Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
http://home.planet.nl/~astrasound/radeon9700front.jpg
http://home.planet.nl/~astrasound/radeon9700rear.jpg
http://service.madonion.com/compare?2k1=4549759
Hero VII,I7 4790K ,Corsair 1866/16Gb ,H105 Sapphire 7770 oc , Samsung 840Pro 256Gb
bij sommige eigenaars is dat plaatje er al afgevallen, hangt vast met een soort pasta ???astrasound schreef op 22 september 2002 @ 12:28:
hallo ik heb mijn radeon 9700 wat gemod wil wel een reaktie horen wil ook graag weten of bij andere gebruikers ook het aluminium plaatje op de achterkant ook zo warm word de geheugen chips wel dus van daar de koeling
een kwaliteitskaart moet ik zeggen........

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro
hee!!! memkoelertjes van alternate! ziet er wel koel uitastrasound schreef op 22 september 2002 @ 12:28:
hallo ik heb mijn radeon 9700 wat gemod wil wel een reaktie horen wil ook graag weten of bij andere gebruikers ook het aluminium plaatje op de achterkant ook zo warm word de geheugen chips wel dus van daar de koeling
Ik ben van plan mijn 2de Raedon 9700Pro kopen.De eerste Club3D met ATI sticker deed niet in AGP 8X op mijn ABIT AT7-MAX2

Mijn vraag zou dat wat uitmaken bij spelen op 1600X1200 32bit en of iemand ken deze firma en heeft wat meer info
Of zou ik gewoon voor de GigaByte Maya II GV-R9700 PRO Radeon 9700 Pro 128Mb DDR
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Wel een extra power connector, hier de tekst:Breepee schreef op 22 september 2002 @ 10:34:
[...]
kijk, dat is nou nieuwsben benieuwd wanneer de eerste benches komen
nou hopen dat er ook 128mb op komt en dat de core een beetje snel is (en als het effe kan geen extra power nodig heeft ala 9700).
Hoe snel is de 9700 eigenlijk ook al weer? 300/600?
Wie schon bei der Radeon 9700 wird auch noch ein separater Stromanschluß benötigt.
Die 3DMark score van jou is dat zonder O/C met die Radeon9700 ??astrasound schreef op 22 september 2002 @ 12:28:
http://service.madonion.com/compare?2k1=4549759
ik wil deze OF de Club3d morgen gaan kopen
ik wil graag weten of er verschil zit in clock en stabiliteid
en is die MayaII wel te installeren met Catalyst drivers
Ja, je krijgt als het goed is de Catalyst drivers er standaard bij. Het is nu gewoon hetzelfde als bij de nV-Detonators. Zowel PBA als BBA's kunnen gebruik maken van de Catalyst drivers.pt0x schreef op 22 september 2002 @ 15:50:
en is die MayaII wel te installeren met Catalyst drivers
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
ja ik dacht even terug naar de Hercules 8500 die geloof ik wel probs had met die drivers van AtiCJ schreef op 22 september 2002 @ 17:09:
[...]
Ja, je krijgt als het goed is de Catalyst drivers er standaard bij. Het is nu gewoon hetzelfde als bij de nV-Detonators. Zowel PBA als BBA's kunnen gebruik maken van de Catalyst drivers.
waar staan die totaal aan punten ik zie ze nietSonic- schreef op 22 september 2002 @ 15:47:
[...]
Die 3DMark score van jou is dat zonder O/C met die Radeon9700 ??
Hero VII,I7 4790K ,Corsair 1866/16Gb ,H105 Sapphire 7770 oc , Samsung 840Pro 256Gb
Now, hmmmm.niet echt!
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Verwijderd
heeft iemand enig idee waneer deze kaart van ATI zelf in Nederland te krijgen is, dus ik bedoel niet eentje van Hercules ofzo. Ik wacht daar namelijk al een tijdje op.
Van wat ik heb begrepen zijn de kaarten van niet-ati merken lager geklokt, maar wel even duur?
tegen woordig zijn de kaarten van andere merken niet lager gekloktVerwijderd schreef op 22 september 2002 @ 18:29:
Ik heb een vraag m.b.t. de ATI Radeon 9700 pro,
heeft iemand enig idee waneer deze kaart van ATI zelf in Nederland te krijgen is, dus ik bedoel niet eentje van Hercules ofzo. Ik wacht daar namelijk al een tijdje op.
Van wat ik heb begrepen zijn de kaarten van niet-ati merken lager geklokt, maar wel even duur?
de club 3d 9700pro is een ati 9700pro oem dus zonder extra maar alleen met driver cd en clu3d doet er dan windvd bij hij is ook op 325 /310 geklokt
de Radeon 9700 is op 325/310 geclockedVerwijderd schreef op 22 september 2002 @ 18:29:
Ik heb een vraag m.b.t. de ATI Radeon 9700 pro,
en zover ik weet zijn de:
Gigabyte MayaII
Club3d (powercolor)
ook op die snelheid geclocked
dus dat is onzin denk ik
ow ik zie dat je OEM en Retail bedoeld dat is geloof ik idd ook het zelfde
(morgen ga ik de MayaII halen!!)
Verwijderd
Ik heb eigenlijk niet zoveel zin meer om nog veel langer te wachten op die ati kaart, dus misschien dat ik dan vogelde week er eentje van hercules ga scoren... iemand ervaringen?
Verwijderd
Verwijderd
Hier is tie te halenpt0x schreef op 22 september 2002 @ 18:48:
ff wat anders ik kan die patches van ATI voor die 9700 nergens vinden
heeft iemand een linkje mischien ?
http://www.rage3d.com/files/?page=radeon
.
Ik hoop alleen dat de AGP 8X gaat doen op mijn ABIT AT7-MAX2
Als ie gaat doen dan neem ik mijn PC uitklaar en even alles aan waterkoeling aansluiten
Heeft iemand ervaring met de Gigabyte MayaII 9700Pro op AGP 8X en OC ?
Verwijderd
zo'n 3frames/sec schat ik
op 8500 draaide het nog redelijk (niet echt super snel, maar het was te spelen)
iemand anders die nfs porsche eens kan proberen op een 9700 ?
Verwijderd
Ik heb ook wat gelezen daarover, maar toen had ik em alSlowikPL schreef op 22 september 2002 @ 14:09:
Hi,
Ik ben van plan mijn 2de Raedon 9700Pro kopen.De eerste Club3D met ATI sticker deed niet in AGP 8X op mijn ABIT AT7-MAX2Ik zag nu een Raedon met 256MB RAM !!!
[afbeelding]
Mijn vraag zou dat wat uitmaken bij spelen op 1600X1200 32bit en of iemand ken deze firma en heeft wat meer info
Of zou ik gewoon voor de GigaByte Maya II GV-R9700 PRO Radeon 9700 Pro 128Mb DDR
de spellen die nu uit zijn gebruiken geloof ik nog niet eens 64mb
en doom3 moet rond de 80mb gebruiken dus aan die 128mb heb je voorlopig nog genoeg
NFS Porsche 2000 heeft het bij vanaf het begin al meteen super gedaan op m'n Club3D Radeon 9700.... 1600x1200 met 6x AA en 16 x Aniso .... WOW! Dat ziet er spectaculair mooi uit, vergeleken met wat ik gewend was met m'n voormalige Radeon 64DDR... En het loopt volkomen 'smooth'DDX schreef op 23 september 2002 @ 00:04:
hmms ik probeerde net need for speed porsche te spelen op m'n ati9700
zo'n 3frames/sec schat ik(ook in menu)
op 8500 draaide het nog redelijk (niet echt super snel, maar het was te spelen)
iemand anders die nfs porsche eens kan proberen op een 9700 ?
Heb het video-settings tooltje gedraaid, welke in de Dungeon Siege map op je HD staat. Daar stond nog aangegeven als renderer: "Generic D3D Hardware T&L". Heb het gewijzigd naar "Radeon 9700 Hardware" (dus zonder T&L) en ik heb de shadows gewijzigd van "all complex" naar "simple". Wel trilinear filtering, en nu draait het gewoon prima, zonder lock ups binnen enkele seconden nadat ik in het spel kom.
Helaas loopt New World Order bij mij nog steeds vrijwel direct vast in een lock up, al waar je moet kiezen welke partij je wilt spelen. En BF1942 heeft op random momenten OF een lock up, OF een spontane reboot.
Maar.... er zit vooruitgang in en ik heb het volle vertrouwen dat met toekomstige drivers m'n systeem wel helemaal stabiel wordt
kan iemand mij zeggen of deze kaart een beetje goed is
volgens de winkel is deze kaart een BBA
maar net als bij Club3d wel in hun doos
omdat de orginele ATI's nog niet in nederlands zijn (met orginele doos)
laat het me ff weten plzz. anders koop hem niet
Om te weten of ie goed is: check wat reviews.pt0x schreef op 23 september 2002 @ 14:04:
ik ga vandaag de "Connect3D ATI Radeon 9700 Pro 128Mb Tv-Out, DVI" kopen
kan iemand mij zeggen of deze kaart een beetje goed is
volgens de winkel is deze kaart een BBA
maar net als bij Club3d wel in hun doos
omdat de orginele ATI's nog niet in nederlands zijn (met orginele doos)
laat het me ff weten plzz. anders koop hem niet
De originele ATI's komen niet naar Nederland, ATI levert alleen aan de VS.
Het kan zijn dat het een BBA is in connect3d doos, dan is ie dus net zo goed als de andere BBA's. Heb echter al geruchten gehoord dat deze op een lagere core/mem zou draaien, maar moet je maar ff zoeken...
Verwijderd
Is dit nog een beetje kaart want hij's erg duur en wat is het verschil met een Radeon 9700pro 128mb ???
Waarschijnlijk (aangezien het hercules is) goed te oc-en, lekkere koperen heatsink erop en je krijgt morrowind erbij...Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 16:14:
Die Hercules Prophet 9700pro
Is dit nog een beetje kaart want hij's erg duur en wat is het verschil met een Radeon 9700pro 128mb ???
Breek je nek voorzichtig
http://service.madonion.com/compare?2k1=4561390
is dat een beetje redelijk? of moet ie veel hoger kunnen? en zo ja wat doe ik er dan verkeerd aan denk je?
thanx
Verwijderd
Ik hoor/lees graag hoe het bij jullie is.
gewoon in zijn link : http://service.madonion.com/compare?2k1=4549759
totaal : 14296 3DMarks
alleen astrasound !
nou weet ik het nog niet !
is deze score zonder O/C ??
ik heb het zelfde systeem als jou en dan kan ik dat dus ook trekken met een R9700
New (Omega 2.4.62)[/ME]
* Based on the official 2.3 Catalyst drivers.
* Improved OpenGL performance.
* New Control Panel is integrated, it has the new TrueForm Option.
* Re-enabled the "application choosen" Z-Buffer depht since some OpenGL games
displayed graphic anomalies when it was forced.
* The WDM files have been removed from the driver package to reduce download
size and time, if you need them there is a separate link in my ATI page
with a link to the latest WDM drivers.
* Added support for the following cards:
TYAN TACHYON G9000 PRO
FIC AT009 RADEON 9000 PRO
SAPPHIRE RADEON 9000 ATLANTIS PRO
HIGHTECH EXCALIBUR RADEON 9000 PRO
S-MEDIA RADEON 9000
link : http://www.omegacorner.com/ati.htm
(http://tw.giga-byte.com/products/r9700pro.htm)
Ik had eerst een superstabiele pc: gf3ti200 @ 240/550, xp 1800@2100+ 512 ddr winxppro; fsb:151 3dmark 8300+ (300 watt voeding)
Echter na het installeren van deze radeon alleen maar crashes. Winxp pro opnieuw geinstalleerd etc etc. De ene driver na de andere en weer terug. Ik d8 hmm.... dit is k*t. Ik lees overal dat deze kaart op een xp 1800 gewoon rond de 12000, 13000 3dmarks moet scoren, de mijne haalt amper de 11.000. Ik ben maar eens gaan terugklokken van de fsb en wat blijkt, nu wordt alles ineens een stuk stabieler. Ik kon eerst niet eens een 3dmark cyclus draaien op een 151 fsb. Terug klokken, niets hielp tot ik de standaard waarde van 133 weer instelde en hoera! minder crashes. Maar nog steeds belabberde scores en zo nu en dan toch weer crashes. Ik snap dr geen zak van. Ik word helemaal treurig. Ik heb wat compares gedaan en ik zie dat mijn kaart in de eerste tests (de game tests) soms tot wel 50 fps minder draait dan andere radeon9700 met vergelijkbare systemen. In de andere tests ( bijvoorbeeld de nature of die met die 8 lichtbollen) scoort hij nagenoeg gelijk en soms zelfs ietsie beter.
Crashes hebben trouwens ZEEEER vaak te maken met een ati2vgl.dll ofzoiets.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Ten eerste dus: fsb, waarom zo laag pas stabiel, (voeding???), ten tweede, die lage 3dmarkscores vooral in de gametests, wat is er aan de hand met die at2dvgl.dll's etc.
Als dit niet oplosbaar is dan flikker maar op met die kaart en raad ik iedereen ten zeerste aan een andere kaart te kopen!!
6166 drivers heb ik al installedGipsy King schreef op 23 september 2002 @ 06:09:
download effe van ati de 6166 drivers catalyst 2.3 www.ati.com en dan van www.rage3d.com de rage3d tweak , na instal van die 2 praten we wel verder , greetz dave
rage3d tweak heb ik er ook opstaan (al heeft dit toch alleen met overclocken te maken?)
hier dus nietHaay schreef op 23 september 2002 @ 08:50:
[...]
NFS Porsche 2000 heeft het bij vanaf het begin al meteen super gedaan op m'n Club3D Radeon 9700.... 1600x1200 met 6x AA en 16 x Aniso .... WOW! Dat ziet er spectaculair mooi uit, vergeleken met wat ik gewend was met m'n voormalige Radeon 64DDR... En het loopt volkomen 'smooth'
andere games die ik geprobeerd heb doen het wel prima (ea f1 2002/gp4/battlefield 1942)
werkte gelijk!! helemaal geen problemen
http://service.madonion.com/compare?2k1=4566909
dat was mijn eerste bench met deze kaart
morgen gaan we hem eens flink opvoeren
Verwijderd
kweet niet wat voor system je hebt maar ikhaalde net over de 15000 heen zie de specs btw die ati 9700pro wordt omgeruild naar een hercules die clubie viel niet echt lekker met te oc'en.Gipsy King schreef op 23 september 2002 @ 19:05:
Dit is mijn nieuwe score still 2200+maar de kaart een tikkeltje ocd ( next week volluit met ultra cooling)
http://service.madonion.com/compare?2k1=4561390![]()
is dat een beetje redelijk? of moet ie veel hoger kunnen? en zo ja wat doe ik er dan verkeerd aan denk je?
thanx
de mijne is redelijk te ocen en volgende week helemaal , maar ik denk dat je 15000 haalt omdat je pc 2700 hebt , mijn 333mhz van mijn moederbord word niet benut door mijn geheugen , en hoe waren je instelleingen dan van je 15000 score? en stuur eens een linkje van madonion!!Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 01:45:
[...]
kweet niet wat voor system je hebt maar ikhaalde net over de 15000 heen zie de specs btw die ati 9700pro wordt omgeruild naar een hercules die clubie viel niet echt lekker met te oc'en.
thanx
Maar wat ik me nou afvraag, moet je die voedingskabels die erop zitten nou aansluiten of niet? In de handleiding staat hier 1 zinnetje over maar ik kan er niks van maken, lijkt alsof 't vertaalt is uit 't oud-chinees
Hij staat ook 2 keer in m'n device manager...

En ik heb af en toe last van horizontale strepen op mijn desktop als ik de Smoothshader aanzet.. heeft iemand anders dit ook?
Verwijderd
Aha, en moet ik ze ook allebei aansluiten? Er zit een "vrouwtje" en een "mannetje"-connector op ..Ik heb alleen het mannetje aangesloten.. lijkt mij dat dat voldoende is toch?Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 10:29:
Ja, die voeding kabel moet je aansluiten, anders krijgt je videokaart niet genoeg voeding. Ati heeft namelijk gekozen om geen AGP Pro te gerbuiken maar gewone AGP. Dit omdat veel moederplankjes nog geen AGP Pro hebben
Echt weird! Ik heb juist weer lock up problemen met BF1942, die volkomen random gebeuren. Ene keer binnen 10 seconden nadat ik begonnen ben met spelen, volgende keer kan het bv. pas in de 3e ronde gebeuren. Ook totaal geen duidelijke aanleiding voor lock ups. Kan zomaar gebeuren als ik bv. bij een tank sta, zonder ook maar enige actie in de buurt, en in wil stappen en ineens freeze.DDX schreef op 24 september 2002 @ 00:40:
hier dus niet
andere games die ik geprobeerd heb doen het wel prima (ea f1 2002/gp4/battlefield 1942)
De ergste lock up problemen heb ik trouwens met New World Order MP demo. Met de drivers van de CD kon ik nog kiezen welk team ik wilde spelen, en welk type poppetje, en dan in-game na enkele seconden lockte de PC. Maar met de 6166 drivers en D3D patch lockt hij al vrijwel direkt in het scherm waar je kunt kiezen welke kant je wilt spelen. Dit gebeurt zowel bij D3D als bij OpenGL, met alle eye-candy aan of uit. (Volgens mij is die functie om te kiezen tussen D3D of OpenGL nog niet geimplementeerd en is het altijd D3D, ook al selekteer je OpenGL, maar dat terzijde.)
Verwijderd
http://www.ati.com/support/infobase/4081.html
en hoe je dit moet oplossen.. (heeft ati al een nieuwe revisie?)
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Verwijderd
je moet versie E3 hebben van de Readon 9700Pro. Deze heeft namelijk dit probleem niet meer....Metzie schreef op 24 september 2002 @ 11:17:
Ik heb ook wel intresse in een ati9700. Alleen heb ik ergens gelezen dat de 9700 het niet wilt doen op agp8x. Daar ik direct een XP 2200 en een Via KT400 chipset mobo wil kopen (welke agp 8x ondersteunt) wil ik dus wel weten of dit waar is.
en hoe je dit moet oplossen.. (heeft ati al een nieuwe revisie?)
En bij de andere versies moet je een biosflash van je Readon doen
Verwijderd
Als het goed is hangt er nog 1 floppy voedingkabel los in je pc. Deze moet je erop aansluitenYoG schreef op 24 september 2002 @ 10:43:
[...]
Aha, en moet ik ze ook allebei aansluiten? Er zit een "vrouwtje" en een "mannetje"-connector op ..Ik heb alleen het mannetje aangesloten.. lijkt mij dat dat voldoende is toch?
Verwijderd
De Hercules kaartjes prestreren goed en zijn goed te océnVerwijderd schreef op 23 september 2002 @ 16:14:
Die Hercules Prophet 9700pro
Verwijderd
De Hercules kaartjes zijn volgens de mensen die de readon's getest hebben. Het best te OCén.Abductor schreef op 24 september 2002 @ 11:27:
Maakt het bij het oc'en nou nog uit of het om een PBA of BBA Radeon gaat?
Deez kan dus dicht
Dit topic is gesloten.