-= Radeon Topic - Deel 57

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 937 views sinds 30-01-2008

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Topicstarter
Deel 57 alweer, op naar de 100 >:)

Hier staat deel 56

Voor je een vraag gaat stellen, eerst even de links doorkijken.

Fabrikanten:Drivers:
  • BBA Drivers
    Officiële drivers voor Build By ATi (BBA) producten.
  • PBA Drivers
    Reference drivers voor Powered By ATi (PBA) producten.
  • Omega drivers
    Gemodde drivers voor een betere beeldkwaliteit en meer functies. Ook fixen ze sommige bugs zelf. Niet voor 3DMark-freaks!
  • Driverheaven.com
    Het thuisfront van Cyborg en Redsoft. Ze geven daar feedback over hun drivers en ook kun je aanvraagjes doen voor nieuwe samenstellingen.
Belangrijke sites:TruForm patches voor spellen:Tools://Update

Waar zijn de volgende kaarten te koop in Nederland ( Via Pricewatch ):En nog een paar naar de 'oude' Radeon 8500 :) :* AaroN dankt de vorige topicstarters voor de lijst met links

[ Voor 0% gewijzigd door AaroN op 20-09-2002 14:56 . Reden: lay-out :) ]

JayGTeam (213177)

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 18:36

EaS

Links erbij is wel wat mooier :)

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:18
Gaat lekker zo met dit Topic ;)

ik heb trouwens me nieuwe PC binnen en in samen werking met mijn (al wat oudere) Radeon 8500 gaat hij als een trein :)

3DMark2001

Dit is trouwens zonder overklok. Mijn PC en mijn radeon draaien nog op normalen snelheid >:)

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

uhm 2 te vroeg

Breek je nek voorzichtig

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Topicstarter
Sonic- schreef op 18 september 2002 @ 15:23:
Gaat lekker zo met dit Topic ;)

ik heb trouwens me nieuwe PC binnen en in samen werking met mijn (al wat oudere) Radeon 8500 gaat hij als een trein :)

3DMark2001

Dit is trouwens zonder overklok. Mijn PC en mijn radeon draaien nog op normalen snelheid >:)
Mooie score, man!
Net zoveel als ik, maar ik heb dan zwaar overgeklokt !! zie signatuur voor 3dmark :) (Klik op Desktop en dan prestaties :))

JayGTeam (213177)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:11
AaroN schreef op 18 september 2002 @ 15:18:
Deel 57 alweer, op naar de 100 >:)* AaroN dankt de vorige topicstarters voor de lijst met links
whuhahaha }) >:) })

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Heeft iemand ook al eens 3DMark 2000 geprobeerd met de Radeon 9700? Daar zullen ook wel leuke scores uitkomen >:)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Een 3D Mark2000 score lijkt me wel cool ja :P
Scores van 25000 lijken me wel te halen :D

The devil is in the details.

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 21:47
Ik ben eigenlijk bestwel benieuwd wat voor 3dmark score ik zou halen met mijn systeem als ik er een radeon 9700 pro erin prop.

Als ik de revieuws etc. mag geloven kom ik rond de 10.000 punten. Heeft iemand misschien een soortgelijke setup die z'n score ff kan vermelden :).

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Access schreef op 18 september 2002 @ 15:59:
Ik ben eigenlijk bestwel benieuwd wat voor 3dmark score ik zou halen met mijn systeem als ik er een radeon 9700 pro erin prop.

Als ik de revieuws etc. mag geloven kom ik rond de 10.000 punten. Heeft iemand misschien een soortgelijke setup die z'n score ff kan vermelden :).
11.332 met de pro op balanced en de pro niet ge-oc-ed... Dat kan nog vet hoger en dat kan jij ook :)

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Voor degene die UT2003 niet lekker hebben lopen of net als ik steeds last van hangers hebben, verander in UT2003.ini :

UseHardwareTL=True in UseHardwareTL=False
UseTripleBuffering=False in UseTripleBuffering=True

Breek je nek voorzichtig

• Access
  • Laatst online: 11-09 21:47
Das wel mooi :). Eigenlijk boven mijn verwachtingen.

Maar met balanced bedoel je waarschijnlijk de verhouding tussen qualiteit en performance ?

• pagani
  • Niet online
Access schreef op 18 september 2002 @ 16:10:
Das wel mooi :). Eigenlijk boven mijn verwachtingen.

Maar met balanced bedoel je waarschijnlijk de verhouding tussen qualiteit en performance ?
Inderdaad...

Ik ga de kaart nog ff met powerstrip wat harder laten draaien en 'm op performance zetten. Ook wil ik m'n FSB nog hoger maar dat kan volgens mij met een P4T niet. (Bios gaat niet hoger dan ie nu staat en kan niet met jumpers werken omdat dan de 1.8 ghz niet werkt :( )

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 15:02

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik had het al in deel 56 gepost maar die liep toen net op zijn einde, hier dus nog maar een keer :)
Hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van de powered by ATI kaarten?
Is die van allemaal ongeveer gelijk of zitten er echt grote verschillen in, ik heb de specs pagina's bekeken van een aantal powered by ati kaarten (voor de 9000 dan) en die nemen gewoon het lijstje met features van ati over.
Dit omdat ik bij een leverancier waar ik goede ervaringen mee heb relatief goedkoop aan een Sapphire Radeon 9000 kan geraken.
Is dit een aanrader of een afrader?

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• M2B
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 20:37

M2B

Ik kan Truform niet vinden in het menu van Ati :( , waar kan ik dat dan vinden |:(

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:55

inXs

known as inXs

Ik heb ook al een aantal drivers geprobeerd.. Maar bij geen1 zit nog een openGL en D3D tab.. Weet iemand goede drivers waarbij dat wel zit.

superB

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

je moet bij ati het bijbehorende control panel downloaden, soms zit het er bij soms niet, das bij de beta's ook zo, soms wel, soms niet

Breek je nek voorzichtig

• M2B

M2B

Ik heb die control panel al alleen kan het nog niet vinden, ik heb versie: 6-13-10-3027

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 18:58
Welke Radeon 9700 is nou het beste OCbaar?

• inXs
  • Laatst online: 11:55

inXs

known as inXs

The_PyroPath schreef op 18 september 2002 @ 19:49:
je moet bij ati het bijbehorende control panel downloaden, soms zit het er bij soms niet, das bij de beta's ook zo, soms wel, soms niet
Ermm waar download ik zoiets dan?

superB

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:37
M2B schreef op 18 september 2002 @ 19:03:
Ik kan Truform niet vinden in het menu van Ati :( , waar kan ik dat dan vinden |:(
Die staat als het goed is in je opengl tab. Bij mij is dat iig zo gebruik de 6166 drivers.

Verwijderd

ik heb ook 6166 en ik kan ook die Truform optie niet vinden, moet je daar een bepaalde patch ofzo voor installeren? kan niks vinden in dat opengl tabje

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:51
Ik heb net ook effe getest , alleen de processor ge OCD dus kleine winst maar

moet hoger : http://service.madonion.com/compare?2k1=4508037 >:)

• Astennu
  • Laatst online: 30-08 19:58
1e test is zonder vga oc 2e met.

1e: http://service.madonion.com/compare?2k1=4487821

2e: http://service.madonion.com/compare?2k1=4505029

Maar ik heb iemand gehoord die een score van 15k haalde op een 1800+ sys zonder oc's.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• M2B

M2B

Is er toevallig een of andere patch voor truform zodat je het aan kan zetten?????

• Astennu
Ja dat moet in het spel zitten.
In hl zit het we en in de driver's kun je het aan of uit zetten.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

hmmm ik heb ook de nieuwste drivers, voordat ik mn systemm opnieuw installeerde had ik de optie op trueform aan te zetten wel, maar nu niet meer.

Voor control panel moet je gewoon wezen waar je je drivers vandaan hebt, Op Rag3d staat het er meteen bij meestel en bij ATi staat het ook op de driver pagina

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Mijn Connect-3D radeon 9000 PRO wordt herkend als een normale 9000, dus met een snelheid van 200/250 ipv 250/275.
Met powerstrip kan ik dit deels bijklokken, maar niet helemaal.
Ik weet wel zeker dat ik de 9000 Pro heb ontvangen, want die heeft een koeler, en de normale 9000 niet.

Ik heb alle nieuwe drivers, (cat. 2,3) en direct X 8.1
Ik draai winXP prof.

Weet iemand hoe dit op te lossen is, misschien met een bios flashen ofzo??

alvast bedankt.

Verwijderd

Astennu schreef op 18 september 2002 @ 20:38:
1e test is zonder vga oc 2e met.

1e: http://service.madonion.com/compare?2k1=4487821

2e: http://service.madonion.com/compare?2k1=4505029

Maar ik heb iemand gehoord die een score van 15k haalde op een 1800+ sys zonder oc's.
Lijkt me nogal onzin. Ik heb een 1800+ en kom echt niet boven de 12.000. Het vreemde is dat de eerste keer dat ik 3dMark2001 draaide met de CD drivers ik de hoogste score heb gehaald. Daarna heb ik hele constante scores die echter zo een 150 punten lager liggen :?

Mja, blijft 3dMark2001

Verwijderd

M2B schreef op 18 september 2002 @ 21:07:
Is er toevallig een of andere patch voor truform zodat je het aan kan zetten?????
Nee hoor Zoals al eerder verteld gewoon het laatste control panel downen http://mirror.ati.com/sup...misc/aticpl613103027.html

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 14:19

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Wat me opvalt, er zijn wel een heleboel -problemen met radeon 9000/9700- topics >:)

www.google.nl

Verwijderd

CRaZy_MaRK schreef op 19 september 2002 @ 00:03:
Wat me opvalt, er zijn wel een heleboel -problemen met radeon 9000/9700- topics >:)
Ja en?

Over een half jaar zien we dat nv30 net zo veel problemen heeft als bij iedere nieuwe kaart dat op nieuwe tech. is gebaseerd. Ondertussen heeft de 9700 voldoende volwassen drivers en ploetert nv30 met zijn drivers.

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Laat maar gaan komt alleen maar ranten...

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

ff wat vragies:
1 zijn alle club 3d kaarten nou BBA of was dat alleen de eerste lichting?
en is BBA echt een stuk beter dan PBA of is bijna nix verschil?

nieuws: Gigabyte Radeon 9700 Pro op 400MHz
2 hier las ik dat de cooler van de Gigabyte erg los zat en dat de cooler veel geluid maakte. Ik weet dat en soort test kaart is, zijn deze problemen opgelost in de definitieve release?
3 ook stond er dat de cooler aan de kleine kant is, is dit merkbaar of verwaarloosbaar?

4 ik twijfel nu tussen
club3d, omdat ie waarschijnlijk BBA is en ik heb gehoord dat club3d "de beter"kaarten zijn.
hercules prophet , vanwege (in mijn ogen) goeie koperen cooler
gigabyte(als ik em bestel bij m'n baas heb ik em volgende dag :D) en omdat et wel een betrouwbaar merk is of
connect3d omdat ik em ook bij m'n baas ken bestellen

welk is nou "het best" ?

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

argh, gisteren mijn 9700pro binnen gehad
maar nu werkt hij niet in mij p4 systeem (komt soms niet door bios heen, of geeft helemaal geen beeld)
alleen als ik cpu downclock wilt hij nog wel eens naar windows gaan, maar daar valt beeld regelmatig weg dan

terwijl hij in een p3 systeem het prima deed toen ik hem gisteren op m'n werk binnen kreeg

ik gok zelf dat het misschien m'n voeding kan zijn ? (enermax 350W)
iemand nog een ander idee ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:40

Gamer

mobile

wij hebben hier probs met 2 TH7II systemen, soms boot hij niet, drivers installeren niet zoals het hoort,....

nog geen oplossing gevonden.
Beide R 9700's zijn reeds terug gestuurd voor RMA, eerste die terug gekomen is werkt ook niet naar behoren.
kortom, de drivers zijn nog niet op punt.

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

• Astennu
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 07:45:
ff wat vragies:
1 zijn alle club 3d kaarten nou BBA of was dat alleen de eerste lichting?
en is BBA echt een stuk beter dan PBA of is bijna nix verschil?

nieuws: Gigabyte Radeon 9700 Pro op 400MHz
2 hier las ik dat de cooler van de Gigabyte erg los zat en dat de cooler veel geluid maakte. Ik weet dat en soort test kaart is, zijn deze problemen opgelost in de definitieve release?
3 ook stond er dat de cooler aan de kleine kant is, is dit merkbaar of verwaarloosbaar?

4 ik twijfel nu tussen
club3d, omdat ie waarschijnlijk BBA is en ik heb gehoord dat club3d "de beter"kaarten zijn.
hercules prophet , vanwege (in mijn ogen) goeie koperen cooler
gigabyte(als ik em bestel bij m'n baas heb ik em volgende dag :D) en omdat et wel een betrouwbaar merk is of
connect3d omdat ik em ook bij m'n baas ken bestellen

welk is nou "het best" ?
De club 3d kaarten zijn nu ook powerd by ati.
Die heb ik nu ik kan em nu clocken tot 350-330 denk dat ik er een v-mod tegen aan ga gooien :) want het is niet zo hoog als de BBA's

De cooling van de kaart is hetzelfde.

Verwijderd

Hoe zit et nou met die gigabyte? is ie door de 400Mhz merkbaar sneller en is die cooler nu wel goed ?

Verwijderd

Hmm Astennu, zijn er al manuals of howto's voor Radeon 9700 Pro voltmods? Daar heb ik namelijk ook wel interesse in :)

Verwijderd

op www.completer.nl staan wel de BBA kaart of dees is nog ge-update

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
CRaZy_MaRK schreef op 19 september 2002 @ 00:03:
Zeg uh.. moet jij niet eens terug naar www.themepark.nl? >:) ;)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Haay
  • Laatst online: 14:49
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 22:26:
Lijkt me nogal onzin. Ik heb een 1800+ en kom echt niet boven de 12.000. Het vreemde is dat de eerste keer dat ik 3dMark2001 draaide met de CD drivers ik de hoogste score heb gehaald. Daarna heb ik hele constante scores die echter zo een 150 punten lager liggen :?

Mja, blijft 3dMark2001
Idem hier. Met de CD-drivers haalde ik 8255 punten, en toen ik de 6166 drivers met D3D patch had geinstalleerd ging het omlaag naar 8002. Hopelijk dat komende drivers de boel weer wat opkrikken. Oke, met mijn huidige systeem zal ik nooit de 10,000 halen, maar als het richting de 8500 punten zou gaan met mijn 9700 zou dat wel prettig zijn. Heb voorlopig nog geen geld (over) voor een nieuw mobo+CPU+nieuw RAM....

Ter vergelijking, mijn 3D Mark 2001 score dus...

[ Voor 0% gewijzigd door Haay op 19-09-2002 12:56 . Reden: 3D Mark 2001 score URL toegevoegd ]

• pagani
  • Niet online
DDX schreef op 19 september 2002 @ 08:12:
maar nu werkt hij niet in mij p4 systeem (komt soms niet door bios heen, of geeft helemaal geen beeld)
alleen als ik cpu downclock wilt hij nog wel eens naar windows gaan, maar daar valt beeld regelmatig weg dan

terwijl hij in een p3 systeem het prima deed toen ik hem gisteren op m'n werk binnen kreeg

Wat dacht je van hitte? En hoe hoog staat je FSB (volgens mij enige manier om een P4 te oc-en, toch?)

Verwijderd

ik krijg morgen mijn club3 9700pro. Kep er wel een 8x agp mobo bij hopelijk doet die het.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 00:54:
[...]

Ja en?

Over een half jaar zien we dat nv30 net zo veel problemen heeft als bij iedere nieuwe kaart dat op nieuwe tech. is gebaseerd. Ondertussen heeft de 9700 voldoende volwassen drivers en ploetert nv30 met zijn drivers.
Dit is een ongefundeerde slag naar de toekomst. Misschien is het beter dit soort waarzeggerij wat te temperen.

Verwijderd

Ik vraag mij af waarom de Topic starter slechts 5 fabrikanten van de 12 (of meer) vermeld. Zijn toch alle reeds aangedragen lijkt mij.

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 13:13:
ik krijg morgen mijn club3 9700pro. Kep er wel een 8x agp mobo bij hopelijk doet die het.
Kun je 'm altijd nog op 4x laten draaien, schijnt qua performance (nog) geen ruk te schelen...

Verwijderd

Ik krijg bij autocad rare dingen door mij beeld heen.

Net als of de muis blijft hangen waardoor je een heel spoor achterlaat.

Heeft iemand dit al is een x gehad.

Weet mischien iemand of het aan de divers kan liggen .

En zo ja welke drivers er beter voor zijn ??

Heb trouwens driver versie 5.13.1.6118 je zou denken dat dat goed moet zijn.

Neem aan dat ik nu in het goeie topic ben , hopelijk kunnnen jullie me helpen want i heb autocad hard nodig.

Het ligt echt aan de videokaart!!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 15:23:
Ik krijg bij autocad rare dingen door mij beeld heen.

Net als of de muis blijft hangen waardoor je een heel spoor achterlaat.

Heeft iemand dit al is een x gehad.

Weet mischien iemand of het aan de divers kan liggen .

En zo ja welke drivers er beter voor zijn ??

Heb trouwens driver versie 5.13.1.6118 je zou denken dat dat goed moet zijn.

Neem aan dat ik nu in het goeie topic ben , hopelijk kunnnen jullie me helpen want i heb autocad hard nodig.

Het ligt echt aan de videokaart!!
Zou aan de temperatuur kunnen liggen, of aan instellingen. Heb je toevallig alle instellingen op quality staan of op performance? Vergeet niet dat CAD nogal zwaar is m.b.t. 3d :)

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-07 09:57

Kr3Kr

Melpomene

ik sta op het punt een Club3D ATI Radeon 8500LE 128Mb DVI/TV-Out aan te schaffen.. niemand iets aan te merken op dit kaartje?
club 3d is toch op zich gewoon een redelijk merk?
het gaat me vooral om de dualhead functie, de 1337 gfx zijn een leuke extra
[ik draai win xp pro, geen probleem met dualhead, toch?]
bvd

Gregor van Egdom Krekr

• DDX
  • Nu online

DDX

johnnyv.nl schreef op 19 september 2002 @ 13:10:
[...]

Wat dacht je van hitte? En hoe hoog staat je FSB (volgens mij enige manier om een P4 te oc-en, toch?)
lijkt me stug, systeem heeft al jaar prima gedraaid met 8500
dat is enige onderdeel wat ik gisteravond heb vervangen (door een 9700pro dus)

dit hangt er nu op mijn 350W :

p4t-e
4*rimm (1gb totaal)
p4 1.8@2.4
ami raid controller met daarop 3*cheetah x15
sb-live
intel gigabit nw

en dus ati9700pro nu dus, die ook wel niet zo zuinig zal zijn (ivm extra power connector)

ik denk dat dit misschien gewoon wat te krap is voor 350W

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 17:48

WarPuppy

Electronic Technology

Even een n00b vraagje, ik kon het niet zo snel in google of de search vinden, maar..

Wat is nou het verschil tussen de Radeon8500 Pro en de Radeon8500 :?

• pagani
  • Niet online
WarPuppy schreef op 19 september 2002 @ 16:25:
Even een n00b vraagje, ik kon het niet zo snel in google of de search vinden, maar..

Bij Ati is de pro altijd de hoger geklokte variant, dus hogere mem en core...

• pagani
  • Niet online
DDX schreef op 19 september 2002 @ 15:57:
[...]

ik denk dat dit misschien gewoon wat te krap is voor 350W
Heb hier 300watt no-name en werkt prima, weet alleen niet hoeveel een raid vergt...

• pagani
  • Niet online
krekrrr schreef op 19 september 2002 @ 15:34:
ik sta op het punt een Club3D ATI Radeon 8500LE 128Mb DVI/TV-Out aan te schaffen.. niemand iets aan te merken op dit kaartje?
club 3d is toch op zich gewoon een redelijk merk?
het gaat me vooral om de dualhead functie, de 1337 gfx zijn een leuke extra
[ik draai win xp pro, geen probleem met dualhead, toch?]
bvd
Lijkt mij een prima kaartje. Club3d is momenteel gewoon nog niet echt bekend omdat ze vooral high end kaarten bouwden voor CAD e.d.

• TdV
  • Laatst online: 08:22

TdV

WarPuppy schreef op 19 september 2002 @ 16:25:

FYI: Een BBA radeon 8500 loopt op 275/275, een PBA 8500 loopt op 250/250 en een PBA 8500 PRO loopt op 275/275. Dus een PBA 8500PRO is net zo snel als een gewone BBA 8500.

(BBA=ATI merk, PBA=Hercules/club3d/powercolor etc)

• TdV
  • Laatst online: 08:22

TdV

johnnyv.nl schreef op 19 september 2002 @ 16:29:
[...]

Lijkt mij een prima kaartje. Club3d is momenteel gewoon nog niet echt bekend omdat ze vooral high end kaarten bouwden voor CAD e.d.
Club3d en high-end cad kaarten??? Club3d is de europese tak van powercolour/powercolor/colourpower industries die kaarten voor "Graphics-enthousiasts" wil produceren.

• Hahn
  • Laatst online: 13:49
Club 3D is inderdaad wel bekend, maar eerder als een fabrikant die goedkopere en wat 'mindere' videokaarten maakt. Maar tegenwoordig is Club 3D een uitstekend merk die inderdaad vaak iets goedkoper is dan de meeste andere merken.

The devil is in the details.

• Brent
  • Laatst online: 15:11
MaRc0 schreef op 19 september 2002 @ 16:40:
Club 3D is inderdaad wel bekend, maar eerder als een fabrikant die goedkopere en wat 'mindere' videokaarten maakt. Maar tegenwoordig is Club 3D een uitstekend merk die inderdaad vaak iets goedkoper is dan de meeste andere merken.
en ze staan bekend als makers van de snelste radeon kaarten.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• DDX
  • Nu online

DDX

johnnyv.nl schreef op 19 september 2002 @ 16:28:
[...]

Heb hier 300watt no-name en werkt prima, weet alleen niet hoeveel een raid vergt...
raidkaart heb ik geen idee, maar hd's :

Idle Power (typ) 10.3 watts

kan niet vinden wat spinup is

• pagani
  • Niet online
TdV schreef op 19 september 2002 @ 16:38:
[...]

Club3d en high-end cad kaarten??? Club3d is de europese tak van powercolour/powercolor/colourpower industries die kaarten voor "Graphics-enthousiasts" wil produceren.
Oopsy, zat met m'n gedachten bij 3dlabs :P

• Soen
  • Laatst online: 14-07-2024
Wat is dat nou met die ATI9500, komt die nou nog in oktober of is deze kaart geschrapt. Sta uigelijk op het punt om een Ti4200 128MB, 3,3ns geheugen te kopen maar als nou over een paar weken de 9500 komt, zal ik er wel spijt van hebben

Al via google gezocht maar daar vind ik over al het zelfde september aankondiging , en dan in oktober leverbaar

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Even geduld, het zal zeker de moeite lonen....

vergeleken met een ti4200...

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Soen
Dinictus schreef op 19 september 2002 @ 17:37:
Even geduld, het zal zeker de moeite lonen....

vergeleken met een ti4200...
Ja maar tot hoelang kan ik dan gaan wachten ?

• Gipsy King
Jongens, past de nieuwe zalman cooler op de ati 9700pro ZALMANZM-80 (HEATPIPE)

welke cooling is het meest geschikt voor deze kaart voor de core en het geheugen

dank jullie wel

• gp500
  • Niet online
[rml][ wc] Mini waterkoeling (pics)[/rml] dit misschien .
maar gewowon veel opp. vlak zit niet zo veel vermogen achter geheugen

en GPU/VPU ook niet zo wel

• Gipsy King
ik bedoel de beste luchtkoeling , en waar te koop??

dank jullie wel :+

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
in radeon topic 56 heb ik een paar keer gepost omdat mijn club3d radeon 8500 pro niet goed werkte na geflashed te hebben met de verkeerde 7006 bios
ik heb nu een 7008 bios gevonden die wel werkt en ook mijn tearing problemen met spellen oplost
iedereen die dus zijn kaart wil flashen kan hier de bios + het flash programma downloaden :

http://members.home.nl/rvl/7008pal.zip

• tweakduke
  • Laatst online: 13:27

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ik heb met mijn spec > zie sig
13225 marks ik snap niet dat mensen met een p4 2.26 gig 2000 marks minder hebben ofzo?
dit is toch wel echt wel wat je moet kunnen halen hoor...

Tweakers Discord

Verwijderd

Gipsy King schreef op 19 september 2002 @ 18:18:
Jongens, past de nieuwe zalman cooler op de ati 9700pro ZALMANZM-80 (HEATPIPE)

welke cooling is het meest geschikt voor deze kaart voor de core en het geheugen

dank jullie wel
ja, de ZM80-HP zou moeten werken met de 9700!!! Ik had al naar zalman gemailed en ze wisten me te zeggen dat het geen enkel probleem is :)

• Gipsy King
THANX FORMATPRO , waar te kopen?

Verwijderd

Gipsy King schreef op 19 september 2002 @ 20:43:
THANX FORMATPRO , waar te kopen?
No problem :)
Ze kunnen hem zowat overal bestellen... Bel eens naar een paar lokale winkeltjes.

edit: owja, ik weet niet welke 9700 kaart je hebt maar je moet ook checken dat er geen componenten in de weg zitten voor de montage. (ik denk niet dat dat een probleem zal zijn maar je weet nooit)

http://www.zalman.co.kr/english/product/zm80-hp.htm

Verwijderd

Beetje overkill z'n passive cooler als je het mij vraagt.

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 14:19

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

CJ schreef op 19 september 2002 @ 12:02:
[...]

Zeg uh.. moet jij niet eens terug naar www.themepark.nl? >:) ;)
eheheh :D, onze grote radeon fan & themeparker :) >:)

www.google.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 21:05:
Beetje overkill z'n passive cooler als je het mij vraagt.
Het gaat er gewoon om dat je geen luide (en irritante) fan meer hebt...

• Manie Riets
  • Laatst online: 08-09-2024
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 22:08:
[...]

Het gaat er gewoon om dat je geen luide (en irritante) fan meer hebt...
Zeker, ik wil em als vervanging van me geforce 4 koeler die zelfs boven me cpu koeler uitkomt :(

• DDX
  • Nu online

DDX

DDX schreef op 19 September 2002 @ 08:12:

iemand nog een idee ?
of moet ik een nieuwe voeding gaan halen ?

iemand bijvoorbeeld enig idee hoeveel watt de 9700pro nodig heeft ? (veel denk ik ivm extra powerconnector?)

• Manie Riets
  • Laatst online: 08-09-2024
Ik denk dat je agpbus teveel wordt overgeclockt, als je mobo geen apg fix heeft of een divider gaat je agpbus te hoog en zal je radeon weigeren. Het is bekent dat de 9700 niet zo van een overgeclockte agp bus houdt.

• DDX
  • Nu online

DDX

Manie Riets schreef op 19 September 2002 @ 23:11:
Ik denk dat je agpbus teveel wordt overgeclockt, als je mobo geen apg fix heeft of een divider gaat je agpbus te hoog en zal je radeon weigeren. Het is bekent dat de 9700 niet zo van een overgeclockte agp bus houdt.
ook op 100mhz bus loopt (dus geen overclocking) boot pc niet altijd
en in windows valt beeld dus regelmatig weg

en op ander p3 systeem werkt kaart zonder problemen

• Shunt
  • Laatst online: 10:29

Shunt

Boe

wooooot ik haal met mijn nieuwe laptop met een mobile radeon 7500 met 64 mb iets onder de 5000 punten }) in 3dmark 2001se nu zit er wel een P4 2.4 ghz in maar das bijzaak :P
eb ik kan btw zonder probs ut2003 op 1024 bij 700 nogwa draaien met alles op zijn hoogst en op 32 bit })
ik zal strakz eens een linkje naar madonion geven :D
en dit is ook nog eens met de standaart drivers van ati cd dus ik gaat eens zoeken naar wat betere drivers >:) voor nog wat meer preformance :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

DDX schreef op 19 september 2002 @ 23:16:
[...]

ook op 100mhz bus loopt (dus geen overclocking) boot pc niet altijd
en in windows valt beeld dus regelmatig weg

en op ander p3 systeem werkt kaart zonder problemen
Kijk of er een nieuw bios is voor je mobo.

Ik heb m'n nieuwe mobo ook meteen moeten flashen ivm combinatie AMD/Radeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 01-07 08:31
Nu ik heb een ABIT AY7-MAX2 moederbord en Club3D Raedon 700Pro.
Mijn vraag is waar kan ik zie dan nu mijn Raedon loopt op AGP 8X
Hier een aantal screenschot`s van SISoft Sandra Proffesional ,maar loopt de kaart wel in AGP 8X of 2X ????

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/AGP 2X.JPG
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/AGP 2X ..JPG
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/AGP2x.JPG In 3Dmark 2001SE zegt ie ook dat ik nu AGP 2X aan heb. Ik kan nergens op deze moderbord AGP 8X inshakelen ,het zou moeten automatisch volgens de boekje gaan :?
ik vertrouw Sandra niet ,kunt iemand mijn een programa zeggen waar het duidelijk staat dat mijn AGP loopt op 8X ?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

Verwijderd schreef op 19 September 2002 @ 23:52:
[...]

Kijk of er een nieuw bios is voor je mobo.

Ik heb m'n nieuwe mobo ook meteen moeten flashen ivm combinatie AMD/Radeon.
nieuwer bios al geprobeerd
geen effect
ben ook weer terug naar oude bios, omdat ze opeens ecc memory support hebben removed ?!?

(zie: asus p4t-e bios 1007 geen ecc support meer ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op 20 September 2002 @ 00:20:
[...]

nieuwer bios al geprobeerd
geen effect
ben ook weer terug naar oude bios, omdat ze opeens ecc memory support hebben removed ?!?

(zie: asus p4t-e bios 1007 geen ecc support meer ?)
Ik denk toch niet dat het je voeding is. Een Enermax 350 moet jouw spul zat kunnen trekken :)
Mijn Enermax 413W houdt mijn Dual MP met het nodige aan SCSI-app, Radeon 8500 en fans ;) heel stabiel. En dat terwijl mijn procs toch wat meer stroom lusten dan de jouwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
Ik krijg mijn radeon 9700 pro BBA 128 mb ook niet aan de praat :{
Hij is vandaag binnen gekomen, doet het opzich goed, maar als ik UT2003 of BF1942 ga spelen, zit ie soms na 1 minuut al vast en soms na een paar minuten. Ik heb echt al zo veel gedaan, ik weet niet meer wat ik nog meer kan doen:

- drivers 100x opnieuw geinstalleerd
- patch gedownload en geinstalleerd speciaal voor deze 2 games
- moederbord bios geupdate
- windows xp opnieuw geinstalleerd
- geluidskaart drivers opnieuw geinstalleerd (het geluid deed ook raar)
- mn cd rom speler, brander, en 80gb hdd er uit gehaald

ik heb een 250watt voeding, is wat aan de lage kant maar met mn gf2mx deed alles het goed (met die brander, cdrom speler en 80gb hdd 7200rpm er in!)
Het gekke is alleen dat soms als ie hangt, hij eerst zo'n 20 sec niks doet, vervolgens heel snel een blauw scherm oid laat zien en dan spontaan reboot :?
Dat rebooten lijkt mij dus met de power te maken hebben.... de 3d benchmark doet ie overigens vlekkeloos :?

Systeem is niet overgeklokt...:

amd tb 1 ghz
512 sdram
46,6 gb 7200 rpm (maxtor)
sb live!
abit kt7-raid

en de rest haal ik er af of niet af, dat maakt iig niks uit...

*help*

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
je zou effe moete gaan naar www.rage3d.com en daar effe de rage3dtweak downen en installen , dan ben je waarschiijnlijk al van al je problemen af!!

succes FIREFOZ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 10:29

Shunt

Boe

FireFoz schreef op 20 september 2002 @ 03:57:
Hij is vandaag binnen gekomen, doet het opzich goed, maar als ik UT2003 of BF1942 ga spelen, zit ie soms na 1 minuut al vast en soms na een paar minuten. Ik heb echt al zo veel gedaan, ik weet niet meer wat ik nog meer kan doen:

ik heb een 250watt voeding, is wat aan de lage kant maar met mn gf2mx deed alles het goed (met die brander, cdrom speler en 80gb hdd 7200rpm er in!)
Het gekke is alleen dat soms als ie hangt, hij eerst zo'n 20 sec niks doet, vervolgens heel snel een blauw scherm oid laat zien en dan spontaan reboot :?
Dat rebooten lijkt mij dus met de power te maken hebben.... de 3d benchmark doet ie overigens vlekkeloos :?

amd tb 1 ghz
512 sdram
sb live!
abit kt7-raid

*help*
aaaaaaaaaaaarg dam zeg het is zo simpel je voedign trekt het niet |:( duuuh kijk maar eens bij spaningen in je bios of met een tooltje |:(
en duuh natuurlijk werkt je mx wel |:( die is ook in vergelijking mega zwak en trekt haast geen stroom

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd is 250W voeding (ook al is het een top-merk) hoofdverdachte in deze zaak :) Die externe powerconnector zit er niet voor niets denkikzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
edit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soen
AMD lover schreef op 19 september 2002 @ 17:10:
Wat is dat nou met die ATI9500, komt die nou nog in oktober of is deze kaart geschrapt. Sta uigelijk op het punt om een Ti4200 128MB, 3,3ns geheugen te kopen maar als nou over een paar weken de 9500 komt, zal ik er wel spijt van hebben

Al via google gezocht maar daar vind ik over al het zelfde september aankondiging , en dan in oktober leverbaar
Niemand die hier nog wat zinigs over kan zeggen, moet ik reken op midden oktober of begin novermber ?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
AMD lover schreef op 20 september 2002 @ 08:07:
[...]

Niemand die hier nog wat zinigs over kan zeggen, moet ik reken op midden oktober of begin novermber ?!?!
ik ebn er oo kwel benieuwd naar maar kon ook niet veel vinden 't meeste wat er over 9500 is is te vinden op http://www.rage3d.com

GERUCHTEN 9500 rage3d.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

ik heb ook een radeon9700 pro en krijg hem ook niet aan de praat in spellen, alles gaat goed, maar in een spel knalt ie er uit (warcraft III). zelfde probleem als hierboven, zit er hard aan te denken om hem om te ruilen voor een geforce4 :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NaPi2003 schreef op 20 september 2002 @ 08:42:
ik heb ook een radeon9700 pro en krijg hem ook niet aan de praat in spellen, alles gaat goed, maar in een spel knalt ie er uit (warcraft III). zelfde probleem als hierboven, zit er hard aan te denken om hem om te ruilen voor een geforce4 :(
OMG!! Heb je die patch al geinstalleerd die loste dat probleem van BF1942 iig wel op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

welke patch bedoel je? het liefste heb ik natuurlijk die radeon.... !

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
NaPi2003 schreef op 20 september 2002 @ 08:42:
Heb je al geprobeerd Warcraft III in OpenGL mode te draaien? Op mijn Radeon 9700 had ik al een harde lock up zodra het eerste menu begon met opbouwen en kon ik m'n PC rebooten. Maar sinds ik Warcraft III in OpenGL mode draai loopt hij vloeiend. Duidelijk een driver probleem als je het mij vraagt, als hij in D3D vastloopt en in OpenGL soepel loopt!

[ Voor 0% gewijzigd door Haay op 20-09-2002 09:27 . Reden: typefoutje verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
FireFoz schreef op 20 september 2002 @ 03:57:

amd tb 1 ghz
512 sdram
sb live!
abit kt7-raid

*help*
Beetje vergelijkbaar systeem met dat van mij. Heb zelf een AMD TB 1.2GHz, ook 512 MB SDRAM, 15 GB + 20 GB HDDs (allebei Maxtor), 52x CD-ROM speler, 8x-4x-32x CD-brander, Philips Seismic Edge geluidskaart, MSI K7T Turbo Limited Edition mobo, 10/100 Mbit netwerkkaart, USB 2.0 kaart, en uiteraard m'n Club 3D Radeon 9700 Pro, en dat alles op een Antec 300 Watt PS die bij mijn Antec kast zat. En bij mij heb ik bij sommige games ook last van lock ups, dat m'n hele PC hangt. Eerst beeld, terwijl geluid nog ff doorgaat in de game, en dan hangt geluid ook wanneer XP helemaal hangt. Infinite loop probleem... Dit gebeurt WEL bij BF1942, DungeonSiege, NWO, Warcraft III in D3D mode, UT2003. Maar NIET bij bv. MOHAA, NFS5 Porsche 2000, Quake, Warcraft III in OpenGL mode.

Ik heb nu een Antec True Power 430 Watt voeding besteld. Die heeft als enige voeding gescheiden circuits voor de 5 Volt en 12 Volt lijnen, waardoor extra powerconsumptie door bv. de 5 Volt niet ten koste gaat van de power die de 12 Volt krijgt. Hopelijk krijg ik die voeding vandaag binnen. Ben erg benieuwd of ik dan nog steeds last van die lock ups heb, of dat het daarmee opgelost wordt...

[ Voor 0% gewijzigd door Haay op 20-09-2002 09:40 . Reden: kleine aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ken via m'n baas een radeon 9700 pro betsellen
de connect 3d radeon 9700 pro white box, waar staat dat white box voor? is et een minder krachtige versie dan de gewone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het inifinte loop probleem plus oplossing (geloof ik) staat ook in radeon topic deel 56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 10:12:
ik ken via m'n baas een radeon 9700 pro betsellen
de connect 3d radeon 9700 pro white box, waar staat dat white box voor? is et een minder krachtige versie dan de gewone?
White box is denk ik zelfde als bulk, dus in een niet-mooi doosje met weinig software erbij. De snelheid zal niet anders zijn, weet alleen niet of connect3d met de frequenties van gpu/mem speelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de core is 325mhz en de memory is 310Mhz
www.connect3d.com
5 August 2002 - Connect3d Ships Radeon 9700 Pro boards to customers.
Connect 3d are pleased to announce that their valued customers in Retail, Distribution and System integration have all received their first shipments of this amazing product and are currently welcoming all partners to register with the System Integrator programme to acrew more marketing funds on their orders.
As reported on theInquirer today ATI has increased production of the chipsets to allow better allocation and to avoid late orders not being fullfilled promptly.

Connect3d's fast moving stock is available to purchase immediately through all their Distribution Partners and by Retail.

Radeon 9700 Pro White box shipped with drivers, manual and cables.
Core:325mhz Memory:310mhz DDR VGA, DVI-I & Tv-out.
Retail sleeved option coming next week.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.