• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:19

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Hoi,

Allereerst wil ik zeggen dat ik goedkeuring heb gekregen voor dit topic.

Ik zou graag dit topic willen gebruiken voor de mensen die een Sony digicam hebben, en graag de opties/trucjes enzo willen delen.

Denk dan bv, aan. trucks voor foto's nemen. (hoe kan je bv het sony-gras ontwijken?).
Waar zijn welke opties voor.

Ik hoop dat er een beetje animo voor is.

Zelf heb ik een Sony DSC-P31. Die heb ik nu ongeveer 2weken, en ik leer em al een beetje kennen.

Laat ik zelf met een vraag beginnen, en die is als volgt.
Wanneer kan je het beste de SCN functie gebruiken ?

Uiteraard, mag je foto's posten (liefst niet te groot, als je ze wel originele grote wil laten, post dan een url )

Ik hoop dat iedereen een beetje plezier heeft in dit topic, en iedereen mekaar kan helpen.!

Veel plezier!.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Je kunt de SCN functie het beste gebruiken als je foto's maakt die onder die categorie vallen.
Bijvoorbeeld een foto 's avonds van mensen, met flits, waarbij je ook nog de achtergrond wilt kunnen zien. Als je normaal een foto met flits zou maken zie je allen de fel belichte mensen en geen achtergrond, gebruik je scene, dan belicht ie hem wat langer en staat ineens de achtergrond er ook op. Ik heb het al wel gebruikt, en het werkt, maar je moet dan wel de camera erg stil houden.

Verwijderd

He perfect zo'n topic voor Sony Digicams! Ga ik zeker gebruiken ;)

Ik gebruik voor nachtshots de functie Twilight bij Scene selection. Bij gebruik van deze instelling hoef ik zelf niet te prutsen met de sluitertijd/diafragma (kan ik op mijn camera ook allemaal handmatig instellen, maarjah, waarom moeilijk doen als er een goede automatische stand op zit he? ). De foto's komen op deze stand er perfect uit :P

Daarnaast merk ik van de scene selection landscape niet zo veel; deze gebruik ik eigenlijk ook nooit, ik stel vaak zelf in hoe de foto's het beste worden (handmatig; dit zit toch niet op P series?).

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 15:34:
He perfect zo'n topic voor Sony Digicams! Ga ik zeker gebruiken ;)

Ik gebruik voor nachtshots de functie Twilight bij Scene selection. Bij gebruik van deze instelling hoef ik zelf niet te prutsen met de sluitertijd/diafragma (kan ik op mijn camera ook allemaal handmatig instellen, maarjah, waarom moeilijk doen als er een goede automatische stand op zit he? ). De foto's komen op deze stand er perfect uit :P

Daarnaast merk ik van de scene selection landscape niet zo veel; deze gebruik ik eigenlijk ook nooit, ik stel vaak zelf in hoe de foto's het beste worden (handmatig; dit zit toch niet op P series?).
Ik kan op mijn P31 ook van alles zelf instellen!.

* Focus
* WB (White Balance)
* ISO
* EV

Verwijderd

Alfa_33 schreef op 19 september 2002 @ 17:36:
[...]

Ik kan op mijn P31 ook van alles zelf instellen!.

* Focus
* WB (White Balance)
* ISO
* EV
Ik bedoel handmatig de diafragma en sluitertijd instellen: bijv. voor een snel object kan ik sluitertijd 1/1000 sec kiezen om iets te bevriezen, maar ook een lange sluitertijd (kan dit dus allemaal zelf aangeven. Daarnaast ook handmatige diafragma (dus ook waardes zelf kiezen). Bij die P series is dit toch allemaal automatisch?

TIP: Sony Cams willen soms nogwel eens kleuren overdreven laten tonen (bijv. rood erg rood, of groen gras, lelijjk groen gras). DIt is te verhelpen door je EV op -1 te zetten: kleuren waar ik blij van wordt en niet kleuren waar Sony blij van wordt
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01
Ik ben een trotse bezitter van een sony P9 en wil ik wil jullie nu al bedanken voor al wat handige tips! _/-\o_

En nu maar hopen dat deze topic lekker groot word :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 23:35:
[...]
TIP: Sony Cams willen soms nogwel eens kleuren overdreven laten tonen (bijv. rood erg rood, of groen gras, lelijjk groen gras). DIt is te verhelpen door je EV op -1 te zetten: kleuren waar ik blij van wordt en niet kleuren waar Sony blij van wordt
THX!, ik ga het zeer binnenkort ff proberen!..
Maar moet je die dan altijd op -1 laten staan of alleen als je gras (oid groens) gaat fotograferen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 23:35:
[...]

Krijg je dan niet dat het geheel weer wat aan de donkere kant wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korakal schreef op 20 september 2002 @ 17:44:
[...]
Krijg je dan niet dat het geheel weer wat aan de donkere kant wordt?
Indien ik de kleuren te "overdreven" vind (zoals buiten met zon op gras, waarbij gras er erg groen uit kan zien) zet ik hem op -1. Op mijn camera komt het trouwens niet vaak voor dat iets overdreven is, dus vandaar dit voorbeeld waar het dus wel voor komt.
Indien de foto te donker zou worden, stel ik handmatig altijd de diafragma is (op P niet mogelijk). Wat je wel kan doen is dan spelen met de white balance (puche, ook een optie die staat bij indoor en outdoor), waardoor de foto alsnog goed van kleur wordt, en dan ook werkelijke kleuren krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik ook een vraagje aan S70, S75 en S85 Sony Digicam gebruikers: heeft een van jullie ervaring met een telelens? Ik denk er nog altijd over om er een aan te schaffen, maar weet niet precies welke ik het best kan nemen, en hoe de kwaliteit van de foto's wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 19:24:
Zelf heb ik ook een vraagje aan S70, S75 en S85 Sony Digicam gebruikers: heeft een van jullie ervaring met een telelens? Ik denk er nog altijd over om er een aan te schaffen, maar weet niet precies welke ik het best kan nemen, en hoe de kwaliteit van de foto's wordt.
sorry, daar kan ik je niet mee helpen, helaas geen ervaring mee :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[
Ow dat is me nog niet opgevallen met mijn (lowbudget) DSC P20 maar owke ik zal ff kijken of het verschil maakt...

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 23:46:
[...]

Ow dat is me nog niet opgevallen met mijn (lowbudget) DSC P20 maar owke ik zal ff kijken of het verschil maakt...
Ik heb een P31, en soms merk ik et wel. Zoals bij deze foto :P
Het heeft echt met de lichtinval te maken, soms wel soms niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/DSC00062.jpg

Het is niet dat daarom Sony kut is ofzo (beetje photoshop doet wonderen).
Maar ik was afgelopen weekend op Spettacolo (Alfa Romeo weeken op TT Assen), samen met een paar vrienden (van GoT). En 1 daarvan heeft een Kodak DX3900 en zie deze foto.
Het ziet eruit alsof dat oranje nep is! (ja, het was echte tape :P )

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Afbeelding%20015.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Afbeelding%20017.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Afbeelding%20018.jpg

Verwijderd

Alfa_33 schreef op 21 september 2002 @ 00:58:
[...]

[afbeelding]

Maar ik was afgelopen weekend op Spettacolo (Alfa Romeo weeken op TT Assen), samen met een paar vrienden (van GoT). En 1 daarvan heeft een Kodak DX3900 en zie deze foto.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die Sony foto van jou is inderdaad een voorbeeld van een overdreven kleur groen die de Sony camera's kunnen geven. Op zo'n moment stel ik dus alles handmatig in, of zet dus gewoon die Ev op -1 en probleem opgelost.
Tja, die onderste foto's gemaakt met die kodak van de auto ziet dat tape er wel erg nep uit (net geedit ofzo), dit heb ik nog nooit gehad met mijn Sony cam.
Misschien hebben velen wel kritiek op Sony camera's qua velle kleuren die deze soms kan geven, maargoed elke camera heeft wel weer zo zijn minpunten. En tenslotte ligt het er ook aan welke persoon de camera gebruikt: als je altijd alles automatisch doet met een sony cam, zijn je foto's werkelijk te onderscheiden dan van iemands Sony cam die er wel goed mee overweg kan..

• Korakal

Korakal

Up up up!

Alfa_33 schreef op 21 september 2002 @ 00:58:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het lukt me inderdaad af en toe bij toeval wel eens om het gras wat minder Sonygroen te krijgen, maar ik ga 'm zeker eens op EV-1 proberen!
Enneh... dat oranje... schijnt een beetje een Kodak probleem te zijn. Ik ken 3 mensen met verschillende Kodaks die dat ook hebben. Nikon trouwens ook met de lagere modellen lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Korakal schreef op 21 september 2002 @ 20:56:
[...]

Het lukt me inderdaad af en toe bij toeval wel eens om het gras wat minder Sonygroen te krijgen, maar ik ga 'm zeker eens op EV-1 proberen!
Enneh... dat oranje... schijnt een beetje een Kodak probleem te zijn. Ik ken 3 mensen met verschillende Kodaks die dat ook hebben. Nikon trouwens ook met de lagere modellen lijkt het.
Het is vandaag mooi weer, en ik ga vandaag de -1v optie maar eens uitproberen. (de zon schijn nu ook).
Ik zal meerdere foto's maken gewoon op 0v en -1v en +1v en dan kijken wat voor verschil er dan inzit.

Ill keep you informed.! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Ik wil graag nog even wat toevoegen van het DSC-F717 Topic.
KrL schreef op 09 September 2002 @ 12:09:
[...]

Sony Cybershot DSC-F717

Afbeeldingslocatie: http://news.sel.sony.com/pressroom/digitalimages/images/2002/60/88/126088.jpg

Verwacht: Oktober 2002
Adviesprijs: $1000 vs €1300

Sony:
Sony.com press release
Sony.de press release

(P)reviews:
DPreview Sony DSC-F717 Preview
Imaging Resource Sony Cyber-shot DSC-F717 Digital Camera Review
DCRP First Look: Sony Cyber-shot DSC-F717
Steves Digicams - Sony Cyber-shot DSC-F717 - User Review

Eigenschappen en verbeteringen t.o.v. voorganger (de F707):
-5.0 megapixels
-Carl Zeiss Lens met 5x optische zoom
-Hotshoe voor het aansluiten van externe flitsers van andere merken
-Focusring doet dienst als zoomring in AF mode
-Doet bijna 2 keer zo lang met accu in record als playback mode (respectievelijk bijna 4 en 9 uur)
-Live histogram in record en playback mode
-5 punts selecteerbare AF
-Extra witbalans settings toegevoegd
-Verbeterde automatische witbalans en kleuren
-USB 2.0 aansluiting
-ISO 800 toegevoegd
-1/2000 s shutterspeed mogelijk
-Lengte van filmpjes slechts gelimiteerd door grootte van memory stick

Ben vast nog een heleboel vergeten maar ben zelf in ieder geval laaiend enthousiast.. Was van plan deze week de F707 aan te schaffen maar zag net op tijd de berichten over de F717.. Zal er wel even op moeten wachten maar is IMHO zeker de moeite waard.. Hoop dat ie een beetje snel in Europa te krijgen is.. De F707 liet geloof ik nogal even op zich wachten.. Weet iemand welke zaken in NL snel zijn met nieuwe modellen van Sony ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Goed ik heb de pics geschoten, en idd het "Sony gras" (zal ik op dat woord een

Hier de pix

0 EV

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa.is-open.com/Alfa_33/Sonytopic/DSC00706.jpg

-1 EV

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa.is-open.com/Alfa_33/Sonytopic/DSC00707.jpg

-2 EV

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa.is-open.com/Alfa_33/Sonytopic/DSC00708.jpg

En toen de andere kant ook maar eens getest.

+1 EV

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa.is-open.com/Alfa_33/Sonytopic/DSC00709.jpg

+2 EV

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa.is-open.com/Alfa_33/Sonytopic/DSC00710.jpg

Nog een paar andere pics.

0 EV

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa.is-open.com/Alfa_33/Sonytopic/DSC00711.jpg

-1 EV

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa.is-open.com/Alfa_33/Sonytopic/DSC00712.jpg

-2 EV

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa.is-open.com/Alfa_33/Sonytopic/DSC00713.jpg

+1 EV

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa.is-open.com/Alfa_33/Sonytopic/DSC00714.jpg

+2 EV

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa.is-open.com/Alfa_33/Sonytopic/DSC00715.jpg

Ik heb overigens nog nooit met deze optie gespeeld, ik heb hem altijd standaard op 0 EV staan. Wanneer gebruik je nou deze optie ? (en wanneer weet je wanneer je hem moet toepassen ?).
De pics zijn geresized van 1600x1072 (3:2, heb ik em altijd op staan is wel makkelijk kan ik ze zo opsturen naar de H*m*), naar 640x***.

Nog even een vraag, welke pic vindt jij de beste ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfa_33 schreef op 04 oktober 2002 @ 15:36:
Goed ik heb de pics geschoten, en idd het "Sony gras" (zal ik op dat woord een

Hier de pixs:

Zie boven

Ik heb overigens nog nooit met deze optie gespeeld, ik heb hem altijd standaard op 0 EV staan. Wanneer gebruik je nou deze optie ? (en wanneer weet je wanneer je hem moet toepassen ?).
De pics zijn geresized van 1600x1072 (3:2, heb ik em altijd op staan is wel makkelijk kan ik ze zo opsturen naar de H*m*), naar 640x***.

Nog even een vraag, welke pic vindt jij de beste ?
Zoals ik boven al beschreven had, gebruik ik deze functie (ev) om je kleurbalance in te stellen. Indien een plaatje net te donker of te licht voor mij gevoel uitvalt gebruik ik deze optie.
Ik vind persoonlijk van de tweede foto (met ev -1 ) het best eruit zien (vandaar die tip die ik ook gaf ;) )
Tja, die foto's met ev + vind ik er niet uitzien, maargoed dit was natuurlijk ook voor een test neem ik aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 19:00:
[...]

Zoals ik boven al beschreven had, gebruik ik deze functie (ev) om je kleurbalance in te stellen. Indien een plaatje net te donker of te licht voor mij gevoel uitvalt gebruik ik deze optie.
Ik vind persoonlijk van de tweede foto (met ev -1 ) het best eruit zien (vandaar die tip die ik ook gaf ;) )
Tja, die foto's met ev + vind ik er niet uitzien, maargoed dit was natuurlijk ook voor een test neem ik aan ;)
Ja , dat boven de + was maar een test :)
Maar van de 2e serie. (met het huisje erin) vindt ik de 0 EV wel weer het beste, de -1 EV is weer te donker.

Btw, let op de details (niet op het gras :+)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/DSC00062.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.alfa.is-open.com/Alfa_33/Sonytopic/DSC00711.jpg

Zoek de verschillen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhj,

_/-\o_ Allereerst: LEUKE/HANDIGE topic _/-\o_

Zelf heb ik een Sony Cybershot DSC-P51 (8>
Daarop heb ik 3 SCN mogelijkheden. De Landschapsfuctie
is wel grappig, maar met de Nachtfoto-fuctie heb ik iets geinigs gemaakt. Dat zal ik in mijn volgende post laten zien.

Hiermee kun je natuurlijk alle kanten op. Je moet er alleen voor zorgen als je bijv.
iets met een zaklamp doet ofzo, dat de ruimte volledig donker is en jijzelf helemaal donker gekleed bent (liefst helemaal Zwart), omdat de camera dan nogal ERG gevoelig voor licht is.

Verder nog iets??? Ik hoor het graag...

Ik heb de Camera nu 4 weken en ik ben er zeer tevreden over...Het is een hele makkelijke en goeie kwaliteit camera....Vooral toen ik de foto's naar SONY mailde om te laten afdrukken bleek pas Hoe goede kwaliteit je eigenlijk al hebt met een 2,0 mgpxl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, ik krijg het niet voor mekaar om die foto's er een beetje handig uit te laten zien.
In ieder geval, met de Nachtfoto-fuctie kun je bv. met een klein ledje, 'schrijven' met licht.
Wel handig is dan dat je je Toestel op een statiefje hebt staan ofzo...en daarna de timer fuctie inschakelt ofzo zodat je genoeg tijd hebt om te positioneren.

Zelf deed ik het zo:
- Toestel op statiefje
- Spiegeltje achter Camera (zodat jij ziet, van een afstand, wat de camera ziet)
- Zwarte kleding aan
- Klein ledje genomen
- Timer ingeschakelt en foto laten nemen terwijl ik een beetje rondzwaaide met dat ledje.
Resultaten zijn wel grappig...c 4 yourself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 22:19:
Euhj,

_/-\o_ Allereerst: LEUKE/HANDIGE topic _/-\o_

Zelf heb ik een Sony Cybershot DSC-P51 (8>
Daarop heb ik 3 SCN mogelijkheden. De Landschapsfuctie
is wel grappig, maar met de Nachtfoto-fuctie heb ik iets geinigs gemaakt. Dat zal ik in mijn volgende post laten zien.

Hiermee kun je natuurlijk alle kanten op. Je moet er alleen voor zorgen als je bijv.
iets met een zaklamp doet ofzo, dat de ruimte volledig donker is en jijzelf helemaal donker gekleed bent (liefst helemaal Zwart), omdat de camera dan nogal ERG gevoelig voor licht is.

Verder nog iets??? Ik hoor het graag...

Ik heb de Camera nu 4 weken en ik ben er zeer tevreden over...Het is een hele makkelijke en goeie kwaliteit camera....Vooral toen ik de foto's naar SONY mailde om te laten afdrukken bleek pas Hoe goede kwaliteit je eigenlijk al hebt met een 2,0 mgpxl.
Welkom!
Zelf heb ik een P31, dus afgezien van de optische zoom excat hetzelfde toestel. Misschien dat we wat ervaringen kunnen uitwisselen ofzo. :)
Zou wel leuk zijn.

Post je pix zou ik zeggen, ik ben zwaar benieuwd.
Ik heb trouwens gemerkt dat het binnenshuis geen nut heeft om met de EV te spelen ? ik zie geen verschil iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is 1 vd beloofde pix. Het is niet super kwaliteit kwam ik achter toen ik het op het beeldscherm zag. Ik heb hem maar ff getrimmed in 640*480 en SCN foto's Nacht moet je echt met een statiefje doen want anders krijg je dit:http://home.hetnet.nl/~divingdisaster/DSC00544-1.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://home.hetnet.nl/~divingdisaster/DSC00544-1.JPG sorry :)

Bij de weg over ISO:
Als je gewoon lekker snel foto's wil maken kun je hem beter op Auto laten staan.
Als je toch tijd genoeg hebt kun je natuurlijk kijken wat het mooiste uitkomt....e.v.t als effect.
Als je bij super zonnig weer foto's wil maken, zoals op het strand ofzo kun je hem gewoon op auto laten staan, of op 100 zetten....als je bij een beetje schemerig weer 200 of bv. bij (hele) donkere gebieden wil fotograferen kun je hem natuurlijk weer op auto laten staan, of op 400 iso....Ik hoop dat ik je hiermee (in ieder geval een beetje) heb geholpen. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Dr bestaat een Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif edit knop ;)
Maar dat ziet er zwaar lijp uit, ik wil denk ik ook wel eens een statief kopen is wel zo handig idd met avond foto's (en handig voor op vakantie/feesten oid).

Ik ben vandaag ook nog even naar buiten geweest, ik wilde een beetje de natuur fotograferen maar dr waren niet echt dingen die mooi/leuk waren om op foto te zetten, daar komt bij dat het erg koud was :P

Heeft iemand nog leuke tricks & tips ? (ik ben nog niet helemaal uit over de ISO waardes, of je die beter op auto kunt laten of beter zelf kan instellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de weg over ISO:
Als je gewoon lekker snel foto's wil maken kun je hem beter op Auto laten staan.
Als je toch tijd genoeg hebt kun je natuurlijk kijken wat het mooiste uitkomt....e.v.t als effect.
Als je bij super zonnig weer foto's wil maken, zoals op het strand ofzo kun je hem gewoon op auto laten staan, of op 100 zetten....als je bij een beetje schemerig weer 200 of bv. bij (hele) donkere gebieden wil fotograferen kun je hem natuurlijk weer op auto laten staan, of op 400 iso....Ik hoop dat ik je hiermee (in ieder geval een beetje) heb geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 18:41:
Bij de weg over ISO:
Als je bij super zonnig weer foto's wil maken, zoals op het strand ofzo kun je hem gewoon op auto laten staan, of op 100 zetten....als je bij een beetje schemerig weer 200 of bv. bij (hele) donkere gebieden wil fotograferen kun je hem natuurlijk weer op auto laten staan, of op 400 iso....Ik hoop dat ik je hiermee (in ieder geval een beetje) heb geholpen.
Hmmz, ik zal het eens een keer uit testen thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Laatst online: 12-09 17:29

KrL

Foto foto..

Wie zit er, net als ik, met ongeduld te wachten op de release van de DSC-F717 in Nederland ? Sta bij 3 winkels op een soort van inschrijvingslijst en wordt gebeld zodra hij er is.. Maar het duurt zo lang !! :P
Hij wordt in de 2e helft van oktober verwacht, in Amerika is hij sinds vorige week leverbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

KrL schreef op 08 oktober 2002 @ 10:04:
Wie zit er, net als ik, met ongeduld te wachten op de release van de DSC-F717 in Nederland ? Sta bij 3 winkels op een soort van inschrijvingslijst en wordt gebeld zodra hij er is.. Maar het duurt zo lang !! :P
Hij wordt in de 2e helft van oktober verwacht, in Amerika is hij sinds vorige week leverbaar..
Kijk je ondertussen toch hier even :)

* Gutteguttegut vindt dit een leuk topic en gooit hm dus ook in HotTopic..

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Hierbij een paar verkleinde fototjes van een weekendje camping met kampvuur.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pj.feldberg/got/sony/046.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pj.feldberg/got/sony/050.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pj.feldberg/got/sony/051.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pj.feldberg/got/sony/052.jpg

* Gutteguttegut gebruikt een DSC-S50 (hier helaas zonder statief).

[ Voor 0% gewijzigd door Gutteguttegut op 08-10-2002 10:41 . Reden: Post no. 1363 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Gutteguttegut schreef op 08 oktober 2002 @ 10:40:
[...]
Hierbij een paar verkleinde fototjes van een weekendje camping met kampvuur.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

* Gutteguttegut gebruikt een DSC-S50 (hier helaas zonder statief).
He, dat ziet er apart uit.. Zelf moet ik ook een statief hebben want dan kan je pas (imho) echt de SCN functie uittesten.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Gutteguttegut schreef op 08 oktober 2002 @ 10:25:
[...]
Kijk je ondertussen toch hier even :)
Sinds er een announcement stond over de nieuwe F717 (eind augustus d8 k) kijk ik elke dag wel even op dpreview.. Vooral Sony Talk forum is leuk, worden soms mooie foto's en goede tips geplaatst.. Nadeel ervan is dus dat de meeste mensen op dat forum in de US wonen en dus hun F717 al hebben.. Grr !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Dit topic is helaas een beetje dood aan het bloeden.. Momenteel is de F717 in Nederland verkrijgbaar (al ruim een week) !!
Ik zit zelf even te wachten tot ik weer wat geld binnenheb (hopelijk deze week) maar is er misschien iemand die m al heeft ? En ?! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm over doodbloeden topic, jij bent inderdaad weer de eerste die wat weer post hier in tijden ;)
Ik blijf gewoon bij mijn S75, hoewel die F717 er ook erg goed uitziet (kwaliteit foto's, mogelijkheden).
Over tips: zou ook graag wel eens weer wat willen horen van anderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, een sony-topic :).
Ik heb sinds kort een S85, dus dit topic is wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Zo, hebbes.. Eindelijk de F717.. Nog niet heel erg veel mee kunnen spelen maar dat komt van t weekend wel :P
Heb wel alvast even de Nightshot functie uitgeprobeerd, di's m'n kat in t pikkedonker:
Afbeeldingslocatie: http://krlbak.xs4all.nl/img/kleine.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit zo'n nightshot in pikke donker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 20:30
Ik zou ook wel zo'n S85 willen halen, maar kunnen de eigenaars hier even wat fototjes zetten, en wat ervaringen delen over het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op 30 oktober 2002 @ 13:35:
Ik zou ook wel zo'n S85 willen halen, maar kunnen de eigenaars hier even wat fototjes zetten, en wat ervaringen delen over het toestel?
Fotokwaliteit van S85 is hetzelfde als S75. Verbeteringen van camera zijn meer megapixels, onbeperkte lengte filmpjes in Exellent quality, en verbeterde whitebalance.
Voor foto's zie mijn site ;)
www.bvdp.tk

Mening over toestel: zie voor-en nadelen topic digicam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 11:38
Fire69 schreef op 30 oktober 2002 @ 13:35:
Ik zelf sinds kort de S85 en ik ben verbijsterd door de kwaliteit. Zeer mooi, heldere kleuren (door anderen soms oververzadigd genoemd). 8)
Een foto geprint in formaat A4 op glanzend HP fotopapier met een HP Deskjet 970 Cxi en originele inkt en de afdruk is (volgens mij) beter dan via de afdrukcentrale op Kodakpapier.
:9~
Nadeel is de wat trage autofocus... :/

Het onovertroffen review site:
http://www.dpreview.com/reviews/sonydscs85/

en tig reacties/opinies:
http://www.dpreview.com/r...s.asp?prodkey=sony_dscs85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

http://www.dpreview.com/f...orum=1010&message=3674807

vergelijking Sony F717, Canon G3 en Nikon 5700

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
KrL schreef op 30 oktober 2002 @ 12:26:
Zo, hebbes.. Eindelijk de F717.. Nog niet heel erg veel mee kunnen spelen maar dat komt van t weekend wel :P
Heb wel alvast even de Nightshot functie uitgeprobeerd, di's m'n kat in t pikkedonker:
[afbeelding]
WOW, dat is een gave foto.
Post eens wat meer pics als je wilt. Super!!

Wat kostte die cam nou als ik vragen mag ?
En hoeveel mem heb je dr in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Laatst online: 10-09 14:40

Frits Flits

SOUND! Designer

Voor mensen die statieven zoeken: www.marktplaats.nl
Daar staan soms leuke 2de hands spullen :) ( heb ik ook mijn statief vandaan )

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een vraagje, ik heb een sony dsc p20, ik kan binnen vrijwel niet fotograferen. Altijd dat licht...heeft iemand hier tips voor?

Nog meer tips voor de p20 zijn ook welkom :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Alfa_33 schreef op 31 oktober 2002 @ 21:17:
[...]
WOW, dat is een gave foto.
Post eens wat meer pics als je wilt. Super!!

Wat kostte die cam nou als ik vragen mag ?
En hoeveel mem heb je dr in ?
Tnx :P
Heb de pricewatch gebruikt om een beetje een idee te krijgen van de prijzen maar heb 'm uiteindelijk gewoon bij een fotozaak hier in het dorp gehaald, 1199 euro.. En meteen een xtra accu erbij gehaald, een neutraal UV filtertje ter bescherming van de lens (laat ik er altijd opzitten), een perfect-fit softcase (LCS-FX) en een mini-statiefje dat ik r in principe ook altijd op laat zitten... En ik heb 2 128 mb memorysticks besteld bij de shop van tweakers (goedkoop !)..

Heb verder nog niet echt veel foto's gemaakt die de moeite waard zijn.. Ben vooral veel aan het experimenteren met de instellingen.. Ik denk dat ik n hele grote fan aan het worden ben van de M (manual) stand.. Die heeft m'n oude Ixus V natuurlijk niet :P

Heb een paar foto's die k tijdens een wandelingetje over de hei heb gemaakt in dit topic geplaatst.. Niet veel bijzonders maar gewoon wat probeerseltjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ok, ik geraak er dus niet meer aan uit.
Ik heb bijna alle user-reviews gelezen op dpreview, en daar zijn er 50% die zeggen dat hij slecht is door de trage/slechte autofocus, en 50% die deze camera de hemel inprijzen!

Heeft iemand hier een zinnige uitleg?

BTW, ik heb het hier dus over de S85!

[ Voor 0% gewijzigd door Fire69 op 04-11-2002 21:59 . Reden: Toevoeging model ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Fire69 schreef op 04 november 2002 @ 11:56:
Ok, ik geraak er dus niet meer aan uit.
Ik heb bijna alle user-reviews gelezen op dpreview, en daar zijn er 50% die zeggen dat hij slecht is door de trage/slechte autofocus, en 50% die deze camera de hemel inprijzen!

Heeft iemand hier een zinnige uitleg?
Ik heb mijn keuze gemaakt uit de Sony F717 en de Canon G3

Ik denk dat de Canon G3 (in ieder geval voor mij) de beste keus is...

- CF ipv memory sticks (die maar tot 128mb gaan)
- meer features (bijv. stitch, ND filter, iSAPS, IOS, flip LCD, movie editing, infrarood afstandsbediening, lader ingebouw in camera)
- meer manual instellingen
- Sony gebruikt veel in-camera sharpening, waardoor de foto's scherper uit de camera komen, maar zo minder overlaat aan de gebruiker
- G3 is min. 250 euro goedkoper (mijne kostte 850 euro)
- handiger design (alles binnen handbereik en een stuk draagbaarder - handiger voor bijv. vakanties)
- HAF probleem met de Sony (autofocus zeer traag en soms niet goed)
- G3 heeft RAW optie (lossless compressie - 4mb per foto)
- Sony heeft 3 maanden garantie, Canon 1 jaar
- F7x7 heeft soms last van overexposure (te felle flash)

Nouja...ik heb in ieder geval de G3 besteld :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mooooody schreef op 04 november 2002 @ 12:22:
[...]

Ik heb mijn keuze gemaakt uit de Sony F717 en de Canon G3
Ja, sorry, mijn fout, ik ben bij men post vergeten bij te zeggen dat ik het over de S85 had. |:(
Dat kan ik nou persoonlijk moeilijk geloven, mijn Sony TRV50E heeft ook gewoon 1 jaar garantie hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Mooooody schreef op 04 november 2002 @ 12:22:
[...]

Sorry hoor maar waar haal jij die 3maanden garantie vandaan ieder merk moet minimaal 1 jaar garantie geven op de door hun geleverde producten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Alfa_33 schreef op 04 november 2002 @ 22:00:
[...]

Sorry hoor maar waar haal jij die 3maanden garantie vandaan ieder merk moet minimaal 1 jaar garantie geven op de door hun geleverde producten!
Dat heb ik op het Sony forum van dpreview gelezen...misschien gold dat alleen voor camera's die in Amerika worden verkocht :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Mooooody schreef op 04 november 2002 @ 22:11:
[...]

Dat heb ik op het Sony forum van dpreview gelezen...misschien gold dat alleen voor camera's die in Amerika worden verkocht :?
Is idd alleen in Amerika, daar is 90 dagen normale garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Sony F-707. Als ik een macro foto maak met flits en de afstand is te klein, krijg ik schaduw van mn lens. Nu is er een externe lens voor deze camera, lost die het probleem op of is er een andere flitser die beter werkt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 11:13:
Ik heb een Sony F-707. Als ik een macro foto maak met flits en de afstand is te klein, krijg ik schaduw van mn lens. Nu is er een externe lens voor deze camera, lost die het probleem op of is er een andere flitser die beter werkt :?
F707 kan alleen de systeemflitser van Sony op (dus niet zoals bij de 717 ook andere flitsers). Het probleem van de ingebouwde flitser is dat 'ie maar één kant kan opschijnen. Een externe flitser kun je bijvoorbeeld schuin weg richten, zodat de slagschaduw minder of niet optreedt. Eventueel kun je proberen de ingebouwde flitser tijdelijk diffuser te maken door er iets voor te houden/plakken (stukje melkglas oid). Is niet ideaal, maar wel effectief (doe ik ook wel eens). Let wel op dat de lichtintensiteit uiteraard minder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 19:50
Hallo iedereen, ik heb net na het uitkomen van de camera de P71 gekocht en heb er nu al heel wat fototjes mee gemaakt. Een van de leukere SCN foto's is deze gemaakt vanuit de achterkant van de intercity van Rotterdam naar Dordrecht in de tunnel :)

Afbeeldingslocatie: http://huijs.ocp-s.tudelft.nl/downloads/tunnel.jpg

Om verder nog op het verschil te komen bij SCN foto's overdag en gewone foto's: volgens mij worden op SCN foto's de donkere plekken iets lichter zodat je alles op je landschapje beter kan zien.

X670 | Ryzen 7950 | 128 Gb | RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Meneer_Huijs schreef op 05 november 2002 @ 11:52:
Hallo iedereen, ik heb net na het uitkomen van de camera de P71 gekocht en heb er nu al heel wat fototjes mee gemaakt. Een van de leukere SCN foto's is deze gemaakt vanuit de achterkant van de intercity van Rotterdam naar Dordrecht in de tunnel :)

[afbeelding]

Om verder nog op het verschil te komen bij SCN foto's overdag en gewone foto's: volgens mij worden op SCN foto's de donkere plekken iets lichter zodat je alles op je landschapje beter kan zien.
Hehe ik heb ook zoiets gedaan... metro in Parijs (naar Bibliotheque, die onbemande):

Afbeeldingslocatie: http://www.vanderhurk.nl/mark/got/DSC01513.JPG

Sony S75 / 2 sec / F/2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Eindelijk weer wat leuke foto's met m'n nieuwe F717 gemaakt (staan ook in n ander topic):

Brug naar IJburg (A'dam)
Afbeeldingslocatie: http://foto.gris.nl/share/brug_small.jpg
F/5, 15 sec

Treintunnel onder schiphol
Afbeeldingslocatie: http://foto.gris.nl/share/tunnel_small.jpg
F/7, 15 sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

KrL schreef op 06 november 2002 @ 14:03:
Eindelijk weer wat leuke foto's met m'n nieuwe F717 gemaakt (staan ook in n ander topic):

Brug naar IJburg (A'dam)
[afbeelding]
F/5, 15 sec

Treintunnel onder schiphol
[afbeelding]
F/7, 15 sec
_/-\o_

hoe kom je in die Schipholtunnel trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Niet :). Ben gewoon naar t uiteinde van t perron gelopen en heb daar m'n cam op n ministatiefje op t uiterste hoekje gezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

KrL schreef op 06 november 2002 @ 14:17:
Niet :). Ben gewoon naar t uiteinde van t perron gelopen en heb daar m'n cam op n ministatiefje op t uiterste hoekje gezet..
Ah, kdan! Maar had je geen last van licht van achteren, van de perrons e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Meneer_Huijs schreef op 05 november 2002 @ 11:52:

[afbeelding]

Hoe heb je dat voorelkaar gekregen ??
Ik kan em niet vatten, ik heb er eerst gisteren een nacht over geslapen maar ik snap het nog steeds niet :P :D
Verder wel een gafe foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
Hoe heb je dat voorelkaar gekregen ??
Ik kan em niet vatten, ik heb er eerst gisteren een nacht over geslapen maar ik snap het nog steeds niet :P :D
Verder wel een gafe foto!
Niet zo moeilijk.. stap achter in intercity en ga voor de ruit aan de achterkant van de trein staan.. zet camera in scenery stand (voor nachtopname... die er dus voor zorgt dat de sluitertijd op 2 seconden komt) klem je camera goed in de handen en en druk jezef stevig tegen de ruit (om te voorkomen dat je eigen beweging te zien is...) en dan maar fototjes schieten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Meneer_Huijs schreef op 07 november 2002 @ 13:23:
[...]

Niet zo moeilijk.. stap achter in intercity en ga voor de ruit aan de achterkant van de trein staan.. zet camera in scenery stand (voor nachtopname... die er dus voor zorgt dat de sluitertijd op 2 seconden komt) klem je camera goed in de handen en en druk jezef stevig tegen de ruit (om te voorkomen dat je eigen beweging te zien is...) en dan maar fototjes schieten. :)
Ja dat snap ik, maar ik kan me niet bedenken dat in een intercity een ruit zit waar je doorheen kan kijken (achterkant dan!). Daar zit toch altijd een machinist hokje ?
Hier in groningen heb ik ze iig niet gezien (ben er apart vandaag voor naar het treinstation geweest :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Alfa_33 schreef op 07 november 2002 @ 19:06:
[...]

Ja dat snap ik, maar ik kan me niet bedenken dat in een intercity een ruit zit waar je doorheen kan kijken (achterkant dan!). Daar zit toch altijd een machinist hokje ?
Hier in groningen heb ik ze iig niet gezien (ben er apart vandaag voor naar het treinstation geweest :P )
Volgens mij kan dat met de treinen die tussen Den Helder en Maastricht rijden:

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/hollandrail6/1851__25aug2002.JPG
Heb een hele tijd gezocht, maar kon geen plaatje van de achterkant vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 02:58
Hey daar mensen,

Ik ben sinds 15 oktober ook de trotse eigenaar van een DSC-F717. Ik wilde vroeger(2/3 jr terug) altijd n MVC vanwege de diskette's. Haha nu past 1 foto daar maar net op :D. Ik heb n paar maanden terug gezocht naar dé Sony camera voor mij. DSC-S75? DSC-S85 MVC-CD400, neh toch maar niet die DSC-F707 want dies best duur.
Maar damn die nightshot is wreed!!! Toch maar wel dan? Ow wacht daar zegt iemand F717.... Googluh!!!! Wow hijs best vet eignlk. weekje zoeken, weekje prijzen scouten... hmmm niemand heb prijzen zowat :'( Uiteindelijk toch n mooi prijsje gvonden en naar de lokale fotoboer. "HUH!!! Ken jij die camera al?" Ja duh al n paar weken, maar k wil m hebben dus bestel m maar.... Hmmm ok. Hij stond echt versteld dat ik er al zoveel vanaf wist want tja er waren al wat prebuilds getest op steve's en dpreview.
Nougoed 15 oktober was het zover... Hij was eindelijk (3of4 weken w8n, vulste lang dus).... En nu zit ik op de 1200 foto's ondertussen :) Nice cam, nog geen problemen mee gehad ofzo.
Moet nog ff n statiefje fixen (zo'n kleintje wordt t waarschijnlijk van 10cm, zijn best goeie). Heb 128, 32, 16 en 4 mb stickies en 1 accu. Nog n accu is soms wel handig maar duur dus daar w8 k nog ff mee. 128mb kun je trouwes best veel opzetten. Want fotografeer jij altijd in de hoogste resolutie? Laat staan in TIFF ;)

Owja nog ff reactie>>
Quote op KrL
Zo, hebbes.. Eindelijk de F717.. Nog niet heel erg veel mee kunnen spelen maar dat komt van t weekend wel
Afbeeldingslocatie: http://krlbak.xs4all.nl/img/kleine.jpg
Weet je zeker dat je deze foto met je DSC-F717 hebt gemaakt. Ik heb namelijk bij de mijne altijd zo'n 'hot' gedeelte in het midden omdat de 2 ir-leds naar het midden wijzen... Mag jij mij uitleggen hoe je dit hebt gefixt... Verder, NICE PICTURE!!

Ik place al me foto's altijd op www.pbase.com Lekker gratis al me foto's aan de world showen... Mijn pbase :) Niet dat ze zo geweldig zijn maar ben ook nog maar NEWBIE in fotograferen... de S, A, M standen op mijn camera (voor handmatige belichting en sluitertijd enzo) kom ik nog niet heel vaak aan maar dat komt nog wel.

Greetz mensen, k moet naar sgol toe! O-) C ya,
Gody

[ Voor 0% gewijzigd door Gody op 08-11-2002 10:27 . Reden: typfoutuh ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Gody schreef op 08 november 2002 @ 10:26:
Weet je zeker dat je deze foto met je DSC-F717 hebt gemaakt. Ik heb namelijk bij de mijne altijd zo'n 'hot' gedeelte in het midden omdat de 2 ir-leds naar het midden wijzen... Mag jij mij uitleggen hoe je dit hebt gefixt... Verder, NICE PICTURE!!
Tnx, en ja, ik weet het zeker !! :)
Heb m dacht ik van een meter afstand ofzo genomen met ietwat zoom.. Geen last van de IR-emitters.. Heb op full wide trouwens dat ik een reflectie van de IR emitters zie in m'n UV filtertje dat r altijd op zit (ter bescherming van de lens) maar da's een ander verhaal..

Als statief kan ik je deze aanraden:
Afbeeldingslocatie: http://krlbak.xs4all.nl/img/F717/op_statief.JPG

Afbeeldingslocatie: http://krlbak.xs4all.nl/img/F717/statief_ingeklapt.JPG

Is lekker klein en zit er bij mij permanent onder.. De cam past met dit statiefje zelfs nog makkelijk in de 'close-fit' LCS-FX camerahoes van Sony.. Aanrader !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er hier iemand ervaring met de sony cybershot dsc p7 ?
ik ben van plan om dit aan te schaffen... goede keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 16:01:
heeft er hier iemand ervaring met de sony cybershot dsc p7 ?
ik ben van plan om dit aan te schaffen... goede keuze?
Ja zeker een leuk ding, een collega van min broer heeft er ook 1 en die hebben we ff naast mijn P31 gezet. En bekeken wat er voor verschil in zat.

- De P7 is kleiner(lichter)
- 3.2 Mpix (ipv 2.1)
- Groter LCD scherm
- Duurder :P

Verder is het een byzonder mooie cam, en maakt echt goeie foto's!.
Ik vindt em ietswat aan de hoge kant van de prijs zitten, maar verder een super camera!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfa_33 schreef op 08 november 2002 @ 20:35:
[...]
Verder is het een byzonder mooie cam, en maakt echt goeie foto's!.
Ik vindt em ietswat aan de hoge kant van de prijs zitten, maar verder een super camera!.
ff wachten tot ze zakken eh!
ik zie op pricewatch rond de 500€ dat is het budget ook... zeker niet meer!
mja en nog een grote mem stick, schandalig duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
Ik heb bij mijn Sony meteen een mem-stick gekocht van 128 Mb van het merk Lexar, en ik moet zeggen dat ik daar erg tevreden over ben... Je vindt hem hier. In vergelijking met andere media vond ik het eigenlijk nog best te doen... goedkoop is het niet, maar ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Meneer_Huijs schreef op 10 November 2002 @ 22:20:
Ik heb bij mijn Sony meteen een mem-stick gekocht van 128 Mb van het merk Lexar, en ik moet zeggen dat ik daar erg tevreden over ben... Je vindt hem hier. In vergelijking met andere media vond ik het eigenlijk nog best te doen... goedkoop is het niet, maar ja :)
En ook die prijzen zijn alweer gedaalt, mijn 64Mb Lexar zat toen (met verzending) op € 72,50.
Best aan de prijzige kant, maar dat wist ik ook toen ik voor Sony koos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:47
Eindelijk een hoop info over de sony digitale camera's.

Na veel lezen op verschillende sites ben ik tot de conclusie gekomen dat de Sony-DSC-P71 wel wat voor mij is (€ 450) Dus dat is ook wel te doen.
Nu wil ik er alleen 2 van die usb kabels bij hebben om hem dus op meerdere pc's aan te sluiten, weet iemand of je die ergewoon extra bij kan bestellen, of moet ik echt een externe reader erbij kopen?

Verder nog opmerkingen over de camera of gebruikers ervaringen?
dus de Sony DSC-P71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zijn er trouwens "standaard" instellingen voor photosoep waardoor je het "sony-groen" normaal groen kunt laten worden?

Of zijn er bepaalde "knoppen" waar ik mee kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
peterzwet>

De kabel die bij de P71 lijkt haast een standaard onderdeel. Ik denk dat de P31 en P51 dezelfde kabel gebruiken en ook de Canon S30 digicam en de Palm Zaire hebben hetzelfde kabeltje (geprobeerd en het werkte..) Ik denk dus wel dat je aan zo'n kabeltje kan komen als het bij Sony niet lukt...

Verder is de P71 een fijne camera :) waarmee je makkelijk en snel fototjes kan kieken. Puntje waar je even aan moet wennen: aLs je alles op automatisch instelt wil de camera nog wel eens 'treuzelen' bij het maken van een foto als het wat minder goed verlicht is... Op de een of andere manier is het dan moeilijk voor de camera om te beslissen of ie wel of niet moet flitsen...

Verdere punten van aandacht zijn:
- Er zit een setje NiMH batterijen bij en een opladertje daarvoor. Het is aan te raden meteen een pakje met 4 extra batterijen te kopen zodat je altijd een extra setje bij je hebt tewijl het derde setje thuis kan opladen (opladen batterijen duur nl. 13 uur)
- Koop ook extra geheugen bij, 16 is erg snel vol.

Oscar Mopperkont>

Kijk bij Image>Adjustments> ... daar staan opties om de verschillende levels aan te passen, automatisch of handmatig... zo kan je ook op rood, groen en blauw corrigeren. Ik ben daar niet echt met het grasgroen aan de slag geweest, maar ik weet zeker dat je daar vind wat je aan wilt passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Meneer_Huijs schreef op 11 November 2002 @ 15:10:
peterzwet>

De kabel die bij de P71 lijkt haast een standaard onderdeel. Ik denk dat de P31 en P51 dezelfde kabel gebruiken en ook de Canon S30 digicam en de Palm Zaire hebben hetzelfde kabeltje (geprobeerd en het werkte..) Ik denk dus wel dat je aan zo'n kabeltje kan komen als het bij Sony niet lukt...

Verder is de P71 een fijne camera :) waarmee je makkelijk en snel fototjes kan kieken. Puntje waar je even aan moet wennen: aLs je alles op automatisch instelt wil de camera nog wel eens 'treuzelen' bij het maken van een foto als het wat minder goed verlicht is... Op de een of andere manier is het dan moeilijk voor de camera om te beslissen of ie wel of niet moet flitsen...

- Er zit een setje NiMH batterijen bij en een opladertje daarvoor. Het is aan te raden meteen een pakje met 4 extra batterijen te kopen zodat je altijd een extra setje bij je hebt tewijl het derde setje thuis kan opladen (opladen batterijen duur nl. 13 uur)

Oscar Mopperkont>

Kijk bij Image>Adjustments> ... daar staan opties om de verschillende levels aan te passen, automatisch of handmatig... zo kan je ook op rood, groen en blauw corrigeren. Ik ben daar niet echt met het grasgroen aan de slag geweest, maar ik weet zeker dat je daar vind wat je aan wilt passen...
Opmerking over batterijen en extra geheugen van je zijn uiteraard terecht! Ik had meteen 4 batterijen erbij en 128 extra geheugen.

Maar ik heb in photosoep wel eens daaraan zitten klooien, maar het resultaat was meestal dat als je daar aan zit dat andere kleuren weer minder echt worden. Erg lastig dus.
Ik had het laatst met een blauwe jurk, op de een of ander manier had mijn camera die dus groen weten te krijgen :? Maar als ik kleuren probeerde te corrigeren dan kreeg ik dat de huidskleur weer heel raar werd. Ik vind het dus heel moeilijk om het daarmee te doen.

Misschien heeft iemand instellingen gevonden, die meestal erg goed zijn, en waar alleen og gefinetuned moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midget
Meneer_Huijs schreef op 11 november 2002 @ 15:10:
peterzwet>

...
Kijk hier heb ik wat aan dat wordt dus even zoeken naar zo'n kabeltje.
Als extra geheugen koop ik meteen 64MB extra voor €40,-
En als batterijen koop ik denk een rapid powerbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midget
Net dus even gebeld over een extra usb kabel voor een sony DSC-P71.
Deze kost bij sony 32.95 Ex BTW. Het is dus voordeliger om een losse cardreader te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

peterzwet schreef op 11 november 2002 @ 16:46:
Net dus even gebeld over een extra usb kabel voor een sony DSC-P71.
Deze kost bij sony 32.95 Ex BTW. Het is dus voordeliger om een losse cardreader te kopen.
WTF!!!! Zoveel geld voor een simpel kabeltje... Ik vind het echt belachelijk dat ze zulke prijzen vragen, dat vind ik absoluut slecht richting je klanten. Ik snap dat het makkelijk verdienen is, maar toch is het onjuist en klantonvriendelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die sony p31 heeft 12bits, maakt dit wat uit in vergelijking met andere toestellen die 24 bits hebben?
ik zit namelijk te twijfelen tussen de olympus c2 of die sony :S en ik weet echt absuluut niet of die bits wat uit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peterzwet schreef op 11 november 2002 @ 11:51:
Na veel lezen op verschillende sites ben ik tot de conclusie gekomen dat de Sony-DSC-P71 wel wat voor mij is (€ 450) Dus dat is ook wel te doen.

Verder nog opmerkingen over de camera of gebruikers ervaringen?
dus de Sony DSC-P71
en waarom heb je voor die p71 gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
Oei, van die prijs sta ik toch wel te kijken... Ik heb voor de palm zire een reis-setje gezien met daarin een hot-sinc kabeltje en een oplader voor 24,99 dollar... Dat moet in priciepe hetzelfde kabeltje zijn. Volgens mij moet het goedkoper kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
Ik heb zitten zoeken en op de website van sitecom staat het kabeltje volgens mij onder de naam "CN-207 - USB Mini 2.0 A-B Cable" Op de camera zit een mini-usb aansluiting. Ik kon zo snel geen prijs vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midget
Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 17:34:
[...]

en waarom heb je voor die p71 gekozen?
is 3.2 MB dus redelijk goed.
Aangeraden door een collega nadeel is alleen niet echt een super flitser erop.
op www.kieskeurig.nl redelijk punten en cijfers.
Sample / Gallery op www.dpreview.com was ik ook wel tevreden mee.
Prijs valt mee ook wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Op www.hgcomputers.nl kost zo'n kabeltje 22.65€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midget
Dankje heb net even gekeken en gevonden, is dit namelijk dan gewoon een standaard kabeltje dan?
Dan kan ik hem ergens anders ook wel goedkoper krijgen, maar ik dacht dat het misschien camera gebonden zou zijn.

Dus:

http://193.173.146.87/int...5&Stap2=15122&Stap3=18315

Zou dit kabeltje ook moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peterzwet schreef op 12 November 2002 @ 12:32:
[...]

Dankje heb net even gekeken en gevonden, is dit namelijk dan gewoon een standaard kabeltje dan?
Dan kan ik hem ergens anders ook wel goedkoper krijgen, maar ik dacht dat het misschien camera gebonden zou zijn.

Dus:

http://193.173.146.87/int...5&Stap2=15122&Stap3=18315

Zou dit kabeltje ook moeten werken?
Dat kabeltje dat op deze site staat, ligt geloof ik ook bij mediamarkt (Grote mediazaak in nederland o.a. gevestigd in Zwolle waar ik was), (staat me nog bij omdat ik ook erna zat te kijken toen ik daar rondliep): prijs zal ik niet weten.
Het kabeltje lijkt mij in iedergeval te werken (nooit geprobeerd, maar lijkt er sprekend op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
ahum... ik loop toch al een tijdje te verkondigen dat het geen camera gebonden kabeltje is... het is een standaard usb <-> mini usb kabeltje

Voor goede reviews -> digital photo review en ook goed vind ik zelf Steve's Digicams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Oscar Mopperkont schreef op 11 november 2002 @ 14:35:
Zijn er trouwens "standaard" instellingen voor photosoep waardoor je het "sony-groen" normaal groen kunt laten worden?

Of zijn er bepaalde "knoppen" waar ik mee kan spelen?
Ja hoor op de camera zet je em gewoon op -1 en dan ben je je Sony-Gras kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Mhh ben ook in bezit van een sony p71 een eg leuke camera opzich alleen zit ik met het probleem dat waneer ik een foto maak in een wat donkerdere omgeving (schemer of schaduw) er heel veel ruis in de foto zit.
Ik heb nog geen manier gevonden om dat dmv camera instellingen te voorkomen en moet dus elke keer in "gimp" de ruis wegfilteren wat erg veel werk kan zijn als je meerdere schemer/schaduw foto's heb ;(
ben al met de iso aan de slag geweest (auto,100,200 en 400) maar geen soelaas.

Welke p71 gebruiker komt dit bekent voor en heeft een redemie er tegen :?

flits gebruiken is natuurlijk een optie, maar dan verlies je de sfeer die een schemer foto kan uitstralen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
Die ruis wegkrijgen is moeilijk... als je een foto maakt in een wat donkerdere omgeving zet de camera de iso waarde omhoog.. En een iso400 foto is korreliger dan dan een iso100 foto. Ik weet er niet snel een remedie voor... Misschien dat in sommige situatie de scene-nacht-mode werkt, maar dan moet er geen beweging zijn...

Op zicht vind ik de korreligheid in sommige situaties wel mooi... Maar het ziet er veruit het beste uit als het dan een zwart/wit foto is/wordt, vooral bij portretfoto's

Verwijderd

Ik heb hier juist een P51 gekocht(339€)
Ben er tevreden over.
Wel 1 vraagje: Als ik dus foto's van bewegende beelden wil maken dan moet de sluitertijd zo ong op 1/500 of 1/1000 zitten.
Hoe krijg ik die zo laag?
Met welke instellingen moet ik dan werken?

Verwijderd

Kheb ff een foto'tje getrokke

http://users.pandora.be/skatekeerbergen/lamp.JPG
niet echt speciaal ma ik zou wel willen weten wat jullie ervan vinden.
Is ong mijn 5de foto met het toestel

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 21:48:
Kheb ff een foto'tje getrokke

http://users.pandora.be/skatekeerbergen/lamp.JPG
niet echt speciaal ma ik zou wel willen weten wat jullie ervan vinden.
Is ong mijn 5de foto met het toestel
Oi we hebben ook een edit optie hoor, zodat je je bericht kan wijzigen!.
Verder zou ik je kunnen zeggen dat je het boekje maar eens goed door moet lezen (totdat je de cam echt goed kent). En dan dingen uittesten, de P51 kan je niet handmatig de sluitertijd instellen, de camera doet het allemaal automatisch.

In de SCN stand kan je meen ik tot 2sec (afhankelijk van het te fotograferen onderwerp).
Ook leuk is om met je optische zoom te gaan spelen en die te leren kennen, wederom wens ik je nogmaals suc6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt iig
Maar zijn er geen trucjes om de sluitertijd naar beneden te halen?
Kgeraak niet lager dan 1/50 :'( :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Geen idee ben ook het internet al aan het afstruinen om er achter te komen hoe ik een hogere shutterspeed kan forceren bij de P71 , want zelf bij bewegende zaken is die 1/50 terwijl 1/30 het minimum is en 1/2000 het maximum (scn heeft min 2sec, maar dat is nu niet belangrijk)
nogtans niets gevonden.
Dat het niet handmatig in te stellen is weet ik, maar er moet toch een instellingsmogelijkheid zijn die refereerd aan een 'sport'stand, dit denk ik mede door de max shutterspeed van 1/2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Slaiter schreef op 15 november 2002 @ 21:18:
Geen idee ben ook het internet al aan het afstruinen om er achter te komen hoe ik een hogere shutterspeed kan forceren bij de P71 , want zelf bij bewegende zaken is die 1/50 terwijl 1/30 het minimum is en 1/2000 het maximum (scn heeft min 2sec, maar dat is nu niet belangrijk)
nogtans niets gevonden.
Dat het niet handmatig in te stellen is weet ik, maar er moet toch een instellingsmogelijkheid zijn die refereerd aan een 'sport'stand, dit denk ik mede door de max shutterspeed van 1/2000
Misschien is het een truck om uit te vinden op welk oppervlak hij de grootste (dus kleurcombo's oid) en op welk oppervlak de camera de kleinste sluitertijd heeft.
Ik denk als je hem dan laat scherp stellen op de combo waar de camera de kleinste of juist de grootste (afhankelijk van wat je wilt hebben) sluitertijd, en hem dan vervolgens richt (dus vasthouden, alles is dan al bepaalt -> belichting, sluitertijd enz.) en daarna een foto gaat maken, dat je dan behaalt wat je moet hebben.

Anders zou ik het zo ook niet weten, ik zal mijn boekje er morgen ook nog even op naslaan. Hoe je daarom heen kan, of hoe je daar het beste mee om kan gaan.
Misschien nog MultiAF of CenterAF of de afstanden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ergens op het einde van de handleiding gevonden dat je
voor bewegende beelden best een zo hoog mogelijke iso kiest.
Bij mij maakt het eig ni veel uit.
Kkrijg em ni onder 1/50 :'(
Ik heb ook maar een mailtje naar sony gestuurd mss da zij de oplossing kunnen geven.

daarnet ff wat actie fototjes geprobeerd
dit is het resultaat :'( :'( :'( :'(
http://users.pandora.be/skatekeerbergen/shutter12.jpg
http://users.pandora.be/skatekeerbergen/shutter22.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 10:19:
Ik heb ergens op het einde van de handleiding gevonden dat je
voor bewegende beelden best een zo hoog mogelijke iso kiest.
Bij mij maakt het eig ni veel uit.
Kkrijg em ni onder 1/50 :'(
Ik heb ook maar een mailtje naar sony gestuurd mss da zij de oplossing kunnen geven.

daarnet ff wat actie fototjes geprobeerd
dit is het resultaat :'( :'( :'( :'(
http://users.pandora.be/skatekeerbergen/shutter12.jpg
http://users.pandora.be/skatekeerbergen/shutter22.jpg
Ik heb vrijwel altijd 1/40, maar het valt me ook op dat jij Solarize fotografeert, heb je dat wel door ? (of is dat juist de bedoeling ?)..
Zulke grafische truckjes kan je met Photoshop ook wel uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds donderdag de sony p51 in handen.
Nou heb ik eergister een paar foto's om ongeveer 22.00 gemaakt (donker dus) zelf kon ik de bakstenen tellen maar ik zie op de foto alleen maar de klok ;(
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/kerkzmeer.JPG

kan je met deze cam in het donker redelijke foto's maken of niet?
(iso 400
sluiterijd 1/50)

bij de gevangenis had ik hetzelfde probleem

is trouwens de kerk in zoetermeer in het dorpstraat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 21:37:
Ik heb hier juist een P51 gekocht(339€)
Ben er tevreden over.
Wel 1 vraagje: Als ik dus foto's van bewegende beelden wil maken dan moet de sluitertijd zo ong op 1/500 of 1/1000 zitten.
Hoe krijg ik die zo laag?
Met welke instellingen moet ik dan werken?
Kweenie waar jij m gehaald hebt, bij bcc stond ie voor €295 en ik heb er een tasje bij gepraat die eigenlijk €10,- was (gekregen voor €5,-) dus bij elkaar €300,- ;)
Pagina: 1 2 3 Laatste