[MED] bedankt aftredende mods

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 996 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

i2Paq schreef op 17 september 2002 @ 12:42:
[...]

En over het toegang geven in de HK.
Er is nu al een minmaal aantal post nodig om toegang te krijgen, en dat moet zo blijven.
Maar, geeft ze eerst lees-rechten en om te mogen posten zal hun techposts nog hoger moeten zijn en zullen ze langer geregd moeten zijn.
Dus gaan ze nog langer techposts spammen totdat ze dat aantal bereikt hebben.

Ik merk dat in LA best wel veel vragen komen over "ik heb geen HK access", daaruit blijkt dat dat voor veel mensen een doel opzich is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 21:36

Klippy

Still Game

Mensen met 50% HK bannen :?

Schiet je net niks mee op.

Ik zie hier zat mensen die 75% HK hebben en zeer goeie techposts doen, het een hoeft het ander niet uit te sluiten.

Liever een user die 70% HK post en goeie techposts doet dan een nieuwe user die alleen slechte techposts maakt.

Vraag me af wie hier nou echt 'last' heeft van HK. Hoop niemand, als dat wel zo is ben je zelf ook niet helemaal lekker bezig op GoT denk ik.

HK heeft ook niks met het vertrek van modjes en niveau daling te maken.

Zonder HK waren veel users al lang afgehaakt. GoT groeit, dat is positief, maar heeft ook genoeg negatieve kanten, die consequenties moet je maar accepteren als je wil groeien imo.

En ja ik zit zelf ook aan een hoge HK ratio, maar daarom zeg ik 't niet alleen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Maar waarom komen we in iedere discussie toch weer terug op de HK !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Yogho schreef op 17 september 2002 @ 12:49:
[...]

Dus gaan ze nog langer techposts spammen totdat ze dat aantal bereikt hebben.

Ik merk dat in LA best wel veel vragen komen over "ik heb geen HK access", daaruit blijkt dat dat voor veel mensen een doel opzich is.
Dat concludeer jij, maar als jij hier wat hoort over HK als nieuwe user is het normaal dat je daar ook eens wil kijken denk ik.

Vraag me alleen af waarom dit soort topics altijd uitlopen in een discussie over HK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidSilver schreef op 17 September 2002 @ 12:50:
Mensen met 50% HK bannen :?

Schiet je net niks mee op.

Ik zie hier zat mensen die 75% HK hebben en zeer goeie techposts doen, het een hoeft het ander niet uit te sluiten.

Liever een user die 70% HK post en goeie techposts doet dan een nieuwe user die alleen slechte techposts maakt.

Vraag me af wie hier nou echt 'last' heeft van HK. Hoop niemand, als dat wel zo is ben je zelf ook niet helemaal lekker bezig op GoT denk ik.

Zonder HK waren veel users al lang afgehaakt. GoT groeit, dat is positief, maar heeft ook genoeg negatieve kanten, die consequenties moet je maar accepteren als je wil groeien imo.

En ja ik zit zelf ook aan een hoge HK ratio, maar daarom zeg ik 't niet alleen.
Ban me maar als ik het fout zie, maar ik denk zelf dat mijn techpost van niveau zijn. Mag ook wel na 25 jaar ervaring in dit vak. En toch post ik aanzienlijk meer in niet tech fora. Waarom? Het niveau van de tech fora vind ik meestal te gek voor woorden, en zeker niet de moeite waard om mijn tijd aan te verspillen. En ik vrees dat steeds meer mensen er zo over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

LiquidSilver schreef op 17 september 2002 @ 12:50:

Zonder HK waren veel users al lang afgehaakt.
Deze twee uitspraken zijn nogal tegenstrijdig :?

Juist het feit dat veel mensen zonder HK al lang waren afgehaakt bevestigt dat de HK een bepaald soort mensen aantrekt: de mensen die als belangrijkste factor het niveau omlaag halen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 12:54:
[...]

Ban me maar als ik het fout zie, maar ik denk zelf dat mijn techpost van niveau zijn. Mag ook wel na 25 jaar ervaring in dit vak. En toch post ik aanzienlijk meer in niet tech fora. Waarom? Het niveau van de tech fora vind ik meestal te gek voor woorden, en zeker niet de moeite waard om mijn tijd aan te verspillen. En ik vrees dat steeds meer mensen er zo over denken.
Dus?

Het weghalen van de niet tech fora helpt echt niet aan het hoger maken van niveau hoor, dan zou jij hier nog minder zijn en mis je de goeie tech fora waar je posts van niveau kan doen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:56

FCA

Modjes: Bedankt, en veel plezier in het normale leven.
Ik hoop dat er met dit signaal wat wordt gedaan. Het niveau en de flames zijn problemen die al langer spelen, maar waar nog geen oplossing voor is gevonden. Ik merk het ook in m'n "eigen" forum, W&L, waar ik steeds minder behoefte krijg om de threads te bekijken....

Nogmaals bedankt, jullie moderatie-kunsten hebben tenminste de stortvloed enigszins kunnen tegenhouden....

Verandert z'n sig te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Exirion schreef op 17 september 2002 @ 12:55:
[...]

Deze twee uitspraken zijn nogal tegenstrijdig :?

Juist het feit dat veel mensen zonder HK al lang waren afgehaakt bevestigt dat de HK een bepaald soort mensen aantrekt: de mensen die als belangrijkste factor het niveau omlaag halen.
Toen ik hier kwam was er geen HK, maar het trekt me wel aan ja, maar je komt hier toch zeker als tech user. Je moet al minimaal half jaar hebben etc.
Ik denk dat je de users die alleen voor HK komen er zo tussenuit haalt en die houden 't meestal ook niet lang vol.

Zonder HK zouden veel mensen hier minder lang zijn in de zin van je stelt een vraag klikt GoT wegen kijkt na een half uur weer, nu gaan veel mensen op de tussentijd nog eens in andere fora kijken. Doordat ze dan op GoT rondhangen zien ze ook andere techtopics en krijgen de neiging daar ook nog eens iemand te helpen. Dus meer techposts.

Zo zie ik 't iig :)

Jullie misschien niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogho schreef op 17 september 2002 @ 12:53:
Maar waarom komen we in iedere discussie toch weer terug op de HK !!!
Omdat dat zo lekker makkelijk argumenteren is...

Nope, ik denk zelf dat het helemaal niets met de HK te maken heeft, maar meer met andere zaken:

Tig faq's en policies voor ieder forum, maar die staan in ellelange topics die niemand 'spontaan' gaat lezen.
- Maak gewoon een duidelijke policy die voor het hele forum geldig is. En bedenk dat als het niet op 1 A4 past, geen hond het gaat lezen...
- Laat die policy door iedereen lezen die zich aanmeldt.
- Geen onzin, gewoon strak de policy naleven: users en mods!

Geen 'intro' page, dus hoe moeten de n00b's weten wat er verwacht wordt
- Maak een simpele frontpage, waar niet direct een lijst van fora komt (klik klik klik en je hebt al een dom topic gepost) maar eerst een korte beschrijving van GoT eigenlijk is. Nieuwe luitjes komen via-via binnen en hebben geen benul, denken dat het een soort algemene vraagbaak is.

Aanrotzooien totdat je een ban hebt
- Ga nieuwe gebruikers actief sturen
- Maak een soort 10 punten plan voor n00b's
- Zeg bij de eerste overtreding niet: Joh, lees eens 30 a4 tjes policies, maar geef keihard een duidelijke waarschuwing met consequenties.

Van die simpele "kleine" dingen lijken mij veel zinvoller als weer nieuwe policies, weer nieuwe functies, weer nieuwe weettikallemaalveelwat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

LiquidSilver schreef op 17 september 2002 @ 13:02:
Zo zie ik 't iig :)

Jullie misschien niet.
Helaas zien de meeste users het niet zo. Wat jij schetst is een utopie. Het is gewoon een feit dat de verstokte HK'ers in de techfora voor de meeste blaat en ellende zorgen, en daarmee wordt de toon gezet die leidt tot een daling van het niveau.

Ik heb er serieus voor gepleit om een tijdelijk ledenstop in te voeren, en tegelijk de HK op te heffen. Vervolgens stevig snoeien en proberen alles in het gareel te krijgen. Waarschijnlijk is ook dat geen makkelijk en/of goeie oplossing, maar ik zie weinig andere middelen om het pubergehalte op GoT te verminderen. Je moet wat.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:47
Merely schreef op 17 september 2002 @ 11:34:
Dat een moderator verstand van zaken heeft is, zoals ik al eerder noemde, een pre. Een moderator is niet aangenomen om vragen op te lossen voor de users, maar om een forum in goede banen te leiden. Vragen oplossen doe je met elkaar, users en crew, dat is de basis van een forum. Een user die wordt aangenomen in een bepaald forum (metname de technische) heeft altijd een bepaalde betrokkenheid met het forum. Hij of zij is daar veel actief en dus automatisch een bovengemiddelde kennis van zaken.
Precies. Een user moet wel een beetje bekend zijn. Ik ga hier nu niet allemaal voorbeelden bedenken en ik weet ook wel waarom diegene die ik nu ga noemen is aangenomen, maar hte is toch wel vaag dat Itsnows (die dus) destijds is aangenomen terwijl hij praktisch nooit in SP kwam.

Ik weet dat Itsnows een spel-achtergrond heeft van z'n werk, dat is dus ook wel een goede reden, maar in dit geval was hij niet bekend bij de users in SP.
Je geeft zelf al aan dat het een probleem is, dat modjes tegenwoordig bijna geen tijd meer hebben om actief mee te discusseren in het forum. Dat er een oplossing daarvoor gevonden moet worden is absoluut waar. Maar dat OProg alleen maar slotjes zet is behoorlijk overdreven. Dat het er veel zijn, da's waar, maar dat kun je OProg niet kwalijk nemen. Eén van de redenen dat OProg is gestopt is dat hij ook wat meer wou dan slotjes zetten. Wat deed OProg voor dat hij mod werd dan? Geen slotjes zetten iig ;) . OProg is moderator geworden omdat hij weldegelijk verstand van zaken heeft m.b.t. WOS en SA.
OProg is ook niet dom ofzo of dat hij geen verstand van zaken heeft. Maar Traag heeft zeker wel meer kennis (voorbeeld). Ik kan het OProg niet kwalijk nemen dat ie stopt en natuurlijk is de reden duidelijk, alleen je moet niet gaan zeggen dat hij ook "normale" replies maakte. Hij had daar totaal geen gelegenheid voor. Dat discussieren idd wat je noemt, dat gaat niet meer. Is dat nou leuk? Nee. Fijn, je wordt moderator maar vervolgens "moet" je je maar dedicated gaan bezighouden met slotjes, titelfixes en moves. Fijn hoor :r Ik begrijp de motivatie van hem dus volkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 13:05:
[...]

Omdat dat zo lekker makkelijk argumenteren is...

Nope, ik denk zelf dat het helemaal niets met de HK te maken heeft, maar meer met andere zaken:

Tig faq's en policies voor ieder forum, maar die staan in ellelange topics die niemand 'spontaan' gaat lezen.
- Maak gewoon een duidelijke policy die voor het hele forum geldig is. En bedenk dat als het niet op 1 A4 past, geen hond het gaat lezen...

- Maak een simpele frontpage, waar niet direct een lijst van fora komt (klik klik klik en je hebt al een dom topic gepost) maar eerst een korte beschrijving van GoT eigenlijk is. Nieuwe luitjes komen via-via binnen en hebben geen benul, denken dat het een soort algemene vraagbaak is.

- Zeg bij de eerste overtreding niet: Joh, lees eens 30 a4 tjes policies, maar geef keihard een duidelijke waarschuwing met consequenties.

Van die simpele "kleine" dingen lijken mij veel zinvoller als weer nieuwe policies, weer nieuwe functies, weer nieuwe weettikallemaalveelwat.
_/-\o_ _/-\o_

En dat.... zeg ik al een jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidSilver schreef op 17 september 2002 @ 12:56:
[...]

Dus?

Het weghalen van de niet tech fora helpt echt niet aan het hoger maken van niveau hoor, dan zou jij hier nog minder zijn en mis je de goeie tech fora waar je posts van niveau kan doen, toch?
Uh... dat bedoel ik juist, alleen hadden we elkaar ff niet gegrepen. Ik bedoel juist dat de niet-tech fora volgens mij niets met het probleem te maken hebben. Mijn reactie was meer dat ik me kan voorstellen dat er veel mensen zijn met 50+ % HK/SG/W... postings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Exirion schreef op 17 september 2002 @ 11:54:
Je moet jezelf niet als norm hanteren Dennis :) Toen ik in de brugklas zat (89/90)had ik al 5 jaar ervaring met computers en redelijk wat programmeer ervaring. Zeker op jouw leeftijd was ik al prima geschikt al mod geweest, en nu ik 25 ben, heb ik een ruime 17 jaar ervaring. Nee, ik klop mezelf niet op de borst, maar kom niet met zulke onzin aanzetten. En er zijn heel wat meer modjes met veel kennis en ervaring, dus verzin iets beters.
Ja. Helaas bestaan er tegenwoordig maar weinig mensen zoals jij was. Als je op een ICT-opleiding gaat vragen waarom mensen ICT doen (vooral op de lagere opleidingen) dan antwoorden heel veel met "omdat het bigg business is".
Mag ik even lachen? Niet om lullig te doen tegen Traag (dat weet ie zelf wel), maar als er iets is waar ik m'n kont mee afveeg dan zijn het wel dingen als MCSE en Cisco certificaten :) Ik ken genoeg mensen die zoiets hebben en verder geen ene reet ervaring of kennis op andere vlakken hebben. Je hebt wel humor :P
Je hebt totaal gelijk, en wat ik eigenlijk had moeten zeggen mensen die een baan hebben zoals Traag die heeft. Want Traag heeft wél genoeg kennis dat dat MCSE certificaat terecht is. Daar heb je dus gelijk in :)
Maar laten we er verder maar over ophouden. Ben juist gestopt om me niet meer zo te hoeven opwinden over slap geblaat :)
:*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jongens, bedankt. En hopelijk zien we jullie nog wel vaker op het forum en/of op IRC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Exirion schreef op 17 september 2002 @ 13:06:
Ik heb er serieus voor gepleit om een tijdelijk ledenstop in te voeren, en tegelijk de HK op te heffen. Vervolgens stevig snoeien en proberen alles in het gareel te krijgen. Waarschijnlijk is ook dat geen makkelijk en/of goeie oplossing, maar ik zie weinig andere middelen om het pubergehalte op GoT te verminderen. Je moet wat.
Dit is ondertussen wel zo'n beetje het enige redmiddel ja :{ ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

"Hey, er staat dat schaamhaar niet mag. Maar op dit plaatje heeft ze een kaalgeschoren muts dus dan moet het mogen toch!!!!!!11"

Geloof me, het is hier net een kleuterschool. Je moet tot in detail duidelijk beschrijven wat wel en vooral ook NIET mag. Vind je het gek dat die FAQs zo lang zijn geworden?
Gebeurt al heel lang, maar tevergeefs. Mensen zijn laks, en blijven ook laks.
Voorbeeldje: Windows Operated Systems - Policy

3 stappen plan... Heeft het iets opgelost in WOS? Nee, niet echt.
Deden we al. Maar dan wordt je al snel een nazi/NSB'er of machtwellusteling genoemd.

Het is allemaal niet zo simpel :) Bijna alles is al eens geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

ddc schreef op 17 september 2002 @ 13:10:
[...]

Want Traag heeft wél genoeg kennis dat dat MCSE certificaat terecht is. Daar heb je dus gelijk in :)

:*
Ik heb de boeken liggen en bestudeerd en wacht nu op een annonieme geldschieter, telt dat ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
- Zeg bij de eerste overtreding niet: Joh, lees eens 30 a4 tjes policies, maar geef keihard een duidelijke waarschuwingBAN met consequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Exirion schreef op 17 september 2002 @ 13:06:
[...]

Helaas zien de meeste users het niet zo. Wat jij schetst is een utopie. Het is gewoon een feit dat de verstokte HK'ers in de techfora voor de meeste blaat en ellende zorgen, en daarmee wordt de toon gezet die leidt tot een daling van het niveau.

Is dat een feit? Mij nooit opgevallen iig. Als we dan toch serieus bezig zijn kan je wat voorbeelden noemen. Maar dat mag natuurlijk niet.
Maar ik kan zo snel niet iemand opnoemen.

Meeste slotjes etc die ik zie komen gewoon van nieuwe users.
Ik ben ben dan wel geen mod geweest dus ik hou 't niet zo bij, maar volgens mij valt 't wel mee. Ken wel een paar users die n00b vragen posten, maar of dat rotzooi is weet ik niet. Sommige dingen mag je best vragen ook al is 't vrij simpel.

Jij kijkt er duidelijk heel anders tegenaan dan mij, maar jij hebt er ook last van gehad ik niet. Misschien maak(te) jij je wel te druk (NOFI). Sommige dingen moet je gewoon accepteren, altijd eigenwijs doen schiet je ook niks mee op. Is niet persoonlijk, meer algemeen.

Maar ik moet aan 't werk weer eigenlijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:53
na 1 overtreding gelijk een BAN :?
das wel heel drastisch

btw, het gaat wel lekker gigantisch offtopic he
kan er niet beter een apart topic voor dit soort dingen worden aangemaakt?

* Crash Crash dacht dat dit een 'bedank de aftredende modjes' topic was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Exirion schreef op 17 september 2002 @ 13:13:
Deden we al. Maar dan wordt je al snel een nazi/NSB'er of machtwellusteling genoemd.
So what? Het is niet leuk, maar je weet zelf wel beter moet je dan denken. En waarom zijn bans/waarschuwingen überhaupt bespreekbaar? Gewoon LA afschaffen. Ban? Je mailt maar of je hebt pech.

Mailen is een veel grotere stap. Moet ik helemaal mijn mailprog openen, mailtje opstellen etc etc. LA is heel makkelijk. Twee klikjes en je hebt een topic waar de gemoederen weer hoog oplopen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 13:07:
[...]

Uh... dat bedoel ik juist, alleen hadden we elkaar ff niet gegrepen. Ik bedoel juist dat de niet-tech fora volgens mij niets met het probleem te maken hebben. Mijn reactie was meer dat ik me kan voorstellen dat er veel mensen zijn met 50+ % HK/SG/W... postings.
Ow sorry dan, vond 't ook al rare post van je idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Crash-Override schreef op 17 september 2002 @ 13:17:
na 1 overtreding gelijk een BAN :?
das wel heel drastisch
Nee, helemaal niet. Je kent de regels toch? Je weet wat niet mag, dus je moet niet zeuren. Wie niet horen (of lezen :P ) wil moet voelen. Ook op het forum is het beleid veeeeeeel te tolerant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:53
ddc schreef op 17 september 2002 @ 13:18:
[...]
Nee, helemaal niet. Je kent de regels toch? Je weet wat niet mag, dus je moet niet zeuren. Wie niet horen (of lezen :P ) wil moet voelen. Ook op het forum is het beleid veeeeeeel te tolerant.
tsja, ik zou er opzich niet zo heel erg mee zitten als ze het invoeren
maar ach, of dat gaat lukken/werken, ben benieuwd

maar veranderingen mogen er imo toch wel komen ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoorde van het vertrek van de MODs en vroeg me af waarom dat niet al veel eerder is gebeurd. Trek de stekker er van mijn part maar uit want echt nog iets bijdragen doet dit forum al tijden niet meer. I am out, and staying out now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
En HK wachttijd moet afgeschaft worden. Gewoon direct HK access, wordt ook niet meer de tech ondergespamt. Want die wachttijd helpt geen f*ck!!! Users zijn bereid te wachten, en om die posts te halen spammen ze wel vol.

Om dan toch superveel registraties tegen te gaan is het een idee gewoon wél die HK ratio in te stellen. En als iemand vanaf het begin veel in de HK gaat posten moet die persoon gewoon optiefen! :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

LiquidSilver schreef op 17 september 2002 @ 13:16:
Jij kijkt er duidelijk heel anders tegenaan dan mij, maar jij hebt er ook last van gehad ik niet. Misschien maak(te) jij je wel te druk (NOFI). Sommige dingen moet je gewoon accepteren, altijd eigenwijs doen schiet je ook niks mee op. Is niet persoonlijk, meer algemeen.
Als de crew (inclusief mij) zich niet zo druk had gemaakt over het niveau, dan hadden we nu al lang op het niveau van Fok gezeten. Als je users het niveau laat bepalen zonder in te grijpen, dan domineert de middelmatige massa automatisch.

Een drastische en permanent aanhoudende daling van het niveau kun je niet over je kant laten gaan, tenzij het forum je geen donder interesseert. En zonder eigenwijze mensen zou deze door de middelmaat geregeerde wereld helemaal een zooitje ongeregeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:39
[nohtml]
ddc schreef op 17 september 2002 @ 10:37:

Verder merely, ik wil niet direct op jou flamen, maar ik vind het wel raar dat jij zegt dat een mod niet op kennis wordt aangenomen. Volgens jou gaat het er dus om dat je goed mod kunt zijn. En dat beweer jij (of de crew) te kunnen zien in hoe er wordt gereageerd naar de crew (slijmslijm).
Geef eens één voorbeeld van een mod die aangenomen is door dat hij bij de crew slijmde?
Of heeft jouw 'bron' dat niet verteld?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

[...]

"Hey, er staat dat schaamhaar niet mag. Maar op dit plaatje heeft ze een kaalgeschoren muts dus dan moet het mogen toch!!!!!!11"

Geloof me, het is hier net een kleuterschool. Je moet tot in detail duidelijk beschrijven wat wel en vooral ook NIET mag. Vind je het gek dat die FAQs zo lang zijn geworden?
Hier heb ik 't al eens met LuNaTiC over gehad geloof ik.

Maar ik denk dat je het verschil kan zien tussen een user die dus dit zegt en iemand die 'per ongeluk' een plaatje post dat op 't randje is.

Stel ik was moderator zou ik het plaatje weghalen. Krijg je een reactie van "Hey, er staat dat schaamhaar niet mag. Maar op dit plaatje heeft ze een kaalgeschoren muts dus dan moet het mogen toch!!!!!!11" -> Strafpunt ofzo/OW

Krijg een reply van Sorry niet gezien oid, dan laat maar zitten. 3x een reactie van sorry -> OW

Slimme users denken wel zelf na. Al schrijf ik dit met gemengde gevoelens eerlijk gezegd na een paar topics over mijn plaatjes :)
Dus ik zou zeggen doe dan wel duidelijke regels. Sommige dingen liggen wat ingewikkelder en verdienen aandacht, maar aan de manier waarop een user reageert kan je alsnog een beslissing nemen. Als jij mij had geband naar aanleiding van dat topic toen zou ik 't ook niks vinden, want daar is/was geen duidelijke grens. Maar als ik nou nog steeds zat te posten was ik duidelijk fout.
Maar laten we 't daar maar niet over hebben :P

En users die duidelijk fout bezig zijn en expres de rand opzoeken mag je gewoon hard aanpakken denk ik.

Soms gewoon wat harder zijn in overleg met moderators, ook al krijg je commentaar van users moet kunnen.

Maar ik geloof niet dat ik hier goed kan uitdrukken wat ik precies bedoel, zal ooit nog wel een poging doen, ik ga ff verder met werken hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

ik ben een ontiechelijk slijmbal
daarom ben ik ook zo populair.
zie dat dan whoami .
eigen fanclub enzo 8-)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
whoami schreef op 17 september 2002 @ 13:28:Geef eens één voorbeeld van een mod die aangenomen is door dat hij bij de crew slijmde?
Of heeft jouw 'bron' dat niet verteld?
Als jij je icq aanzet wil ik je dat best vertellen. Niet hier nee, omdat een hoop mensen dat niet leuk vinden om te horen.

En ja misschien is dat laf, dat is dan maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Exirion schreef op 17 september 2002 @ 13:24:
[...]

Als de crew (inclusief mij) zich niet zo druk had gemaakt over het niveau, dan hadden we nu al lang op het niveau van Fok gezeten. Als je users het niveau laat bepalen zonder in te grijpen, dan domineert de middelmatige massa automatisch.

Een drastische en permanent aanhoudende daling van het niveau kun je niet over je kant laten gaan, tenzij het forum je geen donder interesseert. En zonder eigenwijze mensen zou deze door de middelmaat geregeerde wereld helemaal een zooitje ongeregeld zijn.
Nee natuurlijk moet je je druk maken over het niveau, maar dan met de hele crew een aanpak verzinnen, niet bijv. jij een userstop voorstellen terwijl de rest van de crew het daar niet mee eens is, wordt je zelf alleen maar gek van.

Maar als jij mij nu zou vragen wat ik zou doen wist ik 't ook niet nee.
Commentaar geven is makkelijk, het zelf beter doen een stuk moeilijker.

Het was maar iets dat me opviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
LiquidSilver schreef op 17 september 2002 @ 13:32:
Nee natuurlijk moet je je druk maken over het niveau, maar dan met de hele crew een aanpak verzinnen, niet bijv. jij een userstop voorstellen terwijl de rest van de crew het daar niet mee eens is, wordt je zelf alleen maar gek van.
Ja en waarom is de crew het niet eens met een userstop ?

Ik zie er geen bezwaren van in. Maar misschien mis ik iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidSilver schreef op 17 september 2002 @ 13:29:
[...]
En users die duidelijk fout bezig zijn en expres de rand opzoeken mag je gewoon hard aanpakken denk ik.

Soms gewoon wat harder zijn in overleg met moderators, ook al krijg je commentaar van users moet kunnen.

Maar ik geloof niet dat ik hier goed kan uitdrukken wat ik precies bedoel, zal ooit nog wel een poging doen, ik ga ff verder met werken hoor!

Users die de rand over gaan verdwijnen meteen. Mods posten die user in GTC of soms zelfs alleen naar hun HGA via ICQ. Die gasten hebben meteen een permban. Zelfs voordat een user een SM post maakt ;)

Zo zijn er al verschillende users gedwongen vertrokken maar daar zit niet het probleem.

Het probleem zijn de users die zomaar wat posten in draadjes.
Zie wat ik hier heb gedaan: Verwijderd in "Het grote Battlefield 1942 topic (Deel I" Normaal verwijder in die posts en sommige users vangen dan waarschuwingen.

Kijk trouwens ook naar het resultaat na mijn modbreak. Het zou niet nodig moeten zijn dat ik dat moet doen: ongeacht of ik mensen laat Bannen DAT soort postgedrag voorkom je daarmee niet. Dat moet bij de USERS veranderen.

IK kan alleen maar achteraf corrigeren DUS dan is het nivo al te laag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

ddc schreef op 17 september 2002 @ 13:36:
[...]

Geld? Minder users > minder views > minder bannerinkomsten. Maargoed, als GoT op deze manier doorgaat lost dat probleem zichzelf op.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

ddc schreef op 17 September 2002 @ 13:36:
[...]

Ik hoop het niet iig. Lijkt me alleen uitstel van het probleem.

Het is niet zo dat met elke nieuwe user het niveau omlaag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
LiquidSilver schreef op 17 september 2002 @ 13:41:Het is niet zo dat met elke nieuwe user het niveau omlaag gaat.
De afgelopen tijd is wel anders gebleken :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Simpel antwoord: BAN!
Dat ben ik dus niet met je eens. Juist door de FAQ's zolang te maken, en dan zelfs weer voor ieder forum andere regels toe te passen, maak je het zelf onoverzichtelijk en daar wordt niet alleen misbruik van gemaakt, maar ga je heel snel vervallen in regels maken voor het hebben van regels, i.p.v. duidelijkheid te scheppen.

Ik kijk soms rond en denk: F*ck, wat een puinhoop. En dan heb ik het niet over de fora, maar over de enorme berg regels, faq's etc.
Gebeurt al heel lang, maar tevergeefs. Mensen zijn laks, en blijven ook laks.
Dus wijs je direct nieuwe aan oude toe (users >:) ) en houd de oude zich niet aan de afspraken, krijgt die ook op z'n lazer. Nu is het een losse bende, steeds meer mods en lite-mods en wordt het alleen maar onoverzichtelijker.
3 stappen plan... Heeft het iets opgelost in WOS? Nee, niet echt.
Stap 1: lees een eindeloze faq... :?

Serieus: Stel nu dat je een echt stappen plan hebt, dat voor alle fora geldt. En dan geen gezeik meer: Hallo, uit jouw topic huppeldepup, blijkt duidelijk dat je niet zelf gezocht hebt. Daar zijn we hier niet voor. Blaat blaat blaat opvoedkundig. Je krijgt nu een waarschuwing, maar de volgende keer direct een 24-uurs ban.
Dus? Bedoel ik niet verkeerd, maar je moet toch wel je schouders ophalen over zulke opmerkingen? WE willen een goed forum, dus moeten WE optreden! (En ik snap best dat het strontvervelend is als je iedere keer voor rottevis wordt uitgemaakt)
Het is allemaal niet zo simpel :) Bijna alles is al eens geprobeerd.
Dat ben ik helaas niet met je eens. Veel van wat hier gezegd is, en daar zitten hele goede plannen bij (vooral die van mij ;) ) wordt gewoon van tafel geveegd. En dat wat wel gedaan wordt blijft helaas vaak bij woorden, en weinig daden.

PS: Met WE bedoel ik niet modjes/adjes maar vooral de users die hier al langer rondlopen, en zich druk maken over de kwaliteit. DOE WAT! Zie je een k*t post/topic? Opvoedkundige opmerking plaatsen en SMtje er overheen.

PS2: Lite-mods rulen, kijk maar naar D2K >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

maar meer met andere zaken:

Ben ik het grotendeels mee eens. Ik zou er echter nog een punt aan toe willen voegen:

Stel veel meer (lite) mods aan en organiseer aanwezigheid op het forum van die mods

Doordat er weinig mods zijn en de werkdruk per mod te hoog is, krijg je mods die alleen maar repressief bezig zijn en nauwelijks tijd meer hebben voor positieve bijsturing en discussie. Met meer (lite) mods kun je ook zorgen dat 'foute' topics niet urenlang blijven doormodderen en tot irritatie bij de vaste bezoekers gaat leiden. In een toenemend aantal gevallen helpt de bijsturing van regulars ook niet in dat soort topics en is er toch wat meer nodig dan bijsturing door een regular (lees sanctie mogelijkheden).

Als het aanbod van nieuwe GoT gebruikers bestaat uit een enorme hoeveelheid n00bs zul je daar mee moeten leren leven. Wat je echter wel kunt doen is een stukje opvoeding van die nieuwe gebruikers. En als ze dan niet willen luisteren, moeten ze maar voelen. Maar zorg dan wel dat je de organisatie van GoT daarop afstemt. Dus zorg ervoor dat je het werk voor mods lichter maakt zodat er ook tijd overblijft voor leuke kanten van GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

ddc schreef op 17 september 2002 @ 13:36:
[...]

Het feit dat GoT er primair is om mensen oplossingen van problemen te geven.
Iedereen moet eigenlijk een kans hebben om n00b te zijn.
In het begin hier was ik ook niet geweldig ofzo, alleen zal ik relatief vaak de search gebruikt hebben, in vergelijking tot nieuwere users.
Maar dit komt vooral doordat de search nu niet meer zo goed werkt, teveel topics die helemaal niks oplossen enzo. Misschien bijna beter om die database eens een beetje op te gaan schonen, al kost dat wel erg veel tijd....

En, waarom iedereen die veel in HK zit eruit gooien?
HK vind ik gewoon leuk om in te zitten, en volgens mij heb je er niet zo veel last van.
Dat users proberen in de HK te komen kan je zeer doeltreffend afstraffen met een ban.

En wat ook meer ingevoerd moet worden: Het modje heeft gelijk.
Teveel wordt er nutteloos gezeurd over bans, er moet gewoon een strikt beleid komen.
Ook een stuk leuker voor de modjes, die dan tenminste niet zoveel gezeik over zich heen krijgen, volgens mij ook een reden dat de sint gestopt is.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 13:40:

[...]

Users die de rand over gaan verdwijnen meteen. Mods posten die user in GTC of soms zelfs alleen naar hun HGA via ICQ. Die gasten hebben meteen een permban. Zelfs voordat een user een SM post maakt ;)

Zo zijn er al verschillende users gedwongen vertrokken maar daar zit niet het probleem.

Het probleem zijn de users die zomaar wat posten in draadjes.
Zie wat ik hier heb gedaan: Verwijderd in "Het grote Battlefield 1942 topic (Deel I" Normaal verwijder in die posts en sommige users vangen dan waarschuwingen.

Kijk trouwens ook naar het resultaat na mijn modbreak. Het zou niet nodig moeten zijn dat ik dat moet doen: ongeacht of ik mensen laat Bannen DAT soort postgedrag voorkom je daarmee niet. Dat moet bij de USERS veranderen.

IK kan alleen maar achteraf corrigeren DUS dan is het nivo al te laag....
Waar gingen de verwijderde posts over?

Hier zie ik net niks aan, lijkt mij nu op een te streng beleid, posts verwijderen die een beetje offtopic zijn maar op zich wel inhoud hebben.
Is ook weer niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidSilver schreef op 17 september 2002 @ 13:32:
[...]

Andere kant op: stel er word een userstop gedwongen opgelegd door MT dan lopen er per direkt weer 5 moderators weg die het daar niet mee eens zijn.
Zoiets moet in overleg en moet dus als voorstel gebracht worden en zal dus discussie opleveren en zal dus veel tijd kosten. En nee, niet iedere keer krijgt iedere moderator zijn/haar zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

ddc schreef op 17 september 2002 @ 13:42:
[...]
De afgelopen tijd is wel anders gebleken :D :D
Zo kom je er ook nooit hoor.

Je komt op mij nu over van: Elke nieuwe user is een n00b.

Zijn heus wel goeie nieuwe users, misschien niet veel, maar ze zijn er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Paitor schreef op 17 september 2002 @ 13:44:
En, waarom iedereen die veel in HK zit eruit gooien?
HK vind ik gewoon leuk om in te zitten, en volgens mij heb je er niet zo veel last van.
Dat users proberen in de HK te komen kan je zeer doeltreffend afstraffen met een ban.
Agree....maar dat "foute ratio" gebeuren is al vaker besproken, in het begin was het iedereen bannen, daarna was het van "laat maar, want je schiet er niets mee op, en je vervuilt de techfora ermee"

permanent van GoT bannen bij een "foute" ratio lijkt me wat ver gaan....en denk dat dat ook niet snel zal gebeuren, want stiekem levert iedereen in de hk best geld op qua bannerviews denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidSilver schreef op 17 september 2002 @ 13:45:
[...]

Waar gingen de verwijderde posts over?

Hier zie ik net niks aan, lijkt mij nu op een te streng beleid, posts verwijderen die een beetje offtopic zijn maar op zich wel inhoud hebben.
Is ook weer niet goed.

Chat gedrag. Dingen die op IRC horen. Post met alleen smilies, "goedemiddag", vragen over ip nummers voor servers.

Discussie binnen een topic van SP dient over de game te gaan en meer niet. Dat was het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04
Ik kijk net in het mededelingenforum en ik schrik me rot!!
Alle modjes heel erg bedankt voor de inzet en hopelijk vinden jullie het nog wel leuk genoeg om hier rond te blijven hangen...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Fuck dus toch :(, bedankt voor alles _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 13:47:

[...]

Andere kant op: stel er word een userstop gedwongen opgelegd door MT dan lopen er per direkt weer 5 moderators weg die het daar niet mee eens zijn.
Zoiets moet in overleg en moet dus als voorstel gebracht worden en zal dus discussie opleveren en zal dus veel tijd kosten. En nee, niet iedere keer krijgt iedere moderator zijn/haar zin.
Dat bedoel ik ook ja.
Als je wat doet moet het in goed overleg dus zal je zelden komen tot een drastische maatregel als een userstop omdat gewoon veel mensen het daar niet mee eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidSilver schreef op 17 september 2002 @ 13:49:
[...]

Dat bedoel ik ook ja.
Als je wat doet moet het in goed overleg dus zal je zelden komen tot een drastische maatregel als een userstop omdat gewoon veel mensen het daar niet mee eens zijn.

Ik kan genoeg redenen verzinnen om geen userstop in te stellen :)
1 daarvan: het verhoogt zeker niet het nivo...

Het nivo word alleen maar verhoogd als de users opletten wat ze posten en zich allemaal gedragen zoals wij vragen in de Faq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 13:51:

[...]

Het nivo word alleen maar verhoogd als de users opletten wat ze posten en zich allemaal gedragen zoals wij vragen in de Faq.
Verbeter GoT, begin bij jezelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Allereerst: terugtredende mods, bedankt voor jullie inzet. Overigens, een goed voorbeeld doet volgen... ;) (maar daar komt men hier nog wel achter)

Nu komen we hier weer op de kwaliteitsdiscussie, maar er zit maar 1 ding op. Er moet aan de hand van een FAQ gemod worden, maar ook op gevoel! Staat iets niet letterlijk in de FAQ -> PECH. Mod moet laatste woord hebben. Geen adviseurs, bemiddelaars, etc. Maar dit kan natuurlijk alleen maar als er wel vertrouwen is in het functioneren van de mod.
Andere ideeën: Heel general chat schrappen. Stuur maar door naar Fok! Hier moet een tweakers community zijn. Voor andere dingen ga je naar andere fora. Het doel van dit forum moet niet uit het oog verloren worden. Dat doet men wel op het moment dat men een zo aangenaam mogelijke huiskamer gaat maken om te voorkomen dat misbruikers in andere topics gaan spammen om in de HK te komen. Ik zie echt de HK/SG als veroorzaker van alle onzin-gebruikers...

Ik zie het komende tijd aan, maar ik ga zeker rond kijken naar een ander forum waar wel op een juiste manier kennis uitgewisseld wordt. Ik zie GoT langzaam heel hard op die ijsberg varen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ligt het nou aan mij of heeft heel I & T nu geen full-mod meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
MaRc0 schreef op 17 september 2002 @ 13:56:
klopt.....

zal wel weer een nieuwe komen hoor....

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

MaRc0 schreef op 17 september 2002 @ 13:56:
Cutebritney is nog steeds Litemod en [Airwolf] doet het goed als SM'er :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
veldmuis schreef op 17 september 2002 @ 13:59:
[...]

klopt.....

zal wel weer een nieuwe komen hoor....

:)
Daar geloof ik heilig in, maar nu moet cutebritney eigenlijk alles doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 13:51:

[...]

Nee, het niveau is tenslotte al hoog genoeg, dus waar hebben we het hier eigenlijk over ;)
En dat gebeurt dus niet. Jammer maar helaas. Het zijn mooie woorden, ze sorteren alleen geen enkel effect.

Tijd voor actie dus.

• Tijdelijke userstop om te kijken wat het effect daar van is. Als dat positief is weet je dat je dus maar mondjesmaat nieuwe leden moet toelaten. Anders kun je altijd nog een wachttijd invoeren.
• Users > 50% HK bannen
• Onzin in tech=waarschuwing
• Zeuren daarover (waar of op welke manier dan ook) > ban.
• Meer dan 1 waarschuwing: ban.
• Geen FAQ, alleen richtlijnen ("puberaal gedrag wordt niet geaccepteerd")
• Belangrijk: een duidelijke visie van het MT. Wat wil men nu eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helsie: De Ideale Situatie bereik je alleen indien de users zodanig posten dat de mods niets te doen hebben. ELKE vorm van ingrijpen van een moderator is vanwege een verlaging van het nivo en een correctie achteraf.

Een mod kan niet zorgen dat het nivo verhoogd. Users dienen zich te gedragen. Alleen het instrument dat wij hebben is Bannen. 90% van de users verlagen het nivo door verkeerd postgedrag maar misschien 1% daarvan is Banwaardig.

Het begint bij het posten van een slechte startpost en de volledig overbodige replies daarop. Nivo bereiken we alleen indien men niet reageert in zulke draden. Dan blijft alleen een slechte startpost over en DAAR kunnen we wel wat aandoen: user adviseren zich aan te passen aan het nivo en anders een ander forum te zoeken.

NU past de topicstarter aan aan het nivo van wat hij ziet: domme replies, flames etc etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wokschotel schreef op 17 september 2002 @ 14:04:
[...]
Tijd voor actie dus.

• Tijdelijke userstop om te kijken wat het effect daar van is. Als dat positief is weet je dat je dus maar mondjesmaat nieuwe leden moet toelaten. Anders kun je altijd nog een wachttijd invoeren.
• Users > 50% HK bannen
Deze dingen vind ik een beetje te overdreven. Het moet nog wel leuk zijn om te posten en niet dat je op elk woord dat je typt moet gaan letten omdat je er anders een ban voor kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel: dat is net zo funest voor de sfeer op GoT maar die punten worden besproken in de crewfora ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

MaRc0 schreef op 17 september 2002 @ 14:07:
[...]

Deze dingen vind ik een beetje te overdreven. Het moet nog wel leuk zijn om te posten en niet dat je op elk woord dat je typt moet gaan letten omdat je er anders een ban voor kan krijgen.
Je hoeft echt niet op ieder woord te letten, je moet weten dat onzin niet getollereerd wordt. Als je niet aanvoelt wat onzin is en wat niet is dat jouw probleem. Je hoeft echt niet ieder woord op een weegschaal te leggen, het gaat om de strekking en de intentie van je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Wokschotel schreef op 17 september 2002 @ 14:04:
[...]
Nee, het niveau is tenslotte al hoog genoeg, dus waar hebben we het hier eigenlijk over ;)

[...]
En dat gebeurt dus niet. Jammer maar helaas. Het zijn mooie woorden, ze sorteren alleen geen enkel effect.

Tijd voor actie dus.

• Users > 50% HK bannen
Mag ik dan meteen toevoegen dat dit soort regels de sfeer niet zullen bevorderen met als gevolg dat de helft van de users binnen een maand een ban heeft en GoT lekker rustig is, maar zo streng als een kloosterschool in 1950 en alleen nog leuk is voor users die ik nerds zou willen noemen en zich alleen interesseren voor PC's.

Want laten we eerlijk zijn, een BXen topic hoort er dan ook niet meer bij.

Echt leuk op GoT dan. Vraag me trouwens af of je wel leest. Hk is hier echt niet de oorzaak van.

Het is een kwestie van geven en nemen en niet alleen nemen zoals jij hier voorstelt.

Wat is nou de fun van een forum dat geen hond kent en waar je niet eens wat leuks mag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wokschotel schreef op 17 september 2002 @ 14:12:
[...]
Je hoeft echt niet op ieder woord te letten, je moet weten dat onzin niet getollereerd wordt. Als je niet aanvoelt wat onzin is en wat niet is dat jouw probleem. Je hoeft echt niet ieder woord op een weegschaal te leggen, het gaat om de strekking en de intentie van je post.
Als je topic wordt gesloten en je wilt er wat over kwijt moeten ze van jou een ban krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 14:10:
Wokschotel: dat is net zo funest voor de sfeer op GoT maar die punten worden besproken in de crewfora ;)
Ik heb net nog een onzinreply op een ontzettend domme opmerking van iemand anders NIET gepost. als iedereen dat nou zou doen ;) :P

GoT is gewoon een maatschappij in het klein, je kunt wel normen en waarden instellen en daarop controleren. Het komt pas goed als je niet HOEFT te controleren omdat iedereen dezelfde waarden en normen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:56

FCA

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 13:44:
[...]

Ben ik het grotendeels mee eens. Ik zou er echter nog een punt aan toe willen voegen:

Stel veel meer (lite) mods aan en organiseer aanwezigheid op het forum van die mods
En wie gaan die mods dan worden?
Zoals je ziet is er niet echt animo om mod te worden bij de geschikte personen. Sterker nog, het aantal mods daalt zelfs....
Doordat er weinig mods zijn en de werkdruk per mod te hoog is, krijg je mods die alleen maar repressief bezig zijn en nauwelijks tijd meer hebben voor positieve bijsturing en discussie. Met meer (lite) mods kun je ook zorgen dat 'foute' topics niet urenlang blijven doormodderen en tot irritatie bij de vaste bezoekers gaat leiden. In een toenemend aantal gevallen helpt de bijsturing van regulars ook niet in dat soort topics en is er toch wat meer nodig dan bijsturing door een regular (lees sanctie mogelijkheden).
Maar komen er dan ook goede topics?
Of komen er dan gewoon veel minder topics?
Als ik in W&L zou modereren (Wat ik pertinent niet wil) dan blijft er misschien 1 topic in de 2 dagen over. Verder wordt de crew nog meer gezien als grote boeman, wat ik al proefde in een discussie op Fok, over het weghalen van de trackers wederzijds. GoT's beleid is al behoorlijk restrictief, ik ken geen strengere forums.
Als het aanbod van nieuwe GoT gebruikers bestaat uit een enorme hoeveelheid n00bs zul je daar mee moeten leren leven. Wat je echter wel kunt doen is een stukje opvoeding van die nieuwe gebruikers. En als ze dan niet willen luisteren, moeten ze maar voelen. Maar zorg dan wel dat je de organisatie van GoT daarop afstemt. Dus zorg ervoor dat je het werk voor mods lichter maakt zodat er ook tijd overblijft voor leuke kanten van GoT.
Er zijn gewoon niet genoeg geschikte mensen die mod willen worden, tenzij je kunt beloven dat de werkdruk drastisch lager wordt, en dat kun je niet, tenzij je genoeg mensen hebt, die je niet krijgt tenzij...

Een vicieuze cirkel, die is veroorzaakt (IMO) door in het verleden gemaakte fouten.
Die fouten los je niet 1,2,3 op, en verder zijn er 2 verschillende problemen, die wel enige samenhang vertonen, maar zeker niet 1 en hetzelfde zijn.
1. Moderators lopen weg vanwege werkdruk
2. Niveau daalt

Voor 1 is een simpele oplossing: Stel veel meer mods aan. De uitvoering hiervan is echter niet simpel, zoals boven beschreven.
Dat lost 2 echter nog niet op. Er moeten wel voldoende hoog-niveau posts blijven bestaan om nog een forum over te houden. In sommige sub-fora is dat wel zo, in andere niet. De oplossing die hier wordt voorgesteld (iedereen die niet voldoende niveau is niet laten posten) zorgt er volgens mij voor dat je 90% van de bezoekers hier wegjaagt. Je draait GoT zo'n 4 jaar terug in de tijd als het ware, maar dan met users die het meeste al weten, en alles al een keer langs hebben zien komen.
GoT is gegroeid, en je krijgt het zaadje niet terug door botweg te snoeien (of meer: alles weg te kappen).

Verandert z'n sig te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 14:07:
Helsie: De Ideale Situatie bereik je alleen indien de users zodanig posten dat de mods niets te doen hebben. ELKE vorm van ingrijpen van een moderator is vanwege een verlaging van het nivo en een correctie achteraf.

Een mod kan niet zorgen dat het nivo verhoogd. Users dienen zich te gedragen. Alleen het instrument dat wij hebben is Bannen. 90% van de users verlagen het nivo door verkeerd postgedrag maar misschien 1% daarvan is Banwaardig.
Dat vind jij. Ik vind het een makkelijk uitgangspunt dat elk mod ingrijpen een correctie achteraf is. Dat kan dan wel zo zijn, maar die correctie moet wel de juiste uitwerking hebben en die bereik je niet door te berusten dat de mods in elk geval niets aan dat niveau kunnen doen. Als bannen het enige instrument is, dan moet dat maar eens efficiënter toegepast worden. Als 90% van de users het niveau verlagen door verkeerd postgedrag dan moet je op een gegeven moment de keuze maken:
- wil je die 90% behouden, dan laat je ze lekker zo doorgaan. Raak je wel het niveau kwijt.
- wil je het niveau behouden, dan moeten die 90% maar weg (of hun gedrag aanpassen, maar dat kan blijkbaar alleen door te bannen of te dreigen daarmee).

Op deze manier beschouwd kiest GoT gewoon duidelijk voor het behouden van die grote hoeveelheid mensen en niet voor het behouden van kwaliteit.
Het begint bij het posten van een slechte startpost en de volledig overbodige replies daarop. Nivo bereiken we alleen indien men niet reageert in zulke draden. Dan blijft alleen een slechte startpost over en DAAR kunnen we wel wat aandoen: user adviseren zich aan te passen aan het nivo en anders een ander forum te zoeken.

NU past de topicstarter aan aan het nivo van wat hij ziet: domme replies, flames etc etc etc.
Ja, dat klopt. Wat blijkt dus? Jullie als mod zijn niet in staat om te heropvoeden. En dat is logisch, want dat hoeven jullie ook niet te doen. Past iemands niveau niet bij tweakers.net -> wegsturen/schoppen. Komen we weer terug bij het bannen als instrument. Ik deel je visie wel op hoe de problemen inderdaad ontstaan, maar ik zie totaal geen initiatief van de GoT-mods (of admins) om het uiteindelijk op te gaan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 14:10:
[cynisch]Het resultaat van die discussie is in dit topic wel duidelijk geworden ja [/cynisch]

Ik zeg het anders: mensen die de sfeer aanvoelen hoeven nergens bang voor te zijn. Mensen die onzin posten, die verpesten de sfeer en moeten aangepakt worden. Het is misschien hard, maar noem iets wat wel heeft geholpen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
FCA schreef op 17 September 2002 @ 14:14:
[...]

En wie gaan die mods dan worden?
Zoals je ziet is er niet echt animo om mod te worden bij de geschikte personen. Sterker nog, het aantal mods daalt zelfs....
Er zijn genoeg mensen hier die staan te springen om modje te worden en er ook wel geschikt voor zijn. Het gaat hier niet om miljoenen dus een foutje kan je je wel veroorloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
MaRc0 schreef op 17 september 2002 @ 14:20:
[...]

Er zijn genoeg mensen hier die staan te springen om modje te worden en er ook wel geschikt voor zijn. Het gaat hier niet om miljoenen dus een foutje kan je je wel veroorloven.
Inmiddels lijkt mij de marge om fouten te kunnen veroorloven een beetje geslonken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

LiquidSilver schreef op 17 september 2002 @ 14:13:
[...]

Mag ik dan meteen toevoegen dat dit soort regels de sfeer niet zullen bevorderen met als gevolg dat de helft van de users binnen een maand een ban heeft en GoT lekker rustig is, maar zo streng als een kloosterschool in 1950 en alleen nog leuk is voor users die ik nerds zou willen noemen en zich alleen interesseren voor PC's.

Want laten we eerlijk zijn, een BXen topic hoort er dan ook niet meer bij.
Ik heb het over de Techfora, niet over de General Chat. De HK mag wat mij betreft wel opgeheven worden, maar SG en NSTM functioneren -IMHO- prima.
Echt leuk op GoT dan. Vraag me trouwens af of je wel leest. Hk is hier echt niet de oorzaak van.
Niet alleen nee, maar wel 1 van de vele oorzaken.
Het is een kwestie van geven en nemen en niet alleen nemen zoals jij hier voorstelt.

Wat is nou de fun van een forum dat geen hond kent en waar je niet eens wat leuks mag!
Dat zeg ik niet. Ik heb het over 'moedwillig de sfeer verpesten'. Een relativerende opmerking kan natuurlijk altijd, het moet geen crematorium worden hier. Het gaat mij gewoon om mensen die a. niets toevoegen en b. helpdeskers. Met een combinatie van maatregelen kun je daar genoeg tegen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Heej ik zie net dat topic wijziging beleid SP. Dat is echt een goede stap man!
90% van de 14-jarige koters zitten in SP en dat telt straks niet meer voor techposts :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat denken jullie te bereiken door de HK op te heffen :? :? :? :? :?

Ik snap die houding dus echt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
ddc schreef op 17 september 2002 @ 14:22:
Heej ik zie net dat topic wijziging beleid SP. Dat is echt een goede stap man!
90% van de 14-jarige koters zitten in SP en dat telt straks niet meer voor techposts :).
Wat heeft de leeftijd er nou weer mee te maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

Modjes bedankt voor alles tot nu toe.
Het zal jullie vast wel goed gaan. :) wat betreft de wijze waarop alle 5 gelijktijdig. hoeft geen reden te hebben. maar het zend wel degelijk een signaal uit. Hopelijk wordt dit signaal goed op gepakt.

well cu around on GoT maybe, want de mening wordt aan deze zijde volledig gedeelt

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 14:24:

Nou, wat ze denken is dat door de HK op te heffen de mensen die alleen hier aanwezig zijn om in de HK te blaten wegblijven. Ik vraag me af of het de oplossing is, ben eerder bang dat de techfora vervuild worden, maar ik begrijp het idee wel. HK is natuurlijk het meest useless onderdeel van dit forum, hoe leuk mensen het ook kunnen vinden :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 14:24:

Tegengaan van mensen die smileys in 5-voud posten, bijv. Ik denk dat het wel helpt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

MaRc0 schreef op 17 september 2002 @ 14:25:
[...]

Alles natuurlijk. Als je sommige topics daar ziet..... "huuuuuh ik ziet een tepel in een videoclip, huuuuuuuh'. Dat ontzettend puberale gedrag af en toe :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

MaRc0 schreef op 17 september 2002 @ 14:25:
[...]

Genoeg :)

Alleen hebben sommige fysiek oude users geestelijk niet zo'n hoge leeftijd en andersom, dus dat is geen maatstaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helsie schreef op 17 september 2002 @ 14:28:
[...]

Tegengaan van mensen die smileys in 5-voud posten, bijv. Ik denk dat het wel helpt. :)
Met 5 smileys tracht ik mijn ongenoegen te uiten over het simpele gegeven dat alles op het bestaan van de HK wordt geschoven, terwijl dat er volgens mij niets mee te maken heeft. Maar goed, wie ben ik.

Zonder smileys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wokschotel schreef op 17 september 2002 @ 14:28:
[...]
Alles natuurlijk. Als je sommige topics daar ziet..... "huuuuuh ik ziet een tepel in een videoclip, huuuuuuuh'. Dat ontzettend puberale gedrag af en toe :/
Ik ben 15 en ik kan me heel erg kinderachtig gedragen, maar op GoT ben ik de meeste tijd serieus (behalve in de HK :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

LiquidSilver schreef op 17 september 2002 @ 14:29:
[...]

Alleen hebben sommige fysiek oude users geestelijk niet zo'n hoge leeftijd en andersom, dus dat is geen maatstaf.
Het is correcter om te stellen dat het met mate van volwassenheid te maken heeft, het probleem is alleen dat volwassenheid niet echt evenredig is met leeftijd :) Er is wel een bepaalde correlatie, maar de standaarddeviatie is nogal groot om het ff wiskundig te zeggen :) Er zijn er van 12 jaar die volwassen en normaal kunnen reageren maar er zijn er ook van 22 die dat nogsteeds niet geleerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
LiquidSilver schreef op 17 september 2002 @ 14:29:
[...]

Idd, dat bedoel ik. Sommige 14-jarigen zijn stukken serieuzer dan anderen van 20. Leeftijd zegt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
MaRc0 schreef op 17 september 2002 @ 14:30:
[...]

Ik ben 15 en ik kan me heel erg kinderachtig gedragen, maar op GoT ben ik de meeste tijd serieus (behalve in de HK :P)
Vat nou eens niet alles persoonlijk op. Hij heeft het over 14-jarigen in het algemeen. En houd je gewoon uit deze discussie als je niks zinnigs te melden hebt.

Ik ben het trouwens volledig met Helsie en Wokschotel eens..

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
DarkX schreef op 17 september 2002 @ 14:28:
[...]

Nou, wat ze denken is dat door de HK op te heffen de mensen die alleen hier aanwezig zijn om in de HK te blaten wegblijven. Ik vraag me af of het de oplossing is, ben eerder bang dat de techfora vervuild worden, maar ik begrijp het idee wel. HK is natuurlijk het meest useless onderdeel van dit forum, hoe leuk mensen het ook kunnen vinden :)
De HK is er voor de ontspanning en voor de lol. Zeg maar een soort pauze op je werk. (Slechte vergelijking :X)
En het is altijd wel leuk om ff te kijken of er wat te lachen valt. Anders wordt het zo'n saai standaard computerforum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

Om aan mijn post toe te voegen: Ik dacht dat dit topic er voor was om de modjes te bedanken voor alles wat zij hebben gedaan.

Dat discussies over HK, Niveau en dergelijk veelvuldig zijn langsgekomen in oudere/andere LA topics en dat dit mij niet de plek lijkt om ze weer te beginnen. Modjes nogmaals bedankt.
en we zullen wel afwachten hoe GoT dit oplost/aanpakt

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Tom S. schreef op 17 september 2002 @ 14:33:
[...]

Vat nou eens niet alles persoonlijk op. Hij heeft het over 14-jarigen in het algemeen. En houd je gewoon uit deze discussie als je niks zinnigs te melden hebt.

Ik vat het helemaal niet persoonlijk op hoor. Ik zeg alleen dat je mensen niet kan beoordelen op hun leeftijd. Net zoals je mensen niet kan beoordelen op hun uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
MaRc0 schreef op 17 september 2002 @ 14:32:
[...]

Idd, dat bedoel ik. Sommige 14-jarigen zijn stukken serieuzer dan anderen van 20. Leeftijd zegt niks.
Dat ben ik wel met je eens, maar over het algemeen is het toch zo dat mensen die jonger zijn dan een bepaalde leeftijd zich niet serieus kunnen gedragen.

voorbeeld: jasperonline :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

MaRc0 schreef op 17 september 2002 @ 14:33:
[...]

De HK is er voor de ontspanning en voor de lol. Zeg maar een soort pauze op je werk. (Slechte vergelijking :X)
En het is altijd wel leuk om ff te kijken of er wat te lachen valt. Anders wordt het zo'n saai standaard computerforum...
Ik zeg toch ook niet dat het niet leuk is :? Ik zeg alleen dat overwogen moet worden of de voor en nadelen tegen elkaar opwegen. Voordeel: het kan relaxed zijn om ff over nix serieus te zwetsen, als het gezellig is. Nadelen: ipv gezellig gebuurt is het meer onzin omwille van de onzin aan het worden, dat was toch niet geheel de doelstelling, en het trekt mensen die het als hoofddoel zien en dat is ook jammer. Ik ben zelf niet voor de opheving van de HK, want volges mij vertrekken die mensen dan niet eens, maar ik begrijp waarom mensen het overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

DarkX schreef op 17 september 2002 @ 14:31:
Het is correcter om te stellen dat het met mate van volwassenheid te maken heeft, het probleem is alleen dat volwassenheid niet echt evenredig is met leeftijd :) Er is wel een bepaalde correlatie, maar de standaarddeviatie is nogal groot om het ff wiskundig te zeggen :) Er zijn er van 12 jaar die volwassen en normaal kunnen reageren maar er zijn er ook van 22 die dat nogsteeds niet geleerd hebben.
Klinkt allemaal heerlijk politiek correct en wetenschappelijk verantwoord, maar je kunt moeilijk ontkennen dat de 13-jarige koters die net de Breezers ontdekt hebben en inmiddels aan hun 3e Nokia toe zijn, voor een heel groot deel 'de probleemgroep' op GoT vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Tom S. schreef op 17 september 2002 @ 14:33:
[...]

Als we het hier leuk willen houden moeten we ook een beetje aardig zijn tegen elkaar dus je begint iig niet goed. En hij had best wat nuttigs te melden hoor, meer dan jou misschien.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 17 september 2002 @ 14:36:
[...]

Klinkt allemaal heerlijk politiek correct en wetenschappelijk verantwoord, maar je kunt moeilijk ontkennen dat de 13-jarige koters die net de Breezers ontdekt hebben en inmiddels aan hun 3e Nokia toe zijn, voor een heel groot deel 'de probleemgroep' op GoT vormen.
Daar zit wel een kern van waarheid in, maar gelukkig is de Br#$%%&r tijd achter de rug :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

SH007 schreef op 17 september 2002 @ 14:36:
[...]

Dat ben ik wel met je eens, maar over het algemeen is het toch zo dat mensen die jonger zijn dan een bepaalde leeftijd zich niet serieus kunnen gedragen.

voorbeeld: jasperonline :X
Ik vond dat ik het net vrij aardig uitdrukte, maar zal het nog es in laymensterms vertalen :)

Hoewel er wel enig verband is tussen de mate van volwassenheid en de leeftijd, er zijn gewoon teveel afwijkingen van deze stelregel om de leeftijd als maatstaf voor volwassenheid te nemen. (Met volwassenheid doel ik op de capabiliteit om serieus en normaal te kunnen reageren zonder in hk-gegieber te vervallen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

[...]

Idd, maar dat is geen reden om ze over 1 kam te scheren, beetje discriminatie.

Iedereen moet de kans krijgen zich te bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

[...]

Mwa, het gaat me niet om de politieke correctheid, maar ik wil alleen zeggen dat het erg moeilijk is om hier een regel van te maken. Ga je dan een onderzoek houden van elke leeftijd hoeveel serieuzen erbij zitten, en dan zeggen zo gauw de leeftijd nog maar 20% probleemgevallen bevat nemen we die als minimum? Waar leg je de grens? Hoe ga je het controleren? Wat doe je met de evengoed behoorlijke groep jonge kiddos die wel fatsoenlijk kunnen reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Misschien ook een goed idee om op "het nieuwe GoT" eens wat meer user feedback te vragen voordat nieuwe regels worden toegepast.

Heb ik altijd wel gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
DarkX schreef op 17 september 2002 @ 14:38:
[...]

Ik vond dat ik het net vrij aardig uitdrukte, maar zal het nog es in laymensterms vertalen :)

Hoewel er wel enig verband is tussen de mate van volwassenheid en de leeftijd, er zijn gewoon teveel afwijkingen van deze stelregel om de leeftijd als maatstaf voor volwassenheid te nemen. (Met volwassenheid doel ik op de capabiliteit om serieus en normaal te kunnen reageren zonder in hk-gegieber te vervallen :))
Dit snap ik wel, maar wat doe je dan?
Ik zou het wel een aardig idee vinden om iedereen een klein testje bij het registreren in te laten vullen over wat omgangsnormen etc.
Als uit die test komt dat de desbetreffende user een risico geval is kun je 'm nog een extra mailtje sturen met de regels nog eens uitgelegd. Wat ook wel handig is dat moderators kunnen zien of een user een risicogeval is of niet(met een tekentje achter "Door SH007 - 17-09-2002 14:36" oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Hehehe, koel :) Net als stickertjes op het basisonderwijs :)

Maar idd, ik zou het in dergelijke maatregelen eerder zoeken dan in een niet controleerbare leeftijdslimiet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

SH007 schreef op 17 september 2002 @ 14:45:
Ik zou het wel een aardig idee vinden om iedereen een klein testje bij het registreren in te laten vullen over wat omgangsnormen etc.
Als uit die test komt dat de desbetreffende user een risico geval is kun je 'm nog een extra mailtje sturen met de regels nog eens uitgelegd. Wat ook wel handig is dat moderators kunnen zien of een user een risicogeval is of niet(met een tekentje achter "Door SH007 - 17-09-2002 14:36" oid).
Wat stel je je daar in hemelsnaam bij voor?

TEST

1. Steel je wel eens hardware uit winkels?

Nee, tuurlijk steel ik nooit! *D

2. Zou je iemand in elkaar slaan als ie verder kan overclocken dan jij?

Nee, geweld is nooit goed. En als iemand het beter kan dan ik dan is dat natuurlijk alleen maar cool B)

3. Zijn modjes er om users te pesten of om dit forum in orde te houden?

Modjes zijn streng maar rechtvaardig! Luister altijd naar hun want ze zin super _/-\o_

En hopla: we hebben er weer een 'ideale user' bij O-)

Dit soort dingen zijn gewoon niet concreet toepasbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Tsja.. en toch verzanden we weer in een discussie over het niveau.. Maar aan de andere kant is dat juist goed, want daar ligt het grootste probleem van GoT - een probleem dat in de toekomst nog veel groter kan worden :(.

Op leeftijd selecteren heeft geen zin, dat moge duidelijk zijn (en nee, dat zeg ik niet voor mezelf :P) - op gedrag wel. Hetzelfde geldt voor introductiequizjes: zie ook Exirion ;).

Je ziet nog regelmatig mensen die tien posts hebben en daarvan tien nieuwe topics die allemaal gesloten zijn. Dat soort mensen veranderen hun gedrag niet, en die moet je gewoon gelijk hard aanpakken.

Aan de andere kant moet GoT geen politiestaat worden.. Ondanks alles is GoT een hechtere gemeenschap dan de meeste mensen in dit topic insinueren: althans, onder heel veel users die hier reageren bestaat het gevoel dat 'wij' samen een forum hebben dat 'wij' in stand moeten houden.

Genoeg theorie, wat zijn nu mijn praktische handreikingen ;)?
- Minimumregistratietijd voor posten 2 dagen, minimumregistratietijd voor een topic openen een week.
- Een duidelijkere en consistentere verzameling van regels; niet in ieder forum aparte regels over hoe te posten, alleen inhoudelijke faqs in de subfora en een gedrags-faq voor het gehele forum (die door de strot wordt geduwd bij registreren).
- Nog actiever letten op gebruikers die n00b-topic na -topic openen.
- Veel meer litemods die - als ze toevallig een geval tegenkomen terwijl ze hun dagelijkse forumrondje maken - in staat zijn slotjes te zetten (die mensen posten nu vaak in SM), zodat de fullmod van het betreffende forum niet al het werk op zijn schouders neemt en het werk enigszins gespreid wordt.
- Als gevolg daarvan meer dan één bemiddelaar, die weliswaar gevallen goed evalueert, maar ook de mogelijkheid moet hebben om een mailtje terug te sturen met 'Je topic is terecht gesloten en je mail is totaal niet gemotiveerd. Dit wordt in je notes opgenomen.'
- Niet meer 3+ OW's is ban, maar 2 OW's = ban. OW's worden niet zomaar uitgedeeld, per slot van rekening.
- HK-ratio's hebben naar mijn mening geen zin, omdat je daarmee alleen maar slechte techposts in de hand wekt. Beter is om users die zowel in de HK als daarbuiten onzinreply's posten streng aan te pakken, en in de HK meer topics direct te sluiten.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste