[EL] Interesse Poll: Xtreme LED

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 688 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 18:49:
[...]

Ja, het ziet ernaar uit dat van deze 3 varianten gaan komen; PCB-only, bouwpakket, en compleet gebouwd (excl. LEDs)
Macadoshis schreef op 23 september 2002 @ 18:59:
[...]

Oke.... is goed.... dan die ene print met 10 rgb LEDs....
lees ff de quote hierboven: exclusief leds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 20:59

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Sorry ik wist het wel, maar helemaal vergeten.. maakt niks uit ken die leds toch zelf kopen..lol

Mopreme - lvl 80 Warrior @ Hellscream (Symbiosis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar haal jij ze dan vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Conrad?? ergens anders.. misschien wil ik wel alleen BLAUWE leds?? ik zie wel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

check eens bij dil electronica op de Jan Ligthartstraat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

ja ik ken het ben er al een paar keer geweest.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 19:24:
check eens bij dil electronica op de Jan Ligthartstraat
uhm... dat is gewoon display... althans DIL is een van de subcontractors van Display zeg maar... Ik zal wel eens navragen of ik goedkoop aan rode, blauwe, bicolor en/of rgb leds kan komen, dan komen er nog wat extra bestelopties >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 19:36:
[...]

uhm... dat is gewoon display... althans DIL is een van de subcontractors van Display zeg maar... Ik zal wel eens navragen of ik goedkoop aan rode, blauwe, bicolor en/of rgb leds kan komen, dan komen er nog wat extra bestelopties >:)
hhhmmm makkelijk! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zogauw je er 1 klaar hebt, kun je dan pics en of een filmpje posten??? Kan ik me er een betere voorstelling van maken zeg maar (ja ik ben n00b op dit gebied!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja pix zeker, filmpje uhmmmm moet ik ff zien dat ik mijn digicam aan mijn TVkaart kan plakken ofzow... Dus het filmpje is onder voorbehoud :P

Ik denk dat de 1e gemaakt gaat worden op gaatjes print.... Want deze PCB wordt wel heeeeeeeeel sim-pel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok kijk das goed nieuws zal je er maar niet alvast een [IA] tag voorzetten??
>:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 20:26:
ok kijk das goed nieuws zal je er maar niet alvast een [IA] tag voorzetten??
>:) >:)
hahaha eerst ff mod toestemming vragen dan he.... Maar eerst is er nog wel wat werk te doen... PCB designen, goed controleren, sw van de baybus "lenen" en wat verspijkeren enzo. Binnenkort kun je wel de eerste pics verwachten denk ik...

k denk dat ik deze maar de Xtreme LEDbar ga dopen.... De Xtreme LED had ik ooit gedacht als een enkele RGB LED met een mini microcontroller erbij die gewoon fade in kleuren. Dus geen gezeur, printje van 1cm x 1cm ofzo waarop je alleen 5V hoeft aan te sluiten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok enige indicatie wanneer ongeveer ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 23:05:
ok enige indicatie wanneer ongeveer ???
3-4 weken schat ik... misschien dat de actie op zich over 2 weken al starten kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is nog eens goed nieuws, kan nu al niet wachten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 08:19:
dat is nog eens goed nieuws, kan nu al niet wachten >:)
Tja, Ik wil de Xtreme Baybus niet extra vertragen vanwege deze spinoff... Nu ben ik bezig met het nieuwe PWM design naar code om te zetten... Deze module moet in beide (baybus en LEDbar) komen.

Als ik ff tussendoor tijd heb zet ik een printje in elkaar, moet nog wel ff LEDs regelen (denk niet dat ik er 30 heb liggen :P )... Alhoewel, als je kijkt naar de pix van de Xtreme Baybus, dan zie je zo'n LEDbarretje van 10 rode LEDs zitten... Misschien heb ik er daar nog wel 3 van liggen >:)

Dan kan ik gaan proberen om een filmpje te schieten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak ff een kermis van je PC! :? ik snap dit niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 11:18:
Wat dacht je van leds in een glowpad, onder je monitor, in je muis, je windows, etc, etc >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 11:18:
nee zo'n grijze pisbak dat staat mooi wordt ie ook nog eens na een jaar cremegeel
nee geef mij dan maar me modded case >:) >:)

Verwijderd

Topicstarter
Als eerste voorproefje: Ik heb van de Xtreme Baybus een eerste filmpje geschoten!

Kijk op http://www.xs4all.nl/~kru...tures/Xtreme%20Baybus.avi

Het filmpje is een 1e test, dus niet klagen over de kwaliteit :P

De Baybus heeft "maar" 8 LEDs, en dit is ook maar een snel voorbeeldje, maar geeft toch een aardige indruk :9

De file is 524Kb, goed voor 10 seconden DivX4.12 video.

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Wat ik nu zie is HEEL TOF...........

Verwijderd

dit is echt ziek :9~ :9~

ík kan niet w8ten ;(

Verwijderd

Topicstarter
En voor de echte die-hards ook nog een versie met het LCD erbij in actie :P

Dit is de autonome display mode, waarbij de tekst uit EPROM wordt gehaald en de meetwaarden direct uit de baybus zelf komen :P

http://www.xs4all.nl/~kru...s/Xtreme%20Baybus%202.avi

Deze file is 1Mb groot, eveneens Divx 4.12 gecompresseerd.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2002 22:30 . Reden: URL foutje :P ]

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:58

GigaTexel_BE

AMD MP²

wow

mega! :)

LEDgedoe van deze topic lijkt me al echt leuk

baybus ook! <spaarmodus :p>

Siesteem Spekkies!

Verwijderd

ook al zo'n geil dingetje hebbie die tovallig niet met een blauwe lcd van crystalfontz ofzo ?? of valt dit makkelijk zelf om te solderen neem aan dat deze ook de hd44780 controller gebruikt??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 22:59:
ook al zo'n geil dingetje hebbie die tovallig niet met een blauwe lcd van crystalfontz ofzo ?? of valt dit makkelijk zelf om te solderen neem aan dat deze ook de hd44780 controller gebruikt??
uhm dit is een standaard hd44780 module, 16x2 met groene backlight LEDs.... Gewoon een industrieel display.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 23:06:
[...]

uhm dit is een standaard hd44780 module, 16x2 met groene backlight LEDs.... Gewoon een industrieel display.
maaruh kan je ook blauwe leveren??
of kan ik er bijvoorbeeld een 4x20 op aansluiten of gaat ie dan gek doen met de letters omdat jij hem natuurlijk op een 16x2 programmeert?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 23:20:
[...]

maaruh kan je ook blauwe leveren??
of kan ik er bijvoorbeeld een 4x20 op aansluiten of gaat ie dan gek doen met de letters omdat jij hem natuurlijk op een 16x2 programmeert?
Dat is geen probleem. Je kunt in het Config Tool instellen wat voor display je hebt!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 23:35

ThaHandy

Discovery Channel

waar ik aan zat te denken, is een 8x8 LED matrix display ( = 64) waar je dus figuren uit kan halen? helaas dan et niet en RGB mode kan :'( 8) 8)

RAM ic? (of heeft die amtel zelf al genoeg?) om programma's te laden die je dmv een (u/d) knop kan veranderen

kan het nog gekker? :P

Verwijderd

Topicstarter
ThaHandy schreef op 26 september 2002 @ 16:28:
waar ik aan zat te denken, is een 8x8 LED matrix display ( = 64) waar je dus figuren uit kan halen? helaas dan et niet en RGB mode kan :'( 8) 8)

RAM ic? (of heeft die amtel zelf al genoeg?) om programma's te laden die je dmv een (u/d) knop kan veranderen

kan het nog gekker? :P
Duhhh je kunt 7 printjes koppelen ;)

3x3 RGB LEDs is misschien wel kewl als logo ofzo :P

"programma's" kun je niet laden, dan moet je OF realtime de LEDs gaan aansturen via de seriele poort, OF je moet een andere rekenfunctie kiezen (gaat ook via serieel dus een windows proggie). De rekenfuncties kunnen varieren van knightrider LEDs tot sommen van sinussen/cosinussen en fractalia, met bijbehorende configuratie parameters :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 07:53:
[...]

Dat is geen probleem. Je kunt in het Config Tool instellen wat voor display je hebt!
je hebt drie versies van de xtreme baybus maar wat is precies het verschil?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 18:58:
[...]

je hebt drie versies van de xtreme baybus maar wat is precies het verschil?
Er komen drie versies ja, maar die zijn in principe gelijk. Het is meer wat eromheen hangt wat je dan meer of minder hebt, b.v. de goedkoopste heeft maar 2 fan outputs bezet met onderdelen, en kan waarschijnlijk ook geen toeren meten enzo.

In principe is elke PCB gelijk, en kun je altijd door meer onderdelen te plaatsen van de ene naar de andere gaan >:)

Origineel was de bedoeling om de 3 sets met leds en LCD te leveren, want dat is de echte prijsbepaler. Maar nu ziet het er naar uit dat ik maar EEN Xtreme Baybus ga leveren, als kale PCB met of zonder onderdelen, en compleet gebouwd.

Daarnaast kun je losse setjes bestellen van LCD's LEDs en temp sensoren.

Overigens kun je Xtreme BayBus georienteerde vragen beter in de draad [rml][ EL] Xtreme Baybus: De hardware[/rml] of [rml][ EL] Xtreme Baybus: De software[/rml] zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Overigens ben ik no geen beetje bezig geweest aan de Xtreme LED, het lijkt allemaal makkelijk te gaan werken >:)

eventueel zou ik nog een hdd activity input erbij kunnen maken die de snelheid van het patroon bepaald. Interesse daarvoor anyone?

• Underground75
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 22:02:
Overigens ben ik no geen beetje bezig geweest aan de Xtreme LED, het lijkt allemaal makkelijk te gaan werken >:)

eventueel zou ik nog een hdd activity input erbij kunnen maken die de snelheid van het patroon bepaald. Interesse daarvoor anyone?
Natuurlijk, scheeld weer een HD VU meter die je anders in je kast moet plaatsen >:)

Verwijderd

Topicstarter
The Undertaker schreef op 28 september 2002 @ 22:06:
[...]

Natuurlijk, scheeld weer een HD VU meter die je anders in je kast moet plaatsen >:)
Juist, wel onthouden dat dat een LED uitgang kost :(

Ik denk dat ik hem optioneel maak: OF je sluit op de laatste pin een LED aan, OF je sluit er je HDD activity op aan >:)

• Underground75
Hij is uit te breiden dus zo'n probleem zal het niet zijn >:)

Verwijderd

Topicstarter
The Undertaker schreef op 28 september 2002 @ 22:21:
Hij is uit te breiden dus zo'n probleem zal het niet zijn >:)
Dat is waar >:)

Moet ik wel minimaal 2 PCB's zelf maken om het doorkoppelen te kunnen testen |:(

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2002 22:29 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hoe staat ie er nu mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben nog steeds bezig met de PWM software voor zowel de Baybus als de LEDbar... Deze nieuwe software wil nog niet helemaal, althans het instellen van de LEDs doet het perfect maar het veranderen van een instensiteit gooit de tabellen nog door elkaar... Moet gewoon nog ffies op debuggen, komt wel goed.

Helaas heb ik deze software echt nodig voor de LEDbar, want 30 kanalen trek ik nooooit met de oude PWM sofware....

Zodra ik ook eens soldeer-tijd heb zal ik toch eens een proto in elkaar solderen.... met... pics natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 23:35

ThaHandy

Discovery Channel

dan pas? ik wil ze nu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:03

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Als ik pics zie en de prijs een beetje vaststaat zal ik er eens over denken :9

lijkt me wel zeer vet :D

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
--EasY-- lukt alles zoals je het wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Undertaker schreef op 07 oktober 2002 @ 10:55:
--EasY-- lukt alles zoals je het wilt?
Ja op zich lukt het wel... De PWM routines zijn nu (op de Xtreme Baybus) debugged en werken als een droom >:)

Nu moet ik alleen nog tijd vinden om een proto van de Xtreme LedBar te maken, en de software ff te copy/pasten vanuit de Xtreme Baybus...

Misschien kan ik beide inkoopacties tegelijk starten, dat betekent dan MEER onderdelen dus nog LAGERE prijzen.... :9

Ben de laatste tijd nogal bezig geweest met de Xtreme Baybus, ik wil de laatste stukjes hardware nog testen alvorens ik een inkoopactie ga starten. Ik wil er nl. wel HEEL zeker van zijn dat de hardware goed is, anders moet iedereen de mooie PCBtjes gaan herverbouwen, en dat is niet de bedoeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 14:25:
[...]

Ja op zich lukt het wel... De PWM routines zijn nu (op de Xtreme Baybus) debugged en werken als een droom >:)

Nu moet ik alleen nog tijd vinden om een proto van de Xtreme LedBar te maken, en de software ff te copy/pasten vanuit de Xtreme Baybus...

Misschien kan ik beide inkoopacties tegelijk starten, dat betekent dan MEER onderdelen dus nog LAGERE prijzen.... :9

Ben de laatste tijd nogal bezig geweest met de Xtreme Baybus, ik wil de laatste stukjes hardware nog testen alvorens ik een inkoopactie ga starten. Ik wil er nl. wel HEEL zeker van zijn dat de hardware goed is, anders moet iedereen de mooie PCBtjes gaan herverbouwen, en dat is niet de bedoeling...
ik wil je ff wijzen op de led inkoopactie op laupro.nl voor ledjes ik zag je nog niet in de deelnemers lijst staan maar zulke goedkope blauwe leds drukt de kosten ook al heel veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 19:59:
[...]

ik wil je ff wijzen op de led inkoopactie op laupro.nl voor ledjes ik zag je nog niet in de deelnemers lijst staan maar zulke goedkope blauwe leds drukt de kosten ook al heel veel ;)
Ja snap ik, maar mijn bedoeling is dus NIET om een LEDjes inkoopactie te starten. Als ze "mee" kunnen voor goede prijzen (lees: beter dan andere inkoopacties) dan pak ik ze mee, anders zal men zelf op zoek moeten naar LEDs (b.v. via een LED inkoopactie). Primair gaat het mij alleen om de besturings print, merendeels omdat toch veel andere LEDs willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

owkee. heb je al een prototype ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 20:42:
owkee. heb je al een prototype ??
Helaas, nog geen tijd gehad... De baybus kost nog volop tijd, ik wil gewoon eerst een paar dingen gezien hebben voordat ik de nieuwe PCB "final" durf te noemen... Zodra dat punt bereikt is ga ik beginnen met de LEDbar proto >:)

Pics volgen dan ook natuurlijk. En voor de fans van de knightrider bar met nagloei: Dat zal het eerste testje zijn in de Xtreme LEDbar >:)

Ik denk dat ik er ook een voorgloei op maak... lachen!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:24

BaRF

bijna kerst

* BaRF :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Ik wacht vol spanning op groen licht voor verkoop >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Undertaker schreef op 15 oktober 2002 @ 21:35:
Ik wacht vol spanning op groen licht voor verkoop >:)
zoiets mag je ook gewoon een KICKJE noemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EasY, aangezien deze Xtreme led ding via pc wordt aangestuurd, is et dan ook mogelijk hem te gebruiken als audio VU meter? En dan ipv een standaard VU meter, als eentje die alleen reageerd op bass geluid.. Lijkt mij wel haalbaar, aangezien een simpele equalizer bij winamp ook al tonen kan onderscheiden..
Ow en je zei trouwens dat je er rond de 30 leds aan kon hangen, is et dan ook mogelijk om BV. de eerste 10 knight rider effect te geven, en 10 - 30 als VU meter bv.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ask nou zo PCB alleen bij je bestel + een voorgeschreven Amtel wat gaat dat kostuh ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 17:28:
EasY, aangezien deze Xtreme led ding via pc wordt aangestuurd, is et dan ook mogelijk hem te gebruiken als audio VU meter? En dan ipv een standaard VU meter, als eentje die alleen reageerd op bass geluid.. Lijkt mij wel haalbaar, aangezien een simpele equalizer bij winamp ook al tonen kan onderscheiden..
Ow en je zei trouwens dat je er rond de 30 leds aan kon hangen, is et dan ook mogelijk om BV. de eerste 10 knight rider effect te geven, en 10 - 30 als VU meter bv.?
In principe kun je hem gebruiken als VU meter ja.... Als je ervoor kiest om elke LED direct via serieel aan te sturen kun je in principe ALLES maken.

Met nieuwe software updates wil ik ook VU-meters in de AVR software maken. Dan kun je gewoon via een enkel commando de waarde doorsturen die de VU meter moet aannemen. Daarna stuurt de Xtreme LEDbar zelfstandig de LEDs aan >:)

"gesplitste" bars moet ook kunnen. Dit komt zelfs al in de Xtreme Baybus met zijn 8 LEDs, dus lijkt me zeker ook een optie voor de Xtreme LEDbar. Nogmaals, als je besluit om ALLE LEDs afzonderlijk direct via serieel aan te sturen kun je uit de 30 LEDs alles maken, dus ook 3x10 of 4x7 of 5x5 LED ledbarren bijvoorbeeld 8)

Ook kun je (hoe kewl kun je het maken!!), bijvoorbeeld kiezen om 10 RGB LEDs te gebruiken, en bijvoorbeeld het volume van je linker kanaal via een linksuitgelijnde BAR op de blauwe LEDdelen te doen, en het rechter kanaal op de rechterkant op de rode LEDdelen.... Dan nog een centered bar op de groene voor harddisk activity en dan heb je een ECHT mooi geheel, vooral als de kleuren door elkaar gaan lopen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 17:36:
Ask nou zo PCB alleen bij je bestel + een voorgeschreven Amtel wat gaat dat kostuh ??
Ik denk dat ik er ook een ATmega163 inzet. Waarom? Omdat ik in principe wil kiezen voor een ATmega, misschien kan ik die wel zonder kristal gebruiken (scheelt $$), en ik heb geen aparte programmeerkabel nodig. Omdat ik maximaal gebruik wil maken van de beschikbare I/O en het ding toch soldeerbaar wil houden, is de keuze DIP40 behuizing snel gemaakt.

En als ik dan al zover ben, blijven er maar een paar AVRren over:

- ATmega8535 (nog niet leverbaar)
- ATmega8515 (heeft maar 8Kb flash; geen A/D converter)
- ATmega161 ( heeft 2 seriële poorten, geen A/D converter)
- ATmega162 (nog niet leverbaar)
- ATmega163 (heeft alles wat ik zoek)

De overige mega's zijn te groot (lees: te duur) voor deze toepassing. Ik neig erg naar de ATmega163 (omdat die dus ook in de X-bus zit). Prijsverschillen zijn denk ik toch minimaal tussen bovenstaande....

dus ik gok op een euro of 10 voor de PCB, en een euro of 10-12 voor de AVR... Zonder verdere onderdelen erbij kom je dan dus uit rond de 20-22 euro :9

Compleet met max232, power connectoren en dergelijke zit je denk ik ommenabij (is dat nederlands :? ) de 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm als je de pcb file tot beschikking steld druk ik die wel op school 10 euro voor een PCB vind ik teveel poen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 21:16:
Mmm als je de pcb file tot beschikking steld druk ik die wel op school 10 euro voor een PCB vind ik teveel poen!
Mja, misschien word hij goedkoper... weet ik nog niet... Denk wel dattie enkelzijdig kan worden, dan is de PCB ook alweer goedkoper... misschien ook kleiner dan de X-bus..... De prijs is pas af te geven als ik een PCB heb staan in CAD :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol ik ga voor de xtreme baybus en xtreme led.. duidelijk! ;) Good luck nog met je project + dooie compi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 16:07

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 20:26:
Ook kun je (hoe kewl kun je het maken!!), bijvoorbeeld kiezen om 10 RGB LEDs te gebruiken, en bijvoorbeeld het volume van je linker kanaal via een linksuitgelijnde BAR op de blauwe LEDdelen te doen, en het rechter kanaal op de rechterkant op de rode LEDdelen.... Dan nog een centered bar op de groene voor harddisk activity en dan heb je een ECHT mooi geheel, vooral als de kleuren door elkaar gaan lopen :9
Nee, dan heb je een kermis-pc :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:02
Ik heb net een ledjes overschot, dus zo'n extreem-ledjes-ding. Lijkt mij wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 16:09:
lol ik ga voor de xtreme baybus en xtreme led.. duidelijk! ;) Good luck nog met je project + dooie compi
Tanx... Look on the bright side.... Nu heb ik misschien wel tijd over om een Xtreme LEDbar proto in elkaar te solderen :P

Ik heb alle spullen toch al liggen... 30 rode ledjes in 2 rijen van 15 is voor de eerste versie. Daarnaast eigenlijk alleen een AVR, een max232, 6 condensatoren en natuurlijk 30 weerstanden nodig :9

Ow ja ook nog een stukkie gaatjesprint. Dit word hopelijk echt zo'n project dat je ook makkelijk maken kan op gaatjesprint :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022
Hoe krijg jij ooit zoveel verschillende onafhankelijke PWM signalen eruit? Multiplexing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lamborghini schreef op 18 oktober 2002 @ 16:20:
Hoe krijg jij ooit zoveel verschillende onafhankelijke PWM signalen eruit? Multiplexing?
Jaaaaaa dat is het geheim van de smit he :P

Sinds de Xtreme Baybus in ontwikkeling is heb ik in totaal 3 verschillende manieren gehad om in software een 12 kanaals PWM te bouwen.

De nieuwste versie verbruik zo weinig "realtime" resources, dat een 30 kanaals PWM peanuts is, goed getimed op 122, 244 of 488Hz PWM, slechts gebruik makend van een enkele 8-bits timer met compare match >:)

Een groter probleem is nog om alle kanalen b.v. 10x per seconde geupdate te krijgen. Ook dit heb ik kunnen oplossen. Het is al-met-al een hele toer geweest, vooral het debuggen. Er wordt gewerkt met meerdere tabellen en meerdere pointers door elkaa heen, die zowel onder interrupt als op de achtergrond lopen. Dit geheel wordt gesynchroniseerd door de software. Het is zo'n mooie oplossing geworden dat ik serieus nagedacht heb over een octrooiaanvraag (8>

edit:

Multiplexing of gemultiplexing is niet echt een optie, omdat elk signaal altijd op elk moment moet kunnen schakelen.... Het is dus een volledig onafhankelijke loop. Op T=0 worden alle outputs die geen PWM=0 zijn geactiveerd, daarna vallen ze allemaal af op de goede tijden (tenzij PWM=255). De eerste versies gignen echt zoeken naar alle PWM's die niet nul waren, nu is dat allemaal wat slimmer opgelost >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 17:23:
[...]

Jaaaaaa dat is het geheim van de smit he :P

Sinds de Xtreme Baybus in ontwikkeling is heb ik in totaal 3 verschillende manieren gehad om in software een 12 kanaals PWM te bouwen.

De nieuwste versie verbruik zo weinig "realtime" resources, dat een 30 kanaals PWM peanuts is, goed getimed op 122, 244 of 488Hz PWM, slechts gebruik makend van een enkele 8-bits timer met compare match >:)

Een groter probleem is nog om alle kanalen b.v. 10x per seconde geupdate te krijgen. Ook dit heb ik kunnen oplossen. Het is al-met-al een hele toer geweest, vooral het debuggen. Er wordt gewerkt met meerdere tabellen en meerdere pointers door elkaa heen, die zowel onder interrupt als op de achtergrond lopen. Dit geheel wordt gesynchroniseerd door de software. Het is zo'n mooie oplossing geworden dat ik serieus nagedacht heb over een octrooiaanvraag (8>

edit:
Multiplexing of gemultiplexing is niet echt een optie, omdat elk signaal altijd op elk moment moet kunnen schakelen.... Het is dus een volledig onafhankelijke loop. Op T=0 worden alle outputs die geen PWM=0 zijn geactiveerd, daarna vallen ze allemaal af op de goede tijden (tenzij PWM=255). De eerste versies gignen echt zoeken naar alle PWM's die niet nul waren, nu is dat allemaal wat slimmer opgelost >:)
Mmm, klinkt leuk. Ga ik ook maar eens proberen te doen dan, alleen dan anders natuurlijk. Altijd weer een uitdaging om zoiets complex te maken/verzinnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE

Omdat mijn PC toch wel erg stuk is, heb ik me de afgelopen dagen bezig gehouden met het maken van een Xtreme LEDbar prototype.... Hij vordert aardig, zal binnenkort wel pix posten indien er interesse is. Ik heb er nu een dubbele rij van 15 rode LEDs aan hangen... Branden doen ze nog niet, er is sowieso nog geen software voor, maar dat is makkelijk te re-usen van de Xtreme Baybus >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 13:07:
UPDATE

Omdat mijn PC toch wel erg stuk is, heb ik me de afgelopen dagen bezig gehouden met het maken van een Xtreme LEDbar prototype.... Hij vordert aardig, zal binnenkort wel pix posten indien er interesse is. Ik heb er nu een dubbele rij van 15 rode LEDs aan hangen... Branden doen ze nog niet, er is sowieso nog geen software voor, maar dat is makkelijk te re-usen van de Xtreme Baybus >:)
Jongen, je zit hier op GoT, wat denk je nou zelf? >:) Een topic zondre pics is gewoon geen topic! :D

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Demoniac schreef op 22 oktober 2002 @ 13:48:
[...]

Jongen, je zit hier op GoT, wat denk je nou zelf? >:) Een topic zondre pics is gewoon geen topic! :D
hahahaah LOL! Zal kijken of ik vanavond een paar pix kan schieten :D

Als alles goed gaat komt er binnenkort de Xtreme Webcam... 24 uur per dag een webcam gericht op mijn soldeerstation })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-09 10:32

merijnen

Beam Me Up Scotty!

Demoniac schreef op 22 oktober 2002 @ 13:48:
[...]

Hier ben ik 't helemaal mee eens: POSTEN DIE HAP! :Y)

Maarre, heb je al een id wanneer ie te leveren is? 8) En is ie ook vanaf Windows XP te gebruiken? Want ik heb nu dus een programma voor de LPT, maar dat werkt daar niet onder :( |:( Maar deze maakt toch gebruik van de seriele poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 14:20:
[...]

hahahaah LOL! Zal kijken of ik vanavond een paar pix kan schieten :D

Als alles goed gaat komt er binnenkort de Xtreme Webcam... 24 uur per dag een webcam gericht op mijn soldeerstation })
:D Nieuwe TV-serie: Big Modder >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
merijnen schreef op 22 oktober 2002 @ 14:25:
[...]

Hier ben ik 't helemaal mee eens: POSTEN DIE HAP! :Y)

Maarre, heb je al een id wanneer ie te leveren is? 8) En is ie ook vanaf Windows XP te gebruiken? Want ik heb nu dus een programma voor de LPT, maar dat werkt daar niet onder :( |:( Maar deze maakt toch gebruik van de seriele poort?
Yep, via de seriele poort. Is snel zat, want 30 LEDs programmeren kost je dus +-33 bytes om (netjes) te zenden... op 9600bps is dat dus al 29Hz update rate >:)

Het mooiste van de seriele poort is, dat hij op echt ELK op. system probleemloos wordt ondersteund.... Onder Win XP kun je zonder meer een "stream" openen naar een seriele poort en sturen/ontvangen maar!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijnen

merijnen

Beam Me Up Scotty!

mooi zo :D
maar al een id wanneer ik kan gaan bestellen? want dan ben ik de 1e... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
En ik nr2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Demoniac schreef op 22 oktober 2002 @ 14:34:
[...]

:D Nieuwe TV-serie: Big Modder >:)
haaahhahahaaha leuke naam... Beter dan Xtreme Webcam >:)

tja mijn PC ligt toch op z'n gat, daar zit nog een PCTV rave in... ik heb ook nog zo'n single chip color CCD cam liggen.... Moet alleen nog software hebben die elke 10 sec. een een JPGje up-ftped... maar dat zal wel te vinden zijn denk ik })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 13:57
jah hoe wil je 35 poorten met pwm tegelijk aansturen, heb je flinke controller nodig :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

DiLDoG schreef op 22 oktober 2002 @ 15:45:
jah hoe wil je 35 poorten met pwm tegelijk aansturen, heb je flinke controller nodig :O
Als je gelezen had, wist je dat ie dat niet gaat vertellen... :)
En als hij zegt dat het kan dan geloof ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Demoniac schreef op 22 oktober 2002 @ 15:53:
[...]

Als je gelezen had, wist je dat ie dat niet gaat vertellen... :)
En als hij zegt dat het kan dan geloof ik dat.
hahahahaahaha...!! Een AVR *IS* een flinke controller ;)

Denk je dat een 8MHz AVR 12 kanalen kan sturen??? Want dat werkt namelijk al... Maar dan op de Xtreme Baybus. En die heeft het nog veel drukker, want die meet ook continue RPM, en temperatuurkanalen >:)

Kijk maar eens hier.... Xtreme Baybus I FILMPJE !! (DivX4.12 benodigd)

nee die 30 kanaals PWM haalt de AVR makkelijk zonder al die andere regeltroep van de Xtreme Baybus.... })

edit:
Nu ik erover nadenk... dit filmpje is zelfs opgenomen met een oudere (minder optimale) PWM opbouw... Deze "vrat" nog zo'n 10% CPU load op 122Hz PWM, de nieuwe bij 30 kanalen en 488Hz PWM ongeveer 4% CPU load })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Easy, volgnes mij was et al beantwoord maar kan et niet trug vinden, maar ehm is de xtreme baybus en xtreme led ook aan te sturen via 1 com poort of moeten er persé 2 beschikbaar voor zijn? ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 13:46:
Easy, volgnes mij was et al beantwoord maar kan et niet trug vinden, maar ehm is de xtreme baybus en xtreme led ook aan te sturen via 1 com poort of moeten er persé 2 beschikbaar voor zijn? ..
Hm... Ik wil eigenlijk wel kunnen doorkoppelen. Hierbij neem ik aan dat je altijd maar 1 Xtreme Baybus zal hebben, en één of meerdere Xtreme LEDbars. De ledbars moeten dan alle communicatie die voor hun niet bestemd is transparant doorsturen. Zodoende kun je ze doorkoppelen en kun je in principe een hele sliert Xtreme LEDbarren achter elkaar koppelen met op het eind (eventueel) een Xtreme Baybus >:)

Een alternatief zou kunnen zijn, dat een Xtreme LEDbar alleen maar "meeluisterd" op een serieel kanaal (RX only) en dat de Xtreme Baybus commando's naar de Xtreme LEDbar herkend en derhalve niet verder verwerkt.

Beide opties hebben voor en nadelen, beide opties kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals beloofd: Prototype Pics!

Ziehier het prototype van de Xtreme LEDbar (c) :
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kruimpie/led/pictures/X-LED_proto.JPG
Er brand voor de demo zelfs al 1 LEDje :P

Er zitten op dit proto 30 rode LEDs (uhmmm 29 rode + 1 groene; voorraad was op :P ). Voorlopig zit er nog een AT90S8535 op, maar ik denk dat dat een ATmega163 gaat worden (34 LEDs mogelijk en programmeren via bootloader dus zonder extra programmeerkabel). De LEDs zitten in headers gestoken, zodat ik er ook bicolor of RGB LEDs in kan proppen >:)

Verder zie je achteraan nog de MAX232 zitten met wat charge-pump C's. Het kristal van de AVR zit ook in een header gestoken voor eenvoudige uitwisseling. Achter de rij LEDs zit een "batterij" van 30 weerstanden van 470 ohm.

En hier nog samen op de foto met zijn grote neef de Xtreme Baybus (c) :+
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kruimpie/led/pictures/X-LED_X-BUS.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:07

PegOpDeWeg

eej wasup?

Waarom heb je geen ledbar(s) gebruikt i.p.v. 40 leds? Dat is toch veel minder priegelwerk. Of heeft dit te maken met de regeling van intensiteit en dergelijke. Of met gebrek eraan.
En is het ook mogelijk om ledbars te gebruiken i.p.v. leds, want die zijn er ook in multicolor en intensiteit variaties. Waar b.v. al een vu functie inzit aan de hand van het voltage wat er op komt te staan 1 t/m 12volt. dig of analoge.

En die aansturing wordt gedaan vanuit de Xbay, dus de aansturing op het protoboard wordt dus geintergreerd op de Xbay, wordt hij dan niet Xtreme groot. En komen er dan 40 aansluitingen extra op de Xbay om de verschillende soorten leds aan te sturen. Of wordt (wat nu het protoboard is) een aparte module die aan te sluiten is op de Xbay?

Buiten het aansturen van fans, leds, lcd, is er ook een mogelijkheid om on/off schakelingen te doen voor 12 of 5 volt opties. bijv. voor een ctfl of iets anders.

"It's better to burn out, than fade away"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
obiwanos schreef op 24 oktober 2002 @ 12:38:
Waarom heb je geen ledbar(s) gebruikt i.p.v. 40 leds? Dat is toch veel minder priegelwerk. Of heeft dit te maken met de regeling van intensiteit en dergelijke. Of met gebrek eraan.
En is het ook mogelijk om ledbars te gebruiken i.p.v. leds, want die zijn er ook in multicolor en intensiteit variaties. Waar b.v. al een vu functie inzit aan de hand van het voltage wat er op komt te staan 1 t/m 12volt. dig of analoge.

En die aansturing wordt gedaan vanuit de Xbay, dus de aansturing op het protoboard wordt dus geintergreerd op de Xbay, wordt hij dan niet Xtreme groot. En komen er dan 40 aansluitingen extra op de Xbay om de verschillende soorten leds aan te sturen. Of wordt (wat nu het protoboard is) een aparte module die aan te sluiten is op de Xbay?

Buiten het aansturen van fans, leds, lcd, is er ook een mogelijkheid om on/off schakelingen te doen voor 12 of 5 volt opties. bijv. voor een ctfl of iets anders.
Oei hier worden wat dingen door elkaar gehaald:

- De Xtreme LEDbar is een aparte module, die je zelfstandig kunt aansluiten op een seriële poort
- Je kunt meerdere Xtreme LEDbars achter elkaar doorlussen, eventueel aan het einde van de lus kun je een Xtreme Baybus plaatsen (een Xtreme Baybus kun je natuurlijk ook direct aan een seriële poort knopen)
- De 30 LEDs zijn per 2 los, gewoon omdat iemand ze nog had liggen. Dit is geen priegelwerk want ze zijn gewoon in een female dual-row header geprikt. Zo kan ik ze ook eenvoudig omwisselen voor bicolors of RGB LEDs >:)
- Een LEDbar kan eventueel ook, je ziet er op de 2e foto b.v. eentje zitten op de Xtreme Baybus. Maar daar had ik er simpelweg niet genoeg meer van liggen :P
- De aansturing van de LEDs verloopt dus NIET via de Xtreme Baybus, maar direct vanuit de PC.
- Omdat de Xtreme LEDbar zelf ook een microcontroller bevat, kan deze microcontroller ook standalone de LEDbar programmeren.

Over eventuele interfaceing direct tussen de Xtreme Baybus en de Xtreme LEDbar moet ik nog eens goed nadenken... Het zou wel 1337 zijn als de Xtreme Baybus direct zijn meetdata naar de Xtreme LEDbar kan sturen :9

Hmmm dan zou ik optioneel de Xtreme LEDbar(s) juist ACHTER een eventuele Xtreme Baybus moeten plaatsen.... En dan de Xtreme Baybus transparant maken voor Xtreme LEDbar commando's.... Hmmm... Dan kan de Xtreme Baybus vanaf dat moment ook de Xtreme LEDbar(s) aansturen :9 :9

Dit opent perspectieven >:)

Ik wordt een btje misselijk van de mogelijkheden die ik nu zie komen :r ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 14:38:

Ik wordt een btje misselijk van de mogelijkheden die ik nu zie komen :r ;)
En dan ben je niet de enige, al komt het deels ook door een griepje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Nu hopen dat beide inkoopacties tegelijkertijd gestart worden! Ik w8 dan wel iets langer op de Xtreme Baybus >:)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zekers wel interesse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er kewl uit, erg netjes die printjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijnen

merijnen

Beam Me Up Scotty!

zekers heel netjes! En kwa programmatuur, heb je dat al af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Dju, dit wordt echt stoer! :9~
Alleen, weer een inkoopactie vind mijn bankrekening niet leuk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
merijnen schreef op 25 oktober 2002 @ 08:40:
zekers heel netjes! En kwa programmatuur, heb je dat al af?
Uhmmmm

Nee. Voor de Xtreme LEDbar heb ik in principe nog GEEN software. Ik kan vooral de PWM module maar ook de SERial module direct hergebruiken uit de Xtreme Baybus. De SERial module aanpassen op de Xtreme LEDbar commando's (zijn er niet heel veel), en de PWM module aanpassen zodat hij niet 12 maar 30 kanaals is..... Daarnaast komt er nog een (ik denk geheel nieuwe) LEDmodule die voor elke LED intensiteiten naar de PWM module stuurt. Deze LED module kan zelfstandig patronen "tekenen" of waardes overnemen van binnegekomen seriele berichten.

Het is allemaal niet zo heel spannend. Het enige nieuwe en moeilijke is binnen de LED module. Want je kunt ZO VEEL patronen bedenken, het moet ook nog een beetje uitvoerbaar zijn, en voor RGB-LEDs kun je weer heel andere patronen verzinnen dan voor bi-color dan voor uni-color...

Maar dat ga ik niet allemaal eerst maken. Als ik de basis heb (b.v. random fade, knightrider enz) en ik kan elke LED via de seriële poort programmeren dan is dat voldoende om de PCBs en onderdelen te gaan bestellen.

Het enige waar het nog echt op hangt nu is de bootloader. Ik krijg de bootloader niet werkend in de Xtreme Baybus, en voordat ik besluit dat de isp-programmeer connector eraf blijven mag moet ik wel ZEKER weten dat iedereen zijn Xtreme LEDbar / Xtreme Baybus betrouwbaar via de seriële poort kan flashen, want vooral de embedded software in de AVR zal nog lang doorontwikkelen denk ik (van zowel de Xtreme LEDbar alsook de Xtreme Baybus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijnen

merijnen

Beam Me Up Scotty!

ok, ja.. uuh, nou...., kijk..., ikkuh, jah, ik snap hoop ik zo ongeveer wel wat je bedoelt. Maar maak je 't ook mogelijk om zelf programma's te schrijven hiervoor? Dat lijkt mij wel cool namelijk, want ik heb al een erg mooi idee om te gaan maken als m'n nieuwe case er is. Maar schiet 't allemaal een beetje op? want ik heb 't idee dat je al lang bezig bent hiermee, maar dat je telkens weer met nieuwe ideeen enzo komt (niet dat dat erg is hoor, juist hardstikke goed, maar voor de nerveuzelingen onder ons gaat de tijd dringen :P:P Nee hoor, doe rustig aan, was maar grapje.. :P)
Maar succes, en heb je al een idee wanneer je ongeveer klaar bent ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
merijnen schreef op 26 oktober 2002 @ 21:11:
ok, ja.. uuh, nou...., kijk..., ikkuh, jah, ik snap hoop ik zo ongeveer wel wat je bedoelt. Maar maak je 't ook mogelijk om zelf programma's te schrijven hiervoor? Dat lijkt mij wel cool namelijk, want ik heb al een erg mooi idee om te gaan maken als m'n nieuwe case er is. Maar schiet 't allemaal een beetje op? want ik heb 't idee dat je al lang bezig bent hiermee, maar dat je telkens weer met nieuwe ideeen enzo komt (niet dat dat erg is hoor, juist hardstikke goed, maar voor de nerveuzelingen onder ons gaat de tijd dringen :P:P Nee hoor, doe rustig aan, was maar grapje.. :P)
Maar succes, en heb je al een idee wanneer je ongeveer klaar bent ermee?
Nee hoor, ik breidt nauwelijks uit. Features die ik extra zie pak ik mee indien mogelijk, maar alleen als het niet teveel tijd kost. Sowieso is de baybus nog niet geheel functioneel, maar dat hoeft ook niet als iedereen maar kan bouwen. Je kunt daarna updates flashen in de Xtreme Baybus en ook de Xtreme LEDbar.

Wat de Xtreme LEDbar betreft: De eerste embedded code die je erin flashen kunt zal maar een paar standaard patronen kennen, maar naast deze patronen kun je de LEDs zelf aansturen via de PC. Ik denk dat daar 3 commando's voor komen:

- Stuur intensiteiten van ALLE LEDs + activeren (b.v. F7 1F 01 <LED1INTENS> <LED2INTENS> ...<LED30INTENS>)
- Stuur 1 intensiteit van 1 led (b.v. F7 03 02 <LEDNR> <LEDINTENS>
- Activeer nieuwe instellingen (b.v. F7 01 03)

De commando voorbeelden die erachter staan zijn conform de Xtreme Baybus. F7 zou de eerste Xtreme LEDmodule zijn, de 2e byte is de berichtlengte, dan berichttype en daarna eventuele data.

Zo simpel is het programmeren !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijnen

merijnen

Beam Me Up Scotty!

en zal dat programmeren dan in visual basic gaan? Je hebt trouwens nog steeds geen antwoord gegeven op m'n vraag wanneer je denkt 'm af te hebben!! Maar zoals je 't programmeren uitlegt is t inderdaad kinderspel ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Ik doe zeker mee, als het zover is. Ziet er weer eens anders uit dan mijn lcd alleen.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijnen

merijnen

Beam Me Up Scotty!

offtopic:
marco899, coole auto man! ik heb de mercedes CLK, is ook vet! alleen doet die afstandsbediening zo raar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
merijnen schreef op 27 oktober 2002 @ 19:20:
en zal dat programmeren dan in visual basic gaan? Je hebt trouwens nog steeds geen antwoord gegeven op m'n vraag wanneer je denkt 'm af te hebben!! Maar zoals je 't programmeren uitlegt is t inderdaad kinderspel ja!
Het programmeren op de PC kun je in vrijwel ALLE talen doen. Zowat elke taal ondersteund de seriele poort namelijk >:)

Waneer het af is... Dat suurt nog wel. Interessanter is de vraag: Wanneer is de hardware klaar zodat de tweaker kan gaan bouwen?

En die vraag is al veel dichterbij: De Xtreme Baybus is nu bijna getest, nog openstaand zijn wat hardware testjes, het nieuwe PCB-design lijkt foutloos. Ook de bootloader flashcode heb ik een vervelend foutje gehaald, die gaat ook wel werken denk ik.

De Xtreme LEDbar is qua hardware een stuk minder spannend. Ik *DENK* dat ik het wel aandurf om die PCB ineens te laten maken. Het is uiteindelijk erg vergelijkbaar met de Xtreme Baybus, maar dan in plaats van allerlei hardware eromheen alleen een berg LEDs.

Software moet ik ook nog re-usen en bouwen voor de Xtreme LEDbar. Ik sta nu op het punt om een prijsaanvraag te gaan doen voor alle componenten.... Ik ga dan uit van een fictief aantal, en als ik daar overheen ga dan word het alleen maar goedkoper >:)

Ik denk dat er over 1-2 weken een echte [IA] volgt voor zowel de Xtreme LEDbar alsook de Xtreme Baybus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:27
Ik ben aan de hand van jouw projecten mezelf meer gaan verdiepen in AVR's(daarvoor dank)
Ik zie dat je gebruik maakt van een kwarts, dit is toch niet nodig als je een Mega gaat gebruiken.
Of is een losse kwarts veel beter?
Of draait die anders te langzaam?(1mHz?)

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ice-T schreef op 28 oktober 2002 @ 14:16:
Ik ben aan de hand van jouw projecten mezelf meer gaan verdiepen in AVR's(daarvoor dank)
Ik zie dat je gebruik maakt van een kwarts, dit is toch niet nodig als je een Mega gaat gebruiken.
Of is een losse kwarts veel beter?
Of draait die anders te langzaam?(1mHz?)
De ATmega serie heeft een interne RC oscillator die je kunt calibreren. Maar dat is alleen rond de 1MHz, en ik heb de 8MHz helaas echt wel nodig.... Anders kun je inderdaad ook het kristal er nog aflaten ja >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

kwart/kristal, wat is eik het verschil? (kosten deze dingen veel? 15,- toch? :? , de AtMega163, kan die ook op een 4mhz kristal lopen? (want die heb ik hier nog liggen :))

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Volges mij kan zowel 8 als 4 megahertz (staat me iets van bij) maar ik weet t nie zeker

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat nog redelijk wat tijd in zitten in zo'n projectje ;) En tja et klinkt steeds nog meer belovender ;) Keep up the good work :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijnen

merijnen

Beam Me Up Scotty!

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 21:07:

Het programmeren op de PC kun je in vrijwel ALLE talen doen. Zowat elke taal ondersteund de seriele poort namelijk >:)

[...]

Ik denk dat er over 1-2 weken een echte [IA] volgt voor zowel de Xtreme LEDbar alsook de Xtreme Baybus!
Dat klinkt nou nog 's goed! Ik zal me dan echt meteen inschrijven!!!!! Ik begin nu echt warm te lopen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ND schreef op 28 oktober 2002 @ 15:52:
kwart/kristal, wat is eik het verschil? (kosten deze dingen veel? 15,- toch? :? , de AtMega163, kan die ook op een 4mhz kristal lopen? (want die heb ik hier nog liggen :))
Een quartz IS een kristal. Op een ATmega kun je in principe kristallen van 32768Hz tot 8MHz aansluiten (voor devices geschikt tot 8MHz dan he)

en een kristal mag niet meer als een euro of 2 kosten bij de electroboer...

Je kunt dus ook een 4MHz kristal op een AVR prikken, alleen werkt de Xtreme Baybus dan niet (alle timing wordt van die 8MHz afgevist, inclusief de seriele poort timing). Met een 4MHz kristal kun je in principe wel 4800 buad connecten (default voor de 8MHz is namelijk 9600 baud). Maar alle tijden kloppen niet, ik betwijfel op de Xbus het dan nog wel doet. PWM loopt van sowieso ook op de halve frequentie, alle tijden zijn x2 enz enz enz. Oftewel: Inversteer in een 8MHz kristal :P

Ik denk dat als ik ze meebestel dat ze ergens rond de 0,50 eurocent liggen :P
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.