[Ervaringen] GigaByte 7VRXP (KT333) - Deel 2

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 1.071 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 13:02:
[Goed idee! Ik ga eerst opnieuw flashen met F6 (nu F12 erop). De PCI bus was inderdaad als het goed is redelijk overgeklokt (40 MHz) omdat de 5:1 deler bij mijn weten niet werkt op de Rev 1.1 VRXP's.
Volgens mij werkt die deler wel op de 1.1, alleen op de 1.0 niet naar mijn weten, maar bij biosversies vanaf F7 wordt de deler pas goed gezet na een reboot. Overigens heb je zowiezo de mogelijkheid om je bord in te ruilen voor een 2.0, omdat de 1.1 een fout bevat. Maar omdat je bord dood is, kun je hem temeer inruilen, de garantie was toch een jaar (of meer?) en daar zit je waarschijnlijk niet overheen. Als je geluk hebt, hebben ze geen 2.0 bordje meer en krijg je een 7VAXP bord :9
Overigens had ik de oorspronkelijke FSB weer teruggezet zonder resultaat. Ik dacht trouwens dat de PCI-bus een onderdeel is van de SB? :?
Dan is 'ie stuk denk ik idd... Als op 133 het ook niet wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaZaffiro, je hebt me mobo gered. _/-\o_ Alles werkt weer met BIOS F6. Overigens, geldt dat nog steeds: VRXP 1.1 inruilen voor 2.0? Zo ja: ook als je bij funcomputer.de hebt gekocht? Zou wel te gek zijn, zeker als er op rev 2.0 WEL een 5:1 divider zit! :9~

EDIT: Wat ook mogelijk is, is dat BIOS F12 gebruik probeerde te maken van een niet werkende 5:1 PCI divider met alle gevolgen van dien: alles over PCI werkte niet meer. Ik had BIOS F12 er namelijk net op zitten (had ik zelf ook kunnen bedenken)...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 08:56

Beercase

So soft!

Is niet het geval dus... Ik had problemen met het bord icm mijn Asus Ti 4600.. Bord opgestuurd (na 5 werkdagen weer binnen!) en kreeg gewoon dezelfde terug met een mod. Hij doet het nu wel oke maar nog steeds in het bezit van een 1.1..

Hang loose, KiteSurfing for life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 20:21:
DaZaffiro, je hebt me mobo gered. _/-\o_ Alles werkt weer met BIOS F6. Overigens, geldt dat nog steeds: VRXP 1.1 inruilen voor 2.0? Zo ja: ook als je bij funcomputer.de hebt gekocht? Zou wel te gek zijn, zeker als er op rev 2.0 WEL een 5:1 divider zit! :9~
Die divider zit ook op de 1.1 revisie volgens mij, als 160MHz wel werkt met F6 lijkt me dat genoeg bewijs daarvoor...
Als je kunt bewijzen dat je je moederbord gekocht hebt (met bonnetje bijv.) dan is dat al goed genoeg voor een RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Dazaffiro: Mijn excuus voor mijn eerdere opmerkingen. Zat er helemaal naast |:(

Idd. werkt de Desktop/server settings niet. Niet zoals het zou moeten iig. Ook klopt het dat je ATAPI's worden beperkt op de RAID-channels 3/4 tot max 16speed.

Hierbij mijn escuus, Madrox

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op 11 maart 2003 @ 03:57:
Dazaffiro: Mijn excuus voor mijn eerdere opmerkingen. Zat er helemaal naast |:(
Hierbij mijn escuus, Madrox
No hard feelings. Mijn excuses ook bij deze, had ook anders kunnen formuleren...

Maar die ATAPI devices, die werken wel fatsoenlijk in IDE-stand, of dat ook niet? Enne, die raid performance patch van via, heeft die ook nut als de promise-controller in IDE-mode staat? (Of is de latency van de controller dan niet meer zo brak...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beercase schreef op 10 March 2003 @ 21:17:
Is niet het geval dus... Ik had problemen met het bord icm mijn Asus Ti 4600.. Bord opgestuurd (na 5 werkdagen weer binnen!) en kreeg gewoon dezelfde terug met een mod. Hij doet het nu wel oke maar nog steeds in het bezit van een 1.1..
Wanneer heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 08:09:
[...]

No hard feelings. Mijn excuses ook bij deze, had ook anders kunnen formuleren...

Maar die ATAPI devices, die werken wel fatsoenlijk in IDE-stand, of dat ook niet? Enne, die raid performance patch van via, heeft die ook nut als de promise-controller in IDE-mode staat? (Of is de latency van de controller dan niet meer zo brak...)
Had mijn DVD-speler eraan hangen, die werkte schijnbaar goed. Voor de zekerheid toch maar op IDE-2 gehangen en mijn schijf op IDE-3 in ATA133 mode. Zowiezo draait dit bij mij iets lekkerder, het herkennen van de schijf met booten gaat sneller dan een ATAPI-app (aangesloten op een raid-poort). Heb bovendien nog wel een tip voor diegene die nog sneller willen booten, als ze niet alle IDE-poorten bezetten....

De tip is nogal uitgebreid, dus wie interesse heeft . . . .

Die performance-patch heeft alleen effect bij RAID zover ik weet. Iig kan het geen kwaad deze te installeren, ook al draai je in ATA-mode....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 13:07
Ik wil mijn multiplier verhogen op mijn VRXP, is dat niet mogelijk in de bios -> bij hardware monitor staat alleen de mogelijkheid het Vcore aan te passen de FSB, maar ik wil eerst even met de multiplier stoeien.

Waar kan ik deze vinden ik heb inmiddels F12 als bios en versie 2 van VRXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De multiplier kun je (helaas) alleen op het moederbord zelf zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Aha, heb al een apart topic hierove

[rml]Saiya_Jin_Vegeta in "[ Moederbord] Hoe kan ik de multiplier ve"[/rml]

Maareh, ik kan iet hoger als 12,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
OK, hier mijn vraag:

Ik ben dus al een tijdje aan het vervelen met mijn VRXP, maar krijg hem niet hoger als een FSB van 140 alles wat hierboven zit is instabiel en levert vastlopers op. Aan mijn geheugen kan het niet liggen, want dit is PC3000 hyperx van Kingston.

Zelf denk ik dat de divider niet wordt meegenomen naar boven. Dit omdat als ik mijn FSB verhoog mijn netwerk niet meer werkt evenals mijn pci-kaarten. Ik heb in de bios ingesteld dat mijn geheugen op optimale timings moeten werken. Verder heb ik in de proc-management ook wat zitten proberen oa Vcore verhoging etc. Al dit alles levert me alleen vastlopers op. Als ik daarentegen de FSB ineens op 166 zit start hij niet eens op en zet hij de pc al vast voor hij de proc geinitializeerd heeft.

Mijn proc kan het aan, want dit is een T-bred-b 1700+ staat bekend dat hij 200 FSB moet kunnen hebben dus daar kan het niet aan liggen. Aan mijn geheugen ligt het dus ook niet. Ik neem aan dat mijn divider niet om springt hebben meer mensen hier last van. Ik heb overigens de laatste bios F12. Hoger als een FSB van 166 ben ik nooit geweest.

Kunnen mensen mij misschien hiermee helpen anders denk ik dat er niks anders op zit als een nieuw mobo te kopen. Zat te denken aan die Nforce van Abit. Maar tot nu toe beviel dit bord mij best goed.

Hopelijk zijn er hier mensen die mij hiermee kunnen helpen.

Ps. Ik snap intussen dat mijn MP niet hoger kan als 12,5 tenzij ik hem unblock, maar dat wil ik dus niet. Als ik hem op 12,5 zet heb ik een AMD XP 2000+ die netjes op 35 graden blijft. Ik heb liever mijn FSB op 166 omdat ik dan de maximale bandbreedte die het moederbord aan kan gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt het beste eerst de mem-clock op "266" zetten i.p.v. "333" en niet automatisch de memtimings uit je eeprom laten halen. Ook geen "turbo" of "fast", maar gewoon "normal", anders werkt het ook niet.
Verdere memtimings in het begin eerst maar flink bescheiden houden, later kun je kijken wat je geheugenreep allemaal kan hebben.

De Vcore zul je naar alle waarschijnlijkheid ook wel moeten verhogen, dat is ook ff uitproberen.

Dan eerst proberen de bios te laten posten op 153MHz. Als dat lukt kun je daarna de FSB verder opschroeven. Wil je dat je settings bewaard blijven als je je PC uit zet, dan ben je overigens aangewezen op de F6 bios.

(BTW, ook kun je niet gebruik maken van Suspend to RAM als je bios hoger dan zo'n 145MHz staat...)

Maar al met al is de support op het moederbord nogal gaar, want ooit heeft het wel een FSB van 166 ondersteunt (F6) en ze hebben ook de benodigde divider, maar in het voordeel van de 7VAXP is d'r toen besloten om dit niet door te ontwikkelen. Ik zal daarom niet snel meer iets van Gigabyte kopen, want het lijkt er daardoor sterk op dat je alleen maar op hulp kunt rekenen zolang ze geen nieuwere modellen hebben van hun producten... :(

(Jammer dat die Abit alleen maar serial-ata raid heeft en maar één ATA-to-SATA converter meelevert...)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Aha, dus eigenlijk kan ik dus niet hoger als 140 als ik het goed gebruik, alleen als ik mijn timings lager zet zou het eventueel heel misschine mogelijk zijn!

Idd, abit is de enigste die dit heeft dat S-ata, maar ook dat soundstorm naturlijk. Is als je je normale IDE schijf in S-ata aansluit nou net zo snle als gewone ATA133

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf draai mijn XP 2100+ op 160MHz x 11 met de F6 bios... Mem moet op 266 staan, anders doet 'ie em niet synchroon maar op 2 x (FSB + 33), daarvoor zou je dus PC3200 geheugen nodig moeten hebben hebben om je FSB op 166 te zetten... Met de F6 bios haal je (sowieso) nog de beste mem-timings t.o.v. alle biossen daarna. Ik weet waarschijnlijk de fout, heb ze al meerdere malen gemaild, geen reactie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Ik denk dat je pc2700 bedoelt, dit is namelijk 166 FSB
2*166=333

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BSeB schreef op 07 April 2003 @ 18:20:
Ik denk dat je pc2700 bedoelt, dit is namelijk 166 FSB
2*166=333
Nee, de "333" setting in de bios wil niks anders zeggen dan twee keer (de FSB + 33 MHz), als je de FSB zet op 166, dan kom je dus op 2 * (166 + 33) = 400, oftewel PC3200 geheugen snelheid...
De "266" setting wil daarentegen niks anders zeggen dan gewoon syncroon, dus twee keer de FSB, dus als je de FSB op 166 hebt staan, en de mem-speed op "266", dan draai je dus eigenlijk op 333...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Ow nu snap ik je voorgaande post, maar ik heb dat geprobeerd, en bij bios F12 werkt dat dus niet. Misschien dat ik straks F6 nog probeer. Maar dat zie ik nog wel ik snap nu waarom je dus eigenlijk maar matig met dit bord kunt klokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Maar ok, ik wil het straks nog een keer gaan proberen.Dan zet ik dus mijn mem timings op normal. Verder op 266 moet ik nog verhoging doen van mijn spanning?

Op hoeveel kan ik mijn FSB dan zetten? Die divider moet namelijk werken want anders klappen mijn PCI kaarten eruit. Zijn er op dit bord nog andere dingen die ik moet veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 16:27
beste lui,nu heb ik weer een probleem.
ik heb de promise controller ingezet als een ata 133 controller,maar nu wil het dat hij zeg maar "ververst"in taakbeheer en ook in roxio easy creator.
en heel vaak duurt het ook erg lang voordat er een scherm opend,maakt niet uit of dat de webbrowser is of gewoon een scherm binnen windows.
er monitort als het ware iets op de achtergrond,waardoor ik in easy creator niks kan doen,elke keer dan ververst ie het scherm....namen veranderen of zo gaat dan ook niet.
ik heb de controller al uitgezet,dan is het probleem opgelost,maar dar is nu ff geen optie voor mij,ik heb te veel ide apparaten.
ik heb er 2 plextors op zitten,heb er 1 vanafgehaald,maar het is er dan nog steeds.
wie o wie heeft dit probleem ook met dit bord?
alvast bedankt!

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
nog wat erbij...als de pc uitstaat gaat ie soms zomaar vanzelf aan...erg vreemd...soms met uitschakelen blijft ie 2 seconden uit en gaat vervolgens spontaan weer aan...wat kan dit nu weer zijn???

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:55

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Kijk eens naar in je BIOS naar je "Wake on..." instellingen. Het zou best kunnen dat je bijvoorbeeld Wake on Lan aan hebt staan, dan schakelt je computer weer aan bij elke netwerkactiviteit.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dynax schreef op 23 April 2003 @ 18:05:
nog wat erbij...als de pc uitstaat gaat ie soms zomaar vanzelf aan...erg vreemd...soms met uitschakelen blijft ie 2 seconden uit en gaat vervolgens spontaan weer aan...wat kan dit nu weer zijn???
Had ik ook met een usb 1.1 hub op de usb 2.0 lijn... Was opgelost door de hub op usb 1.1 aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Twee Dee schreef op 23 April 2003 @ 18:10:
Kijk eens naar in je BIOS naar je "Wake on..." instellingen. Het zou best kunnen dat je bijvoorbeeld Wake on Lan aan hebt staan, dan schakelt je computer weer aan bij elke netwerkactiviteit.
misverstand! Hij gaat pas aan wanneer 'ie een speciaal wake up package toegezonden krijgt. De onboard LAN ondersteunt het nieteens :(

Is het iedere keer op hetzelfde moment? Dan kan het de timer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
wake on lan staat uit,dat stond ie al...de timer heb ik nog niet kunnen vinden...

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
nou ik heb de backupbios in de stress.
echt heel irri , het lukt niet meer om de backup bios te resetten of te ereasen.

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

Ik heb nu net een half-geslaagde unlock uitgevoerd...
Momenteel draai ik op 11*159. Multiplyer 10,5 lukt niet, ik heb uitgevogeld dat het gaat om het 4e jumpertje, deze moet ik op "0" houden.
Weet iemand of dit ook overeenkomt met de 4e brug die dan blijkbaar niet goed is verbonden?

Voorlopig laat ik het wel gewoon zo, met 11*159 lijkt ie nu stabiel te draaien (temp niet hoger dan 55 met gewoon luchtkoeling), en is ie dus ook redelijk mooi overklokt, aangezien ik een oude Palomino AGAIO core heb die niet al te ver zal willen.
11*166 trekt ie zowiezo niet, maar ik kan misschien nog ietsje hoger dan nu...

Ik heb nu nog BIOS f12, maar waarschijnlijk ga ik maar over op f6 aangezien ik ook geen zin heb om steeds handmatig de fsb weer op te krikken na een cold boot.
Nu geloof ik dat f6 nog geen goede temp-uitlezing heeft... Iemand met tips over een gemodde f6 of een f12 die wél de fsb onthoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

De unlock is inmiddels volledig geslaagd :) en ik draai nu stabiel op 10.5 * 166.
Nu heb ik in mijn BIOS mijn AGP snelheid op 2x moeten zetten ipv 4x en AGP fast writes heb ik ook uit moeten zetten, beiden leverden instabiliteit op.

Heeft iemand hetzelfde meegemaakt? Zoals ik eerder zei gebruik ik nu BIOS versie f6.
Video performance lijdt er niet echt onder trouwens, heb nog steeds hetzelfde aantal 3dMarks als eerder.

Ik heb ook een mailtje gestuurd aan Gigabyte om te vragen waarom versie f6 wél goed werkt met 166 fsb maar nieuwere versies niet.
Ik verwacht er echter niet veel van ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
Twee Dee schreef op 30 april 2003 @ 16:18:
De unlock is inmiddels volledig geslaagd :) en ik draai nu stabiel op 10.5 * 166.
Nu heb ik in mijn BIOS mijn AGP snelheid op 2x moeten zetten ipv 4x en AGP fast writes heb ik ook uit moeten zetten, beiden leverden instabiliteit op.

Heeft iemand hetzelfde meegemaakt? Zoals ik eerder zei gebruik ik nu BIOS versie f6.
Video performance lijdt er niet echt onder trouwens, heb nog steeds hetzelfde aantal 3dMarks als eerder.

Ik heb ook een mailtje gestuurd aan Gigabyte om te vragen waarom versie f6 wél goed werkt met 166 fsb maar nieuwere versies niet.
Ik verwacht er echter niet veel van ...
Nog nooit wat van gehoord.
Maar ik krijg altijd wel een reply van gigabyte.
Heb je wel naar het nederlandse adres gemailt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weezer-DC schreef op 30 april 2003 @ 17:04:
Maar ik krijg altijd wel een reply van gigabyte.
:? Ik "ook wel", maar dan wel na een half jaar...

Ze weten d'r al wel van, maar volgens mij willen ze d'r gewoon geen tijd in investeren, omdat dit moederbord niet meer een hot-item is... Het bord kan in elk geval wel 166MHz, alleen is dat alleen mogelijk met een F6 bios. Ik heb het al wel enigszins geprobeerd, maar het is vrij pittig - zo niet onmogelijk - om de temperatuur-routines te isoleren uit de F7 bios en die vervolgens in een F6 bios te plaatsen zonder de hele bios te verprutsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

Ik kreeg net een reactie van Gigabyte, waarin ze simpelweg zeggen (euh, ik bedoel: liegen) dat door hardwarebeperkingen het moederbord geen 333 MHz FSB kan ondersteunen...

Verder geen woord over versie f6 die het wél aankan, maar de versies erna niet... Ach, ze snappen daar toch niet veel van de Engelse taal... Dan maar eens de Nederlandse proberen :)
Ben benieuwd wat zij ervan zeggen, misschien hebben ze er nog wel een hobbyist die nog even een uurtje vrij heeft voor dit oude plankje B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
het is gewoon commercie,ze hebben de 7-vaxp uitgebracht voor 166 mhz,en tuurlijk wisten ze dat er athlon's kwamen met fsb 166,en idd zal er een heuse hobbyist moeten sleutelen aan dit bord om het goed te krijgen zonder fratsen,jammer dat die dipswitch niet werkt,ik ben benieuwd.

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:33

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Hmm die F6 bios vertoont wel rare symptomen.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.vliet6/temps.jpg

8)7

Die system temperatuur klopt helemaal niet. :P 7(8)7 Heb em maar ff teruggeflasht naar de originele. :)

Kreeg in de bios ook al een temperatuur van -55 graden. 8)7
*note: AxzZzel heeft geen prometeia cooling :P

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AxzZzel schreef op 05 May 2003 @ 23:36:
Die system temperatuur klopt helemaal niet. :P 7(8)7 Heb em maar ff teruggeflasht naar de originele. :)

Kreeg in de bios ook al een temperatuur van -55 graden. 8)7
*note: AxzZzel heeft geen prometeia cooling :P
Moet je ook een behoorlijke tool zoals Motherboard Monitor gebruiken... En ja de F6 bios geeft de temperatuur niet goed aan voor rev. 2.0 moederborden, omdat die toen nog niet uitgebracht waren... Is hier toch al veelvuldig genoemd in dit topic: het is of de juiste temperatuur in de bios of een FSB van 166Mhz (of meer) die je niet na elke cold boot trapsgewijs hoeft in te stellen... Het is maar net waar je waarde aan hecht... :z

[offtopic]Die [plain]7(8)7[/] die jij gebruikt voor 7(8)7 is helemaal niet gedocumenteerd, hoe wist je die en zijn d'r zo nog meer :?[/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 09:08:
[...]

Moet je ook een behoorlijke tool zoals Motherboard Monitor gebruiken... En ja de F6 bios geeft de temperatuur niet goed aan voor rev. 2.0 moederborden, omdat die toen nog niet uitgebracht waren... Is hier toch al veelvuldig genoemd in dit topic: het is of de juiste temperatuur in de bios of een FSB van 166Mhz (of meer) die je niet na elke cold boot trapsgewijs hoeft in te stellen... Het is maar net waar je waarde aan hecht... :z

[offtopic]Die [plain]7(8)7[/] die jij gebruikt voor 7(8)7 is helemaal niet gedocumenteerd, hoe wist je die en zijn d'r zo nog meer :?[/]
Mja ik wilde em eigenlijk gebruiken voor de FSB van 166 MHz. Ik had m'n thunderbird die standaard op 1200 MHz loopt met 100 MHz FSB op 161 MHz FSB en multiplier van 8. Maar natuurlijk wilde ik em nog hoger hebben. Helaas door die flash kreeg ik em niet hoger omdat het programma automatisch weer de FSB terug zet op 133. :z

Btw. die 7(8)7 werd d8 ik een keer vroeger in de HK opgenoemd (waar ik nu niet meer in kan overigens :'( ). Het kan zijn dat er meerdere verborgen smilies zijn, maar ik ken er verder niet meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

Ik heb eens wat rondgesnuffeld en ik kwam ineens op wat oude postings waarin werd gesproken over de HALT-tweak met wpcredit.
Ik heb dus even het betreffende register verandert en niet veel later zijn mijn idle temps zo'n 13 graden lager :).

Ik moet nog kijken of het allemaal stabiel blijft, maar dit is natuurlijk een mooie ontwikkeling! Zo wordt er niet zoveel warme lucht mijn kamer ingepompt als ik maar wat zit te downen of te surfen (in de winter gaat de HALT er gewoon weer af ;))

Voor mensen die het nog niet kennen, kijk eens hier en hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

Update: ik ben er inmiddels achter gekomen dat het aanzetten van de HALT functie bij mij zorgt voor krakend geluid in mp3's of games...
Dit schijnt bij meerdere personen voor te komen, anderen krijgen weer lockups, daar heb ik dan gelukkig geen last van...

Ik zal maar even kijken of ik een snelle manier kan maken om het aan/uit te zetten zodat ik het niet steeds via wpcredit hoef te doen. Anders jammer, maar dan maar warm!

offtopic:
De animo voor dit draadje is inmiddels net zo hoog als de animo van Gigabyte voor support ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee Dee schreef op 09 mei 2003 @ 12:02:
offtopic:
De animo voor dit draadje is inmiddels net zo hoog als de animo van Gigabyte voor support ;)
Van Gigabyte kreeg in onlangs reactie op een mailtje 4 1/2 maanden geleden. Daar is dit draadje nog hyperactief bij :D

Die HALT tweak kun je trouwens ook met de meest recente via-latency patch automatisch aanzetten, op de site staat ook een html documentje over hoe dat moet. Zie http://www.georgebreese.com/net/software/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Kbeb anders nooit vreemde resultaten met die gigabyte-systeemtool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

Madrox: Over welke Gigabyte-systeemtool heb jij het dan?

Ik geloof niet (en verwacht het al helemaal niet) dat Gigabyte een tool heeft ontwikkeld om de HALT functie van je chip aan/uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
nou ik zie net op de site van gigabyte dat er ook een revisie 3.0 is!
de verandering zou zijn dat er nu realtek sound on-board zit ipv de creativ chip.
verder kon ik geen veranderingen ontdekken.
een foto ontbreekt nog,maar komt gauw staat er.
ik zag het bij toeval,ik wilde eens checken of er een nieuwere versie is van de promise controller,maar vreemd genoeg staat er nu alleen maar een driver voor raid,niet voor ata 133.
ze zijn lekker bezig zo,die gasten van gigabyte! ;)

[ Voor 10% gewijzigd door dynax op 11-05-2003 10:05 ]

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

Ik vind het gewoon erg jammer inderdaad dat ze bij Gigabyte zo omgaan met de after-purchase-support. Zodra je het bordje hebt gekocht wordt er niet meer naar je omgekeken.
Terwijl ik nog steeds vind dat het een prima bordje is!

Ter vergelijking: De Asus a7V333, een van de concurrerende moederborden met KT333 chipset, heeft al sinds oktober 2002 support voor 166 fsb.
Ik weet in ieder geval dat ik me nooit meer aan een Gigabyte moederbord waag, er is toch weinig meerwaarde als de fabrikant voor de iets oudere modellen geen zin meer heeft om er het beste uit te halen! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Ik heb sinds enkele tijd het probleem deat ik niet meer kan booten van floppy. Ik kan deze wel in zowel 2000 als in XP gebruiken. ik heb een revisie 1.1
Ik heb geen Raid configuratie maar een ATA 133 met 2 extra 60 GB mator Hdd op de extra controller. Mijn biosversie is F12 met alle functies unlocked.
Ik moet nu mijn DVD speler flashen, maar ik kan maar neit booten van Floppy.
Ik weet dat er problemen zijn met bios versie f10, maar het advies hierop is flashen naar de f11 versie. Nu heb ik dan maar de f12 versie geflashed, maar ik kan nog steeds niet booten. Floppy drive werkt gewoon. Heb deze nog getest in een andere pc.

Persoonlijk heb ik echt het idee dat alle biossen na versie F4 GEEN verbetering is. Ik heb allen gehad sinds versie f3
Bij versie f4 werkte het meeste nog, hierna gaat alles alleen maar achteruit.
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn floppydrive weer werkend krijg aangezien ik mijn DVD player graag wil flashen.

Bedankt

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
ook lees ik nu in de faq dat een fsb van 166 wel degelijk ondersteunt word,er staat:

Can PCI frequency be divided by 5 when CPU clock set to 166? ... more>

Can PCI frequency be divided by 5 when CPU clock set to 166?

Yes, since the CPU clock set to 166, PCI would be auto divided by 5. (166/5=33 MHz)

hoe kan dit nu?
nu kan het ineens wel...

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

Dit had ik ook vermeld in mijn mailtje naar Gigabyte Taiwan... Die zeiden daarop doodleuk dat ze dat stukje uit de faq zouden verwijderen omdat het onjuiste informatie is...

Weer een typisch geval van liegen... Geen Gigabyte meer voor mij, ever, tenzij Gigabyte Nederland mij nog een juiste reactie (en een BIOS-update :))geeft. Maarja, ik denk van niet ;(

/edit
@Nimrod:
Heb je in je BIOS-settings Boot from Floppy aanstaan als boot device 1?

[ Voor 14% gewijzigd door Twee Dee op 12-05-2003 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
nou ik dacht ooit eens gelezen te hebben dat ze zeiden dat dit mobo een fsb van 166 niet ondersteunde...vandaar..het viel me gewoon op...maar het is geen zuivere koffie,die gasten van gigabyte...

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Twee Dee schreef op 12 May 2003 @ 09:58:

/edit
@Nimrod:
Heb je in je BIOS-settings Boot from Floppy aanstaan als boot device 1?
Ja floppy staat op Boot device 1.
Hij pakt hem wel, maar het lijkt wel of hij hem maar half leest. Maakt geluid en stopt dan in eens na 5 sec. Hierna boot ie niet door.

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
@ nimrod..ik heb het meegemaakt met dit bord,toen mijn hd bijna defect was deed de floppy het ook niet meer,heb de hd van de controller afgehaald en de floppy deed het weer....

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Bij smart detectie zijn alle drives nog goed. Btw 2 van de 3 hdd zijn nog geen jaar oud. alleen mijn samsung is 3 jaar oud

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Weet nu eindelijk wat het was.
Mijn bootflops zijn wat ouder geworden en de data is niet zo magnetisch meer als ze waren. Tevens was mijn floppydrive vuil van binnen.
Na nieuwe bootflops te hebben gemaakt en de drive schoongemaakt werkte alles weer zoals het zou moeten zijn. Nu heb ik eindelijk mijn dvd speler geflashed

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
ik heb sinds gisteren mijn xp 2000+(palomino) vervangen door een nieuwe cpu,een xp 2400+( tbred-b)
de temperatuur ging met maarliefst 13 graden omlaag.
de cpu loopt nu op 41 graden.
maar nu het volgende,op de gigabyte utillity manager en ook in sisoft sandra staat de vcore op 1.710 volt,maar dat moet zijn 1.60 volt.
heeft dat te maken met de f12 bios die niet helemaal goed is of is de uitlezing niet helemaal zuiver?
omdat de cpu niet heet wordt lijkt het me dat de cpu niet te veel voltage krijgt.
heeft iemand hiet ook problemen mee?

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01 12:48

ijzer7

FORE!!!

Kan iemand me ajb de modded f12 bios opsturen; nergens te vinden op het web.

Thx ;)

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Twee Dee schreef op 10 May 2003 @ 18:00:
Madrox: Over welke Gigabyte-systeemtool heb jij het dan?

Ik geloof niet (en verwacht het al helemaal niet) dat Gigabyte een tool heeft ontwikkeld om de HALT functie van je chip aan/uit te zetten.
Nee, klopt. Bedoel die temp sensor tool.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
Zijn de temp sensors van een rev 2.0 bordje met bios F12 een beetje ok ?
Mijn proc is nu 60 graden volgens dit bordje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01 16:57
normaal bij dit weer,bij mij kamertemp 31',mobo 48',cpu 63',idle })

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
wooley schreef op 02 juni 2003 @ 14:31:
normaal bij dit weer,bij mij kamertemp 31',mobo 48',cpu 63',idle })
Ok, zolang me comp niet crasht vind ik alles goe ;)
Ga binnekort toch een betere koeler kopen,
zit nu met een whisperock II koelblok :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
de temps kloppen aardig denk ik...zijn zeker niet te laag

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

44c idle / rond de 50c stressed. 6x casefans ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Case 40 graden
Cpu idle 54 graden
CPU stressed 56 graden

Dit alles is een overvollen Cgieftec bigtower met 6 casefans op 5 volt en een whisperrock 2

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Oke, ben van plan een thoroughbed aan te schaffen. Mijn palomino is zga verkocht. Nou zit ik nog te dubben welke ik zal aanschaffen. Gewoon een Xp2000 of 2200, of toch maar gelijk een Xp2400+ :? Iig wil ik proberen hem op te klokken, dat zal via de MP moeten ben ik bang want het PC2100 266mhz geheugen zal het niet ver trekken met de FSB.

Nou zag ik ergens een truukje met korte stukjes draad om de MP te "setten" op hogere MP's dan 12,5. Gaat dit ook werken met de 7vrxp ?

Trouwens wel jammer dat hier geen 333mhz cpu's op gaan werken of barton's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
Madrox schreef op 10 juni 2003 @ 23:34:
Oke, ben van plan een thoroughbed aan te schaffen. Mijn palomino is zga verkocht. Nou zit ik nog te dubben welke ik zal aanschaffen. Gewoon een Xp2000 of 2200, of toch maar gelijk een Xp2400+ :? Iig wil ik proberen hem op te klokken, dat zal via de MP moeten ben ik bang want het PC2100 266mhz geheugen zal het niet ver trekken met de FSB.

Nou zag ik ergens een truukje met korte stukjes draad om de MP te "setten" op hogere MP's dan 12,5. Gaat dit ook werken met de 7vrxp ?

Trouwens wel jammer dat hier geen 333mhz cpu's op gaan werken of barton's.
je zou zelfs een xp 2600 er in kunnen stoppen,ze zijn er ook met een fsb van 266.
heb zelf een xp2400,maar dat was puur prijs technisch.
en gelijk een stuk koeler als mijn oude xp2000.
en pc 2700 of hoger is altijd aan te bevelen

[ Voor 3% gewijzigd door dynax op 11-06-2003 00:07 ]

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

*schopt het oudje* >:)

Is er eigenlijk iemand die op 166 fsb draait op een nieuwer BIOS dan F6?
Gigabyte zelf zal dit nooit meer verbeteren, en ik vroeg me af of er misschien iemand was die het is gelukt zelf een nieuwer BIOS te fixen waarbij wél de juiste divider wordt gebruikt bij een cold boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

dynax schreef op 11 June 2003 @ 00:07:
[...]

je zou zelfs een xp 2600 er in kunnen stoppen,ze zijn er ook met een fsb van 266.
heb zelf een xp2400,maar dat was puur prijs technisch.
en gelijk een stuk koeler als mijn oude xp2000.
en pc 2700 of hoger is altijd aan te bevelen
Het is een Xp 2400+ geworden (prijs-technische redenen).
Wat heeft hoger dan PC2700 voor zin dan ? Hij ondersteunt toch maar tot Pc2700 :?

Ow ja, hij draait nu 15x Mp. Kan ik nu met de jumpers een hogere MP instellen :?

Update
Yep, dat kan. Heb gewoon de tabel van de KT400 van gigabyte erbij genomen. die is wel met 6 dipswitches, maar alleen de eerste 5 heb je nodig. (6de is altijd hetzelfde). 2600+ doet ie zonder morren of Vcore-verhoging. 2700+ begint die te morren, maar na een vcore-update met 7.5% boot XP zonder problemen en draait een volledige 3Dmark2001 test. Temps lopen wel behoorlijk op, zit al snel rond de 54c en dat bij een fris nachtje a +/- 14c . Betere koeling lijkt dus wel nodig met dit mooie zomerweer....

[ Voor 32% gewijzigd door Madrox op 14-06-2003 05:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 11-09 12:43
Hee DaZaffiro (of iemand anders), zou je even kunnen zeggen wat je allemaal moet instellen om je CPU op 333 MHz te laten lopen? En zou je me de F6pro bios kunnen mailen: davidje @ punkass punt com
Bedankt alvast!

[ Voor 7% gewijzigd door Byte_Me op 14-06-2003 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Volgens mij kan dit nou juist niet. En Gigabyte gaat er ook niks meer aan doen dus we zullen een whizzkid nodig hebben die het bios kan tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Madrox schreef op 14 June 2003 @ 14:00:
Volgens mij kan dit nou juist niet. En Gigabyte gaat er ook niks meer aan doen dus we zullen een whizzkid nodig hebben die het bios kan tweaken.
Ik dacht hierboven juist te lezen dat het wel kon, maar dat je een F6 bios nodig hebt omdat je anders bij elke reboot je bios in moet duiken omdat er een probleem is met FSB / divider instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag mij pc upgraden met een nieuwe processor. Alleen weet ik dus niet welke ik het beste kan nemen. Het gaat om de volgende 2:

AMD Athlon XP 2600+ (2,13GHz, 266MHz FSB)
AMD Athlon XP 2600+ (2,08GHz, 333MHz FSB)
(letterlijk uit de pricewatch)
Welke kan ik het beste nemen op mijn 7VRXP v1.0 en welke bios versie heb ik daarvoor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 15:38:
Ik wil graag mij pc upgraden met een nieuwe processor. Alleen weet ik dus niet welke ik het beste kan nemen. Het gaat om de volgende 2:

AMD Athlon XP 2600+ (2,13GHz, 266MHz FSB)
AMD Athlon XP 2600+ (2,08GHz, 333MHz FSB)
(letterlijk uit de pricewatch)
Welke kan ik het beste nemen op mijn 7VRXP v1.0 en welke bios versie heb ik daarvoor nodig?
Die 333 MHz FSB versie gaat sowieso niet omdat dit mobo (nog) geen 333 MHz FSB ondersteunt. De 266 MHz FSB versie zou je wel kunnen nemen.Dan moet je de FSB op 133 MHz zetten en met multiplier 13, haal je maximaal 1729 MHz (voor zover ik weet kan ie niet hoger dan 13). Anders zet je de FSB op 150 ofz. 150 * 13 = 1950. Daarna kan je de FSB nog in stapjes opschroeven in dat Gigabyte Easytune progsel totdat ie weer terugschiet naar de 133 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Byte_Me schreef op 14 June 2003 @ 12:34:
Hee DaZaffiro (of iemand anders), zou je even kunnen zeggen wat je allemaal moet instellen om je CPU op 333 MHz te laten lopen? En zou je me de F6pro bios kunnen mailen: davidje @ punkass punt com
Bedankt alvast!
Nogmaals, je Cpu op 333mhz laten lopen gaat niet werken. Anders zou je er ook een 333mhz CPU ik kunnen prikken en dat word niet ondersteund, AFAIK van de gigabyte-website. Je FSB op 333mhz laten lopen en/of je geheugen kan wel ! Beetje verwarrend, maar komt erop neer je systeem a-synchroon loopt.

correct me if i am wrong ;)

[b] Update/b]
Wat is dit nu weer :( Begint mijn systeem te flippen als ik hem op FSB 166mhz zet :'(

Situatie:

Gigabyte &vrxp rev 2.0 staat op mobo
(sisoft en WMuid zeggen wat anders, ook de DMI-info van gigabyte utility manager zegt hetzelfde: versie 1.0 :? ) Wat moet ik nou geloven :? :(

Afijn, CPU op auto (xp2400+), FSB jumper=off (133mhz) , in bios op 166mhz gezet, check in bios na booten (Hw beslist staat er dan) . Nuja, het zal wel. Reepje 256 Mb Pc2700 APACER. Start door, kom in XP en daar begint de ellende. De Raid/ATA Promise controller doet het niet, USB word gevonden (die dus 100% uit staat in bios) 8)7 . Dikke ellende dus. Reboot dan maar, alles nagekeken, nee het klopt alle extra's (usb/sound etc.etc. staat uit) behalve de RAid chip = ATA .
weer hetzelfde, ik balen. Ook is het boot-process ineens anders, gaat sneller. Het tweede zwarte scherm waar de RAID-chip de devices zoekt is foetsie, hoewel met het eerste scherm zie ik wel dat die daar ineens verschijnt met een melding. Erg verwarrend dus. Terugzetten naar 133mhz en alles is weer oke, de USB verdwijnt weer als sneeuw voor de zon en de ATA-drivers voor de Promise doen het ook weer (versie ****040-de laatste dus).

Wat nu ? terug naar het F6 bios :?

[ Voor 51% gewijzigd door Madrox op 14-06-2003 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Madrox schreef op 14 juni 2003 @ 18:16:
[...]

Nogmaals, je Cpu op 333mhz laten lopen gaat niet werken. Anders zou je er ook een 333mhz CPU ik kunnen prikken en dat word niet ondersteund, AFAIK van de gigabyte-website. Je FSB op 333mhz laten lopen en/of je geheugen kan wel ! Beetje verwarrend, maar komt erop neer je systeem a-synchroon loopt.
dus ik kan beter een XP2600+ 266 FSB nemen? of krijg ik dan problemen met de multiplier zoals een paar posts hierboven staat? lijkt me sterk eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Yep, je kan er gewoon een XP2600+ inprikken, en dan ook nog opklokken naar Xp 2700+ of hoger als je wilt. Wat Axxel suggereet , is nml. onjuist. 13x = niet het maximum. Ook al staat dat in je boekje (die tabel). Heb gewoon de tabel van de KT400 van Gigabyte erbij gepakt en die werkt prima. De zesde dipswitch heeft de VRXP weliswaar niet, maar die is ook niet nodig ( staat bij de KT400 altijd in dezelfde stand). Draai hier een XP2400+ op 15x MP, @2600+ met 16x en @2700+ lukt ook nog met wat extra stroom op de Vcore (+7.5%) met een MP van 16.5

Misschien is het handiger en goedkoper :) om net als ik een XP2400+ te nemen en die op te klokken naar 2600+ (dip=000xx = 15x (2400+)) (dip=0x0xx 16x (2600+)) (dip=xx0xx 16.5x (2700+)) en als ie het trekt (dip=x0xxx 17x (2800+)).

Een beetje vet koelblok is wel aanbevolen, liefst eentje met wat koper :)

ps: met F6 lukt het eindelijk om de memorybus op 166mhz te draaien (333mhz DDR). Alleen klopt de temp dan niet meer, 201 mhz voor de core :+ Zo slecht is mijn igloo'tje nou ook weer niet. Met standaard XP2400+ , de VGA Radeon 8500 Pro op 285/285 haal ik met gemak hogere scores dan alle test met 266mhz DDR. Dikke 9500 Marks (2001 se) tov. van 9340 met XP2600+ en 140mhz FSB en 285/285 GPU/MEM.

alleen als ik hoger dan 166 wil begint mijn geluidskaart te flippen (verdwijnt uit XP) dus veel hoger met de memorybus zal het niet worden.

Nogmaals: Alle nu verkrijgbare 266mhz CPU's worden ondersteunt.

[ Voor 3% gewijzigd door Madrox op 16-06-2003 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
OK, bedankt. Ik heb mijn bestelling veranderd, en krijg nu een XP 2400+, net zoals jij hebt. ik heb een redelijk vet koelblok, een thermalright SLK-800. Of ik ga overklokken zie ik nog wel, ik vindt het eigenlijk teveel gedoe.

PS, zou je me die F6 pro bios kunnen mailen op bovenstaand email adres. Ik denk dat ik die wel nodig zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Byte_Me schreef op 14 June 2003 @ 12:34:
Bedankt alvast!
(Net terug van vakantie) Zal die F6pro ASAP sturen. Je moet gewoon je clocksneheid op je moederbord op 133 zetten, en in de bios op 166. Verder moet je als je PC2700 geheugen de memory-snelheid met de hand op 266 zetten (dat wil nl. eigenlijk zeggen: synchroon) en verder de timings van je memory een beetje aftasten. (En uiteraard doet de temp. sensor in de bios het niet, maar ach...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

hey, daZaffiro ;)

Werkt je temp dan ook niet goed meer met bijv. MBM :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op 17 June 2003 @ 23:03:
hey, daZaffiro ;)

Werkt je temp dan ook niet goed meer met bijv. MBM :?
Daar werkt 'ie gelukkig wel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
ik ga jullie mededelen dat ik dit topic ga verlaten.
ik heb mijn vrxp ingeruild voor een abit nf7-s,ik kon de frustratie niet meer aan met dat gekloot van gigabyte.
ik blijf nog wel lezen en kijken of het iemand lukt om er nog iets moois van te maken.
allemaal bedankt voor de tips en tweaks.

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

np, dynax . suc6 met je nieuwe plankje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
dynax schreef op 19 juni 2003 @ 23:06:
ik heb mijn vrxp ingeruild voor een abit nf7-s,ik kon de frustratie niet meer aan met dat gekloot van gigabyte.
ik blijf nog wel lezen en kijken of het iemand lukt om er nog iets moois van te maken.
Iemand die net zo slim is als MEEEEE >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
  • Laatst online: 07:31
Heeft iemand een idee wat de maximum grootte van een hd is die dit moederbord ondersteund ?
Mn broer heeft er net een nieuwe maxtor 160GB inzitten, en we zien maar 128GB.

7vrxp rev 2.0
bios 7

[ Voor 7% gewijzigd door mandroid op 02-07-2003 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pearl
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:50
Verstandig, en fijn voor je dat ze dat deden.
dynax schreef op 19 juni 2003 @ 23:06:
Ik heb 'm pas 2 x omgeruild, voor de rest geen problemen :'(
Fantastisch overklokbaar :'( goede ondersteuning :'( , geweldig allemaal, maar in sommige topics over andere merken valt dit nog mee :)
Enne, van omruilen had mijn leverancier nooit gehoord.
Ben nou zelf naar olie aan het boren, heb ik een put dan wordt het toch een ander merk ben ik bang van ( denk eerder dan een kompleet systeem gebouwd volgens mijn specifikaties ).
Al met al was het mijn slechtse ervaring.
De keus voor Abit vind ik wel goed, in de vorige eeuw maakten ze vaak snelle en betrouwbare plankjes, maar ja was een beetje ( beetje? ) dom om voor Gigabyte te gaan.
Achteraf makkelijk praten, maare hij draait nu weer 4 maanden zonder problemen.

Een specialist weet alles van niks en een generalist weet niks van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
Pearl schreef op 02 July 2003 @ 18:56:
Ik heb 'm pas 2 x omgeruild, voor de rest geen problemen :'(
Fantastisch overklokbaar :'( goede ondersteuning :'( , geweldig allemaal, maar in sommige topics over andere merken valt dit nog mee :)
Enne, van omruilen had mijn leverancier nooit gehoord.
Ben nou zelf naar olie aan het boren, heb ik een put dan wordt het toch een ander merk ben ik bang van ( denk eerder dan een kompleet systeem gebouwd volgens mijn specifikaties ).
Al met al was het mijn slechtse ervaring.
De keus voor Abit vind ik wel goed, in de vorige eeuw maakten ze vaak snelle en betrouwbare plankjes, maar ja was een beetje ( beetje? ) dom om voor Gigabyte te gaan.
Achteraf makkelijk praten, maare hij draait nu weer 4 maanden zonder problemen.
Hier een zeer tevreden gigabyte user.
Mijn 7VRXP (rev 2.0) draait hier echt perfect met de F12 bios.
Nooit, maar dan ook nooit problemen !
Gewoon kwaliteits spullen in steken en klaar is kees....
Infinion geheugen/amd xp 1600/plextor brandertje/a merk dus.
Print/file servertje van een klant heeft dit mobo, draait echt al maanden stabiel zonder reboots....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pearl
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:50
Weezer-DC schreef op 02 July 2003 @ 19:20:
[...]

Hier een zeer tevreden gigabyte user.
Mijn 7VRXP (rev 2.0) draait hier echt perfect met de F12 bios.
Nooit, maar dan ook nooit problemen !
Gewoon kwaliteits spullen in steken en klaar is kees....
Infinion geheugen/amd xp 1600/plextor brandertje/a merk dus.
Print/file servertje van een klant heeft dit mobo, draait echt al maanden stabiel zonder reboots....
Zoveel mensen, zoveel ervaringen.
Dit zijn/waren mijn ervaringen en deze staan haaks op de jouwe, ik zou willen dat ik ze met jou kon delen ( de goeie dan ) maar helaas.
Had hem dan ook gekocht na vele positieve tests en reviews.
Dit is mijn derde ( leverancier wilde hem niet omruilen voor een ander merk ), en heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad en hoop dat mijn pessimisme over dit bord verwaterd.

Een specialist weet alles van niks en een generalist weet niks van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
  • Laatst online: 07:31
lord-evil schreef op 02 July 2003 @ 18:33:
Heeft iemand een idee wat de maximum grootte van een hd is die dit moederbord ondersteund ?
Mn broer heeft er net een nieuwe maxtor 160GB inzitten, en we zien maar 128GB.

7vrxp rev 2.0
bios 7
opgelost met maxblast en nieuwe bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Deze gaat nu dicht, hij zit ruim boven de 500 posts. Zie voor nadere uitleg hier: Abbadon in "Dit graag lezen eer je post :)" :) Dit bord is nu wel uitvoerig genoeg behandeld en als iemand er nog een probleem mee heeft kan hij gerust een eigen topic beginnen, dat maakt het toch wel wat overzichtelijker :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.