Byte_Me schreef op 14 June 2003 @ 12:34:
Hee DaZaffiro (of iemand anders), zou je even kunnen zeggen wat je allemaal moet instellen om je CPU op 333 MHz te laten lopen? En zou je me de F6pro bios kunnen mailen: davidje @ punkass punt com
Bedankt alvast!
Nogmaals, je Cpu op 333mhz laten lopen gaat niet werken. Anders zou je er ook een 333mhz CPU ik kunnen prikken en dat word niet ondersteund, AFAIK van de gigabyte-website. Je FSB op 333mhz laten lopen en/of je geheugen kan wel ! Beetje verwarrend, maar komt erop neer je systeem a-synchroon loopt.
correct me if i am wrong
[b] Update/b]
Wat is dit nu weer

Begint mijn systeem te flippen als ik hem op FSB 166mhz zet
Situatie:
Gigabyte &vrxp rev 2.0 staat op mobo
(sisoft en WMuid zeggen wat anders, ook de DMI-info van gigabyte utility manager zegt hetzelfde: versie 1.0

) Wat moet ik nou geloven
Afijn, CPU op auto (xp2400+), FSB jumper=off (133mhz) , in bios op 166mhz gezet, check in bios na booten (Hw beslist staat er dan) . Nuja, het zal wel. Reepje 256 Mb Pc2700 APACER. Start door, kom in XP en daar begint de ellende. De Raid/ATA Promise controller doet het niet, USB word gevonden (die dus 100% uit staat in bios)

. Dikke ellende dus. Reboot dan maar, alles nagekeken, nee het klopt alle extra's (usb/sound etc.etc. staat uit) behalve de RAid chip = ATA .
weer hetzelfde, ik balen. Ook is het boot-process ineens anders, gaat sneller. Het tweede zwarte scherm waar de RAID-chip de devices zoekt is foetsie, hoewel met het eerste scherm zie ik wel dat die daar ineens verschijnt met een melding. Erg verwarrend dus. Terugzetten naar 133mhz en alles is weer oke, de USB verdwijnt weer als sneeuw voor de zon en de ATA-drivers voor de Promise doen het ook weer (versie ****040-de laatste dus).
Wat nu ? terug naar het F6 bios
[
Voor 51% gewijzigd door
Madrox op 14-06-2003 23:13
]