Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

AMD of Intel.......

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb altijd intel gehad en dat is redelijk stabiel gebleken.
Nu ga ik weer een nieuw systeempje kopen en weet ik niet of ik voor de AMD of intel moet gaan???
Is AMD echt onstabiel???
Krijg ik problemen met CAD en 3d-spellen??

TIA. CBS

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Het makkelijkste is Intel lijkt mij. Doet het altijd :)
Nu heb ik het gezegt volgens mij..
Intel processoren verbruiken ook niet zoveel stroom enzo en ze lopen ook lekker koel in tegenstelling tot die heethoofd Athlons :)
Meeste games zijn sse geoptimaliseerd. En ik heb nog nooit een Duron een "insane" score zien halen in 3D mark :)

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Inderdaad ventje !!!!!! :) nee zonder gein wil je idd iets waar je meteen mee aan de slag kunt en waar problemen heel logisch op te lossen zijn neem je intel , wil je goedkoper uit zijn en een sneller systeem hebben koop je amd ... maar dan moet je wel bereid zijn om biossen te flashen en drivers up te daten e.d. verder schopt amd kont , intel ook beetje maar amd eenmaal iets harder omdat hun budget proc ( de duron de p3 in vele benchmarks verslaat terwijl die 4x zo duur is de p3 ) :)

en nee amd is niet instabiel de processoren zijn net zo stabiel als de Intel .. maar je moet wat meer aandacht besteden aan de aanschaf van het moederbord , dat kan je hoop ellende besparen vooral de goede merken , asus abit e.d. zorgen voor goede bios updates waar duidelijk bij staat wat er daadwerkelijk geupdate wordt .... dus ze worden met iedere update stabieler ( meestal) en de drivers goed bijhouden vooral de via 4in 1 zijn heel belangrijk omdat alles voor amd nu via is zo'n beetje totdat de amd 760 chipset uit komt

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:01

momania

iPhone 30! Bam!

Ik heb ook jaren een Intel gehad, maar 'k heb nu sinds kort een Atlon en dat bevalt me toch een stuk beter...

't Draat bij mij nu in ieder geval ook een stuk stabieler

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

De trouble met AMD ziektes is toch wel aardig over. VIA heeft tegenwoordig stabiele chipsets met goede ondersteuning daarvoor. Intel heeft zijn supernaam ook geen goed gedaan, door met allerlei versies van hun Chips te gaan werken. Ze zijn wat dat betreft naar elkaar toe gegroeid. Ik moet ook erg gaan zoeken en controleren, voordat ik mijn Celeron 466 kan upgraden. (ondersteunt mijn mobo de Celeron 2/Coppermine?, moet ik BIOS daarvoor updaten, 100Mhz of 133 Mhz etc) :)

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

'k zou AMD doen. Ik heb genoeg instabiele intels gezien om te weten dat dat ook niet perse beter hoeft te zijn dan AMD.

Kijk naar bang/buck en neem AMD, zou ik zeggen.

ieeeepppppp :P

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-11 10:29
...en om het verhaaltje nog langer te maken in het voordeel van AMD (:) )moet ik zeggen dat ik ook "om" ben: gisteren Duron700 gekocht met een Abit moederbord, samen met shitty coolermaster DP5-5G11 toch een redelijke 965 Mhz. Processor is inderdaad nu wel HEET, maar wel stabiel. Ik had het vroeger ook nooit zo op AMD, zeker toen de K6 uitkwam, want dat was toch een behoorlijke teleurstelling, maar ik moet zeggen dat ik bijzonder blij ben met deze combinatie en ik kan het iedereen die een béétje weet wat er aan de binnenkant van zijn behuizing zit, aanraden...

nou moet ik WEL zeggen, dat bijv. Adobe Photoshop veel gebruikt maakt van SSE optimalisaties, en die zitten alleen in intel processoren, niet in AMD.
Dus als ik jou was zou ik even kijken of die blitse software van jou SSE of 3Dnow! kan gebruiken, want dat maakt in de snelheid behoorlijk uit!

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
dus voor een stabiel systeem zonder problemen toch maar intel ??

Verwijderd

Nogmaals, bij stabiliteit ligt het eerder aan de chipset dan aan de processor. Die KT133 chipsets zijn nu toch echt volwassen en zeker niet minder dan Intel chipsets.

Ik heb zelf AMD systemen, ken genoeg mensen met AMD systemen; nergens problemen. Allemaal tweakers ;).

Ik denk dat het fabeltje "Intel is stabieler" toch wel verouderd is:
http://www.tomshardware.com/cpu/00q4/001017/athlon-02.html

Kijk gewoon naar de verhouding snelheid per gulden. En dan is AMD de duidelijke winnaar.

Verwijderd

AMD is in principe evengoed als Intel :-)
In het begin v/h computertijdperk was Intel de big boss zegmaar maar AMD is nu bezig met een grote inhaalslag en dat lukt ze best!!

• sharkzor
  • Laatst online: 12-11 14:19
ik heb wel nog problemen :( en tweak hem toch echt goed. heb een asus a7v bord gehad, en dat was helemaal bagger. dit abit kt7 bordje doet het tot nu toe nog wel aardig, alleen af en toe een vastloper (nee, niet door windhoos). die via chipset is denk ik toch niet echt helemaal volwassen.

als je super stabiel wil hebben, moet je een intel met een bx bord nemen.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-11 10:06
Volgens mij stammen al die AMD verhalen nog uit de K6 tijd ofzo, heb hier een Athlon lekker stabiel draaien (op gebruikelijke windows zooi na), dat was met mijn P3 op het laatst wel anders (te nieuwe videokaart wil niet met een duur moederbord/soundcard van een jaar oud, dat soort dingen), maar misschien komt dat ook nog wel met mijn AMD.
Als ik weer moest kiezen....Athlon, voor 650 piek 900mhz! (en dan zie ik een P3 900 voor 1500 piek :)), daar kan je het wel voor wagen lijkt me, want zo enorm prijsverschil zit niet in de moederborden :)

Flickr | Lego collectie

• cbrandts
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Eerst een athlon 5oo, nu een 800, bijelkaar praat ik over zo'n 1,5 jaar.
Never nooit instabiel!

En dan de prijs!! Don't think..buy!;)

xMouse

Verwijderd

Als je niet op de prijs hoeft te letten.... koop een Intel PIII Xeon en schakel hem DUAL. :P
En als je maar een arme tweaker bent dan zal je toch beter een Athlon kunnen kopeh. :)

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-11 21:37

bloasfist

Slot-A Crew

kan aan de omstandigheden heben gelegen (chipset, geheugen ed), maar m'n p1-233mmx, draaide een stuk brakker (in de zin van instabieler) dan m'n athlon 500@650

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Als je echt zeker wilt zijn:

Gewoon naar verschillende winkels gaan en VRAGEN. Niet naar VOBIS of Dell of weet ik veel wat voor winkel met grote merken.

Gewoon naar een 'hobby' winkel waar je zelf moet samenstellen. Die verkopers weten het meest. KOOP NEVER NOOIT NIKS GEEN COMPU BIJ PRIMAFOON!!!! Dat zijn winkels met verkopers, die alleen weten hoe de kassa werkt en waar de uitgang is. In het algemeen dan.

In de praktijk ontlopen AMD en Intel elkaar weinig meer met prestaties en stabiliteit op gelijke kloksnelheden. Alleen is AMD per MHz flink goedkoper. Als je echt iets stabiels wilt moet je iets nemen wat al een poosje op de markt is, dan zijn de drivers en zo al lekker volwassen.

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Iedereen zit zo moeilijk te doen over wel of geen intel......

Intel p3 1Ghz >2500,-
Athlon 1,1 GHZ>1000,-

Wat wil je nou nog meer?

Welke idioot gaat er nu alleen voor die sse ge-optimaliseerde pakketjes die niet eens noemenswaardig langzamer lopen 1500,- meer uitgeven....
En over die stabiliteit, wij leveren heel veel computers uit (zaak waar ik werk) maar over het algemeen zijn de amd systemen VEEL stabieler en laten veel meer met zich doen.....maar ik moet me aansluiten bij het grootste gedeelte van de mede replyers....het mobo is daarbij de belangrijkste factor.....

GO FOR AMD!! AMD RULEZZZ

Verwijderd

ik heb 1.5 jaar een celeron 400 gehad. en ik heb nu een AMD duron gekocht en ik vind deze veeel stablilier dan die celeron. en ok hij wordt wat warmer, HO CARES!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
als eerste, bedankt voor de reply's
Goed, ik ga dus voor de AMD (en voor de centen).
Het zal de athlon-tbird 1GB waarschijnlijk worden.

Wat voor moederbord kan ik dan het beste gebruiken??? En waar moet ik nog meer op letten??

Zoiets kan ik ook in de winkel gaan vragen maar ik wil het systeem online bestellen (is goedkoper) en hier op GoT zit toch zeker meer knowhow dan in een computerwinkeltje!!!!

Dus laat maar weer gaan.

Verwijderd

De Asus A7V maar doen heel stabiel en met iedere bios update stabieler of de abit kt7-raid aangezien je daar ook raid hebt dus maar dan moet je alleen oppassen voor de raid controller die pakt niet alle harde schijven goed ..... je kunt de a7v ook ombouwen tot raid maar als ik alles zo hoor dan begin jij daar liever nog niet aan :) suc6 met je nieuwe athlon systeem

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 01-11 00:21

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 22:57 schreef [MYC]CBS het volgende:
als eerste, bedankt voor de reply's
Goed, ik ga dus voor de AMD (en voor de centen).
Het zal de athlon-tbird 1GB waarschijnlijk worden.

Wat voor moederbord kan ik dan het beste gebruiken??? En waar moet ik nog meer op letten??

Zoiets kan ik ook in de winkel gaan vragen maar ik wil het systeem online bestellen (is goedkoper) en hier op GoT zit toch zeker meer knowhow dan in een computerwinkeltje!!!!

Dus laat maar weer gaan.[/quote]De keuze is makkelijk:
Abit K7T of de
Asus A7V

Abit is meer voor de overklokkers, en Asus moet het meer hebben van een beter stabiliteit.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Errug tevreden over mijn K7V. Ik merk wel dat overclocken een stuk relaxter is met win2k. Als je een beetje aan het trial-'n-errorren bent heb je veel minder kans dat je je hele harddisk naar de tering helpt. Bovendien loopt win2k ook een stuk stabieler met een overklokte athlon. Als ik op mijn max zit met m'n Athlon 700 krijg ik win98 niet eens fatsoenlijk meer aan de praat. :-P
Pagina: 1