[Ervaringen] GigaByte 7VRXP (KT333) - Deel 2

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 1.068 views sinds 30-01-2008

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Omdat het vorige topic al rond de 1000 posts zat lijkt het mij en denk ook andere mensen, om eventjes met een 2de deel te beginnen.

Vorige topic:
GigaByte 7VRXP KT333

Het gaat om dit moederbord:
http://tw.giga-byte.com/products/7vrxp.htm

En hier vind je de nieuwste biosen:
http://tw.giga-byte.com/support/viakt333.htm#link7vrxp

En hier de wat oudere biossen:
http://tw.giga-byte.com/support/viakt333_old.htm#link7vrxp

Hier de FAQ van de website van hun:
http://tw.giga-byte.com/f.../question_kt333.htm#7vrxp

Hier de drivers voor het moederbord:
http://tw.giga-byte.com/support/d_vk7.htm#link7vrxp

Nieuwste bios die problemen met Onboard geluid kan oplossen:
Met dank aan Weezer-DC.
GigaByte 7VRXP Bios 11B + Flash Tool
Hosted @ www.kazaalite.nl en
GigaByte 7VRXP Bios 11B + Flash Tool Mirrorserver
Weezer-DC

Gemodde bios voor je Raid controller:
download hier
Thx to Madrox!

Afbeeldingslocatie: http://tw.giga-byte.com/products/img/7vrxp.jpg

Post hier je ervaringen, problemen, oplossingen, suggesties en weet ik veel wat voor dingen.

Verwijderd

Dat het maar weer een lang topic mag worden. Even een n00b vraagje:

ik heb besloten een nieuw mobo te kopen, maar wat is nu precies het verschil tussen de Gigabyte GA-7VRX en de Gigabyte GA-7VRXP ? Ze hebben allebei USB 2 support, KT333 chipset, UMDA / 133. ER zit alleen wel een prijsverschil van 25 Pleuro in!

• Vorkie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 12:20:
Dat het maar weer een lang topic mag worden. Even een n00b vraagje:

ik heb besloten een nieuw mobo te kopen, maar wat is nu precies het verschil tussen de Gigabyte GA-7VRX en de Gigabyte GA-7VRXP ? Ze hebben allebei USB 2 support, KT333 chipset, UMDA / 133. ER zit alleen wel een prijsverschil van 25 Pleuro in!
Onboard raid/extra ATA kanalen
Wat minder programma's

Zeg maar dat het de wat lichtere versie is van de GA7VRXP :)

http://tw.giga-byte.com/products/7vrx.htm
http://tw.giga-byte.com/products/7vrxp.htm

hier zie je zelf een beetje de verschillen wel :)

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:01

Smarron

The bend

Aangezien het vorige topic op slot is gegaan, hier nog een keer mijn probleem:

Ik heb sinds deze week beschikking over 2 WD 80GB schijven. Ik wil ze in RAID-0 zetten, maar ik heb 0,0 verstand hiervan.

Ik heb al het een en ander geprobeerd, maar ben er niet uitgekomen, ook niet na het doorlezen van dit megagrote topic :/

Wie kan me even helpen of een link geven van een site met een manual vanaf begin tot eind. Ik bedoel hiermee, vanaf het punt dat de HD's in de PC worden gezet tot aan de bios settings en fdisk etc.

Moeten de HD's bijvoorbeeld allebei master zijn? Met Fdisk worden de schijven niet als 80GB gezien. Ik las dat de opstartdiskette van Win98 geen schijven kan lezen boven de 64GB ofzo? Moet ik nog speciale RAID-drivers van de CD gebruiken, want toen ik niet op F6 drukte in het begin van het XP installatiemenu kon ik wel installeren, maar zag XP nog steeds 2 schijven, waarvan 1 die FAT was Toen ik de drivers wel ging laden, zag XP geen schijven zitten ... Hoe ziet het XP menu er verder uit, moet ik 1 schijf gaan zien van 160GB? Lijkt me wel, maar dat krijg ik al niet eens voor elkaar. Ik heb de schijven op IDE3 en IDE4 aangesloten.

Mijn specs:
- GA 7VRXP rev. 1.1
- Bios F4
- 2x WD800JB 80GB

Wat doe ik verkeerd en waar zit het probleem precies? Als ik de HD's beiden op master zet, wordt er in de bios geen HD herkend. Start ik echter verder gewoon op, kan ik wel gewoon een array maken en heb de keuze tussen raid 0 en 1. Is dat dus normaal van die HD detectie in de bios? Ik hoop dat ik met jullie hulp eruit kan komen, want ik heb de schijven niet voor niets!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:31
blijft pracht moederbordje :)

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Smarron, er is ook een geweldig grote raid FAQ. Heb je die al doorgelezen? (als je hem niet kunt vinden, naar opslagmedia en IO controllers hobbelen, topiclijst even op 4 weken zetten, en dan ff zoeken op raid.

Heel in het kort.
Het beste is om elke harddisk met een aparte kabel (en dan dus als master) op kanaal 1 en 2 van je raidcontroller te zetten. Dan zorg je via je bios dat het bios van de raid controller aan staat. Dan moet je met een toetscombinatie zorgen dat je in het bios van je raid controller komt, je definieert dan een array, en dan ga je met fdisk verder net alsof er 1 harddisk in je systeem zit.

Je moet je harddisk dus op ide3 en ide4 zetten, en ook in je gewone bios zeggen dat je van raid (of als dat er niet is, van scsi) boot.

[ Voor 0% gewijzigd door Sparhawk op 19-09-2002 13:11 . Reden: Typen is een vak ]

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Smarron

Smarron

The bend

Sparhawk schreef op 19 september 2002 @ 13:05:
Smarron, er is ook een geweldig grote raid FAQ. Heb je die al doorgelezen? (als je hem niet kunt vinden, naar opslagmedia en IO controllers hobbelen, topiclijst even op 4 weken zetten, en dan ff zoeken op raid.

Heel in het kort.
Het beste is om elke harddisk met een aparte kabel (en dan dus als master) op kanaal 1 en 2 van je raidcontroller te zetten. Dan zorg je via je bios dat het bios van de raid controller aan staat. Dan moet je met een toetscombinatie zorgen dat je in het bios van je raid controller komt, je definieert dan een array, en dan ga je met fdisk verder net alsof er 1 harddisk in je systeem zit.

Je moet je harddisk dus op ide3 en ide4 zetten, en ook in je gewone bios zeggen dat je van raid (of als dat er niet is, van scsi) boot.
Ik heb dat hele topic doorgelezen, maar geen resultaat.

Wat je hierboven zegt, heb ik ook gedaan. Maar dat hielp niet echt. Wat moet ik precies in fdisk doen? Daar moet als uitkomst 1 schijf uitkomen van 160GB ? Want dat lukt op de 1 of andere manier dus niet.

• DPCKippie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06-2023

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Ff heel klein vraagje (is misschien al geweest, maar ik vraag het toch ff):
-kan hier een XP 2100+ op (wil niet werken op mn GA7DXR)
-pas de Alpha 8045 koeler

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 11:01
Dan heb ik ook nog een vraagje.
Ik heb er ook een besteld .. gaat hier normaal gesproken een Zalman 6000CU op passen ?

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Smarron schreef op 19 september 2002 @ 13:19:
[...]

Ik heb dat hele topic doorgelezen, maar geen resultaat.

Wat je hierboven zegt, heb ik ook gedaan. Maar dat hielp niet echt. Wat moet ik precies in fdisk doen? Daar moet als uitkomst 1 schijf uitkomen van 160GB ? Want dat lukt op de 1 of andere manier dus niet.
Zodra je in het bios bij Pherificals je Promise-controller op RAID hebt gezet EN je beide schijven aan IDE3 en 4 hangen met de juiste jumper-settings wacht je tot de promise-bios de schijven detecteert en drukt op ctrl-F

Nu kom je in het Raid-Bios configscherm.
Maak je gewenste array aan en reset de pc (word gevraagd als het goed is)

Wat nu zo vervelend is maar niet vermeld word in je Guide is het volgende...
XP kijkt alleen maar naar de diskette voor de RAID-drivers die jij nodig hebt.
Dus die CDrom in je speler word compleet genegeerd.....errug handig..NOT! :(

Wat je dus eerst doet, is vanaf diskette MET cdrom-ondersteuning opstarten, de XP drivers vanaf cdrom kopiereen naar een lege diskette.
Die vind je hier: <jouw cdrom-letter>:\Other\Promise\20276\Ideraid\Driver

kopieer deze inhoud plus de XP map plus inhoud naar je diskette. Let op! alleen de inhoud van de XP-map kopieren zal niet werken.
Oja, nu kan je fdisken alhoewel ik PQmagic van harte aanbeveel. Geen gezeur over GB's en binnen een paar minuten klaar...(wel ff scan errors uitzetten).

Start op met je XP-CD en doe de driverdisk in a:
Druk F6,
Druk E
XP vind drivers....Kies de 20276 Fasttrak XP
OK

XP installeert als alles hiervoor goed gegaan is ;)

Suc6

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

DPCKippie schreef op 19 september 2002 @ 13:21:
Ff heel klein vraagje (is misschien al geweest, maar ik vraag het toch ff):
-kan hier een XP 2100+ op (wil niet werken op mn GA7DXR)
ja
-pas de Alpha 8045 koeler zou kunnen, moet je ff informeren.. heb zelf een Igloo op een 1800+ en de temp= 42c CPU en 45c Northbridge

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

K-2SO schreef op 19 september 2002 @ 14:19:
Dan heb ik ook nog een vraagje.
Ik heb er ook een besteld .. gaat hier normaal gesproken een Zalman 6000CU op passen ?
Zou niet weten hoe die eruit ziet :+
Heb zelf een simpel Iglootje, koelt denk ik uistekend en dat voor 22 euro's :P

Ff over je vorige vraag, je weet het al dacht ik maar rev 2.0 is denk het meeste wat verkocht word dacht ik. En die site komt er, speciaal voor de 7VRXP gebruikers en RAID aanhangers....

Wil er een grote database van wetenswaardigheden op een rijtje zetten, voor en nadelen van bios-versies, gebruikers ervaringen etc.etc.
Zo'n forum als dit is leuk maar je zoekt je vaak het ongans en de Gigabyte-site is nou ook al niet bepaald scheutig met info. Vandaar mijn initiatief...

• Smarron

Smarron

The bend

Madrox schreef op 19 september 2002 @ 14:26:
Zodra je in het bios bij Pherificals je Promise-controller op RAID hebt gezet EN je beide schijven aan IDE3 en 4 hangen met de juiste jumper-settings wacht je tot de promise-bios de schijven detecteert en drukt op ctrl-F

Nu kom je in het Raid-Bios configscherm.
Maak je gewenste array aan en reset de pc (word gevraagd als het goed is)

Wat nu zo vervelend is maar niet vermeld word in je Guide is het volgende...
XP kijkt alleen maar naar de diskette voor de RAID-drivers die jij nodig hebt.
Dus die CDrom in je speler word compleet genegeerd.....errug handig..NOT! :(

Wat je dus eerst doet, is vanaf diskette MET cdrom-ondersteuning opstarten, de XP drivers vanaf cdrom kopiereen naar een lege diskette.
Die vind je hier: <jouw cdrom-letter>:\Other\Promise\20276\Ideraid\Driver

kopieer deze inhoud plus de XP map plus inhoud naar je diskette. Let op! alleen de inhoud van de XP-map kopieren zal niet werken.
Oja, nu kan je fdisken alhoewel ik PQmagic van harte aanbeveel. Geen gezeur over GB's en binnen een paar minuten klaar...(wel ff scan errors uitzetten).

Start op met je XP-CD en doe de driverdisk in a:
Druk F6,
Druk E
XP vind drivers....Kies de 20276 Fasttrak XP
OK

XP installeert als alles hiervoor goed gegaan is ;)

Suc6
Thanx, hier heb ik wat aan! Ik ga het denk ik morgen proberen. Nog even een paar vraagjes:
Op de Gigabyte CDRom staan ook Promise drivers, deze moet ik dus niet hebben of had je het juist daarover? Ik heb btw SP1 ingebouwd in mijn Windows XP CD, wellicht zitten daar de nieuwste drivers al op?
In Fdisk zie ik als ik een primaire schijf aan ga maken maar 21GB. Als ik hierna formatteer zie ik alleen 1 schijf van 80GB :?
Ik heb gisteren volgens mij een halve raid-installatie gehad. Ik had gewoon 2 schijven C: en D:, maar in de device manager stond bij disk RAID-O :?

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Smarron schreef op 19 september 2002 @ 15:09:
[...]

Thanx, hier heb ik wat aan! Ik ga het denk ik morgen proberen. Nog even een paar vraagjes:
Op de Gigabyte CDRom staan ook Promise drivers, deze moet ik dus niet hebben of had je het juist daarover? Ik heb btw SP1 ingebouwd in mijn Windows XP CD, wellicht zitten daar de nieuwste drivers al op?
In Fdisk zie ik als ik een primaire schijf aan ga maken maar 21GB. Als ik hierna formatteer zie ik alleen 1 schijf van 80GB :?
Ik heb gisteren volgens mij een halve raid-installatie gehad. Ik had gewoon 2 schijven C: en D:, maar in de device manager stond bij disk RAID-O :?
Ja, die drivers pak je van de Gigabyte-CD
Dat van SP1 zou ik niet op rekenen. iig lukt het altijd met die RAID-drivers van je Gigabyte-CD...dus waarom moeilijk doen :+

De raid aanmaken zou ik van voren af opnieuw doen...

Fdisk - delete partities -ALLES!
Boot (zonder diskette)
Ctrl-f
Maak array aan....
boot (vanaf diskette)
fdisk draaien

ja, en nu komt het... je zegt dat je niet alles te zien krijgt. Maakt niet uit, zeg ik je.
Zie dat je zowiezo meerdere partities aan wilt maken dus doe het volgende...

Maak een ACTIEVE C:\ partitie van bijv 8 GB (mooie grootte voor XP vind ik persoonlijk)
Boot (met XP cd)
doe terwijl je boot de promise-driverdisk in je diskettestation (die heb je toch al klaar liggen, he :7 )

doe F6
doe E
Installeer Promise lite-Fasttrak XP drivers
Xp gaat installeren
volg blablabla.... :+
Als XP erop staat kun je vanuit XP de overige ruimte claimen en indelen.

Voordeel: Het installeert veel sneller zo.... + de overige partities aanmaken gaat vanuit XP veel sneller....

Suc6 !

• Smarron

Smarron

The bend

Nu zijn me nog steeds een aantal dingen niet duidelijk. Moet er in Fdisk 1 schijf te zien zijn of nog 2?

Ik had de drivers van de GigabyteCD gebruikt en kon kiezen tussen de MB en SB (single boot en multiboot?) Promise lite-Fasttrak XP drivers. Als ik deze kies, kon XP later geen schijf vinden en moest ik genoodzaakt op F3 drukken om de installatie te beeindigen ... Dus als ik de post van jou een stukje hierboven goed heb gelezen moet ik er nog wat bijdoen? Een XPmapje? (Ik kan nu niks opzoeken, omdat ik op het werk ben).

Kan ik je misschien via MSN of ICQ contacten? Heb je misschien zin en tijd om het dan even door te lopen?

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
Voor de nieuwste OFFICIELE bios,

Deze bios lost het probleem met de On-Board geluidskaart op !!! _/-\o_ _/-\o_
Topic starter, mischien tijdelijk in de openings post zetten.....

@ your service !

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 16:27
maar dat is weer een beta...wat is er veranderd?
ik kan geen release note's vinden...

mijn systeem.

Verwijderd

mijn probleem met dit board :
Alles werk super met mijn rev2.0 board en xp2100+ als mijn FSb-SW op 100Mhz staat,
zet ik hem op 133Mhz(dus overeenkomt met 2100+,1700 mhz) dan loopt ie bij booten als vast of vage windows xp foutmeldingen.

iemand ervaring hiermede of tips ?

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

damn me topic weg :)

L3p - MK - PV - WP

• Weezer-DC
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 18:49:
mijn probleem met dit board :
Alles werk super met mijn rev2.0 board en xp2100+ als mijn FSb-SW op 100Mhz staat,
zet ik hem op 133Mhz(dus overeenkomt met 2100+,1700 mhz) dan loopt ie bij booten als vast of vage windows xp foutmeldingen.

iemand ervaring hiermede of tips ?
Controleer de tembps in de bios waaneer die op 133 mhz fsb staat !!!
Verder kan ik een schone windows instalatie wel aanraden !! B)

• Weezer-DC
dynax schreef op 19 september 2002 @ 18:41:
maar dat is weer een beta...wat is er veranderd?
ik kan geen release note's vinden...
Klopt, staat nog niet op de site,
heb die via mail van gigabyte ontvangen,
ik en nog iemand anders hebben een mail gestuurd ivm de brakke onboard sound,
toen kreeg ik deze bios en die lost alles op, _/-\o_ _/-\o_
die draait hier perfect, voor spec systeem kijk in me sig

Verwijderd

Ehm, ben dus heel blij met mijn obo bla bla bla ..... :D

Maarre, heb problemen met mijn on-board geluidskaart en moet dus nu mijn bios flashen met die 11.b van Gigabyte. Dan staat er wel wat over in de handleiding, dat Q-flash, maar vind dat erg karig ...

Kan iemand mij in een paar duidelijke, n00b, stappen uitleggen hoe ik mijn bios moet flashen, want dat is het enige op al mijn computerervaring wat ik nog nooit gedaan heb.

Ik heb nu geen zin om mijn mooie systeempje te downen ... :)

Alsvast bedankt ...

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Verwijderd schreef op 19 September 2002 @ 19:32:

Maarre, heb problemen met mijn on-board geluidskaart en moet dus nu mijn bios flashen met die 11.b van Gigabyte. Dan staat er wel wat over in de handleiding, dat Q-flash, maar vind dat erg karig ...

Kan iemand mij in een paar duidelijke, n00b, stappen uitleggen hoe ik mijn bios moet flashen, want dat is het enige op al mijn computerervaring wat ik nog nooit gedaan heb.

Alsvast bedankt ...
je kan het ook doen met de flash util op de cd van gigabyte. Dat is een stuk makkelijker

Multimonitor is relax :P

• Weezer-DC
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 19:32:

Alsvast bedankt ...
Weer een mooie functie van gigabyte, _/-\o_
je doet het volgende,
je slaat die bios op een floppy op,
niet in zip voor hoor !!!!
Je start je systeem opnieuw op,
gaat naar de bios, in de bios druk je op F8,
en kiez je voor load main bios from floppy,
dan ze de files de op de flop staan, je selecteerd de bios er uit,
en voila de bios staat op het bordje !!!!
Veel makelijker dan bv in dos booten enzo !!!

@ your service

• Smarron

Smarron

The bend

Hee, kewl! Das wel easy ja.

Ik heb nu de F4 feilloos draaien, enige redenen waarom ik zou updaten ?

• Weezer-DC
Smarron schreef op 19 september 2002 @ 20:13:
Hee, kewl! Das wel easy ja.

Ik heb nu de F4 feilloos draaien, enige redenen waarom ik zou updaten ?
Tja, er zijn zoveel mensen de de manual niet meer lezen die bij het moederbord zit,
zal maar niks zeggen ;)
Nou euh, als je verder geen problemen hebt, waarom upgrade ???

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 08:29
Ik heb hier ook 2 wd800jb schijven en moest ze op cable select zetten anders kent de raid controllert em niet :)

trouwens wel de via raid performance patch downloaden, anders presteren ze slechter dan 1 losse schijf...

Ander vraagje, kheb nu dat F7 pro bios... zodat ik raid beter in kon stellen (block size 16kb) maar als ik nu naar het standaard bios flash... verandert ie dat dan ook weer terug naar 64 ??

• Vorkie
  • Niet online
Weezer-DC schreef op 19 september 2002 @ 17:21:

@ your service !
Done.

Ik zal het bestand trouwens wel voor jouw uploaden naar mijn eigen webspace... :) scheelt je weer ruimte :)

offtopic:
coole server heb jij, nog ineens een processor of geheugen :D ;)

Verwijderd

11.b staat erop, alles werkt nog beter :D:D

• Weezer-DC
Vorkie schreef op 19 september 2002 @ 21:41:
[...]

Done.

Ik zal het bestand trouwens wel voor jouw uploaden naar mijn eigen webspace... :) scheelt je weer ruimte :)

offtopic:
coole server heb jij, nog ineens een processor of geheugen :D ;)
Server staat ook niet aan hoor,
zou wel heel vet zijn zonder cpu/mem !!!
De website host ik nu maar even op mijn desktop....
De athlon 900 gaat in de als mijn athlon xp 1600 binnen is in de server,
en geheugen heb ik hier al liggen (256 mb) !!!!
Daarom is ftp ook uit,
omdat ik die hd's niet in me desktop zet,
ben bang dat er iets verkeerd gaat....

Verwijderd

Weezer-DC schreef op 19 september 2002 @ 17:21:

@ your service !
Ik heb net deze link geprobeerd, de flashtool werkt bij mij niet (Chip niet herkend), dus maar even de win-flashtool van de gigabyte CD gebruikt en daar deze 11b geflashed. :) WERKT PRIMA. ;) Eindelijk mijn geluid probleem opgelost.

FRIS, HELDER, MOOI, RUSTIG, GEEN KRAAK, GEEN PIEP, NORMAAL GELUID :o

<Suffe IT'er maakt truttig dansje van geluk door de kamer>

Hulde aan _/-\o_ GOT _/-\o_

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

weet iemand verder nog verbereringen in die 11B, behalve geluidsprobleem oplossing?

• Weezer-DC
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 21:44:
11.b staat erop, alles werkt nog beter :D:D
Ik zei het toch :o >:) :o >:)

• Weezer-DC
MeIsTwisted schreef op 19 september 2002 @ 22:15:
weet iemand verder nog verbereringen in die 11B, behalve geluidsprobleem oplossing?
166 FSB ondersteuning....beter in iedergeval
Heb ik ergens gelezen dus ik vertel het alleen

• Weezer-DC
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 22:14:
[...]

Ik heb net deze link geprobeerd, de flashtool werkt bij mij niet (Chip niet herkend), dus maar even de win-flashtool van de gigabyte CD gebruikt en daar deze 11b geflashed. :) WERKT PRIMA. ;) Eindelijk mijn geluid probleem opgelost.

FRIS, HELDER, MOOI, RUSTIG, GEEN KRAAK, GEEN PIEP, NORMAAL GELUID :o

<Suffe IT'er maakt truttig dansje van geluk door de kamer>

Hulde aan _/-\o_ GOT _/-\o_
Graag gedaan hoor :X

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Weezer-DC schreef op 19 september 2002 @ 20:23:
[...]

Tja, er zijn zoveel mensen de de manual niet meer lezen die bij het moederbord zit,
zal maar niks zeggen ;)
Nou euh, als je verder geen problemen hebt, waarom upgrade ???
Hee wheezer.... da's een beta hoor , ben je niet bang voor errors :+

• Weezer-DC
Madrox schreef op 19 september 2002 @ 22:22:
[...]

Hee wheezer.... da's een beta hoor , ben je niet bang voor errors :+
Nee, maar wel bang dat me speakers het begeven,
soms kwammen er toch vage geluiden uit als ik bv afsloot !!!

• Vorkie
  • Niet online
Weezer-DC schreef op 19 september 2002 @ 22:31:
[...]

Nee, maar wel bang dat me speakers het begeven,
soms kwammen er toch vage geluiden uit als ik bv afsloot !!!
Dat noem je windows afsluit geluidje... ja die is eng :+

Verder klopt het wel met die 166FSB ondersteuning, had ik dus gehoort van gigabytemedewerkster.

Dus dit board gaat ook de nieuwe Xp series ondersteunen, alleen zit nu nog in een B status...

Kijk maar goed naar je moederbord. eventueel kan deze zelfs 200Mhz FSB runnen met de goeie settings :)

Afbeeldingslocatie: http://www.kazaalite.nl/~rick/7vrxp.jpg

Daar bij die rooie paint gemaakte pijl

maar er zitten geen switches op, omdat het gewoon automatisch geregelt wordt :)

• Weezer-DC
Vorkie schreef op 19 september 2002 @ 22:50:
[...]

Dat noem je windows afsluit geluidje... ja die is eng :+

LOL, nee het was nog erger !!!

Verder klopt het wel met die 166FSB ondersteuning, had ik dus gehoort van gigabytemedewerkster.

Toch goed gegokt..... :7

Dus dit board gaat ook de nieuwe Xp series ondersteunen, alleen zit nu nog in een B status...

Dat wis ik al vanaf het begin....

Kijk maar goed naar je moederbord. eventueel kan deze zelfs 200Mhz FSB runnen met de goeie settings :)

Dat zou wel mooi zijn,
WTF ik maakte me kast open en ik zie wat je bedoeld,
onder de ruimte waar die switch zou moeten komen staat een MOOI lijstje !!!

maar er zitten geen switches op, omdat het gewoon automatisch geregelt wordt :)

Dat vind ik eigelijk wel jamaar :|
/\ /\ /\ /\ /\ /\ /\
-- -- -- -- -- -- --

• Weezer-DC
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~pijl0188/shared/images/gigabyte-7vrxp-fsb.jpg

Was ik http:// vergeten, dom, dom, dom

Hier is te zien dat 200 fsb ook wel word ondersteund in de toekomst

• Vorkie
  • Niet online
Weezer-DC schreef op 19 september 2002 @ 23:45:
afbeelding]

Hier is te zien dat 200 fsb ook wel word ondersteund in de toekomst
daz makkelijker jah ;)
Ik heb trouwens ook een vaag vermoeden dat ze daarom ook een NB_Fan aansluiting hebben gemaakt, voor als je die snelheden wilt bereiken, dat je dan een Nb_fan erop aan kan sluiten

Ik vind dit bordje zeer compleet eigenlijk, enigste wat ik toevallig ineens miste is de Firewire, maar dat was gelukkig 1 malig en we hebben altijd USb2.0 nog, wat ook zeer snel gaat.

Verder is de Onboardchip voor de Memorycard reader e.d ook zeer praktisch, want ik heb hem sinds eergisteren in gebruik en werkt goed :)

Dat je de raid om kan zetten naar Ata is ook handig, vooral als je van veel diskspace houd, maar toch liever aparte Hd's erin wilt hebben

Verder is dat Dual Bios een handig dingetje :)

Problemen, geen, altans, niet dat ik tegen ben gekomen,

Ik draai nog steeds op bios f4 en heb ook revisie 1.1, maar hij is volkomen stabiel met een Geforce 4 ti4600 en een ati radeon 8500 en een Ati 9700, dus ik ben _/-\o_ over dit moederbord :)

Zie voor jezelf

weird same regel... en bij mij wel, bij jouw niet :o

Yo slimpie

[ img]http://home.planet.nl/~pijl0188/shared/images/gigabyte-7vrxp-fsb.jpg[/img]

zonder die spatie in de eerste ;)

offtopic:
geen msn oid aanstaan?

• Weezer-DC
Vorkie schreef op 19 September 2002 @ 23:48:
[...]

daz makkelijker jah ;)
Ik heb trouwens ook een vaag vermoeden dat ze daarom ook een NB_Fan aansluiting hebben gemaakt, voor als je die snelheden wilt bereiken, dat je dan een Nb_fan erop aan kan sluiten

Ik vind dit bordje zeer compleet eigenlijk, enigste wat ik toevallig ineens miste is de Firewire, maar dat was gelukkig 1 malig en we hebben altijd USb2.0 nog, wat ook zeer snel gaat.

Verder is de Onboardchip voor de Memorycard reader e.d ook zeer praktisch, want ik heb hem sinds eergisteren in gebruik en werkt goed :)

Dat je de raid om kan zetten naar Ata is ook handig, vooral als je van veel diskspace houd, maar toch liever aparte Hd's erin wilt hebben

Problemen, geen, altans, niet dat ik tegen ben gekomen,

Ik draai nog steeds op bios f4 en heb ook revisie 1.1, maar hij is volkomen stabiel met een Geforce 4 ti4600 en een ati radeon 8500 en een Ati 9700, dus ik ben _/-\o_ over dit moederbord :)

Zie voor jezelf

weird same regel... en bij mij wel, bij jouw niet :o
Wie niet !!!!

En dat van die nb_fan aansluiting,
dat d8 ik dus ook al !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
nou dat updaten kan belangrijk zijn voor een goede werking,maar als het goed draaid....
ik doe het zelf wel altijd,maar geen beta's zonder release note's.
ik wacht ff tot de bios f11 op de website staat van gigabyte.

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
stom,stom,stom,verkeerde pagina...

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
dynax schreef op 20 september 2002 @ 00:41:
nou dat updaten kan belangrijk zijn voor een goede werking,maar als het goed draaid....
ik doe het zelf wel altijd,maar geen beta's zonder release note's.
ik wacht ff tot de bios f11 op de website staat van gigabyte.
dynax schreef op 20 september 2002 @ 00:42:
stom,stom,stom,verkeerde pagina...
pst hier hebben wij een edit knop voor ;)

Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
misschien ook stom dat ik het vraag,maar waar staat die nb_fan nu voor??
2 pins is ie....
ja sorry ik ben een beetje achtergebleven de laatste jaren....

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
dynax schreef op 20 september 2002 @ 00:48:
2 pins is ie....
Die staat voor nordbridge Fan. voor dat oranje blokje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
dynax schreef op 20 september 2002 @ 00:48:
2 pins is ie....
Als straks je fsb op 200 mhz kan instellen word je chipset nogal heet,
en dan kan je daar in fan daar op aansluiten, die je op je chipset zet en dan word ie niet zo heet

Is die netrunner me weer voor,
mij stieken afleiden op msn heeeeee })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

owww...die NB ;+

Heb ik nog een wreed fannetje voor. Die was goed genoeg als GF3 Ti200 killer (zat zo'n alphablok op met deze fan) dus zal es kieken hoe cool die mijn NB houd ;)

en dan 200+ FSB !!! Tjakka :P :9 8)7 :9~ :P >:)

update: De cijfers voor 64kb stripe staan, ga nu ff de boel opnieuw opzetten en een andere blocksize testen.....laterz duuudes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
o jee dat ik daar zelf niet achter kwam....
maar in ieder geval allemaal bedankt.....
jammer dat er geen fan met sensor op kan....als eenmaal het mobo op 200mhz fsb draaid,en hij word heet....
en de fan valt uit.....
wat dan??

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
dynax schreef op 20 september 2002 @ 01:22:
o jee dat ik daar zelf niet achter kwam....
maar in ieder geval allemaal bedankt.....
jammer dat er geen fan met sensor op kan....als eenmaal het mobo op 200mhz fsb draaid,en hij word heet....
en de fan valt uit.....
wat dan??
Dan koop je een 40x40 mm fan en sluit die op een fan aansluiting aan met sensor ondersteuning !!!!!!

:X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
Madrox schreef op 20 september 2002 @ 01:12:
owww...die NB ;+

Heb ik nog een wreed fannetje voor. Die was goed genoeg als GF3 Ti200 killer (zat zo'n alphablok op met deze fan) dus zal es kieken hoe cool die mijn NB houd ;)

en dan 200+ FSB !!! Tjakka :P :9 8)7 :9~ :P >:)

update: De cijfers voor 64kb stripe staan, ga nu ff de boel opnieuw opzetten en een andere blocksize testen.....laterz duuudes ;)
200 mhz fsb, zekerzzz chill lekker oc straks,
zie het al voor me in Die-Hard Overclocking & Cooling,
Het grote GigaByte 7VRXP Overclocking topic :9~ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
Weezer-DC schreef op 20 september 2002 @ 01:24:
[...]

Dan koop je een 40x40 mm fan en sluit die op een fan aansluiting aan met sensor ondersteuning !!!!!!

:X :X
dat zou ik wel willen,maar een nadeel van dit mobo is dat er maar 1 casefan aansluiting op zit....op mijn oude asus cusl2-c zaten er 2 op.
dus die vlieger gaat niet op.
natuurlijk zijn er ook andere mogelijkheden,maar ik bedoel eigenlijk of ie niet doorfikt bij uitval..... :X

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
dynax schreef op 20 september 2002 @ 01:39:
[...]

dat zou ik wel willen,maar een nadeel van dit mobo is dat er maar 1 casefan aansluiting op zit....op mijn oude asus cusl2-c zaten er 2 op.
dus die vlieger gaat niet op.
natuurlijk zijn er ook andere mogelijkheden,maar ik bedoel eigenlijk of ie niet doorfikt bij uitval..... :X
Tja, dan moet je niet overclocken heee !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
Weezer-DC schreef op 20 september 2002 @ 01:42:
[...]

Tja, dan moet je niet overclocken heee !!!!
oke,nog een keer.....kan die zonder koeler gewoon op 200mhz draaien...
geen koeler verplicht? 8)7

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
dynax schreef op 20 september 2002 @ 01:52:
[...]

oke,nog een keer.....kan die zonder koeler gewoon op 200mhz draaien...
geen koeler verplicht? 8)7
Lijkt me niet, meestal zo bij overclocken.....
Maar 200 mhz is toch nog niet aan de orde,
pas als je een 166 mhz fsb athlon heb,
anders heb je geen fan maar een waterkoeling nodig

Ik ga slapen,
zzzzzzzzzzzzzzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
nou tegen die tijd probeer ik het wel...
ik zal mijn vinger dan er eens tegenaan houden ....

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Hmm, ik ben er nog steeds niet uit hoe ik mijn raid voor elkaar moet krijgen. :(

Iemand zin en tijd om mij even snel te helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
Smarron schreef op 20 september 2002 @ 18:06:
Hmm, ik ben er nog steeds niet uit hoe ik mijn raid voor elkaar moet krijgen. :(

Iemand zin en tijd om mij even snel te helpen?
Wel zin, maar weet niks van raid...
Mischien kan ik je helpen,
wat is het probleem ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
zijn der aparte koelers voor die northbridge of valt daar gewoon op een of andere manier een 40x40 fannetje op te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
GigayByte k1x (_|_) !!! :)

Echt gave moederborden maken ze. :9~

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
KeRsTmAnNeKe schreef op 20 september 2002 @ 21:05:
zijn der aparte koelers voor die northbridge of valt daar gewoon op een of andere manier een 40x40 fannetje op te zetten ?
Je kan gewoon een fanetje er op schroeven,
of het koelblok er af halen, en dan een bleu orb achtig koeler erop zetten,
zelf zou ik alleen geen bleu erb erop zetten hoor,
maakt namelijk nagal lawaai....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op 20 september 2002 @ 21:05:
Ja hoor die kan je gewoon kopen in verschillende shops ;)

Eventueel kan je kijken in de Pricewatch Van Tweakers.net om te kijken welke winkels de Fans verkopen en dan eventueel mailen naar de winkel of de aansluiting correct is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Weezer-DC schreef op 20 september 2002 @ 19:24:
[...]

Wel zin, maar weet niks van raid...
Mischien kan ik je helpen,
wat is het probleem ?????
Hij weet niks van fdisk ;)
Afijn, morgenavond help ik hem wel. Voor je het weet strooit die met RAID-benches...hij heeft 2 WD's 8Mb cache ;)

• Weezer-DC
Madrox schreef op 20 september 2002 @ 23:09:
[...]

Afijn, morgenavond help ik hem wel. Voor je het weet strooit die met RAID-benches...hij heeft 2 WD's 8Mb cache ;)
Watte, en ik maar trost zijn op mijn ibm 7200 RPM 80 gb..... :'(

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Weezer-DC schreef op 21 september 2002 @ 00:13:
[...]

Watte, en ik maar trost zijn op mijn ibm 7200 RPM 80 gb..... :'(
1 tje maarrrr >:) :+ }:O

• Weezer-DC
GGGGGGGGGGGGGRRRRRRRRRRRRRRRRRR |:( |:( |:( |:( 8)7 8)7 8)7
By the way is de eerste keer ziens lange tijd dat ik om 9 uur op ben,
me AMD Athlon XP 1600 + komt (waarschijnlijk) vandaag,
en geen grapjes maken !!!

Verwijderd

Hmmmm ik krijg de onboard soduncard neit aan de praat, ik heb de 1.1 versie. Het draait onder windows xp. Iemand dit probleem ook gehad?

[edit]
ff die flashtool proberen
[edit]

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Weet iemand toevallig of je ook in de bios van je raid controller kan komen zodat de controller niet telkens naar de HDD's hoeft te zoeken.
Kan ik ze even manueel instellen ipv AUTO detecten

>Systeemspecs<

• Weezer-DC
Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 11:47:
Hmmmm ik krijg de onboard soduncard neit aan de praat, ik heb de 1.1 versie. Het draait onder windows xp. Iemand dit probleem ook gehad?

[edit]
ff die flashtool proberen
[edit]
GigaByte 7VRXP Bios F11B + Flash Tool

Staat ook in dit topic !!!!!

• Weezer-DC
Nimrod|IA schreef op 21 september 2002 @ 13:58:
Weet iemand toevallig of je ook in de bios van je raid controller kan komen zodat de controller niet telkens naar de HDD's hoeft te zoeken.
Kan ik ze even manueel instellen ipv AUTO detecten
Je kan ATA/RAID/DISABLE kiezen !!!
En hij zoekt automatisch,
kan dus niet zelf de spullen instellen!!!

By the way, mijn 200ste (tech) post >:) :P

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

ik draai raid 0. maar nu ik die promise controller heb ingeschakeld duurt het opstarten zo lang, omdat hij behoorlijk lang zoekt naar mijn schijven. Is dit sneller te maken?

• Weezer-DC
MeIsTwisted schreef op 21 september 2002 @ 14:50:
ik draai raid 0. maar nu ik die promise controller heb ingeschakeld duurt het opstarten zo lang, omdat hij behoorlijk lang zoekt naar mijn schijven. Is dit sneller te maken?
Helaas niet mogelijke !!!
Weet namelijk goed wat je bedoelt !

• Weezer-DC
MeIsTwisted schreef op 21 september 2002 @ 14:50:
Helaas niet mogelijke :( :( !!!
Is volgens mij met geen een RAID/ATA chip mogelijk !

• K-2SO
Yezz, ik hebbum ook .. vanavond/morgen inbouwen, dan komt m'n nieuwe proc. :P

• Weezer-DC
K-2SO schreef op 21 september 2002 @ 14:58:
Yezz, ik hebbum ook .. vanavond/morgen inbouwen, dan komt m'n nieuwe proc. :P
GEFELICITEERD :)
Ik heb hem nu draaien met een Athlon 900....
Vandaag zou me Athlon XP 1600 komen,
helaas niet gebeurd :'( :'(
Dan maandag maar weer vroeg opstaan... 8)7

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:19

tweakerbee

dus..?

Weezer-DC schreef op 21 september 2002 @ 14:57:
[...]

Op mijn KT7-RAID kan het idd ook niet. Niet dat het echt uitmaakt, want hij moet ook m'n SCSI controller nog afzoeken op schijven }>

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Woohoo heb hem besteld :*) waarschijnlijk maandag binnen

Nu nog even een goede proc erbij bestellen. Zat te denken aan een XP 2200+ maar weet het nog niet zeker (iemand tips ofzo?)

Sorry maar moest ff mn blijdschap uiten B)

• Weezer-DC
Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 15:40:
Woohoo heb hem besteld :*) waarschijnlijk maandag binnen

Nu nog even een goede proc erbij bestellen. Zat te denken aan een XP 2200+ maar weet het nog niet zeker (iemand tips ofzo?)

Sorry maar moest ff mn blijdschap uiten B)
Ook gefeliciteerd :) !!!

Ik zou (ALS IK HET GELD HAD) voor een AMD Athlon XP 2000,
en Samsung DDR333 MHZ geheugen, 512 MB !!!
Dit is volgens mij de beste prijs/kwaliteits verhouding !!!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

beste prijs/prestatie ?

XP 1800+ ipv 2000
zoveel winst boek je niet met die 2000+ ten opzichte van de meerprijs ...

Godver, nog mijn Radeon niet binnen GGGGRRrrr :(
sorry, Wheezer. Wou je niet stangen :+
Heb zelf maar 2 x IBM 27gigs ata66 ;(
maar niet getreurt, over een maandje of 2 een vetter SCSI-raid controller + 2 cheetah's :7

• Weezer-DC
Madrox schreef op 21 september 2002 @ 20:16:
beste prijs/prestatie ?

XP 1800+ ipv 2000
zoveel winst boek je niet met die 2000+ ten opzichte van de meerprijs ...

Godver, nog mijn Radeon niet binnen GGGGRRrrr :(
sorry, Wheezer. Wou je niet stangen :+
Heb zelf maar 2 x IBM 27gigs ata66 ;(
maar niet getreurt, over een maandje of 2 een vetter SCSI-raid controller + 2 cheetah's :7
Ik zal het even voor je uitleggen,
voor hem en mij is een een AMD Athlon XP 2200 duurdere,
mischien dat jij ze gratis krijgt bij je boodschappen ofzo....
[b]Zat te denken aan een XP 2200+ maar weet het nog niet zeker (iemand tips ofzo?) [/b}

Gelukkig ben ik niet de enige die dit weekend pech heeft,
alhoewel, the hight is still young >:)

Eerst zien dan geloven :+

By the way, het is Weezer(-DC)

• KeRsTmAnNeKe
Madrox schreef op 20 september 2002 @ 23:09:
[...]

ik ook... en ik haal maar ong 38/80 write/read... das met 16kb blocksize, zowel fat32 als ntfs en met de via patch installed... die andere van george nogwattes maakte et erger...

zonder patch enzow... haal je minder dan 1 schijf zou halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
hmz kwam vandaag iemand naar me toe met wat nieuwe dingen die het bij hem niet deden van AMD e.d DDR geheugen enzow

Toch leuk een 2200+ erbij en 3x512Mb pc2700 333.. :| beetje raar, maarja, hij hoefde het niet, hij wou intel... terwijl het dus nalang nadenkendus gewoon aan zijn :o 200 watt voeding lag... :|
Maarja ik ben weer wat rijker qua processors en geheugen. past mooi in me 2de syteem :d

en ja, het werkt goed, ik zeg het hier omdat dit dus in die gigabyte gaat zitten :) me 2de dan..

Deze is al full ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
Vorkie schreef op 22 september 2002 @ 00:06:
hmz kwam vandaag iemand naar me toe met wat nieuwe dingen die het bij hem niet deden van AMD e.d DDR geheugen enzow

Toch leuk een 2200+ erbij en 3x512Mb pc2700 333.. :| beetje raar, maarja, hij hoefde het niet, hij wou intel... terwijl het dus nalang nadenkendus gewoon aan zijn :o 200 watt voeding lag... :|
Maarja ik ben weer wat rijker qua processors en geheugen. past mooi in me 2de syteem :d

en ja, het werkt goed, ik zeg het hier omdat dit dus in die gigabyte gaat zitten :) me 2de dan..

Deze is al full ongeveer
Hier kom ik later nog wel op terug,
ff uitjanken hoor 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( ;( ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Rotflmao B) 8) B) :+ :)

als dat degene is wie ik denk dat het is dan..... :+ O-) 8)7 >:) :P :9 :o :+ 8)

Update: heb nu 4 blocksize getest, nog een stuk of 4 te gaan. Straks allemaal uitgebreid uit te doeken gedaan op de nieuwe site, Super-G ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu echt ff flink te denken welke cpu ik ik in dit boordje (met DDR333 Geheugen :9) zal duwen. Maar volgens jullie zou de XP 2000+ de beste zijn voor dit boord?

Ik hoop dat iemand me even wat duidelijkheid kan geven want ik weet het echt niet meer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Weezer-DC schreef op 21 september 2002 @ 14:57:
[...]

Hmmmm.

Is wel kut want dat auto detecten duurt zo lang. Opstarten met xp duurt nu 2x zo lang als eerst.

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA

Nimrod|IA

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 14:30:
Ik zit nu echt ff flink te denken welke cpu ik ik in dit boordje (met DDR333 Geheugen :9) zal duwen. Maar volgens jullie zou de XP 2000+ de beste zijn voor dit boord?

Ik hoop dat iemand me even wat duidelijkheid kan geven want ik weet het echt niet meer :/
Ik zou gewoon voor de 2000+ gaan. Prijstechisch best goed.
Heb hem er ook op en weinig probs. Behalve met die bios dan en agp 4x :(

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 14:30:

Tuurlijk is een AMD Athlon XP 2600+ sneller en beter !!!
Maar de prijs die je voor de extra snelheid betaald is niet echt optimaal !!!
Ik zeg alleen dat prijs/prestatie beter een AMD Athlon XP 2000 kan pakken !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
Nimrod|IA schreef op 22 september 2002 @ 15:36:
[...]

Ik zou gewoon voor de 2000+ gaan. Prijstechisch best goed.
Heb hem er ook op en weinig probs. Behalve met die bios dan en agp 4x :(
Waarom zou je bv 8x AGP willen voor een Hercules 3D Prophet SE ????
En die bios is toch goed,
pak anders een gemodden bios !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
Nimrod|IA schreef op 22 september 2002 @ 15:32:
[...]

Hmmmm.

Is wel kut want dat auto detecten duurt zo lang. Opstarten met xp duurt nu 2x zo lang als eerst.
Maar ik hoef toch maar 1 mischien 2 keer per dag op te straten !!!!
So whats the problem ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Weezer-DC schreef op 22 september 2002 @ 16:33:
[...]

Maar ik hoef toch maar 1 mischien 2 keer per dag op te straten !!!!
So whats the problem ??
Zoveel? me pc moet blij zijn als ik hem eens uitzet of herstart, nooit zin in, maar bios f4 is een aanrader... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
Vorkie schreef op 22 september 2002 @ 16:35:
[...]

Zoveel? me pc moet blij zijn als ik hem eens uitzet of herstart, nooit zin in, maar bios f4 is een aanrader... :)
Jaja, maar ik heb geen 1,5 GB aan geheugen,
geen AMD Athlon XP 8000 !!!!

En bios 11b dat is pas een aanrader !!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Weezer-DC schreef op 22 september 2002 @ 16:39:
[...]

Jaja, maar ik heb geen 1,5 GB aan geheugen,
geen AMD Athlon XP 8000 !!!!

En bios 11b dat is pas een aanrader !!!!!!!
bestaat dan een Xp 8000? :+

11b heb ik draaien op die andere, ook geen last van eerlijk gezegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
Vorkie schreef op 22 september 2002 @ 16:40:
[...]

bestaat dan een Xp 8000? :+

11b heb ik draaien op die andere, ook geen last van eerlijk gezegt :)
Mischien in het leger,
maar het was maar een voorbeeld van hoe relax pctje je hebt !!!
En dan zo klagen (gister) !!!

11B rulez gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
Bord zit erin, draait retestabiel !! Voor specs zie m'n sig ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Zo, ik heb eindelijk RAID0 draaien. Het heeft even geduurd, maar met dikke hulp van Madrox _/-\o_ is het dan toch gelukt.

Hier wat benches:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.angenois/BenchSiSoft.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.angenois/BenchAtto.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.angenois/BenchHDtach.jpg

Ziet het er een beetje goed uit zo? Ik heb nu de F7 bios draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Smarron schreef op 23 september 2002 @ 11:53:
Zo, ik heb eindelijk RAID0 draaien. Het heeft even geduurd, maar met dikke hulp van Madrox _/-\o_ is het dan toch gelukt.

Hier wat benches:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet het er een beetje goed uit zo? Ik heb nu de F7 bios draaien.
wat voor hd's hebbie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met dit moederboord en dan de revisie 1.1. Het schijnt dat dit mobootje niet het goeie voltage voor een Gforce 4 kan leveren, wat bij mij resulteert in vastlopers tijdens spellen. Heeft iemand anders daar ook last van? Had op hardwareinfo hierover bericht van gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Check me sig. Maar heb 2x 80GB Western Digital's 8MB cache.
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 12:30:
Ik heb een probleem met dit moederboord en dan de revisie 1.1. Het schijnt dat dit mobootje niet het goeie voltage voor een Gforce 4 kan leveren, wat bij mij resulteert in vastlopers tijdens spellen. Heeft iemand anders daar ook last van? Had op hardwareinfo hierover bericht van gehad
Ik heb ook een rev 1.1 maar geen enkel probleem gehad met mijn Ti4400. Misschien heb ik gewoon geluk gehad. Je kan je AGP voltage iets hoger zetten wellicht. Welke bios draai je ?

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.