Ten tijde van de start van dit draadje was het erger dan nu. De veelvoud van disconnects van de hele verbinding is sindsdien verschoven naar de veelvoud van mailproblemen.
Dat is de laatste tijd echt mijn probleem. Die mail. Al het andere gezeik even daargelaten, zou ik een stuk blijer zijn als de mail deed wat ie hoort te doen. En dan moet je weten dat ik vrij veel 's nachts bezig ben. En je zou verwachten dat het dan beter werkt doordat er minder belasting is van het netwerk. Helaas niet dus. Dat het om 20:00 druk is vind ik niet gek, maar dat ik om 4 a.m. nog niet eens mail kan halen of zenden vaak, dat schiet bij mij echt in het verkeerde keelgat.
Downtime ook. Ongeveer 1 jaar geleden lag ik ook eens na bellen 7 dagen plat. Oranje lampjes. Echt 100% oorzaak bij @Home. In de algemene voorwaarde van @home staat dat je gerechtigd bent voor restitutie na 3 dagen non-stop downtime. En daar heb ik ook de nodige mailtjes en telefoontjes aan gespendeerd. Maar geen cent! Dat is nou @home. Dat bellen deed ik overigens al eerder, maar toen heb ik 3 uur in de wacht gestaan en daarna was het 18:00 en werd ik doodleuk verbroken. Kun je nagaan. De dag daarna na 2,5 uur eindelijk kunnen melden.
Verder moet je weten dat er in de voorwaarden niks staat over dat je moet bellen alvorens je gerechtigd bent. Wat ik dus ook gedaan had, maar stel van niet .. dan heb ik ook recht op die restitutie.
Sindsdien schijnt de helpdesk flink te zijn uitgebreidt. En beter bereikbaar. Da's heel mooi. Maar de mailservers zijn nog steeds een ramp. Terwijl zoiets technisch gezien echt heel simpel is op te lossen. Sterker nog .. ik heb meldingen gezien dat puur de harddisk van de server vol was. Dat is toch te amateuristisch voor woorden.
En de mail is dus iets dat niets met mijn straat te maken heeft.
Verder heb ik gehoord (kan iemand dat bevestigen danwel ontkrachten?) dat al het verkeer van abonnees in België via Tilburg loopt. Dat lijkt me ook een grote mogelijke bron van capaciteitsproblemen.
Ik weet dat hier in de wijk trouwens erg veel @home abonnees zijn. Nodemoves en node-splits komen erg vaak voor. En na zulke moves heb ik al ene paar keer gewoon niet goed in de DHCP-tabellen gestaan. De laatste keer dus bijna een jaar aan een stuk, gedurende 3 moves en verschillende mailtjes en telefoontjes met de helpdesk. Elke keer een ander IP, subnet en gateway, maar nooit response van de DHCP. Ook zonder firewall op een verse install.
Dus vandaar dat ik statisch draaide. Nu werkt de DHCP eindelijk (ik heb ze het zelf uit moeten leggen helemaal). Ik draai echter nog steeds statisch op m'n eigen PC, en DHCP op het 1e IP. (Ik zit op 2e IP). Ik heb een Win95 in VMware op DHCP zodat ik binnen 5 tellen kan zien of m'n settings zijn veranderd.
Ik heb ook al eens een IP moeten kapen van een andere user om online te kunnen, om vervolgens in de 'meerdere IP status pagina' m'n gegevens op te zoeken om in te vullen. Want je komt anders niet online met dode DHPC. Want die geeft je überhaupt geen gegevens. Dus dan moet je wel.
Er is dus veel mis, maar 'for the love of god' .. dat ze die mail eens in orde krijgen.
/rant