Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

amd of intel?!

Pagina: 1
Acties:

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
ok welke is beter
amd thunderbird 1 GHz
of de
intel p3 933Hz

HELP!!!!!!!!!!

Verwijderd

amd altijd presteerd beter en is goedkoper

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-07 07:31

Excrusiator

Say wha?

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 23 oktober 2000 21:05 schreef sub-zero het volgende:
amd altijd presteerd beter en is goedkoper[/quote]Dito.

Je kunt dus "meer" processor kopen voor minder geld. Raad ik je echt aan als je niet veel geld voor een systeem hebt. (900Mhz heb ik het dan over. snel en goedkoop)

Als je een systeem wilt hebben wat de beste compatable is met de huidige software zou ik zeggen koop een Pentium. Let op: je kunt voor de prijs van een tb900 "maar" een P3 733 kopen.

Maar ik zou AMD aanbevelen.

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

Jouw vraag schijn bij meerderen voor te komen bekijk deze links en beslis voor jezelf:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/53381

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/56460

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/42437

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/17194

Voordat je een keuze maakt moet je jezelf het volgende afvragen:
1 wat wil ik met de pc hoofdzakelijk gaan doen -> internetten/gamen of serieus werken
2 wat weet ik van pc-tweaking -> is je antwoord veel, kies AMD, anders Intel
3 wil je zuivere stabiliteit(voor het serieuze werk) Intel, anders AMD(met deze zal ik geen vrienden maken>:))

Ik denk dat je hiermee er wel uit kunt komen
Ik wel iig*D!!!

Veel leesplezier en suc6

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-07 07:31

Excrusiator

Say wha?

Je kunt toch ook zonder vrienden leven. ;)

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

bij programma's waar de bus (quake3 bijv.) een belangrijke rol speelt is AMD helemaal niet zo'n heerser. AMD cpu's zijn wel beter, maar CPU en bord kun je niet los van elkaar zien.

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-11 00:10

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Hey meneer Plop, ik wil niet heel vervelend zijn maar Quake 3 is ongeveer de enige "benchmark" waar een Intel klok-voor-klok sneller uit kan komen..

Daar komt bij dat als je de prijs gaat meenemen en je een paar trapjes hoger AMD kan kopen MHz-wise je dus wel op hetzelfde niveau kan komen als de desbetreffende P3.
En dan vallen al die andere benchmarks opeens nog positiever eruit...

oftewel maybe is een P3-800 sneller als een TB-800, maar ja als je voor hetzelfde geld als die P3-800 een TB-1000 kan kopen dan trekken die "mindere" benchmarks vanzelf wel bij :)

(tis maar een voorbeeldje, no flames please)

Laat maar.. .

Verwijderd

bij het vergelijken van prijzen kun je wel vrolijk uitsluitend naar de CPU gaan kijken (zoals er zovelen m.i. onterecht doen trouwens), maar daar heeft niemand wat aan.

Pricewatch:

p3-700 = 575,-
bf6 = 280,-
------------------
855,-

tbird-700 = 390,-
kt7 = 400,-
300watt = 50,-
-------------------
840,-

ontloopt elkaar weinig....

waarom KT7 ? omdat ik er vanuit ga dat je ook overklokpotentieel meeneemt bij het vergelijken, en een Intel is met de goedkope BF6 al prima over te klokken.

waarom 300watt ? omdat dat aanbevolen wordt en iedereen die ik ken die een AMD heeft het zekere voor het onzekere heeft genomen en zo'n 300watt voeding heeft gekocht.

• IceStorm
  • Laatst online: 23:00

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Zels met dat verschil heb je nog steeds MEER power voor minder geld.... En beetje lullig van dat mobo... die voor die intel is al OUD (ok hij is wel goed)

Verwijderd

Photoshoppen gaat op intel ook sneller dan op amd gloof ik

maar da's dan ook een van de weinigen dingen..

Verwijderd

Dus prijs kwaliteit is AMD gewoon veel beter
meer Mhz voor minder :) :)

Keuze toch snel gemaakt

• Tha_LeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-10 11:37
(jarig!)
Geen amd, ik zit al 2 weken op m'n amd casebadge te wachten en ik heb hem nog niet binnen :(

Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?

Verwijderd

ik kies ook voor Amd.. sterker nog die keuze staat al vast.. nu de computer nog..:)

• RubenDJ
  • Laatst online: 20:59
Ik heb een Athlon Classic op K7V. Nog nooit problemen mee gehad. Al m'n vrienden die een nieuwe PC nodig hadden ook AMD (Duron en Thunderbird) aangesmeerd ;), hebben ook nooit problemen. Zolang er maar een goed moederbord onder hangt (Asus of ABit) en je gelijk nadat je Windows geïnstalleerd hebt de VIA 4-in-1 drivers installeert.

specs

Verwijderd

Mja, AMD is wel snel ja. Maar niet alles draait er even stabiel op. Games is echter geen probleem.
Ik persoonlijk kies toch altijd weer voor de Intel. Als AMD echt een stuk sneller wordt dan overweeg ik deze sjips misschien weer, nu nog ff niet.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

ik ga voor de INTEL, want mijn P3-700@805 mhz. loopt gewoon stabiel en dat heb je niet bij amd, maar goed als je niet veel geld hebt en gewoon voor de snelheid gaat dan zal ik een amd kiezen als ik jou was.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Lees dit artikel en je vraag is beantwoord:

http://www.tomshardware.com/cpu/00q4/001017/index.html

"Looking at the marketing of both companies, reading reader's comments to CNET-processor articles and realizing the current market shares makes you seriously wonder how uneducated the average computer user actually is. Yes, buddies, the majority of PC-users seems utterly unable to realize the facts"

Verwijderd

dat ligt aan het bedrijf

dus niet aan amd

AMD, das een heel gemakkelijke keuze<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 23 oktober 2000 23:47 schreef Tha_LeX het volgende:
Geen amd, ik zit al 2 weken op m'n amd casebadge te wachten en ik heb hem nog niet binnen :([/quote]

Verwijderd

Als je op http://www.tomshardware.com eens het artikel leest over de 1133 MHz iNTEL P3, dan lees je waarom je op dit moment gewoon het beste een AMD kan kopen......

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Niet te vergeten de chipset rampen van Intel....(Rambus, MTH)

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 01-11 00:21

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 23 oktober 2000 23:47 schreef Tha_LeX het volgende:
Geen amd, ik zit al 2 weken op m'n amd casebadge te wachten en ik heb hem nog niet binnen :([/quote]Dit is wel een heel triets antwoord

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• SaiBork
  • Laatst online: 02-11-2023
aangezien ik nooit photoshop gebruik
alleen ms office spul en paint shop pro

en het het meest om de spellen gaat ga ik mooi voor de AMD 1 GHz :)

MZZLz
Pagina: 1