[Citrix] Wat voor server vereist en documentatie gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik moet een Citrix server gaan opzetten die 40 thin clients met voorzien van beeld. Op de clients wordt voornamelijk office / internet gebruikt. Nu is mijn vraag wat voor server ik ongeveer nodig ga hebben om 40 thin clients te gebruiken ?

Ik zit te denken om 2 servers neer te zetten voor het geval er 1 dood gaat. De extra server kan dan t werk over nemen.

Tevens ben ik op zoek naar duidelijke documentatie over citrix, het opzetten van een citrix server, clients installeren etc. Ik heb de search al gebruikt en de site van Citrix vind ik erg onduidelijk...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Begin met de (pdf) Handleiding van Citrix, lees daarna de Advanced Concepts door.

Over schaling van je servers, zie o.a. deze topics:
[rml][ WINNT Server] Citrix + 32 clients loopt vol[/rml]
[rml][ CITRIX] Citrix Farm inrichten voor 250 gebruikers[/rml]

en kijk o.a. op www.tweakcitrix.com en bij Microsoft voor de Windows 2000 Terminal Services FAQ.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
je capaciteit is afhankelijk van hoe strak je de server inricht en welke programma's je toestaat (geen access en powerpoint!). 1 server met dual processor en 2Gb RAM kan een strakke config net laten draaien voor 40 gebruikers. Wil je het goed doen: 2 servers met load balancing (metaframe XPa).
Indien je met meer dan 1 server werkt is het handig gelijk een 3e server als fileserver in te richten, dit voorkomt een hoop problemen.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hier 2 citrix servers voor +/- 50 users.
Metaframe XP
en 1 W2K file and app server.
De verbinding moet zeker 20K per user kunnen trekken, een standaard adsl abo is niet aan te raden dus.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:30

Predator

Suffers from split brain

Zie elevator, je had zelf wel ff kunnen zoeken en "waar vind ik documentatie" is niet iets voor PNS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.