[EL] Interesse Poll: Xtreme LED

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 684 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terwijl ik bezig ben met de Xtreme Baybus, kwam ik op een leuk idee. Ik heb nu op de baybus 8 LEDs zitten die ik kan sturen in intensiteit. Met de nieuwste PWM regeling die ik in de microcontroller heb zitten, kan ik met gemak een 40 kanaals PWM regeling maken >:)

DUS ik dacht: Een leuke spin-off van de baybus kan een serieel programmeerbare Xtreme LED controller worden, met 35 LEDs die allemaal los van elkaar kunnen branden op 100+ intensiteiten, zelfs nu met die 8 leds kan ik al heeele gave effecten maken, zoals knightriders net nafaden enzo.

Met 36 LEDs wordt het helemaal wreed denk ik :9

of wat dacht je van 18 bicolor LEDs, die kunnen faden van rood naar groen b.v. en ook nog in intensiteit.....

OF

12 All-color LEDs, fadeable in alle kleuren en intensiteiten

En dit alles dus autonoom "lopend" in patronen en/of instelbaar via de seriele poort.....

Is hier interesse voor binnen het Tweakdom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel gaat dat kosten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 20:38

BigBart

Memento Mori

Ja, zeker weten, maar zou je niet eerst ff die Xtreme Baybus in elkaar zetten, zodat we die eerst kunnen bestellen :)

Maar wil er ook hiervan zeker een hebben!

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel kost zo'n X-Treme Beejbuz¿ Ik heb wel intresse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 15:55:
[...]

Is hier interesse voor binnen het Tweakdom?
Ja.. :)

/me ohja... uber 1337 owijs gaaf ID enzo... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja,zeker maar kost da??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kost dah.. ik doe ff een gooi, voorop gesteld dat ik er toch wel 100 kan gaan bestellen, en dit is zonder LEDs: ongeveer 35 euro denk ik. Dan nog 5 - 80 euro erbij voor de LEDs (35 goeikope rode LEDs tot 12 all-colors >:) )

Of schrikt iedereen nu trug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 16:01:
hoeveel kost zo'n X-Treme Beejbuz¿ Ik heb wel intresse
De prijzen van de baybus zijn nog een beetje onbekend; er komen ook meerdere varianten, dus is moeiljik te zeggen, maar ga ervan uit dat je tussen de 45 en 130 euro kwijt bent, varierend van een kale 2 kanaals tot een aangeklede 4 kanaals (LCD en blue LEDs erbij enzo). Dit is allemaal bouwpakket, compleet gebouwde zullen iets hoger liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schrik :o :o :o :o :o
duz 35,- voor de besturing en hoe regel ik de besturing via knoppen of software matig???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 16:24:
schrik :o :o :o :o :o
duz 35,- voor de besturing en hoe regel ik de besturing via knoppen of software matig???
Je kunt dan alles regelen via de seriele poort van je PC, dus alles via software. De unit op zich kan ook autonoom (zonder PC eraan) werken in een voorprogrammeerbare mode hoor, daarnaast kun je tijdens het werken met je PC de modes aanpassen, of zelfs de LEDs direct aansturen. Voor die prijs zit wel ALLES erbij, dus microcontroller, serieel kabeltje, max232 interface (misschien kan die er wel af zelfs, scheelt al gauw 5 euro :P)

Tja en 35 LEDs he... allemaal apart instelbaar... eventueel kun je (als je lowpower neemt) nog een paar LEDs parallel zetten, dan heb je al gauw 105 LEDs waarbij je dus 3x een herhalingspatroon krijgt :9

edit: Elke uitgang kan 20mA sinken, dus 1 LED van 20mA of 2 LEDs van 10mA of 3 van 6mA

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2002 16:30 . Reden: vermogen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duz 35,- en bestuur ik dit software matig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 16:30:
duz 35,- en bestuur ik dit software matig??
Ja er komt dan een progje bij waarmee je de LEDs en de patronen kunt instellen... Is echt mooi, op de Xtreme Baybus heb ik nu 8 LEDs zitten die dit kunnen en dat is ook al een gaaf gezicht >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe staat het eigenlijk met die xtreme bay bus want beide topics zijn een beetje groot om door te lezen ;) maar dit klinkt wel interesant als je nu ook nog iets in de software kunt integreren waarmee je duz ook een hdVU meter kunt creëren zou het helemaal 1337 zijn
vooral met rgb leds (misschien een kleine suggestie) maar ik heb daar zeker interesse in ben zelf namelijk niet zo'n soldeerfreak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het eigenlijk mogelijk om een soort ledbordje te maken, zoals je die in winkels wel eens ziet hangen, maar dan in een 5.25" klepje, waar je bijvoorbeeld tekst kan laten scrollen? :9~ :9~

Als je dat kan maken heb ik zeker interesse! 8)

mm.. een rijtje van.. 40 ledjes ofzo, x 8 hoog.. oei, wel heel veel ledjes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 16:39:
hoe staat het eigenlijk met die xtreme bay bus want beide topics zijn een beetje groot om door te lezen ;) maar dit klinkt wel interesant als je nu ook nog iets in de software kunt integreren waarmee je duz ook een hdVU meter kunt creëren zou het helemaal 1337 zijn
vooral met rgb leds (misschien een kleine suggestie) maar ik heb daar zeker interesse in ben zelf namelijk niet zo'n soldeerfreak ;)
De Xtreme Baybus staat op het punt "ingekocht" te gaan worden... Daar komt ook al een hdVU meter in >:) maar hij heeft "maar" 8 LEDs die je kunt aansturen (wel in 100+ intensiteiten). En natuurlijk kun je er ook RGB of bicolor LEDs op aansluiten, maar dan minder (b.v. 4 bicolor of 2 allcolor + 2 extra)

Er moet nog wel aan de SW gesleutled worden hoor, ik kan al wel de LEDs laten flashen, knipperen branden enzo, maar echt goed regelen op inputs en BARs maken ermee kan nog niet... Is nog een grote SW kluif :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 16:42:
is het eigenlijk mogelijk om een soort ledbordje te maken, zoals je die in winkels wel eens ziet hangen, maar dan in een 5.25" klepje, waar je bijvoorbeeld tekst kan laten scrollen? :9~ :9~

Als je dat kan maken heb ik zeker interesse! 8)

mm.. een rijtje van.. 40 ledjes ofzo, x 8 hoog.. oei, wel heel veel ledjes :(
Hmmmm daarvoor is het niet echt bedoelt... dan doel je echt op een andere aanpak. Deze LEDs kun je namelijk allemaal FADEN, of bij gebruik van bi- of nog mooier all-color LEDs laten VERKLEUREN, en dat dan in patronen >:)

Mooie configuratie SW maken zal nog een hele kluif worden, je kunt 1000+ patronen verzinnen, de kunst is om iets te doen met b.v. fractals ofzo... de AVR kan best wel fractals berekenen denk ik :P:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

count me in!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 20:59

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Zeker weten intresse......!!!!!! count me in!!!!

Mopreme - lvl 80 Warrior @ Hellscream (Symbiosis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej, ik wil strax een XB van je, en dan kan dit er ook wel bij! Koel. Ik ben zelf een prutser met solderen (o.a.) dus jij bent een soort van verlosser op dat gebied _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 15:27

AcouSE

Swedish Chef

--Easy--, met ruim 1000 post moet jij toch weten dat je in CME een tag voor je topictitel moet hebben. Ik heb nu een tag in je titel geplaats. Hou je de volgende keer aub aan de richtlijnen zoals die hier staan: Lees dit eerst voordat je een topic opent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AcouSE schreef op 20 september 2002 @ 18:59:
--Easy--, met ruim 1000 post moet jij toch weten dat je in CME een tag voor je topictitel moet hebben. Ik heb nu een tag in je titel geplaats. Hou je de volgende keer aub aan de richtlijnen zoals die hier staan: Lees dit eerst voordat je een topic opent!
oeps hahahaha die andere topics zijn al zooo antiek.. deze is nieuw... tja duidelijk een case van REread the F**** manual :+ sorry :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:25

w00Dy

Make soap, not war

geinteresseerd ? ja in schema's :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
w00Dy schreef op 20 september 2002 @ 20:30:
geinteresseerd ? ja in schema's :9
uhm het schema is niet zo bar interessant.... neem 1 AT90S8015 controller ofzo, 1 MAX232 met 5 ctjes eromheen, een kristal met 2 c'tjes en dan nog 32 LEDs met 32 voorschakelweerstanden... in dit geval is het toch echt de software in die AVR die het hem doet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel mensen heb je nodig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind dat je mooie projecten maak
zo mag je ze zeker wel noemen
kan (of heb) je niet een website
waar alles een beetje overzichtelijk te bekijken is

want ik heb niet alles gevolgt en is een beetje veel
om alles in te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 22:15:
ik vind dat je mooie projecten maak
zo mag je ze zeker wel noemen
kan (of heb) je niet een website
waar alles een beetje overzichtelijk te bekijken is

want ik heb niet alles gevolgt en is een beetje veel
om alles in te halen
Klik even op dat huisje dat bij zijn posts staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hahahah in principe... 1 :P

Maar ja daarvoor ga ik niet een hele zwik SW schrijven, wil er toch zeker wel 25 hebben dan, dan wordt het de moeite zeg maar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Raid schreef op 20 september 2002 @ 22:18:
[...]

Klik even op dat huisje dat bij zijn posts staat ;)
Alleen deze Xtreme LED controller staat er nog niet bij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Maar wel info over je projecten in aanbouw >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop wel dat je dan idd. dat aantal haalt ik wil hem zeker hebben
en wat als het er minder zijn blaas je het dan af???

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 23:46:
ik hoop wel dat je dan idd. dat aantal haalt ik wil hem zeker hebben
en wat als het er minder zijn blaas je het dan af???
Uhm ik blaas hem dan niet zozeer af, maar PCB laten maken wordt dan erg duur, dus je zou dan zelf met gaatjesprint aan de slag moeten (niet dat dat moeilijk is in dit geval... het is allemaal 1-op-1 doorsolderen). En ik zou niet zoveel aandacht gaan besteden aan de software, je zou ze dan via een pc proggie moeten regelen ipv dat hij zelf intern ook patronen kan displayen enzo. Maar het ziet ernaar uit dat ik die 25 wel ga halen (denk ik)

Verwijderd

op hoeveel mensen zit je al??

Verwijderd

ik heb interesse, count me in :)

Verwijderd

ik ga voor deze en de baybus m8

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:12
Klinkt leuk, lijkt vet [maar WTF doet een Xtreme LED 8)7 ] ben maar een n00b maar leer snel.

PS, kan het op de post?

[ Voor 0% gewijzigd door ebras op 21-09-2002 19:41 . Reden: STOM STOM: net op het huisje gedrukt, is een stuk duidelijker. Maar waar komt de LED terecht? extern? ]

Verwijderd

ebras schreef op 21 september 2002 @ 19:24:
Klinkt leuk, lijkt vet [maar WTF doet een Xtreme LED 8)7 ] ben maar een n00b maar leer snel.

PS, kan het op de post?
lees het begin van de topic eens !!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu op 6 "definite YESses" gaat goed, misschien moet ik dit over een paar fora heentrekken ofzo om aan een leuk aantal te komen :P

Verwijderd

zeker of af en toe ff KICKEN

bij deze duz

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-07 09:57

Kr3Kr

Melpomene

ok, 35 euro vind ik net iets te veel eigenlijk. wat zijn de duurste componenten, en kun je die niet vervangen door een goedkoperen?
bij 20 euro heb ik op zich wel interresse :P

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

nou ik wil een hobbieïst wel helpen hoor count me in..
(p.s. ik vindt het project ook leuk hoor)

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kr3Kr schreef op 21 september 2002 @ 23:21:
ok, 35 euro vind ik net iets te veel eigenlijk. wat zijn de duurste componenten, en kun je die niet vervangen door een goedkoperen?
bij 20 euro heb ik op zich wel interresse :P
De ddurste componenten? Uhmmm de microcontroller, de PCB.... misschien de max232 maar die kan er eventueel ook wel uit, dan gaat de prijs al snel richting de 30 euro >:)

Nadeel is dan wel dat je een simplex verbinding krijgt, dus je kunt wel de intensiteiten en dergelijke naar het ding sturen, maar je kunt niets terug ontangen... (niet dat dat echt nodig is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anders maak je verschillende versies voor ieder budget wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KICK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
w00t strak idee man. K hoop dat het allemaal gaat lukken, want ik ben soort van SUPER geinterresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
klinkt alsof ik er nu 8 heb :D

Ik denk dat ik zeker het beste de max232 eraf kan laten, dat scheelt gewoon veel geld. Berichten terug van de unit is toch niet echt nuttig...

Dus ik denk dat daarmee de prijs rond de 30 euro komt te liggen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok dan en af en toe een beetje het topic spreaden en kicken helpt ook al veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HobbeS
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 16:23
en maak dan effe die software van avr hier effe download abble.. En dan niet alleen het Hex filetje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:12
nr. 9 mag je turven mits sw+uitleg incl. is.
:) LEUK nuttig speelgoed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pannenkoek schreef op 22 september 2002 @ 19:01:
en maak dan effe die software van avr hier effe download abble.. En dan niet alleen het Hex filetje..
met welk nut? Het ding bestaat nog geeneens, laat staan de sw :?

Tis nog maar een Poll... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ebras schreef op 22 september 2002 @ 19:02:
nr. 9 mag je turven mits sw+uitleg incl. is.
:) LEUK nuttig speelgoed?
Naturlijk is sw+uitleg inclusief. Weet nog niet hoe uitgebreidt de sw wordt, maar in ieder geval kun je zelf de LEDs altijd programmeren (via heel eenvoudige seriele communicatie). Daar komen zeker OOK voorbeelden van >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey maar hoelang duurt het voordat je ze hebt gemaakt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 19:11:
hey maar hoelang duurt het voordat je ze hebt gemaakt??
Zal afhangen van het aantal uur wat ik nog nodig heb voor de Xtreme Baybus....

Maar op zich is dit project veeeeele malen eenvoudiger, dus misschien doe ik hem wel "tussendoor"... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou het wel errug kewl vinden als je dat deed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-09 10:32

merijnen

Beam Me Up Scotty!

IN!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nummer 10 is binnen!!!

ga je het trouwens ook nog op laupro zetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Kan je dan de LEDs zelf aanschaffen of zitten die erbij? Anderszou je kunnen beginnen met bv 10 leds en uitbreiden tot de max?

Als dit zo is, is dit een JA IK DOE MEE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KICK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
ik wil er ook wel 1 denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he, klikt leuk, maar uh, is hier goede software voor???

Er zijn namelijk ook van die schakel boards te koop bij conrad......
En daar is goeie software voor (Linux, win, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Undertaker schreef op 22 september 2002 @ 23:22:
Kan je dan de LEDs zelf aanschaffen of zitten die erbij? Anderszou je kunnen beginnen met bv 10 leds en uitbreiden tot de max?

Als dit zo is, is dit een JA IK DOE MEE
De LEDs zitten er nog niet bij nee, want het is net de vraag welke je wilt... rode, blauwe, bicolor, allcolor... you name it >:)

En ja, je kunt uitbreiden. Al wil je met 1 beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 07:53:
he, klikt leuk, maar uh, is hier goede software voor???

Er zijn namelijk ook van die schakel boards te koop bij conrad......
En daar is goeie software voor (Linux, win, etc.).
Schakelboards? Ik heb dit bij Conrad nog nooit gezien.... Het gaat dus om zo'n 30 LEDs die je kunt instellen op intensiteit... In de microcontroller zitten ook al voorgeprogrammeerde instellingen, zodat de LEDs onafhankelijk faden (langzaam opkomen en afzakken in intensiteit), ook ZONDER dat je er PC software aanknoopt.

Hoe de software onder windows er PRECIES uit gaat zien weet ik nog niet, ik denk dat de microcontroller intern wat wiskundige opties krijgt om de led-intensiteiten te berekenen. Ik denk dan aan opties als sin/cos functies waarvan je bepaalde parameters kunt instellen, maar ook b.v. fractal calculaties. Daarnaast kun je via de seriele poort natuurlijk altijd de intensiteiten apart instellen.

Kijk anders eens naar de software voor de Xtreme Baybus, dat is wel iets anders, maar je ziet daar in het Config Tool b.v. ook al een kopje LED config. Gewoon dat je een ID hebt hoe het er een beetje uit gaat zien.

Zie http://www.xtremehardware.tk en klik in het linkermenu op de plusjes naar Developments.... Xtreme Baybus... Downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Zet mij maar op de lijst >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar opties bedacht die bouwbaar zijn, en ik heb er een paar verzonnen:

- 30 LEDs direct gestuurd door een AT90S8515. Dit is de simpelste/goedkoopste maar er komen dan wel 60 draden uit voor de LEDs :+
- 34 LEDs direct gestuurd door een ATmega8515. Deze mega chip kost iets meer dan de niet-mega hierboven, maar je hebt 4 outputs meer in deze config 8)
- Tot maximaal 64 LEDs, maar hierbij gebruik je 2 soorten printjes, eentje is de basisprint met een AT90S4433 of ATmega8. Dit zijn goedkopere controllers, maar bij deze optie heb je een 2e print(serie) nodig waar steeds 8 LEDs met een latch op zitten. Het geheel wordt verbonden via een 20 pins bandkabel "sliert"... Je kunt er dus probleemloos extra setjes van 8 LEDs bijhangen. Voordeel: je kunt er meer LEDs aanhangen (nu gelimiteerd tot 64 vanwege de PWM regeling (het houdt een keer op :P ) ), makkelijker te monteren (vanwege de doorlussing per 8 LEDs). Nadeel: 2 of (meestal meer) printjes nodig, duurder dus, de printjes zijn zo'n 2cm breed dus strak tegen elkaar "in de dikte" is moeilijker.

Wie heeft een voorkeur en voor welke optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 23:18:
[...]

nummer 10 is binnen!!!

ga je het trouwens ook nog op laupro zetten??
Ja, lijkt me prima, wel eerst kijken WELKE variant het gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Heb je enige richtprijzen voor de diverse setups (zonder leds) een euro of 10 meer of minder bij aflevering is niet zo'n probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Undertaker schreef op 23 september 2002 @ 11:35:
Heb je enige richtprijzen voor de diverse setups (zonder leds) een euro of 10 meer of minder bij aflevering is niet zo'n probleem
Tja, ik had al 30 euro gevuurt voor de 1e, de 2e optie zal 32 euro zijn ofzo, de derde... tja, de basis unit iets goedkoper (28 euro ofzo), elk PCB los daarna zal sterk afhangen van het aantal (al je 32 LEDs wil heb je er al 4 nodig). Ik denk per PCBtje een euro of 4 + chip en header dus 5 euro ongeveer. Dan nog een bandkabel met 5 aanknijpheader, kost al gauw 10 euro ofzo? Oftewel een set met plek voor 32 LEDs dan mag je wel rekenen op 43 euro.

Eventueel kan er ook een standaard PCB gemaakt worden nu ik erover denk. Dan heb je 16 LEDs op de standaard PCB, en KUN je uitbreiden met "8 LED sticks"... is ook een idee!

Let erop dat AL deze prijzen excl. LEDs zijn!!!!

Let er ook op dat een "8 LED stick" minder geschikt is voor bicolor en allcolor LEDs

Edit: Bedenk me net nog een optie: Waarom niet "brute force" zoals de Xtreme Baybus 2 gaat worden, en twee AVRren op de PCB, of nog leuker: chainbare (doorkoppelbare) PCBs >:)

Dan kun je dus voor meer dan 30/34 LEDs een tweede unit kopen, via een eenvoudig kabeltje worden ze verbonden (en door en door en door) om zo een chain te vormen.... Dankzij de doorverbinding zullen alle unit "in sync" werken :9

Dan kost een enkele PCB zo'n 32 euro, en kun je ze doorkoppelen. Per PCB 30/34 LEDs... volledig onafhankelijk regelbaar qua intensiteit. Als ik je ze programmeert op dezelfde wiskundige vorm (allen b.v. fractal), dan kunnen ze "zien" welk nummer ze in de ketting zijn, en dus zullen ze "kloppen" en naadloos aansluiten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kolere heb je geen simpelere uitleg stel ik wil het hebben met 10 blauwe of 10 rgb leds kan dit ook???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 12:41:
kolere heb je geen simpelere uitleg stel ik wil het hebben met 10 blauwe of 10 rgb leds kan dit ook???
Uhm... Tijdens het typeren van de vorige post kwam ik op het idee om de unit chainable te maken, dus doorlusbaar. Dit lijkt me eigenlijk DE optie, omdat hij nauwelijks/niet duurder is dan optie 1) of 2), en dat je TOCH meer dan 30/34 LED outputs kan hebben als je dat echt wil.

Dus: The bottom line:

Je kunt met een enkele print sowieso minimaal 30 LEDs aansturen, of 15 bicolor LEDs, of 10 all-color (oftewel rgb) LEDs.

Wil je meer, dan moet je meerdere printen bestellen. Elke print kan altijd 30/15/10 LEDs hebben (afhankelijk van LEDtype), en ze zijn in principe oneindig doorlusbaar. Let wel op, want als je er meer dan 3 gaat doorlussen dan KAN dat wel eens te traag worden als je besluit alle LEDs direct via de seriele poort aan te sturen (ipv. aansturing via de functies in de microcontrollers zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-09 10:32

merijnen

Beam Me Up Scotty!

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 10:51:
Wie heeft een voorkeur en voor welke optie?
Ik heb voorkeur voor de laatste (de beste dus, toch?? :D)
Wanneer denk je de 1e te kunnen leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ook de laatste!!!!!
en kan er iemand dan goedkoop rgb ledjes regelen??? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 13:27:
ik ook de laatste!!!!!
en kan er iemand dan goedkoop rgb ledjes regelen??? ;)
Uhmmm de laatste... Er is dus zojuist (een paar posts terug) eigenlijk een 4e optie gekomen, die het DENK IK ook worden zal: dat is optie 1 of 2 maar dan doorlusbaar

In jouw geval voor RGB LEDs: 10 LEDs per printje. Wil je er 20 sturen? 2 printjes nodig.... enz enz enz

Wellicht kan ik ook RBG LEDs direct inkopen "en masse" maar dat is zeker onder voorbehoud.

Ik ben er nog niet helemaal uit welke AVR te gaan gebruiken.... er moet minimaal 300 bytes RAM inzitten, en minimaal 30 I/O hebben, en in DIP behuizing zitten...

Kies ik een MEGA dan heb je als voordeel dat je ze kunt (her)programmeren zonder een extra prog. cable (er komt dan een bootblock in zodat je ze via de seriele poort kunt proggen).... Maar een mega is ook weer duurder (scheelt een paar euro). Zou wel mooi zijn als ik de spullen voor deze kon bestellen tegelijk met die van de Xtreme Baybus, vooral als ik dezelfde AVR neem... Strength in numbers >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ff vraagje waar bestel je al die zooi ???
en ja voor mij wordt het dan optie 4 maar ik twijfel nog tussen blauwe of rgb leds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 13:17:
[...]

Uhm... Tijdens het typeren van de vorige post kwam ik op het idee om de unit chainable te maken, dus doorlusbaar. Dit lijkt me eigenlijk DE optie, omdat hij nauwelijks/niet duurder is dan optie 1) of 2), en dat je TOCH meer dan 30/34 LED outputs kan hebben als je dat echt wil.

Dus: The bottom line:

Je kunt met een enkele print sowieso minimaal 30 LEDs aansturen, of 15 bicolor LEDs, of 10 all-color (oftewel rgb) LEDs.

Wil je meer, dan moet je meerdere printen bestellen. Elke print kan altijd 30/15/10 LEDs hebben (afhankelijk van LEDtype), en ze zijn in principe oneindig doorlusbaar. Let wel op, want als je er meer dan 3 gaat doorlussen dan KAN dat wel eens te traag worden als je besluit alle LEDs direct via de seriele poort aan te sturen (ipv. aansturing via de functies in de microcontrollers zelf)
Dat lijkt me duidelijk waar je mijn naam aan toe mag voegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 13:37:
hey ff vraagje waar bestel je al die zooi ???
en ja voor mij wordt het dan optie 4 maar ik twijfel nog tussen blauwe of rgb leds
Tja da's jou keuze :P

Misschien maak ik ook wel combi's mogelijk, al word de software dan wel HEEL complex :P

Ik bestel de AVRren via de zaak bij de importeur... Die levert de duvel en z'n ouwe moer, dus wellicht ook goedkope blauwe/RGB LEDs.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iz die leverancier toevallig Display??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJoker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 07:36
* TheJoker heeft ook wel zin in een 1337 kermis bak :P

Vooral die 10 RGB led's lijkt me erg cool!

Tweakers.net profiel | Computer specs | BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 13:50:
iz die leverancier toevallig Display??
Neej joh, IMPORTEUR geen doorverkoper bah... Ben lang niet meer tevreden over Display, probeer nu alles direct via de importeur te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The.Joker schreef op 23 september 2002 @ 13:57:
/me heeft ook wel zin in een 1337 kermis bak :P

Vooral die 10 RGB led's lijkt me erg cool!
Echt wel, en dan lekker kleurtjes laten verlopen :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe Display is zelf ook importeur ik kan via de zaak bij Display utregt bestellen en als ik dat vergelijk met Display rotterdam (zijn natuurlijk wel inkoopprijzen) scheelt het gewoon de helft duz voortaan spaar ik me casemodding een paar weken op en bestel een hele zooi via de zaak daar hoef ik alleen maar de btw erop te betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 14:08:
hehe Display is zelf ook importeur ik kan via de zaak bij Display utregt bestellen en als ik dat vergelijk met Display rotterdam (zijn natuurlijk wel inkoopprijzen) scheelt het gewoon de helft duz voortaan spaar ik me casemodding een paar weken op en bestel een hele zooi via de zaak daar hoef ik alleen maar de btw erop te betalen ;)
Uhm... Display is GEEN importeur van Atmel. Er is namelijk per land maar 1een beperkt aantal importeurs. In geval van Atmel zijn er twee (beide NIET display).... Maar die andere importeur is zijn importeursschap denk ik nu ongeveer wel kwijt (i.v.m. illegale bulkbestellingen voor meerdere klanten tegelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok Atmel zullen ze dan wel niet hebben maar de rest van de troep van wat ze er hebben is best wel handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 14:17:
ok Atmel zullen ze dan wel niet hebben maar de rest van de troep van wat ze er hebben is best wel handig ;)
Ja dat wel, snelle levering blah blah maar..... Het kost ook het dubbele |:(

en ze hebben wel Atmel.... alleen de 90S8535 die ze hadden kost daar wel het 2,5 dubbele :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Anders zou ik die 32 euro noooooit halen als ik alles bij display moest halen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahaha LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat kun je eigenlijk met die Xtreme servo doen???
servo's aansturen natuurlijk maar nog dingen in bijzonder duz voorgeprogrammeerde functies??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 16:55:
wat kun je eigenlijk met die Xtreme servo doen???
servo's aansturen natuurlijk maar nog dingen in bijzonder duz voorgeprogrammeerde functies??
Uhm nee, is nog een IDtje, je kunt er 8 servo's mee aansturen. Dus via RS232 stuur je een commando, servotje draait naar de opgegeven positie.

Eventueel wil ik er nog een soort "waypoint" inbouwen, zodat hij met bepaalde snelheid naar een aantal achtereenvolgende posities kan lopen... leuk voor lopende robots enzo... maar dat is nog echt lange termijn planning :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me wel cool om stealthed drivebays te maken die omklappen dmv. een servo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 17:07:
Dit brengt me ook op een heel cool idee... thanx..
Effe na denken of het kan enzo.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macadoshis schreef op 23 september 2002 @ 17:27:
[...]

Dit brengt me ook op een heel cool idee... thanx..
Effe na denken of het kan enzo.... 8)
ik zit al een week te brainstormen (ja het doet pijn |:( ) maar ik heb nog steeds niet echt iets waarvan ik zeg zo zou het kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
als het betaalbaar blijft, heb ik interesse

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 17:36:
[...]

ik zit al een week te brainstormen (ja het doet pijn |:( ) maar ik heb nog steeds niet echt iets waarvan ik zeg zo zou het kunnen
Ik wacht rustig af, want ik moet al genoeg over andere dingen nadenken.. en mijn hersenen kennen niet meer aan... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor zover ik kan tellen (valt niet mee heb maar tien vingers daarboven weet ik het niet meer ;) ) zijn er nu 11 mensen
kun je ze ook als bouwpakket leveren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 18:40:
voor zover ik kan tellen (valt niet mee heb maar tien vingers daarboven weet ik het niet meer ;) ) zijn er nu 11 mensen
kun je ze ook als bouwpakket leveren???
Ja, het ziet ernaar uit dat van deze 3 varianten gaan komen; PCB-only, bouwpakket, en compleet gebouwd (excl. LEDs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 17:07:
Ow neej niet NOG meer features ;)

Ben bang dat ik DAT niet meer in de baybus gepropt krijg.... alhoewel.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 18:49:
[...]

Ja, het ziet ernaar uit dat van deze 3 varianten gaan komen; PCB-only, bouwpakket, en compleet gebouwd (excl. LEDs)
Dus wat is de uitgebreidste optie??? die wil ik dan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Macadoshis schreef op 23 september 2002 @ 18:56:
[...]

Dus wat is de uitgebreidste optie??? die wil ik dan.....
Erkomt maar 1 print, 1 product... deze kan 30 LEDs of 15 bicolor LEDs of 10 rgb led aansturen, en hij is koppelbaar....

dus door meerdere printen te koppelen kun je 30/15/10 leds x aantal printjes aansturen, tot een maximum van.... ??? uhm weet nog niet precies :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 18:58:
[...]

Erkomt maar 1 print, 1 product... deze kan 30 LEDs of 15 bicolor LEDs of 10 rgb led aansturen, en hij is koppelbaar....
Oke.... is goed.... dan die ene print met 10 rgb LEDs....

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.