[IA] Interesse VIA Epia + Procase 2677 + ...

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 780 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:45
Rickbv: je mag em erbij zetten van mij! Maar hij wordt dus per tien geleverd.

IA: Let's keep up the good work!

Quote uit mail:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
De ENP-0815T 150W Mini NLX PSU      € 30,-

Prijs is exclusief BTW af Hengelo.

Eventuele Verzend € 7,-

Levering goederen na ontvangst betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rick kun je me even emailen. Ik ben (van) Maraex Technology. Die producten op de Laupro pagina moet ik je bijna allemaal kunnen leveren (zo ik nu even kijk herken ik die power supply en LG brander niet, maar zulke dingen zijn wellicht wel te krijgen bij onze +- 30 leveranciers.). De EPIA kan ik nog niet leveren als ik in de shops kijk van de leveranciers, maar uiteraard kan ik ze er wel warm voor laten lopen.

Kijk ook even naar de 2688. Voor de meeste misschien wel interessant als alternatief en de 2677R is met Riserkaartje. In de vorige IA was deze zonder.

http://www.highgreen.nl/p.../prodlines/cubid_2688.htm

Je kunt me bereiken via email : alexander.wesdorp@maraex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
Op www.norrod.nl staan iets goedkopere geheugen reepjes. De SDRAM is iig goedkoper, kan alleen de verzendkosten niet vinden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34
awesdorp: you've got mail :)

Verdicampo: ik zal hem erbij zitten. Het is dus 30*10stuks*1.19 + 7eur verzendkosten == 364euro per 10? Anders gezegd: gewoon 36,40euro per stuk mits er 10 besteld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huh, er stond toen net toch nog een mailtje van iemand, die het spul eventueel \
kon leveren???

edit:

Ahum, ik zit te lang achter 't scherm denk ik 8)7 8)7 8)7
message gevonden }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb interresse in drie stuks, een voor mij, een voor een collega en een voor een kameraad. Kan nog iets in wijzigen maar animo is er zeker!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk kunnen straks dus onze moederbordjes bestellen bij maraex, die is betrouwbaar dat weet ik nog van de vorige inkoopactie
Alleen wat zijn zijn prijzen, en levertermijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 00:14
* The_Resetter heb er zin in hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interesse is ook hier (ben net weer geunbanned lees het wat laat)

Maar als het niet door kan gaan spijt me dat niet dan zijn er nog wel andere wegen hoop ik (ofniet BB :? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:05
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 21:35:
rick kun je me even emailen. Ik ben (van) Maraex Technology. Die producten op de Laupro pagina moet ik je bijna allemaal kunnen leveren (zo ik nu even kijk herken ik die power supply en LG brander niet, maar zulke dingen zijn wellicht wel te krijgen bij onze +- 30 leveranciers.). De EPIA kan ik nog niet leveren als ik in de shops kijk van de leveranciers, maar uiteraard kan ik ze er wel warm voor laten lopen.

Kijk ook even naar de 2688. Voor de meeste misschien wel interessant als alternatief en de 2677R is met Riserkaartje. In de vorige IA was deze zonder.

http://www.highgreen.nl/p.../prodlines/cubid_2688.htm

Je kunt me bereiken via email : alexander.wesdorp@maraex.nl
Ik heb je een mailtje gestuurd met daarin de naam van een mogelijke leverancier, succes met de inkoop aktie. Misschien dat ik zelf ook nog iets nodig heb.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Hmm. Interesse Epia mobo + mini cube + 256 MB pc133. HD en DVD speler koop ik ergens anders wel. In die mini cube kan je tenminste een normale dvd speler induwen en da's een stuk goedkoper :)

Hopelijk gaat het allemaal lukken met deze IA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
Rickbv schreef op 23 september 2002 @ 21:51:
Verdicampo: ik zal hem erbij zitten. Het is dus 30*10stuks*1.19 + 7eur verzendkosten == 364euro per 10? Anders gezegd: gewoon 36,40euro per stuk mits er 10 besteld worden?
Ik neem aan van wel, ik verwacht nog een mailtje met daarin de prijzen voor 10 stuks. In het oude mailtje stond het voor eentje.... zal je op de hoogte houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk, leuk, leuk :)

heb zeker intresse !!!!

Hoe speel je dan je mp3 collectie want ik neem aan dat je hem op de stereotoren aansluit (via de netwerkkaart ?, lijkt me onhandig)

nobi de noob ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:01

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 09:51:
leuk, leuk, leuk :)

heb zeker intresse !!!!

Hoe speel je dan je mp3 collectie want ik neem aan dat je hem op de stereotoren aansluit (via de netwerkkaart ?, lijkt me onhandig)

nobi de noob ;)
Er zit toch een soundcard op ;) Die sluit je aan op je stereo :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hermanvh schreef op 24 september 2002 @ 10:12:
[...]

Er zit toch een soundcard op ;) Die sluit je aan op je stereo :)
oke, dat snap ik :P maar hoe selecteer je dan je mp3's want bij mij zou die bij de tv (in de huiskamer) komen te staan en dan heb ik geen zin om iedere keer naar mijn andere pc te lopen als ik een nummer wil horen :)

Voor divx/dvd selectie laat je de comp. kiezen en automatisch afspelen das makkelijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
* Verdicampo Nieuws van Progress!

De prijs van de voedingen:

Per 10 stuks voor € 270,- excl BTW

Komen we ongeveer op €33/stuk. (btw enzo)

Verzending naar jullie:
0-5 kg : €8,33
5-10kg: €9,82

Als er iemand in Hengelo woont en de voedingen op wil halen en versturen, scheelt het ook nog €7,- verzendkosten vanaf het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 10:27:
[...]

oke, dat snap ik :P maar hoe selecteer je dan je mp3's want bij mij zou die bij de tv (in de huiskamer) komen te staan en dan heb ik geen zin om iedere keer naar mijn andere pc te lopen als ik een nummer wil horen :)

Voor divx/dvd selectie laat je de comp. kiezen en automatisch afspelen das makkelijk !
Een playlist aanmaken en dan d.m.v. een IR Remote Control en WinAMP gewoon nummertje verder spoelen :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hermanvh schreef op 24 september 2002 @ 13:07:
[...]

Een playlist aanmaken en dan d.m.v. een IR Remote Control en WinAMP gewoon nummertje verder spoelen :)
oke, ik snap

dus dan zou je als je je playlist zat bent weer een nieuwe moeten maken en eens in de zoveel tijd kunnen wisselen.

hmmmm, zouden we het niet zo kunnen maken zoals dat met een echte dvd speler werkt. Als je daar een mp3 cd in stopt dan kun je mapjes zien en zo via het display kiezen. Zou een partitie zo niet aangesproken kunnen worden ? Dan hoef je alleen je nieuwe mp3's erbij te gooien en kun je uit veel meer kiezen en blijft het overzichtelijk :) Je zou bijvoorbeeld de muisknoppen kunnen gebruiken voor selectie en die naast een lcd scherm kunnen modden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:16

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 09:30:
[...]

Hoe bedoel je "weer"? De vorige Eden actie heb ik niet meegedaan hoor. Hoe ik em ga voeden? Met een inverter. Welke? Geen flauw idee. Zie ik dan wel weer. Maar ik zie wel zo'n Pioneer TFT scherm voor me, met het WinXP opstart scherm...terwijl je op de A4 zit.. Aahhh vet! :7

Edit: Andere auto? Wrom?
Mwah... zoiets :? :P

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fam_kauderer/ice/roelof1.jpg

By the way, zijn die 12v voedinkjes van die kasten ook los te bestellen ?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Ik heb de mail van Alexander binnen, zal deze vanavond wel ff verwerken. Het ziet er iig naar uit dat dit een mooie IA gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Rickbv schreef op 24 september 2002 @ 19:03:
Ik heb de mail van Alexander binnen, zal deze vanavond wel ff verwerken. Het ziet er iig naar uit dat dit een mooie IA gaat worden :)
Cool. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 21:26

TMDevil

Blaat

Mooi dat ik dit lijntje zie, k ben al op zoek namelijk naar een Epia zodat ik eindelijk mijn video colectie kan bekijken :P
Maar zit er eigenlijk op de c800 ook 5.1 geluid? zo nee dan ga ik toch voor de Epia 2, DVD is tenslotte niet stereo maar 5.1 :P

n54 power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
TMDevil schreef op 24 september 2002 @ 19:37:
Mooi dat ik dit lijntje zie, k ben al op zoek namelijk naar een Epia zodat ik eindelijk mijn video colectie kan bekijken :P
Maar zit er eigenlijk op de c800 ook 5.1 geluid? zo nee dan ga ik toch voor de Epia 2, DVD is tenslotte niet stereo maar 5.1 :P
Er zit een digitale uitgang op (S/PDIF). De aansluiting die je daar voor gebruikt is de TV-Out aansluiting (middels een jumper kiezen tussen TV-Out of S/PDIF) je hebt nog wel een losse Y/C (S_VHS) aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinclair schreef op 24 september 2002 @ 15:33:
[...]

Mwah... zoiets :? :P

[afbeelding]

By the way, zijn die 12v voedinkjes van die kasten ook los te bestellen ?
Ja, zoiets idd ja! :D Maar dan met een Pioneer schermpie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe pics van de Via Epia M (Epia 2) @ www.mini-itx.com

Afbeeldingslocatie: http://www.mini-itx.com/news/images/story0075L.jpg
Dit zie ik wel zitten... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:30
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 20:25:
[...]

Ja, zoiets idd ja! :D Maar dan met een Pioneer schermpie 8)7
Of een elcheapo psone schermpje die tv in heeft >:)
Maareh zouden ze die schermpjes bij de kijkshop nog hebbe??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Check die batterij dan! :9~ :9~

Maar hoe zit het nu precies met die digitale uitgang / 5.1 uitgang / tv-out / s-video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Rickbv schreef op 24 september 2002 @ 20:40:
Check die batterij dan! :9~ :9~

Maar hoe zit het nu precies met die digitale uitgang / 5.1 uitgang / tv-out / s-video?
Je hebt een s-video uitgang. De gewone composite video uitgang kan ook gebruikt worden als spdif. Dus de composiet uitgang op spdif zetten en video beelden via de s-video naar je tv. Dan heb je digitaal 5.1 plus goed beeld (svideo is een stuk beter dan composiet).

Btw... wat zijn die slimline drives duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

gfo schreef op 24 september 2002 @ 20:34:
[...]
...
Hier staat dat ze binnenkort weer leverbaar zijn.
Misschien dat de lokale kijkshop ze wel op voorraad heeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/online/images/catalog/KS87716g.gif

Marquant DVD scherm MTS-2
Artikelnr. 87716
14 cm. Kleurenscherm.
NTSC/PAL automatische schakeling.
Incl. afstandsbediening.
RCA video input.
RCA audio input.
Draaibare voet.
Incl. aansluitkabels.
179,00 euro

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
Scarp schreef op 24 september 2002 @ 20:54:
Je hebt een s-video uitgang. De gewone composite video uitgang kan ook gebruikt worden als spdif. Dus de composiet uitgang op spdif zetten en video beelden via de s-video naar je tv. Dan heb je digitaal 5.1 plus goed beeld (svideo is een stuk beter dan composiet).
Maar dit zit dus niet alleen op de Epia M, ook op de C3 800 toch? Da's wel beter.

En hoe zit het met die (aluminium?) achterplaatjes waar je de connectoren door steekt? Als jullie begrijpen wat ik bedoel....

En Rickbv, die €18 is van leverancier naar jou, maar wat bedoel je psies met "per systeem"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Scarp: tnx voor je uitleg :)

Gutteguttegut: das een heeel aardig ding! Inkoopactie houden? :D ;)

Verdicampo: die 18euro zou dus van UK naar mij zijn. Toen ik de vorige keer aan hem vroeg wat de verzendkosten waren, zei hij: "18euro per systeem". Met systeem bedoelde hij m'n vorige prijsopgave, dus met:
-kast
-mobo
-dvd drive
-hd
-geheugen

Dat heb ik dus maar even als richtprijs aangehouden, maar komt nu dus zeer waarschijnlijk te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

gfo schreef op 24 september 2002 @ 20:34:
[...]
Of een elcheapo psone schermpje die tv in heeft >:)
Quote van iemand op het GSI forum:
ik kan je dat knake ding van de kijkshop zeker afraden heb hem zelf ook gehad in de eerste drie weken dat ik hem had heb ik drie keer een nieuw schermpje moeen gaan halen de eerste keer werd het beeld geel, bij het tweede schermpje werd het beeld zwart wit en bij het derde en laatste schermpje ging de speaker kapot, kan gebeuren maar toen gebeurde het ergste ik was lekker door de stad aan het scheuren opeens valt het beeld uit ik denk wat nu weer een stukje verder ruik ik iets is de dvd speler spontaan in de fik gevlogen samen met mijn achterbank nou lekker spul dat van marquant heb de hele zaak terug gebracht en wacht nu nog op mijn geld je kan er beter eentje van zanon komen is ook een onbekend merk maar met 5 jaar garantie een breedbeeld scherm van 7" kost iets meer 500 euros take the advise of an 8v driver and forget the marquant shit
Schijnt dus niet echt goed spul te zijn......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Sinclair schreef op 24 september 2002 @ 22:22:
[...]
Quote van iemand op het GSI forum:
[...]
Schijnt dus niet echt goed spul te zijn......
Hmm..zijn er meerdere ervaringen?
Als ik van 1 ervaring uit moet gaan is het nog niet echt objectief.

Een inkoopactie bij de kijkshop lijkt me onbegonnen werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Ok, de nieuwe prijzen / producten staan op de pagina van laupro (zie m'n sig voor de URL). Hiermee zijn de producten die er nu nog niet opstaan komen te vervallen (deze waren afkomstig van mini-itx.com, en ik denk niet dat het nog rendabel is om daar te bestellen). Dus bij deze de vraag: wil iedereen zijn / haar? bestelling even bijwerken tot zover mogelijk?

Toch wil ik graag even 1 productje die Maraex onder andere aanbied voorstellen:

DE SUMICOM!! :9~ O+ :7 >:) :*) 8) 8)7

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/rick.kessel/ia/cdrom_comp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/rick.kessel/ia/25cl.jpg

De Sumicom
Dit is een barebone system met moederbord, HDD, geheugen en CD-Rom aan boord. Standaard krijg je een 20GB 2,5" (notebook) HD, 128 MB SDRAM (0,8 inch hoogte) en 24 speed slimline CD-ROM bij.
Wat voor merk harde schijf, geheugen en CD-ROM kan ik helaas geen antwoord geven, omdat mijn dealer dit zelf ook nog niet weet.
Deze pc kost 740 euro en voor 60 euro heb je de Via 800 processor en voor nog eens 60 euro een Slimeline DVD speler erin i.p.v. CD-ROM. PC kan ook voorzien worden van een P3 processor of Celeron.
Dat is iets wat de EPIA niet heeft.

OK, vrij duur, maar je bent wel the man met zo'n ding natuurlijk! :D

edit:

Lijkt deze er een beetje op?
nieuws: Piccolo: pc ter grootte van een cd-rom drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Rickbv schreef op 24 september 2002 @ 23:04:
Ok, de nieuwe prijzen / producten staan op de pagina van laupro (zie m'n sig voor de URL). Hiermee zijn de producten die er nu nog niet opstaan komen te vervallen (deze waren afkomstig van mini-itx.com, en ik denk niet dat het nog rendabel is om daar te bestellen). Dus bij deze de vraag: wil iedereen zijn / haar? bestelling even bijwerken tot zover mogelijk?

Toch wil ik graag even 1 productje die Maraex onder andere aanbied voorstellen:

DE SUMICOM!! :9~ O+ :7 >:) :*) 8) 8)7

[afbeelding]

[afbeelding]

De Sumicom
Dit is een barebone system met moederbord, HDD, geheugen en CD-Rom aan boord. Standaard krijg je een 20GB 2,5" (notebook) HD, 128 MB SDRAM (0,8 inch hoogte) en 24 speed slimline CD-ROM bij.
Wat voor merk harde schijf, geheugen en CD-ROM kan ik helaas geen antwoord geven, omdat mijn dealer dit zelf ook nog niet weet.
Deze pc kost 740 euro en voor 60 euro heb je de Via 800 processor en voor nog eens 60 euro een Slimeline DVD speler erin i.p.v. CD-ROM. PC kan ook voorzien worden van een P3 processor of Celeron.
Dat is iets wat de EPIA niet heeft.

OK, vrij duur, maar je bent wel the man met zo'n ding natuurlijk! :D
Ze kunnen nog kleiner hoor :) .. worden ze ook wel steeds duurder :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitverkocht? op laupro.. Kun je die hele epia niet meer bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
332 - VIA EPIA 800 All In One Motherboard
[Maraex] ER WORDT CONTACT OPGENOMEN MET DE GROOTHANDEL DIE DEZE DINGEN KAN LEVEREN, MOMENT NOG DUS. PRIJS = GOK
Vooruit, kleine hint :Y) Waar nog geen zekerheid over is heb ik even op "uitverkocht" gezet. In dit geval wisten ze bij Maraex dus geen nog prijs van dat ding, omdat ze vandaag pas een leverancier ervoor gevonden hebben. Ditzelfde geldt voor de casebadges, al zeiden ze daar het volgende over:
Casebadges
Dat wordt iets waar wij niet in zitten. Kan wel gaan onderzoeken, maar als je me iets kan aanleveren zoals een groothandel/distributeur gaat het een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is nu dus 't grootte deel uitverkocht via mareax.
Ben ik er nu dus nog wel zeker van dat ik mijn epia2 kan bestellen
Of kan ik contact opnemen met mareax zelf

Wat is nu precies de status, wanneer is er waarschijnlijk meer bekend, en waarom word de actie al gesloten, zo kun je toch geen goede prijs onderhandelen, als er maar weinig mensen kunnen meedoen !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
HO HO HO!! rustig! :/

Lees nou: het staat op uitverkocht, omdat ik of de prijs of de leverantie er nog niet precies van weet! Epia 2 is nog niet zeker nee, misschien is 'ie pas vanaf december beschikbaar ofzo, maar daarom staat 'ie op UITVERKOCHT.

En ja, ik doe m'n best, maar bij Maraex werken ze ook niet 24uur, en die moeten alles navragen bij hun (tientallen?) groothandels/leveranciers/importeurs.

Als iedereen dus eerst z'n bestelling bij zou werken en dan beginnen te zeuren wanneer de prijzen er komen... Die prijzen komen er wel, maar tot dan kun je die dingen gewoon nog niet bestellen dus.

Danku :D

Verwijderd

Moet ik nu nog iets veranderen aan mijn bestelling van de epia M serie of kan ik de proefbestelling nu zo laten staan om het definitief te laten zijn
Want ik wil hem zeker

• Rickbv
Kijk, wat ze er bij Maraex van maakten:
[qoute]
Via EPIA (2)
Kunnen we nog niet leveren. Gerwin de Wit gaf me een distibuteur en daar hebben wij zojuist een aanmeldingsformulier naar gefaxt. Als we aangemeld zijn, ga ik bij hun informeren.
[/quote]

Er is dus totaal niets bekend over die versie 2, dus dat zullen ze wel horen van die distibuteur. Je mag hem wat mij betreft gewoon laten staan, degene die hem besteld hadden blijven hem gewoon besteld hebben. Echter kunnen ze nu even niet meer besteld worden, omdat er dan misschien gelijk 25mensen komen van: eerst was hij 200euro (die prijs die ik dus gegokt heb), en nu opeens 250euro! Vuile afzetters! En dat wil ik dus eerst ff tegen gaan :)

Maar, als nu 99% van de twiekerts zegt: haal dat uitverkocht er maar uit, dan wil ik dat best doen?

Verwijderd

Maraex gaat lekker nu natuurlijk.. De IA's op GoT zijn erg gewild ondertussen. Als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb alleen maar slechte ervaringen met leveranciers die "draadjes" lezen en vervolgens een aanbieding doen. Wat natuurijk niet inhoudt dat het slecht is voor de tweakert.
Waar het om gaat is de Epia en Epia2. DAT is belangrijk. Dan kan Maraex wel aankomen met een kleine compu van dik 700 euro, maar dan zeg ik mooi nee. Dus als die Epia niks wordt doe ik iig niet meer mee. 700 euro geef ik liever ergens anders aan uit. Als Maraex die Epia niet kan leveren, tja..jammer voor ze?

Nu wil ik niet de sfeer verpesten, maar het doel van dit topic moet wel de Epia blijven vind ik. Andere producten zijn er ondergeschikt aan. Zoals de case + voeding enzo.. Die HD's en mem bijv, daar zijn de IA's op GoT niet voor. Dat staat ook duidelijk in de policy. Of zijn die dingen heel erg speciaal?

Maar ja, dit is mijn mening :X

Edit: verder vind ik het de moeite om de eventuele IA te rekken tot de release van de Epia2. Tenminste..als dat een beetje te doen is natuurlijk. Moet geen maanden gaan duren uiteraard, maar dat lijkt me duidelijk.

• Gerritjuh
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 00:31:
Maraex gaat lekker nu natuurlijk.. De IA's op GoT zijn erg gewild ondertussen. Als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb alleen maar slechte ervaringen met leveranciers die "draadjes" lezen en vervolgens een aanbieding doen. Wat natuurijk niet inhoudt dat het slecht is voor de tweakert.
Waar het om gaat is de Epia en Epia2. DAT is belangrijk. Dan kan Maraex wel aankomen met een kleine compu van dik 700 euro, maar dan zeg ik mooi nee. Dus als die Epia niks wordt doe ik iig niet meer mee. 700 euro geef ik liever ergens anders aan uit. Als Maraex die Epia niet kan leveren, tja..jammer voor ze?

Nu wil ik niet de sfeer verpesten, maar het doel van dit topic moet wel de Epia blijven vind ik. Andere producten zijn er ondergeschikt aan. Zoals de case + voeding enzo.. Die HD's en mem bijv, daar zijn de IA's op GoT niet voor. Dat staat ook duidelijk in de policy. Of zijn die dingen heel erg speciaal?

Maar ja, dit is mijn mening :X

Edit: verder vind ik het de moeite om de eventuele IA te rekken tot de release van de Epia2. Tenminste..als dat een beetje te doen is natuurlijk. Moet geen maanden gaan duren uiteraard, maar dat lijkt me duidelijk.
Ik denk dat het in dit geval wel meevalt met die "leveranciers" die snel geld willen verdienen. Het is logistiek ook nog een heel gedoe om alles rond te kunnen krijgen, dat is één van reden waarom ik, als leverancier, Mareax op de hoogte heb gebracht waar zij de bordjes vandaan kunnen halen. Op die manier is er straks één leverancier die alles kan leveren. Zo wordt het logistieke traject vereenvoudigd en kan alles snel en met minimale kosten afgehandeld worden.

Als eind van het jaar de nieuwe EPIA leverbaar wordt dan kun je altijd nog een nieuwe IA starten. Wie daar op wil wachten moet dat voor zichzelf uitmaken. Mijn ervaring met nieuwe producten is dat we in Nederland nou niet bepaald voorop lopen, tenzij het "grijze" import betrefd, maar dan moet je ook eventuele consequenties aanvaarden. Zo worden op dit moment Seagate harddisken aangeboden. Grijze import met één jaar garantie, de reguliere handel drie jaar garantie.

Voor wat betrefd je mening over harddisken in de IA ben ik het wel met je eens. Maar de slimline DVD en Mini PSU is wel een mooie aanvulling op de EPIA lijn. Geld overigens ook voor dat andere bordje, wat weinig tot niets met een EPIA te maken heeft.

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Probeer http://www.acal.nl anders eens. Dit is de distributeur in de Benelux van Via. Misschien moeite waard om daar navraag te doen naar de nieuwe Epia?

Iig ben ik het er mee eens dat dingen als geheugen beter uit de IA gehouden kunnen worden. Dezen kunnen voor 5 euro meer of zo gewoon worden besteld, en dat houdt de IA een stuk overzichtelijker

• Scarp
  • Niet online
Die casebadges kan je wel bestellen bij Mini-itx.com, bezorgkosten $1 (is ongeveer 1 euro).
Die harddiscs zijn te duur lijkt me en zoals bovenstaande personen zeiden, eigenlijk niet doel van deze IA.
Is dat geheugen van Dane-Elec wel maximaal 30mm hoog? Aangezien 34mm geheugen dimms niet in de Procase kasten passen (zie de reviews van die kasten).
Trouwens, zo'n slim line dvd maakt een systeem echt een stuk duurder. Scheelt toch weer hoop geld als je die minicube kan leveren: mini cube (120) + normale dvd (50)= 170 (ongeveer), Procase (90) + slimdvd (120) = 210 (ongeveer). Plus dat gewone dvd spelers ook sneller zijn (16 speed lite-on bv). Uiteraard kan je ook zelf een kastje maken :)

• Verdicampo
Ik ben het inderdaad met Fewture eens. Het ging net lekker, maar goed. We wachten af.

• Rickbv
Fewture: Uiteraard, de Epia's, daar doen we het voor. En er staat nergens dat dat kleine computertje als vervanging dient voor zo'n EPIA. Maar misschien zou er wel interesse voor zijn. Daar is deze animo check dus ook voor, producten die niet genoeg besteld worden komen gewoon niet in de officiele IA.

Mocht het mogelijk zijn om te wachten op EPIA 2 dan zal dat natuurlijk wel gebeuren. Maar dan moet het niet Q1 2003 worden voordat die dingen eens aankomen ofzo.

Klerebak: Ik snap niet helemaal wat je zegt, maar zijn die Seagate Barracuda's nou met 1 of 3 jaar garantie?

Scarp: Ik zal kijken of het mogelijk is om met mini-itx.com alsnog een deal voor die casebadges te sluiten, mocht Maraex deze niet meer kunnen leveren. Ook zal ik aan Maraex vragen hoe hoog die Dane-Elec modules zijn. Over die kasten, ik vind persoonlijk zo'n knal zwarte of knal witte case mooier dan een strakke alu/plexi case met een foute witte cdrom/dvd drive erin. Maar das mijn mening natuurlijk :)

Nu nog even over de producten: ik had verwacht dat meer mensen dingen als HDD's en geheugen er gelijk bij wilden bestellen. Voor mij is dit iig heel handig, en dan gaat het niet om die paar % korting, maar over het gemak. Maar ik geloof dat ik de enige ben die zo'n lekker stille HDD besteld heeft, geheugen doet het echter wel iets beter. En als het toch allemaal bij 1 dealer vandaan komt, zie ik geen probleem? Verder vind ik dat slimline DVD, PSU en Case toch echt wel bij deze IA horen, het bordje kun je voor 15euro meer denk wel kopen bij alternate oid.

• Scarp
  • Niet online
Rickbv schreef op 25 september 2002 @ 09:17:
[...]
Scarp: Ik zal kijken of het mogelijk is om met mini-itx.com alsnog een deal voor die casebadges te sluiten, mocht Maraex deze niet meer kunnen leveren. Ook zal ik aan Maraex vragen hoe hoog die Dane-Elec modules zijn. Over die kasten, ik vind persoonlijk zo'n knal zwarte of knal witte case mooier dan een strakke alu/plexi case met een foute witte cdrom/dvd drive erin. Maar das mijn mening natuurlijk :)

Nu nog even over de producten: ik had verwacht dat meer mensen dingen als HDD's en geheugen er gelijk bij wilden bestellen. Voor mij is dit iig heel handig, en dan gaat het niet om die paar % korting, maar over het gemak. Maar ik geloof dat ik de enige ben die zo'n lekker stille HDD besteld heeft, geheugen doet het echter wel iets beter. En als het toch allemaal bij 1 dealer vandaan komt, zie ik geen probleem? Verder vind ik dat slimline DVD, PSU en Case toch echt wel bij deze IA horen, het bordje kun je voor 15euro meer denk wel kopen bij alternate oid.
Over die kleur verschillen heb je gelijk, da's niet mooi. Stealthen dan maar :P
En ik ben het met je eens dat de IA zou moeten bestaan uit alles voor je epia, dus Case, EPIA board zelf, geheugen en PSU. Die zijn items die lastiger te verkrijgen zijn dan een HD. Anyway, het is een animo actie, dus blijkbaar is er geen animo voor hd's.

Hoe lang wil je de animoactie laten lopen?

Verwijderd

Ja, die PSU en DVD speler zijn idd wel geschikit voor de IA. Ik bedoelde ook eigenlijk die HD's.

Mijn kritiek was ook op die mini PC. Kijk, dat ding is echt supervet, maar veel en veel te duur. Wat ik dus niet wil is dat er heel veel producten komen maar GEEN Epia. En dat Mareax dan zegt:"Kijk eens wat een mooie minipc!! Alleen die epia, dat lukte alleen ff niet.." Snappie? Maar goed, zoals ik het nu zie gaat het allemaal wel goed.
Het enige dat ik wil is dat deze actie een succes wordt ;)

Edit: Ow en KlereBak. Het gebeurd wel hoor, dat er leveranciers zijn die met een IA aan de haal gaan. En geef ze is ongelijk..tis natuurlijk gewoon een slimme zet.

• Rickbv
Nogmaals: het gaat om EPIA + randapparatuur. En het is dan ook helemaal niet de bedoeling dat die mini-pc deze bordjes gaat vervangen.

Ik kreeg net weer een mail van Maraex trouwens.
Ik heb voor de Samsung CD-ROMS nagevraagd, maar dat is jammer genoeg niet
makkelijk te vinden. Wellicht heeft die Epia distributeur ze wel. Even
afwachten helaas.
Het kan dus zijn dat er geen slimline cdrom spelers bij komen, maar kijkend naar de prijs van die samsung (10euro korting op laagste PW prijs) is dit wel een aardig alternatief natuurlijk.
De casebadges kunnen doorgaan als ik het definitieve aantal weet en als ik het
logo heb, want dan laten we ze gewoon zelf maken.
Is da ook goe? Ik weet natuurlijk niet wat de kwaliteit zal gaan worden, aangezien we zelf het logo dan in zullen moeten leveren. Give me your opinion...

Scarp: ik heb nog geen idee tot hoelang die animo check gaat duren. Ik vind het nu nog niet echt "storm-lopen" iig. Aan de andere kant is het natuurlijk wel weer zo dat je met de officiele IA ook al minstens 3 weken nodig hebt voor betalingen + 1-2 weken levertijd gok ik + de IA zelf (2-3 weken?). En de vraag is dan ook, wachten op EPIA 2? Tis nu namelijk al best een zooitje met de animocheck IA, straks wil ik dat definitief alle producten die beschikbaar zullen zijn erop komen te staan, en niet na 2 weken de EPIA 2 nog eens toevoegen zodat alle bestellingen weer gewijzigd kunnen worden.

Verwijderd

Logos staan in zeer hoge resolutie op de VIA site, zag ik eerder. Dus moet wel kunnen!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
en wel hier:

http://www.via.com.tw/en/images/eden/Eden_Logo_H.jpg (iets te groot voor op het forum :P)

http://www.via.com.tw/en/images/eden/Eden_Logo_L.jpg (veel kleiner, maar resolutie natuurlijk ook minder :/)

http://www.via.com.tw/en/images/Products/C3_cr_L.gif (die ziet er wel goed uit :))

• Rickbv
dj-tsunami: NICE! :)

Ok, als iedereen het ermee eens is dat het zelfmaak logo's worden dan zal ik Maraex gaan mailen wat de exactie prijs gaat worden bij 100-250 stuks ofzo? En gelijk of het wel een beetje kwaliteit is.

Hier nog een kleine update over de stand van zaken:
-de leverancier waarvan gedacht werd te kunnen leveren (EPIA bordjes), blijkt het niet te kunnen (Astra Benelux is dat, voor de geinteresseerden).

-Toen is er gekeken bij alternate (ik denk voor B2B ofzo), maar die schijnen die dingen ook niet op voorraad te hebben.

-Er wordt nu contact op genomen met ACAL, de officiele VIA distributeur in nederland.

-Lukt dat niet, dan houdt het snel op denkt Alexander van Maraex of dan gaan ze bij Alternate proberen om dealer te worden, als zij ze wel op voorraad hebben.

-"Tot het uiterste voor de klant", daar hebben ze gelijk in denk ik ;)

-Ze hebben een leverancier opdracht gegeven om de CD-ROM/DVD/RW Slimline drives te gaan zoeken om vervolgens te gaan leveren. Wat ze daar wel wisten te melden is dat ze CD-RW slimline zwarte gaan leveren. Prijs hebben ze nog niet, maar tis wel geinig voor in je bakkie. Alleen heb je dan weer geen DVD...

Als ik meer weet dan laat ik het wel weer weten. Iemand die trouwens nog ideeen heeft in welke tijd de echte actie gaat plaatsvinden?

• memphis

memphis

Ook als raamstikker verkrijgbaar :?

Je kent ze wel van Pioneer, JBL etc. heet groot op de achterruit van auto's :P

• Verdicampo
Rickbv schreef op 25 september 2002 @ 17:50 de update:
Als ik meer weet dan laat ik het wel weer weten. Iemand die trouwens nog ideeen heeft in welke tijd de echte actie gaat plaatsvinden?
A.S.A.P.!

• Gerritjuh
OK Rickbv, je vroeg een paaar postings geleden naar de garantie van de Seagates, nu het zit volgens mij zo: alle harddisken die via de normale import kanalen naar Nederland komen hebben drie jaar garantie, die via een omweg (Amerika) naar Nederland komen hebben maar één jaar garantie. Dit maak ik op uit twee dingen, één is een bericht op Tweakers en twee is een aantal aanbiedingen die ik heb gehad van distri's. De ene distri bied ze aan met één jaar garantie en de andere met drie jaar garantie. Dus de garantie termijn is afhankelijk van de distri.

Verder ben ik degene die contact heeft gehad met zowel Astra en Acal en ik kan je verzekeren dat beide leveranciers kunnen leveren. Acal heeft zijn eigen import als officiele VIA distri en Astra haalt ze uit Duitsland. Acal kan uit voorraad leveren en Astra heeft nu nog een levertijd. Dit is ook als gecommuniceerd met awesdorp.

Dan de slimline DVD drives, ik denk zelf dat het een nuttige aanvulling op de IA kan zijn, zeker voor diegene die zelf een systeem in elkaar wil flansen in een bestaande HiFi of Video behuizing (zoals ik dat ook wil, maar dat terzijde).

Als mijn hulp gewenst is dan hoor ik het graag van één van jullie.

• Rickbv
KlereBak: kun je mij even een mailtje sturen zodat ik je email adres heb?

• Gerritjuh
Rickbv schreef op 25 september 2002 @ 18:39:
KlereBak: kun je mij even een mailtje sturen zodat ik je email adres heb?
You've got mail.

• Scarp
  • Niet online
Hmm... kheb al een idee voor me casemod. Tijdje terug had iemand een oude sun sparc 5 gebruikt om een computer in te bouwen. Ik koop die losse voeding (via verdicampo) en een epia mobo (plus geheugen). De rest van de onderdelen heb ik her en der nog wel liggen :)
En die sun heb ik al :) (zonet alles eruit gesloopt).

Wat mij betreft, zodra duidelijk is waar die epia boardjes vandaan worden gehaald en welke prijs, mag je de IA starten :) Dan moet je iedereen nog weer een paar weken de tijd gunnen om te bestellen (2 weken ofzo?), dan geld innen (anderhalf week), dan bestellen en dan moet er verstuurd worden. Dan zitten we alweer ruim eind oktober.
Trouwens, de mini-itx site geeft ook aan dat zodra de nieuwe epia uit is, dat het een toevoeging is van het aanbod en geen vervanging is.

• ThaHandy
  • Laatst online: 20:50

ThaHandy

Discovery Channel

Rickbv schreef op 25 september 2002 @ 17:50:
dj-tsunami: NICE! :)

Ok, als iedereen het ermee eens is dat het zelfmaak logo's worden dan zal ik Maraex gaan mailen wat de exactie prijs gaat worden bij 100-250 stuks ofzo? En gelijk of het wel een beetje kwaliteit is.

Hier nog een kleine update over de stand van zaken:
-de leverancier waarvan gedacht werd te kunnen leveren (EPIA bordjes), blijkt het niet te kunnen (Astra Benelux is dat, voor de geinteresseerden).

-Toen is er gekeken bij alternate (ik denk voor B2B ofzo), maar die schijnen die dingen ook niet op voorraad te hebben.

-Er wordt nu contact op genomen met ACAL, de officiele VIA distributeur in nederland.

-Lukt dat niet, dan houdt het snel op denkt Alexander van Maraex of dan gaan ze bij Alternate proberen om dealer te worden, als zij ze wel op voorraad hebben.

-"Tot het uiterste voor de klant", daar hebben ze gelijk in denk ik ;)

-Ze hebben een leverancier opdracht gegeven om de CD-ROM/DVD/RW Slimline drives te gaan zoeken om vervolgens te gaan leveren. Wat ze daar wel wisten te melden is dat ze CD-RW slimline zwarte gaan leveren. Prijs hebben ze nog niet, maar tis wel geinig voor in je bakkie. Alleen heb je dan weer geen DVD...

hint?
Wimmel schreef op 20 september 2002 @ 21:40 in een andere IA topic:
[...]

Deze actie is nog niet afgerond maar als alles naar wens verloopt wil ik misschien nog wel eens voor leverancier spelen.
!! Let op !! ik zal zelf geen actie starten omdat ik het daar te druk voor heb.
Deze actie is in handen van Macer, ik ben de man van de contacten (8>

[/Offtopic]
geen idee of dat ook met die epia kaartjes kan :? zou wel mooi zijn :)

• Verdicampo
Scarp schreef op 25 september 2002 @ 20:01:
Hmm... kheb al een idee voor me casemod.
Ik ook! Het komt allemaal in een
Afbeeldingslocatie: http://dahlsad.freeservers.com/derek/tandnlgo.jpg
maar daarvan zijn geen foto's te vinden, en heb nog geen digicam :(
(2 weken ofzo?)
Neh, 1 week vind ik lang genoeg. >:)

De 29ste stopt de animocheck? ivm die voedingen, zullen bij 10 zeggen 'uitverkocht'? Ik denk niet dat er meer dan 10 besteld worden nl.

nog een paar puntjes

* Hoe hoog is een slimline apparaat?

* (nogmaals) krijg je zo'n zilverkleurige backplate voor de connectors erbij?

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Gerritjuh schreef op 25 september 2002 @ 18:11:
Verder ben ik degene die contact heeft gehad met zowel Astra en Acal en ik kan je verzekeren dat beide leveranciers kunnen leveren. Acal heeft zijn eigen import als officiele VIA distri en Astra haalt ze uit Duitsland. Acal kan uit voorraad leveren en Astra heeft nu nog een levertijd. Dit is ook als gecommuniceerd met awesdorp.
Is er nog gesproken over versie 2 van het VIA bordje?
Dan de slimline DVD drives, ik denk zelf dat het een nuttige aanvulling op de IA kan zijn, zeker voor diegene die zelf een systeem in elkaar wil flansen in een bestaande HiFi of Video behuizing (zoals ik dat ook wil, maar dat terzijde).

Als mijn hulp gewenst is dan hoor ik het graag van één van jullie.
Ik kan iedereen aan raden om zaterdag 19 oktober naar de PC Dumpdag in Amsterdam te gaan, daar liggen ook vaak slimline DVD/CD/CDR-W drives voor een heel leuk prijsje.

* Gutteguttegut weet dat dit bij de vorige IA ook al is vermeld.

Verwijderd

Verdicampo schreef op 25 september 2002 @ 20:24:
[...]

De 29ste stopt de animocheck? ivm die voedingen, zullen bij 10 zeggen 'uitverkocht'? Ik denk niet dat er meer dan 10 besteld worden nl.

10 is goed, ik heb de mijne al besteld, weliswaar onder voorbehoud. >:)
Verder geloof ik wel dat je er een backplate bij krijgt.

trouwens Verdicampo, is die voeding de zelfde als deze hier op dedicated.nl? afmetingen zijn dezelfde, maar die voeding in deze IA is een stuk goedkoper.
http://www.dedicated.nl/prodinfo_mid.asp?id=2386

• Gerritjuh

Hmmm, ik heb even de manual gedownload "Box Contents, blablabla, 1 x I/O bracket" dus ja die zit er bij.
Gutteguttegut schreef op 25 september 2002 @ 20:25:
[...]
Is er nog gesproken over versie 2 van het VIA bordje?
Hmmm, nee ben ik in de haast vergeten, sorry, maar indien gewenst wil ik dit alsnog doen.

• Tsunami
  • Niet online
de voedingen staan op 10 :)

• Scarp
  • Niet online
dj_tsunami schreef op 25 september 2002 @ 21:25:
[...]

de voedingen staan op 10 :)
*woohoo* was ik weer op tijd :P

Zo te zien zijn er nu 6 procase kastjes besteld. Zou best wel de 10 kunnen halen.

En aangezien het epia boardje niet kan worden toegevoegd is het niet echt een goede animocheck.

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 23:59
Na mee gedaan te hebben met de eerste Via Eden\Epia IA heb ik nu vooal interesse in de VIA Epia2 en evt. een kast.

Maar ik wacht natuurlijk eerst ff dat die er echt is. Dus nog niet bij animo check ingeschreven. Ligt er ook nog een beetje aan of ik de Epia I nog kwijt kan.

Dus twijfel geval hier.

Verwijderd

Kan de topicstarter nog informeren bij de nieuwe levranciers

Ook ik ben benieuwd naar een eventuele releasedatum van de epia 2

Dan is namelijk te kijken of dit bordje nog met de inkoopactie meekan

• Rickbv
Ok, dit is een beetje het plan (thanks to KlereBak voor de hulp alvast :) )

Wat ik eerst doe is een lijst opstellen voor de te verkrijgen producten. Ik vind dit zelf een aardige lijst, mocht er iets HEEL storends / fouts op staan of ontbreken, laat het dan even weten:
-128MB PC133 SDRAM low-profile DANE-ELEC
-256MB PC133 SDRAM low-profile DANE-ELEC
-128MB PC2700 DDRRAM low-profile DANE-ELEC
-256MB PC2700 DDRRAM low-profile DANE-ELEC
-Minicube case
-ENP-0815T 150W Mini NLX PSU
-Procase 2688RS Black
-Procase 2688RS White
-Samsung DVD-speler slimline
-Seagate Barracuda ATA-IV 40GB UltraATA/100
-VIA C3 Processor casebadge - custommade
-VIA Eden Platform casebadge - custommade
-VIA Epia 2
-VIA Epia C3-800
-Lite-On DVD 16/48
(-misschien: zwarte slimline CD-RW)
Deze lijst zal ik zowel aan Maraex als KlereBak geven, om vervolgens te zien wat de beste mogelijkheid is. Wat nog wel even belangrijk is: de verzendkosten. Waarschijnlijk kan ik de spullen ophalen, dus dat scheelt weer wat. Maar hoe komt het van mij naar jullie? Ik heb namelijk geen zin om voor Pietje nog weer 5euro extra te betalen omdat'ie voor 5cases 5euro verzendkosten heeft betaald, terwijl dit ongeveer 10-15 euro kost denk ik. En ook niet om 10euro verzendkosten te rekenen voor iemand die 2casebadges besteld. Ophalen kan ook natuurlijk (omgeving Alphen a/d Rijn).

Tevens zijn de prijzen nooit helemaal hetzelfde. Dus bestel je en maak je het geld over in week 40, kunnen de prijzen in week 43 wel eens anders zijn. Dus dan zit OF ik met een probleem, OF jij (dan moet ik terug gaan storten). Moeilijk...

Speciaal voor Verdicampo: kun je me even mailen hoe je het met die voedingen wil gaan doen? Ik zou het namelijk wel lullig vinden als er nu na 10 voedingen al gestopt wordt, en degene die het te laat gezien pech hebben en daarom ook maar geen Epia bestellen. We moeten wel over Nitraat heen natuurlijk :D

[edit]
Wat mij betreft kan de animo check stoppen, meer info is er niet nodig denk? Dan kan over een week of 1 - 2 de officiele IA starten?

[edit #2]
Let dus op, ik heb ervoor gekozen om de Procase 2677 te vervangen door de 2688 met risercard! Ben je het er niet mee eens, laat je horen! :D

• Scarp
  • Niet online
Dat lijstje lijkt me goed. Niets meer aan doen.
Qua verzendkosten moet je kijken hoe groot 1 en ander is. Wat kan er in een doos en wat niet. Zo'n case lijkt me vrij groot, dus misschien aparte verzendkosten per case en voor mobo + mem enzow. Maar je zal gewoon een inschatting moeten maken. Vraag anders nitraat eens hoe hij enorme bestellingen heeft afgehandeld (of de organisatoren van de vorige epia ia).
Die prijzen moeten ze gewoon redelijk stabiel houden. De laatste dagen voor het sluiten moeten de prijzen gewoon vast zijn zodat iedereen geld kan overmaken.

Verwijderd

Is het eigen ongeveer bekend wat 1 reepje 256 mb ddr kost via de kost
Of misschien wel 512 mb ddr, want op de via 2 zit maar 1 mem slot

• Rickbv
Die prijzen heb ik nagegevraagd, komen nog dus. Aangezien er bij de animo check geen 512mb SDRAM is besteld, ging ik er van uit dat die er niet bij hoefde. En voor 512mb DDR betaal je natuurlijk snel een 160 euro (gokje), waarmee de cheap-assigheid een beetje wegvalt. (zelfde verhaal met de slimlines).

Ik zet trouwens die VIA mobo's toch nog maar even op beschikbaar, zodat we kunnen zien op hoeveel stuks we kunnen rekenen.

• Scarp
  • Niet online
Verschil tussen de 2677 en 2688 is het volgende (info van mini-itx.com):
2 x Additional USB ports on the front
Front Access to the left-hand bay above the hard drive
Placement of the case fans against the rear of the case
Grille at the front
New style rectangular power/reset buttons..
Rickbv, wat mij betreft kan je overgaan op de echte IA hoor, zodra je weet wat die epia boardjes gaan kosten.

• Hermanvh

Hermanvh

Ik vind deze actie alleen interessant als die Cube-cases geleverd gaan worden :) Voor de rest heb ik nl. alles al....

webOS all the way!

• Gerritjuh
Ik heb net contact gehad met de officiele distri, over de Via Epia 2 is helaas nog niets bekend, geen levertijden en ook geen prijzen.

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de LiteOn 16x48 DVD spelers? Die schijnen heel stil te zijn... als dit zo is kunnen ze misschien ook wel in de IA meegenomen worden. Ik bestel het liefst alles in 1 keer bij dezelfde leverancier namelijk, da's wel zo makkelijk ;) Dit is denk ik aleen haalbaar als Maraex ze kan leveren...

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ook wel handig misschien -> [rml][ IA] PCI riser voor VIA EPIA[/rml]

[ Voor 0% gewijzigd door Gutteguttegut op 26-09-2002 11:15 . Reden: Post no. 1326 ]

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op 26 september 2002 @ 10:46:
[...]
Dus als ik het goed begrijp scheelt het dus in totaal €0,50 :? (€24+€5 bij www.dedicated.nl).
Of mis ik nu iets?
Als dit zo is, dan heeft het toch niet echt nut om aan die actie mee te doen, is dan toch alleen maar een stuk lastiger.. :/

Of zie ik dit verkeerd... :?

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 11:18:
[...]

Als dit zo is, dan heeft het toch niet echt nut om aan die actie mee te doen, is dan toch alleen maar een stuk lastiger.. :/

Of zie ik dit verkeerd... :?
Die andere IA is alleen voor een Riser kaart (die je ook wel bij dedicated kan kopen). Bij Dedicated kan je ook een epia board kopen maar is wel duurder (138 pleuro). Ik neem aan dat deze IA onder die prijs uitkomt voor een EPIA board.

Verwijderd

Scarp schreef op 26 september 2002 @ 11:25:
[...]

Die andere IA is alleen voor een Riser kaart (die je ook wel bij dedicated kan kopen). Bij Dedicated kan je ook een epia board kopen maar is wel duurder (138 pleuro). Ik neem aan dat deze IA onder die prijs uitkomt voor een EPIA board.
Dat bedoelde ik niet.. ;)

Ik bedoelde te zeggen dat ik het niet veel nut vind hbb om een IA te houden voor een risercard die je zelf voor €0.50 meer ergens anders kunt bestellen.. :/

Deze actie is natuurlijk helemaal super.. :D (zolang de Epia 2 maar geleverd kan worden) >:)

Ik heb nog een vraagje over de Samsung slimline DVD. :)
Zit bij deze ook meteen een verloopje zodat hij direct is aan te sluiten op het Epia bord (IDE). :?

(ken mensen die een slimline hbb, maar nog steeds geen adapter voor IDE, dan heb je er dus niks aan) ;(

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 11:36:
[...]
(ken mensen die een slimline hbb, maar nog steeds geen adapter voor IDE, dan heb je er dus niks aan) ;(
hbb :?

Verwijderd

offtopic:
hbb = Hebben voor de n00bs onder ons... >:)

scheeld nl weer typwerk.. :z

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 11:43:
[...]

offtopic:
hbb = Hebben voor de n00bs onder ons... >:)

scheeld nl weer typwerk.. :z
F*ck... |:(

* Gutteguttegut = :Z

• Rickbv
Bij de Cubid 2688's zit al wel een Risercard he, dat je dus niet dubbel besteld :D

Oeloe: of er een verloopje meegeleverd wordt zal ik vanavond wel even vragen, dan zou Maraex me namelijk een update sturen

Ricardo: die Lite-On DVD's staan op m'n vorige lijst, dus die doen gewoon mee :) Prijs krijg ik vandaag ook nog van Maraex.

Zoals KlereBak al zei is er dus nog niets bekend over de EPIA 2, men weet bij ACAL alleen dat hij gaat komen. Dus wachten of... ?

Daarnaast stond in de mail van Maraex dat de casebadges 2,45 x 2,45 zijn. Die logo's zouden dus niet helemaal passen ofzo? De prijs zou afhangen van het aantal steunkleuren, en er geldt een minimum afname van 100 stuks. Meer info vanmiddag, ik zit nu niet thuis namelijk. Let me know what you think...

[edit]
deze riser zit bij de Cubid 2688 case:
Afbeeldingslocatie: http://www.highgreen.nl/images/products/pccase_prod_cubid_risercard.jpg

• Verdicampo
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 21:11:
trouwens Verdicampo, is die voeding de zelfde als deze hier op dedicated.nl? afmetingen zijn dezelfde, maar die voeding in deze IA is een stuk goedkoper.
http://www.dedicated.nl/prodinfo_mid.asp?id=2386
Nee, er zijn een aantal verschillen. dedicated is 125W zonder fan, die van 'mij' is 150 met fan e.d.

Beetje offtopic:
Weet iemand ook of er risers zijn die het slot aan de andere kant hebben?

ze risen nl. nu zo:

code:
1
2
3
4
kaart: 
____________|
            | <- riser
mobo:     __|_______________________

wat ik wil:

code:
1
2
3
4
               kaart: \/
            |____________
            | <- riser

Rick: ik wil je best mailen, maar krijg alleen maar foutmeldingen!

• Scarp
  • Niet online
Verdicampo, die riser van die IA gaat dus de verkeerde kant op. Oftewel van het moederbord af, zoals jij wil.

Hoe groot is die voeding trouwens?

• Verdicampo
Ja, idd. de verkeerde kant op.....
Het gewicht is 1,25 kg per voeding.

Dus de verzend kosten worden (TPG) 8,33. De prijs van een voeding van progress naar mij naar jou deurmat: 41,33 EYPO

• Tsunami
  • Niet online
Rickbv schreef op 26 september 2002 @ 13:46:
Ricardo: die Lite-On DVD's staan op m'n vorige lijst, dus die doen gewoon mee :) Prijs krijg ik vandaag ook nog van Maraex.
Ik zie ze nog niet bij de inkoopactie staan...

edit:
nu wel :)

• Gerritjuh
Verdicampo schreef op 26 september 2002 @ 14:00:
[...]

Nee, er zijn een aantal verschillen. dedicated is 125W zonder fan, die van 'mij' is 150 met fan e.d.

Beetje offtopic:
Weet iemand ook of er risers zijn die het slot aan de andere kant hebben?

ze risen nl. nu zo:

code:
1
2
3
4
kaart: 
____________|
            | <- riser

wat ik wil:

code:
1
2
3
4
               kaart: \/
            |____________
            | <- riser

Rick: ik wil je best mailen, maar krijg alleen maar foutmeldingen!
In de Viddel shop staat deze http://viddel.shop.tweake...=product&nr=146&groep=009 riser, met een flexible stuk, dan kun hem over je board heen kantelen.

• Verdicampo
Klopt. Die had ik gezien, maar dacht dat dat niet wilde, omdat dan de kaart achterstevoren zit...maar dat is helemaal niet zo....hmm niet helemaal wakker dus :) Maar wat gebeurd er verder op dit moment, het is zo rustig hier!

• Scarp
  • Niet online
15 epia'tjes en 9 epia m's in de animo. 14 voedingen in de animo. Toch nog best redelijk. 'k wacht alleen tot de boel start en de prijzen er zijn (vooral die van de epia boardjes).
Die nieuwe board komt pas volgend jaar denk ik, 'k wil daar niet op wachten. De huidige epia is goed genoeg voor wat ermee wil :)

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:03

spacy

+++

Ik had 2 voedingen besteld bij comptech, lekker goedkoop, 14 euro per voeding,
1 doosje was al snel binnen het andere verwacht ik morgen (ken de tpg hier inmiddels wel)

maar ik schrok een beetje van de afmeting voor een maar 145 watt atx voeding,
14x15x8.5 !!! (zitten wel 5 grote en 2 kleine voedingsconnectoren aan, beetje overbodig 5 stuks)
dat wordt dus het plan van "klein" zelfbouw kastje een beetje verlengen tot "lang";)
alleen ik heb inmiddels begrepen dat die c800 bordjes ook al niet meer bij de conrad verkrijgbaar zijn waar ik ze had besteld :(
ik ga morgen wel de andere leveranciers bij langsbellen...

meedoen met deze actie wil ik ook wel maar heb geen zin om 2 maand te wachtten,
dus welke leverancier heeft die dingen nog wel?? als ik dit topic zo lees niemand meer die in de pricewatch staat ermee, en 10 euro meer of minder maakt me weinig uit.

Ik zie dat de voedingkjes hier wel leuk compact zijn :9~

• Verdicampo
spacy_ schreef op 26 september 2002 @ 20:10:
meedoen met deze actie wil ik ook wel maar heb geen zin om 2 maand te wachtten.
Dat is ook niet helemaal de planning volgens mij :p
Ik zie dat de voedingkjes hier wel leuk compact zijn :9~
zkrs!
meer past niet in m'n 5,5cm hoge kassie!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
Er is hier interesse voor een PSU'tje.

Verdicampo, ik heb je hierover gemaild.

• Scarp
  • Niet online
Verdicampo, blijven die psu's van jou nou deel van deze IA (oops, officieel nog een animocheck) ? Hoe wil je dat gaan doen met betalen en versturen? Die psu's worden dan los verstuurd en betaal je daar dus los verzendkosten voor. En ook apart overmaken naar jou.

* Scarp gaapt ff tussendoor.

• Verdicampo
Ja, nieuwe info volgt, ben nu met Rickbv hierover aan het brainstormen.....update volgt :)

• Rickbv
Verdicampo: ik denk dat vanmiddag m'n inbox vol zat (15berichten), maar het lijkt nu of de mailserver van wanadoo plat ligt ofzo... Niet dat je nu denkt dat ik op een bahama eiland met een urkie-purkie email adres zit ofzo ;)

• Verdicampo
O ok! mijn @Home doet ook heel gek. Het schijnt dat ze een poort dichtgegooid hebben, maar niemand zal er last van hebben. Right :( duurt even voordat ze et zelf door hebben :Z

edit:

die 15 waren toch niet allemaal van mij :? :*)

• Rickbv
MAJOR UPDATE

geheugen
Maraex zou vandaag terug worden gebeld voor Dane Elec low-profile geheugen, maar hij heeft nog niets vernomen. Morgen belt hij even terug.
is er dus speciaal vraag naar low-profile (30mm) of past normaal ook?? Dat moet ik even weten, onnodig dingen doen zie ik niet zo zitten ;)

EPIA
Epia 2 is onbekend helaas. C3-800 komt uit op € 135,- en € 129,- bij minimale afname van 10 stuks. Levering is onbekend. Waren 17 in backorder en gereserveerd. Kans groot dat ze pas gaan bestellen als Maraex bij ze bestelt. Zodra dat gebeurt is kan het 2 weken duren, maar wisten ze niet met zekerheid. Vaak is het 2 weken voor componenten, maar staat niet standaard.
Wat doen we, to wait er not to wait?

MiniCube /alternatief evt.
Plexicase
ACAL gaan kleine plexiglas kasten leveren, zoals de Shuttle Spacewalker barebones, maar dat is nog niet bekend wanneer. Prijs is wel bekend (als deze zo blijft) € 129,- per stuk.
We kunnen nog navragen bij hoeveel aantal de prijs zakt, maar ze wisten helaas weinig over deze kasten te melden. Was vandaag met fabrikant doorgesproken. Hij wist alleen de fabrikant niet...
dit is dus een alternatief. Weet je wel waar de minicube te vinden is, stuur dan aub een mail zodat Maraex er ook aan kan komen. Maraex denkt namelijk niet aan de minicube te kunnen komen, omdat ze er geen leverancier voor weten

casebadges
Email gestuurd met URL's. Kijken wat ze zeggen. In eerste instantie was het minimaal 100 stuks per ontwerp. Daar valt niet onderuit te komen als ze zeggen dat het daarbij blijft. Het is nu even afwachten, maar waarschijnlijk hoor ik dit pas dinsdag van Maraex, omdat de persoon in kwestie totdan niet aanwezig is.
Is er wel interesse genoeg voor 100 stuks? Ze worden dus 2,45x2,45

Lite-On DVD
Bulk DVD 16x/48x + software = 53 euro
Niet de goedkoopste, niet de duurste in de PW

IDE verloopstekker
Deze zit bij de Procase, dus van slimline naar IDE. Ik kan eventueel nog vragen of deze ook bij de samsung zit, maar het lijkt mij logisch dat dat niet het geval is. Je gebruikt slimlines immers in laptops, daar heb je dat niet nodig. Daarom zal procase deze er dus ook bij leveren.

Voedingen
We zijn nog even aan het dielen, update volgt.

EXTRA: toetsenbordje voor je Epia!
Hiermee kwamen ze van Maraex ook nog mee aanzetten, misschien een leuke aanvulling voor je Epia:

http://www.btceurope.nl/products_oem_only_wirele.html#5113
http://www.btceurope.nl/products_mini_wire.html#5100c

Meer informatie op de IA pagina van LauPro. Hier komen ze dus ook nog even te staan, kijken of er vraag naar is. Het is natuurlijk wel weer iets speciaals + iets voor je Epia, vandaar dat ik hem er toch even bijzet.

Algemeen
Ik begin de IA pas als alle info bekend is, dus als Maraex me gemaild heeft zodat ik alle prijzen weet, en weet dat jullie akkoord gaan met die casebadges etc. Als deze IA eenmaal loopt heb ik weinig zin om nog grote veranderingen door te voeren en iedereen z'n bestelling weer moet gaan zitten wijzigen.

Verwijderd

edit:

Wat komen die keyboardjes ongeveer??

Ik was wat snel zag ik, ik weet het nu .... 8)7
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.