-= Radeon Topic - Deel 57

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 942 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik de gewone Ati Readon9700Pro kan kopen, en dan wel ergens in de provincie Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

lees net op blizzard forum dat het ook met geluidskaarten te maken heeft, hoewel ik bij mij zeker weet dat het aan de radeon ligt, staat ook mijn geluidskaart (avance) erbij vermeld :(
OpenGL extensie doet het bij mij ook niet :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NaPi2003 schreef op 20 september 2002 @ 10:34:
lees net op blizzard forum dat het ook met geluidskaarten te maken heeft, hoewel ik bij mij zeker weet dat het aan de radeon ligt, staat ook mijn geluidskaart (avance) erbij vermeld :(
OpenGL extensie doet het bij mij ook niet :(
Op de site van Ati staat een patchFix, deze patch verhelpt het probleem van BF1942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

weet je zo de URL van die ATI site, heb net gekeken, maar zie hem niet staan....
OMG, je kunt je niet voorstellen hoe ziek ik hier van zit te worden, als het vanavond niet werkt koop ik morgenvroeg een GF4 ti.... heb niet genoeg verstand van hardware om hiermee te blijven knokken.... mijn gamecube is toch maar een fantastisch apparaat als je het zo bekijkt ;)
maar serieus, ik snap niet goed hoe men zo'n technologie op de markt kan brengen als het praktisch onmogelijk is om dat ding aan de praat te krijgen :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 10:30:
Weet iemand waar ik de gewone Ati Readon9700Pro kan kopen, en dan wel ergens in de provincie Utrecht
Ga naar www.tweakers.net en klik op pricewatch, tada...... En is er zoiets als een niet-gewone radeon 9700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:18

Shunt

Boe

heeft er hier iemand toevallig een mobile radeon 7500 met 64 mb en een dikker proc er bij ? of een gewoone 7500 is ook goe ik wil effe vergeljiken met mijn kaartje :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik was zonet op de site van Norrod en zag daar bij de videokaarten staan:

Standaard ATI 9700 Pro 128Mb DDR voor € 469,-

Weet iemand wat voor merk kaart dit kan zijn en of het een BBA is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:21

KrL

Foto foto..

Zo, net even m'n Club3D Radeon 9700 (BBA) opgehaald op t postkantoor en geinstalleerd.. Tot nu toe geen probs.. Kostte me trouwens 430 incl. verzending onder rembours (Wintelco)..

Heb voor de grap even 3DMark SE gedraaid op m'n oude GF2 MX400 en had daar score van 2935.. Net even gedraaid met de Radeon en toen 13327.. Verschil ? Nehhhh :)
Heb geen flauw idee of t beetje aardige score is op een XP die al een paar maanden draait.. Ik vind t iig wel best.. Zo ff UT2003 proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Na een paar weken R9700 kan ik zeggen dat het bij mij de meest probleemloze kaart is die ik ooit heb gehad en wat is tie ongelooflijk snel.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 13:21:
Hallo,

Ik was zonet op de site van Norrod en zag daar bij de videokaarten staan:

Standaard ATI 9700 Pro 128Mb DDR voor € 469,-

Weet iemand wat voor merk kaart dit kan zijn en of het een BBA is? :P
mail ze even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

pfff.... ik heb echt alleen maar problemen met die radeon.... ga hem morgen omruilen voor geforce4 ti...
misschien tikke minder prestaties, maar in ieder geval een werkende kaart! helaas pindakaas dan maar.... :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Laatst online: 16:27

TdV

Shunt schreef op 20 september 2002 @ 12:56:
heeft er hier iemand toevallig een mobile radeon 7500 met 64 mb en een dikker proc er bij ? of een gewoone 7500 is ook goe ik wil effe vergeljiken met mijn kaartje :P
Heb een gewone 7500 met een 1800+, goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

NaPi2003 schreef op 20 september 2002 @ 13:41:
pfff.... ik heb echt alleen maar problemen met die radeon.... ga hem morgen omruilen voor geforce4 ti...
misschien tikke minder prestaties, maar in ieder geval een werkende kaart! helaas pindakaas dan maar.... :(
Heb je een schone install gedaan met je OS? heb je de d3d patch, wat is je mobo, je agp apeture size, je fsb snelheid.

9 van de 10 keer is het een "vuil" OS of een mobo instelling/type.

Heb je toevallig NTFS part.?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TdV schreef op 20 september 2002 @ 13:43:
[...]

Heb een gewone 7500 met een 1800+, goed genoeg?
Ik heb gewoon een 9700+ met een 2200+ beter dan genoeg ":)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

edward2.... ik heb inderdaad ntfs partition, d3d ga ik vanavond patchen. ik heb XP gedaan apeture size geprobeerd op 64 en 128. mobo asus a7v8x, agp 8x en 4x geprobeerd. fsp auto.
geluid al een keer uitgezet (onboard avs).
verder, amd xp 2200+, sx80Gb matrox, 1gb intern
ben echt radeloos aan het worden :'(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 07:35

Bjk

Narf heb jij je pc al eens gebenchmarked? Zo, ja zou je de score willen posten ik krijg precies zon systeem (zelfde proc, vid, geheugen) als jouw. Dus ben eigenlijk wel benieuwd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

NaPi2003 schreef op 20 september 2002 @ 13:59:
edward2.... ik heb inderdaad ntfs partition, d3d ga ik vanavond patchen. ik heb XP gedaan apeture size geprobeerd op 64 en 128. mobo asus a7v8x, agp 8x en 4x geprobeerd. fsp auto.
geluid al een keer uitgezet (onboard avs).
verder, amd xp 2200+, sx80Gb matrox, 1gb intern
ben echt radeloos aan het worden :'(
Dat is behoorlijk vervelend ja, probeer eens een FAT part. ik las dat er soms ook problemen waren met NTFS.

Zou zonde zijn als je er niet van kunt genieten, probeer ook nog een keer op het forum van rage3d te kijken.

btw, je hebt de laatste bios van je mobo ook ?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

edward2, ik heb de laatste bios niet, deze is wel beschikbaar, maar doet geen updates die dit probleem raken. Ik ben niet zo happig op flashen... dus doe het alleen als het noodzakelijk is.
FAT32 heb ik ook al geprobeerd, maar wederom.... helaas...

het is inderdaad heel vervelend als je een maand lang jezelf zit te verlekkeren op die kaart en het werkt dan niet.... als ik nu die geforce4 heb, zal ik daar altijd een vieze smaak aan overhouden....

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

NaPi2003 schreef op 20 september 2002 @ 14:16:
edward2, ik heb de laatste bios niet, deze is wel beschikbaar, maar doet geen updates die dit probleem raken. Ik ben niet zo happig op flashen... dus doe het alleen als het noodzakelijk is.
FAT32 heb ik ook al geprobeerd, maar wederom.... helaas...

het is inderdaad heel vervelend als je een maand lang jezelf zit te verlekkeren op die kaart en het werkt dan niet.... als ik nu die geforce4 heb, zal ik daar altijd een vieze smaak aan overhouden....
Misschien zit hier wat tussen:

http://www.rage3d.com/boa...774b824&threadid=33636703

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 10:30:
Kijk even op de eerste pagina van dit topic en zoek bij de links in mijn post, daar kun je dan via de postcode kijken of de verkopers bij jou in de buurt zijn.

* AaroN weet dat utrecht centraal ligt en dat het daarom een gelifde plek is om een distributie centrum of winkel etc te beginnen :)

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Mensen Ik heb zojuist UT 2003 Met TrueForm gespeeld :P

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Jongens ik wordt HELEMAAL GEK!

Ik heb de afgelopen dagen niets anders gedaan dan windows opnieuw installeren, drivers uitwisselen, biosses flashen en blauwe schermen kijken. Echt niet normaal, ik heb nooit problemen gehad, maar nu kom ik er niet meer vanaf, elk nieuwe spel dat ik gebruik met nifty features, zoals mafia,NOLF2 en UT2003 lopen binnen enkele minuten vast, en ik krijg dan de error dat ATi2dvag.dll in een eindeloos rondje blijft rennen. Ik dacht dat het aan de nieuwe drivers lag (2.3) maar nu ik 6118 leak er weer op heb staan is het niet weg.

Ook Via drivers van alle soorten en maten mochten niet baten. verder heb ik elk profile in rage3dtweak gehad. menig bios (7004/7006/7008) op mn kaart gehad maar nog steeds die error.

Geluidskaarten eruit gerukt, videokaart normaal geclocked, system normaal geclocked EN NOG IS HET NIET WEG :'( iemand een idee want ik wordt er echt helemaal gek van

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iem of de connect 3D white box version van de radeon 9700 op de zelfde snelheid draait als de retail? de white box:
Radeon 9700 Pro White box shipped with drivers, manual and cables.
Core:325mhz Memory:310mhz DDR VGA, DVI-I & Tv-out.
Retail sleeved option coming next week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_PyroPath schreef op 20 september 2002 @ 15:34:
Jongens ik wordt HELEMAAL GEK!

Ik heb de afgelopen dagen niets anders gedaan dan windows opnieuw installeren, drivers uitwisselen, biosses flashen en blauwe schermen kijken. Echt niet normaal, ik heb nooit problemen gehad, maar nu kom ik er niet meer vanaf, elk nieuwe spel dat ik gebruik met nifty features, zoals mafia,NOLF2 en UT2003 lopen binnen enkele minuten vast, en ik krijg dan de error dat ATi2dvag.dll in een eindeloos rondje blijft rennen. Ik dacht dat het aan de nieuwe drivers lag (2.3) maar nu ik 6118 leak er weer op heb staan is het niet weg.

Ook Via drivers van alle soorten en maten mochten niet baten. verder heb ik elk profile in rage3dtweak gehad. menig bios (7004/7006/7008) op mn kaart gehad maar nog steeds die error.

Geluidskaarten eruit gerukt, videokaart normaal geclocked, system normaal geclocked EN NOG IS HET NIET WEG :'( iemand een idee want ik wordt er echt helemaal gek van
Misschien word je videokaart te heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:26
Er staat een D3D patch op de ATI site. Die schijnt de hele misere op te lossen.

Meer info op het Rage3D forum

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Waarom nog de leak gebruiken als er een officiele driver is die wel werkt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

als je goed leest zie dat ik al meerdere drivers geprobeerd heb, en omdat het met de nieuwe niet goed ging heb ik de geleakte er opgezet, dus die officiele werken bij mij niet

En die patch is alleen voor 9700 kaarten en bovendien doet het niets met de 2dvag.dll waar het probleem m in zit. zelfs de pre catalyst drivers (6071) lopen vast in de nieuwe spellen, chijt frustrerend dit, want ik kan me nou niet bedenken waarom dit alleen bij de nieuwe spellen zo is, en de demo's van ATi

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
The_PyroPath schreef op 20 september 2002 @ 16:32:
als je goed leest zie dat ik al meerdere drivers geprobeerd heb, en omdat het met de nieuwe niet goed ging heb ik de geleakte er opgezet, dus die officiele werken bij mij niet

En die patch is alleen voor 9700 kaarten en bovendien doet het niets met de 2dvag.dll waar het probleem m in zit. zelfs de pre catalyst drivers (6071) lopen vast in de nieuwe spellen, chijt frustrerend dit, want ik kan me nou niet bedenken waarom dit alleen bij de nieuwe spellen zo is, en de demo's van ATi
Die dll is voor 2d, vaag dat die het probleem veroorzaakt. Heb je de patch wel geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
The_PyroPath schreef op 20 september 2002 @ 16:32:
En die patch is alleen voor 9700 kaarten...
Die patch werkt ook prima met de 9000, de 8500 en de mobility Radeons.
Heb hem zelf ook draaien op mijn 8500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

naja dan proberen we het maar eens

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

zo daar ben ik weer, heb ik snel gefixed niet waar? naja gedaan bedoel ik dan want nog immer loopt hij zo vast als maar kan :(

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
nou ik heb er een nieuwe voeding in gegooid (350w enermax), maar hij loopt nog steeds vast :(
wel minder snel heb ik het id... heb net 2x 15 à 20 minuten kunnen spelen voordat ie vast liep, gisteren was dat soms nog niet eens 15 à 20 seconden :{

het helpt dus wel, maar nog niet alles. Ik heb trouwens ook gewoon fat32, dus dat is het ook niet. Heeft iemand nog iets gedaan waardoor er problemen weg gegaan zijn.. :?

hij hangt nu voglensmij ook anders... eerst stopt het beeld, mn capslock en numlock knopjes doen het dan gewoon nog, en mn geluid ook.. het beeld niet. Dan na 5 seconden ofzo hangt echt het hele systeem, dus ook het geluid en mn capslock knopje

*hellup*

tering die voeding was € 99 btw,stelletje afzetters :( :( (dr was niks beters te krijgen hier in de buurt)

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

hmm das mooi kut maar ik vrees dat het tog hooger moet je 5V lijn moet minimaal 5.8 zijn en dat is echt minimaal bij een geforce 4 ti dus bij een 9700 zal dat nog hoger liggen :|

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Laatst online: 14-09 17:07
die 5volt lijn gedoe is pure onzin , ik heb enermax 350watt hupeldepup ve serie , ik draai met mijn ati9700pro en 2200+ super stabiel op 4,99volt nog nooit een vast loper gehad ,

dus volgens mij ligt het aan wat anders :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

jah idd LEES EENS WAT IK TIEP als hij onder de 5.8 komt is het gevaarlijk |:( lees voor je blaat man

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Shunt schreef op 20 september 2002 @ 17:43:
hmm das mooi kut maar ik vrees dat het tog hooger moet je 5V lijn moet minimaal 5.8 zijn en dat is echt minimaal bij een geforce 4 ti dus bij een 9700 zal dat nog hoger liggen :|
5.8 :?
hijs hier 4.95, maar dat was ie volgensmij ook al met mn 250watt voeding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

jah daar geloof ik niets van hoor ik haal met mijn sys met een redelijke 300 W voeding al 4.7 dus dat lijkt me heeeeel sterk

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan morgen EINDELIJK mijn 3dkaart bij de postkantoor ophalen :) ik hoop in ieder geval niet dat ik zoveel problemen krijg als ik hier lees want ik wil gamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

als je een fatsoenlijke voeding heb dan zal het wel lukken :P

btw linkje naar me prestaties van laptop
http://service.madonion.com/compare?2k1=4532335

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
AMD lover schreef op 19 september 2002 @ 17:10:
Wat is dat nou met die ATI9500, komt die nou nog in oktober of is deze kaart geschrapt. Sta uigelijk op het punt om een Ti4200 128MB, 3,3ns geheugen te kopen maar als nou over een paar weken de 9500 komt, zal ik er wel spijt van hebben

Al via google gezocht maar daar vind ik over al het zelfde september aankondiging , en dan in oktober leverbaar
Ik kan me niet voorstellen dat niemand hier wat over weet? Het is bijna oktober, dan zou ie uitkomen. Bij de 9700 waren er al voorbeelden van de dosen (je moet ergens beginnnen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
hey Shunt, in zowel de bios als in Hardware sensor monitor geeft ie 4,95 en 11,89 aan...

zou het misschien iets met mn moederboard te maken hebben :?

in het boekje van mn voeding staat bij +5v min: 5,6v en max 6,9

:?

dr zit btw ook een "aux" stekker bij, waar is die voor :?

Afbeeldingslocatie: http://www.velodrive.com/stats.gif

[ Voor 0% gewijzigd door FireFoz op 20-09-2002 19:15 . Reden: pic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

hmm het zou dus kunnen zijn dat jij eenvoeding heb die geen stabile spanning geeft op minder dan 5 V ruil de voeding eens trug en gaa eens kijken of ze een zware voeding hebben zowel in watjes als in gewicht hoe zwaarder meestal hoe sterker en stabieler :P s

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
hij is best zwaar hoor... stuk waarder dan die 250w iig :P

maruh, een enermax die niet stabiel is:?

het kan niks met mn moederbord te maken hebben of wel? (abit kt7-raid, btje verouderd misschien...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

het zou kunnen probeer eens een ander woon je in de buurt van tilburg ?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edward2 schreef op 20 september 2002 @ 13:31:
Na een paar weken R9700 kan ik zeggen dat het bij mij de meest probleemloze kaart is die ik ooit heb gehad en wat is tie ongelooflijk snel.
Zelfde ervaring. Een droom van een kaart! :9

Zou echter helemaal gelukkig zijn als ik een fullstream enabled player ergens zou kunnen downen, daar ik nog wel een een dvd'je of divx kijk.
Iemand een idee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 13:48:
[...]

Ik heb gewoon een 9700+ met een 2200+ beter dan genoeg ":)
FYI: Dat was een response op shunt, niet in het algemeen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Shunt schreef op 20 september 2002 @ 19:05:
als je een fatsoenlijke voeding heb dan zal het wel lukken :P

btw linkje naar me prestaties van laptop
http://service.madonion.com/compare?2k1=4532335
Ik zal meteen ff benchen voor je... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Astu.

http://service.madonion.com/compare?2k1=4533149

Okee (zo beter? vind het altijd makkelijk om gewoon per quote een bericht te typen maar goed, dan slibt het inderdaad snel dicht)
||
||
||
V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer de edit knop eens wat meer te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Goed ik heb mn potlood streepjes eraf gehaald en orginele OEM bios er weer op geflitst en nu is het weer zoals het ongeveer was voor zover ik kan oordelen dan. dat is wel vaag want de spanningen na potlood heb ik nogmaals nagemeten net en ze waren nog steeds goed, dus morgen maar eens opnieuw proberen ofzo.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 19:33
Welke Raedon 9700Pro voor mij??
Ik had all de Club3D maar die werkte niet in AGP 8X maar in AGP2X |:(
Ik moet wel zeggen dat ATI heeft geleerd van zijn vouten met de drivers (Raedon 8500),Ik heb deus die gehad en verkocht vegens slechte driver ondersteun.Nooit een vastlopers of of problemen met weergave met Counet-Strike,UT2003,Quake 3,Battelfield 1942,Mafia 2,Soldier of Fortune II - Double Helix,Empire Earth !!!!!

Of wachten op de GeForce 5 (NV30)???????
Wanneer komt die? En heeft er wel zin om op deze te wachten?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

december op zn vroegst

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit ook te twijfelen welke ik zal nemen -=Dilemma=-
hercules lijkt me wel intresant(iem ervaring mee?) (ziet er nog retevet uit ook :D)
gigabyte ook wel(nog geen problemen mee gezien)
en met de club 3d lijken de meeste problemen te zijn.
point of view valt af denk ik, weinig vertrouwen in om 1 of andere reden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:07

Gamer

mobile

heeft er iemand een R 9700 werkend gekregen in een TH7 II ?
het lukt ons hier dus niet op 2 dezelfde setups.
Prometeia
TH7II
Enermax voeding (modded)
PIV 2.26
zowel OC als non Oc lukt het niet.
zowat alle bestaande drivers voor R9700 gebruikt .

linkje met ons probleem

onderstaande 3D mark score is gehaald met een kaartje die welgeteld 1 dag heeft gewerkt.

[ Voor 0% gewijzigd door Gamer op 20-09-2002 23:12 . Reden: aanvulling ]

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 20:18:
[...]
Zou echter helemaal gelukkig zijn als ik een fullstream enabled player ergens zou kunnen downen, daar ik nog wel een een dvd'je of divx kijk.
Iemand een idee? :?
Op het Rage3D forum vond ik deze link:
http://www.planetdtk.com/vesci/r1p-ati-en-setup.exe

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:32

DDX

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 00:45:
[...]

Ik denk toch niet dat het je voeding is. Een Enermax 350 moet jouw spul zat kunnen trekken :)
Mijn Enermax 413W houdt mijn Dual MP met het nodige aan SCSI-app, Radeon 8500 en fans ;) heel stabiel. En dat terwijl mijn procs toch wat meer stroom lusten dan de jouwe.
naja net een enermax 550 erin gezet
en nu loopt het prima
was dus waarschijnlijk gewoon voeding die niet genoeg kon leveren

zal morgen ook ff benchen

iemand enig idee hoe ik kan zien hoeveel mhz de kaart draait ?
(en of het een echte build by ati is? (zoals hij aan mij verkocht is))
properties bij drivers verteld me niet echt veel

https://www.strava.com/athletes/2323035

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik heb waarschijnlijk een deel van het mankement boven: Ik heb alle potloodstreepjes(volt mod) van mn 8500 afgehaald, de normale OEM bios er weer opgezet en tenslotte alle clocks van de kaart weer op 250/250 gezet en nu krijg ik er VEEL MINDER snel last van, soms na een hele tijd soms ff eerder, maar iig niet de enkele minuut zoals eerst.

Denk toch een geval van slijtage ofzo, heb de voltmod nogmaals opnieuw gedaan met snelle crashes tot gevolg, jammer.

Breek je nek voorzichtig

• FireFoz
Shunt schreef op 20 september 2002 @ 19:25:
het zou kunnen probeer eens een ander woon je in de buurt van tilburg ?
keb hier zo geen nieuwere liggen :/
Dan zouk die OOK moeten kopen ... ;( "

Nee Arnhem...

Verwijderd

DDX schreef op 21 september 2002 @ 00:15:
[...]

en nu loopt het prima

Sta ik toch wel van te kijken :o
Nou ja, is dus toch de 5V lijn geweest. Wat is die 9700 een dorstig beest :)
Weer wat geleerd :Y)

• FireFoz
[...]

en nu loopt het prima

damn... ik ga mn voeding dan ook maar omruilen :/

Verwijderd

9700 core is 325mhz en memory op 310mhz (620Mhz) (weenie precies wat bedoelt wordt met dat, maar ja

• Shunt

Shunt

Boe

dat het ddr is ;) x2 beetje heel basic :P

Game PC

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:03
Goed, sinds gisteren in het gelukkige bezit van een Radeon 8500 64 mb DDR (Build By Ati) Ik ben tevreden over het kaartje, mooi 2d beeld en ook in 3d preseert hij natuurlijk beter dan m'n ouwe geforce 2MX.

Met een 3dmark score van 5073 was ik wel content, maar gezien m'n systeem kan het nog wel wat hoger. (iemand tips? ;))

Maar toen ik F1-2002 opstartte viel de prestatie van de kaart me toch wat tegen.
in 32 bit stottert het beeld vaak en lijkt het wel of het spel de graphics onder het rijden nog moet inladen... heel irritant.
Bij 16 bit loopt het een stuk soepeler.
(dit alles op 1024x768 res. met 6143 drivers)

Ik heb ook al de nieuwste drivers geprobeerd, maar dat hielp ook niet. Tevens ook nog een DX 8.1 opnieuw er op gezet...

Moet ik nou genoegen nemen met 16 bit, of is er een oplossing voor om het op 32 bit soepel te laten lopen?

Kijk voor systeem in m'n sig, en tevens staan de nieuwste 4.1 drivers ook geinstalleerd...

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Verwijderd

weststar schreef op 21 september 2002 @ 12:16:
Goed, sinds gisteren in het gelukkige bezit van een Radeon 8500 64 mb DDR (Build By Ati) Ik ben tevreden over het kaartje, mooi 2d beeld en ook in 3d preseert hij natuurlijk beter dan m'n ouwe geforce 2MX.

Met een 3dmark score van 5073 was ik wel content, maar gezien m'n systeem kan het nog wel wat hoger. (iemand tips? ;))

Maar toen ik F1-2002 opstartte viel de prestatie van de kaart me toch wat tegen.
in 32 bit stottert het beeld vaak en lijkt het wel of het spel de graphics onder het rijden nog moet inladen... heel irritant.
Bij 16 bit loopt het een stuk soepeler.
(dit alles op 1024x768 res. met 6143 drivers)

Ik heb ook al de nieuwste drivers geprobeerd, maar dat hielp ook niet. Tevens ook nog een DX 8.1 opnieuw er op gezet...

Moet ik nou genoegen nemen met 16 bit, of is er een oplossing voor om het op 32 bit soepel te laten lopen?

Kijk voor systeem in m'n sig, en tevens staan de nieuwste 4.1 drivers ook geinstalleerd...
Ik denk gewoon dat jouw pc de kaart niet trekt.

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:03
Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 12:24:
[...]

Ik denk gewoon dat jouw pc de kaart niet trekt.
hmm, vergeten erbij te zeggen: ut2003, mafia Gta3 gaat allemaal prima
Volgens mij is het iets in de cominatie radeon - f1-2002

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Verwijderd

stitch heeft de club 3d radeon 9700 pro :D booten zonder problemen, ben op et moment drivers installen

Verwijderd

spel loopt al vast als et opstart gta3 in het menu en UT2k3 demo bij nvidia logo
|:(

• Shunt

Shunt

Boe

wat voor voeding ?? wat zijn je voedings waardes ???

Game PC

Verwijderd

Ik heb de kaart nu 3 dagen en alle spellen werken er op en mega snel alleen nog geen zin(tijd) gehad voor een bench. Ben gewoon te veel aan het gamen nu :) heerlijk gewoon dit kaartje.

Verwijderd

Ja eindelijk is mijn kaart binnen en het is een Club3d Ati Radeon 9700 PRO met een stikker van ATi op de ventilator. Is dit dan een Build By Ati of een Powered By Ati (hoewel de stikker op ventilator dus ati is)

• FireFoz
zo keb mn voeding terug gebracht, kga nu een 450 of meer halen...

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:15

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
stikker op ventilator van ati = build by ati.

Tweakers Discord

• Shunt

Shunt

Boe

erm hoe ben je daar dan aan gekomen want heel toevallig levert ati alleen nog aan de vs :?
de rest besteden ze uit

Game PC

• Gipsy King
  • Laatst online: 14-09 17:07
ik heb mijn kaart nog steeds niet ocd, laat hem eerst effe wat inburnen , volgende week andere cooling erop en dan ga ik pa ocen!!!

Dit is de stand van zaken nu : http://service.madonion.com/compare?2k1=4540541

beetje redelijk?? ;) :?

• FireFoz
hoe hangt jullie computer trouwens? bij mij hangt dus eerst alleen het beeld, en daarna ook mn toetsenbord en het geluid (voledig dus)... is dat bij jullie ook zo?
heb net ruim 25 minuten met mn 250watt voeding gespeeld, dus ik ben nu echt in de war, heeft die voeding nou wel of niet invloed :?

• DDX

DDX

[...]

en nu loopt het prima

ok zoals beloofd de bench :

http://service.madonion.com/compare?2k1=4542816

P4 1.8A @ 2.6Ghz
ati niks aan veranderd nog

score: 15063

nu alleen nog even uitvinden of ik een echte ati kaart heb, of een oem
(heb hem zonder doos besteld in usa als een build by ati)
zit wel sticker op koeler van ati, maarja die kan iedereen erop plakken toch ?

Verwijderd

op de doos staat bij mij PBA en er zit een ati sticker op de cooler
ik heb een 300W voeding
de 5v zit op 4.9V
de 12V op 13.4V(?) (out of treshhold volgens asus pc probe)
3V op 3.2V

3d mark draait alles goed zonder hangs
11831 ipv 1635 wooooot sweet as honey :D

ik heb net ff hitman 2 en rogue spear zonder props gedaan dus m'n voeding is et niet
wat was de link naar die direct3d fix?

• Soen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Kijk eindelijk een teken van leven van de ATI 9500

Afbeeldingslocatie: http://www.tommti-systems.com/main-Dateien/ATI/r9500.jpg

Verwijderd

AMD lover schreef op 21 september 2002 @ 19:10:
Kijk eindelijk een teken van leven van de ATI 9500

[afbeelding]
waarom 9500 als 9700pro al uit is???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 18:55:
ik heb een 300W voeding
de 5v zit op 4.9V
3V op 3.2V

ik heb net ff hitman 2 en rogue spear zonder props gedaan dus m'n voeding is et niet
welke 9700 heb je want ik heb een club3d maar als ik mijn brander 2de hdd ect aansluit dan doet mijn pc het niet meer dus te weinig voeding 300Watt tering wat trekt dat ding zeg!

• pt0x
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

yo mensen
ik ga binnekort ook een Radeon 9700 halen

maar ik ben er nog niet uit welke
het liefst heb ik een BBA 9700 pro
maar in de pricewatch zijn er maar een paar winkels waarvan word AANGEGEVEN dat ze die verkopen

maar als ik deze zin lees "ATI RADEON 9700 PRO Build by ATI 128MB DDR (in de Club3D doos) + TV-out " op www.completer.nl kan dit toch nooit een BBA zijn?
hij is immers van Club3d

als er mensen zijn die een ECHTE BBA (dus ook in orginele doos) hebben willen die mij vertellen waar ze deze hebben gekocht en graag een linkje erbij geven.

mijn 2de keuze valt op Gigabyte ALS ik weet of deze hoger is geclocked
zo ja dan is dit wel een leuke kaart dacht ik zo :D

mijn 3de keuze is een Club3d (die ik nu ook heb in de voorm van een 8500 Pro)
geen slechte kaart maar niet DE ati kaart... de Gigabyte ook niet maarja :)

• DDX

DDX

Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 11:15:
9700 core is 325mhz en memory op 310mhz (620Mhz) (weenie precies wat bedoelt wordt met dat, maar ja
ok volgens rage3d tweak, loopt mijn kaart op 324mhz
en memory op 310,5mhz

iemand enig idee tot hoeveel ik veilig kan proberen ?

• Dark Angel
  • Laatst online: 16:52

Dark Angel

Corvette LS Power

ik heb een vraag je ik heb vandaag de ATI 9700 van Club 3d gekocht in Rdam.
en deze wou ik even tijdelijk in me oude p3 600 steken om te kijken hoeveel hij beter zou kunnen werken dan me GF2 400 alleen zo gouw ik een spel of 3dbenchmark start hangt de hele pc na 4 a 5 seconde kan dat door dat me cpu het niet meer aan zou kunnen of heeft die misschien een ander oorzaak.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

• pt0x
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Dark Angel schreef op 21 september 2002 @ 20:57:
ik heb een vraag je ik heb vandaag de ATI 9700 van Club 3d gekocht in Rdam.
en deze wou ik even tijdelijk in me oude p3 600 steken om te kijken hoeveel hij beter zou kunnen werken dan me GF2 400 alleen zo gouw ik een spel of 3dbenchmark start hangt de hele pc na 4 a 5 seconde kan dat door dat me cpu het niet meer aan zou kunnen of heeft die misschien een ander oorzaak.
heb je een reinstall van je OS gedaan nadat je die kaart erin heb gedaan ?
is vaak de oorzaak

Nvidia en Ati stoten elkaar af

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik kan probleemloos wisselen met een Radeon en TNT2 met hetzelfde OS. Crashen na slechts 4-5 seconden lijkt heel wat meer op hardwarematige problemen. Voeding voldoende?

• Dark Angel
  • Laatst online: 16:52

Dark Angel

Corvette LS Power

ik weet niet percies wat voor voeding je nodig zou moeten hebben voor die ati ik heb zelf een aopen 250watt. en draai winxp maar het is dus echt steeds als ik de kaart gebruikt voor het game dat hij me hele systeem naar benden haald weten jullie welke cpu je echt minmaal nodig zou moeten hebben ik heb nu een gf4 4600 wel werkende op de p 3 600

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Uhm die slide is uit een PowerPoint presentatie van de release van de 9700, niks nieuws dus :) al een paar maandjes oud :)

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 20:03:
[...]

waarom 9500 als 9700pro al uit is???
Omdat sommige mensen de 9700 te duur vinden ;)

Verwijderd

Yeahhhh !!! Eindelijk weer een radeon (9700 PRO)in m'n kast, ik heb 3 maanden terug mijn ATI 8500 omgeruild voor een 4600TI. maar ik kan toch echt wel het verschil in 2d zien, niet te geloven. Het is alleen jammer dat de AGP bus het niet zo ver trekt (hoe is dat bij jullie ??)
Wat ik in de nieuwe drivers mis is het roteren van je scherm :(
Ik haal nu in 3Dmarks 2001se een score van 14272 punten (moet nog een stuk hoger kunnen)

http://service.madonion.com/compare?2k1=4544237

Ik heb dus ook de Club3D (met ATI sticker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Dark Angel schreef op 21 september 2002 @ 21:26:
ik weet niet percies wat voor voeding je nodig zou moeten hebben voor die ati ik heb zelf een aopen 250watt. en draai winxp maar het is dus echt steeds als ik de kaart gebruikt voor het game dat hij me hele systeem naar benden haald weten jullie welke cpu je echt minmaal nodig zou moeten hebben ik heb nu een gf4 4600 wel werkende op de p 3 600
250 Watt is veels te weinig. Die Radeon 9700 zuipt stroom, daar heb je wel minstens een 300 of 350 Watt voeding voor nodig, anders wordt 't zooitje erg onstabiel, zoals je wel merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

ok net ook even game gespeeld
F1 2002 (van ea)
monaco zit ik nu op zo'n 70f/sec (met 8500 haalde ik zo'n 30f/sec)
zakt in tot 50f/sec als er druk verkeer is
(8500 dook dan naar 15/20 waardoor het niet echt lekker speelde meer)

oja resolutie: 1600*1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren een Ati Radeon 9700 Pro van Club 3d en in ben er zeer tevreden over tot nu toe heb ik nog geen problemen ermee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 00:41:
Ik heb sinds gisteren een Ati Radeon 9700 Pro van Club 3d en in ben er zeer tevreden over tot nu toe heb ik nog geen problemen ermee gehad.
Ik yeb nu een Hercules, Gigabite en Club3d getest en alleen de Club3d werkte vaag maar waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 18:55:
ik heb een 300W voeding
de 5v zit op 4.9V
3V op 3.2V

hitman 2 :?
sinds wanneer is die uit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Interessante link van de Powercolor Radeon9500:

http://www.powercolor.com...side.asp?prd_id=RageXL4MB

Op dit moment heeft het nog de naam Evil Commando X.
Radeon 9500 64MB Best Buy Edition

EVIL COMMANDO X -based on the RADEON 9500 delivers the first DX9 with latest AGP 8x technology and leads performance in every high-end category. Through a combination of incredible 3D rendering performance, sophisticated real-time visual effects, unsurpassed image quality and cutting-edge video features, it takes the PC Gaming and entertainment experience to a totally new level beyond user expectation at a good premium.
Belangrijkste features: