Beginnen met C++

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 20:30

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Misschien is dit al vaker langsgeweest maar goed.

Ik heb zelf geprogrammeerd in de volgende talen

Visual Basic
ASP
PHP
Deplhi

Nu wil ik graag gaan beginnen met C++

Nu vind ik het nogal verwarrend aangezien er zoveel verschillende C varianten zijn.

C/C++/Visual C++/C Builder

Zelf ben ik het bezit van Visual C++ versie 6.

Waar kan ik het beste beginnen met mijn zoektocht? :)

Moet ik eerst C zelf leren of kan ik gelijk met C++ beginnen?

Is het wel handig om met Visual C++ te beginnen? Ik ben iig wel vetrouwd met de grafische omgeving.

Kortom: Graag wat tips voor een C++ beginner ;)

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

C++ leer je imho met ISO/Ansi C++
en niet met visual C of builder

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
D2k schreef op 22 september 2002 @ 16:26:
ISO/Anise C++ zegt mij verder nix.

Maar wat is het verschil dan?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Ik zou zeggen instaleer gewoon je Visual C 6 die je hebt liggen, 't paket heeft een heerlijke editor / debugger wat je nogal wat tijd kan schelen. Pak een basis cursus C++ er bij en begin met 'n simpele console applicatie , begin vooral *NIET* gelijk met 'n grafish MFC/ATL/WTL achtig iets anders zal je zeeeeeeeeer snel terug rennen naar je geliefde VB.

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 16:28:
Ik zou zeggen instaleer gewoon je Visual C 6 die je hebt liggen, 't paket heeft een heerlijke editor / debugger wat je nogal wat tijd kan schelen. Pak een basis cursus C++ er bij en begin met 'n simpele console applicatie , begin vooral *NIET* gelijk met 'n grafish MFC/ATL/WTL achtig iets anders zal je zeeeeeeeeer snel terug rennen naar je geliefde VB.
Ik zag in de PWS faq al wat C++ links staan, ik zal eens kijken of daar wat tutors bijzitten.

Bedankt voor de tip :)

En VB heb ik al jaren niet meer aangezeten dus daar zal ik iig niet naar terug rennen :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

DeathKnight schreef op 22 september 2002 @ 16:28:
[...]

ISO/Anise C++ zegt mij verder nix.

Maar wat is het verschil dan?

ISO/ansi C++ is zeg maar de C++ standaard (vandaar ISO(international organization for standardization) en ANSI (american national standards institute)). Dat is eigenlijk een definitie van de gramatica en enkele standaard classes. Je kunt het trouwens ook gewoon met Visual c++ compileren hoor :).. Alleen hebben MS en Borland nog wat extra dingen toegevoegd en soms mischien wel ietsje weggelaten (weet ik niet precies eigenlijk, ik gebruik gnu c++ compiler, daarvan wordt gezegd dat ie de standaard het meest volgt)

En voor de rest, gewoon in de console beginnen!! Niet beginnen met dat grafische knip en plak werk.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

Dit document misschien ook wel handig met wat informatie over OO/C++.

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Verwijderd

D2k schreef op 22 september 2002 @ 16:26:
ben ik het niet helemaal mee eens. . ik ben begonnen met allerlei talen . .en uiteindelijk met Embedded C begonnen . .en nu . (een jaar later) doe ik C++ van MS . . nou moet ik zeggen dat MS niet altijd alles even goed op een rijtje heeft maar als je MFC met STL gebruikt is er toch heeeeeeeel wat leuks te maken. .

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat is mischien wel zo, maar als je daar gelijk bij gaat kijken waneer je met C++ begint is het allemaal wel een beetje erg veel.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Koop een goed boek :)
bv. C++ in 21 dagen van Sams
of iets in de trant van C++ voor studenten :)

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Volgens mij is de discussie over de compiler niet interressant voor een beginner. Alle programma's die je als een beginner wil maken bestaan uit commando's die door zo ongeveer elke compiler hetzelfde gecompileerd worden.

Zoek gewoon iets voor jou platform, lees ergens een vergelijkende test van de IDEs (die handig kunnen zijn als je bijv Windows applicaties wilt gaan schrijven) etc.. Beginnen doe je het meest praktisch met een boek)

|_____vakje______|

Verwijderd

even offtopic maar goed...
maar als je MFC met STL gebruikt is er toch heeeeeeeel wat leuks te maken. .
Hier moet je wel heel erg voorzichtig mee zijn. Als je STL mixt met MFC kan het gebeuren dat sommige MFC classes ineens niet meer thread safe zijn... MFC kent echt een hele dikke gebruiksaanwijzing voor multithreaded applicaties (helaas)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MFC = evil ;)
Dan kun je beter WTL/ATL gebruiken

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Professionele website nodig?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:33
[nohtml]
DeathKnight schreef op 22 september 2002 @ 16:24:
Misschien is dit al vaker langsgeweest maar goed.
Inderdaad, al meerdere keren zelfs. Het is dus beter dat je even de search gebruikt. Ziehier een kleine greep uit het uitgebreide assortiment:

Ik wil graag c++ leren...
Ik wil c++ leren
Beginnen met MS Visual C 6.0

Ik geloof niet dat het zin heeft om deze discussie nog eens te voeren....

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.