Bart-Willem schreef op 17 september 2002 @ 09:44:
[...]
Ik denk dat dat geen uitleg behoeft. De taken van een administrator of moderator worden altijd zwaar onderschat. Als ze iets goeds doen, hoor je er nooit wat over. Gaat er eens een keer 'n topic dicht, zit iedereen meteen te piepen.
Dat is op afaik elk forum zo en dat is iets waar je mee moet leren leven. Bovendien is elk forum in beweging, het veranderd steeds. Niveau's dalen en stijgen. Sferen ook. Als je het niet naar je zin hebt kun je 2 dingen doen: blijven & proberen de sfeer omhoog te helpen (als user , mod, admin whatever) of opdonderen. RTFM/UTFS is trouwens een onvriendelijke kreet want die kun je overal wel gooien aangezien tegenwoordig vrijwel alles wel via Google is op te zoeken (incl. illegale zut).
Mod zijn: het meest ondergewaardeerde baantje op internet.

Baantje? Volgens mij is het vrijwilligerswerk of ligt dat anders op GoT en verdiend men hier geld met modden? Ik ben 'HGA' op een ander groot, bekend forum dat weinig met computers te maken heeft. Het enige dat wij daar krijgen is een zgn. kerstbonus, dat vorig jaar dus mooi niet doorging vanwege de ingestorte advertentieinkomsten. We hadden toen wel in dat jaar in de zomer een gave kartmeeting gehad waarvan de eigenaar van dat forum alles dokte. Ik ben en was daar tevreden mee
Waarvoor doe je het dus? Omdat je het leuk vind om iets schoon te houden, omdat je het leuk vind beleid op te stellen, leiding te geven/mensen te sturen, voor de gezelligheid, werken in teamverband en zorgen dat alles goed verdeeld wordt, leuk voor je CV

iig is dat allemaal ervaring opdoen voor later mja en sommige doen het dus voor de macht/kick

correct me if i'm wrong...
Maar goed ik vind het frappant dat 5 mods vertrekken na de FP update. Zou het dan iets te maken hebben met de nieuwe winsten die T.net wilt vergaren uit hun gebruikers, vroeg ik me daarom af.
GoT is een groot forum, een van Nederlands grootste wat computers betreft. Als mod heb je het dan niet altijd even makkelijk met zoveel gebruikers. Maar je moet als mod niet vergeten dat de meeste mensen die op jouw forum komen en vaste bezoeker zijn tevreden zijn. Want dat is zo! Ze komen nl. terug want zezijnvaste gebruikers. En aangezien GoT een van de grootste is, betekend dat ook dat jij veel gebruikers tevreden hebt gesteld waarbij jij als mod zijnde een steentje aan bijgedragen hebt. Meer dan beginnend forum huppeldepup. Zeikerds heb je altijd, ook in dit topic. Maar ik vind het toch knap.
Als je dit in je achterhoofd houdt dan kom je denk ik best ver als mod zijnde. Behalve natuurlijk als die verbeteringen die jij wilt er nietkomen en alje pogingen nutteloos blijken te zijn.