gsm.nl dat m'n phone is opgestuurd, hopelijk morgen of overmorgen meer dus.

[ Voor 16% gewijzigd door riotrick op 28-01-2003 19:26 ]

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-10 23:30

Tubbietje

Illegaal!

Ik heb de MSI Bluetooth adapter en Nokia 7650 PC Suite zonder problemen nu achter elkaar geïnstalleerd op meerdere pc's op de volgende manier:

1. Je installeerd de bluetooth adapter.
2. Nokia PC Suite installeren.
3. Hierna gaat men bij het tray icoon mrouter kijken en selecteerd men elke bluetooth verbinding (meestal voldoet alleen COM4 al)
4. Nu kijkt men in de verkenner bij My Bluetooth Places > Nokia 7650 > en dubbelklikt men op het icoon Bluetooth Serial Port. Hierna krijg je een foutmelding dat de remote deivce de connection heeft gesloten.
Als het goed is wordt je telefoon icoon van paars nu groen in de verkenner en het tray icoon krijgt een kleurtje :)
5. Start nu PC Suite op en het werkt als het goed is :P

Jje moet natuurlijk wel de bluetooth functionaliteit aanzetten in de telefoon en hem waarneembaar maken.

edit:

Ook moet je als je verbinding maakt met de telefoon een paswoord opgeven die gelijk daarna ook op de pc wordt gevraagd.

[ Voor 9% gewijzigd door Tubbietje op 28-01-2003 13:12 . Reden: passwoordje vergeten :) ]

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik denk dat mijn vraag hier thuis hoort, zo niet dan hoor ik het ook graag. Ik heb nu blij een 7650 en een MSI BT-stokje (en het werkt), maar bestaat er niet een progje waardoor ik via de BT-verbinding kan internetten of mijn mail kan ophalen ofzo?

• riotrick
Ik heb m'n phone nu net hier liggen. Es even testen of het gaat werken met die sitecom bluetooth key.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 10:49

Jazzper

BB4E^Guerilla

Tarod, je bent een koning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Weet je hoe lang ik heb lopen prutsen... enfin.. ik ga mooi spelen!!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• riotrick
Woei! Bluetooth aan de praat. Werkte in 3 minuutjes. De Nokia 7650 werkt dus ook prima met een Sitecom bluetooth adapter. Werkt exact hetzelfde als Tarod hierboven beschreef.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

tip: als je contact legt en op je telefoon een pincode kiest dan gaat er in win2000 (en XP??) een mooie popup omhoog, echter in win98 knippert slechts het blauw icoon en moet je zelf dubbelklikken om pincode in te voeren, kostte mij 15 minuten extra om uit te vogelen omdat ik het eerst op W2K had gedaan.. duh..

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• timbels
  • Laatst online: 05-12-2023
Yo guyz, Ik heb dus ook de msi key en xp. maar krijg de suite met geen mogelijkheid aan de gang. In mrouter kan ik namelijk allleen maar kiezen voor infrared. De hele bluetooth optie staat er niet.
Via de msi software kan ik wel alles benaderen behalve dan outlook sync........

Iemand een tip? plz plz plz plz

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

dan is volgens mij toch je bluetooth gedeelte niet goed geconfigureerd, maak eens een seriele poort aan in my bluetooth places en dan 'near me' en dan je telefoon. Hij moet toch een com poort kunnen routeren.. kwait nait

• epoman
  • Niet online
timbels schreef op 31 januari 2003 @ 09:28:
Yo guyz, Ik heb dus ook de msi key en xp. maar krijg de suite met geen mogelijkheid aan de gang. In mrouter kan ik namelijk allleen maar kiezen voor infrared. De hele bluetooth optie staat er niet.
Via de msi software kan ik wel alles benaderen behalve dan outlook sync........

Iemand een tip? plz plz plz plz
Heb ik ook, en het werkt wel degelijk. Het is ff prutsen, maar installeer eerst MSI, daarna pas de PC suite. Vervolgens moet je hier ff kijken hoe je de seriële poort aanmaakt, en blijven prutsen. En zorg er wel voor dat de apparaten met elkaar 'pairen', dat werkt een stuk soepeler.

[ Voor 7% gewijzigd door epoman op 31-01-2003 11:51 ]

• timbels
  • Laatst online: 05-12-2023
Ehm, thnx voor de tips, maar die link heb ik natuurlijk geprobeerd. Hier werkt het niet hoor. mijn apparaat staat standaard gepaired. en ik kan wel een extra serial port toevoegen zowel bij client als local. maar hoe het dan verder tewerk gaat???? ik blijf die COM0 message houden(zie die url hierboven). en mrouter showt als optie alleen maar : ir devices..
* timbels = desperate.. :S

Verwijderd

Eindelijk na 3 weken full time prutsen is het gelukt met een sitecom bluetooth adapter. PC suite was zoiezo geen probleem maar de modems wouden niet werken maar dat is nu gelukt :) hoe ik het gedaan heb zal ik nog wel eens documenteren maar je bent er toch al gauw uurtje of 5 :S mee bezig om het draaiende te krijgen. Maar tenminste niet zo'n ding van nokia hoeven aan te schaffen......

• riotrick
Wat heb je dan allemaal moeten doen om het aan de praat te krijgen? Die sitecom bluetooth adapter werkte hier in 5 minuutjes met m'n 7650.

• epoman
  • Niet online
timbels schreef op 31 January 2003 @ 17:41:
Ehm, thnx voor de tips, maar die link heb ik natuurlijk geprobeerd. Hier werkt het niet hoor. mijn apparaat staat standaard gepaired. en ik kan wel een extra serial port toevoegen zowel bij client als local. maar hoe het dan verder tewerk gaat???? ik blijf die COM0 message houden(zie die url hierboven). en mrouter showt als optie alleen maar : ir devices..
* timbels = desperate.. :S
Ok, nog een keer proberen? Als je nog steeds probs heb, deïnstalleer eerst de pc-suite volledig, dus mrouter en connection manager etc. moeten ook weg zijn. Vervolgens je BT-ding verwijderen uit je hardware-lijst en rebooten.

Bluetooth volgens boekje installeeren, rebooten, pc-suite installeren, rebooten, poorten aanmaken zoals op de eerder genoemde website (dus zowel lokaal als bij je 'device'), zorgen dat die poorten ook bij mrouter aangevinkt staan, dubbelklikken op het bt-icoontje in je tray of naar my bluetooth plaatsjes gaan, bij 'my device' de standaardpoort uitschakelen (rechts klikken, kies 'stop'), terug naar my bluetooth places, dubbelklikken op de seriële poort die je hebt aangemaakt, com0-foutmelding wegklikken (die krijg je er niet uit), paar seconden wachten.

Zou toch echt moeten werken... :/
Ik heb een MSI-dongle en die werkt zowel op m'n desktop (win2000) als m'n laptop (winXP). Die foutmelding krijg je niet weg, maar dat is niet erg.

Verwijderd

De 7650 is het enige model van Nokia welke probleemloos met andere merken bluetooth dongles werkt.
Sitecom heeft bv een handleiding voor dit model icm met hun CN-500 op de website staan.

-edit-
Overigens werken andere toestellen ook wel met bluetooth dongles, maar alleen met de software welke bij de dongles geleverd is en NIET met PC suite.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 16:47 ]

• surfrider
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-05 13:35
Werkt die 7650 ook met Bluetooth headsets? De ene zegt van wel en
de andere zegt van niet. Ja, die van Nokia zelf zal wel werken,
maar die werkt niet met andere merken... Eens soort Microschoft
maniet van Wij maken onze eigen standaard?

My girlfriend threatened to leave me if I went surfing again; I'll miss her!

• riotrick
Nope. De 7650 heeft alleen ondersteuning voor bluetooth data. Dus bluetooth headsets gaan niet werken. Helaas.

• surfrider
En Nokia's eigen headset dan? Waar werkt ie dan wel op?

Verwijderd

Bij computerland Eindhoven is hetook mogelijk om die bluetooth dongless per stuk te kopen 1 voor € 49,- twee voor € 99,- bij twee zit er een installatie cdtje bij :D

• surfrider
Welk dongle? Die van Sitecom? Welk bereik heeft ie? Die van MSI gaan tot 100m en in open veld tot 200m, zeggen ze.

• riotrick
Als je zo'n dongle met je 7650 gebruikt, dan is die in ieder geval niet de beperkende factor qua afstand. De 7650 heeft zelf maar een bereik van zo'n 10 meter.

• epoman
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 14:49:
Bij computerland Eindhoven is hetook mogelijk om die bluetooth dongless per stuk te kopen 1 voor € 49,- twee voor € 99,- bij twee zit er een installatie cdtje bij :D
Die MSI kost bij mycom € 39,- (tenminste, dat is wat ik betaald heb).

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:00
ik heb ook zo'n msi ding, en kan in pc-suite dus wel .jpg heen en weer zenden maar krijg met geen mogelijkheid games of midi files naar mijn bleutooth gesleept??
kan iemand mij uitleggen hoe ik dit wel voor elkaar ga krijgen???thx

Verwijderd

welke verzie van pc suite gebruiken jullie eigenlijk? want ik heb hier 5.0 deze was niet geleverd bij me telefoon ik heb nooit een cd gehad.

• riotrick
Ik gebruik hier PC Suite voor Nokia 7650 versie 1.10. Zat in de doos van de telefoon.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

surfrider schreef op 18 February 2003 @ 14:45:
En Nokia's eigen headset dan? Waar werkt ie dan wel op?
Op de Nokia 6310(i), 8910(i) en waarschijnlijk ook de SE T68, P800, Siemens S55 en Philips Fisio 820.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

riotrick schreef op 21 February 2003 @ 09:34:
Ik gebruik hier PC Suite voor Nokia 7650 versie 1.10. Zat in de doos van de telefoon.
humz, dan ga ik vanmiddag maar even naar de belcompagny.

Verwijderd

Nog meer redenen om er 1 te kopen met BT dongle erbij!!!!

> De Nokia 7650 heeft een geheugen van 3.5 -tot 4 MB. Dit geheugenbereik
> is van toepassing op alle functies: Sim geheugen/sounds/MMS/opgeslagen
> foto's/inbox/etc. Wanneer het geheugen maximaal wordt gebruikt kan
> ineens de melding
Geheugen
> vol verwijder gegevens(of iets van die strekking) verschijnen. Wanneer
> je dan niet direct de geheugen capaciteit verminderd bestaat de kans
> dat het toestel 'vast' slaat waardoor je niets meer met het toestel
> kan doen. Dit probleem is al een aantal keer voorgekomen. Zorg er dan
> ook voor dat je
nog
> genoeg 'werk' geheugen overhoud en regelmatig je inbox/opgelagen
> foto's/ sounds/etc. verwijdert uit het geheugen. Wanneer je hier toch
> te laat mee bent en het toestel reageert niet meer
door
> bovenstaand probleem dan kun je het volgende doen:
> -Type *#7370#
> -Voer de veiligheidscode in (Standaard is dit 12345)
> -Wacht 1 a 2 minuten
> -Je krijgt nu de melding Klok instellen
> -Verwijder vervolgens de batterij
> Helaas worden alle gegevens die in het toestel staan, verwijderd. Zorg
> daarom voor een back up van je contacten. LET OP!!
> Verwijder de batterij pas na de melding klok instellen. Anders loopt het
> toestel zodanig vast dat het gerepareerd zal moeten worden.

Veel succes met BLUETOOTHen :*)

• Keida
  • Laatst online: 07:12

Keida

dr.

Ben nu dus ook bezig om de nokia via MSI USB ding te connecten.. Heb nu ook eindelijk een melding van een com 0 poort die gebruikt wordt... Maareh, Mrouter.... wordt dat automatisch geinstalleerd? en hoe ziet dat Icoontje eruit in de tray?

IJsdikte op de Elfstedentocht

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:21
vandaag geprobeerd met de sitecom adapter.
Hij maakt keurig alle com-poorten aan, echter na enige tijd begint de verbinding inactief te worden.
Je kan dan ook het bluetooth teken in je taskbar niet meer gebruiken.
Wil ik connecten via het menu van de sitecom, dit lukt..... de 7650 vraagt om een pincode.... toets ik in.... (de juiste) waarna hij dus zegt dat de connection gedroped is.

Het is mij ook gelukt om in nokia pc suite te komen (com-port 10) maar na het rebooten was dit niet meer mogelijk :(

Als iemand een suggestie heeft, hoor ik hem graag.

[ Voor 6% gewijzigd door Smirnoff op 22-02-2003 19:38 ]

• Keida
  • Laatst online: 07:12

Keida

dr.

Het is me gelukt!

Precies zo gedaan als Parot... Zag ook eindelijk mrouter in mijn tray!!

IJsdikte op de Elfstedentocht

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-10 23:30

Tubbietje

Illegaal!

Redkef schreef op 22 February 2003 @ 18:26:
Het is me gelukt!

Precies zo gedaan als Parot... Zag ook eindelijk mrouter in mijn tray!!
Tarod is de naam... geen Parot :)

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
Hier ook de stappen van Tarod en Epoman gevolgd en alles werkt! Bedankt! :)

offtopic:
Redkef, nog steeds met Mafia bezig, of ben je gestopt?

[ Voor 6% gewijzigd door Croccifixio op 21-03-2003 11:36 ]

• micebec
  • Laatst online: 29-05 10:25
marz01 schreef op 19 februari 2003 @ 18:40:
ik heb ook zo'n msi ding, en kan in pc-suite dus wel .jpg heen en weer zenden maar krijg met geen mogelijkheid games of midi files naar mijn bleutooth gesleept??
kan iemand mij uitleggen hoe ik dit wel voor elkaar ga krijgen???thx
Ik heb dus hetzelfde probleem. De games lukken wel, je moet de sis-files gewoon dubbelklikken (pc-suite moet wel geïnstalleerd zijn) dan worden ze automatisch geïnstalleerd.

De midi-files daarentegen krijg ik met geen mogelijkheid naar mijn 7650 opgestuurd.

Ik heb geprobeerd om het midi-bestand via rechtermuisknop->Kopiëren naar->Bluetooth gedaan en dan krijg ik alleen de optie other... En als ik dan daarop druk krijg ik de melding "select a device from the list below". Het probleem is echter dat er geen device te zien is en ik dus niets kan kiezen.

Wie o wie kan mij helpen dit probleem op te lossen.

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 16-11 16:08
probeer het hier eens
http://www.nogaworld.nl/forum.php
midis versturen kan in elk geval met een MSI bluetooth moederbord, want zo kom ik aan mijn ringtones. ik heb het alleen niet zelf dus weet ook niet hoe dat zit met die instellingen enzo. Een en ander staat vermeld in een topic op het nogaworld forum
http://www.nogaworld.nl/forum_reactie.php?p1=1975
in elk geval kon ik ze gewoon vanuit eenofandere dir in PC suite slepen, waarna ze keurig verstuurd werden naar de telefoon (3650, maar dat moet niet veel uit maken volgens mij)

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• BamSlam_
  • Niet online
Die MSI kost bij mycom € 39,- (tenminste, dat is wat ik betaald heb).
Klopt, daar heb ik hem ook vandaan voor die prijs.

• Sjonny75
  • Laatst online: 21-12-2021
Dus die MSI Bluetooth adapter van mycom werkt volledig? zowel gsm > pc als pc > gsm?

Verwijderd

Ik gebruik een MSI - PC2PC bluetooth module die (werkt perfect). En kost maar 39 euro by MyCom (en 40 bij Memo). Ook kun je een Tecom nemen die overigens ook goed werkt maar die kost 59 euro...

Naast communicatie met je telefoon kun je ook een draadloos netwerkje maken op 12 MBit... (beide modules installeren zich namelijk ook als een netwerk kaart ;) )

Er is wat MSI betreft een klein probleempje -> levertijd onbekend... (de vraag werd zo groot dat de productie het niet bij kon houden...)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 14:25 ]

• micebec
  • Laatst online: 29-05 10:25
Sjonny75 schreef op 11 maart 2003 @ 14:15:
Dus die MSI Bluetooth adapter van mycom werkt volledig? zowel gsm > pc als pc > gsm?
Yippiee het is me gelukt om midi-files naar mijn mobiel te versturen.

Het is wel op een hele rare manier overigens. Dit is wat ik heb moeten doen

Start windows verkenner -> My bluetooth places aanklikken -> Entire bluetooth neighborhood -> Nokia 7650 -> inbox

Als het goed is, zie je daar businesscard staan. Pak vervolgens nu een midi file en sleep hem naar die inbox. Dan zie je dat het geüpload wordt naar je mobiel, en je mobiel geeft een teken dat er een bericht is ontvangen. Open die bericht en je wordt direct doorverbonden naar de afspeelprogramma.

Antwoord op de quote hierboven is dus JA, het werkt wel goed en snel, maar het is echt een opgave om alles goed uit te pluizen. Wel een aanrader overigens dat MSI bluetooth dongle.

• riotrick
Of je klikt met rechts op je bestandje en dan kopieren naar --> bluetooth --> je phone. Of je sleept em in bluetooth neighbourhood --> je phone --> obex file transfer.

Verwijderd

Ik probeer dus ook PC Suite aan de praat te krijgen maar het lukt me niet.
Ik heb gewoon de standaard nieuwste Widcomm drivers + w2k + pc suite 1.2
Ik probeer het ook zoals Tarod zei, maar ik kan helemaal geen poort kiezen bij de mRouter, alleen infarood. Ik kan via de widcomm drivers gewoon alles doen, files transferren etc. maar zorgen dat de mRouter hem herkent lukt niet. Iemand tips?

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb net met Nokia gebeld.... over de vraag welke USB BlueTooth adapter ik kan gebruiken. Het Belgisch klinkende meneertje mij z'n Nokia ding aansmeren.
Ik vroeg dus hoe het kwam dat er zoveel problemen met 3rd party BT adapers was.
Meneer zei dat PC Suite dat (nog) niet ondersteunde. Mogelijk binnen 3 maand wel (nieuwe versie). Ik dankte hem hartelijk voor de mooie beloftes van Nokia :r

Is het dan gewoon het probleem bij de software en dus niet bij welk BT adaptertje?

Verwijderd

Dat maakt dus echt helemaal niets uit, daar kan het nooit aan liggen :Z

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb vandaag toch een BlueTooth adaptertje gekocht (MSI PC2PC BT). Even flink geprutst met poorten... geen resultaat.
Ik heb de nieuwste versie van PC Suite geinstalleerd (v1.2) van mijn telefoon 7650.
Alle poorten aangevinkt bij de Suite en de suite gestart... whoppa! Het werkt.

Ik kan via de suite connecten en binnen windows xp met de verkenner.
Het kan dus wel!

Vragen? Ask maar... ! :) *blij is*

Verwijderd

maar dat is dus mijn probleem, ik kan maar 1 poort aanvinken!
en dat is de IR poort!

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:48
Ik zit nu al 3 uren te prutsen om de Nokia met de computer te communiceren.
En het werkt nog steeds niet...

Heb alles wel gedaan wat hier in forum staat, de Pc Suite opnieuw geinstalleerd, alle com-poorten geselecteerd, en nieuwe seriele verbinding gemaakt etc etc etc.

Iemand nog een tipje ofzo...krijg het echt niet voor elkaar...

heb btw de MSI bluetooth adapter...

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:03
Je moet eerst via het gewone protocol contact zoeken met je Nokia (een opf andere verbinding maken) en daarna pakt PC suite sf hem als het goed is.

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-11 18:52
Volgens mij is de Optie van Tarod nog steeds een van de beste opties, wanneer ik verbinding wil hebben met mijn 7650 dan doe ik net als tarod een serial port connecten met naar mijn 7650 je krijgt dan dus die foutmelding maar zult aan je tray icon zien dat je wel een verbinding hebt met je telefoon. Als je daarna PC suite opstart ziet deze telefoon je telefoon automatisch.

Ik gebruik onboard bleu-tooth (MSI 845E BLR)

For rent

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:48
ik doe het precies zoals jullie het allemaal beschrijven...
Eerst naar verkenner, naar device searchen, vervolgnes krijg je error, maar dan knippert bij jullie de mrouter in taskbar?

Das bij mij dus niet het geval :'(

Ik heb gister nog een keer alles verwijderd, en opnieuw geinstalleerd op de juiste wijze...geen resultaat...

En wat is "onboard bleu-tooth (MSI 845E BLR)"??

Ik heb geen idee wat ik heb, op me doosje van de MSI adapter staat Bluetooth Pc2Pc, en op de cdrom Pc2Pc-bluetooth software.

Gebruiken jullie andere proggie's dan ik??

*edit*
Weet al, onboard bleu-tooth (MSI 845E BLR) is moederbord incl. bluetooth

[ Voor 10% gewijzigd door Stevie_ op 21-03-2003 11:30 ]

Pagina: 1 2 Laatste