AutoCad systeem Intel of AMD

Pagina: 1
Acties:

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Ik moet voor een vriend die HTS doet een pc'tje samenstellen. Nu heb ik geen idee of AutoCad programma baat hebben bij SSE 3Dnow! en dergelijke. Wat is uberhaupt een goed uitgangspunt voor een dergelijk systeem. Ik dacht zelf aan het volgende:

Moederbord:
Asus CUSL2 FL 447,-

Processor:
Intel Pentium III 800EB (FC-PGA, 133MHz, Boxed) inc cooler FL 775,-

Geheugen:
128MB PC133 SDRAM FL 245,- x2 = ca. 500,- (dagprijzen)

Harde Schijf:
IBM 30GB (DTLA-307030, 7200rpm, 2MB) FL 464,-

CDrom / DVDrom:
Pioneer DVD 105S 16x40x FL 329,-

Videokaart: ATi Radeon 32MB DDR (OEM) FL 699,-

Kast:
Inwin IW- Q500 (235Watt, Full Tower) FL 199,-

Geluidskaart + speakers:
Creative SBLive! Platinum + FPS 1000 speakers FL 570,-

Monitor:
IIyama 19" A901HT Vision Master Pro 450 FL 1249,-

Toetsenbord + Muis:
Logitech Cordless Desktop, muis en toetsenbord FL 189,-

O ja, voor jullie allemaal beginnen te schreeuwen die 800EB is niet over te klokken koop een 800E, dat weet ik wel maar we gaan niet overclocken met dit systeem..

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Die Iiyama is natuurlijk niet echt een Cad/Cam monitor . Dat je het maar weet .

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
welke dan ? Eizo, NEC ?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Let vooral op je grafische afdeling en op de bediening. Een goede muis is erg belangrijk, misschien komt een trackerball in aanmerking. Met Autocad is de muis namelijk moeilijk te mikken als het op tekenen met de muis aankomt. Een trackerball geeft daarmee veel minder stress aan de hand/pols. De ATi Radeon is een uitstekende keus voor 2d, een G400 vormt een goedkopere excelente keuze voor 2 D kwaliteit, terwijl de 3D zeker niet tekort schiet. Wat CPU betreft leven we toch echt in een tijdperk, waarbij de VIA chipsets zeker zo stabiel zijn als de Intels (ik hoef de MTH problemen van Intel hopelijk niet aan te halen) en de Intel CPU's gewoon domweg te duur zijn vergeleken met wat de concurrent biedt aan prijs/prestatie verhouding. De AMD's zijn op de meeste punten sneller en nog eens goedkoper ook. Geen Intel/AMD flamewar dus, maar gewoon de harde realiteit. Geef dat zeker nog een ogenblik van je overwegingen een peperdure P3-800 te nemen.
Verder ziet het er goed uit. :)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Intel versus AMD ?
AMD is bijna altijd beter in de prijs/performance discussie, maar als je gaat praten over serieuze floating-point performance, en bij AutoCAD is dat cruciaal, dan heeft AMD helaas nog het nakijken.
Waar is Weitek toch gebleven, want een AMD/Weitek combo zou echt onverslaanbaar zijn.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

AMD heeft dan misschien wat betreft floating-point performance het nakijken, maar wellicht kan je beter dual AMD cpu systeem nemen. Waarschijnlijk net zo duur of ietsjes duurder dan een systeem met 1 Intel cpu.

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:37

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> AMD is bijna altijd beter in de prijs/performance discussie, maar als je gaat praten over serieuze floating-point performance, en bij AutoCAD is dat cruciaal, dan heeft AMD helaas nog het nakijken. [/quote]Hallo, waar zijn we het afgelopen jaar geweest? 'Athlon' zegt misschien wat?

De Athlon heeft een 50% hogere FPU performance. Het verschil is zo groot dat een 1,2GHz Athlon ongeveer evensnel is als een dual 1GHz PIII.

Ik weet niet hoe dit bij AutoCAD zit, maar als 't vooral floating point berekening zijn en er is geen support voor SSE dan zou de Athlon ook hier veel sneller moeten zijn. Een Duron systeem is dan de goedkoopste oplossing.

http://www.tomshardware.com/cpu/00q4/001017/athlon-13.html

[img]"http://www.tomshardware.com/cpu/00q4/001017/images/image013.gif"[/img]<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> maar wellicht kan je beter dual AMD cpu systeem nemen. [/quote]De komt pas in het eerste kwartaal van 2001.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Okay, revisie:

Graficall:
JNC ATX Middletower + 1.44 MB FDD 300 Watt ATHLON fl. 250,00
MSI 6195 AMD K7 ATHLON PRO slot A fl. 299,00
AMD 900 Mhz Athlon/Thunderbird Socket A , locked fl. 659,00
2 stuks APACER 128 MB SDRAM 133 Mhz fl. 978,00
Matrox Millenium G400 32 MB Dual Head AGP SGRAM fl. 455,00
Maxtor 30.7 GB (AV) (UDMA 100) 7200 RPM 53073H4 fl. 485,00
Pioneer DVD-105S 16x/40x IDE BULK fl. 369,00
SoundBlaster LIVE! PLAYER 1024 + 4 P.S. Boxen fl. 291,00
Logitech Win95/98 toetsenbord PS/2 draadloos fl. 164,00
Logitech mouseman scrollwiel draadloos fl. 129,00
Iiyama 19 inch A901HT ( vlakke beeldbuis !) fl. 1.310,00
Configuratieprijs incl. BTW: fl. 5.389,00

Budet is echter 5000, zou zelf niet weten waarop te bezuinigen, alleen vind ik het geheugen bij Graficall behoorlijk duur.

Zoals eerder vermeld we gaan niet overclocken op dit systeem dus een mobo met multiplier switches is overbodig.

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Tja, leuk Thunderbird systeem, maar je kan je vriend/collega blij maken door iets onder de 5000.- te komen door een Duron systeem te nemen, en Duron is ook erg goed...

Don't You stare there, Operate!

Verwijderd

Deze quote dateert uit de K6-K6-3 periode!!!!<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>[b]als je gaat praten over serieuze floating-point performance, en bij AutoCAD is dat cruciaal, dan heeft AMD helaas nog het nakijken.[/quote]Als je de tests,benchmarks en reviews van een aantal serieuze sites hebt gevolgd dan zou je deze onzin niet durven uitspreken:(.
De Thunderbird laat alle intel procs achter zich als om floating-point berekeningen gaat.
De P3 heeft allen voorsprong als autocad is geoptimalisseerd voor SSE instructies!

Ik ben geen AMD-freak, maar realistisch.
Ik heb zelf een P3-800E besteld. En waarom? Puur om de stabiliteit, want als ik snelheid wou had ik voor de TB of Duron gekozen!

Voor meer details kijk hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/53381

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/53061

Veel suc6 met je keuze!

• Dexter
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Mannekes...wel ffies goed op blijven letten he. Het gaat hier om frames per uur PER 100 DOLLAR proc prijs. Aangezien Durons en Cellies veel goedkoper zijn dan Tbirds en PIII's zijn de waarden dus veel hoger. Echter...vermenigvuldig de waarden met de proc prijs en de scores zullen in het voordeel van de PIII en Tbird's uitvallen.

Altijd op blijven letten dus..en niet zomaar op de grafiekjes afgaan :)

Dex

P.S. Om ffies terug te komen op de vraag AMD of Intel. AutoCAD2000i support dual proc systemen en werkt daar tot 30% sneller mee. Aangezien op dit moment alleen Intel (betaalbare) dual mogelijkheden biedt, zou je kunnen zeggen dat Intel hier een duidelijk voordeel heeft. Verder zijn dit soort appz in het verleden PII en PIII optimized (net zoals MAX/VIZ), dit is echter langzaam aan het veranderen. Maar ik geloof dat pas bij MAX 4 gesproken kan worden van AMD optimalisatie.
Verder zou de stabiliteit een punt van overweging kunnen zijn ,hoewel ik zeker niet wil zeggen dat AMD niet stabiel is, maar kijk voor de grap naar het aantal problemen en AMD komt vaak voor (misschien ook wel omdat het meer verkocht wordt, dat weet ik niet).

Wat betreft ACAD, zou ik zeggen... voorlopig nog ffies Intel.

...een (bijna dagelijks) CAD gebruiker...

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

Clock voor clock is de Intel Pentium 3 iets sneller dan de AMD Athlon. Kijk je echter naar prijs/prestatie dan ontkom je er niet aan om een Athlon te nemen. Een Athlon op 900 is sneller dan de Intel Pentium 3 en nog goedkoper ook. De rest van het systeem is ok en die geluidsset is misschien wel overkill, maar wie mooi geluid wilt hebben moet ervoor betalen.

Koop voor de muis geen goedkoop dingetje, je gaat je eraan irriteren als het balletje weer eens vies is en niet meer nauwkeurig is. Een optische muis is in dat geval beter en misschien ook nauwkeuriger. Voor de rest van het systeem geen op-aanmerkingen.

• Dexter
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Hmmz...om nog ffies terug te komen op dat systeem: ziet er goed uit.

Iiyama geen CAD monitor is onzin, hangt er maar net vanaf welk type je neemt. Diamondtrons worden door CAD gebruikers over het algemeen minder gewaardeerd dan Shadowmask monitoren. Zelf werk ik nog met een 17" shadowmask en ik vind het ideaal. Het is allemaal niet zo fel en contrastrijk. Maar goed..dat is persoonlijk (ik vind het ook heel lekker om op een 22" Pyama te CADden/VIZzen)

Voor de rest niets op aan te merken, schijf is snel, 256 meg is altijd lekker , en de Radeon schijnt voor CAD fijner te zijn omdat de 2d beter is dan bijvoorbeeld de Geforce terwijl de OpenGL ook zeker niet slecht presteert. Wat betreft de besturing..prima setje die logitech, maar wil je serieus gaan CADden, kijk dan eens naar een Pentablet (bijvoorbeeld Wacom). Werkt na enige gewenning veel fijner en sneller dan een muis, maar ook dat is iets persoonlijks.

Suc6

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Pagina: 1