Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 11:38:
ik heb sinds donderdag de sony p51 in handen.
Nou heb ik eergister een paar foto's om ongeveer 22.00 gemaakt (donker dus) zelf kon ik de bakstenen tellen maar ik zie op de foto alleen maar de klok ;(
[afbeelding]

kan je met deze cam in het donker redelijke foto's maken of niet?
(iso 400
sluiterijd 1/50)

bij de gevangenis had ik hetzelfde probleem

is trouwens de kerk in zoetermeer in het dorpstraat
Foto's in "low-light" situties zijn altijd lastig voor digicams...

Beste is gewoon om een statief te gebruiken en een langzame sluitertijd (5, 10, of meer sec.), zodat het beetje licht dat er is goed gebruikt...

Op de wat goedkopere camera's als jouw Sony kun je beter niet te hoge ISO waarden gebruiken, anders wordt de foto behoorlijk verpest :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op 17 november 2002 @ 11:51:
[...]

Foto's in "low-light" situties zijn altijd lastig voor digicams...

Beste is gewoon om een statief te gebruiken en een langzame sluitertijd (5, 10, of meer sec.), zodat het beetje licht dat er is goed gebruikt...

Op de wat goedkopere camera's als jouw Sony kun je beter niet te hoge ISO waarden gebruiken, anders wordt de foto behoorlijk verpest :)
ga ik vanavond maar proberen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 11:38:
ik heb sinds donderdag de sony p51 in handen.
Nou heb ik eergister een paar foto's om ongeveer 22.00 gemaakt (donker dus) zelf kon ik de bakstenen tellen maar ik zie op de foto alleen maar de klok ;(
[afbeelding]

kan je met deze cam in het donker redelijke foto's maken of niet?
(iso 400
sluiterijd 1/50)

bij de gevangenis had ik hetzelfde probleem

is trouwens de kerk in zoetermeer in het dorpstraat
Op welke foto stand heb je deze gemaakt ?
Ik mag hopen de gewone foto stand, als dat zo is moet je maar eens met de SCN functie werken. De sluitertijd wordt namelijk groter, zodat er meer licht in de lens kan komen. Wat resulteerd in een goede foto in het donker.

Flitsen in het donker pakt meestal niet goed uit. (behalve als het niet te ver weg is, en het object de flits ook weerkaatst. En dus niet totaal opneemt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik nu eig gekl**t?
Khad die kamera eig vooral nodig om foto's te trekken van bewegende mense
:'( :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 19:55

smallboy

N/A

Dan had je een camera moeten nemen waar je de sluitertijd handmatig kunt instellen, bijvoorbeeld de Canon PS A40.

Op die P31,51 enzo kun je die niet instellen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Misschien zou het Sony sieren als ze met een progje komen dat het Sony groen automatisch weg kan halen.... Want ik neem aan dat het groen komt door oute hardwareinstellingen, en die moeten dan toch softwarematig te corrigeren zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NOooooooo,
Men vader had die camera gekocht en ik denk ni dat gij die nog kan inruilen :'(
Had ik dat nu 1 week geleden geweten hé :'( :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 08:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik zoek dus een kleine point and shoot camera bedoeld om 10x15 af te drukken (misschien ietsje groter) en om web-plaatjes maken.

gevonden:
De cybershot-U oftewel de dsc-u10.
Wel kopen? Niet kopen? Alternatieven?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een mogelijke oplossing gevonden.
Ik laat het toestel eerst scherpstellen op een lamp of een zeer helder voorwerp
en dan kan ik makkelijk een foto met 1/500 sluitertijd trekken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je een Sony camera kopen ZONDER Carl Zeiss lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 16:46:
wat is er zo bijzonder aan die lens??

andere merken maken mooiere foto's zonder die lens :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Oscar Mopperkont schreef op 18 november 2002 @ 11:41:
Misschien zou het Sony sieren als ze met een progje komen dat het Sony groen automatisch weg kan halen.... Want ik neem aan dat het groen komt door oute hardwareinstellingen, en die moeten dan toch softwarematig te corrigeren zijn?
Ja, dat kan je gewoon zelf weghalen door de belichtings instelling op -1 te zetten, en dan ben je het "Sony groen (bv gras)"kwijt.
Lekker simpel maar wel doeltreffend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 16:38:
Ik heb een mogelijke oplossing gevonden.
Ik laat het toestel eerst scherpstellen op een lamp of een zeer helder voorwerp
en dan kan ik makkelijk een foto met 1/500 sluitertijd trekken :9
Hé er was nog een tweaker die een vergelijkbaar probleem had.
(Pagina 3).
Alfa_33 schreef op 16 November 2002 @ 01:02:
[...]

Misschien is het een truck om uit te vinden op welk oppervlak hij de grootste (dus kleurcombo's oid) en op welk oppervlak de camera de kleinste sluitertijd heeft.
Ik denk als je hem dan laat scherp stellen op de combo waar de camera de kleinste of juist de grootste (afhankelijk van wat je wilt hebben) sluitertijd, en hem dan vervolgens richt (dus vasthouden, alles is dan al bepaalt -> belichting, sluitertijd enz.) en daarna een foto gaat maken, dat je dan behaalt wat je moet hebben.

Anders zou ik het zo ook niet weten, ik zal mijn boekje er morgen ook nog even op naslaan. Hoe je daarom heen kan, of hoe je daar het beste mee om kan gaan.
Misschien nog MultiAF of CenterAF of de afstanden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 16:46:
Mooooody schreef op 19 November 2002 @ 17:01:
[...]

wat is er zo bijzonder aan die lens??

andere merken maken mooiere foto's zonder die lens :)
Omdat, Sony de lens van Carl Zeiss heeft geregistreerd. Een camera zonder die lens vindt ik net zo goed foto's produceren maar ze hebben de naam niet (waar je dus ook voor betaalt!.)

Natuurlijk is de lens gewoon perfect. Maar dat hangt ook af van je budget cq gebruiks toepassing!.
Imho, koop je een Sony om de bekendheid en niet om de prijs (en toebehoren >> bv Memory Stick).

Ik zelf ben Sony liefhebber,. waarom ?
Niet om de prijs maar wel om het design & gebruiksgemak.! (maar wel prijs -> prestatie verhouding).

Kortom, ik vindt het een beetje kort door de bocht om een reply te geven met dat je geen digi-cam moet kopen zonder een Carl Zeiss lens.
Carl Zeiss is een goeie lens, maar de "normale Sony" lenzen zijn ook gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Alfa_33 schreef op 19 november 2002 @ 18:20:
[...]

[...]

Omdat, Sony de lens van Carl Zeiss heeft geregistreerd. Een camera zonder die lens vindt ik net zo goed foto's produceren maar ze hebben de naam niet (waar je dus ook voor betaalt!.)

Natuurlijk is de lens gewoon perfect. Maar dat hangt ook af van je budget cq gebruiks toepassing!.
Imho, koop je een Sony om de bekendheid en niet om de prijs (en toebehoren >> bv Memory Stick).

Ik zelf ben Sony liefhebber,. waarom ?
Niet om de prijs maar wel om het design & gebruiksgemak.! (maar wel prijs -> prestatie verhouding).

Kortom, ik vindt het een beetje kort door de bocht om een reply te geven met dat je geen digi-cam moet kopen zonder een Carl Zeiss lens.
Carl Zeiss is een goeie lens, maar de "normale Sony" lenzen zijn ook gewoon goed.
Ik vind Sony kwalitatief mindere camera's maken dan Canon en Nikon...

Ze zijn meestal duurder en hebben teveel nadelen zoals memorystick, Sony kleuren. De enige Sony camera die ik heb overwogen is de F717, maar door de grootte, memorystick en prijs ben ik er vanag gezien en koop ik nu de Canon G3 (voor 400(!) euro minder, 256MB geheugen bijgerekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 22:50
Hoevaak gaan hier nou nog mensen zeggen dat Memorysticks een nadeel zijn!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Fire69 schreef op 20 November 2002 @ 09:05:
Hoevaak gaan hier nou nog mensen zeggen dat Memorysticks een nadeel zijn!!!!!
vaak, misschien omdat het zo is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Mooooody schreef op 20 november 2002 @ 09:11:
[...]

vaak, misschien omdat het zo is :?
Waarom is memeorystick dan een nadeel? Je moet een prijsvergelijking altijd maken op de camera inclusief het teobehoren dat je erbij moet kopen.

Dan is die memorystick misschien relatief duur, maar je maakt dan wel een eerlijke vergelijkin. Memorysticks zijn geen cd-r's die je om de haverklap koopt.

Ik heb mijn p71 gekocht inclusief 128 mb geheugen voor €500, voor hetzelfde geld kon ik een Canon digital IXUS kopen inclusief 128 mb geheugen. Maar dan is de vergelijking nog niet afgelopen.
Je wil immers ook een extra accu, en dat kostte voor de p71 maar €10,- voor 4 1700NiMH batterijen. Voor een Canon zou ik nog €60,- kwijt zijn voor de accu. Dus de Sony was ineens een stuk goedkoper. Je moet dus gewoon alle accesoires meenemen, dan pas kun je een eerlijke vergelijking maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:21

KrL

Foto foto..

Mwah.. Met de huidige prijs van de Memorystick (80 euro voor 128 MB) vind ik MS niet echt een nadeel meer.. Zijn ook lekker klein van formaat..

Ben verder niet echt fan van Sony cams.. Alleen de F717.. Tja, die is gewoon :9~ :9~ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb al 2 Memorysticks van 128 voor mijn DV-cam, dus waarom zou het een nadeel zijn voor mij.
Plus als ik een Sony-digicam koop (vanaf S75 en up), kan ik zelfs mijn batterijen onderling gebruiken, wat wil je nog meer! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Oscar Mopperkont schreef op 20 November 2002 @ 09:52:
[...]

Waarom is memeorystick dan een nadeel? Je moet een prijsvergelijking altijd maken op de camera inclusief het teobehoren dat je erbij moet kopen.

Dan is die memorystick misschien relatief duur, maar je maakt dan wel een eerlijke vergelijkin. Memorysticks zijn geen cd-r's die je om de haverklap koopt.

Ik heb mijn p71 gekocht inclusief 128 mb geheugen voor €500, voor hetzelfde geld kon ik een Canon digital IXUS kopen inclusief 128 mb geheugen. Maar dan is de vergelijking nog niet afgelopen.
Je wil immers ook een extra accu, en dat kostte voor de p71 maar €10,- voor 4 1700NiMH batterijen. Voor een Canon zou ik nog €60,- kwijt zijn voor de accu. Dus de Sony was ineens een stuk goedkoper. Je moet dus gewoon alle accesoires meenemen, dan pas kun je een eerlijke vergelijking maken.
je vergeet de snel-lader nog :) (+ 30 euro)

want dan moet je ook wel ongeveer dezelfde dingen nemen, geen goedkoper lader van 10 euro die er 16 uur over doet (de lader van Canon doet er ook maar 45 min. over)

maar de meeste mensen vinden memorysticks een nadeel, omdat ze er (nog) maar tot 128mb zijn én veel mensen al SM of CF kaarten hebben liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Mooooody schreef op 20 november 2002 @ 10:36:
[...]

je vergeet de snel-lader nog :) (+ 30 euro)

want dan moet je ook wel ongeveer dezelfde dingen nemen, geen goedkoper lader van 10 euro die er 16 uur over doet (de lader van Canon doet er ook maar 45 min. over)

maar de meeste mensen vinden memorysticks een nadeel, omdat ze er (nog) maar tot 128mb zijn én veel mensen al SM of CF kaarten hebben liggen...
Ik vergeet de snellader niet... Omdat ik voor €10 4 batterijen had, heb ik dus altijd een direct te pakken volle batterijenset. Dan maakt het niet uit dat het laden 13 uur duurt.
Dus eigenlijk zou je de vergelijking moeten maken dat je de Sony met snellader koopt en de canon met 2 extra accu's! Overigens doet de Sony ook nog eens een stuk langer met zijn batterijen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Oscar Mopperkont schreef op 20 November 2002 @ 10:39:
[...]

Ik vergeet de snellader niet... Omdat ik voor €10 4 batterijen had, heb ik dus altijd een direct te pakken volle batterijenset. Dan maakt het niet uit dat het laden 13 uur duurt.
Dus eigenlijk zou je de vergelijking moeten maken dat je de Sony met snellader koopt en de canon met 2 extra accu's! Overigens doet de Sony ook nog eens een stuk langer met zijn batterijen....
maar dan vergelijk je wel toevallig een camera met accu en een met penlites...

als je bijv. de A40 pakt, gaat jouw verhaal al niet meer op :)

ik geef toe dat penlites wel voordelen hebben, maar als je een goede accu hebt (bijv. van de G2 en G3) kun je daar makkelijk 300/400 foto's mee maken (3 memorysticks van 128mb vol :)) met lcd aan, dus is een extra accu niet noodzakelijk...

maar nogmaals...het grootste nadeel van een memorystick is de slechte compabiliteit (bijna alleen Sony producten) en het feit dat heel veel mensen al een SM of CF kaartje hebben liggen (bijv. voor mp3-speler), dus zou een Sony camera niet goed uitkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Mooooody schreef op 20 november 2002 @ 10:48:
[...]

maar dan vergelijk je wel toevallig een camera met accu en een met penlites...

als je bijv. de A40 pakt, gaat jouw verhaal al niet meer op :)

ik geef toe dat penlites wel voordelen hebben, maar als je een goede accu hebt (bijv. van de G2 en G3) kun je daar makkelijk 300/400 foto's mee maken (3 memorysticks van 128mb vol :)) met lcd aan, dus is een extra accu niet noodzakelijk...

maar nogmaals...het grootste nadeel van een memorystick is de slechte compabiliteit (bijna alleen Sony producten) en het feit dat heel veel mensen al een SM of CF kaartje hebben liggen (bijv. voor mp3-speler), dus zou een Sony camera niet goed uitkomen...
Het ging mij alleen even om de vergelijking goed te krijgen, aangeven dat je niet alleen naar 1 onderdeel dat duur is moet kijken.

Jouw argument gaat inderdaad op als je al andere geheugenkaartjes hebt liggen. Maar dat argument gaat dus altijd op als je een apparaat koopt met een ander geheugentype dan dat je hebt liggen. Dat is niet specifiek een Sony probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Oscar Mopperkont schreef op 20 november 2002 @ 10:54:
[...]

Het ging mij alleen even om de vergelijking goed te krijgen, aangeven dat je niet alleen naar 1 onderdeel dat duur is moet kijken.

Jouw argument gaat inderdaad op als je al andere geheugenkaartjes hebt liggen. Maar dat argument gaat dus altijd op als je een apparaat koopt met een ander geheugentype dan dat je hebt liggen. Dat is niet specifiek een Sony probleem.
vind ik wel :)

Sony moet apart gaan doen met zijn memorystick, terwijl ze allang weten dat het nooit een goede standaard wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Mooooody schreef op 20 november 2002 @ 11:13:
[...]

vind ik wel :)

Sony moet apart gaan doen met zijn memorystick, terwijl ze allang weten dat het nooit een goede standaard wordt...
Je weet het nooit.... Volgens mij gingen niet-Sony merken nu ook memorystick gebruiken. Tevens heeft de P800(GSM) ook een slot voor een Memstick (alleen wel de nieuwe kleine versie :() Maar als Sony die dingen dus ook in phones gaat zetten, dan zouden ze best wel eens een behoorlijk marktaandeel kunnen krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik zou het niet erg vinden moesten andere merken het ook gaan gebruiken, dan kan ik die memorysticks lekker nog in iets anders gebruiken. :)

Trouwens, midden volgend jaar zouden er 256-sticks komen! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Fire69 schreef op 20 november 2002 @ 11:26:
Ik zou het niet erg vinden moesten andere merken het ook gaan gebruiken, dan kan ik die memorysticks lekker nog in iets anders gebruiken. :)

ja joh...en die zijn ruim 2x zo duur als 256mb CF kaarten :Y)

en dat terwijl het vast niet 2x zoveel kost om zo'n paars dingetje te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op 20 november 2002 @ 11:26:

Ik las vorige maand nog ergens dat er al een fabrikant is met een 256 MB memorystickstick ; daarnaast stond dit ook op hoofdpagina tweakers.net ergens deze week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb van't weekend bij een winkel deze digicam zien liggen
de sony dsc u -10
Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/intershoproot/eCS/Store/en/imagesProducts/MoreImages/DSCU10WHAND_3.jpg

dingetje is mooi klein, en is niet eens zo slecht,
1,3 megapixels, hij heeft dan wel geen zoom, maar dat vind ik niet belangrijk,
heeft iemand soms ervaring met deze cam? is hij een beetje goed?
graag reactie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 12:24:
[...]

Ik las vorige maand nog ergens dat er al een fabrikant is met een 256 MB memorystickstick ; daarnaast stond dit ook op hoofdpagina tweakers.net ergens deze week...
ja, was ergens één of andere wazige russische site, maar als je'm door babelfish haalde stond er dat het midden volgend jaar pas beschikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 14:00:
de sony dsc u -10
[afbeelding]

graag reactie's
ik denk niet dat je 'm moet kopen als je een beetje serieus foto's wilt maken...
te klein en te licht om goed vast te houden en weinig tot geen manual settings denk ik...

maar als gadget leuk, alleen ik zou er niet meer dan 150 euro voor over hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 14:00:
de sony dsc u -10
[afbeelding]

graag reactie's
Kun je bijna net zo goed dat ding van de aldi kopen. Is ook 1,3 echte Mpix. Alleen geen flitser en schermpje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen weekend de SONY 717 digitale camera gekocht en het is een te gek ding :)

Moet alleen nog even kijken hoe ik goedkoop en zo goed mogelijk quicktime vr foto's kan maken. Heeft iemand hier een advies voor een QT VR statief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 20 november 2002 @ 14:13:
[...]

Kun je bijna net zo goed dat ding van de aldi kopen. Is ook 1,3 echte Mpix. Alleen geen flitser en schermpje....
hier zit dus wel een flitser en schermpje op. en sony is tenminste wel een naam in de digicam world dus ik verwacht eigenlijk wel wat kwaliteit. iemand ervaring met deze cam?

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 21:36:
[...]

hier zit dus wel een flitser en schermpje op. en sony is tenminste wel een naam in de digicam world dus ik verwacht eigenlijk wel wat kwaliteit. iemand ervaring met deze cam?
Nee helaas, niet het is idd een leuke cam. En opzich mwah hij is wel wat te duur. Maar de meeste mensen hebben een vooroordeel terwijl ze de camera niet eens kennen.

Mij lijkt het een super gaaf dingetje!. (concurrend van Trust ed.)

Verwijderd

[...]

In de winkel waar ik werk hebben we hem ook staan en ik heb er heel even mee lopen spelen , ik moet zeggen als ik kijk naar wat voor soort cameratje het is (gewicht/groote/megapixel etc) het een heel erg leuk apparaatje is , vooral als je met niet een al te grote camera wil lopen of als je bv ff snel sneaky een fototje wil maken }) Denk alleen wel na dat als je echt serieus foto's wilt maken dit niet de keus is , maar voor snel even een fototje voor de fun / gadget is het vind ik zelf een heel leuk dingetje , hij is alleen wat aan de prijsige kant :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 16:38:
Ik heb afgelopen weekend de SONY 717 digitale camera gekocht en het is een te gek ding :)

Moet alleen nog even kijken hoe ik goedkoop en zo goed mogelijk quicktime vr foto's kan maken. Heeft iemand hier een advies voor een QT VR statief?
Statief kan ik je niet mee helpen, maar voor panorama/3D/VR-foto's moet je maar eens The Panorama Factory testen, wel cool spul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op 23 november 2002 @ 10:02:
[...]

Statief kan ik je niet mee helpen, maar voor panorama/3D/VR-foto's moet je maar eens The Panorama Factory testen, wel cool spul!
Ik koop denk ik qua software gewoon VRWorks, is cross-platform en werkt erg goed.

Ik ben al naar m'n camera verkoper geweest en die was zeer enthousiast en zal wat dingen gaan uitzoeken. Wel erg goede service daar (Combi in Hilversum) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:15

DDX

en iemand ervaring met de U-20 ?
(dus de 2mpixel versie van de U-10)

denk erover om deze te kopen naast mijn P1 digicam
om nog makkelijker mee te nemen en zomaar wat foto's te maken...

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 08:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

De U20 is officieel nog niet uit in NL. Dat duurt nog een maandje of 2 denk ik.
Ook de U10 (die ik ook wel zie zitten) Vliegt nog niet de winkel uit omdat ie net iets te duur is. Mental note> het ding kost in USA 200 dollar en dat is al een stuk aantrekkelijker dan de 260E die ik overal zie.

De U20 zal ongeveer 350E gaan kosten en dat vind ik echt te prijzig tov van de U10.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08 20:39
Hoe komt het prijsverschil er tussen
de sony dsc-p7 (575euro) en de sony dsc-p5 (700euro).
En wat is dan het grote verschil tussen de dsc-p71 en de p7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P7 is de opvolger van de P5, die P5 prijs is gewoon oud. Verschil tussen de p71 en p7 is volgens mij de behuizing (plastic - metaal) en de stroom (batterij - accu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:15

DDX

teacher schreef op 30 november 2002 @ 15:08:
De U20 is officieel nog niet uit in NL. Dat duurt nog een maandje of 2 denk ik.
Ook de U10 (die ik ook wel zie zitten) Vliegt nog niet de winkel uit omdat ie net iets te duur is. Mental note> het ding kost in USA 200 dollar en dat is al een stuk aantrekkelijker dan de 260E die ik overal zie.

De U20 zal ongeveer 350E gaan kosten en dat vind ik echt te prijzig tov van de U10.
zat er gewoon over te denken om een u20 te bestellen via ebay
ze zijn usa nou niet veel duurder dan de u10

en dan geef ik liever iets meer uit voor 2mpixels

maargoed vraag me eerst af of u20 verder wel goede kwaliteit is
(heb ook weinig kunnen vinden over u10)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizmoke schreef op 30 november 2002 @ 18:45:
Hoe komt het prijsverschil er tussen
de sony dsc-p7 (575euro) en de sony dsc-p5 (700euro).
En wat is dan het grote verschil tussen de dsc-p71 en de p7
De accu's verschillen inderdaad maar er is ook een verschil in de camera.

Je kan met de p71 net als de p7 ook (mini)filmpjes maken maar de p71 doet dit zonder geluid.

Voordeel van de p71 is dat je ook normale wegwerp batterijen kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i k weet gene zak af van digitale fotografie
gelieve mij de basisbeginselen aan te leren
dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 30 november 2002 @ 20:13:
[...]

...
Voordeel van de p71 is dat je ook normale wegwerp batterijen kan gebruiken.
Dat is niet waar. De p71 werkt wel op AA batterijen, maar alleen op NiMH batterijen, dus niet op normale wegwerpbatterijen.

Ik heb geen duracell geprobeerd, maar wel andere batterijen (niet zulke goede moet ik zeggen) en de camera gig niet eens aan. In de handleiding staat ook dat hij alleen op NiMH batterijen zou moeten werken, en niet op andere.
Misschien als je duracell gebruikt dat ie heel even aanblijft, maar het zal zeker niet lang werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Oscar Mopperkont schreef op 02 December 2002 @ 09:26:
[...]

Dat is niet waar. De p71 werkt wel op AA batterijen, maar alleen op NiMH batterijen, dus niet op normale wegwerpbatterijen.

Ik heb geen duracell geprobeerd, maar wel andere batterijen (niet zulke goede moet ik zeggen) en de camera gig niet eens aan. In de handleiding staat ook dat hij alleen op NiMH batterijen zou moeten werken, en niet op andere.
Misschien als je duracell gebruikt dat ie heel even aanblijft, maar het zal zeker niet lang werken.
Das pas onzin.

Toen ik mijn p71 kocht wou ik heb ff uitproberen en heb gelijk een setje alcaline batterijen gekocht (varta) en dat werkte goed. Het enige nadeel van alcaline batterijen in je digicam is dat ze zo verdomde snel op zijn ( 20-30 foto's) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Slaiter schreef op 02 december 2002 @ 11:16:
[...]

Das pas onzin.

Toen ik mijn p71 kocht wou ik heb ff uitproberen en heb gelijk een setje alcaline batterijen gekocht (varta) en dat werkte goed. Het enige nadeel van alcaline batterijen in je digicam is dat ze zo verdomde snel op zijn ( 20-30 foto's) :(
Welk gedeelte van mijn verhaal is dan onzin? Ik zei toch dat ik geen duracell heb geprobeerd? Maar dat als ze het doen ze waarschijnlijk heel kort meegaan? Jij bevestigt nu wat ik zeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Oscar Mopperkont schreef op 02 December 2002 @ 09:26:
[...]

Dat is niet waar. De p71 werkt wel op AA batterijen, maar alleen op NiMH batterijen, dus niet op normale wegwerpbatterijen
Dat speciafieke stukje ;)

Alkaline batterijen (al dan niet van duracell) zijn ook 'gewone' wegwerp batterijen en hoewel ze niet heel lang meegaan werken ze wel lang genoeg om een leuke sessie te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Slaiter op 02-12-2002 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Slaiter schreef op 02 december 2002 @ 11:24:
[...]

Dat speciafieke stukje ;)

Alkaline batterijen (al dan niet van duracell) zijn ook 'gewone' wegwerp batterijen en hoewel ze niet heel lang meegaan werken ze wel lang genoeg om een leuke sessie te maken.
Op zich komt dat stukje uit de handleiding van de cam.... Maar ik hield al een slag om de arm door te zeggen dat duracell (of tewel goede alkaline batterijen) het misschien wel deden, maar dan heel kort mee zouden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier ook een polarisatiefilter op zijn sony digicam? Wil er misschien ook een hebben en ben erg benieuwd naar kwaliteit en kleuren van de foto met en zonder filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb toch mijn besluit genomen
over precies een uurtje ga ik mijn sony dsc-u 10 kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo heb'm'n sony cybershot dsc u-10 nou ik vind het een geweldig apparaat, Het is gewoon een 1,3 megapixel camera van goede kwalitiet, maar gewoon echt klein en das top.
jammer is alleen geen zoom ( ook niet nodig voor mij in eerste instantie )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

* Slaiter wenst johanc veel fotoplezier

maare hoe is de kwaliteit van de foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit er op die dsc u-10 wel een lcdschermpje? en komt er ook nog een versie met meer megapix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 12:00
Ik heb een vraagje voor krl, welk statief is dat die je gebruikt voor je camera en wat is de prijs ervan. Weet je toevallig ook of hij op de dsc s75 van sony past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 07:44:
zit er op die dsc u-10 wel een lcdschermpje? en komt er ook nog een versie met meer megapix?
[...]

* Slaiter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 07:44:
Ja er is inmiddels ook een dsc-u20 uit, dit is bijna de zelfde cam maar deze heeft 2.0 megapixels i.p.v. 1.3 bij de u10. Het prijsverschil tussen de 2 modellen vond ik te groot vandaar dat ik voor de u10 heb gekozen. Die voor een 1,3 megapixel camera goede kwaliteit foto's oplevers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

SuperKneus schreef op 11 december 2002 @ 08:38:
Ik heb een vraagje voor krl, welk statief is dat die je gebruikt voor je camera en wat is de prijs ervan. Weet je toevallig ook of hij op de dsc s75 van sony past?
Het is een statiefje van Hama, het exacte model weet ik niet.. Wellicht kun je hem op de site van Hama (http://www.hama.de) vinden.. Hij kostte hier bij de fotoboer in Hilversum 7 euro en hij past op elke cam waar een schroefdraad voor een statief op zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 22:10

Korakal

Up up up!

Afbeeldingslocatie: http://www.hama.de/bilder/00004/abb/00004018abb.jpg
deze soms?

Dit statief gebruik ik voor mijn S75, is superhandig want hij past in de cameratas dus je kunt 'm altijd meenemen en hij kan overdwars, dus ook rechtop foto's op statief maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35

Wom

Vraagje over de P5. Zijn daar ook hard-case beschermtasjes voor te krijgen ? Of is het allemaal soft-case ? De enige hard-case van sony zelf is wat aan de kleine kant.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Korakal schreef op 11 December 2002 @ 19:47:
[afbeelding]
deze soms?

Dit statief gebruik ik voor mijn S75, is superhandig want hij past in de cameratas dus je kunt 'm altijd meenemen en hij kan overdwars, dus ook rechtop foto's op statief maken :)
Hij lijkt er op maar we hebben het over deze:

Afbeeldingslocatie: http://krlbak.xs4all.nl/img/F717/op_statief.JPG

Afbeeldingslocatie: http://krlbak.xs4all.nl/img/F717/statief_ingeklapt.JPG

Statief zit bij mij permanent onder m'n cam en past zo in m'n cameratas (LCS-FX van Sony)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
KrL schreef op 11 December 2002 @ 20:14:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Statief zit bij mij permanent onder m'n cam en past zo in m'n cameratas (LCS-FX van Sony)..
En hoe bevalt ie ? F717 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor mijn Sony S75 een Vanguard VS-55 ministatief: ook erg compact en past goed. De beetjes van dit statief kan je uittrekken tot hoogte 10,6 cm

Zie ook: http://www.spectravox.com/vs55.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Alfa_33 schreef op 11 December 2002 @ 20:16:
[...]

En hoe bevalt ie ? F717 ?
Pfect ! Heerlijke cam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

KrL schreef op 11 december 2002 @ 20:14:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

ok :) ik had het topic even doorgebladerd maar ik kon de foto's niet (meer :?) vinden waar jullie het over hadden... 8)7

kun je dat statief ook naar opzij klappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Korakal schreef op 11 December 2002 @ 22:46:
[...]

ok :) ik had het topic even doorgebladerd maar ik kon de foto's niet (meer :?) vinden waar jullie het over hadden... 8)7

kun je dat statief ook naar opzij klappen?
Je zou hem in eerste instantie zijdelings kunnen monteren.. Dus dan klapt hij opzij in plaats van naar voren.. Neem aan dat je cam 1 schroefdraad heeft voor statief en niet nog een gaatje ervoor of ernaast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand misschien al ervaring met de Cybershot f77? Ik zit namelijk te twijfelen tussen deze camera en de Cybershot p7. Ze zitten ongeveer de dezelfde prijsklasse. De f77 heeft een 4 mp Carl Zeiss lens, maar geen zoom. Dit wordt mijn eerste fototoestel en het is voor me moelijk in te schatten of ik de zoom ga missen als ik de f77 koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 15:28:
Heeft iemand misschien al ervaring met de Cybershot f77? Ik zit namelijk te twijfelen tussen deze camera en de Cybershot p7. Ze zitten ongeveer de dezelfde prijsklasse. De f77 heeft een 4 mp Carl Zeiss lens, maar geen zoom. Dit wordt mijn eerste fototoestel en het is voor me moelijk in te schatten of ik de zoom ga missen als ik de f77 koop.
De eerste camera die ik had had geen zoom en daar heb ik heel veel spijt van gekregen. Ik dacht nl dat ik zoom niet zou missen, maar niets is minder waar zoom is bijna essencieel geworden en kan ik echt niet meer missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een camera zonder zoom ( zie vorige posts dsc u-10 ) en ik mis er nix aan, maar ja mijn camera heeft waarschijnlijk ook een ander doel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 00:16:
heb een camera zonder zoom ( zie vorige posts dsc u-10 ) en ik mis er nix aan, maar ja mijn camera heeft waarschijnlijk ook een ander doel
Daar heb je helemaal gelijk mee. Het ligt ook aan het 'doel' van de camera, maar als je een beetje serieus wil fotograferen is zoom zekers aan te raden en dan het liefst 6+ (optisch welterverstaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
Ik wil graag een nieuwe digitale camera kopen en twijfel tussen de Minolta Dimage 7Hi en de Sony F717, wat is jullie objectieve mening over beide modellen ?

Prijsverschil is er eigenlijk niet, dus help me es ?

Wat is de beste en waarom ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de sony gaat langer mee met batery!
verder kan ik niet objectief zijn omdat ik nooit met de 7hi hebt gewerkt...

maar ik had zelf ook een vraag: hoeveel kost zo'n ministatief??
voor op de f717 wel te verstaan!
en wat voor een xtra lens zit er op je cam KrL?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Tja, ik heb gekozen voor de F717.. Maar is denk ik persoonlijk..
Paar redenen: Minder ruis dan de Dimage, veel meer accutime, nightshot..
Kijk eens op dpreview.com en vergelijk de punten die voor jou belangrijk zijn..
Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 18:56:
de sony gaat langer mee met batery!
verder kan ik niet objectief zijn omdat ik nooit met de 7hi hebt gewerkt...

maar ik had zelf ook een vraag: hoeveel kost zo'n ministatief??
voor op de f717 wel te verstaan!
en wat voor een xtra lens zit er op je cam KrL?
Ministatief kost 7 euro.. Hier bij een winkel aan de kerkstraat in Hilversum..
De 'lens' is een UV filter (ook wel neutraalfilter genoemd): Laat in principe alles door en dient ter bescherming van de lens.. Liever een kras op t filter dan op m'n CZ lens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Topicstarter
KrL schreef op 14 December 2002 @ 19:57:
Tja, ik heb gekozen voor de F717.. Maar is denk ik persoonlijk..
Paar redenen: Minder ruis dan de Dimage, veel meer accutime, nightshot..
Kijk eens op dpreview.com en vergelijk de punten die voor jou belangrijk zijn..

[...]

Ministatief kost 7 euro.. Hier bij een winkel aan de kerkstraat in Hilversum..
De 'lens' is een UV filter (ook wel neutraalfilter genoemd): Laat in principe alles door en dient ter bescherming van de lens.. Liever een kras op t filter dan op m'n CZ lens :)
Hardstikke bedankt jongens, het was namelijk voor mijn baas (hij heeft het zelf ff getypt aangezien ik zelf zeer blij ben met mn eigen P31).
En ik denk dat ik em maar ga aanzetten tot de Sony, de Sony heeft toch wel een paar verschillen op de Minolta, zoals 3:2 fotograferen, en een scherper LCD enz enz.

Ohw. Hier nog een paar P31 pics, dit is onze nieuwe hond :)
Nu 3mnd oud.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/DSC01125.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/DSC01126.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/DSC01128.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/DSC01129.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/DSC01131.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/DSC01133.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/DSC01134.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

houden julllie altijd je hond aangelijnt in huis :?

rare jongens die alfa liefhebbers 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Om nog eventjes de MEGA-accuduur van de Infolithium-M series te illustreren....
Gisteravond heb ik op een feestje met mijn S75 ruim 150 foto's (@ 3 MP) gemaakt, allemaal met flits... op 1 accu! En nog heb ik 50 minuten accuduur over!

_/-\o_ @ Sony Infolithium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uuh... ik heb gister toevallig ook op een feest gefotografeerd, met flits en ik heb 200+ foto's gemaakt.... 5MP :P
pompelepe maar weer!!

_/-\o_ @ Sony Infolithium & F717

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 16:39:
uuh... ik heb gister toevallig ook op een feest gefotografeerd, met flits en ik heb 200+ foto's gemaakt.... 5MP :P
pompelepe maar weer!!

_/-\o_ @ Sony Infolithium & F717
ja de F717 staat bekend om zijn lange standbytijd...
alleen jammer dat je tussendoor memory sticks moest wisselen he? :P

* Mooody twijfelt eigenlijk nog wel een beetje welke camera hij moet gaan nemen

G3 of F717 :(

maar wees niet bang, ik ga er geen topic voor openen :+

[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 15-12-2002 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar is al een topic over he... die van mij :)
memory sticks wisselen is inderdaad ff jammer.... ik maak 51 foto's op een 128mb mem stick...
voor dit feest heb ik naast mijn eigen 2 er nog 2 geleend van m'n vader plus nog 2x 32 mb.
maarja, feest was afgelopen... dus ik kwam maar tot de 244 foto's :D nog tijd genoeg op m'n baterij...

de f717 is echt een perfect toestel.... alleen een beetje groot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 21:15:
de f717 is echt een perfect toestel.... alleen een beetje groot..
dus niet perfect :)

memorystick en grootte zitten me dwars bij de F717
weinig zoom bij de G3 (ook al scheelt het maar 1x zoom met de F717)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op 15 december 2002 @ 21:44:
[...]

dus niet perfect :)

memorystick en grootte zitten me dwars bij de F717
weinig zoom bij de G3 (ook al scheelt het maar 1x zoom met de F717)
Je moet er wel rekening mee houden dat de F717 een "groothoek" (wat je dus eigenlijk niet kan zeggen) heeft van 38 mm t.o. de G3 met 35 mm, dit is nog best wel een verschil zeg maar. De P1 heeft ook 38 mm en die persoon moet een stuk verder weg gaan staan dan ik om er iets op te krijgen (gebouw bijv.), t.o een 34 mm welke ik heb op mijn S75).
Leuk dus die meer zoom, maar voor bereik mm. zou ik voor G3 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 22:58:
[...]

Je moet er wel rekening mee houden dat de F717 een "groothoek" (wat je dus eigenlijk niet kan zeggen) heeft van 38 mm t.o. de G3 met 35 mm, dit is nog best wel een verschil zeg maar. De P1 heeft ook 38 mm en die persoon moet een stuk verder weg gaan staan dan ik om er iets op te krijgen (gebouw bijv.), t.o een 34 mm welke ik heb op mijn S75).
Leuk dus die meer zoom, maar voor bereik mm. zou ik voor G3 gaan.
heb je gelijk in...
waarom maken ze nou niet allround prosumer camera met alle voordelen van de beste camera's van nu...moet makkelijk mogelijk zijn..

dus deze hoofd specs:
- 4mp of 5mp
- 6x zoom
- niet te groot (G3-formaat)
- lange accuduur
- zeer goede beeldkwaliteit (F717/G3)

aaargggghhh...misschien wachten op de G4? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op 15 december 2002 @ 23:05:
[...]

heb je gelijk in...
waarom maken ze nou niet allround prosumer camera met alle voordelen van de beste camera's van nu...moet makkelijk mogelijk zijn..

dus deze hoofd specs:
- 4mp of 5mp
- 6x zoom
- niet te groot (G3-formaat)
- lange accuduur
- zeer goede beeldkwaliteit (F717/G3)

aaargggghhh...misschien wachten op de G4? ;)
Tja, dan kun je blijven wachten denk ik; komen telkens mooiere uit ;)
Ik zou er zelf niet aan moeten denken een cam te hebben met 38 mm lens, hopeloos lijkt mij dat.. Moet je wil je meer groothoek hebben op F717 een lens ervoor zetten en wordt hij nog groter :(
Ik ben tevreden met mijn 3 x zoom, hoewel iets meer mooier zou zijn. Tenslotte hoef ik niet alles te fotograferen wat erg ver weg is; maak vaak algemene foto's zoals feestjes, gebouwen, macro's etc: G3 zou dus voor mij als een nieuwe camera perfect zijn. Wil je meer zoom dan die 4x kun je altijd nog een telelens komen toch?
Daarnaast ben ik super jalours op die kwaliteit van G3 :9
Persoonlijk qua de volgende punten zou ik voor G3 gaan:
- Iets minder zoom, maar normale groothoek.
- Beter formaat
- Persoonlijk vind ik kleuren/scherpte iets beter nadat ik de voorbeelden heb gezien
- Een belangrijk punt: de prijs.
- 4 megapixel: 5 gebruik ik toch niet. Ik heb nu 3,3 en vind dat al meer dan genoeg (gebruik vaak toch alleen 1600 x 1200 en soms de hoogste maar)
- Dure memorysticks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die G3 ik kan niet volgen!?
url of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 12:00
Ik denk dat ik toch maar voor de Canon EOS-1Ds. 11mp moet toch genoeg zijn om leuk foto's te maken en die prijs van 8950 pleuro valt toch ook wel mee :+

Hahah nee ik maak een grapje, ik ben erg tevrede met mijn sony s75. Maar als ik op dit moment nog een camera zou kopen zou ik toch echt voor de f717 gaan. Op dit moment heb ik een besteling staan voor de sony clie nr70v (palm). Er zit hier ook een camera op. Maar eens ff daar mee gaan spelen als ik hem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperKneus schreef op 17 December 2002 @ 07:32:
Ik denk dat ik toch maar voor de Canon EOS-1Ds. 11mp moet toch genoeg zijn om leuk foto's te maken en die prijs van 8950 pleuro valt toch ook wel mee :+

Hahah nee ik maak een grapje, ik ben erg tevrede met mijn sony s75. Maar als ik op dit moment nog een camera zou kopen zou ik toch echt voor de f717 gaan. Op dit moment heb ik een besteling staan voor de sony clie nr70v (palm). Er zit hier ook een camera op. Maar eens ff daar mee gaan spelen als ik hem heb.
Ben ook dik tevreden met mijn S75; nu alleen nog een nieuw monitor een keer kopen om ook daadwerkelijk de kwaliteit te zien ;) (Nu Philips 107S 28 Dopditch :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.dpreview.com/reviews/canong3/
deze neem ik aan... vermits ik nergens een merknaam bijgeleverd krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 13:32:
http://www.dpreview.com/reviews/canong3/
deze neem ik aan... vermits ik nergens een merknaam bijgeleverd krijg
die ja...
was toch niet zo moeilijk om te vinden? :)

maar, ben jij ook van plan om bij de G3-clan aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op 17 december 2002 @ 16:00:
[...]

die ja...
was toch niet zo moeilijk om te vinden? :)

maar, ben jij ook van plan om bij de G3-clan aan te sluiten?
neen! hij is te duur :P
ik zoek verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
  • Laatst online: 03-06-2022
ik ben van plan begin volgend jaar een Sony Digicam te kopen, wat ik er mee ga doen is voornamelijk foto's van europeese orchideeen en vlinders (ja je kan niet altijd met je pc bezig zijn ;) ) De keuze voor Sony komt o.a. door de Carl Zeiss lens en memorystickopslag (kan ik mooi uitwisselen met m'n Sony DCR-PC100).

Na veel zoek werk kom ik op de DSC-F717 met voor mij veel pluspunten (nadeel: een beetje te groot)..alleen kan ik nergens iets vinden m.b.t de praktijk...is er iemand die ervaring heeft met deze camera en dan vooral met (buiten) macro opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Karel2001 schreef op 17 December 2002 @ 23:45:
ik ben van plan begin volgend jaar een Sony Digicam te kopen, wat ik er mee ga doen is voornamelijk foto's van europeese orchideeen en vlinders (ja je kan niet altijd met je pc bezig zijn ;) ) De keuze voor Sony komt o.a. door de Carl Zeiss lens en memorystickopslag (kan ik mooi uitwisselen met m'n Sony DCR-PC100).

Na veel zoek werk kom ik op de DSC-F717 met voor mij veel pluspunten (nadeel: een beetje te groot)..alleen kan ik nergens iets vinden m.b.t de praktijk...is er iemand die ervaring heeft met deze camera en dan vooral met (buiten) macro opnames.
Ik zou je willen aanraden even hier te kijken.. Veel F717 gebruikers, veel foto's en veel nuttige tips..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

KrL schreef op 18 december 2002 @ 00:38:
[...]

Ik zou je willen aanraden even hier te kijken.. Veel F717 gebruikers, veel foto's en veel nuttige tips..
kijk dan ook ff hier:
http://forums.dpreview.co...orum=1010&message=3984441

...en de rest van dat topic....heel interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga voor deze Sony DSC-P1
ik vind 'm niet meer terug op officiele sony site (belgie) maar wel hier op de pricewatch voor 719€ (goedkoopste) iemand ervaring met deze?
of de F505v (3.34mpix versie)

edit: search down :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 16:08 . Reden: search down ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 16:07:
ik vind 'm niet meer terug op officiele sony site (belgie) maar wel hier op de pricewatch voor 719€ (goedkoopste) iemand ervaring met deze?

de P1 is een oud model die niet meer wordt gemaakt (en daarom zo duur is)

de P71 is een vergelijkbaar model en kost 387 euro...

de F505 is nog ouder :)
de F707 (opvolger) wordt zelfs al niet meer gemaakt, de F717 is hiervoor in de plaats gekomen...

als je een 3mp Sony wil raad ik de P71 aan, maar als het ff kan zou ik verder kijken dan Sony (of je moet al een stapel memorysticks hebben liggen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moooooooooooody :-)
bedankt voor je tips! ja ik ben idd veel te overhaast bezig en moet verder kijken dan sony
maar hij mag niet te duur zijn. en toch heel degelijk!
niet offtopic gaan hier, het moet het sony digi cam topic blijven! (geen andere merken)
ik ploeter nog wel ff in dit forum rond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 17:23:
moooooooooooody :-)
bedankt voor je tips! ja ik ben idd veel te overhaast bezig en moet verder kijken dan sony
maar hij mag niet te duur zijn. en toch heel degelijk!
niet offtopic gaan hier, het moet het sony digi cam topic blijven! (geen andere merken)
ik ploeter nog wel ff in dit forum rond :)
Laat je alleen niet leiden door het memorystick argument. Dat gaat ook niet altijd op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 16:07:

Ook al kan je de P1 goedkoop krijgen (nieuw of tweedehands maakt niet uit) zou ik hem niet kopen vanwege het algemene accu probleem ermee. Zie daarvoor kieskeurig.nl. Dit weet ik ook uit ervaring omdat ik twee personen ken die deze camera hadden.
Pagina: 1 2 3 Laatste