Toon posts:

@home de beste provider? : no f***ing way

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 462 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hier een quote van de 'Troubles@home' site.

Op dit moment is trouwens mijn MAIL- en FTP-verbinding morsdood, en gaat alles echt baggertraag. Vandeweek ook al uren HTTP dood!<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>26/09; Per email hebben wij contact gehad met @Home over de op dit moment spelende problemen. Zeker gezien het feit dat @Home de laatste tijd regelmatig "De beste kabelprovider van Nederland" genoemd wordt, vonden wij dat deze problemen al lang opgelost hadden moeten zijn.

Hieronder vind je een overzicht van de belangrijkste door ons gesignaleerde problemen en de reactie van @Home hierop.

1: De newsserver
Deze geeft wel erg vaak problemen. Regelmatig hebben we helemaal geen contact (dus geen reactie op poort 119). Op andere momenten is er geen toevoer van nieuwe berichten van buitenaf, of ontbreken er berichten in een thread (valt met name op als het eerste bericht in een discussie ontbreekt, maar de antwoorden wel zichtbaar zijn).

@Home laat ons weten dat er in het netwerk al vanaf het begin een aantal nieuwsservers staan. Eentje wisselt nieuws uit met de buitenwereld, de andere worden door de klanten gebruikt. De server die met de buitenwereld nieuws uitwisselt is vorige week vrijdag vervangen. De nieuwe server is sneller en draagt dus bij aan een completere nieuwsfeed. Daarnaast was de server die de klanten in het noorden bedient aan vervanging toe. Hier staat nu een zwaardere machine. Vanwege de veel betere performance is deze snel in gebruik genomen om de gebruikers zo goed mogelijk van dienst te zijn. Helaas bleek toen dat deze server niet geheel stabiel was en af en toe vastliep. Op zo'n moment reageert poort 119 niet, maar er gaan dan natuurlijk ook berichten verloren. Dit heeft zo'n week of 3 geleden gespeeld. De nieuwe server voor de klanten uit het zuiden staat klaar, maar @Home wil graag zorgen dat deze online komt met betere prestaties en betrouwbaarheid dan de server in het noorden. Als de zuidelijke server stabiel loopt zal verdere finetuning van de server in het noorden plaatsvinden.

2. De ftp-server
Buiten het feit dat de time-out voor deze server nog steeds te laag staat ingesteld, komt het de laatste tijd regelmatig voor dat de connectie zomaar helemaal verbroken wordt (error 500: no socket). Dit gebeurt op schijnbaar willekeurige momenten en bij voorkeur als je net je complete homepage aan het uploaden bent. Volgens sommigen zou het helpen als je "passive mode" inschakeld, maar wij hebben hierin geen verschil geconstateerd.

Volgens @Home is het timeout-verhaal het gevolg van de door hen gehandteerde instellingen (een afweging tussen bescherming tegen 'denial-of-service' aanvallen en gebruiksgemak). Als je in 1 keer een pagina upload zou er niets aan de de hand moeten zijn, maar als je de verbinding open laat staan word je er uit gegooid. Het 500: no socket verhaal is bij @Home niet bekend. Schijnbaar hebben gebruikers dit wel bij ons gemeld, maar niet bij de helpdesk van @Home. Het verzoek is dan ook om dit soort problemen aan support@home.nl te blijven, eventueel met een cc-tje gebruikers@home.nl, zodat wij ook zien welke klachten er richting @Home gaan.

3. De mailserver
@Home is natuurlijk goed op de hoogte van de problemen die er de afgelopen maanden hebben gespeeld. Wat ons verbaast is dat @Home er schijnbaar nog steeds niet in slaagt de problemen voorgoed op te lossen. Wellicht is het verstandig eens bij de collega-providers informatie in te winnen over hoe zij het doen ? Hoe was het mogelijk dat een paar weken geleden er even een dag lang geen MX-records voor home.nl waren ? Dat is natuurlijk wel de beste garantie om geen mail te ontvangen.

Een mailserver bij een kabel-provider krijgt een heel andere belasting dan een mailserver bij een dial-up provider. Zo is het aantal pogingen om mail op te halen veel groter. Bovendien heeft @Home te maken met een hardnekkig software probleem waardoor de server langzamer gaat werken (hij crashed dus niet). Deze degradatie van de performance werd tot voor kort niet tijdig waargenomen door het monitor systeem waardoor de gebruikers onnodig werden geconfronteerd met een OGENSCHIJNLIJK niet werkende mail server. Inmiddels heeft @Home deze signalering aangepast waardoor recentelijk dit soort problemen niet of nauwelijks meer voorkomen. Verder is @Home begonnen aan een lange termijnoplossing. Dit is - door de complexiteit van kabel internet en een gedistribueerde architectuur - niet een kwestie van een CD-Rommetje laden. Maar nogmaals, @Home doet intussen haar uiterste best om de gevolgen voor onze gebruikers tot een minimum te beperken.

Een bijkomend probleem waar @Home mee te maken krijgt tijdens en na een mailstoring is dat veel gebruikers tijdens een mailstoring hun instellingen aanpassen omdat ze denken dat het probleem aan hun kant ligt. Vervolgens gaan ze de helpdesk bellen om de oorspronkelijke instellingen op te vragen. Dit geeft een onnodige druk op de helpdesk; indien een gebruiker niets aan zijn instellingen heeft veranderd, en de mail komt niet binnen of kan niet verzonden worden, ga er dan maar van uit dat het probleem aan de kant van @Home ligt, en snel zal worden opgelost. Maar aub NIET je instellingen veranderen!

Het door ons gesignaleerde probleem van een verwijderd MX-record duidde volgens @Home op een menselijke fout tijdens werkzaamheden aan het systeem. Mag niet gebeuren maar ook bij @Home werken mensen, en worden dus ook wel eens gewoon fouten gemaakt. @Home biedt hiervoor haar excuses aan.

4. De Helpdesk
Over het algemeen is de kwaliteit van het helpdesk personeel erop vooruitgegaan, maar toch treffen wij af en toe nog iemand aan de lijn die schijnbaar amper weet waar hij/zij over praat en duidelijk alleen voorleest wat er op zijn/haar scherm verschijnt. Ook zijn er mensen die op zo'n moment ook nog eens halstarrig weigeren om door te schakelen naar de 2-de lijns support, omdat ze hun script nog niet helemaal afgelopen zijn. Bovenstaande zou kunnen duiden op een ernstig personeelstekort. Ook de steeds maar oplopende wachttijden (inmiddels op sommige moment 30 tot 45 minuten) duiden daarop. Als je na zo lang wachten ook nog eens van de betreffende heldesker hoort dat hij er helemaal alleen voor staat, dan is wel duidelijk dat er nog steeds iets goed mis is.

@Home is heel blij dat ook wij een kwaliteitsverbetering waarnemen op de helpdesk. Dit is iets wat hun voortdurende zorg heeft: voldoende getrainde mensen aan de telefoon. Daarom is het belangrijk dat - ondanks de drukte aan de telefoon - hun helpdesk mensen het volledige trainingsprogramma doorlopen. Ook op dit moment is weer een grote groep medewerkers in training. En ze verwachten dus op korte termijn een aanzienlijke reductie in de wachttijden te kunnen realiseren. Want hoewel het wachten bij de @Home-helpdesk gratis is (0800 nummer!), blijft wachten vervelend.

Tegelijkertijd merkt @Home dat ze minder ervaren gebruikers op hun netwerk krijgen. Vandaar dat ze toch strak vasthouden aan onze scripts; hiermee kunnen ze standaard vragen goed afvangen en de 2e lijn kan zich dan bezig houden met de meer complexe zaken. Dit kan voor ervaren gebruikers soms wat vervelend zijn, maar per saldo wordt vrijwel iedereen hierdoor toch beter geholpen.

Het verhaal dat een helpdesker er alleen voor staat, wil @Home graag naar het rijk der fabelen verwijzen: er zijn altijd een aanzienlijk aantal helpdesk medewerkers aan de telefoon. [/quote]Boeren***hufters zijn het! :r

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:42

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Niet dus he, er was inderdaad een tekort en r zijn inderdaad wel mensen die nie zoveel van pc's weten die t dus moeten doen met die zogenaamde scriptjes, maar ok die kunne altijd bij ervaren mensen terecht.
En r wordt dus even echt wel alles aan gedaan om de wacht tijden beter te krijgen.
@home werkt zeer zeker aan een verbetering van de helpdesk.

thank you come again :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Poeh, wat ben ik dan blij dat ik bij Sonera zit...:) want dat gaat stukken beter dan bij @home als ik het zo lees.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Stierenstront! :) Hier in Assen en omgeving helemaal geen problemen met @Home, dus ik weet niet hoe je erbij komt dat ze zwaar zuigen.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:48
@Home is gewoon dikke trage stront. Die helpdesk is niet te bereiken en de meesten die er werken zijn nog brutaal en kortaf ook :r

Flickr | Lego collectie

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-08 08:47
Heb ook @home (Maastricht). Van 9 oktober tot 19 oktober helemaal geen verbinding gehad. Bleek kapot modem te zijn. Kostte me elke dag ongeveer 2 uur om de helpdesk te bereiken. Ze weten het probleem eerst aan ruis op de kabel en daar moest nutsbedrijven Maastricht naar komen kijken, dat duurde tot 18 oktober, toen kwam er eindelijk eentje kijken.
Kreeg op 19 oktober een nieuw (surfboard) modem. De monteur had amper een idee wat ie moest doen. Heb het toen zelf af moeten maken.
Gisteravond weer eruit gelegen, bleek nu dat de monteur een van de kabeltjes niet goed bevestigd heeft.
Als ik wel online kan is het trouwens vooral 's avonds echt janken. Pings gaan van 50 naar 800, dan weer naar 50 en weer naar eindeloos.
Op het moment dus niet echt gelukkig met @home (dit is een understatement!)

Grtz.

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 21:13

Servowire

prutser:~#

Jullie moeten niet zo zeuren
("Oh nee. ik haal geen 500k/sec ")

Ik zou graag met jullie ruilen

met papier mache kun je alles maken!!

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 11:16

Tuinhark

Retro

Nou, als jij al 3 dagen je email niet kunt ophalen piep je ook wel anders...

:Y)

Verwijderd

Hier in zwolle zijn er geen problemen
De meeste downloads zitten tussen de 200 en 500 kb/s

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 oktober 2000 19:26 schreef Tuinhark het volgende:
Nou, als jij al 3 dagen je email niet kunt ophalen piep je ook wel anders...

:Y)[/quote]Precies :'(

Verwijderd

500 k/sec?!

hoe krijgen jullie het voorelkaar!

Zonder de hulp van DAP haal ik geen 200, dat is bij mij het maximum geweest (tot nu toe)...

• tERRiON
  • Laatst online: 03-02-2024
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 25 oktober 2000 10:42 schreef TAG_Speedy het volgende:
@Home is gewoon dikke trage stront. Die helpdesk is niet te bereiken en de meesten die er werken zijn nog brutaal en kortaf ook :r[/quote]Nou, ik zit bij @Homo, en zolang je de helpdesk niet probeert te bereiken is er niet zoveel aan de hand.
Zo nu en dan ligt de mailserver eruit, maar dat heb ik opgevangen met mijn eigen mailserver. News lees ik bijna nooit, dus problemen daarvan maak ik bijna niet mee.

Maar over de snelheid kan ik heel makkelijk zijn: die is bij mij heel goed. Ik haal nog regelmatig 300 tot 400 KB/s, en dat is toch lang niet verkeerd als je dat vergelijkt met 99% van de UPC-klanten. ;-)

blah

Verwijderd

Wees blij dat je geen casema hebt man!!
Sjonge jonge..
In de avonduren haal ik maar 500 BYTES /sec !
's Morgens haal ik nog wel eens 6 of 7 k/s maar dat is dan absoluut niet constant, alleen in de pieken..
Mail ophalen kon ik de afgelopen 3 weken ook maar 5 of 6 keer en zelfs irc'en gaat niet meer, je krijgt om het uur een disconnect oid..
Ik krijg nu wel leuk 25% korting enzo maar wat heb ik daaraan als ik nog geen normaal internet heb???

Ik zou graag met iemand van @home ruilen..

• IWriteCode
  • Laatst online: 09-07 11:51

IWriteCode

Less = more

Ik ben heel blij met @home...
Ik heb de helpdesk maar 1 keer gebeld en toen werd ik netjes geholpen.
Downloaden gaat meestal rond de 100-300 kb/s
En mn ping met quake is ook altijd heel laag.
Hier in Den Bosch heb ik niets te klagen...

Dat gekut met die modems is helemal bagger..

Less = more

Verwijderd

ik wordt alleen gek van die Zwolle server... die wordt om de 5 minuten gereset of zo, ben telkens 't internet 'kwijt' voor 20 seconden

erg vervelend tijdens CS spelen en tijdens downloaden... SERVER TIME OUT! :( :( :( :( kan ik weer opnieuw beginnen, "kotsicon" (weet ik niet ;) )

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 22:13

4POX

Everybody is wired

Bij mij is het pas frustie.. Het kan aan mijn server liggen waar ik geen bal van geloof want die is helemaal geupgrade.. Dus is het de verbinding.. Ik krijg steeds in tussenposen dat de verbinding 30 seconde weg is dan als een trein weer verder gaat..

Bestaan er geen programma die je favoriete site van te voren kan afscannen en die in het geheugen van de server kan gooien.. soort slimme proxy

Terwijl ik dit type ligt die liveradio er weer uit.. en dat ding is maar 32Kbps

AKA Rinkel weblog

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hee.. dat laatste probleem van die aldoor wegvallende verbinding heb ik ook :(:( (het ligt dus niet aan mijn PC :)) sinds 2 dagen ofzo.. om de paar minuten 30 seconden dr uit.. Ik kan dan nog wel mn mail ophalen maar alles buiten het @home netwerk doet het niet..

Ben net bezig mn site (+/- 30MB) te uploaden.. aldoor 'connection lost' :(

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:21

Klippy

Still Game

@home rulez! Ik heb nog nooit last gehad van die mensen, in de 8 maanden dat ik @home heb, heb ik, pas 5 uurtjes ofzo geen verbinding gehad en downloaden ALTIJD tussen 100 en 450 KB/s (vaker 450 dan 300 :) )

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

een connectie hebben wij bij zeelandnet wel (bijna) altijd
maar dan zit ik met een download snelheid van 15kbyte/s:'(

-als je een paar dagen geen verbinding hebt kun je nog even met je tel-lijn werken
-maar hoger dan 15Kbyte/s haal ik gewoon niet

dus wat is erger?

Verwijderd

Hier in Leek (vlakbij Groningen) geen problemen met @home, alleen de mailserver was laatst down.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In Cuijk lag hij er laatst 2 uur uit een daarna ging het nog een beetje langzaam. Nu draait het echter weer supersnel als voorheen, dus je hoort mij niet klagen.
(het enige dat shit is dat ik het boekje kwijt ben waar de adressen instaan :( )

Verwijderd

Hlpdsk als je het allemaal zo kut vind dan ga je toch weer lekker inbellen. Ten eerste post je nu een brief die meer dan een maand oud is en ten tweede ben je volgens mij een van de weinige in jou regio die altijd maar dan ook altijd overal problemen mee hebt. Stop er dan mee! Ga lekker inbellen of neem ADSL!

• Pc123
  • Laatst online: 01:12
Je kan heel erg blij zijn dat je geen Chello hebt :( De packageloss is hier echt gigantisch, quaken is bijna onmogelijk behalve 's ochtends.

• Pc123
En anders vraag je ff een abbo aan bij een gratis provider en gebruik je die pop3 server en e-mail adres,

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
H:\>ftp
ftp> open
(to) members.home.nl
Connected to members.home.nl.
220 members-1.home.nl FTP server ready.
User (members.home.nl:(none)): *******
331 Password required for *******.
Password:
230 ++ Welcome to WebSpace on @Home Network.

Connecting to mail.home.nl...
+OK InterMail POP3 server ready.
user **********
+OK please send PASS command
pass ********
+OK ******** is welcome here
stat
+OK 5 424517
Op vrijdag 02 november 2001 17:00 schreef sagar het volgende:
Hlpdsk als je het allemaal zo kut vind dan ga je toch weer lekker inbellen. Ten eerste post je nu een brief die meer dan een maand oud is en ten tweede ben je volgens mij een van de weinige in jou regio die altijd maar dan ook altijd overal problemen mee hebt. Stop er dan mee! Ga lekker inbellen of neem ADSL!
Er zullen altijd mensen die, aldan niet door hun eigen schuld, altijd problemen hebben of zien. ADSL hoeft ook niet zaligmakend te zijn.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 21:32

IceStorm

This place is GoT-like!!!

@home is godlike :D

Verwijderd

Wat een gezeur weer zeg.
Maar van een collega (tilburg reeshof) hoor ik dat het de laatste dagen tussen 18.00 en 23.00 uur huilen is. Maar zo hebben providers altijd wel eens problemen.
Motto: maak je niet al te druk, dat doen de overige mensen vaak wel, dan komt het vanzelf wel goed. :)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Slechte dag gehad ofzo :(

HlpDsk heeft toch echt wel reden tot klagen als ik het zo lees!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Xandrios
  • Laatst online: 16-08 10:38
hier in alemlo is @home helemaal flex :)

nooit geen problemen eigenlijk....

echter, m'n pa heeft vroeger bij @home gewerkt, en ik kan je vertellen dat het "inside" een grote hoop stront is qua orginisatie...

vandaar ook dat veel dingen niet gebeuren, of dat het telang duurt.. (denk aan de mailserver bijvoorbeeld)

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
moehahahahahihihihihihahahahohohoho

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wat valt er te lachen :?

• PolarBear
  • Niet online
Op vrijdag 02 november 2001 18:48 schreef vacuumcleaner het volgende:
eeeh JA :?

• Xandrios
Op vrijdag 02 november 2001 18:48 schreef vacuumcleaner het volgende:
mmKay :P

• PolarBear
  • Niet online
Op vrijdag 02 november 2001 18:48 schreef jelmervos het volgende:
Wat valt er te lachen :?
Altijd positief blijven dacht ik zo :o :D

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
En daarbij is dit ook alweer 'n jaar geleden:

Geplaatst door HlpDsK - dinsdag 24 oktober 2000 20:03

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Op dinsdag 24 oktober 2000 20:03 schreef HlpDsK het volgende:
Hier een quote van de 'Troubles@home' site.
[...]
Op dit moment is trouwens mijn MAIL- en FTP-verbinding morsdood, en gaat alles echt baggertraag. Vandeweek ook al uren HTTP dood!

Boeren***hufters zijn het! :r
:Z :Z :Z sorry hoor HlpDsK, maar ik heb echt nooit ergens problemen mee wat @home betreft, dus ik snap werkelijk niet hoe het kan dat jij altijd gezeur hebt....en als je het dan zo extreem K * T vind, waarom neem je dan geen ADSL??? Of een andere kabelinternetprovider? Of is dat niet mogelijk?

Elke keer hier je gal spuwen helpt imo iig ook niet.....

Just my 2$

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Topicstarter
Voordat jij gaat zeggen hoe oud de brief is die ik post advsiseer ik jou ff naar datum van posts te kijken voordat je überhaupt iets zegt.

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 18:45 schreef jelmervos het volgende:

[..]

Slechte dag gehad ofzo :(

HlpDsk heeft toch echt wel reden tot klagen als ik het zo lees!
Prima dag hoor. Maar het lijkt er een beetje op dat @home hlpdsk z'n persoonlijke doelwit is geworden en als het dan zo erg is dan moet ie z'n abbo maar opzeggen dat blijven te klagen. want het is wel altijd toevalig dat net bij hem de ftp server down is als ie bij de rest wel werkt. Hij altijd problemen heeft met de mailserver (ok werkt niet perfect, maar al ene stuk beter dan half jaar geleden) En klopt die nieuwsservers zijn slecht, maar nieuws wordt zowiezo niet gebruikt waar het voor gemaakt is (nieuws != file tranfer) Ok praat dat het niet goed, maar toch. Als ik een dienst afneem die voor geen meter werkt (wat een individueel probleem is) dan stop ik ermee, en ga ik niet iedere week effe m'n gal spuwen.

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 19:45 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Voordat jij gaat zeggen hoe oud de brief is die ik post advsiseer ik jou ff naar datum van posts te kijken voordat je überhaupt iets zegt.
maandje oud lijkt me zo (-2 dagen) dag post 24-10 dag brief 26-09.....................

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 19:39 schreef kamstra het volgende:

[..]

:Z :Z :Z sorry hoor HlpDsK, maar ik heb echt nooit ergens problemen mee wat @home betreft, dus ik snap werkelijk niet hoe het kan dat jij altijd gezeur hebt....en als je het dan zo extreem K * T vind, waarom neem je dan geen ADSL??? Of een andere kabelinternetprovider? Of is dat niet mogelijk?

Elke keer hier je gal spuwen helpt imo iig ook niet.....

Just my 2$
Ook jij .. "altijd" .. lees de datum voordat je met :Z gaat strooien.
En nee, er zijn hier geen andere kabelaars.

En ik wil jou wel eens zien piepen als letterlijk dagelijks de mail dood gaat. Letterijk!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 19:47 schreef sagar het volgende:

[..]

maandje oud lijkt me zo (-2 dagen) dag post 24-10 dag brief 26-09.....................
2000 tegen 2001 :z

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ik wil best geloven dat t bij HlpDsK allemaal k*t loopt, maar om dat nou allemaal weer te gaan generaliseren....ik las laatst bij mordax was t geloof ik, dat @home er als een van de beste, zo niet dé beste provider van afkwam....en zoals sagar ook al zegt...als het dan echt zo erg is, ga je toch weer lekker inbellen, moet je kijken hoe je dan staat te huilen.....

Verwijderd

Topicstarter
Die tests meten vrijwel alleen de downloadsnelheden. En die zijn niet heilig. Download snelheden zijn mijn probleem niet. Betrouwbaarheid wel. Zelfs de meest simpele dialup heeft vrijwel altijd de mailserver werkend.

En dat gezeik dat ik er steeds topics over open . DIT IS EEN TOPIC VAN EEN JAAR OUD!, die weer eens omhoog gehaald is, en dan ga je mij afzeiken dat ik WEER een topic open?

Leer lezen :Z

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 19:47 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

2000 tegen 2001 :z
ok mijn fout....

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Hmm.... geen andere kabelaars misschien...maar ook geen ADSL???

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Trouwens problemen nu over HlpDsk ? :)

• axis
  • Laatst online: 26-01-2023
Ze mogen daar bij @home met trots een pluimpje in hun kont stoppen!! @home rulez.. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.hongens.nl/foto/foto.asp?foto=sneeeeeel.gif

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
hlpdsk heeft 100% gelijk
ik lig inmiddels al 5 dagen van @homo af
steeds weer diezelfde tering helpdesk die me probeert ui te leggen hoe de instellingen moeten staan |:( |:( |:(
ik weet gewoon zeker dat me com21 kapot is maar volgens hun kan dit niet en willen ze er niet naar komen kijken. het ligt volgens hun aan mij :r :r :r

krijg de tyfus @home !!!!

wacht maar tot jullie te maken met een echt probleem zoals ik dan wil ik de nu nog tevreden @home klanten nog wel eens horen. want de service is gewoon zwaar kut :( :( :(

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Op dit moment is de mailservert ook weer dood.

Ik doe die gasten verdomme nog es wat! :( :( :(

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

ik zit al een week (of 2) te proberen een mail van 500 kb te versturen, lukt ook niet..., ik krijg het bericht dat er een time-out is, t fijne is dat ie dat ook zegt als ik een andere mailserver instel...., hoest mogelijk he?!?! :)

• Xandrios
Op vrijdag 02 november 2001 21:43 schreef pier het volgende:
Op dit moment is de mailservert ook weer dood.

Ik doe die gasten verdomme nog es wat! :( :( :(
mailserver draait helemaal oke hoor...

@home Almelo...

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Op vrijdag 02 november 2001 21:50 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

mailserver draait helemaal oke hoor...

@home Almelo...
Hier in zwolle doettie ut dus niet.

Naja ik ga mijn agressie tegenover @home maar es ff afreageren in een spelletje GTA1 ofzo :Y)

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

@home is super, geweldig, Rulez !!! Als het niet plat ligt :( ... Ik ben normaal heel goed te spreken over @home maar de afgelopen 3 weken heb ik alleen problemen gehad. Ik had soms 4 uur per dag geen internet pings hoger dan 300+ packed loss van hier tot ginder enz... om te huilen dus :(

Laten we maar nix zeggen over MAIL servers.

Het gaat nu wat beter ik heb zelfs mijn eerste CS games gedaan met een ping van 60 ipv 300+ :) dus misschien is er toekomst.

Mijn 2 centen...

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Op vrijdag 02 november 2001 21:52 schreef mgfun het volgende:
Mijn 89,- per maand...
..voor een kloteverbinding.. :(

ohja, ik was gamen ;)

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 21:49 schreef ruuddie het volgende:
ik zit al een week (of 2) te proberen een mail van 500 kb te versturen, lukt ook niet..., ik krijg het bericht dat er een time-out is, t fijne is dat ie dat ook zegt als ik een andere mailserver instel...., hoest mogelijk he?!?! :)
kan iemand dit trouwens verklaren?

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Op vrijdag 02 november 2001 21:57 schreef ruuddie het volgende:

[..]

kan iemand dit trouwens verklaren?
Uw probleem : geen fantsoenlijk mailtje kunnen sturen.
Oorzaak : mail.home.nl

:z

^#%$#%$#@$#@$#@%$@%$#@%$#@&%#@*R#@(^%#)&%#&%$#@%#@$#@&%@*^$@*%#@(%#%$#@&$#@#@!#@!#@!@Z!$@!#@!$@!#@!^$@!^%#@!%#@!

Klote @home, kreeg net een time-out voor me neus :(

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 21:59 schreef pier het volgende:

[..]

Uw probleem : geen fantsoenlijk mailtje kunnen sturen.
Oorzaak : mail.home.nl
Andere servers lukt ook niet....
verklaar wederom :)

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Op vrijdag 02 november 2001 22:01 schreef ruuddie het volgende:

[..]

Andere servers lukt ook niet....
verklaar wederom :)
netmail en mail1 oid ook niet?

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 22:03 schreef pier het volgende:

[..]

netmail en mail1 oid ook niet?
nou, ik heb een mailserver van een andee provider geprobeerd, en dat werkte dus ook mooi niet, ook een schitterende time-out, toen heb ik van ellende t mailtje maar weggedonderd, en diegene een gewone tekstmail(zonder attachment) gestuurd en gezegd dat ie kon fluiten naar zn attachment :), kleine mails lukte wel...

maar wat zijn de adressen van de andere smtp servers dan?
mail1.home.nl en netmail.home.nl?

• axis
  • Laatst online: 26-01-2023
Moet je die MTU patch maar eens draaien....

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Pop3 (inkomende mail) SMTP (uitgaande mail)

mailmail
mail1.home.nl (213.51.129.162) mail1.home.nl (213.51.129.162)
mail2.home.nl (213.51.129.163)mail2.home.nl (213.51.129.163)
netmail.home.nl (212.120.66.200)netmail.home.nl (212.120.66.200)
mx1.nl.home.com (212.120.66.206)
mx2.nl.home.com (212.120.66.207)

Deze lijst heb je echt nodig .. en vaak helpt het nog niet. Dat is dus echt te triest voor woorden überhaupt.

En nee, m'n problemen zijn zeker nog niet voorbij. Ik word met name nog helemaal geschift van die mailserver :r :r Thing from hell!

En de mailserver werkt ook vaak niet. Wat schitterend is als je de werkzaamheden bij wilt houden op de vermeldings-group.

Verwijderd

Ga dan bij gmx.net ofzo..

Verwijderd

@home groningen nu troubles allen de newsservers is soms wat traag maar mail en downloaden gaat prima (250+ kb/sec)

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 02:01 schreef HlpDsK het volgende:
En nee, m'n problemen zijn zeker nog niet voorbij. Ik word met name nog helemaal geschift van die mailserver :r :r Thing from hell!
We leven allemaal met je mee... we kennen de problemen :) bedankt voor de lijst ik kende alleen mail1.home.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 08:58 schreef SickBastard het volgende:
Ga dan bij gmx.net ofzo..
Ik heb webmail genoeg.

Ik vind het belachelijk dat ik elke maand 100 piek betaal (2 IP's = fl 99,-), en dat voor dat geld geen eens een normale pop3/smtp service werkt.

@home Tilburg is een ramp. Vraag het aan medewerkers :(

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Op zaterdag 03 november 2001 13:26 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Ik heb webmail genoeg.

Ik vind het belachelijk dat ik elke maand 100 piek betaal (2 IP's = fl 99,-), en dat voor dat geld geen eens een normale pop3/smtp service werkt.

Ik mag me gelukkig prijzen met @home. Mail is idd niet altijd stabiel, maar beter geen mail dan traag internet of helemaal geen internet. Je kunt je toch niet voorstellen om een dag zonder GOT te moeten..

Nee @home is hier opzich prima, weinig tot geen uitval , bijna altijd snelle downloads, uploaden is niet altijd even snel, maar vind ik niet belangrijk genoeg om er over te klagen, games lopen vlot (ping).

Als je al weet dat de mail niet goed is zou ik toch echt maar bij een andere mailprovider gaan, net zo makkelijk. Neem nu eens dat fantastische hotmail, lekker makkelijk met messenger kijken wanneer er email is, bijna nooit uit de lucht, niet altijd even snel maar ok.. En andere neem je dolfijn ofzo :)

Ik ben dus uiterste tevreden met @home (niet alles kan perfect zijn)

:P

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik kan al 3 dagen geen mail meer ontvangen.

Ik hoop dat mijn broer eens ff opschiet met zijn mailserver! :(

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bij mij heeft het altijd al goed gewerkt, maar sinds afgelopen zondag alleen maar problemen, je kan wel sites bekijken maar vaak moet k herladen voor k iets zie en mail werkt nie.

Ik gebruik gelukkig niet de mail van @home ,maar nog die van wanadoo van toen k nog 56k had ,die bekijk ik dan gewoon via de site van wanadoo.

Het enige wat nog goed gaat zijn games en downloaden ,gaat nog steeds met 200-500kb/s en mijn pings zijn nog steeds rond de 50-100 ,s'avonds ook.

• Servowire
  • Laatst online: 18-07 21:13

Servowire

prutser:~#

STFU, echt waar... :D

Jullie @home'ers weten niet wat KLOTE-ISP inhoud...

Neem een paar maanden fijn Rendo.Dekooi, dan weet je pas wat traag/brak/dood is.

@home is liev en ik wil het heeeeeeeel graag. :Y)
een stuk of wat dagen geen i-net vin ik niet erg.

met papier mache kun je alles maken!!

• Wokschotel
  • Laatst online: 10:32

Wokschotel

Op 6 wielen

@Home rules. Die mailserver heb je niet nodig, als je vindt dat dat ding zo brak is ga je er toch zelf 1 draaien? Blikbaar heeft HlpDsK pech met zijn verbinding, maar het is altijd de minderheid die schreeuwt omdat ze problemen hebben. De meerderheid bij wie het wel goed gaat hoor je niet.

• Hoyden
  • Laatst online: 15-08 22:40
Op zaterdag 03 november 2001 15:02 schreef Servowire het volgende:
STFU, echt waar... :D

Jullie @home'ers weten niet wat KLOTE-ISP inhoud...

Neem een paar maanden fijn Rendo.Dekooi, dan weet je pas wat traag/brak/dood is.

@home is liev en ik wil het heeeeeeeel graag. :Y)
een stuk of wat dagen geen i-net vin ik niet erg.
Rendo de Kooi :o
Rendo de Kooi :D
Rendo de Kooi :r

Ik leef met je mee :)

• KaMiKaZe
newservers en mailsservers intereseren me geen ene moer. ik wil gewoon een internet verbinding en een redelijke ping. ben inmiddels weer meer dan 8 dagen offline.

kreeg een telefoontje van de helpdesk dat er idd iets heel vreemds aan de hand was. dat gingen ze uitzoeken en daarna zou de kabelmodem pas evrvangen worden.
we wachten maar af dan tot die tijd dial-up 56k6 via planet (tenminste een betrouwbare provider)

kep Advanced adsl aangevraagd , omdat ik het vanwege mijn werk niet kan permiteren om lang offline te zijn. dan maar 177,- in de maand meer interesseert me geen moer

ik vraag me nog steeds adf of ik het probleem met de kabel modem (com21) niet zelf op kan lossen. Het TD (transmit data) lampje gaat direct continu branden zodra ik een pc aansluit op de modem. ik ontvang ook gewoon pakketjes (500 bytes per seconde) maar ik krijg geen ip adres. vast ip adres werkt ook niet. cp nummer al veranderd.

iemand enig idee :?

• Wokschotel
  • Laatst online: 10:32

Wokschotel

Op 6 wielen

Op zaterdag 03 november 2001 13:26 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Ik heb webmail genoeg.

Ehm, misschien bij jou, maar ik heb (Westermarkt) nergens last van. Het is een beetje weird, dat het bij jou niet altijd goed werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Mailservers staan toch echt niet lokaal. Die gelden voor zo'n beetje heel NL.

En iedereen die zegt dat @home rulez .. dikke bullshit! Wacht maar tot je zelf een week zonder verbinding zit en zelfs dan nog geen cent terugziet.

Fijn voor je als het in jouw regio allemaal netjes draait. Maar ga dan niet roepen dat ik niet pissed mag zijn als ik voor 100 piek in de maand geen fatsoenlijke service heb.

En 'neem dan een andere mail-isp' :? :? WTF? Dus omdat mijn ISP waar ik DIK voor betaal wanprestaties levert moet ik maar naar een alternatief gaan zoeken, betaald of met reclame, terwijl ik RECHT heb op die Pop3 die werkt?

Laat me niet lachen zeg ..

• saviour
  • Niet online
Hmmz, Chello ligt er niet meer zo vaak uit nu. Ik zou toch best graag die 480 (?) KB/s van @Home willen halen :D

• Pc123
Chello heeft nu ping 200 en gaat 20 kb/sec. En een gratis tiscali abbo voor een extra e-mail adres werkt perfect heb ik zelf ook.

En toen mijn kabel modem kapot was duurde het 3 weken voordat het opgelost werd.

Jullie kunnen dus erg blij zijn met @home.

Verwijderd

Topicstarter
Ik word er goed schijtziek van dat de kwaliteit van een ISP hier alleen door de kritiekers bepaald wordt aan de hand van de downloadsnelheid. Dat is echt triest. WTF heb je aan 400 KB/sec als je kabelmodem oranje staat te knipperen? Of als jij op Check Mail ramt je eerst 5 minuten moet wachten op antwoord, en vervolgens nog 5 minuten om 3 mailtjes van 100 karakters tekst op te halen. Of als je simpelweg een time-out krijgt of in het beste geval een melding dat je het later nog maar eens moet proberen.

Stabiliteit en werkende servers. En daarna komen pas zaken als snelheid.

• Pc123
Op zondag 04 november 2001 15:54 schreef HlpDsK het volgende:
Ik word er goed schijtziek van dat de kwaliteit van een ISP hier alleen door de kritiekers bepaald wordt aan de hand van de downloadsnelheid. Dat is echt triest. WTF heb je aan 400 KB/sec als je kabelmodem oranje staat te knipperen? Of als jij op Check Mail ramt je eerst 5 minuten moet wachten op antwoord, en vervolgens nog 5 minuten om 3 mailtjes van 100 karakters tekst op te halen. Of als je simpelweg een time-out krijgt of in het beste geval een melding dat je het later nog maar eens moet proberen.

Stabiliteit en werkende servers. En daarna komen pas zaken als snelheid.
Natuurlijk is stabiliteit heel belangrijk, maar Chello is ook helemaal niet stabiel, en service bestaat niet. Dan kan je nog heel blij zijn dat jouw verbinding een beetje snel is want met Chello gaat alles hier 's svonds en in het weekend verschrikkelijk traag.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het de verantwoordelijkheid van de ISP om te leveren waar je voor betaald. Dus pop3, smtp, news en http/ftp. En al wat niet meer.

Ik vind het verder heel erg om te lezen dat er mensen zijn die maar adviseren om terwijl je notabene een contract hebt met je ISP, ook nog maar eens extra kosten moet maken zelf vanwege de wanprestaties van je ISP. Omdat die z'n contract niet nakomt.

Downloadsnelheden zijn bij mij ook lang verschrikkelijk geweest. Dat is de laatste tijd gelukkig een stuk beter. Maar zoals ik al gezegd heb .. ik beoordeel de service niet op alleen een leuke downloadssnelheid. Mail vind ik nog belangrijker. Het internet is voornamelijk gegroeid dor het gebruik van email.

Betrouwbaarheid .. dat wil ik zien. En aangezien elke abonnee jaarlijk ruimt 1000 piek of zelfs tot 1320 piek per jaar betaald, + borg voor modem en huur van ook nog eens zoveel 100 piek, dan vind ik dat je gerust mag eisen dat de boel werkt.

• Pc123
Ik betaal ook 100 piek per maand en krijg een superslechte verbinding. Alleen jouw probleem, vooral e-mail is heel makkelijk op te lossen door een e-mail adres te nemen bij een grais provider. Dus ik zou best willen ruilen :) Alleen upc gaat hier nog lang niet weg :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 16:12 schreef Pc123 het volgende:
Ik betaal ook 100 piek per maand en krijg een superslechte verbinding. Alleen jouw probleem, vooral e-mail is heel makkelijk op te lossen door een e-mail adres te nemen bij een grais provider. Dus ik zou best willen ruilen :) Alleen upc gaat hier nog lang niet weg :(
Luister nou aub eens. Het is niet mijn verantwoordelijkheid om een werkende maildienst te krijgen. Daar heb ik namelijk al DIK voor betaald aan mijn ISP. Die is VERPLICHT die dienst behoorlijk te leveren. En daar wil ik ook gebruik van maken, want ik betaal me er scheel aan.

• PolarBear
  • Niet online
Op zondag 04 november 2001 16:09 schreef HlpDsK het volgende:
Betrouwbaarheid .. dat wil ik zien. En aangezien elke abonnee jaarlijk ruimt 1000 piek of zelfs tot 1320 piek per jaar betaald, + borg voor modem en huur van ook nog eens zoveel 100 piek, dan vind ik dat je gerust mag eisen dat de boel werkt.
Borg :?

Bovendien 89 + 10 gulden per maand is een redelijk bedrag. Je hebt inderdaad recht op die service ed. Maar relatief vind ik het bedrag nog wel mee vallen. Zelfs een redelijk simpele huurlijn kan al 1320 piek per maand kosten.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 16:18 schreef PolarBear het volgende:

[..]

Borg :?

Bovendien 89 + 10 gulden per maand is een redelijk bedrag. Je hebt inderdaad recht op die service ed. Maar relatief vind ik het bedrag nog wel mee vallen. Zelfs een redelijk simpele huurlijn kan al 1320 piek per maand kosten.
Ja en? Ik ben geen bedrijf. En ik neem een dienst af. En dan mag ik wel pissed zijn al die dienst doodleuk al een jaar of meer nauwelijks geleverd wordt, terwijl de rekening wel wordt afgeschreven. Want dat kan blijkbaar wel netjes altijd.

• Pc123
Op zondag 04 november 2001 16:15 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Luister nou aub eens. Het is niet mijn verantwoordelijkheid om een werkende maildienst te krijgen. Daar heb ik namelijk al DIK voor betaald aan mijn ISP. Die is VERPLICHT die dienst behoorlijk te leveren. En daar wil ik ook gebruik van maken, want ik betaal me er scheel aan.
Tuurlijk, dat wil ik ook wel, en het is ook niet jouw verantwoordelijkheid maar je kunt het tenmiste oplossen, upc komt zijn verplichtingen ook niet na, alleen mijn problemen zijn een stuk irritanter want upc is de enige die ze kan oplossen en dat doen ze gewoon niet :r Jij kan met niet al te veel werkt de problemen oplossen. Dus ik heb nog liever jouw verbinding dan die van mij. Natuurlijk moet het beter maar dat gebeurt toch niet.

Verwijderd

Topicstarter
Dat er ISPs zijn die nog brakker zijn (discutabel punt imo), wil nog niet zeggen dat mijn ISP onder z'n verantwoordelijkheden uit kan komen.

Dit topic is trouwens ruim over een jaar oud. De enige reden dat ik er nu nog steeds op reageer na de kick van iemand is omdat de situatie nog altijd niet is verbeterd. Meer dan een jaar! Dat zegt wel genoeg over de gang van zaken bij @home. En @home kan vrij eenvoudig bv. een paar mailservers bij plaatsen. De gemiddelde tweakers fixt dat in een weekend. Puur capaciteitsgebrek serverside.

Ondertussen ben ik wel sinds de start van dit topic weer 13 x 99 piek = fl 1287,- lichter.

• PolarBear
  • Niet online
Op zondag 04 november 2001 16:25 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Ja en? Ik ben geen bedrijf. En ik neem een dienst af. En dan mag ik wel pissed zijn al die dienst doodleuk al een jaar of meer nauwelijks geleverd wordt, terwijl de rekening wel wordt afgeschreven. Want dat kan blijkbaar wel netjes altijd.
Ik zei dat je er ook gewoon recht op heb maar je moet ook inzien dat als ik zo'n verbinding (en nog een groot aantal Nederlanders) er nog veel meer voor moeten betalen. True jij neemt die dienst af voor dat bedrag dus daar heb JIJ ook recht op. Duidelijk ?

En dat van die borg begrijp ik ook niet ?

• Pc123
Op zondag 04 november 2001 16:28 schreef HlpDsK het volgende:
Dat er ISPs zijn die nog brakker zijn (discutabel punt imo), wil nog niet zeggen dat mijn ISP onder z'n verantwoordelijkheden uit kan komen.
Dat is wel zo alleen als je het vergelijkt met andere provider kan je nog best blij zijn met je verbinding. Er zijn in Nederland veel slechte providers maar jij hebt nog de minst slechte, ik zou graag willen ruilen als dat zou kunnen. Maar dat er eens iets moet gebeuren aan alle problemen bij @home en Chello ben ik natuurlijk met je eens, maar uit ervaring weet ik dat dat toch niet gebeurt. En Chello is de enige provider hier, dsl is hier niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 16:32 schreef PolarBear het volgende:

En dat van die borg begrijp ik ook niet ?
Borg/huur/aansluitkosten, hoe je het ook noemt. Dat verschilt per ISP. Maar je moet meestal (en ik dus ook) een dik bedrag eenmalig betalen om überhaupt abonnee te worden.

• KaMiKaZe
hlpdsk heeft gewoon 100% gelijk, dat andere isp's ook niet lekker gaan is geen excuus om je service zo te verwaarlozen. en maar leden erbij nemen terwijl je je zaken voor het huidige klantenbestand nog niet eens op orde hebt. ik zit nu zelf 2 jaar bij @home. waarvan ik op z'n minst een half jaar bij elkaar problemen heb gehad. waarvan nu het ergste dat ik gewoon NIET meer op inet kan. dat ik er een keertje niet op kan vanwege onderhoud ALA dat kan ik begrijpen. maar dat je gewoon bijna 10 dagen van inet af ligt gaat mij echt te ver. en dit heeft voornamelijk te maken met de helpdesk. die is gewoon zwaar onderbezet en er is een gebrek aan kennis over de service die ze leveren.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 16:32 schreef Pc123 het volgende:

[..]

Dat is wel zo alleen als je het vergelijkt met andere provider kan je nog best blij zijn met je verbinding. Er zijn in Nederland veel slechte providers maar jij hebt nog de minst slechte, ik zou graag willen ruilen als dat zou kunnen. Maar dat er eens iets moet gebeuren aan alle problemen bij @home en Chello ben ik natuurlijk met je eens, maar uit ervaring weet ik dat dat toch niet gebeurt. En Chello is de enige provider hier, dsl is hier niet.
Kijk naar een xs4all, of een Demon internet, bART, voormalig Cistron.. dat soort ISP's. Die stonden bekend om betrouwbaarheid. En dan maakt het niet uit of dat nou een breedband-leverancier is of niet. Ze hebben wel hun zaakjes op orde.

Wat @home doet is te veel te snel nieuwe klanten werven. En de bestaande infrastructuur wordt verwaarloosd. De bestaande klanten zijn zwaar de dupe. En dat zal bij UPC wel hetzelfde liedje zijn.

Maar "Jij moet niet zeuren want ik .." gaat bij mij niet op hoor. (even algemeen gericht)

Verwijderd

Topicstarter
Algemeen gesteld:

Jouw ISP suckt, mijn ISP suckt. En zelfs als jouw ISP nog harder zou sucken, dat wil toch niet zeggen dat ik m'n mond maar moet houden over mijn ISP? Ik heb een overeenkomst met mijn ISP, en die wordt niet nagekomen.

En ik vind dat jij ook niet stil moet zijn. Maar dat je ook is ISP ter verantwoording roept. UPC is al in Radar geweest e.d. En bij @home is het zover dat de Troubles@home groep binnenkort een echte vereniging wordt. Het is triest dat het nodig is.

• Pc123
Natuurlijk hoef je niet je mond erover te houden dat jouw isp klote is, maar ik wou alleen ff zeggen dat het nog best goed is vergeleken met andere providers. Ik hou me ook niet stil, ik heb echt alles al geprobeerd, maar upc doet gewoon helemaal niks, ze zijn niet voor niks bij radar enzo geweest maar dat helpt helaas niet. De kwaliteit van veel providers hier is gewoon triest :r :(

Verwijderd

Topicstarter
Dat zeg ik: wanprestaties.

En of dat nou komt door slecht beleid, of verkeerde inschatting van de kosten .. da's mijn probleem niet. Als bedrijf weet je dat markten veranderen (trouwens nog steeds groeiend de breedbandmarkt), en dat rendement wel eens wat langer kan duren. Maar je hebt als bedrijf een contract afgesloten met duizenden gebruikers, en die dien je na te komen. Ook als daardoor je winst minder is.

• Pc123
Daar ben ik het helemaal mee eens.

Pinging www.tweakers.net [213.239.154.14] with 32 bytes of data:

Request timed out.
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=190ms TTL=246
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=181ms TTL=246

mordax.nl:

Uw downloadsnelheid bedraagt 19 kb/sec

• xxxMaverick
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op zondag 04 november 2001 16:52 schreef HlpDsK het volgende:
Algemeen gesteld:

Jouw ISP suckt, mijn ISP suckt. En zelfs als jouw ISP nog harder zou sucken, dat wil toch niet zeggen dat ik m'n mond maar moet houden over mijn ISP? Ik heb een overeenkomst met mijn ISP, en die wordt niet nagekomen.

En ik vind dat jij ook niet stil moet zijn. Maar dat je ook is ISP ter verantwoording roept. UPC is al in Radar geweest e.d. En bij @home is het zover dat de Troubles@home groep binnenkort een echte vereniging wordt. Het is triest dat het nodig is.
bla bla bla

jezus zeiken is ook een vak. ELKE provider heeft gewoon wel problemen, een grote bek verandert daar echt niks aan ( no flame intended, is alleen de manier waarop je dit elke keer weer brengt)

@home is over het algemeen erg goed. Denk aan die arme 33k ers, denk eerst eens na.

Je kan via de wet genoeg stappen ondernemen. Doe je dat niet/ of niet goed. Dan is dat je eigen zaak.

Stop je isdn modem er dan weer 1, jeez

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 17:31 schreef Pc123 het volgende:
Daar ben ik het helemaal mee eens.

Request timed out.
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=181ms TTL=246

mordax.nl:

Uw downloadsnelheid bedraagt 19 kb/sec
Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

D:\Documents and Settings\Jasper>ping www.tweakers.net

Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=33ms TTL=247
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=35ms TTL=247
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=31ms TTL=247
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=30ms TTL=247

Ping statistics for 213.239.154.14:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 30ms, Maximum = 35ms, Average = 32ms

D:\Documents and Settings\Jasper>
Dan doet zeelandnet het toch beter :D

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 17:57 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

bla bla bla
@home is over het algemeen erg goed. Denk aan die arme 33k ers, denk eerst eens na.
Ik heb 3 jaar op 28K8 gezeten dus ik weet precies wat het is. En al die tijd had ik werkende email!
Je kan via de wet genoeg stappen ondernemen. Doe je dat niet/ of niet goed. Dan is dat je eigen zaak.
Dooddoener. Er worden al stappen genoemen en er gebeurt nog niks! Dat is nou net het probleem. Ze hebben schijt aan je!
Stop je isdn modem er dan weer 1, jeez
En zeg iets zinnigs of hou je buiten de discussie.

Ik heb geen ISDN modem. Ik heb helemaal geen modem meer. En zelfs als ik die wel had dan slaat je opmerking nog nergens op. Ik heb dik betaald voor een werkende dienst, en dan wil ik die ook hebben ook!

• xxxMaverick
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op zondag 04 november 2001 18:15 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

[..]

Ik heb 3 jaar op 28K8 gezeten dus ik weet precies wat het is. En al die tijd had ik werkende email!
[..]

Dooddoener. Er worden al stappen genoemen en er gebeurt nog niks! Dat is nou net het probleem. Ze hebben schijt aan je!
[..]

En zeg iets zinnigs of hou je buiten de discussie.

Ik heb geen ISDN modem. Ik heb helemaal geen modem meer. En zelfs als ik die wel had dan slaat je opmerking nog nergens op. Ik heb dik betaald voor een werkende dienst, en dan wil ik die ook hebben ook!
waarom zeg je dan niet op? keuze is er altijd. Niet tevreden? zoek een andere dienst!

Wanprestatie? 50% abo geld inhouden punt

dat gezeik altijd.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 22:53
@home roelt hier KEIHARD!

helaas is de max download snelheid in 2 jaar tijd gedaald van 450 naar 400K/s >:)

2 ip's,nog steeds 89 piek per maanf :z

• Mistral
  • Laatst online: 10-08 08:47
Een jaar geleden heb ik ook gereageerd op deze topic omdat wij gigantische problemen met onze @Home verbinding hadden. Die problemen zijn nog altijd NIET opgelost.
De mail is zoals bekend klote, de newsservers liggen er continue uit en gamen is al sinds februari simpelweg niet meer mogelijk!
Dat anderen @Home geweldig vinden, zal te maken hebben met het feit dat zij wel een goede verbinding hebben. Een verbinding die werkt zoals ze hoort te werken. Ondertussen verdomt @Home het om een dergelijke service overal te leveren. Wij betalen 89,00 per maand, niet alleen om internet op te kunnen, maar ook voor het onderhoud van die service. Als @Home dat niet waar kan maken voor dat bedrag, ligt de fout bij @Home en niet bij ons.
In al die tijd heeft @Home maar 1 keer contact met ons opgenomen en dat was nadat wij een mail aan de lokale krant hadden gestuurd, waarin wij onze problemen haarfijn uit de doeken deden. Toen werd er door @Home toegegeven dat ze zelf schuld waren aan onze slechte verbinding en dat alles te wijten was aan overbelasting. Er werd een upgrade beloofd en ook gedaan. Het probleem was binnen een maand echter weer terug.
Ongeveer een maand of twee geleden heb ik voor de laatste keer contact gehad met de helpdesk. Na een speedtest waaruit bleek dat de pings hier geregeld opliepen tot 1300, was het antwoord van de technische support dat gamen via @Home niet mogelijk is omdat @Home niet genoeg upload heeft. Dit antwoord is duidelijk: @Home heeft er helemaal geen behoefte aan om klanten van dienst te zijn op een manier zoals dat hoort.
Jammer genoeg is er hier geen concurrentie verkrijgbaar. De dag dat wij ons abbo kunnen opzeggen, zal een heeeeel gelukkige dag zijn.
Pagina: 1 2 Laatste