Toon posts:

@home de beste provider? : no f***ing way

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 462 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:12
Chello heeft nu ping 200 en gaat 20 kb/sec. En een gratis tiscali abbo voor een extra e-mail adres werkt perfect heb ik zelf ook.

En toen mijn kabel modem kapot was duurde het 3 weken voordat het opgelost werd.

Jullie kunnen dus erg blij zijn met @home.

Verwijderd

Topicstarter
Ik word er goed schijtziek van dat de kwaliteit van een ISP hier alleen door de kritiekers bepaald wordt aan de hand van de downloadsnelheid. Dat is echt triest. WTF heb je aan 400 KB/sec als je kabelmodem oranje staat te knipperen? Of als jij op Check Mail ramt je eerst 5 minuten moet wachten op antwoord, en vervolgens nog 5 minuten om 3 mailtjes van 100 karakters tekst op te halen. Of als je simpelweg een time-out krijgt of in het beste geval een melding dat je het later nog maar eens moet proberen.

Stabiliteit en werkende servers. En daarna komen pas zaken als snelheid.

• Pc123
Op zondag 04 november 2001 15:54 schreef HlpDsK het volgende:
Ik word er goed schijtziek van dat de kwaliteit van een ISP hier alleen door de kritiekers bepaald wordt aan de hand van de downloadsnelheid. Dat is echt triest. WTF heb je aan 400 KB/sec als je kabelmodem oranje staat te knipperen? Of als jij op Check Mail ramt je eerst 5 minuten moet wachten op antwoord, en vervolgens nog 5 minuten om 3 mailtjes van 100 karakters tekst op te halen. Of als je simpelweg een time-out krijgt of in het beste geval een melding dat je het later nog maar eens moet proberen.

Stabiliteit en werkende servers. En daarna komen pas zaken als snelheid.
Natuurlijk is stabiliteit heel belangrijk, maar Chello is ook helemaal niet stabiel, en service bestaat niet. Dan kan je nog heel blij zijn dat jouw verbinding een beetje snel is want met Chello gaat alles hier 's svonds en in het weekend verschrikkelijk traag.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het de verantwoordelijkheid van de ISP om te leveren waar je voor betaald. Dus pop3, smtp, news en http/ftp. En al wat niet meer.

Ik vind het verder heel erg om te lezen dat er mensen zijn die maar adviseren om terwijl je notabene een contract hebt met je ISP, ook nog maar eens extra kosten moet maken zelf vanwege de wanprestaties van je ISP. Omdat die z'n contract niet nakomt.

Downloadsnelheden zijn bij mij ook lang verschrikkelijk geweest. Dat is de laatste tijd gelukkig een stuk beter. Maar zoals ik al gezegd heb .. ik beoordeel de service niet op alleen een leuke downloadssnelheid. Mail vind ik nog belangrijker. Het internet is voornamelijk gegroeid dor het gebruik van email.

Betrouwbaarheid .. dat wil ik zien. En aangezien elke abonnee jaarlijk ruimt 1000 piek of zelfs tot 1320 piek per jaar betaald, + borg voor modem en huur van ook nog eens zoveel 100 piek, dan vind ik dat je gerust mag eisen dat de boel werkt.

• Pc123
Ik betaal ook 100 piek per maand en krijg een superslechte verbinding. Alleen jouw probleem, vooral e-mail is heel makkelijk op te lossen door een e-mail adres te nemen bij een grais provider. Dus ik zou best willen ruilen :) Alleen upc gaat hier nog lang niet weg :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 16:12 schreef Pc123 het volgende:
Ik betaal ook 100 piek per maand en krijg een superslechte verbinding. Alleen jouw probleem, vooral e-mail is heel makkelijk op te lossen door een e-mail adres te nemen bij een grais provider. Dus ik zou best willen ruilen :) Alleen upc gaat hier nog lang niet weg :(
Luister nou aub eens. Het is niet mijn verantwoordelijkheid om een werkende maildienst te krijgen. Daar heb ik namelijk al DIK voor betaald aan mijn ISP. Die is VERPLICHT die dienst behoorlijk te leveren. En daar wil ik ook gebruik van maken, want ik betaal me er scheel aan.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 04 november 2001 16:09 schreef HlpDsK het volgende:
Betrouwbaarheid .. dat wil ik zien. En aangezien elke abonnee jaarlijk ruimt 1000 piek of zelfs tot 1320 piek per jaar betaald, + borg voor modem en huur van ook nog eens zoveel 100 piek, dan vind ik dat je gerust mag eisen dat de boel werkt.
Borg :?

Bovendien 89 + 10 gulden per maand is een redelijk bedrag. Je hebt inderdaad recht op die service ed. Maar relatief vind ik het bedrag nog wel mee vallen. Zelfs een redelijk simpele huurlijn kan al 1320 piek per maand kosten.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 16:18 schreef PolarBear het volgende:

[..]

Borg :?

Bovendien 89 + 10 gulden per maand is een redelijk bedrag. Je hebt inderdaad recht op die service ed. Maar relatief vind ik het bedrag nog wel mee vallen. Zelfs een redelijk simpele huurlijn kan al 1320 piek per maand kosten.
Ja en? Ik ben geen bedrijf. En ik neem een dienst af. En dan mag ik wel pissed zijn al die dienst doodleuk al een jaar of meer nauwelijks geleverd wordt, terwijl de rekening wel wordt afgeschreven. Want dat kan blijkbaar wel netjes altijd.

• Pc123
Op zondag 04 november 2001 16:15 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Luister nou aub eens. Het is niet mijn verantwoordelijkheid om een werkende maildienst te krijgen. Daar heb ik namelijk al DIK voor betaald aan mijn ISP. Die is VERPLICHT die dienst behoorlijk te leveren. En daar wil ik ook gebruik van maken, want ik betaal me er scheel aan.
Tuurlijk, dat wil ik ook wel, en het is ook niet jouw verantwoordelijkheid maar je kunt het tenmiste oplossen, upc komt zijn verplichtingen ook niet na, alleen mijn problemen zijn een stuk irritanter want upc is de enige die ze kan oplossen en dat doen ze gewoon niet :r Jij kan met niet al te veel werkt de problemen oplossen. Dus ik heb nog liever jouw verbinding dan die van mij. Natuurlijk moet het beter maar dat gebeurt toch niet.

Verwijderd

Topicstarter
Dat er ISPs zijn die nog brakker zijn (discutabel punt imo), wil nog niet zeggen dat mijn ISP onder z'n verantwoordelijkheden uit kan komen.

Dit topic is trouwens ruim over een jaar oud. De enige reden dat ik er nu nog steeds op reageer na de kick van iemand is omdat de situatie nog altijd niet is verbeterd. Meer dan een jaar! Dat zegt wel genoeg over de gang van zaken bij @home. En @home kan vrij eenvoudig bv. een paar mailservers bij plaatsen. De gemiddelde tweakers fixt dat in een weekend. Puur capaciteitsgebrek serverside.

Ondertussen ben ik wel sinds de start van dit topic weer 13 x 99 piek = fl 1287,- lichter.

• PolarBear
  • Niet online
Op zondag 04 november 2001 16:25 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Ja en? Ik ben geen bedrijf. En ik neem een dienst af. En dan mag ik wel pissed zijn al die dienst doodleuk al een jaar of meer nauwelijks geleverd wordt, terwijl de rekening wel wordt afgeschreven. Want dat kan blijkbaar wel netjes altijd.
Ik zei dat je er ook gewoon recht op heb maar je moet ook inzien dat als ik zo'n verbinding (en nog een groot aantal Nederlanders) er nog veel meer voor moeten betalen. True jij neemt die dienst af voor dat bedrag dus daar heb JIJ ook recht op. Duidelijk ?

En dat van die borg begrijp ik ook niet ?

• Pc123
Op zondag 04 november 2001 16:28 schreef HlpDsK het volgende:
Dat er ISPs zijn die nog brakker zijn (discutabel punt imo), wil nog niet zeggen dat mijn ISP onder z'n verantwoordelijkheden uit kan komen.
Dat is wel zo alleen als je het vergelijkt met andere provider kan je nog best blij zijn met je verbinding. Er zijn in Nederland veel slechte providers maar jij hebt nog de minst slechte, ik zou graag willen ruilen als dat zou kunnen. Maar dat er eens iets moet gebeuren aan alle problemen bij @home en Chello ben ik natuurlijk met je eens, maar uit ervaring weet ik dat dat toch niet gebeurt. En Chello is de enige provider hier, dsl is hier niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 16:32 schreef PolarBear het volgende:

En dat van die borg begrijp ik ook niet ?
Borg/huur/aansluitkosten, hoe je het ook noemt. Dat verschilt per ISP. Maar je moet meestal (en ik dus ook) een dik bedrag eenmalig betalen om überhaupt abonnee te worden.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
hlpdsk heeft gewoon 100% gelijk, dat andere isp's ook niet lekker gaan is geen excuus om je service zo te verwaarlozen. en maar leden erbij nemen terwijl je je zaken voor het huidige klantenbestand nog niet eens op orde hebt. ik zit nu zelf 2 jaar bij @home. waarvan ik op z'n minst een half jaar bij elkaar problemen heb gehad. waarvan nu het ergste dat ik gewoon NIET meer op inet kan. dat ik er een keertje niet op kan vanwege onderhoud ALA dat kan ik begrijpen. maar dat je gewoon bijna 10 dagen van inet af ligt gaat mij echt te ver. en dit heeft voornamelijk te maken met de helpdesk. die is gewoon zwaar onderbezet en er is een gebrek aan kennis over de service die ze leveren.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 16:32 schreef Pc123 het volgende:

[..]

Dat is wel zo alleen als je het vergelijkt met andere provider kan je nog best blij zijn met je verbinding. Er zijn in Nederland veel slechte providers maar jij hebt nog de minst slechte, ik zou graag willen ruilen als dat zou kunnen. Maar dat er eens iets moet gebeuren aan alle problemen bij @home en Chello ben ik natuurlijk met je eens, maar uit ervaring weet ik dat dat toch niet gebeurt. En Chello is de enige provider hier, dsl is hier niet.
Kijk naar een xs4all, of een Demon internet, bART, voormalig Cistron.. dat soort ISP's. Die stonden bekend om betrouwbaarheid. En dan maakt het niet uit of dat nou een breedband-leverancier is of niet. Ze hebben wel hun zaakjes op orde.

Wat @home doet is te veel te snel nieuwe klanten werven. En de bestaande infrastructuur wordt verwaarloosd. De bestaande klanten zijn zwaar de dupe. En dat zal bij UPC wel hetzelfde liedje zijn.

Maar "Jij moet niet zeuren want ik .." gaat bij mij niet op hoor. (even algemeen gericht)

Verwijderd

Topicstarter
Algemeen gesteld:

Jouw ISP suckt, mijn ISP suckt. En zelfs als jouw ISP nog harder zou sucken, dat wil toch niet zeggen dat ik m'n mond maar moet houden over mijn ISP? Ik heb een overeenkomst met mijn ISP, en die wordt niet nagekomen.

En ik vind dat jij ook niet stil moet zijn. Maar dat je ook is ISP ter verantwoording roept. UPC is al in Radar geweest e.d. En bij @home is het zover dat de Troubles@home groep binnenkort een echte vereniging wordt. Het is triest dat het nodig is.

• Pc123
Natuurlijk hoef je niet je mond erover te houden dat jouw isp klote is, maar ik wou alleen ff zeggen dat het nog best goed is vergeleken met andere providers. Ik hou me ook niet stil, ik heb echt alles al geprobeerd, maar upc doet gewoon helemaal niks, ze zijn niet voor niks bij radar enzo geweest maar dat helpt helaas niet. De kwaliteit van veel providers hier is gewoon triest :r :(

Verwijderd

Topicstarter
Dat zeg ik: wanprestaties.

En of dat nou komt door slecht beleid, of verkeerde inschatting van de kosten .. da's mijn probleem niet. Als bedrijf weet je dat markten veranderen (trouwens nog steeds groeiend de breedbandmarkt), en dat rendement wel eens wat langer kan duren. Maar je hebt als bedrijf een contract afgesloten met duizenden gebruikers, en die dien je na te komen. Ook als daardoor je winst minder is.

• Pc123
Daar ben ik het helemaal mee eens.

Pinging www.tweakers.net [213.239.154.14] with 32 bytes of data:

Request timed out.
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=190ms TTL=246
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=181ms TTL=246

mordax.nl:

Uw downloadsnelheid bedraagt 19 kb/sec

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op zondag 04 november 2001 16:52 schreef HlpDsK het volgende:
Algemeen gesteld:

Jouw ISP suckt, mijn ISP suckt. En zelfs als jouw ISP nog harder zou sucken, dat wil toch niet zeggen dat ik m'n mond maar moet houden over mijn ISP? Ik heb een overeenkomst met mijn ISP, en die wordt niet nagekomen.

En ik vind dat jij ook niet stil moet zijn. Maar dat je ook is ISP ter verantwoording roept. UPC is al in Radar geweest e.d. En bij @home is het zover dat de Troubles@home groep binnenkort een echte vereniging wordt. Het is triest dat het nodig is.
bla bla bla

jezus zeiken is ook een vak. ELKE provider heeft gewoon wel problemen, een grote bek verandert daar echt niks aan ( no flame intended, is alleen de manier waarop je dit elke keer weer brengt)

@home is over het algemeen erg goed. Denk aan die arme 33k ers, denk eerst eens na.

Je kan via de wet genoeg stappen ondernemen. Doe je dat niet/ of niet goed. Dan is dat je eigen zaak.

Stop je isdn modem er dan weer 1, jeez

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 17:31 schreef Pc123 het volgende:

Request timed out.

mordax.nl:

Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

D:\Documents and Settings\Jasper>ping www.tweakers.net

Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=33ms TTL=247
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=35ms TTL=247
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=31ms TTL=247
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=30ms TTL=247

Ping statistics for 213.239.154.14:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 30ms, Maximum = 35ms, Average = 32ms

D:\Documents and Settings\Jasper>
Dan doet zeelandnet het toch beter :D

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 17:57 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

bla bla bla
:z
@home is over het algemeen erg goed. Denk aan die arme 33k ers, denk eerst eens na.
Ik heb 3 jaar op 28K8 gezeten dus ik weet precies wat het is. En al die tijd had ik werkende email!
Je kan via de wet genoeg stappen ondernemen. Doe je dat niet/ of niet goed. Dan is dat je eigen zaak.
Dooddoener. Er worden al stappen genoemen en er gebeurt nog niks! Dat is nou net het probleem. Ze hebben schijt aan je!
Stop je isdn modem er dan weer 1, jeez
En zeg iets zinnigs of hou je buiten de discussie.

Ik heb geen ISDN modem. Ik heb helemaal geen modem meer. En zelfs als ik die wel had dan slaat je opmerking nog nergens op. Ik heb dik betaald voor een werkende dienst, en dan wil ik die ook hebben ook!

• xxxMaverick
Op zondag 04 november 2001 18:15 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

:z
[..]

Ik heb 3 jaar op 28K8 gezeten dus ik weet precies wat het is. En al die tijd had ik werkende email!
[..]

Dooddoener. Er worden al stappen genoemen en er gebeurt nog niks! Dat is nou net het probleem. Ze hebben schijt aan je!
[..]

En zeg iets zinnigs of hou je buiten de discussie.

Ik heb geen ISDN modem. Ik heb helemaal geen modem meer. En zelfs als ik die wel had dan slaat je opmerking nog nergens op. Ik heb dik betaald voor een werkende dienst, en dan wil ik die ook hebben ook!
waarom zeg je dan niet op? keuze is er altijd. Niet tevreden? zoek een andere dienst!

Wanprestatie? 50% abo geld inhouden punt

dat gezeik altijd.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 22:53
@home roelt hier KEIHARD!

helaas is de max download snelheid in 2 jaar tijd gedaald van 450 naar 400K/s >:)

2 ip's,nog steeds 89 piek per maanf :z

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-08 08:47
Een jaar geleden heb ik ook gereageerd op deze topic omdat wij gigantische problemen met onze @Home verbinding hadden. Die problemen zijn nog altijd NIET opgelost.
De mail is zoals bekend klote, de newsservers liggen er continue uit en gamen is al sinds februari simpelweg niet meer mogelijk!
Dat anderen @Home geweldig vinden, zal te maken hebben met het feit dat zij wel een goede verbinding hebben. Een verbinding die werkt zoals ze hoort te werken. Ondertussen verdomt @Home het om een dergelijke service overal te leveren. Wij betalen 89,00 per maand, niet alleen om internet op te kunnen, maar ook voor het onderhoud van die service. Als @Home dat niet waar kan maken voor dat bedrag, ligt de fout bij @Home en niet bij ons.
In al die tijd heeft @Home maar 1 keer contact met ons opgenomen en dat was nadat wij een mail aan de lokale krant hadden gestuurd, waarin wij onze problemen haarfijn uit de doeken deden. Toen werd er door @Home toegegeven dat ze zelf schuld waren aan onze slechte verbinding en dat alles te wijten was aan overbelasting. Er werd een upgrade beloofd en ook gedaan. Het probleem was binnen een maand echter weer terug.
Ongeveer een maand of twee geleden heb ik voor de laatste keer contact gehad met de helpdesk. Na een speedtest waaruit bleek dat de pings hier geregeld opliepen tot 1300, was het antwoord van de technische support dat gamen via @Home niet mogelijk is omdat @Home niet genoeg upload heeft. Dit antwoord is duidelijk: @Home heeft er helemaal geen behoefte aan om klanten van dienst te zijn op een manier zoals dat hoort.
Jammer genoeg is er hier geen concurrentie verkrijgbaar. De dag dat wij ons abbo kunnen opzeggen, zal een heeeeel gelukkige dag zijn.

• xxxMaverick
Op zondag 04 november 2001 18:39 schreef Mistral het volgende:
Een jaar geleden heb ik ook gereageerd op deze topic omdat wij gigantische problemen met onze @Home verbinding hadden. Die problemen zijn nog altijd NIET opgelost.
De mail is zoals bekend klote, de newsservers liggen er continue uit en gamen is al sinds februari simpelweg niet meer mogelijk!
Dat anderen @Home geweldig vinden, zal te maken hebben met het feit dat zij wel een goede verbinding hebben. Een verbinding die werkt zoals ze hoort te werken. Ondertussen verdomt @Home het om een dergelijke service overal te leveren. Wij betalen 89,00 per maand, niet alleen om internet op te kunnen, maar ook voor het onderhoud van die service. Als @Home dat niet waar kan maken voor dat bedrag, ligt de fout bij @Home en niet bij ons.
In al die tijd heeft @Home maar 1 keer contact met ons opgenomen en dat was nadat wij een mail aan de lokale krant hadden gestuurd, waarin wij onze problemen haarfijn uit de doeken deden. Toen werd er door @Home toegegeven dat ze zelf schuld waren aan onze slechte verbinding en dat alles te wijten was aan overbelasting. Er werd een upgrade beloofd en ook gedaan. Het probleem was binnen een maand echter weer terug.
Ongeveer een maand of twee geleden heb ik voor de laatste keer contact gehad met de helpdesk. Na een speedtest waaruit bleek dat de pings hier geregeld opliepen tot 1300, was het antwoord van de technische support dat gamen via @Home niet mogelijk is omdat @Home niet genoeg upload heeft. Dit antwoord is duidelijk: @Home heeft er helemaal geen behoefte aan om klanten van dienst te zijn op een manier zoals dat hoort.
Jammer genoeg is er hier geen concurrentie verkrijgbaar. De dag dat wij ons abbo kunnen opzeggen, zal een heeeeel gelukkige dag zijn.
en waarom zeg je niet op dan? ik bedoel isdn kan ook hoor :?

en trouwens, bij wanpresatie kan je veel doen hoor.......

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 18:24 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

waarom zeg je dan niet op? keuze is er altijd. Niet tevreden? zoek een andere dienst!

Wanprestatie? 50% abo geld inhouden punt

dat gezeik altijd.
Als jij dat gezeik vindt ga dan ergens anders spelen.

Er _is_ geen andere dienst.

Maar ik ga op jou echt niet meer in. Ik zie aan je verleden dan je de ene na de andere flame en troll het forum op slingert. Geen volwassen gedrag. Dus aan jou heb ik geen boodschap meer.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 18:30 schreef GKLQuake het volgende:
@home roelt hier KEIHARD!

helaas is de max download snelheid in 2 jaar tijd gedaald van 450 naar 400K/s >:)
@home roelt helemaal niks. Jij hebt misschien de service zoals hij staat geadverteerd. Ik en vele anderen hebben niks dan ellende.

• xxxMaverick
Op zondag 04 november 2001 18:44 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Als jij dat gezeik vindt ga dan ergens anders spelen.

Er _is_ geen andere dienst.

Maar ik ga op jou echt niet meer in. Ik zie aan je verleden dan je de ene na de andere flame en troll het forum op slingert. Geen volwassen gedrag. Dus aan jou heb ik geen boodschap meer.
aan je verleden ?????? LOL als modje zou jij helemaal moeten weten dat dit gelul is. Tja zo kap je een discussie makkelijk af (waar jij dan weer om bekend staat).

Maar goed, isdn is toch een alternatief?? hoezo 'geen alternatieven' je kan altijd terug naar isdn. Doe je dat niet, is dit je eigen keuze.....

Voor de rest kan je @home wel degelijk dwingen
. Neem chello als vb vorig jaar. Toen werd dit massaal gedaan. ALs blijkt dat er sprake is van overmacht, tja......dan kan @home er ook niks aan doen

p.s

tja, mijn antwoorden kunnen je wel niet bevallen, maar als je daar niet tegen kan is een forum misschien geen plek voor je? is maar een idee hoor

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 18:59 schreef xxxMaverick een hoop geblaat
Moet ik je de topicnummers geven of zo? :z

ISDN laten aanleggen kost weer zoveel geld. Slaat dus nergens op.

Ze bieden een dienst aan. Ik neem die dienst af. En dan hebben ze die ook te leveren ook.

Ik wordt doormoe van je geblaat over ISDN. Ik ben helemaal niet op zoek naar een alternatief. Ik ben op zoek naar gerechtigheid. De ISP die ik heb hoort te werken zoals contractueel vastgelegd.

Het enige wat jij nou doet is de discussie verzieken met trolls. Dat is simpelweg kleutergedrag. Daar heb ik geen boodschap aan.

• xxxMaverick
Op zondag 04 november 2001 19:05 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Moet ik je de topicnummers geven of zo? :z

ISDN laten aanleggen kost weer zoveel geld. Slaat dus nergens op.

Ze bieden een dienst aan. Ik neem die dienst af. En dan hebben ze die ook te leveren ook.

Ik wordt doormoe van je geblaat over ISDN. Ik ben helemaal niet op zoek naar een alternatief. Ik ben op zoek naar gerechtigheid. De ISP die ik heb hoort te werken zoals contractueel vastgelegd.
ja hoor eens, jij bent wel een zwart wit type hoor. Als iedereen maar zo liep te schreeuwen kwam er helemaal niks van terecht. Je bent ontevreden, maar als het geld kost wil je het niet meer? dat zegt weer genoeg.

Het laatste wat ik er over zeg: het is net of ik een klein kind hoor wat zijn snoep niet krijgt. Ik bedoel, je kan er zelf wat aan doen, dit doe je niet. en daardoor moet de rest van de wereld maar harden lopen. ( no flame intended)

het zal wel

Verwijderd

Topicstarter
Dus jij vind het normaal dat ik maar weer klauwen met geld uit moet geven omdat mijn ISP zich niet aan z'n afspraken houdt. Types zoals jou zien ze bij @home maar al te graag komen. Lekker hard laten naaien en dan niks zeggen. Goedzo!

Ik laat van me horen. Niet alleen hier, maar ook in brieven en wat al niet meer. En dan hoef ik van jou niet te horen dat ik er niks aan doe, want dat is een aanname van je die weer eens pertinent niet waar is.

Dus daar gaat je hele betoog.

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 13:26 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Ik heb webmail genoeg.

Ik vind het belachelijk dat ik elke maand 100 piek betaal (2 IP's = fl 99,-), en dat voor dat geld geen eens een normale pop3/smtp service werkt.

@home Tilburg is een ramp. Vraag het aan medewerkers :(
Zeer zwaar overdreven.
@home zal ongetwijfeld een ramp zijn in jouw straat.
En in vele andere straten in tilburg.
Aangezien ik zelf @home Tilburg heb, en ook al @home Tilburg heb gehad op een ander adres, en een aantal andere mensen ken met @home Tilburg, kan ik wel zeggen dat @home Tilburg absoluut geen ramp is.
Toegegeven, de mailserver gebruik ik zelf niet, omdat ik al hotmail had voordat ik @home kreeg, en ik gewoon niet van email wil veranderen als ik van provider verander. Maar de snelheid is altijd perfect, en sinds ik @home heb, is het slechts 2x voorgekomen dat ik geen verbinding had, iets dat telkens binnen 2 uur was opgelost.
En dat op dik 6 maanden tijd.
Ik heb veel ISP's gehad toen ik nog met mijn 56k bezig was,
en daar was wel iets vaker als 2x op de 6 maanden geen verbinding. (lees: veel vaker)
Ik geloof best dat jij gek word van @home bij jou thuis,
maar dat wil niet zeggen dat dat in heel Tilburg zo is. Integendeel.

edit:
Dat jij meer geld zou moeten uitgeven omdat @home niet werkt bij jou is natuurlijk trouwens onzin, geef ik je groot gelijk in.

• Wokschotel
  • Laatst online: 10:32

Wokschotel

Op 6 wielen

Op zondag 04 november 2001 19:20 schreef HlpDsK het volgende:
Dus jij vind het normaal dat ik maar weer klauwen met geld uit moet geven omdat mijn ISP zich niet aan z'n afspraken houdt. Types zoals jou zien ze bij @home maar al te graag komen. Lekker hard laten naaien en dan niks zeggen. Goedzo!

Ik laat van me horen. Niet alleen hier, maar ook in brieven en wat al niet meer. En dan hoef ik van jou niet te horen dat ik er niks aan doe, want dat is een aanname van je die weer eens pertinent niet waar is.

Het lijkt mij volstrekt logisch dat als je betaalt voor iets, en dat iets (wat het ook is) functioneert niet zoals beloofd, dat je daar over gaat klagen. Da's ook terecht.

Het probleem zit hem echter in het contract dat je hebt afgesloten. Daarin wordt niet gegarandeerd dat je een uptime van de mailserver hebt van de beroemde 99.9%, of dat je verbinding altijd beschikbaar is. Dan zit je dus vast aan hele andere contracten met QOS en weet ik niet wat al meer.

Het lijkt mij gewoon voor beide partijen het beste als @Home jou een soort restitutie aanbiedt, wegens wanprestatie. Doen ze dat niet, sue'em >:)

Verwijderd

Topicstarter
Albundy33 --> Probeer de mailserver. Kun je lachen. Ik heb kennissen ook hier in Tilburg aan de andere kant van de stad. En in andere delen van Brabant. Allemaal met @home. En allemaal hebben ze ook de grootste gezeik met de mailserver.

Momenteel (de laatste maanden) is de mailserver het grootste heikele punt. Daarnaast de newsserver, die ook de mededelingen dient te serven.

En da's ook niet gek. De mailserver heeft niks met mijn straat te maken. Dat gaat centraal.

En ik heb dus wel meer dan vaak genoeg oranje lampjes gezien. En gebeld. En 6 dagen later nog steeds geen verbinding. En conform de gebruikersvoorwaarden ben je dan gerechtigd voor compensatie. Maar ook dat blijven ze keihard weigeren.

Ik hang geregeld bij @home aan de telefoon. De mederwerkes beamen de situatie in Tilburg. Daarmee zeg ik niet dat dat in heel Tilburg zo is, maar het is gewoon bewezen dat in Tilburg veel mis is. En ik zit daar dus middenin.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op zondag 04 november 2001 19:33 schreef HlpDsK het volgende:
Probeer de mailserver. Kun je lachen. Ik heb kennissen ook hier in Tilburg aan de ander ekant van de stad. En in andere delen van Brabant. Allemaal met @home. En allemaal hebben ze ook de grootste gezeik met de mailserver.

En da's ook niet gek. De mailserver heeft niks met mijn straat te maken. Dat gaat centraal.

En ik heb dus wel meer dan vaak genoeg oranje lampjes gezien. En gebeld. En 6 dagen later nog steeds geen verbinding. En conform de gebruikersvoorwaarden ben je dan gerechtigd voor compensatie. Maar ook dat blijven ze keihard weigeren.
Ik vraag me af wat je dan met die mailserver doet. Grote attachements versturen? Echt, ik heb nergens last van. Dat ding doet het af en toe wel eens niet, maar echt structureel problematisch is het de laatste maanden niet geweest.

• Apronex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-04 18:06
Ik heb sinds 1 week @home (Hoogezand), al vanaf de eerste dag heb ik problemen. Verbinding valt weg/te hoge pings, maar downloads zijn wel snel. Dit terwijl ik een van de eerste ben die hier in Hoogezand verbonden is met @home.

Think! B4 u doing instead of doing b4 u think!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op zondag 04 november 2001 19:37 schreef Apronex het volgende:
Ik heb sinds 1 week @home (Hoogezand), al vanaf de eerste dag heb ik problemen. Verbinding valt weg/te hoge pings, maar downloads zijn wel snel. Dit terwijl ik een van de eerste ben die hier in Hoogezand verbonden is met @home.
Ehm, het verschijnsel kinderziekte, zegt je dat wat :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 19:34 schreef rdgf het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat je dan met die mailserver doet. Grote attachements versturen? Echt, ik heb nergens last van. Dat ding doet het af en toe wel eens niet, maar echt structureel problematisch is het de laatste maanden niet geweest.
Nee, gewoon echt mailtjes met niet meer dan 1 enkele regel ASCII. En dan dus echt dat ie gewoon geen verbinding maakt, time outs geeft, of dat het dus letterlijk 10 minuten duurt om 15 KB tekst op te halen. 10 minuten is genoeg om koffie te zetten.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op zondag 04 november 2001 19:37 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Nee, gewoon echt mailtjes met niet meer dan 1 enkele regel ASCII. En dan dus echt dat ie gewoon geen verbinding maakt, time outs geeft, of dat het dus letterlijk 10 minuten duurt om 15 KB tekst op te halen. 10 minuten is genoeg om koffie te zetten.
Dan snap ik er niets van. Ik heb het net even getest, een aantal mailtjes gestuurd vanaf mijn @Home en naar mijn @Home. Resultaat: geen enkel probleem. Jij hebt echt een heel weird probleem, of een spookverbinding.

/edit
Ik gebruik trouwens gewoon mail.home.nl als server

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 19:33 schreef HlpDsK het volgende:
Albundy33 --> Probeer de mailserver. Kun je lachen. Ik heb kennissen ook hier in Tilburg aan de andere kant van de stad. En in andere delen van Brabant. Allemaal met @home. En allemaal hebben ze ook de grootste gezeik met de mailserver.

Momenteel (de laatste maanden) is de mailserver het grootste heikele punt. Daarnaast de newsserver, die ook de mededelingen dient te serven.

Ik hang geregeld bij @home aan de telefoon. De mederwerkes beamen de situatie in Tilburg. Daarmee zeg ik niet dat dat in heel Tilburg zo is, maar het is gewoon bewezen dat in Tilburg veel mis is. En ik zit daar dus middenin.
Tja, mailserver gebruik ik niet, zoals gezegd, en dat dat niet in jouw straat zit, maar centraal, dat weet ik wel, ik doelde meer op de snelheid en oranje lampjes ;)
Newsserver gebruik ik ook niet, zou ook niet weten waarvoor ik die nodig heb eerlijk gezegd, maar goed, het moet natuurlijk allemaal werken, daar heb je gelijk in.
En als die medewerkers zeggen dat het in heel tilburg slecht is? Tja, dan zullen mijn vrienden wel net op de goede plekken wonen.

Als jij recht hebt op compensatie, maar je krijgt het niet, dan zijn daar toch oplossingen voor?
Advocaat, bureau voor rechtshulp, breekijzer, radar etc.
Als ooit mocht gebeuren dat @home bij mij net zo klote wordt als bij jou, dan reken maar dat ze aan het dokken komen.
Huisgenoot van me studeert binnenkort af aan de Faculteit Rechten op de KUB, als je hulp nodig hebt >:) :+

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:07

Kettrick

Rantmeister!

@home is best wel goed, als je:

A. Een eigen DNS server hebt.
B. Een eigen mailserver hebt.
C. Een account op newzilla.xs4all.nl hebt.
D. Nooit de helpdesk belt
C. Je IP adres niet dmv. DHCP krijgt

Anders niet :)

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op zondag 04 november 2001 19:51 schreef RoeLz het volgende:

Kortom, @Home voor het lijntje en de rest mag je zelf uitzoeken ;)

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:07

Kettrick

Rantmeister!

Op zondag 04 november 2001 19:53 schreef rdgf het volgende:

[..]

Kortom, @Home voor het lijntje en de rest mag je zelf uitzoeken ;)
Juist ja :)

Niet dat ik dat erg vind hoor :Z

Verwijderd

@home groningen is wel aardig altijd rond de 250 kb/sec die beroemde 450-500 kb/sec heb ik nog nooit gehad.
Maar met 250 kb/sec kan ik ook wel leven het enige waar ik ontevreden over ben zijn de nieuwsservers die zijn niet vooruit te branden als je binairies downt. :(

• JoeCool
  • Laatst online: 16-08 15:59

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Even een beetje off-topic vraagje.

Wat is het adres van de NNTP Server (nieuwsgroups) van @Home precies ?

Fashionably sensitive, but too COOL to care

• Pc123
mordax.nl gaat nu 15 kb/sec met Chello, upc sucks :r :r :r :( :( :( Ik zou zo graag @home willen hebben al doet de mailserver het niet zo goed.

• PolarBear
  • Niet online
Op zondag 04 november 2001 18:15 schreef HlpDsK het volgende:
Ik heb geen ISDN modem. Ik heb helemaal geen modem meer.
1. Het is ISDN adapter *D
2. Je hebt een COM21 Kabelmodem. :)

Mail is inderdaad niet altijd even goed maar er zijn tussen nu en 24-10-2000 wel periodes geweest dat het wel goed werkte.

Wat is er mis met die DNS servers :?

[...]
Hmmm, de eerste lijns is niet altijd even denderend, vooral niet als ze van hun scripts afwijken en allerlei dingen gaan beloven :( hoevaak @home daar wel niets aan probeert te doen. Bovendien op de 2e lijns zitten wel degelijk mensen met kennis van zaken >:).
[...]
De laatste keer dat de DHCP kuren had kwam dat door een stroomstoring. Het komt ook zeer vaak voor dat de DHCP problemen client side liggen. Windows 9x is een brakke DHCP-Client. En Zonealarm kan ook niet altijd even goed tegen IP-wijzigingen.

Request timed out.

mordax.nl:

eeeh je hebt chello nu impliceer je dat dit een ping van @home is of is dat ook zo :?
Op zondag 04 november 2001 18:41 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

en waarom zeg je niet op dan? ik bedoel isdn kan ook hoor :?

en trouwens, bij wanpresatie kan je veel doen hoor.......
ISDN |:(.
Op zondag 04 november 2001 19:37 schreef Apronex het volgende:
Je geeft je antwoord al zelf je bent een van de eerste dus moet er nog wat getuned worden aan het kabelnet. :z

Verwijderd

tis een pot nat chello en @slome allebei dikke zooi

• xxxMaverick
Op zondag 04 november 2001 21:15 schreef PolarBear het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]

ISDN |:(.
[..]
hij zegt 'stabiliteit is belangrijker, nou dan......

• Pc123

eeeh je hebt chello nu impliceer je dat dit een ping van @home is of is dat ook zo :?
Nee hoor, ik zeg alleen dat jullie nog best tevreden kunnen zijn dat jullie @home hebben, als je mijn Chello verbinding zou hebben die in het weekend niet sneller wil dan 15-20 kb/sec met 10% packetloss dan wist je pas echt wat een kloteprovider is :( :r

Verwijderd

Topicstarter

Appie is m'n Primary DNS. En ik heb m'n IP static vaststaan.

Een eigen mailserver gaat niet. Ik heb geen servertje en dat is hier ook niet mogelijk in huis. Helaas .. anders had ik daar pop3 en smtp op draaien.

Maar het is van de zotte dat @home dat niet gewoon op orde heeft overal.

2. Je hebt een COM21 Kabelmodem. :)
Dat ding heet wel leuk modem maar het is gewoon een router met crosslink. Er wordt niks ge-mo't of ge-dem't.

En voor de 10e keer (ik blijf het eigenwijs terug zien in de reacties hier namelijk), de downloadsnelheden zijn m'n probleem niet de laatste tijd.

• PolarBear
  • Niet online
Op zondag 04 november 2001 21:45 schreef HlpDsK het volgende:
[..]

Dat ding heet wel leuk modem maar het is gewoon een router met crosslink. Er wordt niks ge-mo't of ge-dem't.
Erm hoe krijgt een kabelmodem dan zn gegevens naar de comcontroller ?

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 21:13

Servowire

prutser:~#

Op zondag 04 november 2001 19:20 schreef HlpDsK het volgende:

Jij bent best een wel "zeur" eigenlijk.
Denk je dat alle andere ISP's zijn wel goed zijn?

Ik ben meer kwijt dan jij met je @home, en ik ben trager/brakker...

En zo ken ik nog wel veel meer.
Ruilen?

met papier mache kun je alles maken!!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 21:13

Servowire

prutser:~#

Request timed out.

mordax.nl:

w00000t! ik wou dat ik dat had!
dan kon ik normaal CS'en!!

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 22:13 schreef Servowire het volgende:

[..]

Jij bent best een wel "zeur" eigenlijk.
Denk je dat alle andere ISP's zijn wel goed zijn?
Jongen .. ik heb bij veel andere providers gezeten en @home is het belabbertste tot nu toe.
Ik ben meer kwijt dan jij met je @home, en ik ben trager/brakker...

En zo ken ik nog wel veel meer.
Ruilen?
:z Men valt in herhaling hier. Dat jouw ISP nog erger is (wederom discutabel) wil nog niet zeggen dat de mijne de kantjes er van af kan lopen. Ik betaal 100 piek per maand en daar hoort een werkende mailserver bij.

Verwijderd

Mjah ik heb eigenlijk niets te klagen over me @home (1.5 jaar benk daar nu alweer lid).. me download ligt hier eigenlijk contant op 550 Kbs en nooit onder de 400 :D alleen de mailserver is een paar weken af en toe goed f***d up geweest.. maar dat schijn tondertussen al allemaal weer gefixt te zijn.. dus ik ben tevreden.. duidelijk beter als me dual isdn.. (wat ook niet zo'n fijne ervaring was op me telefoonrekening.. :p)

• KaMiKaZe
er zitten hier veels te veel gasten die geilen op snelheid
ik wil gewoon een stabiele connectie. boeit mij het of ik 200KB of 450KB haal. ik verwacht gewoon dat alle services waar ik voor betaal (news,mail, internet en HELPDESK etc.)
normaal functioneren. met het planet abonnementje waar ik nu mee inbel heb ik nog NOOIT een probleem gehad (heb dit al 5 jaar).

leuk als je niet kunt mailen
leuk als je niet op de newsserver komt
leuk als je niet op internet komt
leuk als je ping lags hebt (gamen)
leuk als je downloads afbreken door een geresette connex

gelukkig heb ik wel een alternatief ADSL nu aangevraagd (krijg ik binnen een paar weekjes) en dan gaat @home eruit.en ik ga ze ook een dikke brief sturen waarom.
ennuh hlpdsk volgens mij hebben ze in tilburg ook adsl ;)

echt waar ik zou zo 200 piek er voor over hebben dat die @home connectie vlot loopt.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

[..]

Appie is m'n Primary DNS. En ik heb m'n IP static vaststaan.
Hmm, dat static is wel te begrijpen, maar echt netjes is het niet. Je hebt kans dat andere mensen dus nu problemen hebben met hun verbinding. En bovendien, die DHCP-server doet het al een tijdje weer prima.
Een eigen mailserver gaat niet. Ik heb geen servertje en dat is hier ook niet mogelijk in huis. Helaas .. anders had ik daar pop3 en smtp op draaien.

Maar het is van de zotte dat @home dat niet gewoon op orde heeft overal.
[..]
Tja... Leuk is het niet, maar wat let je om naar een andere provider over te stappen? ADSL ofzo?
En voor de 10e keer (ik blijf het eigenwijs terug zien in de reacties hier namelijk), de downloadsnelheden zijn m'n probleem niet de laatste tijd.
Bij mij ook niet, maar ik heb ook geen last van de overige problemen die jij schetst.

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:07

Hoicks

Techno!

De mensen zijn verwend..

Haal je een keer geen 550 kb/sec maar 200 lopen ze meteen te zeuren.

De voordelen leggen het altijd af tegenover de voordelen.

KIjk naar de voordelen:

Onbeperkte download.
Gemiddeld downloaden met 250kb/sec of meer.
Geen telefoon tikken.
Webspace slecht bereikbaar (Heeft een lagere prioriteit want dit is geen primaire service van @home)
Mailserver.. <-- dit is het enige echte minpunt.

.... en dit alles voor 89 piek per maand. Reken maar eens uit wat je kwijt zou zijn aan 40 isdn lijnen naast elkaar om dezelfde snelheden te halen.

.... of flatfee bij een of andere provider met analoog/isdn voor 50 piek per maand ofzo...

.... of misschien toch adsl met een max van 50 kb/sec voor dezelfde prijs?

.... misschien wel adsl fast voor bijna 200 piek per maand, waarbij je ook nog niet eens de @homer in zal kunnen halen.

Denk ook eens na over de vele voordelen ipv steeds te :r op @home.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Dat is dus nou het grootste nadeel van kabel internet, geen keuze uit provider. Als jou modem/isdn/adsl provider niet goed werkt *kun* je overstappen, bij kabel gaat dit dus niet, dus is er minder druk op de provider om z'n zaakjes op orde te hebben.
Vraag maar eens rond aan de mensen die adsl via xs4all hebben...nooit echt klachten eigenlijk. Omdat dat gewoon een provider is die weet hoe het hoort. (via planet heb ik al wel wat klachten gehoord ivm overbelasting)

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op maandag 05 november 2001 10:25 schreef Hoicks het volgende:
De mensen zijn verwend..
Denk ook eens na over de vele voordelen ipv steeds te :r op @home.
En? Als iets niet werkt mag ik er toch ook over klagen, of niet soms? Je betaalt voor een dienst, en dan moet het gewoon werken. Dat ben ik met HlpDsK eens, en dan maakt het me echt geen flikker uit dat andere mensen zeggen dat ik 'blij zou moeten zijn'.

Maar HlpDsK moet ook niet gelijk heel Tilburg tot rampgebied verklaren, da's ook weer een tikkie overdreven.

Verwijderd

[..]
En ik heb m'n IP static vaststaan.
[..]
Echt slim zeg je ip statisch zetten. Wel eens bedacht waarom @home via DHCP werkt? En ga nu niet beginnen met dat de DHCP server brak is want dat is ie niet, aangezien dan 95% van @home nu geen verbinding zou hebben.

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 22:19 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Jongen .. ik heb bij veel andere providers gezeten en @home is het belabbertste tot nu toe.
[..]

:z Men valt in herhaling hier. Dat jouw ISP nog erger is (wederom discutabel) wil nog niet zeggen dat de mijne de kantjes er van af kan lopen. Ik betaal 100 piek per maand en daar hoort een werkende mailserver bij.
kun je niet echt geld gaan inhouden zoals albundy al zegt?

advocaat, breekijzer, radar enz?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 november 2001 13:46 schreef sagar het volgende:

[..]

Echt slim zeg je ip statisch zetten. Wel eens bedacht waarom @home via DHCP werkt? En ga nu niet beginnen met dat de DHCP server brak is want dat is ie niet, aangezien dan 95% van @home nu geen verbinding zou hebben.
Blaat niet, ik check om de paar dagen of ik een ander ip heb. En de DHCP is wel brak! Ik heb bijna een jaar zonder DHCP gezeten omdat ze bij @home alles verkeerd hadden staan!

Wederom niet iets aan mijn kant, maar wat zij weer fout doen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 november 2001 10:25 schreef Hoicks het volgende:
De mensen zijn verwend..

Haal je een keer geen 550 kb/sec maar 200 lopen ze meteen te zeuren.
Waar hoor jij mij zeuren over download snelheden :?

Lees voordat je blaat aub.

En ook al als je gelezen zou hebben: ik verklaar niet heel Tilburg tot rampgebied. Maarja .. dan moet je dus wel lezen.

Ik snap niet waarom steeds een heleboel mensen mij er op menen te moeten wijzen dat het veel slechter kan. Want dat weet ik echt wel. Ik heb jarenlang dailup gehad. Zonder email gezeik trouwens!

Als ik naar de supermarkt ga en daar 2 tijgerwit haal bij de bakker, en ik krijg ze gewoon niet, maar het kost me wel 8 piek, dan zeg ik er iets van, en eis waar ik recht op heb waar ik voor betaald heb. Namelijk 2 tijgerwit. En dan is het niet van belang dat er elders in de wereld een kindje nog geen 1 snee brood heeft. Want dat besef ik best. Dat heeft echter totaal geen relevantie op het feit dat ik geflest wordt door mijn bakker.

Verwijderd

Ze zijn gewoon temakkelijk die kl*te providers. Ze weten dat in heel veel plaatsen de mensen niet om ze heen kunnen dus laten ze het lekker zo.

En je bek opentrekken helpt neit

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 08:20 schreef BaseFreak het volgende:
Ze zijn gewoon temakkelijk die kl*te providers. Ze weten dat in heel veel plaatsen de mensen niet om ze heen kunnen dus laten ze het lekker zo.

En je bek opentrekken helpt neit
een rechtzaak weldegelijk want je staat vol in t recht.. zij hebben de plicht om jou een degelijk product te lezen.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op dinsdag 06 november 2001 05:26 schreef HlpDsK het volgende:

[..]
En ook al als je gelezen zou hebben: ik verklaar niet heel Tilburg tot rampgebied. Maarja .. dan moet je dus wel lezen.
Kuch: [topic=209976]
Ik snap niet waarom steeds een heleboel mensen mij er op menen te moeten wijzen dat het veel slechter kan. Want dat weet ik echt wel. Ik heb jarenlang dailup gehad. Zonder email gezeik trouwens!

Als ik naar de supermarkt ga en daar 2 tijgerwit haal bij de bakker, en ik krijg ze gewoon niet, maar het kost me wel 8 piek, dan zeg ik er iets van, en eis waar ik recht op heb waar ik voor betaald heb. Namelijk 2 tijgerwit. En dan is het niet van belang dat er elders in de wereld een kindje nog geen 1 snee brood heeft. Want dat besef ik best. Dat heeft echter totaal geen relevantie op het feit dat ik geflest wordt door mijn bakker.
En daar heb je wel weer gelijk in :) Je betaalt voor iets, en dat hoor je dan ook geleverd te krijgen. En dan maakt het niet uit dat andere mensen 'jaloers' zijn op je, jij hebt gewoon een overeenkomst met @Home. Quite simple.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 november 2001 09:38 schreef rdgf het volgende:

[..]

Kuch: [topic=209976]
Dat is een vrij oud draadje. Om over dit draadje maar te zwijgen. Ik vind het fijn om van mede-Tilburgers te lezen dat het niet overal in Tilburg huilen is. Alleen hier wel, en ik hoop dus dat ik ooit mag genieten van de befaamde 'w00t-ness' van @home. Jammergenoeg is het bij mij dus al 2 jaar niks dan gezeik :(
En daar heb je wel weer gelijk in :) Je betaalt voor iets, en dat hoor je dan ook geleverd te krijgen. En dan maakt het niet uit dat andere mensen 'jaloers' zijn op je, jij hebt gewoon een overeenkomst met @Home. Quite simple.
Dank u :)

Downloadsnelheden = vrij ok. Waren bout, zijn de laatste tijd beter.
Disconnects = nogsteeds schering en inslag :(
Downtime = bijna dagelijks. En soms dagen aan een stuk. Onacceptabel :(
Mailserver pop3 en smtp = :r :r :r tot de macht 10.000
Newsserver = :'(

Er is dus zeer veel ruimte voor verbetering. Het enige dat redelijk is, is de downloadsnelheid. En aangezien 99% van de mensen in dit draadje zich alleen daar druk om maakt vind ik het niet verwonderlijk dat ze @home vinden rulen. Totdat ze zelf gewoon een week offline liggen :{

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 november 2001 09:15 schreef mafiasven het volgende:

[..]

een rechtzaak weldegelijk want je staat vol in t recht.. zij hebben de plicht om jou een degelijk product te lezen.
Er zijn al bijna rechtzaken geweest van andere @home abonnees. Daarin durfden ze te stellen dat de mailserver e.d. niet bij het abonnement hoorden. Dat geloof je toch gewoon niet. In de advertenties staat notabene dat je een mailbox krijgt + 3 adressen.

Lees de rest van de horrorverhalen op www.troublesathome.nl

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op dinsdag 06 november 2001 10:23 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Dat is een vrij oud draadje. Om over dit draadje maar te zwijgen. Ik vind het fijn om van mede-Tilburgers te lezen dat het niet overal in Tilburg huilen is. Alleen hier wel, en ik hoop dus dat ik ooit mag genieten van de befaamde 'w00t-ness' van @home. Jammergenoeg is het bij mij dus al 2 jaar niks dan gezeik :(
[..]
Oud, hmz, 2 maanden. Nouja, in Internetbegrippen is dat prehistorie :) Maar je treft het ook niet idd... Maar hoe vaak heb je nu problemen? 1 x per week problemen met de mail? Ik weet niet precies in welk perspectief ik je problemen moet zien.
Dank u :)
You're welcome :)
Downloadsnelheden = vrij ok. Waren bout, zijn de laatste tijd beter.
Disconnects = nogsteeds schering en inslag :(
Downtime = bijna dagelijks. En soms dagen aan een stuk. Onacceptabel :(
Mailserver pop3 en smtp = :r :r :r tot de macht 10.000
Newsserver = :'(

Er is dus zeer veel ruimte voor verbetering. Het enige dat redelijk is, is de downloadsnelheid. En aangezien 99% van de mensen in dit draadje zich alleen daar druk om maakt vind ik het niet verwonderlijk dat ze @home vinden rulen. Totdat ze zelf gewoon een week offline liggen :{
Ik vind het echt gek dat op de ene plek in Tilburg het allemaal perfect gaat en bij jou niet. Echt weird. Heb je contact gehad met mensen bij jou uit de buurt of, nog liever, in de straat? Neem aan dat je daar wel aan hebt gedacht.

Ik heb ook wel eens een week offline gelegen (vorige maand meen ik). Toen heb ik ook zitten balen en zitten vloeken op @Home, en herkende ik een beetje jouw problemen. Maar sinds die tijd heb ik echt geen enkel probleem meer gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Ten tijde van de start van dit draadje was het erger dan nu. De veelvoud van disconnects van de hele verbinding is sindsdien verschoven naar de veelvoud van mailproblemen.

Dat is de laatste tijd echt mijn probleem. Die mail. Al het andere gezeik even daargelaten, zou ik een stuk blijer zijn als de mail deed wat ie hoort te doen. En dan moet je weten dat ik vrij veel 's nachts bezig ben. En je zou verwachten dat het dan beter werkt doordat er minder belasting is van het netwerk. Helaas niet dus. Dat het om 20:00 druk is vind ik niet gek, maar dat ik om 4 a.m. nog niet eens mail kan halen of zenden vaak, dat schiet bij mij echt in het verkeerde keelgat.

Downtime ook. Ongeveer 1 jaar geleden lag ik ook eens na bellen 7 dagen plat. Oranje lampjes. Echt 100% oorzaak bij @Home. In de algemene voorwaarde van @home staat dat je gerechtigd bent voor restitutie na 3 dagen non-stop downtime. En daar heb ik ook de nodige mailtjes en telefoontjes aan gespendeerd. Maar geen cent! Dat is nou @home. Dat bellen deed ik overigens al eerder, maar toen heb ik 3 uur in de wacht gestaan en daarna was het 18:00 en werd ik doodleuk verbroken. Kun je nagaan. De dag daarna na 2,5 uur eindelijk kunnen melden.

Verder moet je weten dat er in de voorwaarden niks staat over dat je moet bellen alvorens je gerechtigd bent. Wat ik dus ook gedaan had, maar stel van niet .. dan heb ik ook recht op die restitutie.

Sindsdien schijnt de helpdesk flink te zijn uitgebreidt. En beter bereikbaar. Da's heel mooi. Maar de mailservers zijn nog steeds een ramp. Terwijl zoiets technisch gezien echt heel simpel is op te lossen. Sterker nog .. ik heb meldingen gezien dat puur de harddisk van de server vol was. Dat is toch te amateuristisch voor woorden.

En de mail is dus iets dat niets met mijn straat te maken heeft.

Verder heb ik gehoord (kan iemand dat bevestigen danwel ontkrachten?) dat al het verkeer van abonnees in België via Tilburg loopt. Dat lijkt me ook een grote mogelijke bron van capaciteitsproblemen.

Ik weet dat hier in de wijk trouwens erg veel @home abonnees zijn. Nodemoves en node-splits komen erg vaak voor. En na zulke moves heb ik al ene paar keer gewoon niet goed in de DHCP-tabellen gestaan. De laatste keer dus bijna een jaar aan een stuk, gedurende 3 moves en verschillende mailtjes en telefoontjes met de helpdesk. Elke keer een ander IP, subnet en gateway, maar nooit response van de DHCP. Ook zonder firewall op een verse install.

Dus vandaar dat ik statisch draaide. Nu werkt de DHCP eindelijk (ik heb ze het zelf uit moeten leggen helemaal). Ik draai echter nog steeds statisch op m'n eigen PC, en DHCP op het 1e IP. (Ik zit op 2e IP). Ik heb een Win95 in VMware op DHCP zodat ik binnen 5 tellen kan zien of m'n settings zijn veranderd.

Ik heb ook al eens een IP moeten kapen van een andere user om online te kunnen, om vervolgens in de 'meerdere IP status pagina' m'n gegevens op te zoeken om in te vullen. Want je komt anders niet online met dode DHPC. Want die geeft je überhaupt geen gegevens. Dus dan moet je wel.

Er is dus veel mis, maar 'for the love of god' .. dat ze die mail eens in orde krijgen.

/rant :)

Verwijderd

@home zuigt soms best wel, en de helpdesk en service is ronduit bedroefend. (en dan druk ik me nog netjes uit)

80% v/d dag is de snelheid bedroefend, het is altijd nog beter dan een analoog modem of ISDN, maar bij lange na niet wat kabel internet moet zijn. (en wat ze je beloven)
De downloadsnelheid valt meestal nog wel mee, maar je wilt natuurlijk ook wel eens fatsoenlijk surfen.
's Nachts dan is alles supersnel, maar ja ik ga niet 's nachts surfen natuurlijk, en tijdens de avonduren en schoolvakanties hoef je helemaal niet te gaan internetten want dan is het helemaal bedroefend....

Als je naar de @home helpdesk belt dan wordt je eerst minimaal een 1/2 uur in de wacht gepleurt, waarna je vervolgens een 1 of andere zeekoe of ander soort van kalf aan de telefoon krijgt die zegt dat ze bezig zijn het netwerk op te waarderen, en dat ik maar geduld moet hebben.
Ze zijn bij de helpdesk zelfs zo brutaal dat ze zo maar de hoorn op de haak gooiden. :(

En over de @home mailserver wil ik het niet eens hebben omdat die er toch alleen maar voor de sier staat, dat ding werkt volgens mij niet eens :(

Kortom, @home is leuk voor snelle downloads (ook niet altijd), maar voor lekker surfen is het bagger.

Tip: Wil je helemaal geen pagina meer kunnen laden, activeer dan de @home proxy :P

edit: De disconnects die HlpDsK noemt heb ik ook heel veel last van, vooral heel lekker als je iets download of aan 't chatten bent.
En de verbinding is er soms pas na 20 minuten weer, dus meestal ook nog niet direct :(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 november 2001 11:06 schreef George-dubbeljoe-Bush een stukje
Je bent zeker m'n buurman? :) (;( eigenlijk)

En idd .. de proxy heb ik helemaal maar achterwege gelaten. Staat bij mij al sinds den beginne uit. Gaat veel sneller zonder. In tegenstelling van wat @home blijft beweren.

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 11:14 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

En idd .. de proxy heb ik helemaal maar achterwege gelaten. Staat bij mij al sinds den beginne uit. Gaat veel sneller zonder. In tegenstelling van wat @home blijft beweren.
Kan maar zo :P

Ik zit bij Essent@home Emmen, en die lijn loopt via Zwolle.

Zullen we als @home users een 'jihad' :o tegen @home starten? >:)
Down with the @home regime!!! >:)

Verwijderd

Topicstarter
@home moet gewoon doen waar je voor betaald. Content en zo mogen ze van mij meteen overboord gooien. Dat ze liever die tijd, energie en geld in een mailserver steken.

Wat ik zo wrang vind is juist dat dit draadje 13 maanden oud is. En dat er sindsdien niet veel is gebeurd, afgezien van een grote reclamecampagne om het netwerk nog voller te krijgen.

Verwijderd

Idd, en ze waarderen het netwerk niet op, iig bij lange na niet genoeg.

Die lijn slipt zo langzamerhand steeds dichter, en de helpdesk verteld alleen maar leugens. (kan niet anders)

Ik zou met liefde 10 piek meer betalen, als ik dan de garantie kreeg dat ik altijd fatsoenlijk kan internetten, en dat ze hun netwerk eens flink gaan updaten.

Verwijderd

[..]

Ja dat is bij mij dus net zo mordax met proxy = 153 kb/sec mordax zonder proxy = 304 kb/sec dus fuck the proxy :)

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 11:03 schreef HlpDsK het volgende:
Verder heb ik gehoord (kan iemand dat bevestigen danwel ontkrachten?) dat al het verkeer van abonnees in België via Tilburg loopt. Dat lijkt me ook een grote mogelijke bron van capaciteitsproblemen.
@home zit niet in belgie, dus welke abonnees? Maar nee Tilburg heeft z'n eigen lijnen naar Den Bosch liggen en met capaciteit zit het nu wel dik in orde.

Problemen na nodemoves zijn helaas vaak voorgekomen. En is het erg vervelend dat na een upgrade erg veel mensen offline zijn. Dit vaak omdat mensen ggeen nieuw IP-adres krijgen, wat helaas vaak komt omdat mensen statisch staan, een brakke dhcp client hebben om @home een fout heeft gemaakt. Wat natuurlijk erg slordig is. Grote probleem met dat soort upgrades is dat je ze niet eerst in een test omgeving kan draaien, maar dat je dus moet hopen dat at er op papier staat gaat werken. En theorie en praktijk is toch vaak heel anders. Moet ik wel zeggen dat ik denk dat de laatste paar nodemoves een stuk beter gaan.

Probleem met mail snap ik niet o, aangezien die dingen sinds er wat upgrades gedaan zijn altijd up zijn en je gewoon geen probleem zou moeten hebben. Heb het net ook nog even gechecken en ben direct ingelogt en kan zonder problemen mail retrieven. Welke errors enzo krijg je? gebruik je gewoon mail.home.nl?

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op dinsdag 06 november 2001 11:19 schreef HlpDsK het volgende:
@home moet gewoon doen waar je voor betaald. Content en zo mogen ze van mij meteen overboord gooien. Dat ze liever die tijd, energie en geld in een mailserver steken.

Wat ik zo wrang vind is juist dat dit draadje 13 maanden oud is. En dat er sindsdien niet veel is gebeurd, afgezien van een grote reclamecampagne om het netwerk nog voller te krijgen.
Zeggen je traceroutes dan niet waar het fout gaat?

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 11:19 schreef HlpDsK het volgende:
Denk je nou echty dat er in 13 maanden niets is gebeurt in het netwerk? Beetje naief niet? En je weet zelf ook dat er veel aan die mailserver is gewerkt, alleen omdat ie voor jou nog steeds verot werkt is er niets aangedaan?

Volgens mij denk je ook dat het backbone netwerk stuk of 10 e1 lijntjes zijn ofzo???

Verwijderd

Er is iig veel en veels te weinig gedaan aan het netwerk, dat is niet te ontkennen, die klachten komen niet uit het niets natuurlijk.
...of wel soms :?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 november 2001 11:33 schreef sagar het volgende:

Welke errors enzo krijg je? gebruik je gewoon mail.home.nl?
Verschillende scenario's

• Letterlijk 5 minuten wachten om te checken óf er mail is, en dan letterlijk 5 minuten om een paar KB binnen te halen.
• Geen verbinding met de pop3, en na timeout moet ik de pass opgeven. Die niet geaccepteerd wordt. Passbox wil niet weg en moet ik killen met ALT-F4 totdat ik sneller kan ALT-F4'en dan een TB1000 passwoordloginschermpjes kan toveren (valt niet mee)
• Woohoo, het werkt (soms werkt het gewoon zoals het hoort)
• SMTP timed out (no response, please try again later)
• Service Unavailable
• SMTP die 2 minuten per mail neemt om ze te versturen (1 regel tekst vaak)

Enz.
Op dinsdag 06 november 2001 11:35 schreef rdgf het volgende:

[..]

Zeggen je traceroutes dan niet waar het fout gaat?
Ping is vrij goed. Dus waarom werkt het niet?
Op dinsdag 06 november 2001 11:37 schreef sagar het volgende:

[..]

Denk je nou echty dat er in 13 maanden niets is gebeurt in het netwerk? Beetje naief niet? En je weet zelf ook dat er veel aan die mailserver is gewerkt, alleen omdat ie voor jou nog steeds verot werkt is er niets aangedaan?

Volgens mij denk je ook dat het backbone netwerk stuk of 10 e1 lijntjes zijn ofzo???
Ik zeg niet dat er niks aan gedaan is. Ik zeg "niet veel", want vanuit mijn perspectief is de service niet verbeterd. Dus wat er al aan gedaan is, werkt niet zoals het hoort.

De servers die ik gebruik zijn deze:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Pop3 (inkomende mail)        SMTP (uitgaande mail) 

mail                       mail  
mail1.home.nl (213.51.129.162)   mail1.home.nl (213.51.129.162)  
mail2.home.nl (213.51.129.163)  mail2.home.nl (213.51.129.163)  
netmail.home.nl (212.120.66.200)    netmail.home.nl (212.120.66.200)  
mx1.nl.home.com (212.120.66.206)  
mx2.nl.home.com (212.120.66.207)

En die moet ik vaak uitproberen om te kijken welke wel en niet reageert. Alleen 'mail' invullen geeft vaak gewoon een foutmelding. Soms werken ze alleen direct op IP. En soms werkt niks.

Ik krijg het idee dat jij bij @home werkt. Dat je je bedrijf wilt verdedigen snap ik best, maar mijn problemen en klachten zijn gegrond.

Ik word er schijtziek van om aan m'n ouders uit te leggen (op 1e IP) waarom ze weer niet de mail kunnen checken of kunnen telebankieren. Om over m'n eigen problemen maar te zwijgen.

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 11:49 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Verschillende scenario's

• Letterlijk 5 minuten wachten om te checken óf er mail is, en dan letterlijk 5 minuten om een paar KB binnen te halen.
• Geen verbinding met de pop3, en na timeout moet ik de pass opgeven. Die niet geaccepteerd wordt. Passbox wil niet weg en moet ik killen met ALT-F4 totdat ik sneller kan ALT-F4'en dan een TB1000 passwoordloginschermpjes kan toveren (valt niet mee)
• Woohoo, het werkt (soms werkt het gewoon zoals het hoort)
• SMTP timed out (no response, please try again later)
• Service Unavailable
• SMTP die 2 minuten per mail neemt om ze te versturen (1 regel tekst vaak)

Enz.
[..]
[..]
De servers die ik gebruik zijn deze:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Pop3 (inkomende mail)        SMTP (uitgaande mail) 

mail                       mail  
mail1.home.nl (213.51.129.162)   mail1.home.nl (213.51.129.162)  
mail2.home.nl (213.51.129.163)  mail2.home.nl (213.51.129.163)  
netmail.home.nl (212.120.66.200)    netmail.home.nl (212.120.66.200)  
mx1.nl.home.com (212.120.66.206)  
mx2.nl.home.com (212.120.66.207)

En die moet ik vaak uitproberen om te kijken welke wel en niet reageert. Alleen 'mail' invullen geeft vaak gewoon een foutmelding. Soms werken ze alleen direct op IP. En soms werkt niks.

Ik krijg het idee dat jij bij @home werkt. Dat je je bedrijf wilt verdedigen snap ik best, maar mijn problemen en klachten zijn gegrond.
Ja werk voor @home. Maar ben niet m'n bedrijf aan het verdedigen vraga me meer af wat precies het probleem is wa je hebt. Want om eerlijk te zijn vind ik het vaag (niet de problemen, maar dat je er nog steeds last van hebt). Klopt dat mail altijd gaar was, maar daar is een paar maanden geleden toch wel verandering in gekomen, en zo ver ik weet moet het toch wel beter werken. Je kan zowiezo beste mail.home.nl gebruiken aangezien je dan naar een van de 4 front-end mailserver wordt gestuurd. En mail.home.nl moet gewoon altijd werken aangezien het niet zo'n gare afkorting is. En heb nu net even via telnet paar keer een inbox gepopt en kom er iedere keer probleemloos in. Als je via telnet (testje) inlogt op mail.homne.nl (poort 110) heb je dan zelfde probleem (en nee ik wil het hier niet op een outlook probleem gooien)?

Verwijderd

Topicstarter
Nu op dit exacte moment werkt de mail toevallig. Dus dat kan ik niet testen. Maar gisteren nog had ik die time-out voor m'n neus (kon pas 3 uur later weer mailen). Ik zal het dan eens testen.

Ik gebruik op dit moment mx2.nl.home.com. Vandeweek deed die het niet, en 'mail' ook niet (als per @home voorgeschreven). Toen deed mx1 het wel, maar heeeeel traag.

En die gaarheid is er dus nog steeds. De capaciteit zal dus nog steeds omhoog moeten. Want ik heb het niet over maanden geleden, ik heb het over bv. gisteren, en eergisteren, enz. Bijna dagelijks letterlijk.

En ik gebruik Outlook helemaal niet. Ik gebruik Netscape Messenger.

Verwijderd

[..]

Met @home bedoel je dan zeker die idioten bij de helpdesk?? ;)
Ik heb al 5x @home installatie meegemaakt, 1x bij ouders, 2x bij vrienden, 1x op mijn oude adres, 1x op nieuwe adres, en geen enkele van die 5 @home monteurs die de proxy aanzet, of @home software installeert(die automatisch de proxy aanzet.)
Ze zeiden allemaal hetzelfde, werkt beter zonder de proxy.
Er werken dus toch nog een paar mensen met verstand bij @home. :) ;)

Verwijderd

Topicstarter
Toch wel zielig dat je je eigen service niet aanzet omdat je weet dat het beter werkt zonder :{

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 12:21 schreef HlpDsK het volgende:
Toch wel zielig dat je je eigen service niet aanzet omdat je weet dat het beter werkt zonder :{
100% mee eens, maar dat is toch beter dan dat zo'n monteur de proxy aanzet en software installeert, omdat hem dat verteld word, ook al weet hij zelf dat het slechter werkt?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 november 2001 12:25 schreef albundy33 het volgende:

[..]

100% mee eens, maar dat is toch beter dan dat zo'n monteur de proxy aanzet en software installeert, omdat hem dat verteld word, ook al weet hij zelf dat het slechter werkt?
Uiteraard. Maar dat zeg ik ook niet :)

Edit: rotfl .. ADSL is ook niet heilig: http://www.tweakers.net/nieuws/19109

• KaMiKaZe
YEAH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik ben weer online

I'm so happy I could fly :D

Verwijderd

Misschien staat het al in dit draadje, maar kan je nog geen adsl krijgen in T'burg? Goed, je bent wel weer geld kwijt, maar de ergenissen zullen dan wel minder worden. Ikzelf zit ook op @home (Emmen) en had tot voorkort ook een brakke verbinding en nu nog kom ik niet boven de 70 kb/s, maar kan nu wel weer normaal surfen. @home belooft een heleboel, maar kunnen dat helaas niet waarmaken. Iig, veel suc6.
Ik zit bij Essent@home Emmen, en die lijn loopt via Zwolle.
Vandaar dat het regelmatig bagger is. Dit wist ik niet, bedankt voor de info, gwb.

Verwijderd

Ik heb ook @Home, ik vind het een zeer goede internetprovider. Oke, de afgelopen 2 weken deed het internet het f*cking slecht, maar voor de rest heb ik er 2x problemen mee gehad in de 2 jaar dat ik het heb, en die problemen waren van korte duur. Trouwens, een half jaar geleden was er nog helemaal niks aan de hand met de helpdesk, toen had je gewoon in 1 - 5 minuten iemand aan de lijn :), maar nu moet je soms gewoon 1u wachten :(, en dan zeggen ze dat je het maar moet proberen, lukt het niet moet je terugbellen, ja dag ! Ze wisten nog niet eens hoe ze me mail moesten reparen (is nu nog niet gedaan grrrrrr). Maar jah, voor de rest ben ik zeker tevreden met @Home, ze zijn snel, goed en ik haal vaak snelheden tussen de 50 - 500kb/s.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, die befaamde altijd werkende mail.home.nl is hier mors- en mors-dood. Mail gaat nergens heen :(

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op dinsdag 06 november 2001 22:02 schreef HlpDsK het volgende:
Hmm, die befaamde altijd werkende mail.home.nl is hier mors- en mors-dood. Mail gaat nergens heen :(
Nu geen enkel probleem, doet ie het bij jou nu wel weer?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 november 2001 23:19 schreef rdgf het volgende:

[..]

Nu geen enkel probleem, doet ie het bij jou nu wel weer?
Nope. d00d. Halen gaat retetraag, maar zenden is overleden.

mx1.nl.home.com doet het wel druppelsgewijs.

En de nieuwsserver is ook al weer 'n week zo goed als onmogelijk. Headers van een binaries group laden duurt al een dik kwartier. Downen kun je helemaal al wel vergeten.

Verwijderd

Ik moet zeggen toen ik @Home in het begin had kwam die vaak niet verder als 200 KB (vaak zelfs tussen de 100 en 150 kb)
Dit vond ik wat tegenvallen. Na enkele weken is @Home veel sneller geworden. Op dit moment haal ik snelheden van 450+ kb/s afhankelijk van de website natuurlijk. Wat ik wel op te merken heb is dat de meelserver er best vaak uit ligt. Het belangrijkste is dat ik nu een redelijk stabiele verbinding heb en hoge snelheden haal. @Home roeleert dus gewoon!!! :)

• Xandrios
  • Laatst online: 16-08 10:38
Zou het niet een id zijn om met alle "@home mail gedupeerden" samen een eigen mailserver te kopen/huren ofzo.. ?

Dus gewoon een goede smtp mailserver, ergens goedkoop gehost... ?

of hebbe we hier nix aan?

(we moeten em wel ff beveiligen voor relay, zo heet dat toch? dat iig alleen de aangemelde gotters/@homers hem kunnen gebruiken, en dat er geen grote hoeveelheden spam vertstuurd wordt..)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 19:43 schreef Cutebritney het volgende:
Zou het niet een id zijn om met alle "@home mail gedupeerden" samen een eigen mailserver te kopen/huren ofzo.. ?

Dus gewoon een goede smtp mailserver, ergens goedkoop gehost... ?

of hebbe we hier nix aan?

(we moeten em wel ff beveiligen voor relay, zo heet dat toch? dat iig alleen de aangemelde gotters/@homers hem kunnen gebruiken, en dat er geen grote hoeveelheden spam vertstuurd wordt..)
Ik denk dat je beter op www.troublesathome.nl kunt kijken en daar de vereniging joined. 'Samen staan we sterker'

Verwijderd

Topicstarter
Kijk .. voor alle ongelovigen (om het zo maar even te noemen): weer een stukje bewijs.
Newsserver een puinhoop

06/11; Het is al enige tijd een puinhoop op de newsservers van @home. Sinds ongeveer een maand worden we overstelpt met klachten. Tot nu toe werden problemen met de newsserver redelijk snel opgelost, maar deze keer lijkt er wat meer aan de hand te zijn.

Het enige dat de newsserver tegenwoordig meestal te melden heeft is:

400 System Capacity Exceeded (Typhoon v1.2.3)
of
400 Too Many Connections [benelux-readers allows 5
per host/0 per feed (0 == nolimit)] (Typhoon v1.2.3)
Meer nieuws is er niet, tenzij je de euvele moed hebt om het tig keer achter elkaar te proberen, of 's morgens om 4 uur je wekker zet.

De newsservers Van @Home zijn schijnbaar overbelast. Dit, samen met alle andere verschijnselen van overbelasting (denk aan de 's avonds weer oplopende pingtijden en de gebrekkige mailserver), doet ons vermoeden dat @Home inmiddels weer meer abonnees heeft aangesloten, dan de infrastructuur eigenlijk aankan.

Dit is niet de eerste keer en wij hopen dan ook dat het @Home lukt om de infrastructuur weer op peil te krijgen voordat we een nieuw dieptepunt bereiken. Het is weer november en dat schijnt daarvoor de beste tijd van het jaar te zijn, zoals de mensen die al wat langer abonnee zijn inmiddels wel weten.

Over de newsserver weet de helpdesk niet meer te vertellen dan dat er wat problemen zijn en dat daar hard aan gewerkt wordt. Helaas zien we al een maand lang geen resultaat hiervan.

Telefonisch antwoord helpdesk
We hebben uiteraard zelf ook even gebeld met de helpdesk. Na bijna 2 uur wachten kregen we iemand op de eerste lijn helpdesk te pakken. Toen bleek eens te meer dat men het probleem en de klant niet geheel serieus neemt.

Als eerste werd ons verteld dat we de eerste waren met een klacht over de newsserver. Vreemd, want wij hadden al diverse cc-tjes binnen van klanten die de helpdesk per email hierover hebben benaderd. Na lang aandringen was het probleem ineens inderdaad al een tijd bekend en er zou aan gewerkt worden. Dat was TWEE WEKEN geleden. We werden dus net als ieder andere abonnee aan het lijntje gehouden en het bleek weer eens zinloos om de helpdesk te bellen.

Weer gratis news ?
Uit mailtjes en logboekpostings van onze leden blijkt verder dat de helpdesk weer een oude nare gewoonte heeft opgepakt: Een aantal abonnees heeft te horen gekregen dat news slechts een "gratis" of "ongegarandeerde" dienst is en dat er derhalve niet over geklaagd kan worden. Wij vinden het onvoorstelbaar dat dit weer gebeurd. Al sinds het gesprek van 1/3/2000 is duidelijk dat het officiele standpunt van @Home is dat news behoort tot het produkt waar je fl 89,- in de maand voor betaalt en dus heeft iedere abonnee het recht hierover te klagen.

Wat te doen?
Heeft u problemen met de newsserver van @Home dan kunt u maar twee dingen doen:

Wachten tot het eindelijk opgelost wordt.
Proberen om ergens anders een newsaccount te krijgen. Gratis newsservers vind je bijvoorbeeld via Google of een andere zoekmachine.
Wij hebben ondertussen @Home om opheldering en een oplossing gevraagd.
Ik kan trouwens persoonlijk bevestigen dat ook om 4 uur 's nachts het totaal niet werkt.
Pagina: 1 2 Laatste