Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Demoniac schreef op 28 oktober 2002 @ 17:04:
Ik neem aan dat je 50 eurocent (dus 0,50 euro) bedoelt en niet 0,50 eurocent? Dat is namelijk wel heel erg goedkoop...
edit:
Woei! 200 posts alweer
K*I*C*K
is er nog wat progress? of issie al af
is er nog wat progress? of issie al af
Helaas weinig progress aangaande de LEDbar
Ik heb alle tijd gestoken in de Xtreem Baybus. Ik dub nog of ik een software basis ga maken voro de Xtreme LEDbar, zodat beiden (LEDbar en baybus) tegelijk in een IA kunnen.
Deze software zou dan bv. alleen via de PC de leds kunnen regelen, de autonome regelpatronen komen er dan later pas bij, maar dan kan men alvast gaan bouwen EN voordeel genieten door de grotere inkoop....
Verwijderd
Geen matches
Petje af voor al het werk dat je doet.Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 20:54:
[...]
Helaas weinig progress aangaande de LEDbar
Ik heb alle tijd gestoken in de Xtreem Baybus. Ik dub nog of ik een software basis ga maken voro de Xtreme LEDbar, zodat beiden (LEDbar en baybus) tegelijk in een IA kunnen.
Deze software zou dan bv. alleen via de PC de leds kunnen regelen, de autonome regelpatronen komen er dan later pas bij, maar dan kan men alvast gaan bouwen EN voordeel genieten door de grotere inkoop....
Ik werk zelf ook oa met AVR's (werk), maar maak er thuis te weinig tijd voor, druk druk, heb al 1 jaar een projectje lopen, model electrosnelheidsregelaar 80Ampere continue, 8 tot 16 fets, geschakelde voeding en een AVR (een 8515 of 161 zal het worden), gehele schakeling is er behalve de geschakelde voeding, (moet werken met ingangsspanning van 4 tot 10 volt en uitgang hebben van 5, 20 en 30 volt), zal wel binnen 1 jaar verschijnen en gepubliceerd worden (als ik klaar ben met mn nieuwe huis).
[ offtopic ]Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 23:50:
[...]
Petje af voor al het werk dat je doet.![]()
![]()
Ik werk zelf ook oa met AVR's (werk), maar maak er thuis te weinig tijd voor, druk druk, heb al 1 jaar een projectje lopen, model electrosnelheidsregelaar 80Ampere continue, 8 tot 16 fets, geschakelde voeding en een AVR (een 8515 of 161 zal het worden), gehele schakeling is er behalve de geschakelde voeding, (moet werken met ingangsspanning van 4 tot 10 volt en uitgang hebben van 5, 20 en 30 volt), zal wel binnen 1 jaar verschijnen en gepubliceerd worden (als ik klaar ben met mn nieuwe huis).
Ik heb die vroeger ook wel gebouwd. Een snelheidsregelaar an sich is niet heel complex. Ik heb ooit een 2x 15A continue regelaar gebouwd met geintegreerde v-mixer, dualrate enz enz... Vond er nog een plaatje van ook:

Good ol' times.....
De geschakelde voeding is uhm... moeilijker
[ /offtopic ]
Verwijderd
Geen matches
[ offtopic ]Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 07:53:
[...]
[ offtopic ]
...Interresante tekst....
[ /offtopic ]
Die grote stromen gaan direkt uit de accu, de rest is nodig voor de aansturing, 5volt voor de logica (en verdere servo), 20 volt voor de schakelfet en 30 volt voor de remfet (die heeft een spanning bovenop de accuspanning nodig), het is meer een stepup-stepdown regelaar (denk dat het een trafo variant wordt)
[ /offtopic ]
Maar vooral doorgaan
- _Droopy
- Registratie: Augustus 2002
- Laatst online: 08-08-2019
Tweaken of school?,....Hmmm..
Geen matches
Hmmmm, ik heb op z'n minst wel interesse in de SW.
Als de sint en santa me niet al te veel geld gaan kosten dit jaar ben ik op zeker ook in voor de hele moot.
/me vraagt zich af wat de SW voor de koper gaat kosten.
Als de sint en santa me niet al te veel geld gaan kosten dit jaar ben ik op zeker ook in voor de hele moot.
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
Verwijderd
Geen matches
[rml][ Leds] Moodlight bouwen[/rml]
Ik heb ook interesse! zo kan ik mooi m'n nieuwe projectje aansturen!
Wat moet ik me er trouwens van voorstellen dat je die microcontroller ook zonder pc aan kna sturen? Knopjes oid?
Wat moet ik me er trouwens van voorstellen dat je die microcontroller ook zonder pc aan kna sturen? Knopjes oid?
uhmmm De Xtreme Baybus kan wel zonder PC functioneren, je kunt daar zoals hij er nu is met 3 knopjes en een LCD display (van bv. 16x2 chars) de fans op toeren regelen. Met wat kleine aanpassingen kun je daar ook andere dingen mee doen.Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 12:25:
[rml][ Leds] Moodlight bouwen[/rml]
De Xtreme LEDbar is in principe òf gekoppeld aan een PC, òf standalone waarbij hij een voorprogrammeerbaar patroon afwerkt.
Wat jij zou zoeken is iets waarmee je met een paar knopjes de LEDbar direct kunt sturen... hmmm ik zou dan eerder denken aan een Xtreme Baybus... Als je volstaat met alle 4 je kleurvlakken in dezelfde kleur, dan heb je 1x rood, 1x groen en 1x blauw nodig. Aangezien de Xtreme Baybus 4 FET uitgangen heeft die met gemak een paar ampere sturen, kun je die vrijwel 1-op-1 gebruiken. Een kwestie van alleen de LCDteksten zo veranderen dat fan1 - 4 nu rood, groen, blauw worden.
Samengevat voor de "alle-vlakken-zelfde-kleur" optie:
Neem een Xtreme Baybus met een LCD van 16x2 chars, en 3 knopjes. Verder niets nodig (als je WIL een PC, maar dat hoeft niet)
De RGB LEDs kun je 1-op-1 aansluiten op 3 van de vier FET trappen (de fan outputs).
Nu kun je met de 1e knop kiezen of je rood, groen of blauw wil kiezen, en met de 2e en 3e knop kun je de gekozen kleur in intensiteit verhogen of verlagen. Eventueel kun je nog naast R, G, B ook nog een Intensity menuitem maken, waarmee alle kleuren tegelijk omgaan....
Als je per vlak een andere kleur wil kunnen kiezen, dan moet je zelf extra FETs gaan monteren op de LED outputs van de baybus.
Wil je toch gaan werken met een Xtrme LEDbar, dan heb je in principe niet direct een optie om de kleuren en intensiteit in te stellen (op een Xtreme LEDbar zit geen LCD of knopjes standaard als input).
Maar vertel eerst eens wat je nu precies wil... Aantal verschillende kleuren tegelijk (alles dezelfde kleur of elk vlak (van de 4) een eigen kleur, of PC interfacing mogelijk is, of dat je liever een aantal knoppen hebt of een combi LCDtje met knoppen.
Welke software heb je het nu over ?!?_Droopy schreef op 12 November 2002 @ 11:50:
Hmmmm, ik heb op z'n minst wel interesse in de SW.
Kikker de Kik
nog progress??
nog progress??
Unknown
Helaas... Alle tijd wordt momenteel opgegeten door de ><-bus... Gelukkig is de poll verlengd tot 31 dec, en de IA gaat lopen van 1 jan. tot 1 feb. 2003... Dat geeft me hopelijk voldoende tijd om gedurende die periode de ><-LEDbar ook door te ontwikkelen....
Nieuw Inzicht!
Door de posting van een medetweaker (weet niet meer wie/waar sorry) die een hele serie LEDs via shifters op een PIC controller had geplaatst, bedacht ik me dat de Xtreme LEDbar hier ook veel profijt van kan hebben!
Ik ga proberen om voor de ><treme LEDbar 2 typen PCBs te maken: De eerste PCB is de "moeder" PCB, met daarop een AVR controller, en daarnaast een kleine langwerpige PCB met nx8 LEDs erop.
Het idee is nu om de SPI-bus van de AVR te gebruiken om razendsnel de shifters op de langwerpige LED-PCBs te loaden! Als ik de LED PCBs b.v. 3x8 maak, heb je dus 24 LEDs op rij. Wil je dit niet, dan kun je de PCB in stukken zagen zodat je 1x8 of 2x8 LEDs overhoudt!
Op deze manier moet het mogelijk zijn om de 30 LEDs met gemak te sturen, ik denk zelfs nog veel meer dan dat (moet ik nog ff bekijken en testen). Die PIC controller deed er 64 (kon nog iets meer zelfs) en die is lang niet zo krachtig als een AVR met zijn hardware shifter-sturing (via de SPI-bus)...
Het grote voordeel is dat er maar weinig I/O naar de langwerpige LED PCB loopt, 5 draden is genoeg!! (Ground, +5V, CLK, DATA, LATCH)
Zo kun je zonder dradenbossen zeer veel LED combinaties maken, natuurlijk nog steeds fadebaar via PWM
Tips/opmerkingen/suggesties ?
Door de posting van een medetweaker (weet niet meer wie/waar sorry) die een hele serie LEDs via shifters op een PIC controller had geplaatst, bedacht ik me dat de Xtreme LEDbar hier ook veel profijt van kan hebben!
Ik ga proberen om voor de ><treme LEDbar 2 typen PCBs te maken: De eerste PCB is de "moeder" PCB, met daarop een AVR controller, en daarnaast een kleine langwerpige PCB met nx8 LEDs erop.
Het idee is nu om de SPI-bus van de AVR te gebruiken om razendsnel de shifters op de langwerpige LED-PCBs te loaden! Als ik de LED PCBs b.v. 3x8 maak, heb je dus 24 LEDs op rij. Wil je dit niet, dan kun je de PCB in stukken zagen zodat je 1x8 of 2x8 LEDs overhoudt!
Op deze manier moet het mogelijk zijn om de 30 LEDs met gemak te sturen, ik denk zelfs nog veel meer dan dat (moet ik nog ff bekijken en testen). Die PIC controller deed er 64 (kon nog iets meer zelfs) en die is lang niet zo krachtig als een AVR met zijn hardware shifter-sturing (via de SPI-bus)...
Het grote voordeel is dat er maar weinig I/O naar de langwerpige LED PCB loopt, 5 draden is genoeg!! (Ground, +5V, CLK, DATA, LATCH)
Zo kun je zonder dradenbossen zeer veel LED combinaties maken, natuurlijk nog steeds fadebaar via PWM
Tips/opmerkingen/suggesties ?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 19:14 ]
Verwijderd
Geen matches
Ga ervoor zou ik zeggen
Ik ben ook van plan om zelf zo'n moodboard te maken... Lijkt me een leuk hobbyprojectje
Zelf heb ik niet veel verstand van electronica.. maar solderen gaat lekker, schemaatjes begrijp ik ook nog wel.. dus als je mooie kitjes kan maken voor de IA (pcb, componenten, schema en software) dan gaat alles wel lukken denk ik...
Dit topic is gesloten.