[MED] bedankt aftredende mods

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 993 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit happens... maar kolere zeg...sommige mensen doen net alsof er net 5 dooien zijn gevallen ofzo, life goes on en GoT ook wel... ook zonder die 5 mods.

Maak er niet zulke dramatische toestanden van zeg... met janksmilies en afscheidsliederen enzo... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Dus mag je ze niet bedanken?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk schreef op 17 september 2002 @ 00:07:
Dus mag je ze niet bedanken?
Tuurlijk wel maar de dramatische toestanden die sommigen ervan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:53
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 00:09:
[...]

ieder z'n eigen manier van uiting toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik heb net het hele topic doorgelezen en ik kan er wel een hoop woorden aan vuil gaan maken, maar dat doe ik niet. Alles is in voorgaande posts al gezegd en hier laat ik het dus ook bij.

Exirion, Sinterklaas, M@FI@, johnny appleseed, OProg, Merely en DR bedankt en heel veel plezier als user en met alle andere dingen die jullie door de nu verkregen vrije tijd kunnen doen.

:)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 00:09:
[...]

You've got a point :)

Jullie zijn iig nog niet van mij af, dus got blijft nog wel een poosje draaien :+

Maar het blijft wel kut dat er 5 weg zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Buzzman schreef op 17 september 2002 @ 00:10:
(..) Jullie zijn iig nog niet van mij af (..)
Toe maar, dat kan er ook nog wel bij. :{

:+

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
Ik vind het jammer dat jullie allemaal vertrekken, maar waarschijnlijk is het weloverwogen en zijn er goede redenen voor. In de meeste fora waar de modjes actief waren kwam ik niet zoveel, maar een aantal heb ik wel gezien op meetings enzo. Het is gewoon jammer:(
Veel succes in jullie verdere bezigheden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brakkie schreef op 16 september 2002 @ 23:37:
[...]
Ik neem wel aan dat dat dan bij de rest van de crew al een maand ofzo bekend was?

Of gelden dat soort normen niet op een forum.

Ligt er een beetje aan. Sommige mensen geven een tijdje van te voren aan te stoppen andere mensen laten het pas op het laatste moment weten.

Zoals je hier kunt lezen is men hier gezamelijk tot een conclusie gekomen; iets waar men toch al wel tegenaan zat te hikken. Kortom dit kwam voor de rest van de crew ook als een onaangename verrassing.

Tot slot wil ik nog een dankwoordje uitspreken, aangezien ik dat in LA nog niet gedaan heb.

Ik wil in ieder geval OProg, M@FI@, Sinterklaas, johnny appleseed en Exirion bij deze van harte danken voor de samenwerking en het vele (veelal ondankbare) werk dat verzet is. :)

Veel succes in de toekomst in ieder geval :)
Ik hoop jullie in ieder geval nog gewoon tegen te komen op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 00:04:
Shit happens... maar kolere zeg...sommige mensen doen net alsof er net 5 dooien zijn gevallen ofzo, life goes on en GoT ook wel... ook zonder die 5 mods.

Maak er niet zulke dramatische toestanden van zeg... met janksmilies en afscheidsliederen enzo... |:(

Mjah, als je enig idee hebt hoeveel werk er in modereren gaat zitten, dan vind je het neem ik aan niet vreemd, dat wij even flink de balen hebben als crew zijnde als 5 mensen tegelijkertijd stoppen en in zeer korte tijd daarvoor al 2 mods gegaan zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:01

GaMeOvEr

Is een hork.

Guys, bedankt voor al het verrichte, vaak ondankbare werk. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey gasten, bedankt voor alles. En erg jammer dat er nu in een klap een hele berg kwaliteit wegvalt in een forum waar kwaliteit toch al vaak ver te zoeken is...

/me heeft zelf ook steeds minder zin in GoT, een tech-forum waar nauwelijks nog tech te vinden is en steeds meer rotzooi gepost wordt... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt mannen, de vaak veeleisende en ondankbare taak als mod is volgens mij alleen vol te houden / goed te doen als je het echt leuk vindt. Jullie geven aan in je posts de laatste tijd het modwerk minder leuk te vinden op GoT. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Jammer.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste een welgemeend bedankje aan de mods die vertrekken, Sinterklaas in het bijzonder (al zijn werk voor de digicam-fans op GoT _/-\o_ ).

Ten tweede zou het fijn zijn als er vanuit 'de staf' een wat duidelijker verklaring komt over wat er gebeurd is. Waarom mogen de users niet weten wat de aanleiding was voor het gezamelijke vertrek?

En tenslotte vind ik dat er niet te lang getreurd moet worden, er staan vast veel ervaren users klaar die zo'n erebaantje met liefde willen vervullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 14:02
Ik wil natuurlijk de modjes bedanken voor het vele en blijkbaar ook vervelende werk dat ze hebben verzet O+

Misschien is het nu na zo'n klap ook wel tijd om iets te veranderen in de modstructuur.
En nee, dit is geen sollicitatie ofzo, voor de plannen die ik in petto heb ben ik zelf veel te lui, dat laat ik aan anderen over :9

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[nohtml]
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 00:44:
Ten tweede zou het fijn zijn als er vanuit 'de staf' een wat duidelijker verklaring komt over wat er gebeurd is. Waarom mogen de users niet weten wat de aanleiding was voor het gezamelijke vertrek?
[/nohtml]
Heb jij het topic helemaal gelezen :?

Daarin is het namelijk toch wel in uitgelegd.
Een aantal inmiddels ex-mods heeft zelfs zelf aangegeven wat de redenen zijn.

Niet overal moet iets achter gezocht worden. 5 mensen hebben hetzelfde inzicht gehad, nadat ze er tegenaan zaten te hikken. That's it!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam niet zoveel met de betreffende mods in aanraking, maar toch wel bedankt voor de inzet die je op 't forum hebt getoond, allemaal... zonder deze en de rest van de huidige mods was GoT niet geworden wat 't was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer jammer :'(
Gelukkig blijven de vertrekkers nog wel op GoT; oei wat zullen jullie af en toe die faciliteiten gaan missen >:)

Stiekem hoop ik (met een paar anderen die dit al hebben uitgesproken) dat dit signaal overkomt en dat de sfeer / postgedrag hierdoor een beetje opkrikt

Het gaat jullie goed en vooral BEDANKT _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:01

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Sluit me bij nickles aan.
Om het ff populair te zeggen:
Eigenlijk zou een Mod niet motten modden in een topic, alleen extra info geven.

Alle 7 mod's bedankt voor jullie soms zware ondankbare werk. _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door KroontjesPen op 17-09-2002 01:52 . Reden: TYPO ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Erg kut, maar wel heel begrijpelijk. GoT veranderd gewoon gigantisch. Het 'community'gevoel is voor een groot deel weg. Het lijkt tegenwoordig wel een helpdesk met een mooie huiskamer erbij... veel mensen die alleen komen om te krijgen en weinig willen geven.

Jongens, bedankt (En johnny appleseed tot mei op de coolsingel, 3 keer :) )

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 22:59
lekker lang draadje dit ;)

Anyway:

Jongens, bedankt.... Beter iets dan niets, en beter zo dan met tegenzin..
dat er ineens 5 meteen tegelijk zijn roept natuurlijk vragen op.. maar goed, laten we ze geloven nav de redenen die ze in dit topic gegeven hebben...

't is hun keus, prima.....

En ja.. GoT is idd (negatief imho) veranderd.....
Aan de ene kant juist mooi, er is een enorme groei, mede door de vele publiciteit enzo.
aan de andere kant.... is een artikel in bv een computer idee nu iets waar we op zaten te wachten?

Zoals gebleken is krijg je hierdoor dus een enorme stormvloed aan newbee's..

Faq? google? proberen? zelfinitiatief? Dat zijn dingen die steeds minder voorkomen, nee, we openen wel een topic....

Helaas maar waar....

Alleen PNS is imho een voorbeeldje. Goed nivo, zoals het zou moeten zijn.. Voor mij soms iets te hoog gegrepen, maar daar issut ook Pns voor. Nivo is confirm de forumnaam.

Alleen je ziet het in PNS... de meeste die-hards zijn al gemoved hier.. er komen maar erg weinig reply's..... terwijl dit in het verleden juist gewoon vrolijk gediscussieerd werd.

Zoals al eerder geroepen werd zou eigenlijk beginnersweb en got moeten fuseren.. Een topic moven naar beginnersweb is dan heel netjes, topicstarter kan doorgaan, en wij zijn van het n00b nivo (nofi) af.
Iedereen is simpel begonnen, maar ergens moet natuurlijk een verschil blijven.

Ik ben ook n00b geweest (wie niet) maar als je kijkt naar het verleden toch niet veel slotjes gehad. Juist door zelf zoeken kom je vaak ergens, en DAT onbreekt tegenwoordig.

Dat modjes het helemaal gehad hebben.. geef ze eens ongelijk? als je dagelijks een vrachtwagen sloten moet neerpleuren omdat men of offtopic lult, of stomme topics opent... dat wordt je gewoon eens zat..
en als je "crew-vrienden" er hetzelfde over denken komt een moment dat je met z'n allen zegt.. tot hier en niet verder, de groeten.

Helaas, maar ik respecteer het (En kan het begrijpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel vreemd dat er ineens 5 mods 'm peren. Tijd voor openheid naar de gebruiker over wat er aan de hand is? Als ik hun afscheidstopics lees op de MedForum dan heersde er zo te zien ontevredenheid bij deze mods en zien zij bepaalde interne alsmede externe veranderingen als negatief. Maar welke daar laten ze zich niet over uit. Ik snap niet waarom niet. Beetje openheid naar de eindgebruiker mag toch best?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:02

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 17 September 2002 @ 02:33:
Wel vreemd dat er ineens 5 mods 'm peren. Tijd voor openheid naar de gebruiker over wat er aan de hand is? Als ik hun afscheidstopics lees op de MedForum dan heersde er zo te zien ontevredenheid bij deze mods en zien zij bepaalde interne alsmede externe veranderingen als negatief. Maar welke daar laten ze zich niet over uit. Ik snap niet waarom niet. Beetje openheid naar de eindgebruiker mag toch best?
Wat er aan de hand is lijkt me toch logisch: GoT wordt steeds meer een forum dat misbruikt wordt door n00bs; de modjes hebben hier hun handen vol aan, en krijgen vervolgens in LA steeds meer kritiek van diezelfde n00bs.
Niet echt een dankbaar klusje lijkt me, temeer daar er ook geen echte waardering tegenover staat; als mod ben je altijd de kwaad-doener (voor velen dan).
Zeker Sinterklaas ken ik als een mod die echt streng kon zijn, en meestal ook terecht! Maar om nou te gaan zeggen dat ik ze zal geen missen gaat wel wat te ver (zijn ook niet de fora waar ik veel in vertoef).
Dat het jammer is staat als een paal boven water, of het aan het huidige niveau ligt kon ik uit de afscheidsposts niet echt opmaken, maar denk wel dat het er iets mee te maken heeft...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07 21:17
hum.. Lastig... Ik ben geen echte "user/mod-kenner" maar ik kan me voorstellen dat vooral de mensen die hier wat langer (heel vaak!!) komen er ondertussen wel genoeg van hebben gehad. Maar het blijft jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Ik wil zelf alle mods die vertrekken bedanken voor hun inzet en toewijding aan GoT, dat het jullie goed ga :* :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
  • Laatst online: 08:29
Bedankt mods! De rest is al gezegd ;)

Exirion, Sinterklaas, M@FI@, johnny appleseed, OProg, Merely en DR _/-\o_

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:03

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ook ik wil hierbij Exirion, Sinterklaas, M@FI@, johnny appleseed, OProg, Merely en DR een dank van woord toespreken; "Grote Dank voor al jullie werk en het ondergaan van de torn van mede-Tweakers als jullie weer eens jullie (ondankbare) werk deden".

Het ga jullie goed en wellicht kom ik jullie nog is tegen.

Ik zie het inderdaad als een groot verlies, maar je kunt het ook zo bekijken dat nu de "oude garde" vertrekt er ruimt komt voor "een frisse wind" en dat in het licht van het volgens vele veranderde forum.
Nieuwe tijd, nieuwe mensen, nieuwe regels, nieuwe toekomst.

En mochten jullie achterblijvers hulp nodig hebben, ik denk dat er genoeg "handjes" bereid zijn op hun manier mee te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superboer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08-2021
Ik las dus alles net even en was wel een beetje geschokt !
Hoewel ik meer een lezer ben dan een poster, kwam ik de namen toch wel vaak tegen !
Ik wil er daarom ook niet meer over kwijt dan :

"Mijn respect gaat uit naar de vertrekkende modjes voor hun keuze !"

Het ga jullie goed ! ;(

Geen fan van ............. ! Zelfs geen voetbalfan ! Dus kappe nou ....... !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ex-modjes, bedankt! :)

Jammer, dat er ineens 5 man opstappen. :{

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 11:47
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 00:59:
[nohtml]
Heb jij het topic helemaal gelezen :?

Daarin is het namelijk toch wel in uitgelegd.
Een aantal inmiddels ex-mods heeft zelfs zelf aangegeven wat de redenen zijn.

Niet overal moet iets achter gezocht worden. 5 mensen hebben hetzelfde inzicht gehad, nadat ze er tegenaan zaten te hikken. That's it!!
Een politiek correct vertrek :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ddc schreef op 17 september 2002 @ 08:38:
[...]

begin jij nou ook al?

lees eerst ff de draad helemaal anders...

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Steven schreef op 17 september 2002 @ 07:39:
hum.. Lastig... Ik ben geen echte "user/mod-kenner" maar ik kan me voorstellen dat vooral de mensen die hier wat langer (heel vaak!!) komen er ondertussen wel genoeg van hebben gehad. Maar het blijft jammer.
mods hebben (net als ik) gewoon genoeg van alle n00b topics... ;(

Het is ERG jammer, maar dat is de voornaamste reden dat ik het de laatste tijd ook wat rustiger aan doe... Het lijkt mij een goed idee om gewoon een paar maanden de regs stop te zetten... Hoe "elitair" dat ook over mag komen... maar eerst maar eens de huidige n00bs (geen newbies) in goede banen lijden... Het is toch gvd (sorry) niet normaal als er 7 (!) mensen van de crew in korte tijd vertrekken door het NIVEAU!? :? Het spijt me zeer, maar dan zeg ik: zet de regs 3 maanden stop... :{

In vind het gewoon ERG jammer (ook al ken ik geen van alle echt)...

Maar jongens, iedereen die het zo kut vind:

Laten we met zijn alle wat aan het niveau doen... :) Dat is de enige manier om de huidige mods te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 00:04:

Geregistreerd op Thursday 06 June 2002 10:59

Zegt al genoeg lijkt me, er zijn personen die 20x langer op het forum zitten en heel veel mensen door en door kennen, en dan ineens zijn ze weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
LuNaTiC schreef op 17 september 2002 @ 08:40:

begin jij nou ook al?

lees eerst ff de draad helemaal anders...
Ik ben anders redelijk op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ddc schreef op 17 september 2002 @ 08:54:
[...]

as usual :z

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
ddc schreef op 17 september 2002 @ 08:54:
[...]

Leuk afscheids topic :z |:(

Komop, ruzie maken doe je maar ergens anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Plague schreef op 17 september 2002 @ 08:50:
Maar jongens, iedereen die het zo kut vind:

Laten we met zijn alle wat aan het niveau doen... :) Dat is de enige manier om de huidige mods te houden....
Ik denk dat de meesten die hier posten niet echt n00b zijn en zich dus over het algemeen ook niet zo gedragen.

De n00bs geven toch alleen maar een grote bek als je zegt dat ze niet goed gezocht hebben en je er notabene een linkje bijzet.
Die registratie stop werkt niet denk ik. Of iig niet langer dan 3 maand....

Ik ben en blijf voor een superstrenge moderatie beleid, 3 keer echt noobwerk? permban.... klagen in LA over een slotje? OW (kan prima via de mail) etc etc. N00bzuiveringen dus. En een verjaringstermijn van 1 jaar. Zodat de flames op een n00btopic er ook een keer afgaan.... want die ontstaan mijns inziens vaak vooral door frustraties van mensen die het beste met GoT voor hebben.... (van mijn part mag men dat soort mensen ook gewoon een NOW geven ivm hun staat van dienst. En nee dat is niet met 2 maten meten.... Want wie veel doet voor GoT is nu eenmaal ook meer waard voor GoT. Als zoiemand stelselmatig dat soort dingen gaat doen kan er altijd nog actie ondernomen worden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:05
Ook hier wil ik nog even Exirion, Sinterklaas, M@FI@, OProg en johnny appleseed bedanken voor hun inzet. Ieder heeft voor zich toch een belangrijke bijdrage geleverd voor GoT. Ik snap jullie besluiten zeer zeker wel.

Veel succes gewenst met de toekomst, en ik weet zeker dat GoT een aantal belangrijke moderators heeft verloren, maar daar zeer waardevolle users voor terug heeft gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Alfredt schreef op 17 september 2002 @ 09:03:
[...]

Ik denk dat de meesten die hier posten niet echt n00b zijn en zich dus over het algemeen ook niet zo gedragen.
Ik zeg ook niet dat mensen die hier posten n00bs zijn, ik zeg alleen dat we er wel wat aan kunnen doen met zijn allen (of iig proberen) :)

Als iedereen de n00bs nou gewoon op hun fouten wijst (begin vriendelijk, werkt dat niet, dan ban of OW ofzo) los je al snel veel problemen op (lijkt mij)... En ik denk dat het ook een goed idee is gewoon STRENG toezicht te houden... wat je al zei: 3 keer n00b topic = ban van 2 weken ofzo....

Toelatings examen werkt niet hebben we met zijn alle besloten ;)

Ik ga nu naar school, ik reageer straks nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Misschien moet het forum lieve adjes gewoon weg. Als je een slotje krijgt heb je een slotje en daar kun je dan niet over zeuren.

Op die manier is de lol er voor onwelwillende noobs snel af en worden de moderators niet flauw van het constante gezeur over slotjes en waarom ze dan dicht moeten, enz, enz. Want die discussies komen altijd op hetzelfde neer.

En ik ben ook van mening dat de zogenaamde die-hards hier ook lopen te zeuren over het niveau en de grote aantallen noobs. Die topics hoef je niet te lezen en je hoeft je er ook niet aan te ergeren. Het zwaarste werk (dus het wel lezen van zo'n topic) word door de mods gedaan en ik vind het terecht dat zij mogen 'zeuren' en dat ze op een gegeven moment dus hun conclusies trekken.

IIG bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

ddc schreef op 17 september 2002 @ 08:38:
En wederom een fantastische opmerking van ddc.... :O

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Merely schreef op 17 september 2002 @ 09:15:
En wederom een fantastische opmerking van ddc.... :O
Waar bemoei jij je nou weer mee ?

Maar goed ga hier geen woorden aan vuil maken want dan zal ik toch wel weer een waarschuwing krijgen oid :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Snuggles
  • Laatst online: 05-03 13:26
Dan zal ik ook Exirion, Sinterklaas, M@FI@, OProg en johnny appleseed maar bedanken en veel plezier wensen als usert Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/bye.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ddc schreef op 17 september 2002 @ 09:19:
[...]

Waar bemoei jij je nou weer mee ?

Maar goed ga hier geen woorden aan vuil maken want dan zal ik toch wel weer een waarschuwing krijgen oid :z

1 woord : ramptoerist.

=====

Het gezeur in LA was echt niet de hoofdreden, dat je af en toe tegen een slot in moet gaan in logisch en vaak heb je binnen no-time iemand die klaagt uitgelegd wat er mis is en 9 van de 10 keer snapt diegene dat ook.
Ik heb een maand geleden een verhaaltje getypt en misschien post ik dat hier nog wel ff, toen was ik het al zat namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 09:26:

[...]

Het gezeur in LA was echt niet de hoofdreden, dat je af en toe tegen een slot in moet gaan in logisch en vaak heb je binnen no-time iemand die klaagt uitgelegd wat er mis is en 9 van de 10 keer snapt diegene dat ook.
Ik heb een maand geleden een verhaaltje getypt en misschien post ik dat hier nog wel ff, toen was ik het al zat namelijk.
Floris zei het ook al mooi in dit topic: de modjes hier worden meer en meer slotjesbots. Dat komt omdat er zo enorm veel randdebielen rondlopen die nog geen 18 zijn (niet iedereen) en denken dat ze alles mogen.

En naar mijn idee wordt er niks tegen gedaan. Ik heb nog nooit een GOEDE CONCRETE ACTIE gezien waarmee deze neergaande spiraal die al een poosje aan de gang is, kan worden stopgezet.

Want het gaat zo:
Nu stappen er weer een paar mods op, omdat mensen met kennis ontbreken (en mensen die er wél zijn willen -- logisch -- geen mod worden) worden er mensen aangesteld als mod die TOTAAL geen verstand hebben van ICT maar alleen maar mod willen zijn voor de macht. En de crew neemt hen aan omdat ze in topics vaak lopen te slijmen en het altijd eens zijn met de crew.

Straks is er helemaal meer niemand met verstand en dan zitten we hier met 60000 kleuters van 14 met modjes (van 14) die graag de baas willen spelen. Have fun! :z

Als er niks wordt gedaan wordt het alleen nog maar erger, maar jullie weigeren dat in te zien oid :? Of jullie zien het wel in maar doen er niks aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Heb je ook mijn eerlijke ongecensureerde mening... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ddc schreef op 17 september 2002 @ 09:33:
[...]

Floris zei het ook al mooi in dit topic: de modjes hier worden meer en meer slotjesbots. Dat komt omdat er zo enorm veel randdebielen rondlopen die nog geen 18 zijn (niet iedereen) en denken dat ze alles mogen.

En naar mijn idee wordt er niks tegen gedaan. Ik heb nog nooit een GOEDE CONCRETE ACTIE gezien waarmee deze neergaande spiraal die al een poosje aan de gang is, kan worden stopgezet.

Want het gaat zo:
Nu stappen er weer een paar mods op, omdat mensen met kennis ontbreken (en mensen die er wél zijn willen -- logisch -- geen mod worden) worden er mensen aangesteld als mod die TOTAAL geen verstand hebben van ICT maar alleen maar mod willen zijn voor de macht. En de crew neemt hen aan omdat ze in topics vaak lopen te slijmen en het altijd eens zijn met de crew.

Straks is er helemaal meer niemand met verstand en dan zitten we hier met 60000 kleuters van 14 met modjes (van 14) die graag de baas willen spelen. Have fun! :z

Als er niks wordt gedaan wordt het alleen nog maar erger, maar jullie weigeren dat in te zien oid :? Of jullie zien het wel in maar doen er niks aan...

Kom ipv kritiek ook es met *goede, doordachte en reeële* voorstellen dan. Blind bashen op de huidige gang van zaken is zooo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

ddc schreef op 17 september 2002 @ 09:33:
Heb je ook mijn eerlijke ongecensureerde mening... :{
Nu nog even onderbouwen en je bent al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 13-09 16:51
Goed werk! Jammer dat jullie we gaan! Maar is het werk als modje zo kut dan?

Edit:
Echt een zinvolle opmerking ddc :Z

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

HawVer schreef op 17 september 2002 @ 09:40:
Maar is het werk als modje zo kut dan?
Ik denk dat dat geen uitleg behoeft. De taken van een administrator of moderator worden altijd zwaar onderschat. Als ze iets goeds doen, hoor je er nooit wat over. Gaat er eens een keer 'n topic dicht, zit iedereen meteen te piepen.

Mod zijn: het meest ondergewaardeerde baantje op internet. :{

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Laatst online: 08:10

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 09:37:

[...]

Kom ipv kritiek ook es met *goede, doordachte en reeële* voorstellen dan. Blind bashen op de huidige gang van zaken is zooo makkelijk.
Ik wil even reageren. Er is geen allesomvattend plan of voorstel waarmee je het niveau makkelijk kan opkrikken. Het is geprobeerd met regulars, met extra lite-mods, maar dat heeft blijkbaar niet geholpen. In GVF is geprobeerd om goede ideeen te brengen, maar ook dat heeft geen resultaat opgeleverd.

Ik zal wel weer te bot zijn, maar er zijn IMHO maar een paar dingen die echt helpen:
• een aannamestop
• mensen met > 50% HK bannen
• zeiken in LA=ban
• minimumleeftijd (niet te controleren, maar ach)
• Modjes niet aannemen op likgedrag (zoals de afgelopen tijd is gebeurd) maar op kennis en kunde (disclaimer: dit is mijn persoonlijke mening)

Als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks. De goede gebruikers merken er niet veel van maar het 'stopt de shit'.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Yogho schreef op 17 september 2002 @ 09:39:
Nu nog even onderbouwen en je bent al een heel eind.
Niet gelijk tegen z'n zere been schoppen :X

ddc: zoals gewoonlijk heb je kritiek en daar is niks mis mee... Alleen zou ik, net als velen, nu eens een goed idee willen zien van jouw kant. Schoppen en klagen is makkelijk, dat kan iedereen (zo blijkt), echter meedenken in de vorm van goede ideeën lanceren is niet voor iedereen even makkelijk. Contateren is prima, klagen zonder ook maar 1 goede haalbare suggestie hoe het beter kan is gewoon not done. Daar reageren mensen, terecht, bot op...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Houdoe en bedankt allen :) Veel plezier met de extra vrije tijd die jullie nu gaat toekomen. Ken je mooi nog wat harder aan de HvA en aan je luf werken Sint :P ;)

offtopic:
Laten we nou niet verzakken in ouwerloos gezeik over niveau! Niet nog een keer ajb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-07 15:08
OProg, M@FI@, Sinterklaas, johnny appleseed en Exirion, jammer dat jullie er mee stoppen, maar toch bedankt voor het werk wat jullie hier voor ons gedaan hebben. Have phun als usert hiero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:06

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Wokschotel schreef op 17 september 2002 @ 09:44:

• mensen met > 50% HK bannen
* We Are Borg denk terug aan een best groot topic wat ik heb gestart in LA over precies dit punt Er zijn hier best wat users waaronder ik die het daar mee eens zijn, maar een hoop mensen van de crew denken er helaas niet hetzelfde over dus hier kan je je maar beter bij neerlegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 09:37:
Het is maar de vraag of dat hier wel hoort, in zo'n afscheidstopic.. Daarnaast zijn er in LA ook een hoop voorstellen geweest om de daling van niveau tegen te gaan. Maar dat weerhoudt me er toch niet van om hier mijn eigen voorstel neer te planten:

Al enige tijd loop ik met het idee rond om álle basic/n00b/search topics naar een nieuw aan te maken subforum te moven, genaamd "n00bforum" oid. Een beetje een tweede HK zeg maar, wat betreft de niveau. Alleen zou je daar géén nieuwe topics moeten kunnen openen, maar je moet er nog wel in kunnen reageren. Dat heeft imo wel een min of meer een sterkere uitwerking op de Topicstarter dan een slotje. Zo blijven de techfora schoon en zo komen de n00bjes nog aan hun trekken. Dan is iedereen blij, toch?

Edit: en wat de HK betreft? Sja, de topics die in de bovengenoemde "n00bforum" terechtkomen tellen dan simpelweg niet mee voor de HK :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

• een aannamestop <-- voor
• mensen met > 50% HK bannen <-- absoluut voor
• zeiken in LA=ban <-- ook voor
• minimumleeftijd (niet te controleren, maar ach) <-- idd niet te controleren
• Modjes niet aannemen op likgedrag (zoals de afgelopen tijd is gebeurd) maar op kennis en kunde (disclaimer: dit is mijn persoonlijke mening)
Ben ik het niet mee eens... Je zegt zelf al dat ze ook op kunde moeten worden geselecteerd. Kennis van zaken is absoluut prettig, maar geen garantie voor een goede mod. Een combinatie van die twee zal altijd resulteren in een consessie en dan kies ik voor kunde, in de zin van presenteren, inzicht en opstelling.

Eén voorstel heeft helaas geen daglicht mogen zien; langere registratietijd. Wanneer iemand een dag of twee moet wachten voordat hij/zij is aangemeld en actief kan mee doen op het forum is imho een goede drempel tegen de zogehete ééndags vliegen. Een groep geregistreerden die 'dringend' een vraag hebben die niet echt uitblinkt qua niveau. Helaas is het zo dat wanneer je je aanmeld, je direct aan de slag kunt. Iemand die bereid is twee of drie dagen te wachten voordat hij of zij uberhaupt iets kan vragen op een forum, is volgens mij ook eerder bereid om zich te verdiepen in de huisregels en heeft twee dagen de tijd gehad om via de search zijn antwoord te vinden. Dit laatste kun je bereiken door in het auto-response mailtje de user er op te wijzen dat hij of zij in de tussenliggende dagen reeds gebruik kan maken van de search....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Voor Merely en Wokschotel:

[rml][ Discussie] Huiskamer[/rml]

Ik zou eerst een nieuw kop kofie pakken wat het is een hoop ;)

Ik heb hier mening van 2 modjes gekregen en was dat "nee" ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Erg jammer dit allemaal :( En jullie deden het zo goed!!!

Ik vind het alleen jammer dat het niveau wordt aangegrepen om je vertrek aan te kondigen, want dan kunnen net zo goed alle oud (GoT) leden vertrekken aangezien het niveau door de jaren heen veranderd is. Het is namelijk zo dat je naar mijn idee ook onderdeel uitmaakt van de groep die het niveau bepaald. Met andere woorden (hoewel er een n00b gehalte is) maak je het niveau ook zelf. Je (of wij) zijn verantwoordelijk voor het hoog houden van het niveau.

Het is net als in de newsgroups daar is het niveau ook fluctuerend door de jaren heen (zoek maar een via Google :) ) en daar worden ook meerdere acties aan ondernomen. Het sluiten (niet reageren) bleek toch meestal wel de meest verstandige cq. handige handeling.

Het nadeel echter van de Fora is dat het veel laagdrempeliger zijn dan de newsgroups. n00bs vinden het veel makkelijker en om daar een vraag in de posten en zoals het een goede n00b getaambt leest hij natuurlijk niet de FAQ door.

* Woudloper wilde dit even kwijt! Ik wens de mods veel plezier in de tijd die ze nu over hebben :P

edit:
* Let maar niet op mijn bericht, want het is natuurlijk wel een bedank topic en als we weer eens willen discuseren (voor de zoveelste keer :O ) moeten we dat maar ergens anders doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

We Are Borg schreef op 17 september 2002 @ 10:02:
Voor Merely en Wokschotel:

[rml][ Discussie] Huiskamer[/rml]

Ik zou eerst een nieuw kop kofie pakken wat het is een hoop ;)

Ik heb hier mening van 2 modjes gekregen en was dat "nee" ;(
Hiermee suggereer je dat de problemen van GoT op te lossen zijn door de HK strakker aan te pakken. Het is een mede-oorzaak, geen hoofd-oorzaak. De discussie over de HK laat ik dan ook langs me heen gaan, zet geen zoden aan de dijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Merely schreef op 17 september 2002 @ 10:09:
[...]

Hiermee suggereer je dat de problemen van GoT op te lossen zijn door de HK strakker aan te pakken. Het is een mede-oorzaak, geen hoofd-oorzaak. De discussie over de HK laat ik dan ook langs me heen gaan, zet geen zoden aan de dijk.
Ik zie wel in dat het een onderdeel is en ben het ook wel eens met het plan van wokschotel (niet alles)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Volgens mij is de HK zelf het probleem niet. Alleen zou men wat mij betreft veel harder mogen optreden tegen mensen die techposts 'lijken' te willen scoren, en mensen die hkreplies doen buiten de hk.

(De HK is op dit moment trouwens geen gezellige huiskamer in mijn ogen maar een puberaal zooitje ongeregeld. (Voor de duidelijkheid er zijn wel mensen die het leuk maken met grappige en gezellige topics, maar het merendeel bestaat uit meelopers en gefrustreerde pubers is mijn mening.))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Over oplossingen discussieren helpt niet.. Hoewel ik best een voorstander van een democratie ben, lijkt me in dit geval beter dat de crew z'n hoofd er over buigt en een rigoreuze beslissing neemt. Deze mod-vertrekken zijn toch wel een overduidelijk signaal dat het zo dus niet verder moet. Let op: Trouwe bezoekers is dat wat een forum echt aantreklijk maakt.

(Verder ben ik blij geen crew te zijn, want ook ik weet de gouden oplossing niet).

Conclusie: Negeer dit signaal niet
En uiteraard bedank ik alle modjes voor hun inzet.. zij zijn de mensen die ik in 1000-tallen op GoT zou willen hebben :)

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Ik zal maar even mijn mening onderbouwen dan. Merely quotte een paar posts terug een aantal voorstellen, en wat mij betreft zijn dat goede voorstellen.

Maar het eerste wat jullie moeten doen is dat banbeleid ( :r :r :r ) afschaffen. Gatverdamme, het lijkt Nederland wel, eerst moet je 100x iets fout doen voordat je een straf krijgt.

Gewoon direct bannen, niks geen waarschuwingen. Eerste keer fout 48 uurs ban, 2e keer fout week, 3e keer forever. Net als op fok. En daar werkt het volgens mij wel aardig. Dit banbeleid is gewoon toegeven aan die zielige kindertjes.

Verder merely, ik wil niet direct op jou flamen, maar ik vind het wel raar dat jij zegt dat een mod niet op kennis wordt aangenomen. Volgens jou gaat het er dus om dat je goed mod kunt zijn. En dat beweer jij (of de crew) te kunnen zien in hoe er wordt gereageerd naar de crew (slijmslijm).

Kijk nou naar de hga's, Jotti, Tom, Kaj., het zijn allemaal vakmensen. En zij doen niet kinderachtig en hoeven niet zo machtsgeil te zijn. Hun vinden het ook niet leuk dat dit forum zo verloedert. Maar zoals ik al zei, als je modjes blijft aannemen omdat ze het leuk vinden om mod te zijn (je denkt toch dat ze serieus zo zijn omdat ze de crew écht aardig vinden hè) dan blijft die neergaande spiraal doorgaan.

PS users met id's die érg hoog liggen hoeven niet op mij te gaan flamen. Ik ben zelf niet altijd even heilig geweest maar die users weten daar niks van :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
Alfredt schreef op 17 september 2002 @ 10:16:
Volgens mij is de HK zelf het probleem niet. Alleen zou men wat mij betreft veel harder mogen optreden tegen mensen die techposts 'lijken' te willen scoren, en mensen die hkreplies doen buiten de hk.
Inderdaad. De HK is het probleem niet. Een groot gedeelte van de users in de HK is zelfs vergeten dat er ook andere fora zijn.
Laat de HK de HK maar zijn. Waar ik me het meeste aan irriteer zijn de users die in een tech-topic maar gewoon reageren om het reageren, en compleet overbodige opmerkingen plaatsen die werkelijk niets bijdragen.

Een voorbeeld van wat ik zo vaak tegenkom:

- topicstarter komt met een vraag/probleem, legt de situatie goed uit, etc.
- reactie user: "bij bij doet ie het goed hoor" of "das wel vreemd ja, kweet ut ook niet eigenlijk", "volgens mij doe jij wat verkeerd, want ik heb er geen last van"

Post dan niet! Ik kan me aan dat soort reacties mateloos irriteren en moet me ook elke keer weer inhouden. Sommigen lijken te denken dat het hier een soort slow-chatbox is ofzo.

Wat mij betreft mogen users die zich op een dergelijke manier gedragen na hooguit 1 waarschuwing gewoon een perm-ban krijgen. Je hebt er toch niks aan.

Een strenger mod-beleid zou ik absoluut geen problemen mee hebben.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
[delurk]
:/ :| :'( ;(
Dat is ff schrikken! Iig: Modjes bedankt!
Heb altijd veel respect voor GoT modjes, vanwege hun positieve instelling, eeuwige geduld, en bergen 'visie'.
Bedankt voor het mee opbouwen van alles wat positief is aan GoT.
Eens is de koek op. Hoop je nog als enthousiate users te zien, zonder de last van het Mod-schap. Dan hoeven we jullie bijdragen niet helemaal te missen.
Vaudtje out.
[/delurk]

In deeze zin staan drie fauten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 14-09 21:36

Klippy

Still Game

Ik bedank de mods bij deze hartelijk en dat meen ik echt, maar ik rouw niet.

Vond 't wel tijd voor wat verandering.

Ga geen heel verhaal houden zie wel of 't beter of slechter wordt, maar ik heb nog hoop :)

Niet dat de afgetreden mensen het slecht deden hoor.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

ddc schreef op 17 september 2002 @ 10:37:
PS users met id's die érg hoog liggen hoeven niet op mij te gaan flamen. Ik ben zelf niet altijd even heilig geweest maar die users weten daar niks van :Z
8823? .. Hmm, misschien laag genoeg: Je gedraagd je een beetje arrogant, maar dat had je zelf ook wel door neem ik aan. (small flame intended).

Om deze post niet helemaal belachelijk te maken: Wat betreft het banbeleid heb je gelijk. Verder zijn diegene die tot mods benoemd worden meestal serieus genoeg voor de taak. Bovendien heb ik de indruk dat ze goed in de gaten gehouden worden door de rest van het modteam. Wat meer gradaties mods lijkt me nuttig en duidelijk voor de user. Op die manier kun je ook langzaam de meest geschikte users voor de mod-taak.

[ Voor 0% gewijzigd door CyberSnooP op 17-09-2002 10:54 . Reden: id onthouden is moeilijk ]

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

ddc schreef op 17 september 2002 @ 10:37:
Verder merely, ik wil niet direct op jou flamen, maar ik vind het wel raar dat jij zegt dat een mod niet op kennis wordt aangenomen. Volgens jou gaat het er dus om dat je goed mod kunt zijn. En dat beweer jij (of de crew) te kunnen zien in hoe er wordt gereageerd naar de crew (slijmslijm).
Nope....

Een mod wordt niet alleen op kennis aangenomen, dat zeg ik :) Iemand met kennis is geen garantie voor een goede moderator, en andersom ook. Ik zei dat het een combinatie is van die twee (in combinatie met de frequentie van aanwezigheid). Iemand met veel kennis van zaken maar geen goede omgangsnormen heeft (zichzelf kunnen uitdrukken of geen geduld) is imho niet geschikt als moderator. En over dat slijmen, dat vind ik absolute onzin. Noem mij eens een voorbeeld, want ik kan geen crewmember vinden die louter door slijmgedrag mod is geworden...
Kijk nou naar de hga's, Jotti, Tom, Kaj., het zijn allemaal vakmensen. En zij doen niet kinderachtig en hoeven niet zo machtsgeil te zijn. Hun vinden het ook niet leuk dat dit forum zo verloedert.
De term machtsgeil is een term gebruikt door iemand die vaak (terecht) tegen een (officiële) waarschuwing aanloopt en dat net kan of wil accepteren. Zulke mensen gaan dan roepen dat iemand machtgeil is. Totaal onzinnig, geen één modje is machtgeil.
Maar zoals ik al zei, als je modjes blijft aannemen omdat ze het leuk vinden om mod te zijn (je denkt toch dat ze serieus zo zijn omdat ze de crew écht aardig vinden hè) dan blijft die neergaande spiraal doorgaan.
De logica ontgaat me even in dit stuk... Het leuk vinden om mod te zijn kan meerdere redenen hebben. Als de reden die jij aandraagt, machtgeil, iemands reden is om mod te worden, dus solliciteert, valt deze absoluut door de mand.

Natuurlijk vindt iemand die een modfunctie ambieert het 'mod zijn' leuk. Omdat de persoon een binding heeft met een bepaald forum en zich graag daarvoor wil inzetten. Maar dat heet dus in jouw ogen machtgeil?

Mod worden zonder het leuk te vinden om mod te worden lijkt mij het stomste wat je kunt doen ;)
Geen één user heeft het recht om tegen iemand te gaan flamen, ongeacht zijn registratienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 11:24

Exirion

Gadgetfetisjist

ddc schreef op 17 September 2002 @ 10:37:
Kijk nou naar de hga's, Jotti, Tom, Kaj., het zijn allemaal vakmensen. En zij doen niet kinderachtig en hoeven niet zo machtsgeil te zijn. Hun vinden het ook niet leuk dat dit forum zo verloedert.
Hoe kun je nou een HGA met een (be)sturende functie gaan vergelijken met zijn mods die een uitvoerende functie vervullen? Da's net zoiets als een premier met staatssecretarissen gaan vergelijken. Get real.
Maar zoals ik al zei, als je modjes blijft aannemen omdat ze het leuk vinden om mod te zijn (je denkt toch dat ze serieus zo zijn omdat ze de crew écht aardig vinden hè) dan blijft die neergaande spiraal doorgaan.
Ach gut, hoor mister crew-asskisser himself nou toch praten. Zit het je echt zo hoog dat je zelf nooit als mod gevraagd bent? Toen je begon in te zien dat je kansen nul-komma-nul waren begon je je ineens tegen de crew te keren. Doorzichtig.

En je denkt overal van op de hoogte te zijn, maar je bent zo lekker naief :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Niemand vindt mijn bovenste post liev! :'(

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k7of9 schreef op 17 september 2002 @ 10:52:
[...]

Inderdaad. De HK is het probleem niet. Een groot gedeelte van de users in de HK is zelfs vergeten dat er ook andere fora zijn.
Laat de HK de HK maar zijn. Waar ik me het meeste aan irriteer zijn de users die in een tech-topic maar gewoon reageren om het reageren, en compleet overbodige opmerkingen plaatsen die werkelijk niets bijdragen.

Een voorbeeld van wat ik zo vaak tegenkom:

- topicstarter komt met een vraag/probleem, legt de situatie goed uit, etc.
- reactie user: "bij bij doet ie het goed hoor" of "das wel vreemd ja, kweet ut ook niet eigenlijk", "volgens mij doe jij wat verkeerd, want ik heb er geen last van"

Post dan niet! Ik kan me aan dat soort reacties mateloos irriteren en moet me ook elke keer weer inhouden.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Helemaal mee eens! Ook zwaar irritant zijn de users die geen flauw benul hebben van een probleem, maar wat blaten, en dan ook nog gaan flamen op mensen die wel weten waar ze mee bezig zijn.

Het gevolg is dan dat ik meestal een topic even volg om te kijken hoe de reacties zijn, voordat ik antwoord op een vraag geef. De tijd dat ik PW altijd open had en bij iedere bak koffie op F5 ramde om te kijken of er een nieuw boeiend topic was waar ik een bijdrage aan kon leveren is hierdoor echt voorbij.

En nu wil ik niet zeggen dat GoT achteruit gegaan is omdat ik minder snel reageer en ff de kat-uit-de-boom wil kijken (hoewel, ik ben wel eeeeeeeeeerg goed >:) en ook vreselijk bescheiden ;) ), maar ik kan me voorstellen dat er meer mensen wat minder actief zijn geworden. En dan krijgen de schreeuwers en blaters nog meer de overhand, wordt GoT nog minder boeiend en houden nog meer mensen het voor gezien.

En nu het allerlulligste: Waar wordt het meest over 'gezeken'? Over de HK, maar ik vind nu net de HK de plek waar kwaliteitsmodjes zitten. Yep, Lunatic, Llewela en crew doen het goed. Maar dan valt me ook wat op: Hoeveel LEUT topics zien we daar nog van de crew komen??? Een jaar geleden was het nog minimaal 1x per week prijs... Tja, HlpDsK, onvermoeibare HlpDsK, waar zo over gezeken wordt door de vele slotjes... lees eens hoeveel waarschuwingen hij geeft voor die slotjes! RESPECT DUDE!

Oplossing: N00B begeleiders aanstellen.

Ik zie dat zo voor me, dat een begeleider die verder geen rechten heeft, gedurende een maand dagelijks de posts van "zijn/haar" nieuwe aanmeldingen bekijkt. Zie je iets dat niet kan? Direct een emailtje aan die user. Merk je dat die user zich snel aanpast dus een waardevolle GoT kan worden, HOPPA hef fun! Merk je dat het uien is met die user, posts verzamelen, mailtje knutselen aan de crew en die kijken verder.

Nieuwe aanmelders krijgen dan een boodschap te zien in de vorm van: De eerst 30 dagen worden je posts bekeken door een begeleider die je helpt met de regels van GoT. Hou je aan die regels, en je bent van harte welkom op GoT.

Er zijn denk ik genoeg vrijwilligers die zo een hoop filterwerk willen doen, de modjes erg ontlasten en het forum binnen een paar maanden weer op het oude niveau brengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Exirion schreef op 17 september 2002 @ 10:58:
Hoe kun je nou een HGA met een (be)sturende functie gaan vergelijken met zijn mods die een uitvoerende functie vervullen? Da's net zoiets als een premier met staatssecretarissen gaan vergelijken. Get real.
Jotti is ook eerst gewoon mod geweest :). En hij zet nu ook nog af en toe gewoon slotjes. Dat hij toevallig ook het beleid bepaald is een leuke extra.
Ach gut, hoor mister crew-asskisser himself nou toch praten. Zit het je echt zo hoog dat je zelf nooit als mod gevraagd bent? Toen je begon in te zien dat je kansen nul-komma-nul waren begon je je ineens tegen de crew te keren. Doorzichtig.
Ja het zit me ongelooflijk hoog :P
Bepaalde mods die ik wel eens spreek over icq zijn naar mening ook aangenomen omdat ze het altijd met de crew eens waren.

Kijk, ik ben het eens met merely, natuurlijk moet je goedmet mensen kunnen omgaan wil je moderator worden opGot, maar het is ook belangrijk kennis van zaken te hebben. Het is onmogelijk dat mensen die nog op school zitten voldoende kennis van zaken hebben om bijvoorbeeld moderator WOS/SA te worden ofzo. Kijk, Traag, dat was een échte mcse'er en was om die reden zonder meer geschikt voor het zijn van moderator. Hij kon ook antwoord geven op ingewikkelde vragen. De modjes van tegenwoordig weten alleen hoe ze icq moeten opstarten (overdreven, maar je begrijpt mn punt wel, nofi).

Toen ik vanochtend op de username van OProg klikte (die nu geen mod meer is) zag ik dat hij nergens had gereageerd, maar alleen maar slotjes had gezet en topics had verplaatst. Waarvoor is hij dan moderator? Alleen maar daarvoor ? En als je nu gaat zeggen dat dat komt omdat er zó veel slotjes moeten worden gezet zodat ze geen tijd overhouden, dan moet je mn vorige post lezen en de punten die ik aandraag om dat te voorkomen eens beter bekijken :).
En je denkt overal van op de hoogte te zijn, maar je bent zo lekker naief :)
:D

Ps ik ben vast nog iets vergeten te typen hier maar ik zit hier met een kutverbinding :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Laatst online: 08:10

Wokschotel

Op 6 wielen

Merely schreef op 17 september 2002 @ 10:01:
[...]

[...]

Ben ik het niet mee eens... Je zegt zelf al dat ze ook op kunde moeten worden geselecteerd. Kennis van zaken is absoluut prettig, maar geen garantie voor een goede mod. Een combinatie van die twee zal altijd resulteren in een consessie en dan kies ik voor kunde, in de zin van presenteren, inzicht en opstelling.
Uiteraard is niet iedereen geschikt als modje. Je moet over een olifantenhuid beschikken (dat blijkt nu wel weer), je moet tactisch kunnen zijn als het nodig is en 'voelen' wat er op het forum leeft en daarop in kunnen springen. En ik ben het met ddc eens (maar dan ook alleen op dit punt) dat modjes voldoende inhoudelijke kennis moeten hebben. Dat komt het 'aanzien' van de mod ten goede.
Eén voorstel heeft helaas geen daglicht mogen zien; langere registratietijd. Wanneer iemand een dag of twee moet wachten voordat hij/zij is aangemeld en actief kan mee doen op het forum is imho een goede drempel tegen de zogehete ééndags vliegen. Een groep geregistreerden die 'dringend' een vraag hebben die niet echt uitblinkt qua niveau. Helaas is het zo dat wanneer je je aanmeld, je direct aan de slag kunt. Iemand die bereid is twee of drie dagen te wachten voordat hij of zij uberhaupt iets kan vragen op een forum, is volgens mij ook eerder bereid om zich te verdiepen in de huisregels en heeft twee dagen de tijd gehad om via de search zijn antwoord te vinden. Dit laatste kun je bereiken door in het auto-response mailtje de user er op te wijzen dat hij of zij in de tussenliggende dagen reeds gebruik kan maken van de search....
Dit punt was ik eigenlijk vergeten in mijn opsomming. Ik heb het ook al vaker voorgesteld (zie diverse topics in LA en GVF) maar dat idee is telkens weer afgeschoten. In die voorstellen (waar een aantal mods het mee eens was) heb ik dezelfde argumentatie gebruikt als jij hierboven gebruikt. Het komt er op neer dat je beperkingen invoert voor de 'hit and run-users'. Daar is helemaal niets mis mee IMHO.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 11:10:
Oplossing: N00B begeleiders aanstellen.

Ik zie dat zo voor me, dat een begeleider die verder geen rechten heeft, gedurende een maand dagelijks de posts van "zijn/haar" nieuwe aanmeldingen bekijkt. Zie je iets dat niet kan? Direct een emailtje aan die user. Merk je dat die user zich snel aanpast dus een waardevolle GoT kan worden, HOPPA hef fun! Merk je dat het uien is met die user, posts verzamelen, mailtje knutselen aan de crew en die kijken verder.

Nieuwe aanmelders krijgen dan een boodschap te zien in de vorm van: De eerst 30 dagen worden je posts bekeken door een begeleider die je helpt met de regels van GoT. Hou je aan die regels, en je bent van harte welkom op GoT.

Er zijn denk ik genoeg vrijwilligers die zo een hoop filterwerk willen doen, de modjes erg ontlasten en het forum binnen een paar maanden weer op het oude niveau brengen!

Ooit van het concept 'regulars' gehoord? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst heren bedankt voor al het goede (meestal....) werk!!!!!!!

Verder lijkt me die registratiepauze ook wel een strak plan. En dan niet 2 dagen maar en weekje ofzo! (Doen ze met wapenvergunningen ook !!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 11:28:

Verder lijkt me die registratiepauze ook wel een strak plan. En dan niet 2 dagen maar en weekje ofzo!
Precies. Heb je het probleem dat mensen alleen registreren om snel een n00b-vraag te stellen en vervolgens nooit meer terugkomen, ook meteen getackeld. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

ddc schreef op 17 September 2002 @ 11:16:
Ja het zit me ongelooflijk hoog :P
Bepaalde mods die ik wel eens spreek over icq zijn naar mening ook aangenomen omdat ze het altijd met de crew eens waren.
Ik blijf dit een loze opmerking vinden... Ik kan mij er iig niets bij voorstellen. De selectie voor een crewmember zit totaal anders in elkaar, jouw stelling is daar absoluut geen onderdeel van.
Het is onmogelijk dat mensen die nog op school zitten voldoende kennis van zaken hebben om bijvoorbeeld moderator WOS/SA te worden ofzo. Kijk, Traag, dat was een échte mcse'er en was om die reden zonder meer geschikt voor het zijn van moderator. Hij kon ook antwoord geven op ingewikkelde vragen. De modjes van tegenwoordig weten alleen hoe ze icq moeten opstarten (overdreven, maar je begrijpt mn punt wel, nofi).
Dat een moderator verstand van zaken heeft is, zoals ik al eerder noemde, een pre. Een moderator is niet aangenomen om vragen op te lossen voor de users, maar om een forum in goede banen te leiden. Vragen oplossen doe je met elkaar, users en crew, dat is de basis van een forum. Een user die wordt aangenomen in een bepaald forum (metname de technische) heeft altijd een bepaalde betrokkenheid met het forum. Hij of zij is daar veel actief en dus automatisch een bovengemiddelde kennis van zaken.
Toen ik vanochtend op de username van OProg klikte (die nu geen mod meer is) zag ik dat hij nergens had gereageerd, maar alleen maar slotjes had gezet en topics had verplaatst. Waarvoor is hij dan moderator? Alleen maar daarvoor ? En als je nu gaat zeggen dat dat komt omdat er zó veel slotjes moeten worden gezet zodat ze geen tijd overhouden, dan moet je mn vorige post lezen en de punten die ik aandraag om dat te voorkomen eens beter bekijken :).
Je geeft zelf al aan dat het een probleem is, dat modjes tegenwoordig bijna geen tijd meer hebben om actief mee te discusseren in het forum. Dat er een oplossing daarvoor gevonden moet worden is absoluut waar. Maar dat OProg alleen maar slotjes zet is behoorlijk overdreven. Dat het er veel zijn, da's waar, maar dat kun je OProg niet kwalijk nemen. Eén van de redenen dat OProg is gestopt is dat hij ook wat meer wou dan slotjes zetten. Wat deed OProg voor dat hij mod werd dan? Geen slotjes zetten iig ;) . OProg is moderator geworden omdat hij weldegelijk verstand van zaken heeft m.b.t. WOS en SA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik zie het alweer, jullie maken je veel te druk, ellenlange discussies weer hier, zal wel dat jullie overspannen raken.

Geniet maar van jullie vrije tijd nu, doen jullie beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

LiquidSilver schreef op 17 september 2002 @ 11:38:
Ik zie het alweer, jullie maken je veel te druk, ellenlange discussies weer hier, zal wel dat jullie overspannen raken.

Geniet maar van jullie vrije tijd nu, doen jullie beter :P

die vrije tijd gaat nou vaak op aan forummen en modden, dat is ook een vorm van ontspanning ;)

maar dat gaat er zo wel onder lijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuNaTiC schreef op 17 september 2002 @ 11:27:

[...]

Ooit van het concept 'regulars' gehoord? ;)
Jahaaaaa, maar het werkt niet zoals we zouden willen. Dus stel ik een meer "strakke hand" voor. Bij aanmelding krijgt gebruiker te zien wij zijn begeleider is, en die begeleider zal zeker in het begin er "boven op" moeten zitten.

We hebben allerhande opties, toeters en bellen, maar het niveau rent nog steeds hard achteruit, juist in de tech-fora.

Ooit vond ik HK een flauw iets waar ik af en toe even keek, nu is het om en nabij het enige forum waar ik me niet hoef te storen aan domme kreten en blaat opmerkingen van "users" die net voor het eerst een pctje bij de aldi hebben gehaald ofzo.

Het gebeurd me steeds vaker dat ik in een topic wil reageren over een technisch onderwerp waar ik denk iets bij te kunnen dragen, dan de voorgaande reacties lees en denk "Lamaa!". En af en toe denk ik: Wat doe ik hier eigenlijk nog?

Maar wat ik wel even kwijt wil: ik denk zelf dat het probleem NIET veroorzaakt wordt door het bestaan van de HK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuNaTiC schreef op 17 september 2002 @ 11:40:

[...]

die vrije tijd gaat nou vaak op aan forummen en modden, dat is ook een vorm van ontspanning ;)

maar dat gaat er zo wel onder lijden :P
LuNaTic, gewoon een open vraag: Een poosje geleden kwam je nog regelmatig met een flauw/leuk/maf topic. Tom 2.0 bijvoorbeeld! De laatste tijd niet meer. Komt dat omdat jij door het vele mod werk er ook geen zin meer in hebt? Is eigenlijk als je heel eerlijk bent de lol er niet gewoon vanaf gegaan voor je?

PS: Ik blijf een fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 11:42:

Maar wat ik wel even kwijt wil: ik denk zelf dat het probleem NIET veroorzaakt wordt door het bestaan van de HK!

hoewel dat niet helemaal waar _hoeft_ te zijn, ben ik het wel met je eens dat van de HK hier een te grote boosdoener wordt gemaakt. En dat is niet omdat ik daar mod van ben en om mn eigen hachje te redden, maar zo denk ik er echt over.

Die mods zijn heus niet opgestapt omdat de HK er is hoor :P En over de invloed van HK op de rest van GoT heb ik destijds een discussie gestart in LA, met veel goede en uitgebreide feedback. Ook daaar was niet iedereen het er over eens, maar mn idee is dat het probleem veel verder gaat dan HK.

Maar eigenlijk is dat al zo vaak geconstateerd (toen ook met het topic van Thorne, toen de bom barstte. Alleen is er destijds niet superveel veranderd (WEL maatregelen genomen die wel een beetje hun steentjes bijdroegen, maar structureel kun je denk ik wel constateren dat het zo dweilen met de kraan open blijft)).

Tsjah, dit bommetje lijkt me nog wel iets groter dan de vorige, en ik hoop dat we hier met zn allen iets voor kunnen verzinnen. Zonder doem te willen denken zie ik het toch wel wat sombertjes in.

En over slotbotjes: als je als mod merkt dat je alleen maar PUUR bezig bent met modereren, dan kan ik me voorstellen dat je daar moe van wordt. Lekker reageren, meedoen in discussies als user is vaak een stuk leuker en dat moet zeker naast het modereren gebeuren, anders red je het niet en gaat je plezier verloren. Daarom mod ik af en toe bewust niet en ga lekker gek mee doen in HK of ga een discussie in NSTM, SG of het crewforum ofzo aan ;) (ook crew-HK2 is erg leuk voor erbij ;)).

GoT groeit uit zn voegen totdat het niet meer in goede banen te leiden valt. Het overzicht valt weg, en dat voorkom je niet met meer mods, want de zaak qua modereren en verhouding mods tot users ligt wat gecompliceerder dan: hoe meer users hoe meer mods en dat lost het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 11:45:
[...]

LuNaTic, gewoon een open vraag: Een poosje geleden kwam je nog regelmatig met een flauw/leuk/maf topic. Tom 2.0 bijvoorbeeld! De laatste tijd niet meer. Komt dat omdat jij door het vele mod werk er ook geen zin meer in hebt? Is eigenlijk als je heel eerlijk bent de lol er niet gewoon vanaf gegaan voor je?

PS: Ik blijf een fan!

whehe lol, ik beantwoord de vraag hier beneden ook al een beetje: je ziet dat GoT groeit, en die groei heeft positieve maar ook veel negatieve kanten. Dat wil ook zeggen dat je als modje steeds meer bezig bent met modereren ipv ook als user blijft reageren.

Zelfs ik als HK-mod (nouja, ik doe meer dan dat, ook LA-dokteren en rest van GC neemt veel tijd in beslag, en ik blijf crewfora leuk vinden om bij te houden) zie mezelf steeds meer van de HK vervreemden. 'Vroeger was alles beter'. Tsjah, niet reeel om te noemen, maar je blijft er wel altijd die gedachtes bij houden. Vroeger in HK was er een groep diehards te onderscheiden, die groep is er niet meer, of is uit elkaar (fossielen kan men komen bekijken in #huiskamer ;)). Ik zie nu soms de gekste namen voorbij komen, wat me niks zegt.

En dat is jammer, want het ons kent ons gevoel is nou het leukste van een forum, en als je dat mist. En zelfs al die topics kan ik nu ook niet meer lezen, en echt vaak i ets leuks zit er ook niet echt tussen.

Misschien dan toch maar weer eens een gek topicje openen? ;) (btw, zoiets onstaat spontaan, daar denk je niet echt van tevoren over na, das niet leuk).

Maar ik vind het dus zeer belangrijk dat je niet constant alleen maar moet blijven modden en lopen ergeren, soms moet je daar ff afstand van kunnen doen en gewoon puur even gezellig doen, meediscussieren en als user reageren en problemen oplossen. Enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 11:24

Exirion

Gadgetfetisjist

ddc schreef op 17 september 2002 @ 11:16:
Het is onmogelijk dat mensen die nog op school zitten voldoende kennis van zaken hebben om bijvoorbeeld moderator WOS/SA te worden ofzo.
Je moet jezelf niet als norm hanteren Dennis :) Toen ik in de brugklas zat (89/90)had ik al 5 jaar ervaring met computers en redelijk wat programmeer ervaring. Zeker op jouw leeftijd was ik al prima geschikt al mod geweest, en nu ik 25 ben, heb ik een ruime 17 jaar ervaring. Nee, ik klop mezelf niet op de borst, maar kom niet met zulke onzin aanzetten. En er zijn heel wat meer modjes met veel kennis en ervaring, dus verzin iets beters.
Kijk, Traag, dat was een échte mcse'er en was om die reden zonder meer geschikt voor het zijn van moderator. Hij kon ook antwoord geven op ingewikkelde vragen. De modjes van tegenwoordig weten alleen hoe ze icq moeten opstarten (overdreven, maar je begrijpt mn punt wel, nofi).
ROFL

Mag ik even lachen? Niet om lullig te doen tegen Traag (dat weet ie zelf wel), maar als er iets is waar ik m'n kont mee afveeg dan zijn het wel dingen als MCSE en Cisco certificaten :) Ik ken genoeg mensen die zoiets hebben en verder geen ene reet ervaring of kennis op andere vlakken hebben. Je hebt wel humor :P

Maar laten we er verder maar over ophouden. Ben juist gestopt om me niet meer zo te hoeven opwinden over slap geblaat :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me soms echt afvraag (en dat is geen verwijt naar andere modjes/adjes/whomever): Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat jullie als team er wil in slagen om de volgens mij moeilijkste groep SG/HK in goede banen te leiden terwijl dat in de andere fora maar niet wil lukken???

PS: Ik zat nog even na te denken over de opmerkingen in dit topic over het hardere van beleid op Fok! Daar is wat voor te zeggen, maar aan de andere kant werkt dat het aantal kloontjes in de hand. Nergens zoveel kloontjes als daar... Lijkt me voor GoT dus ook geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Fok en GoT zijn twee totaaaaaal verschillende fora. Als je denkt dat het er daar strenger aan toe gaat, adviseer ik je eens om daar verder te kijken ;)

Flamen op elkaar (soms zelfs door mods) is daar een sport. Moet ik wel meteen bij zeggen (jaja, mes snijdt aan twee kanten ;)) dat het daar de cultuur is, en dat is juist hetgene waarom je het niet met elkaar kan vergelijken.

Als je het moderatiebeleid van Fok hier zou toepassen, en andersom ook, krijg je een grote rotzooi. Komt door de botsingen van de 2 culturen. Andere doelgroepen etc... ik wil er nog wel eens wat uitgebreider op ingaan en dit helemaal uitleggen, maar is denk ik niet echt relevant verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 11:55:
[...]

Wat ik me soms echt afvraag (en dat is geen verwijt naar andere modjes/adjes/whomever): Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat jullie als team er wil in slagen om de volgens mij moeilijkste groep SG/HK in goede banen te leiden terwijl dat in de andere fora maar niet wil lukken???
De gebruikers die in de HK kunnen lopen al een tijdje mee.... de problemen die er in de techfora zijn hebben grotendeels te maken met users die net geregistreerd zijn en het niveau omlaag halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

LuNaTiC schreef op 17 september 2002 @ 11:49:

[...]

GoT groeit uit zn voegen totdat het niet meer in goede banen te leiden valt. Het overzicht valt weg, en dat voorkom je niet met meer mods, want de zaak qua modereren en verhouding mods tot users ligt wat gecompliceerder dan: hoe meer users hoe meer mods en dat lost het probleem op.
Het begint te dagen :P

Maar ik vond 't de laatste tijd de goede kant op gaan eigenlijk.

Als we bijvorrbeeld kijken naar HK. In 't begin was alles leuk. Daarna waren er wat meer topics hadden we LuNa nodig.
Toen steeds nieuwe HK users, openen topics die al 3x geweest zijn, kan LuNa ook niet aan, 3 lite mods. Niveau is nu wel weel goed daar.
(Spelen meer dingen mee dan dubbele topics natuurlijk maar als voorbeeld).

Zelfde is in tech fora, veel vragen komen bijna elke dag voorbij. Dus meer mods nodig, maar de FAQ wordt ook steeds langer.

En dan komen er nog allemaal regels over [Onderwerp] voor je titel etc.

Ik zou zeggen die per categorie op GoT 1 grote duidelijke FAQ, die is op veel plaatsen wel goed nu. En een sticky topic met regels voor nieuwe users.

Maar weer niet al te veel regels, veel regels van nu kan je beter als advies geven ofzo zodat niet weer een topic dicht hoeft als een kleinigheidje niet klopt.
Verder denk ik dat je per topic moet nagaan of het kan of niet, niet zwart/wit een wat vind je van... topic dichtgooien terwijl het best een goed lopend topic was. Maarja dat vereist weer meer modkracht.

Maar dit is nogal een ingewikkeld probleem en hoort hier ook niet echt dus laat maar ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merely schreef op 17 september 2002 @ 12:00:
[...]

De gebruikers die in de HK kunnen lopen al een tijdje mee.... de problemen die er in de techfora zijn hebben grotendeels te maken met users die net geregistreerd zijn en het niveau omlaag halen.
Check! Dus een tijd moeten wachten voordat je kan posten werkt wel.... Kwil hiermee niets suggereren ofzo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Merely schreef op 17 september 2002 @ 10:01:
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 12:04:
Check! Dus een tijd moeten wachten voordat je kan posten werkt wel.... Kwil hiermee niets suggereren ofzo >:)
Ik ook niet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

Bart-Willem schreef op 17 september 2002 @ 09:44:
[...]

Ik denk dat dat geen uitleg behoeft. De taken van een administrator of moderator worden altijd zwaar onderschat. Als ze iets goeds doen, hoor je er nooit wat over. Gaat er eens een keer 'n topic dicht, zit iedereen meteen te piepen.

Mod zijn: het meest ondergewaardeerde baantje op internet. :{

_/-\o_

zo goed?? ;)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 22:59
Zoals in dit topic al eerder genoemd: 2 weken na reggen pas topics opnenen lijkt me wel goed...

Misschien met een extra aanvulling dat iemand de 1e 2 weken bijvoorbeeld alleen mag reageren in topics, en geen nieuwe topics mag openen.
En als iemand in die 2 weken bv minder dan 5 reply's heeft, of 5 onzinnige -> auto-trash.

Dan weet je meteen een klein beetje wat een user voor user is, en is de grootste n00b shit weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee he, ik ben het een keer met je eens.... doe ik anders nooit hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
  • Laatst online: 07-09 10:02
Damn, waarom ? :|
Maargoed, tis jammer, maar tis ook wel logisch, pas wel op in de buitenwereld en draag een zonnebril
Jammer, veel succes voor de rest allemaal !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

[rml]Wokschotel in "[ MED] bedankt aftredende mods"[/rml]
For what it's worth: Geen idee waaromik dit voorstel gemist heb, of het is gewoon niet blijven hangen.
Maar ik zie er wel wat in, en heb er gelijk werk van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjGeRo schreef op 17 september 2002 @ 12:32:
Damn, waarom ? :|
Maargoed, tis jammer, maar tis ook wel logisch, pas wel op in de buitenwereld en draag een zonnebril
Jammer, veel succes voor de rest allemaal !!
Waarom is wel duidelijk iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:03

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

een aannamestop <-- voor

mensen met > 50% HK bannen <-- absoluut voor

zeiken in LA=ban <-- ook voor

minimumleeftijd (niet te controleren, maar ach) <-- idd niet te controleren
een aannamestop <-- voor (anders, 2 weken na registratie pas postrights)

mensen met > 50% HK bannen <-- absoluut voor (ik ook)

zeiken in LA=ban <-- ook voor (anders 1x 48u ban, 2x 1 week ban, 3x permban)

minimumleeftijd (niet te controleren, maar ach) (anders, 2 weken na registratie pas postrights)

Ook in het begeleiden van n00bs zie ik wat.
Alleen hoe pak je dat aan, dmv. Lite-mods?
Of geef je elk forumonderdeel extra Lite-mods?
Dat zal nog een hele kluif worden om dit in een handelbaar vormpje te gieten.
Merely schreef op 17 september 2002 @ 12:00:
[...]

En over het toegang geven in de HK.
Er is nu al een minmaal aantal post nodig om toegang te krijgen, en dat moet zo blijven.
Maar, geeft ze eerst lees-rechten en om te mogen posten zal hun techposts nog hoger moeten zijn en zullen ze langer geregd moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Kaj. schreef op 17 september 2002 @ 12:35:
[rml]Wokschotel in "[ MED] bedankt aftredende mods"[/rml]
For what it's worth: Geen idee waaromik dit voorstel gemist heb, of het is gewoon niet blijven hangen.
Maar ik zie er wel wat in, en heb er gelijk werk van gemaakt.
Er moet alijd wat 'ergs' gebeuren voor er actie/verandringen genomen wordt helaas, hier ook weer, maarja :)

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste