obiwanos schreef op 24 oktober 2002 @ 12:38:
Waarom heb je geen ledbar(s) gebruikt i.p.v. 40 leds? Dat is toch veel minder priegelwerk. Of heeft dit te maken met de regeling van intensiteit en dergelijke. Of met gebrek eraan.
En is het ook mogelijk om ledbars te gebruiken i.p.v. leds, want die zijn er ook in multicolor en intensiteit variaties. Waar b.v. al een vu functie inzit aan de hand van het voltage wat er op komt te staan 1 t/m 12volt. dig of analoge.
En die aansturing wordt gedaan vanuit de Xbay, dus de aansturing op het protoboard wordt dus geintergreerd op de Xbay, wordt hij dan niet Xtreme groot. En komen er dan 40 aansluitingen extra op de Xbay om de verschillende soorten leds aan te sturen. Of wordt (wat nu het protoboard is) een aparte module die aan te sluiten is op de Xbay?
Buiten het aansturen van fans, leds, lcd, is er ook een mogelijkheid om on/off schakelingen te doen voor 12 of 5 volt opties. bijv. voor een ctfl of iets anders.
Oei hier worden wat dingen door elkaar gehaald:
- De Xtreme LEDbar is een
aparte module, die je zelfstandig kunt aansluiten op een seriële poort
- Je kunt meerdere Xtreme LEDbars achter elkaar doorlussen,
eventueel aan het einde van de lus kun je een Xtreme Baybus plaatsen (een Xtreme Baybus kun je natuurlijk ook direct aan een seriële poort knopen)
- De 30 LEDs zijn per 2 los, gewoon omdat iemand ze nog had liggen. Dit is geen priegelwerk want ze zijn gewoon in een female dual-row header geprikt. Zo kan ik ze ook eenvoudig omwisselen voor bicolors of RGB LEDs

- Een LEDbar kan eventueel ook, je ziet er op de 2e foto b.v. eentje zitten op de Xtreme Baybus. Maar daar had ik er simpelweg niet genoeg meer van liggen

- De aansturing van de LEDs verloopt dus NIET via de Xtreme Baybus, maar direct vanuit de PC.
- Omdat de Xtreme LEDbar zelf ook een microcontroller bevat, kan deze microcontroller ook standalone de LEDbar programmeren.
Over eventuele interfaceing
direct tussen de Xtreme Baybus en de Xtreme LEDbar moet ik nog eens goed nadenken... Het zou wel 1337 zijn als de Xtreme Baybus direct zijn meetdata naar de Xtreme LEDbar kan sturen
Hmmm dan zou ik optioneel de Xtreme LEDbar(s) juist ACHTER een eventuele Xtreme Baybus moeten plaatsen.... En dan de Xtreme Baybus transparant maken voor Xtreme LEDbar commando's.... Hmmm... Dan kan de Xtreme Baybus vanaf dat moment ook de Xtreme LEDbar(s) aansturen
Dit opent perspectieven
Ik wordt een btje misselijk van de mogelijkheden die ik nu zie komen