[IA] Interesse VIA Epia + Procase 2677 + ...

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 778 views sinds 30-01-2008

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:24

ThaHandy

Discovery Channel

Rickbv schreef op 26 september 2002 @ 21:42:
MAJOR UPDATE
[....]

EXTRA: toetsenbordje voor je Epia!
Hiermee kwamen ze van Maraex ook nog mee aanzetten, misschien een leuke aanvulling voor je Epia:

http://www.btceurope.nl/products_oem_only_wirele.html#5113
http://www.btceurope.nl/products_mini_wire.html#5100c

Meer informatie op de IA pagina van LauPro. Hier komen ze dus ook nog even te staan, kijken of er vraag naar is. Het is natuurlijk wel weer iets speciaals + iets voor je Epia, vandaar dat ik hem er toch even bijzet.
[....]
deze heb ik: *D
Afbeeldingslocatie: http://www.houge.com/k371.jpg
voor € 17,85 p/st toen (juli) gekocht
@ http://www.comp.nl/cgi-bin/shopping.exe?Groep=20
maarrr last update was 9 aug-02 :(

(als we ze nou per 10~20 bestellen? >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:06

spacy

+++

die toetsenbordjes zocht ik al, als die als IA gaan doe ik mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Rickbv schreef op 26 september 2002 @ 21:42:

geheugen
Maraex zou vandaag terug worden gebeld voor Dane Elec low-profile geheugen, maar hij heeft nog niets vernomen. Morgen belt hij even terug.
is er dus speciaal vraag naar low-profile (30mm) of past normaal ook?? Dat moet ik even weten, onnodig dingen doen zie ik niet zo zitten ;)
Volgens de review van mini-itx.com moeten het 30mm zijn anders passen ze niet in die cubid/procase case. Voor mij maakt het niet uit, want ik doe ze toch daar niet in, dus ongeacht de grootte zijn ze voor mij goed genoeg.
Maar als je een cubid/procase case hebt maakt het wel uit
EPIA
Epia 2 is onbekend helaas. C3-800 komt uit op € 135,- en € 129,- bij minimale afname van 10 stuks. Levering is onbekend. Waren 17 in backorder en gereserveerd. Kans groot dat ze pas gaan bestellen als Maraex bij ze bestelt. Zodra dat gebeurt is kan het 2 weken duren, maar wisten ze niet met zekerheid. Vaak is het 2 weken voor componenten, maar staat niet standaard.
Wat doen we, to wait er not to wait?
Gewoon voor de epia c3-800 gaan. D'r is toch animo voor.
MiniCube /alternatief evt.
Plexicase
ACAL gaan kleine plexiglas kasten leveren, zoals de Shuttle Spacewalker barebones, maar dat is nog niet bekend wanneer. Prijs is wel bekend (als deze zo blijft) € 129,- per stuk.
We kunnen nog navragen bij hoeveel aantal de prijs zakt, maar ze wisten helaas weinig over deze kasten te melden. Was vandaag met fabrikant doorgesproken. Hij wist alleen de fabrikant niet...
dit is dus een alternatief. Weet je wel waar de minicube te vinden is, stuur dan aub een mail zodat Maraex er ook aan kan komen. Maraex denkt namelijk niet aan de minicube te kunnen komen, omdat ze er geen leverancier voor weten
Zoals staat op mini-itx, zijn die minicubes moeilijk aan te komen. Je kan nog ff wachten op het alternatief, maar als het te lang duurt voordat er iets over bekend is gewoon schrappen.
casebadges
Email gestuurd met URL's. Kijken wat ze zeggen. In eerste instantie was het minimaal 100 stuks per ontwerp. Daar valt niet onderuit te komen als ze zeggen dat het daarbij blijft. Het is nu even afwachten, maar waarschijnlijk hoor ik dit pas dinsdag van Maraex, omdat de persoon in kwestie totdan niet aanwezig is.
Is er wel interesse genoeg voor 100 stuks? Ze worden dus 2,45x2,45
Ik denk niet dat we 100 stuks bereiken.
Quote van mini-itx website:
Any amount of badges shipped direct to your door, anywhere on the planet, for only $1 (US) - or free when purchased with another item.

Dus gewoon daar halen het aantal wat er nodig is. Hij verstuurd ze dus voor $1.
EXTRA: toetsenbordje voor je Epia!
Hiermee kwamen ze van Maraex ook nog mee aanzetten, misschien een leuke aanvulling voor je Epia:
Die zag ik staan op een draadje met een videorecorder mod met een epia board. Da's wel leuk. Bereik was 3 meter ofzo (gebruikt rf ipv ir). Leuk als afstandsbediening. Weet iemand of je er winamp mee kan besturen (er zitten nl play/pause knopjes op) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Scarp schreef op 27 september 2002 @ 07:36:
[...]

Die zag ik staan op een draadje met een videorecorder mod met een epia board. Da's wel leuk. Bereik was 3 meter ofzo (gebruikt rf ipv ir). Leuk als afstandsbediening. Weet iemand of je er winamp mee kan besturen (er zitten nl play/pause knopjes op) ?
als er play/pause knoppen opzitten, kan je Winamp er meestal wel mee besturen (vaak zit er ook software bij om die knoppen in te stellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
ik lees net op de site van dat keyboardje dit:
...while built-in mouse functions are useful off the desktop and for gaming...
betekent dit dat er al een muis inzit? en zo ja, waar? of bedoelen ze dat zwartje ding wat (op het plaatje) onder het keyboard staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dj_tsunami schreef op 27 september 2002 @ 13:04:
ik lees net op de site van dat keyboardje dit:

[...]

betekent dit dat er al een muis inzit? en zo ja, waar? of bedoelen ze dat zwartje ding wat (op het plaatje) onder het keyboard staat?
Zover ik nu zie heb je linksboven de linker en de rechterknopsmuis en rechtsboven de 'trackball' zeg maar.
Het apparaat wat er onder staat is de infrarood ontvanger. Deze toetsenborden werken namelijk via infrarood en niet via FM-signalen.
Dit valt ook bij het onderste toetsenbord op deze pagina : http://www.btcusa.com/btc...ts_multimedia_wirele.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Zover ik nu zie heb je linksboven de linker en de rechterknopsmuis en rechtsboven de 'trackball' zeg maar.
ik zag die knoppen ook wel, maar ik kon niet zien wat voor knoppen het waren.
Het apparaat wat er onder staat is de infrarood ontvanger. Deze toetsenborden werken namelijk via infrarood en niet via FM-signalen.
Ik dacht ook al dat dat zwarte ding daaronder de ontvanger was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:18
OPROEP

Als er nog vraag is naar die MiniCubes, help dan aub even mee zoeken naar een leverancier of laat iig even horen dat je zo'n ding heeeeeeeeeeel graag wilt hebben, anders hoeven ik en vooral Alexander van Maraex niet zo veel moeite te doen.

Nog een nieuwe oproep, geheugen:

De prijzen voor lowprofile 128mb, 256mb, 512mb geheugen zijn respectievelijk 29, 44 en 99euro.

Dane-Elec wist verder te vertellen dat normale DIMMS van Dane-Elec 32 a 33 mm zijn en de low-profile 28 a 29 mm. Een persoon van de vorige procase IA wist te vertellen dat ook het non-low-profile geheugen te plaatsen was. Verder heeft Dane-Elec alleen 256mb op voorraad, is het daarom niet slimmer om gewoon geheugen te nemen? Zo niet, dan moet er contact worden opgenomen met het hoofdkantoor van Dane-Elec, en dit kan pas als er aantallen bekend zijn, dwz als het geld op mijn rekening staat. Dit zal de actie dus waarschijnlijk vertragen.

Tot zover :D

[voor het figuur onder mij, check de sig onder mij :z ]

[ Voor 0% gewijzigd door Rickbv op 27-09-2002 17:21 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extremiel
  • Laatst online: 08-01 08:13
Heb wel belangstelling voor zo'n procase, zit die nog in de IA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:03

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Rickbv schreef op 27 september 2002 @ 16:20:
OPROEP

Als er nog vraag is naar die MiniCubes, help dan aub even mee zoeken naar een leverancier of laat iig even horen dat je zo'n ding heeeeeeeeeeel graag wilt hebben, anders hoeven ik en vooral Alexander van Maraex niet zo veel moeite te doen.
Ik ben ook al aan't zoeken geweest :) Helaas heb ik weinig kunnen vinden... In ieder geval niet in Europa.... Ik heb wel een checkercube gevonden in de U$

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Laatst online: 00:38
Rick, zet je het news van de voedingen hier nog even neer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Kan je trouwens een gewone ATX voeding aan een EPIA board hangen? Of blaas je hem daarmee op? Ik heb ook nog een oude 300W atx voeding liggen, die is weliswaar te groot (daarom wil ik zo'n kleine), maar is toch handig om te weten of die erop kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
[update]
Verdicampo en ik hebben besloten dat ik de voedingen bestel bij progress, ze zullen dan naar mij toe komen en zo kan ik ze gelijk bij de andere bestellingen doen. Dit scheelt in principe een keer verzendkosten, en is makkelijk ivm geld over maken, kijken wie er al betaald heeft etc. Problemen mee? Say it :D

Verder, de prijs van de slimline DVD is 119, maar zoals het er nu naar uitziet wordt dat 129euro omdat er minder dan 5 besteld gaan worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Rickbv schreef op 27 september 2002 @ 18:26:
[update]
Verdicampo en ik hebben besloten dat ik de voedingen bestel bij progress, ze zullen dan naar mij toe komen en zo kan ik ze gelijk bij de andere bestellingen doen. Dit scheelt in principe een keer verzendkosten, en is makkelijk ivm geld over maken, kijken wie er al betaald heeft etc. Problemen mee? Say it :D

Verder, de prijs van de slimline DVD is 119, maar zoals het er nu naar uitziet wordt dat 129euro omdat er minder dan 5 besteld gaan worden :(
Prima. Is nou zo'n beetje alles duidelijk? Zo ja, start de echt IA dan maar na het weekend ofzo (of nu :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Scarp schreef op 27 september 2002 @ 18:18:
Kan je trouwens een gewone ATX voeding aan een EPIA board hangen? Of blaas je hem daarmee op? Ik heb ook nog een oude 300W atx voeding liggen, die is weliswaar te groot (daarom wil ik zo'n kleine), maar is toch handig om te weten of die erop kan :)
ja :)

atx = atx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
gelukkig wel idd. Maar weet iemand hoe het de thumbscrews van SilentSniper gaat? Hij had een topic ge opend, is weer gesloten door phreak, en nog niet weer ge opend.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Ik ga dit weekend denk ik ff alles doorwerken (verzendkosten, dagprijzen etc), waar we nu nog op wachten is:

-casebadges (van mini-itx? Maraex weet de prijzen per 100 stuks anders dinsdag - woensdag)
-minicube (is er nog wel interesse in, zo ja, waar komt 'ie vandaan)

Veder zullen de mensen die 128mb of 512mb denk ik toch buiten de boot vallen, zij zijn de enige. In de epia 1 is gewoon plaats voor 2x 256mb RAM, en het verschil tussen 128mb of 256mb is 15euro, dus tjah. Ook vervang ik denk ik de 2677's geheel door 2688's, ik zou geen reden zien waarom je zonder front usb ed zou willen. Ook de Seagate 80gb is 1x besteld, waarschijnlijk gaat die er dus ook uit...

Ben je het hier dus niet mee eens, laat het dan horen! Het is namelijk iets meer werk die extra producten, maar omdat 1 product toch niet echt onder IA valt haal ik die er voor de duidelijkheid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Afbeeldingslocatie: http://www.checkercube.com/store/images/Q_BOXSILVER-600.jpg
De zwarte versie
De Rode versie

Zijn volgens mij dus alleen maar in de US te krijgen... Ik ga wel ff mailen voor de prijzen...

Ze worden gemaakt door Casetronic :) Misschien dat Maraex kan checken of ie er aan kan komen via een leverancier?

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Dealer in Nederland voor de Freetech cases (Zelfde als Casetronic hierboven):
FLEXUS COMPUTER TECHNOLOGY B.V.
Dorpstraat 120 2742 AL Waddinxveen, The Netherlands
TEL: 31-182-623-200
FAX: 31-182-623-218
Web Address: www.flexus.nl
E-mail: Flexus@cistron.nl

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Hermanvh: ik zal het vragen, ik denk wel dat dit zou moeten lukken. Waarschijnlijk zal Maraex enige tijd nodig hebben, dus ik denk dat er midden/eind volgende week dan wel begonnen zou kunnen worden met de IA. Hartelijk dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Rickbv schreef op 27 september 2002 @ 19:27:
Hermanvh: ik zal het vragen, ik denk wel dat dit zou moeten lukken. Waarschijnlijk zal Maraex enige tijd nodig hebben, dus ik denk dat er midden/eind volgende week dan wel begonnen zou kunnen worden met de IA. Hartelijk dank! _/-\o_
Graficall levert ze ook voor € 175,- per stuk (Q-Box)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rickbv schreef op 27 september 2002 @ 18:49:
Ook de Seagate 80gb is 1x besteld, waarschijnlijk gaat die er dus ook uit...

Ben je het hier dus niet mee eens, laat het dan horen! Het is namelijk iets meer werk die extra producten, maar omdat 1 product toch niet echt onder IA valt haal ik die er voor de duidelijkheid uit.
Die 80 gb Zeegeit was voor mij ;) Maakt me niet zoveel uit.. 40 Gb is ook ruim voldoende denk ik, hoewel ik uit ervaring weet dat je nooit genoeg HD ruimte kunt hebben :7 Om de kosten nog wat verder te drukken heb ik meteen ook maar voor een Via Epia 800 gekozen ipv de Via Epia2. De Epia2 zal voorlopig toch wel niet te leveren zijn en ik wil zo snel mogelijk aan de slag met het spul :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Zozo, nog hard aan het werk op de vrijdag avond ;)

Deze zijn echter wel een stuk duurder, dus ik vraag me af of er dan nog interesse in is? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Rickbv schreef op 27 september 2002 @ 19:41:
Zozo, nog hard aan het werk op de vrijdag avond ;)

Deze zijn echter wel een stuk duurder, dus ik vraag me af of er dan nog interesse in is? :/
Dit is ook verkoopprijs... Graficall is niet echt goedkoop, met 10+ moeten we toch via een dealer een leuke prijs kunnen krijgen denk ik zo...

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Rickbv schreef op 27 september 2002 @ 18:49:
Veder zullen de mensen die 128mb of 512mb denk ik toch buiten de boot vallen, zij zijn de enige. In de epia 1 is gewoon plaats voor 2x 256mb RAM, en het verschil tussen 128mb of 256mb is 15euro, dus tjah.
ik ben blijkbaar de enigste die 128mb wilde hebben :? nou ja, dat haal ik wel bij een andere winkel (ik heb wel een winkel waar ik ze voor dezelfde prijs kan halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Hermanvh: er is nu maar interesse in 2 stuks, dus ik vraag me af of er met een hogere prijs meer interesse is? Maar we zullen zien wat Maraex ons kan leveren :)

dj_tsunami: als je er echt zo opstaat wil ik hem er toch wel bijzetten. Het komt bij dezelfde leverancier vandaan, dus dat is het werk niet. Het zou alleen overzichtelijker zijn, maar goed. Hij komt erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
waar zijn die keyboards trouwens vandaan gehaald (ik zie op de site nergens een adres oid staan)? Ik wil er heel graag 1 hebben, maar ik heb eigenlijk geen zin om dat geld voor dat keyboard nu al te besteden (tenzij de prijs bij de IA redelijk wat scheelt met de echte prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Rickbv schreef op 27 september 2002 @ 20:20:
dj_tsunami: als je er echt zo opstaat wil ik hem er toch wel bijzetten. Het komt bij dezelfde leverancier vandaan, dus dat is het werk niet. Het zou alleen overzichtelijker zijn, maar goed. Hij komt erbij :)
heb ik hem er net uitgehaald :D mij maakt het niks uit hoor, de prijs verschilt niks met die winkel, dus ik kan hem net zo goed bij die winkel halen. Maar als jij hem er zo graag weer bij wil zetten, heb ik er geen problemen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
ik weet dat het net al gezegd is, maar ik wil het nu even 2 keer gezegd hebben :D

Kan ik ook deze voeding kopen: PSU 300 Watt P4/AMD ATX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
dj_tsunami: ik denk het eigenlijk niet. Het is vrijwel onmogelijk om elk los product van 1 persoon aan een IA toe te voegen. Echt goedkoper zal het niet worden, en het is allemaal extra werk. En daarbij ook nog niet helemaal relevant voor VIA Epia...

Maar, iets veel schrikbarenders kwam ik tegen toen ik een beetje voorbereidend werk aan het doen was voor de officiele IA...
Afbeeldingslocatie: http://www.mini-itx.com/reviews/2677R/images/morex0018L.jpg

Zie ik het nu verkeerd of lijkt die slimline drive net een foute ski-piste in een nog fouter ski-oord? Zou dit betekenen dat low-profile een must is? :/

[edit]
ff lezen: http://www.mini-itx.com/reviews/2677R/

Ok, das duidelijk:
That's right. Our DIMM is too tall to allow the CD drive to fit and open/close properly through the front panel! Lots of DIMM shuffling later with various other PCs in the underground Mini-ITX laboratories found a smaller module. Careful measurement revealed that a 34mm DIMM will NOT fit, but a 30mm DIMM WILL fit.
Daarom: bestel je een Procase / Cubid 26xx serie case (in combinatie met een slimline-drive), neem dan low-profile dimms!

• Rickbv
Ik heb de hele avond gewerkt aan een algemene info pagina voor bij de officiele IA, maar nu issie dan ook af!

http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=108

Mocht je nog iets tegenkomen dat niet klopt, graag nu voor de IA nog even melden, dan kan ik het verbeteren/toevoegen. Bedankt! :)

Verwijderd

nice work

Verwijderd

kun je op de c3-800 nu ook een 5.1 surround set speakers op aansluiten ? of kun je alleen op de epia 2 een 5.1 surround set speakers aansluiten..?

of op geen van beide ?

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:06

spacy

+++

groot verhaal op laupro en dan:
Er zijn in het totaal 0 producten en 0 verzendmethodes.
tja....
ik was al bijna enthousiast :P

Verwijderd

De info pagina ziet er al goed uit Rickbv!

Nog een paar puntjes:
1.
En het coole is, die processor heeft geen actieve koeling nodig!
Dit is m.i. niet waar, dit geldt alleen voor de 533 MHz Eden CPU. De 800 MHz C3 moet in principe gekoeld worden, hoewel ik ook heb gelezen dat ie passief gekoeld kan worden met een (zelf te monteren) koelblok. Zet dit er aub bij om mensen niet op het verkeerde been te zetten.

2.
Meer info staat in de bovengenoemde topics op GoT.
Het is me niet meteen duidelijk welke topics je bedoelt. Waarschijnlijk bedoel je de links die in de tekst erboven staan. Het is gemakkelijker als je de volledige links er direct onder zet.

3. $totaalbedrag, $laupro-id: waarom die $-tekens?

Best wel een grappige tekst om te lezen trouwens :)

• Tsunami
  • Niet online
Rickbv schreef op 27 september 2002 @ 22:30:
dj_tsunami: ik denk het eigenlijk niet. Het is vrijwel onmogelijk om elk los product van 1 persoon aan een IA toe te voegen. Echt goedkoper zal het niet worden, en het is allemaal extra werk. En daarbij ook nog niet helemaal relevant voor VIA Epia...
ik bedoelde niet voor de IA, ik bedoelde dat ik hem gewoon zelf koop (dat scheelt me weer een paar euro's :))

• Scarp
  • Niet online
dj_tsunami schreef op 28 september 2002 @ 10:17:
[...]

ik bedoelde niet voor de IA, ik bedoelde dat ik hem gewoon zelf koop (dat scheelt me weer een paar euro's :))
Zoals ik ook eerder vroeg, blijkbaar kan je dus een gewone ATX voeding op een mini-itx voeding zetten. Alleen zo'n mini-itx board heeft minder nodig dus 300W is overdreven. 200 of 250 is ook genoeg.
Ik had het nog ff nagezocht, mini itx is micro/flex atx compatible en die kunnen ook op gewone atx psu's.
Wel is zo'n gewone psu een stuk groter, dus die past niet in kleine behuizingen en zo'n mini boardje koop je om het in iets kleins te stoppen, anders kan je net zo goed een gewoon moederbord kopen (plus goedkope cpu).

Rickbv, ziet er netjes uit zo die pagina. Nu nog de spulletjes met prijzen en dan zijn we allemaal eind oktober (begin november) blij met onze spullekes :)

• Tsunami
  • Niet online
Scarp schreef op 28 september 2002 @ 11:04:
[...]

Zoals ik ook eerder vroeg, blijkbaar kan je dus een gewone ATX voeding op een mini-itx voeding zetten. Alleen zo'n mini-itx board heeft minder nodig dus 300W is overdreven. 200 of 250 is ook genoeg.
Ik had het nog ff nagezocht, mini itx is micro/flex atx compatible en die kunnen ook op gewone atx psu's.
maar kan 300W wel? of is het echt teveel (of misschien zelfs fataal) voor de Epia?
Wel is zo'n gewone psu een stuk groter, dus die past niet in kleine behuizingen en zo'n mini boardje koop je om het in iets kleins te stoppen, anders kan je net zo goed een gewoon moederbord kopen (plus goedkope cpu).
dat klopt, maar je kan die voeding ook in een extern kastje bouwen :*)

• Scarp
  • Niet online
dj_tsunami schreef op 28 september 2002 @ 11:29:
[...]

maar kan 300W wel? of is het echt teveel (of misschien zelfs fataal) voor de Epia?
[...]
dat klopt, maar je kan die voeding ook in een extern kastje bouwen :*)
Voor zover ik weet maakt het niet uit ook al heb je een 500W psu. Hij levert alleen wat er gevraagd wordt. Dus van die 300W zou niet alles gebruikt worden, of je moet tig hd's, fans, etc inbouwen. Zelfs me gewone computer gebruikt lang niet alles van me 350W PSU.
Ik denk niet dat je epia bordje opblaast, maar ik ben niet aansprakelijk als ie wel ontploft :P

Ja, psu kan ook in een extern kastje. Zorg wel dat de rest van de computer geaard is. Volgens mij is de omkapping van een PSU verbonden met de aarde en die aarding word dan weer doorgegeven aan de rest van je kast. Daarom moeten bv de paralelle poort enzow ook dat metale deel van je computer raken enzow.

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Convertortjes voor Slimline CD-s op een gewone IDE kabel:

http://www.baber.com/baber/products/slimline_cd_adapter.htm

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• Bart_Banaan
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

En nog een linkie naar de homepage van de vorige Epia inkoop actie (van mei 2002):

http://www.geocities.com/inkoopactievia/

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• Granny
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-08 20:10
Oh god.. why me!!!
Kan een moderator deze topic niet op slot gooien voordat ik ook zo'n ding bestel... ik kan me bijna niet meer inhouden. ;)

If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something.

Verwijderd

Oh god.. why me!!!
Kan een moderator deze topic niet op slot gooien voordat ik ook zo'n ding bestel... ik kan me bijna niet meer inhouden. ;)
tja.. er zijn hier wel meer mensen die daar last van hebben Granny, leer er maar mee leven >:)

• Scarp
  • Niet online
lol :)

• Verdicampo
hmm en de prods?

• Verdicampo
* schop! Ehm, wat gebeurt er op dit moment eigelijk?

• Rickbv
Op dit moment ben ik The DJ's aan't kijken na een dag gewerkt te hebben? :p

Nee, de info pagina is nu af, dan wordt het nu nog een kwestie van producten toevoegen en wachten op de laatste prijzen van Maraex.

Ricardo: het een en ander is gefixed, die $-tekens; das PHP :D

[edit]
offtopic:
GRRR, dis al de 4e keer in dit jaar dat ik die gasten van Rank1 op het strand zie zitten bij The DJ's :r

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 00:38:
kun je op de c3-800 nu ook een 5.1 surround set speakers op aansluiten ? of kun je alleen op de epia 2 een 5.1 surround set speakers aansluiten..?

of op geen van beide ?
hoe zit dat nu ?????

Verwijderd

Gaan de epia 2 nu toch door ?
Of komt hier een nieuwe inkoopactie voor
Omdat het nog enige tijd gaat duren voordat er besteld word kunnen ze misschien net mee !!!

• Rickbv
=]RaZoRbLaDe[= (BrEeZaH?): ik moet het antwoord je even verschuldigd blijven, ik vind het ook nog steeds een soort van vaag systeem...

mike: ten eerste weet ik dan geen prijs, ten tweede zijn het meestal de betalingen die zo lang duren. En betalen zonder prijs, das lastig...

• Scarp
  • Niet online
Op Via website staat:
- VIA VT1612A AC'97 onboard
- 3 Audio Jacks - Line-Out, Line-In and Microphone-In
- Sound Blaster, Sound Blaster Pro Compatible
- Digital I/O compatible with consumer mode S/PDIF
Aan die audio jacks kan je vast geen 5.1 systeem hangen. Die Digitale I/O kan vast wel gewoon DD/DTS passthrough doen, zodat je een externe decoder/versterker kan gebruiken voor je 5.1 geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarp schreef op 28 september 2002 @ 23:38:
Op Via website staat:

[...]

Die Digitale I/O kan vast wel gewoon DD/DTS passthrough doen, zodat je een externe decoder/versterker kan gebruiken voor je 5.1 geluid.
Dat snap ik ff niet....DD/DTS passtrough ?? .....externe decoder/versterker?? leg verder uit plz.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de via 1 800 mhz Maar als ik via power dvd een dvdtje kijkl heb ik via een optisch kabel op mijn digitale versterker geen digitaal signaal dus geen dolby igital of dts via de tulp uitgang, wat doe ik fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 00:16:
[...]

Dat snap ik ff niet....DD/DTS passtrough ?? .....externe decoder/versterker?? leg verder uit plz.... :?
DD/DTS Passthrough betekend dat er het originele DD of DTS geluid door wordt gestuurd naar de digitale uitgang, zodat een externe DD/DTS decoder dit geluid weer kan decoderen en versterken en sturen naar je speakers.
Ik denk niet dat er hardwarematige DD/DTS decoders en dat ie die aparte geluids kanalen weer doorstuurt naar een versterker of speaker, aangezien er maar een paar aansluitingen opzitten. Geluidskaarten die dit wel kunnen (met DD/DTS decoder) hebben meestal een extra aansluiting om 5 speakers aan te kunnen sturen. Wat wel kan is dat ie downsampeled naar 2 kanalen en die naar de mini jack output stuurt of dat dit bordje het originele geluid dus doorstuurt naar de digitale uitgang. Hoe dan ook, ik zet een andere geluidskaart op de epia, aangezien ik had gelezen dat er ruis in zat en omdat ik een optische uitgang wil ipv een digital coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 04:01:
Ik heb nu de via 1 800 mhz Maar als ik via power dvd een dvdtje kijkl heb ik via een optisch kabel op mijn digitale versterker geen digitaal signaal dus geen dolby igital of dts via de tulp uitgang, wat doe ik fout ?
Jumpertje op de plank staat nog op video uit denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komen er ook normale slimline CD-roms aangezien ik geen 119 euro kan betalen voor zoeen dingetje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
T-Mug: hoogst waarschijnlijk niet. Er is vrij moeilijk aan te komen geloof ik. Daarnaast moest zo'n cdrom ook nog iets van 80euro kosten ofzo, en is het verschil eigenlijk niet zo groot meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rickbv schreef op 29 september 2002 @ 13:09:
T-Mug: hoogst waarschijnlijk niet. Er is vrij moeilijk aan te komen geloof ik. Daarnaast moest zo'n cdrom ook nog iets van 80euro kosten ofzo, en is het verschil eigenlijk niet zo groot meer.
En een convertorje alleen ? ik heb namelijk nog 2 laptop CD-roms liggen (24x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
T-Mug: wil je het in een procase kast bouwen? Daarbij zit namelijk de slimline -> IDE bijgeleverd. Anders moet je het even zeggen, dan vraag het ik Maraex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
de prijs van die Lite-On DVD-speler is flink omhoog gegaan...

hoeveel zijn de verzendkosten trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
de prijs van die Lite-On DVD-speler is flink omhoog gegaan...
klopt, ik zag de laagste prijs in PW en daar heb ik toen die prijs van 45euro op gebaseerd. Bij Maraex is deze 53euro, maar als er meer besteld wordt gaan de prijzen misschien ook nog verder omlaag...
hoeveel zijn de verzendkosten trouwens?
Ik denk dat ik die 20euro maak, en wel om deze reden:
-Waarom zijn die verzendkosten zo hoog??!
Dit omdat:
*ik ergens een onverziene kostenpost in moet verwerken
*ik LauPro iig wil steunen voor z'n mooie site, tis erg handig.
*de genoemde prijzen dagprijzen zijn, ze kunnen dus licht wisselen.
*de verzendkosten variabel zijn met het aantal kg's en aantal producten

Ik wil dus niet voor onverwachte verassingen komen te staan, vandaar dat ik even iets meer vraag. Je krijgt het geld dat je teveel betaald hebt achteraf natuurlijk weer teruggestort! Dit wordt allemaal keurig verekend en je krijgt de exacte rekening nog wel te zien. Bang dat ik het niet terugstort? Zie het vorige puntje.
Tjah, dit leek mij het makkelijkst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
maar worden de normale verzendkosten berekend op gewicht (per persoon)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Umm, nou, ik ga gewoon naar het postkantoor, gooi die dozen daar af, en kijk wat ik per persoon kwijt ben. Dit zal bij de meesten gewoon tussen de 0-5kg zitten, en dat komt neer op een 6-7 euro ofzo. Moet alleen nog ff kijken hoe ik het precies ga versturen, want ik weet niet of ik genoeg dozen hier heb...

De spullen ga ik zelf halen bij Maraex, dus daar hoeven jullie niets extra's voor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
O ok dan, da's in ieder geval wel wat minder dan die €18! Kan echt nie wachten tot het allemaal klaar is!

Bij de supermarkt hebben ze wel dozen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 21:26

TMDevil

Blaat

Oke, ik ben er klaar voor, het aftellen naar 1-10-2002 is begonnen >:)

Zit er nou eigenlijk een koeler bij het Epia bord? of moet ik die achteraf nog halen?

n54 power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rickbv schreef op 29 september 2002 @ 15:46:
Umm, nou, ik ga gewoon naar het postkantoor, gooi die dozen daar af, en kijk wat ik per persoon kwijt ben. Dit zal bij de meesten gewoon tussen de 0-5kg zitten, en dat komt neer op een 6-7 euro ofzo. Moet alleen nog ff kijken hoe ik het precies ga versturen, want ik weet niet of ik genoeg dozen hier heb...

De spullen ga ik zelf halen bij Maraex, dus daar hoeven jullie niets extra's voor te betalen.
Dus als ik het goed begrijp moet ik als ik enkel een voeding bestel eerst 20 pleuro overmaken, en dan stort jij het bedrag dat teveel is weer terug???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Ja, maar de meesten bestellen wel meer dan 1 voeding. En als Maraex dan zegt:
-Epia krijg je 1,25euro meer korting op omdat je er 100 besteld hebt
-Case moet je 0,60euro bij betalen omdat je er te weinig afneemt

dan kan ik dat gelijk verrekenen. Anders moet ik 3x achter mensen aanlopen: ik krijg nog x-bedrag van je etc etc. En ik weet niet uit m'n hoofd hoeveel het allemaal kost dat verzenden, het is mij al 2x gebeurd dat ik iets anders moest betalen dan er in het boekje stond. En laupro's site wil ook nog 1/aantal deelnemers + 0.05 per persoon hebben, haal ik dat daarvan vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rickbv schreef op 29 september 2002 @ 14:08:
T-Mug: wil je het in een procase kast bouwen? Daarbij zit namelijk de slimline -> IDE bijgeleverd. Anders moet je het even zeggen, dan vraag het ik Maraex.
Nee ik wil zelf een case bouwen met eigen Laptop CD-rom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
TMDevil schreef op 29 september 2002 @ 16:37:
Oke, ik ben er klaar voor, het aftellen naar 1-10-2002 is begonnen >:)

Zit er nou eigenlijk een koeler bij het Epia bord? of moet ik die achteraf nog halen?
Zo te zien aan de de plaats van dat mobo, zit die koeler er al op.

Trouwens, die 18 euro is wel ruim Rick. Maar ligt er natuurlijk aan wat je besteld, ik zag bv de animo bestelling van PureOptical en die had 3 boardjes, etc. Die komt wel wat hoger uit :)
Maar mij is het best, zolang ik het teveel betaalde maar weer trug krijg (ik reken op zo'n 10 pleuro trug :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhmz ik kan niet bestellen

-> Wil graag 2 epias :) <-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 17:37:
Euhmz ik kan niet bestellen

-> Wil graag 2 epias :) <-
IA is nog nie open :)

Trouwens... rick ... zet IA maar open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Vooruit, ik maak er 15euro van. Kijk, ik heb ook niet zoveel geld op m'n rekening staan, en wat er op stond gaat er nu met die IA zo'n beetje vanaf. Als er dan opeens een product 10euro duurder wordt wegens schaarste oid en ik moet dat voor 20-30 personen betalen...

Tuurlijk, je krijgt alles terug dat je teveel betaald hebt. Het is voor mij nu alleen een stuk makkelijk, ik rijd naar het postkantoor, gooi de pakketjes daar af en kijk wat ik per pakket moet betalen. Als ik thuis ben haal ik dat bedrag en 0.10euro (LauPro) van die 15euro af en dat krijg je dan teruggestort.

PureOptical zal wel een serverpark gaan bouwen ofzo :p

edit:

Nog even duidelijk voor die 2e post boven me:
-IA gaat pas open als ik alle prijzen weet en producten die meedoen
-reken op dinsdag / woensdag, waarschijnlijk heeft Maraex dan de prijzen van MiniCube (zie paar pagina's terug), casebadges en converter slimline->ide

even geduld dus :)

Nog een edit dan; scarp wil hem dus open hebben B) Ik wil het wel doen, das geinig een week na animo check. Nou, vooruit dan maar... (er komen alleen nog maar producten bij, niet af, minder zooitje dan bij de animo check dus :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
* Scarp wacht wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
  • Laatst online: 07-09 10:02
Ik had al wel besteld :P

Maar als er daadwerkelijk een IA komt, bestel ik 2 Epia 2's :)
Die zijn zo geil :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Heeeey DjGero! Ook weer uit je grot gekomen? Tijd niet gezien man! >:) :/

Nee maar ff, als je nou ff dit topicje doorleest, dan zie je misschien zelf ook dat de IA doorgaat, zo'n beetje nu van start gaat en er geen Epia M's bij zitten...

LOL :D

Owja, gewoon een nieuw topic openen voor de officiele IA zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Rickbv, check ff of je ook weer toestemming van Phreak nodig hebt voor de echte IA.
Volgens mij was er zoiets bij die PCI Riser voor EPIA het geval. De animo had toestemming, maar men wilde ff dat je contact opnam met de mod voor je de uiteindelijke IA begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Scarp: bedankt, je had geen minuut later moeten komen want dan had er een nieuw topic gestaan :D

Die animocheck sluit ik trouwens af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
Ik heb nog even een vraagje over dat wireless toetsenbordje. Als ik de receiver in m'n case bouw (staalachtig), werkt et dan ook nog goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Verdicampo: het is infrarood, dus ik denk van wel? Ik ben dit namelijk ook van plan te doen, samen met de IR van Hauppauge WinTV.

offtopic:
Wil je de producten hier eerst komen kijken en moet ik ze dan opsturen ofzo? ;) ;)

Verzenden OF afhalen, allebei hoeft niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
Rickbv schreef op 29 september 2002 @ 19:18:
offtopic:
Wil je de producten hier eerst komen kijken en moet ik ze dan opsturen ofzo? ;) ;)

Verzenden OF afhalen, allebei hoeft niet :)
offtopic:
oh eh......nou ja, voor laupro he....maar kheb et nu ook in de gaten :+ 8)7 nog nie helemaal wakker :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Verdicampo schreef op 29 september 2002 @ 19:13:
Ik heb nog even een vraagje over dat wireless toetsenbordje. Als ik de receiver in m'n case bouw (staalachtig), werkt et dan ook nog goed?
Zolang de receiver en de afstandsbediening elkaar kunnen 'zien' zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
ja maar er zit dus wel wat tussen zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Dan geef ik je weinig kans eigenlijk... Mocht het wel werken dan zal 'ie de 5meter nooit halen ook. Maar, je zit hier op gathering.tweakers.net, dus wat is het probleem? Dremel erbij en je hebt er zo een IR-ledjesvorm uitgedremeld toch? Of zit er een soort van lens voor de ontvanger? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Rickbv schreef op 29 september 2002 @ 20:16:
Dan geef ik je weinig kans eigenlijk... Mocht het wel werken dan zal 'ie de 5meter nooit halen ook. Maar, je zit hier op gathering.tweakers.net, dus wat is het probleem? Dremel erbij en je hebt er zo een IR-ledjesvorm uitgedremeld toch? Of zit er een soort van lens voor de ontvanger? :/
@ http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=108 :

[..]is een 17x17cm bordje met geintegreerd geluid/lan/video/tv-out en 800Mhz processor. :X maar niet NIET presteerd als een INTEL/AMD 800Mhz
ik zeg et maar ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Tjah uh, wat kan ik daar aan doen? Moet ik netzoals AMD een PR daaraan gaan geven ofzo? Ik neem aan dat iedereen dat wel in de gaten heeft...

Phreak is trouwens nog niet erg gemotiveerd om een email te sturen volgens mij, het lijkt de gemeente wel met vergunningen afgeven ;) :p

[edit]
Phreak, bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
haha, ja die zijn ook alleen actief als et om sancties/boetes gaat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees net de laatste updates op dit forum, aangezien het me de laatste toch wel bezig heeft gehouden
Mede door de inkoopactie van het via moederbord
Nu hadde jullie ook de epia 2
En wat zie ik nu
Hij is verdwenen !!!!!!!
Ik ben radeloos, ik val dus nu buiten de inkoopactie
Valt er niks te regelen voor de mensen die een epia 2 willen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Mike: Zodra de epia 2 uit is komt er vast wel een IA voor dat boardje. Echter omdat dat ding nog wel een tijd op zich kan laten wachten (eind dit jaar of zelfs volgend jaar) en er toch interesse is voor die huidige epia is deze IA gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, daar ben ik blij om
Ik hoop dus ook dat de topicstarter dan ook weer mee wil hebben is.m laupro zjn site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens nog een vraagje over een product wat misschien nog wel meekan in deze inkoopactie
Ik had dit gelezen in de vorige inkoopactie
Dat er een pci riser kaart te bestellen moet zijn met ingebouwde hardewarematige mpg2 controller erop.
Weet iemand hier iets van ?
En als ze er zijn zijn ze dan ook zo klein te krijgen dat zo in de procase passen.
Misschien weet mareax hier iets van?

En misschien is het leuk om rond te vragen of er intresse is, in een lcd met controller om deze in de procase te modden?
Voor de aflezen van winamp nummer en divx film e.d

EN ik ben van plan om meedere schijven in mijn procase te doen
Is het mogelijk om een bijzondere lage ata 100 pci controller te krijgen die kwa hoogte in de procase past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
rick, vraag voor dit topic anders ff een slotje aan. We gaan toch door op de IA *open* draad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
mikevanvliet18: zijn best geinige ideeen hoor, maar waarom kwam je daar niet mee tijdens de animo check? Het is voor mij bijna onmogelijk om op zo'n korte termijn nog iets te regelen, terwijl de echte IA al gestart is. Dat wordt er niet overzichtelijker op...

Scarp: strak plan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:05
Ok, deze kan dus sowieso dicht.. De animo-check is afgelopen :)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.