Toon posts:

het grote [standby-tijden] - topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 551 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Standbytijden hebben ook te maken met de zendmastdichtheid in een gebied. Ons bedrijventerrein ligt op de grens van het dekkend gebied van twee verschillende zendmasten. De standbytijd van een telefoon aan de voorkant van het terrein is ruim 30% langer dan aan de achterkant. Om verbinding te houden met de mast die de achterkant van het terrein dekt moet het uitgangssignaal van de telefoon sterker zijn, hetgeen meer energie kost. Als je veel reist (bijv. voor je werk) is je standbytijd ook lager, omdat je wisselt van gebied, moet de telefoon steeds contact leggen met masten die het betreffende gebied dekken. Iedere keer als dit gebeurt, zal de telefoon een sterker signaal moeten uitzenden voor contact te leggen met de nieuwe zendmast.

Definitie van standbytijd wordt natuurlijk in de meest gunstige omstandigheden bepaald. Vandaar dat men altijd de "maximale standbytijd" geeft.

Verwijderd

Topicstarter
de standbytijd van mijn 6510 is er precies een beetje op vooruit gegaan na een 5-tal keren laden en ontladen van de batterij (door gebruik) (mijn 6510 was nog nieuw)
ik heb ongeveer 15 tot 20 % meer 'rendement' van de batterij
is dit normaal ?

Verwijderd

Mn Siemens c45 gaat ongeveer 5 dagen mee, totaal 1 uur bellen per week (in-en uitgaand) 5 smsjes zenden/20 ontvangen

-ben 1800 mhz netwerk
-niet altijd even goed bereik in buitengebieden waardoor accu sneller op is

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
kreeg m'n 2 jaar oude 6210 terug na een reparatie, nu nieuw schermpje en nieuwe software. Met mijn normale gebruik ging hij eerst iets minder dan 4 dagen mee. Nu hield hij het 7 dagen vol, had er een paar minuten mee gebeld en verder niet gebruikt.

Verwijderd

Ik las over de Philips Xenium 9@9++ Deze schijnt een standbytijd te hebben van 750uur! _/-\o_ Weet iemand waar deze te koop is?

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:47

Wallie

Herr

Waarschijnlijk zal je hem wel bij de Philips Personeelswinkel kunnen krijgen, mocht je daar kunnen kopen. De standbytijd zal wel kunnen kloppen, de voorloper, de Xenium 9@9 (toch?) had ook zo'n lange standbytijd (600u ofzo).

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

is er een verband tussen het aantal mAh van een batterij en de standbytijd?
m.a.w. is het zo dat hoe meer mAh, hoe "sterker" de batterij?

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 11:55
Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 00:05:
Ik las over de Philips Xenium 9@9++ Deze schijnt een standbytijd te hebben van 750uur! _/-\o_ Weet iemand waar deze te koop is?
Hij is 'gewoon' te koop bij de belcompany. Los kost het toestel daar €199,-- zonder abonnement. Wat in het foldertje staat is dat ze hem daar wel exclusief verkopen :( .

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 11:55
Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 09:24:
Het klopt dat hoe meer mAh (milli ampère uur) een batterij heeft hoe krachtiger deze is. Maar de standbytijd van je telefoon heeft ook met andere zaken te maken. Bijvoorbeeld een kleurenscherm (dat trekt meer stroom dan een z/w scherm), ook hebben sommige telefoons slimmere energiebesparende functies dan anderen. Maar in het algemeen is hoe meer mAh beter.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:36
Mijn oude swing400 heeft het zeker meer dan 10 dgn uitgehouden aan het begin ('s nachts aanlaten), maja dan werd ik ook niet gebeld.

Mijn alcatel 5xx (kweenie precies welk type), houd het zeker een week uit ('s nachts wel uit), maar dan bel ik en ontvang ik wel eens smsjes

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 09:24:
Ja, het aantal mAh geeft aan hoeveel stroom je batterij maximaal kan leveren per uur. Als er 500 mAh op je batterij staat, zou je batterij op volle kracht een uur lang een halve ampère kunnen leveren. Maargoed, zoveel stroom vreet je foon niet. :) Voorbeeldje:

Op je batterij staat: 600 mAh.
Je batterij vreet standy 5 mAh.
Dan gaat je batterij dus 600/5 = 120 uur mee, 5 dagen dus.

(Dat klopt niet helemaal, want het verloop is niet helemaal constant enzo, maargoed.)

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
TwoR schreef op 13 September 2002 @ 08:13:
Volgens mij is het slimmer om je telefoon 's nachts aan te laten staan want dan hoeft ie 's ochtends geen netwerk te scannen.
Die van mij scanned de hele dag >:) Heb dan ook Orange en woon in een afgelegen gebied 8)7 De accu van m'n 3310, is enigzins versleten en gaat met max 15 min bellen 2 dagen mee. 's Nachts aan.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

GerbenW schreef op 10 September 2003 @ 14:06:
[...]
Ja, het aantal mAh geeft aan hoeveel stroom je batterij maximaal kan leveren per uur. Als er 500 mAh op je batterij staat, zou je batterij op volle kracht een uur lang een halve ampère kunnen leveren. Maargoed, zoveel stroom vreet je foon niet. :) Voorbeeldje:

Op je batterij staat: 600 mAh.
Je batterij vreet standy 5 mAh.
Dan gaat je batterij dus 600/5 = 120 uur mee, 5 dagen dus.

(Dat klopt niet helemaal, want het verloop is niet helemaal constant enzo, maargoed.)
en hoe kun je weten hoeveel mAh je telefoon vreet?

Verwijderd

Specs opzoeken/opvragen bij fabrikant?
Googlen op internet?

/edit: Nokia 3330 (zelfde als 3310 eigenlijk, maar dan met WAP)
Ni-MH accu type BMC-3
Uurtje bellen per dag, nu 2 jaar een 3 maanden in bezit.
Ging 1.5-1.75 jaar prima, laatste tijd neemt de capaciteit van de accu
rap af.
Bij volledig opladen is hij binnen 3-5 minuten weer leeg.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 11:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 11:49:
Specs opzoeken/opvragen bij fabrikant?
bij de fabrikant krijg je de specs van de battery niet die van de gsm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

mijn telefoon: Motorola T90 kan 6 dagen standby blijven.

Normaal zet ik hem uit als ik hem niet nodig heb.

Wauw, een sig!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:34

JB

Cédric roelt!

Mijn Nokia 5210 houdt het niet veel langer dan 2 dagen (beetje bellen en smsen)

Mijn boefje is liev!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 09:22

Padvinder

doet z'n best

Nokia 3510: bijna twee weken (zonder gebruik, goed bereik, dag en nacht aan)

Zit een hele flinke accu in: Li-Ion, 950 mAh

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Samsung C-100
Li-Ion Polymer batterij

gaat 3/4 dagen mee (wél dag en nacht aan!)

Netwerk: Vodafone, redelijk bereik hier

• Flarrestein
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 08:44

Flarrestein

Superworm Jim

Philips Xenium 9@9
Hiermee doe je dus wel min 2 weken en hij kan het tot 3 weken uithouden.
Goede software + goede accu = lekker lang standbij. Dat zal je met zo'n gare Nokio nooit lukken.

Philips Xenium 9@9++ komt zelfs over de maand standby tijd

HIER !!! PAK AAN

Pagina: 1 2 Laatste