Toon posts:

het grote [standby-tijden] - topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 549 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
dus het is mij opgevallen dat de meeste opgegeven standbytijden niet kloppen --> ook degene die opgegeven worden door jullie allemaal

als ik mensen hoor zeggen dat hun 3310 het 7 dagen uithoudt, dan word ik nijdig ! ik heb zelf een 3310 gehad (nieuw aangekocht) en ik weet hoelang die écht meegaat : 3 dagen (waarbij ik hem bovendien 's nachts uitzet !!)

hetzelfde maak ik nu mee met mij 6510 : deze gaat bij mij 5 dagen mee, bij gemiddeld bellen (20 min. per dag) en dit terwijl ik hem 's nachts uitzet; ik heb het eens in detail uitgerekend : de standbytijd van mijn 6510 bedraagt 72,5 u waarbij er tussendoor ook ongeveer 80 tot 100 minuten gebeld is (+ natuurlijk af en toe een sms'je) --------> en ook hier hoor ik sommige mensen beweren dat hun 6510 7 dagen of nog langer meegaat (dag én nacht) ?!?!

hoe kan dit? en nou niet komen zeuren dat het afhankelijk is van het netwerk en dergelijke, want dat kan inderdaad verschillen geven, maar niet zo een grote verschillen !

Wie durft er uit te komen voor de echte standby-tijd van zijn mobieltje ?

PS : ik ben zéééééér tevreden over mijn 6510 hoor, zalig toestelletje !

Verwijderd

Mijn standby tijd van mijn mt50 is ongeveer 7 dagen, heb het nooit echt precies geteld.

overigens Elpacino, als je weer zo begint als in het andere topic gaat dit topic ook snel op slot

Verwijderd

mijn sony cmd-j70 kan 300uur da is dus lijkt me logisch 12dagen en iets meer

ik denk dat dat ongeveeer wel klopt met wa smsen en weinig belle kan ik er 9dagen mee doen

maar als je acuu op het beign niet vol helemaal leg helemaal vol helemaal leeg hebt gedaan

lijkt raar maar dan pas werkt hij goed anders verneuk je je standbytijd voor de rest van je teleoons leven

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat voor abonnement heb je (900 of 1800 netwerk)? KPN 900 netwerk dus
Heb je thuis en op je werk/studieadres een goed bereik? Ja, 3-5 van de 5
Reis je veel door gebieden met slechte dekking? nee
Heb je EFR aanstaan? Ja, kan het niet uitzetten dus
Heb je een bewegende screensaver? Nee, dat hebben heeft me M35i niet
Heb je een tril- en geluidsalarm aanstaan? Trilalarm alleen
Zit je veel te gamen? Nooit
Radio aan? Heb ik niet op me tel
Bel / SMS je veel? Meer smsen dan bellen

Had een NIMH accu die het niet echt langer dan 1 dag vol kon houden (incl. nacht) Ik heb toen een Li-Ion 600 mAH accu gekocht die hield het in het begin 4 dagen en nachten uit, nu nog iets van 3 omdat ik simpelweg gewoon meer smste dan eerst Vind het niet echt slecht aangezien de m35 volgens mij best wel een stroomslurper is soms en omdat ik op het meer energie vragende 900 Mhz net zit.

Verwijderd

Ik heb het met twee telefoons gemeten.
Met de Ericsson T20s had ik met een duchtone kaartje 180 uur standby. Voor de rest niet mee gebeld ofzo, alleen aan laten staan.

Met De M35i met Telfort(O2) zelfde gedaan-> 125 uur standby.

Grote verschil tussen de twee telefoons was dat je met de T20s veel kon bellen sms en spelletjes spelen zonder dat dat de standbytijd meteen super veel beinvloedde.

Met de M35i is als je gaan sms-en en bellen de batterij meteen een stuk leger.

Dus wat heb je aan stanbytijd als je verder weing met de telefoon kan doen zonder dat je batterij snel weer leeg is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 22:21:
mijn sony cmd-j70 kan 300uur da is dus lijkt me logisch 12dagen en iets meer

ik denk dat dat ongeveeer wel klopt met wa smsen en weinig belle kan ik er 9dagen mee doen

maar als je acuu op het beign niet vol helemaal leg helemaal vol helemaal leeg hebt gedaan

lijkt raar maar dan pas werkt hij goed anders verneuk je je standbytijd voor de rest van je teleoons leven
Dat hangt af van het type batterij.
Dit was vooral het geval bij de Ni-Cd batterijen, maar die komen nauwelijks nog voor in gsms, nu zijn het allemaal Ni-MH, wat dit een klein beetje heeft en Li-ion/Li-Polymer wat dit effect niet meer heeft.

Verwijderd

Topicstarter
J0YR1D3R schreef op 11 september 2002 @ 22:24:
Wat voor abonnement heb je (900 of 1800 netwerk)?
Heb je EFR aanstaan?
beïnvloeden deze elementen de standby-tijd in grote mate ?
EFR staat toch bij iedereen aan? of vergis ik me daarin, doen jullie de efr uit?

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:31

Quicksilver

Catch these hands

EFR staat standaard aan ja maar als je het uit zet dan kom je in de batterij-bespaar modus dus als die uit staat beinvloed dat de standby tijd van je telefoon.

Verwijderd

Topicstarter
Quicksilver schreef op 12 september 2002 @ 09:05:
EFR staat standaard aan ja maar als je het uit zet dan kom je in de batterij-bespaar modus dus als die uit staat beinvloed dat de standby tijd van je telefoon.
ja maar hoeveel bespaar je? scheelt dat veel? is het maw. de moeite om de EFR uit te zetten?
en verlies je dan niet te veel aan geluidskwaliteit, als die EFR uitstaat?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Mijn 3310 (die overigens nu kapot is) daar deed ik +/- 8 dagen mee.

Ik belde zeer weinig, werd ook weinig gebeld.
Soms een keertje snaken, maar verder niks bijzonders.

En misschien is het handig voor jou om gewoon EFR uit te zetten en het zelf te testen hoeveel je bespaart, dan kan je voor jezelf bepalen namelijk hoeveel kwaliteit je verliest.
Het is namelijk zo wat de 1 goed vind, vind de ander slecht etc.

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 12 september 2002 @ 09:17:
En misschien is het handig voor jou om gewoon EFR uit te zetten en het zelf te testen hoeveel je bespaart, dan kan je voor jezelf bepalen namelijk hoeveel kwaliteit je verliest.
Het is namelijk zo wat de 1 goed vind, vind de ander slecht etc.
wat voor ervaring heb jij ermee?

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Oke, ik probeer het nog 1 keer:

Met mijn 3330 kon ik prima 5 dagen aan laten staan (24/7). Ik belde daarbij ongeveer 40 minuten in de 5 dagen, en bijna geen sms of games.

Mijn alcatel 511 houdt het onder dezelfde condities makkelijk ruim een week uit.

Geloof je me nu elpacino :?

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 09:55:
[...]

wat voor ervaring heb jij ermee?
Geen.
Ik heb EFR namelijk nooit uitgehad, omdat ik er geen reden voor had.

Maar het is heel simpel om zelf uit en aan te zetten, dus probeer het even en oordeel voor je zelf !

Verwijderd

Topicstarter
ik geloof je :)
ik denk dat ik gewoon iets meer bel als het gemiddelde , toch gemiddeld 15 min. per dag -------> vandaar kortere standby

• littledreamer
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

Het gekke is mijn telefoon (Siemens M35) gaat langer mee als ik hem 's nachts aanlaat ipv. van uitzet.

Verwijderd

Topicstarter
xingrs schreef op 12 september 2002 @ 10:28:
Het gekke is mijn telefoon (Siemens M35) gaat langer mee als ik hem 's nachts aanlaat ipv. van uitzet.
echt ? amai, dan laat ik 'm gewoon aan 's nachts want ik zet 'm nu juist uit om de standby-tijd te verlengen!
heeft er nog iemand ervaring hiermee ?

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 09:22

Padvinder

doet z'n best

Ik heb net een nieuwe Motorola T191 en die moet dus 120 uur standby kunnen. Maar dat doet ie dus niet. Is het nog steeds zo dat batterijen "lui" worden van veel aan en uit zetten en veel opladen?
Wie weet dat? Het is een Ni-Mh batterij.

• Gully
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

jorisbol schreef op 12 september 2002 @ 11:56:
Ik heb net een nieuwe Motorola T191 en die moet dus 120 uur standby kunnen. Maar dat doet ie dus niet. Is het nog steeds zo dat batterijen "lui" worden van veel aan en uit zetten en veel opladen?
Wie weet dat? Het is een Ni-Mh batterij.
Bij Ni-Mh heb je dat, in tegenstelling tot Li-Ion, nog wel ja. Bij het telkens opladen van Ni-Mh zonder dat deze volledig leeg is, blijft er altijd restspanning bestaan wat zich vervolgens opstapelt en de je accu dus in capaciteit afneemt.

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Ik doe nog steeds mee in de race (die van Deel 1, Deel 2) dus ik rapporteer wel wanneer ie leeg is :) mensen die denken: waar heeft die 't nou over, check ElPacino z'n vorige topic wat op slot is gegooid

Verwijderd

Gisteren mijn 6310i ontvangen en vanaf +/- 15:00 was hij vol opgeladen (1u 40min)
Je hoort mij nog over 17 dagen :)
Batterij Spreektijd Standby-tijd Laadtijd
Ultraplatte BPS-2
1100 mAh
Li-Polymeer batterij
(GSM900/1800)
(GSM1900) 3u 15min-6u
4u-7u 30min Tot 17 dagen ACP-7: 4u 15min
ACP-8: 2u 30min
ACP-12: 1u 40min
De werkingstijden kunnen verschillen naargelang van de SIM-kaart, de netwerkinstellingen en het gebruik. De spreektijd wordt met maximaal 30% verhoogd indien Half Rate actief is en met 5% verminderd indien Enhanced Full Rate actief is.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 14:39

TwoR

Gekleurde stippen

Mijn Nolia 3310 gaat 5 dagen mee ik kan dan een minuut of twintig tot dertig bellen.
Geen spelletjes en alleen smsjes ontvangen (sturen doet ik niet aan kost zo veel tijd)
Pre-Paid bij O2.

Mijn Telefoon is nu trouwens bijna leeg gooi hem zo aan de lader en dan heeft ie het weer eens precies 5 dagen en nachten gedan (zaterdag avond tot donderdag avond)

• wicher|IA
  • Laatst online: 10-04-2023
Mijn Siemens M35 (O2) houdt het bij 'normaal' gebruik ca 4 dagen vol, 's nachts uit.

Overigens moet je volgens mij voor de langste tijd nog steeds de Philips Xenium 9@9 hebben, die ging dacht ik daadwerkelijk 10 a 14 dagen ofzo mee.

Verwijderd

mijn t66 slechts 3 dagen :(

Verwijderd

Topicstarter
weet er echt niemand of de battery het langer uithoudt als men de gsm 's nachts aan laat staan ipv hem uit te zetten ?
en hoeveel zuiniger de battery is als je de gsm op Half Rate zet (alleen langere gesprekstijd of ook langere standbytijd en hoeveel % juist) ?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

ja je ken niet alles hebben eh :P kiezen of delen....

[ontopic]

Mijn t68i gaat ongeveer eens in de week op de lader. 's Nachts gaat 'ie voor een uurtje of 6 uit en overdag belt 'ie zo'n 8 uur per maand da's ongeveer een kwartier per dag en stuurt en ontvangt 'ie een SMS of 50.
Hetzelfde ritme had mijn 8310 die ik hiervoor had ook...

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 17:21
Sony Z5.
2 dagen.... leeg! en dat met weinig bellen, 's nachts automatisch uit.

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Volgens mij is het slimmer om je telefoon 's nachts aan te laten staan want dan hoeft ie 's ochtends geen netwerk te scannen.

Verwijderd

TwoR schreef op 13 september 2002 @ 08:13:
Volgens mij is het slimmer om je telefoon 's nachts aan te laten staan want dan hoeft ie 's ochtends geen netwerk te scannen.

Zoveel zal dat niet uitmaken. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 08:20:

[...]

Zoveel zal dat niet uitmaken. ;)
dus het is "zuiniger" om de gsm toch uit te zetten 's nachts ?

Verwijderd

Topicstarter
is mijn topic reeds aan het uitsterven ? :(

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Nee hoor, het wachten is op Deel 3, dat mijn telefoon leeg is... ;) Hij is ongeveer voor een derde leeg en sinds Deel 2 heb ik er nog niet mee gebeld... (handig, zo'n vaste lijn)

Deel 2 was trouwens 11 September 2002 17:12, en dat was hier.

Verwijderd

Topicstarter
ik zou graag wat meer medewerking hebben van mijn lieve collega-tweakertjes :(

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-05 20:06
Geduld beste man :O Iedereen wacht tot zijn/haar batterij leeg is ;)

Verwijderd

M'n 6510 gaat 7 dagen mee
(10 min bellen per dag, en s'avonds uitschakelen)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 22:56:
M'n 6510 gaat 7 dagen mee
(10 min bellen per dag, en s'avonds uitschakelen)
mijn 6510 gaat 5,5 dagen mee
ongeveer 15 per dag bellen en af en toe een spelletje snake en af en toe een beetje naar de radio luisteren -----> 's nachts uitzetten

is het 'zuiniger' om de gsm aan te laten staan 's nachts ipv hem uit te zetten? omdat 'm 's morgens het netwerk moet zoeken en dat kan nogal wat energie verbruiken... kan iemand me daar uitsluitsel over geven ?

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:30
M'n Siemens S45 gaat ongeveer 7dagen mee, met:
-BEN 1800 netwerk, goed bereik
-3min bellen/wappen per dag + wekker elke dag :Y)
-dag en nacht aan

Vind ik een aardige score, eens per week 4uurtjes aan de oplader :)

offtopic:
Iemand die lader wel eens gezien trouwens? WOEI, dat ding is bijna kleiner dan een normale stekker :/

M'n vorige C35 ging ongeveer 2-3 dagen mee, met:
-Ben 1800 netwerk, goed bereik
-0 tot 1 min bellen per dag + wekker elke dag :Y)
-dag en nacht aan

M'n prehistoric 3210 deed het ongeveer 2 dagen, met:
-Telfort / O2 1800 netwerk, slecht bereik
-0 tot 1min bellen per dag
-overdag aan

[ Voor 0% gewijzigd door Rickbv op 15-09-2002 00:53 . Reden: kleine toevoeging ]

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 22:15
Mijn S45 gaat 7 dagen mee met (standaard 800mAh li-ion):
- Vodafone 900 netwerk, 3 streepjes bereik binnen (bereik buiten bijna altijd super)
- 30min bellen niet sms-en per week
- dag en nacht aan
- opladen 2-3uurtjes

Het leuke is dat wanneer mijn accu bijna leeg is en ik laat de telefoon gewoon aan staan ik er nog best een dag mee kan bellen voordat hij gaat waarschuwen dat de accu leeg is. Als ik mijn telefoon uitzet en weer aan dan zegt hij gelijk dat de accu leeg is. Dit komt volgens mij omdat het aanmelden/zoeken naar een netwerk erg veel energie kost. Ik ken namelijk iemand met een SL45 met o2 die nauwlijks dekking heeft en dat ding moet constant netwerk zoeken, hij is dan echt binnen 2,5 dag leeg.

Heb nu voor mijn oude C35 een nieuwe li-ion accu (800mAh), die haalt nu:
- Vodafone 900 netwerk, 3 streepjes bereik binnen.
- 7 dagen standby
- 1 min bellen per week

Met oude accu (500mAh NiMh) haalde ik
- Vodafone 900 netwerk, 3 streepjes bereik binnen.
- 1 dag standby
- 1 min bellen

Hij viel direct uit als je aan het eind van de dag een telefoontje kreeg, die accu was echt helemaal aan het einde van zijn latijn.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 00:26:
[...]

mijn 6510 gaat 5,5 dagen mee
ongeveer 15 per dag bellen en af en toe een spelletje snake en af en toe een beetje naar de radio luisteren -----> 's nachts uitzetten

is het 'zuiniger' om de gsm aan te laten staan 's nachts ipv hem uit te zetten? omdat 'm 's morgens het netwerk moet zoeken en dat kan nogal wat energie verbruiken... kan iemand me daar uitsluitsel over geven ?
Hangt ook van je bereik af... Als je bereik brak is zit je foon vaker om een zendmast te zoeken.

Probeer het eens uit! Accu vol, dan dag en nacht aan laten en tijd opnemen... Dan weer opladen en 's nachts uit laten staan... Oh laat 't hier ff weten mkay? ;)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:32

Destruction

(ex-)Automonteur

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 22:14:
dus het is mij opgevallen dat de meeste opgegeven standbytijden niet kloppen --> ook degene die opgegeven worden door jullie allemaal

als ik mensen hoor zeggen dat hun 3310 het 7 dagen uithoudt, dan word ik nijdig ! ik heb zelf een 3310 gehad (nieuw aangekocht) en ik weet hoelang die écht meegaat : 3 dagen (waarbij ik hem bovendien 's nachts uitzet !!)

hetzelfde maak ik nu mee met mij 6510 : deze gaat bij mij 5 dagen mee, bij gemiddeld bellen (20 min. per dag) en dit terwijl ik hem 's nachts uitzet; ik heb het eens in detail uitgerekend : de standbytijd van mijn 6510 bedraagt 72,5 u waarbij er tussendoor ook ongeveer 80 tot 100 minuten gebeld is (+ natuurlijk af en toe een sms'je) --------> en ook hier hoor ik sommige mensen beweren dat hun 6510 7 dagen of nog langer meegaat (dag én nacht) ?!?!

hoe kan dit? en nou niet komen zeuren dat het afhankelijk is van het netwerk en dergelijke, want dat kan inderdaad verschillen geven, maar niet zo een grote verschillen !

Wie durft er uit te komen voor de echte standby-tijd van zijn mobieltje ?

PS : ik ben zéééééér tevreden over mijn 6510 hoor, zalig toestelletje !
Mijne gaat ook 7 dagen mee (3310)

Mn 3330 haalt ook zonder problemen 7 dagen. :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Nokia 3410@ Vodafone gaat 4-5 dagen mee met totaal 30 minuten bellen en een beetje gamen oh ja en s'nachts uit

Ericsson T29s@BEN gaat 4-5 dagen mee met ook ongeveer 30 minuten bellen en s'nachts uit

Dus geen slechte scores.

Dit topic is wel handig ik moet begin oktober mijn abbo verlengen en zoek dan naar een gsm met een goede standby dus zal dit topic goed in de gaten houden. :)

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
mijn 6310i gaat tot nu toe steeds iets meer dan een week mee.... ik sms nogal veel (90 berichten per maand) en bel niet al te veel (gesprek of 3 per dag van +/- 4 minuten in totaal zowel inkomend als uitgaand). Snachts staat mijn telefoon uit.
Trilalarm staat aan en ik gebruik hem ook als agenda....
dus eigenlijk valt het een beetje tegen als je het mij vraagt......

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Verwijderd

ik haal met mijn Ericsson T39m zo'n 1,5 tot 2 WEKEN, ik heb Ben, dus lekker ontvangst :( maar dan zet ik de telefoon wel uit 's nachts. Ik bel per maand ongeveer een 1/2 uur tot een uur. Ik snapte in het begin ook niet waarom hij zo lang mee gaat, ik had namelijk een Ericsson T28World met dezelfde batterij, en die deed er 2 dagen max. over om leeg te raken. EFR heb ik trouwens uit staan. Jullie mogen vast gaan roepen dat het onzin is 8)

Verwijderd

Topicstarter
miel schreef op 15 september 2002 @ 12:32:
mijn 6310i gaat tot nu toe steeds iets meer dan een week mee.... dus eigenlijk valt het een beetje tegen als je het mij vraagt......
da's wat ik juist bedoel : in de realiteit blijken de cijfers enorm tegen te vallen, bij mij toch (en ook bij jou blijkbaar, welcome to the club :) )

maar ik merk hier op dat de mensen vermelden dat ze de agenda gebruiken, het alarm staat elke morgen aan,... : scheelt dit dan zoveel in standby-tijd? --->want ik gebruik ook al die 'gadgets' van mijn gsm :

1. elke werkdag staat mijn alarm 's ochtends op
2. de agenda gebruik ik vrij vaak voor memo's, mét geluidsalarm en trilalarm om mij eraan te herinneren
3. een paar keer per dag snake spelen met trilalarm + geluidjes
4. af en toe de radio aan
5. toch minstens een 5-tal sms'jes per dag, op 'hoogdagen' 10
6. de gesprekken: over de hele standbyperiode (5,5 dagen) 45 tot 60 minuten
7. 's nachts staat de gsm uit, dus 's morgens zoekt 'm naar het netwerk (ik ga deze keer als test 'm 's nachts aan laten staan ---> ik laat het jullie weten)
8. ik zit op mobistar netwerk (900)
9. bij oproepen + sms'jes staat zowel het geluid als het trilalarm aan

enz. enz. ... misschien vergeet ik hier wel het een en het ander

• Wimlem
  • Laatst online: 19-05 10:37
Verwijderd schreef op 12 September 2002 @ 21:13:
weet er echt niemand of de battery het langer uithoudt als men de gsm 's nachts aan laat staan ipv hem uit te zetten ?
en hoeveel zuiniger de battery is als je de gsm op Half Rate zet (alleen langere gesprekstijd of ook langere standbytijd en hoeveel % juist) ?
Probeer het gewoon even. Laat hem 's nachts aanstaan en kijk hoe lang die het uithoudt!

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:41

FreakNL

Well do ya punk?

Tonnetje schreef op 15 september 2002 @ 14:56:
[...]

Probeer het gewoon even. Laat hem 's nachts aanstaan en kijk hoe lang die het uithoudt!
En bereken dan het break-even point :P

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

GerbenW schreef op 14 September 2002 @ 02:07:
Nee hoor, het wachten is op Deel 3, dat mijn telefoon leeg is... ;) Hij is ongeveer voor een derde leeg en sinds Deel 2 heb ik er nog niet mee gebeld... (handig, zo'n vaste lijn)

Deel 2 was trouwens 11 September 2002 17:12, en dat was hier.
Ik verwacht dat ie morgen leeg is... Dan zou hij het ongeveer 6 dagen hebben uitgehouden. We zullen zien...

Verwijderd

Ik heb de sonyericsson T200 besteld. En de standbytijd zou 220 min zijn, maar de spreektijd 780 min. Dat was 1 van de redenen tot mijn besluit hem te bestellen.

Hiervoor had ik (kapot :'() de T20 en die had ook een lange spreektijd, 10 uur (600 min)
En dat merk je wel!! Kon een keer een nacht niet slapen. Ong. 5 uur met die telefoon zitten spelen. Tetris he... ;) En daar was die accu totaal niet van onder de indruk. Batterij indicator was geen streepje lager. Verdeelt in 10 streepjes nog wel! Moet ik wel wel bijzeggen dat de eerste twee en de laatste twee streepjes langer bleven staan dan dier ertussen. En de foon stond nog op 9 streepjes.
Dat moest ik bij de m35i niet proberen. (Maar die heeft ook geen tetris)

Heerlijk is dat, hoef je niet telkens zodra je iets in het menu doet de lader te gaan halen, bij wijze van spreken.

maar goed, binnenkort ook de standby tijd van de T200 :)

offtopic:
GerbenW, die spanning...ik houd het haast niet meer ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 13:22:
ik haal met mijn Ericsson T39m zo'n 1,5 tot 2 WEKEN, ik heb Ben, dus lekker ontvangst :( maar dan zet ik de telefoon wel uit 's nachts. Ik bel per maand ongeveer een 1/2 uur tot een uur. Ik snapte in het begin ook niet waarom hij zo lang mee gaat, ik had namelijk een Ericsson T28World met dezelfde batterij, en die deed er 2 dagen max. over om leeg te raken. EFR heb ik trouwens uit staan. Jullie mogen vast gaan roepen dat het onzin is 8)
Welke batterij zit erop? ;)

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

Ja moet je maar eens proberen, bij mij werkt het gek genoeg wel :)
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 10:30:
[...]

echt ? amai, dan laat ik 'm gewoon aan 's nachts want ik zet 'm nu juist uit om de standby-tijd te verlengen!
heeft er nog iemand ervaring hiermee ?

• Kippenijzer
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik heb hier dus gewoon een 3310, welke het inderdaad een dag of 5 a 6 uithoudt... Maar ik doe er dan ook niets mee, en wordt weinig gebeld, en bel zelf ook weinig... Ga ik wel bellen en sms zenden/ontvangen gaat het snel naar een dag of 3/4

Verwijderd

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 16 september 2002 @ 10:23:
Ik heb hier dus gewoon een 3310, welke het inderdaad een dag of 5 a 6 uithoudt... Maar ik doe er dan ook niets mee, en wordt weinig gebeld, en bel zelf ook weinig... Ga ik wel bellen en sms zenden/ontvangen gaat het snel naar een dag of 3/4
dat bedoel ik net : vanaf dat je af en toe wat belt en zo, blijft er van de 6/7 dagen standbytijd niet veel meer over (mijn 3310 bleef dus een drietal dagen standby, de 6510 houdt het 5,5 dagen vol) ...
en je gsm heb je toch om te bellen, neen?

Verwijderd

Maar dat staat toch gewoon in de gebruiksaanwijzing!
Standbytijd xxx uur maximaal.
Spreektijd xxx min maximaal.

Dat betekent of xxx uur standby, maar dan ook verder niks. Óf xxxmin bellen achterelkaar en dan is de batterij op. Als je spreektijd xxxmin is en je gaat met een volle batterij bellen tot die leeg is dan heeft je telefoon in technisch gesproken geen seconde standby gestaan. Je hebt dan de energie uit de batterij gebruikt voor die xxxmin bellen.

Het woord standby zegt het al. ( Hij staat gereed om gebruikt te gaan worden, maar meer niet)

Als je televisie standby staat (Gereed om aan te zetten) verbruikt die toch ook minder stroom dan als die beelden en geluid geeft. Is met een telefoon net zo.

Maar een telefoon wordt niet voor alleen standby of alleen bellen gebruikt. In de praktijk bel je en staat die daarna weer standby enz. enz. Wanneer je belt staat die eigenlijk niet standby want hij is in gebruik. Dat kost meer energie en dat zal van de standbytijd die overblijft als je hem niet gebruikt af gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 06:52:
Maar dat staat toch gewoon in de gebruiksaanwijzing!
Standbytijd xxx uur maximaal.
Spreektijd xxx min maximaal.

Dat betekent of xxx uur standby, maar dan ook verder niks. Óf xxxmin bellen achterelkaar en dan is de batterij op. Als je spreektijd xxxmin is en je gaat met een volle batterij bellen tot die leeg is dan heeft je telefoon in technisch gesproken geen seconde standby gestaan. Je hebt dan de energie uit de batterij gebruikt voor die xxxmin bellen.

Het woord standby zegt het al. ( Hij staat gereed om gebruikt te gaan worden, maar meer niet)

Als je televisie standby staat (Gereed om aan te zetten) verbruikt die toch ook minder stroom dan als die beelden en geluid geeft. Is met een telefoon net zo.

Maar een telefoon wordt niet voor alleen standby of alleen bellen gebruikt. In de praktijk bel je en staat die daarna weer standby enz. enz. Wanneer je belt staat die eigenlijk niet standby want hij is in gebruik. Dat kost meer energie en dat zal van de standbytijd die overblijft als je hem niet gebruikt af gaan.
maar wat ik bedoel, beste gemma, is het volgende : veel mensen zeggen dat (bijvoorbeeld) hun 3310 het 6 of 7 dagen uithoudt --> maar da's de maximum-standbytijd van een 3310, dus wanneer je je gsm helemaal niet gebruikt kan die het inderdaad zolang uithouden (daar ga ik mee akkoord) ---> de vraag die ik mij nu stel is de volgende : gebruiken die mensen die beweren dat hun gsm het zolang uithoudt dan hun gsm echt zo weinig ?

Verwijderd

Waarom gaan we niet massaal serieus bijhouden hoe lang een toestel werkelijk mee gaat, net als GerbenW. Gewoon wachten tot hij vanzelf uit gaat omdat de accu leeg is, dan helemaal opladen en 24/7 aan laten staan en gewoon gebruiken. Als we dan in die dagen ook even bijhouden hoelang we bellen en hoeveel we sms dan kunnen we misschien over een paar weken met die gegevens een grafiek samenstellen met alle gegevens.

btw, ik ben op dit moment nog de trotse bezitter van een 5110 van 4 jaar oud en die gaat volgens mij nog wel een 3 a 4 dagen mee (24/7). Binnenkort stap ik over naar de 6310i, ben benieuwd. Ik heb mijn telefoon gister opgeladen en zal dus wachten tot de accu leeg is en hem dan opnieuw helemaal opladen. Als het zover is wil ik hier wel even een seintje geven. Ik heb het eigenlijk nog nooit echt bijgehouden en ben zelf ook wel benieuwd.

• florisje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Ja dat zou wel interessant zijn, maar de standby tijd hangt van enorm veel factoren af. De standby tijd die de fabrikant erbij vermeld is meestal in de meest optimale omstandigheden. Dus vlakbij de zendmast met geen andere in zicht zodat ie niet omschakeld. Uiteraard zonder scherm verlichting en andere snufjes als IrDA, Bluetooth. Misschien zelfs wel bij bepaalde temperatuur. En zonder bellen/smsen natuurlijk.
Bij mijn T39 geeft ie een tellertje hoe lang ie nog mee denkt te kunnen. Ter illustratie: die halveert als je IrDA aanzet...

Niet echt een makkelijk onderzoekje dus...

Verwijderd

Het is idd moeilijk om telefoons te vergelijken, zelfs als het om hetzelfde merk en type gaat. Er kan een andere accu opzitten, hij wordt verschillend gebruikt etc.
Ik denk dat het toch interressant kan zijn een keer te proberen zoiets in kaart te brengen ook al zal het niet meer zijn dan een soort indicatie. Producten verschillen nl toch altijd.

Kijk maar naar 2 auto's van hetzelfde type en merk en die dezelfde dag uit de fabriek zijn gekomen. De een zal ook net iets zuiniger zijn dan de ander. Dat heeft uiteraard met gebruik te maken maar in de basis (de auto zelf) ligt al een verschil, ze zullen nooit identiek zijn.

Maar je kan (mits genoeg gegevens voor handen) wel degelijk een redelijk beeld schetsen van hoe lang een telefoon mee gaat na volledig opgeladen te zijn, daarbij zal uiteraard dan ook het gebruik meegeteld dienen te worden anders is het appels met peren vergelijken.

Verwijderd

Ik kan jullie vertellen dat mijn nokia 8310 echt 8 dagen meegaat. Daarbij bel ik totaal 32-40 minuten in deze 8 dagen en wordt ik in deze 8 dagen totaal gemiddeld 40-45 minuten gebeld. Daarbij stuur ik in deze 8 dagen ongeveer 6 smsjes (ben niet zo'n die hard sms'er) en speel ik zeer sporadisch snake. In deze 8 dagen staat hij iedere dag van 7.30 tot ongeveer 23.30 a 0.00 uur aan.
Ik ben hier eigenlijk zeer tevreden over. Mijn vorige Siemens C25 ging bij ongeveer gelijk gebruik maar 3 dagen mee. Ik kan jullie dan ook van harte de 8310 aanbevelen. Bovendien: zo erg duur is hij ook niet meer als je de aanbiedingen een beetje volgen.

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik heb een Ericsson T28s met de 'platte' batterij, waar 75 uur voor staat. Dat is zeker niet veel, maar ik moet zeggen dat die tijd ook echt bijna gehaald wordt :) (meestal zit ik aan de 72 uur als ik niet bel, en dan staat hij continu aan). Al met al heb ik dus niet te klagen - en ik moet zeggen dat even dat laadkabeltje erinpluggen ook niet zo'n heel erg groot probleem is B).

Verwijderd

Topicstarter
Kjev schreef op 17 september 2002 @ 15:05:
en ik moet zeggen dat even dat laadkabeltje erinpluggen ook niet zo'n heel erg groot probleem is B).
't is het prestige hé ;)

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
met m'n z5 kan ik 2 - 3 dagen doen, maar dan bel/sms/kalender ik er wel vrij veel mee.
maar gelukkig heb ik een bureauladertje. lekker makkelijk. ik gooi 'm in dat ding en dan weet ik de volgende ochtend meteen waar ie is :)

Verwijderd

ok, ik heb wat eerder dan verwacht mijn 6310i gekregen. Dus die heb ik gelijk even helemaal opgeladen. Het opladen duurde om precies te zijn 1 uur en 14 minuten. En nu maar afwachten hoe lang hij het vol houdt... (even voor de record op 17/09/02 20:53 was hij vol)

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:35

Slein

NERD

xingrs schreef op 12 september 2002 @ 10:28:
Da's grappig, dat idee had ik ook al een beetje. Ik zou niet durven zeggen dat mijn M35i langer meegaat nu ik te lui ben om hem 's nachts uit te zetten, maar significant minder lang is het in elk geval niet geworden. Vreemd, want ik kan geen reden verzinnen waarom dit zo zou zijn. Vindt een batterij het leuk om gelijkmatig leeggetrokken te worden??
Voor de liefhebber: ik word ongeveer 1x in de twee dagen gebeld voor zeg 2 minuten. Telefoon staat op de trilstand en hangt elke 4 a 6 dagen aan de lader, denk ik zo. Verder laat ik ALTIJD de batterij leegtrekken voor ik hem oplaad ("batterij-onderhoud").

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Deel 3 is eindelijk daar!!

Afgelopen middag was m'n foon leeg dus hij heeft het bijna 6 dagen uitgehouden!

Gegevens:
Toestel: Siemens C45
Batterij: NiMH, 3.6V, 550 mAh
3 keer een paar minuten mee gebeld, 2 smsjes mee ontvangen, elke ochtend gaat de wekker en ik speel geen useless spelletjes :) Bereik is hier (Leeuwarden) prima. Uiteraard stond ie 24/7 aan, anders gaat de wekker niet :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 September 2002 @ 10:43:
[...]

maar wat ik bedoel, beste gemma, is het volgende : veel mensen zeggen dat (bijvoorbeeld) hun 3310 het 6 of 7 dagen uithoudt --> maar da's de maximum-standbytijd van een 3310, dus wanneer je je gsm helemaal niet gebruikt kan die het inderdaad zolang uithouden (daar ga ik mee akkoord) ---> de vraag die ik mij nu stel is de volgende : gebruiken die mensen die beweren dat hun gsm het zolang uithoudt dan hun gsm echt zo weinig ?
Er zijn denk ik twee soorten gsm gebruikers. (Ik hou het een beetje overzichtelijk)
Dat zijn mensen zoals jij die hun telefoon vaak gebruiken, veel bellen, spelletjes spelen,wekker enz.

Maar er zijn ook veel mensen die hun telefoon gebruiken als een soort draagbare telefooncel. Lekker handig dat je iemand kan bellen als je te laat komt ofzo. Dat soort gesprekken zijn kort < 1min en niet zo vaak. En om bereikbaar te zijn. Het is leuk dat er nog meer fucties op zitten. Kan je ook zo af en toe sms-en en das ook wel handig. Maar primaire doel is om mee te bellen inplaats van een telefooncel en bereikbaarheid.

Ik denk dat de eerste groep veelal een abbo heeft en de tweede prepaid belt.

Bij die laatste groep is natuurlijk hun standbytijd veel groter.

Dus om antwoord te geven op jouw vraag: Ik denk het wel ja. Kijk maar eens naar het bel en sms gedrag dat GerbenW hier neer heeft gezet :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 12:59:
Waarom gaan we niet massaal serieus bijhouden hoe lang een toestel werkelijk mee gaat, net als GerbenW. Gewoon wachten tot hij vanzelf uit gaat omdat de accu leeg is, dan helemaal opladen en 24/7 aan laten staan en gewoon gebruiken. Als we dan in die dagen ook even bijhouden hoelang we bellen en hoeveel we sms dan kunnen we misschien over een paar weken met die gegevens een grafiek samenstellen met alle gegevens.
Lijkt het me ook handig als meerdere mensen met dezelfde telefoon gewoon hun bevindingen neerzetten. Dan krijg je volgens mij een beter beeld.

offtopic:
kikkei01, Jij kreeg je telefoon te vroeg en ik zit al dagen op de mijne te wachten...had eral moeten zijn. Wat is het leven toch oneerlijk :( ;)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-05 15:45
Siemens S45: houdt t gemiddeld 3 dagen uit met regelmatig bellen...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Verwijderd

GerbenW schreef op 18 september 2002 @ 00:40:
Deel 3 is eindelijk daar!!

Afgelopen middag was m'n foon leeg dus hij heeft het bijna 6 dagen uitgehouden!

Gegevens:
Toestel: Siemens C45
Batterij: NiMH, 3.6V, 550 mAh
3 keer een paar minuten mee gebeld, 2 smsjes mee ontvangen, elke ochtend gaat de wekker en ik speel geen useless spelletjes :) Bereik is hier (Leeuwarden) prima. Uiteraard stond ie 24/7 aan, anders gaat de wekker niet :P
Wekker gaat wel als je hem uit hebt staan! Zet je wekker maar es op over 5 min. en dan je telefoon uit. Dan gaat die wel af. Volgens mij wel zonder trilalarm.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben dus de test aan het doen of mijn gsm het minder lang uithoudt als ik 'm 's nachts aan laat staan ipv 'm uit te zetten (met m'n 6510)
en het ziet ernaar uit dat het niet zoveel scheelt! ik zit aan dag 4 (dus dag en nacht aan), ik heb al 47 minuten gebeld en een 15-tal sms'jes verstuurd/ontvangen ---> ik heb nog 3 blokjes battery-indicator staan, dus ik denk dat ik de 5,5 dagen wel zal halen
(ter info: dus als ik 'm 's nachts uitzette haalde die ook 5,5 dagen)
ik laat wel iets weten over het finale resultaat

laten we allemaal die test eens doen ? (dus het verschil in standby uitzoeken, gsm aan/uit 's nachts)

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Mijn Nokia 3310 heeft het weer eens 5 dagen uitgehouden moest hem dinsdagavond en daarvoor was het donderdag avond en van donderdag naar dinsdag = 5 dagen en nachten. In totaal 40 minuten gebeld en 1 keer 5 minuten spelletje gespeeld.

Verwijderd

Nou, ik ben mijn nieuwe 6310i natuurlijk flink aan het uitproberen/bestuderen en ben al met infrarood enz aan de gang geweest maar tot nu toe geeft de batterij indicator nog geen kik, staat nogsteeds vol :-) Ok, hij is natuurlijk ook nog niet zolang vol maar ik ben natuurlijk wel continu bezig met die telefoon om hem goed in te stellen van alles erin te zetten etc.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 13:48:
Nou, ik ben mijn nieuwe 6310i natuurlijk flink aan het uitproberen/bestuderen en ben al met infrarood enz aan de gang geweest maar tot nu toe geeft de batterij indicator nog geen kik, staat nogsteeds vol :-) Ok, hij is natuurlijk ook nog niet zolang vol maar ik ben natuurlijk wel continu bezig met die telefoon om hem goed in te stellen van alles erin te zetten etc.
het eerste blokje blijft altijd veel langer staan dan de andere blokjes, da's algemeen geweten bij nokia

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 14:57:
[...]
het eerste blokje blijft altijd veel langer staan dan de andere blokjes, da's algemeen geweten bij nokia
O bij mij gaat de eerste en altijd snel weg maar het laatste blokje die blijft er echt heel lang op staan.

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

Doorgaans scan je een netwerk niet, maar zoek je naar een netwerk :P
TwoR schreef op 13 september 2002 @ 08:13:

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

ja maar je bergeerp het dus wel wat ik bedoelde. En daar was het om begonnen

Verwijderd

Ik doe echt 24/7 met mijn Siemens C45

• Flint
  • Laatst online: 17-03 17:21
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 10:40:
ik ben dus de test aan het doen of mijn gsm het minder lang uithoudt als ik 'm 's nachts aan laat staan ipv 'm uit te zetten (met m'n 6510)
Mijn Z5 gaat langer mee als ik 'm aanlaat 's nachts...

Verwijderd

Topicstarter
slecht nieuws : mijn 6510 houdt het toch minder lang uit als ik 'm 'snachts aan laat staan : ongeveer een halve dag minder :(

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

O dan zet ik hem snachts ook eens uit kijken of ie het dan langer doet

Verwijderd

Topicstarter
TwoR schreef op 27 september 2002 @ 12:37:
O dan zet ik hem snachts ook eens uit kijken of ie het dan langer doet
vergeet ons het resultaat dan niet mee te delen hé :)
dit topic is blijkbaar een stille maar zekere dood aan het sterven ?? waar blijven al die goede voornemens ??

Verwijderd

Mijn Ericsson T65 staat nu sinds zaterdagmorgen 21 september onafgebroken aan. Volgens de indicator heb ik nu nog zo'n 37 uur voordat ie leeg is. Ik bel zo'n 15 minuten per dag (gemiddeld) en stuur 10 sms per dag. Niet slecht dus zo'n T65 (ik wil een T300 kopen maar die's nog niet uit :( )

Verwijderd

ik vind 100 min eigenlijk best wel veel, ik denk dat ik zo'n 5 tot 10 min bel (waarschijnlijk eerder 5 dan 10) Heb nu een oude Swing 220 en die doet zo'n 3 a 4 dagen (dag en nacht). Siemens m35 deed ook zo iets..

Verwijderd

Tussen gisteravond 11 en vanochtend 7 is mijn T65 er dan toch mee gekapt. Gisteravond nog wel 15 minuten gebeld. Hij doet het dus op een paar uur na 1 week non-stop. (Vorige week zaterdag om 7.30 uit de lader gehaald:) )

Verwijderd

Mijn Nokia 8210 houdt het zo'n 7 tot 8 dagen uit, gebruik em wel niet zo heel vaak...

Verwijderd

Gloednieuwe SE T200 na de eerste keer laden houdt het 4 1/5 dag uit voordat die gaat piepen dat die leeg is. Dat heeft die daarna nog eens 1 1/2 dag volgehouden. Heb hem amper gebruikt,1 smstje en 3 sec bellen ofzo.
De batterij indicator heeft tien streepjes en het eerste streepje was al op na het aanzetten van de telefoon.
Ik hoop maar dat het ligt aan de nieuwe batterij want de specs beloofden het dubbele. :{

• Binnetie
  • Laatst online: 20-02 16:10
Ik heb sinds maandag een Ericsson T68i en die heb ik tot vrijdag al 2 keer moeten opladen... de eerst keer was nadat de batterij leeg was bij aankoop (die heb ik gewoon leeg laten lopen) dat was na 1 dag ongeveer en daarna heb ik hem opgeladen, na 3 uur laden wassie vol en vrijdagmiddag leeg dus heb ik er 2 dagen mee gedaan (ik heb 6 keer gesmst en 2 keer 10 min gebeld!
Ik hoop ook dat het aan de nieuwigheid van de batterij ligt...

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:03

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik woon heel dichtbij een paal en heb standbytijden tot 9 dagen met een siemens S45.

Verwijderd

twee jaar oude nokia 6150 met li-ion 3.6 volt batterij gaat twee dagen mee, bel er wel veel mee, ongeveer 1 uur per dag.
maar de batterij is al wel twee jaar oud, dus erg slecht vind ik het niet.
en hij staat dag en nacht aan i.v.m wekker.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 13:56:
twee jaar oude nokia 6150 met li-ion 3.6 volt batterij gaat twee dagen mee, bel er wel veel mee, ongeveer 1 uur per dag.
maar de batterij is al wel twee jaar oud, dus erg slecht vind ik het niet.
en hij staat dag en nacht aan i.v.m wekker.
gaat ook wel aan als ie uitstaat....

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
mijn t68i houdt het bij niet al te veel spelen 5 dagen vol.. elke dag zo'n 15 min bellen
als ik veel zit te klooien (bluetooth bv) dan maar 3 dagen..

edit: vergeten de ontvangen telefoontjes mee te tellen

Verwijderd

Ik heb 2,5 uur geleden mijn tel uit de lader gehaald, al vier sms'jes gestuurd, spelletje gespeeld en even mijn mail gecheckt. Ik heb een t68i, standby-tijd is nu: 238h en gesprekstijd nog: 5h2m

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

6510...zo'n 4/5 dagen met 12-15 min. bellen per dag...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 15:33:
Ik heb 2,5 uur geleden mijn tel uit de lader gehaald, al vier sms'jes gestuurd, spelletje gespeeld en even mijn mail gecheckt. Ik heb een t68i, standby-tijd is nu: 238h en gesprekstijd nog: 5h2m
je mail gechecked op je gsm als je een pc voor je snufferd hebt? 8)7

:)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Topicstarter
Mooooody schreef op 28 september 2002 @ 15:46:
6510...zo'n 4/5 dagen met 12-15 min. bellen per dag...
bedankt, bij mij ook 5 dagen met mijn 6510 met een 12-tal min bellen per dag :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:10
Me 3310 Houd het met normaal gebruik 10 min per week bellen wat smsjes en zo, spelletje :D. Zo'n 4/5 Dagen vol :P. Maar ik doe heel vak effetjes aan de lader :P.

Verwijderd

Topicstarter
Termi schreef op 29 september 2002 @ 12:01:
Me 3310 Houd het met normaal gebruik 10 min per week bellen wat smsjes en zo, spelletje :D. Zo'n 4/5 Dagen vol :P. Maar ik doe heel vak effetjes aan de lader :P.
de bedoeling van dit topic is hoelang je gsm het uithoudt, dus als je af en toe effe 'bijtankt', dan is dat een beetje sabotage en bijgevolg niet meer representatief hé ;)

Verwijderd

Mijn nieuwe 6310i heeft het de eerste keer ruim een week uitgehouden. In deze week heb ik hem natuurlijk flink op de proef gesteld door alles uit te proberen en te gebruiken en is hij tevens mee op reis naar Spanje geweest (kost ook stroom om iedere keer netwerken te zoeken etc). Heb hem daar dus moeten opladen en wacht gewoon op de volgende kans om misschien te melden dat hij echt superlang meegaat.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:29

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Mijn M35i gaat ongeveer 5 dagen mee. 's Nachts uit, regelmatig bellen / smsen.
Precies durf ik niet te zeggen. Houd het niet echt bij, maar ben tevreden.
Ik zorg wel dat voor ik mijn batterij op ga laden, hij helemaal leeg is, en laadt hem dan ook helemaal op.. Dit scheelt een hoop!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mijn 6510 gaat bij normaal gebruik in ieder geval langer dan 5 dagen mee. Ik zet de telefoon 's nachts nooit uit. Na 5 dagen gaf de batterijmeter één blokje aan. Ik bel gemiddeld 4 minuten per dag en verstuur nauwelijks berichten. Wel gebruik ik de infraroodpoort regelmatig.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Topicstarter
haas schreef op 30 september 2002 @ 00:39:
Mijn 6510 gaat bij normaal gebruik in ieder geval langer dan 5 dagen mee. Ik zet de telefoon 's nachts nooit uit. Na 5 dagen gaf de batterijmeter één blokje aan. Ik bel gemiddeld 4 minuten per dag en verstuur nauwelijks berichten. Wel gebruik ik de infraroodpoort regelmatig.
ik bel net iets meer met mijn 6510 (12 tot 15 min per dag) en verstuur/ontvang vrij veel sms'jes en dan gaat 'm 5 dagen mee
dus de 6510, daar onstaat er stilletjesaan wel een consensus over

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:36

radial

Watch out

Nokia 3330
standbytijd meestal niet langer dan 2 dagen (maar bel wel beetje veel mobiel)
bellen gem. 2 uur per dag + regelmatig smsjes

20xSF170s - ozo

Pagina: 1 2 Laatste