Trillian 0.74

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-06 12:41
Trillian 0.74 is uit.

Hier is de changelog:

--------------------------------------------
Version 0.74 September 9, 2002
--------------------------------------------
* Fixed: security vulnerability with invite
* Fixed: security vulnerability with dcc chats
* Fixed: some directIM quirks
* Fixed: potential overflow fixed with skins
* Fixed: Potential overflow with certain irc servers
* Fixed: Some focus stealing issues
* Fixed: A crash within edit
* Fixed: Better selecting within display
* Fixed: Better tolerance within region maps for skins
* Fixed: versions.txt should display now on 98 machines
* Fixed: Quirk where windows spontaneously unminimize
* Fixed: Can now suppress irc color/format changes with pref
* Fixed: Problem with certain away messages and displaying in a control
* Changed: uncompressing -> decompressing
* Fixed: The start time is reset on resend for file transfers
* Added: New about screen
* Fixed: Problem when you remove a medium dll and contacts get funky
* Fixed: initial window transparency should be saved now
* Fixed: prefs should be properly saved on window shutdown

Wie heeft er problemen?
Werken de GoT emoticons nog?

Ik heb ff twee mirrors gemaakt zodat we niet via download.com hoeven te downen. :)

mirror 1 mirror 2

[ Voor 0% gewijzigd door Remi op 11-09-2002 02:37 . Reden: 2e mirror gemaakt ]

Anoniem: 53547

[Ik heb ff twee mirrors gemaakt zodat we niet via download.com hoeven te downen. :)

mirror 1 mirror 2
En nog een

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:31

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Het blijft doorgaan met die software he. Ik ga 'm eens installen hopen dat mijn computer niet ontploft. ;)

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:20

GeekK

Rag Mama Rag

Zo, ff een updateje...

Weet iemand hoe je die trillian-bar inschakelt? Op de trillian-site zag ik dat je dan alleen de titelbalk krijgt. Ik kan die functie nergens vinden, of loop ik erover heen?

[ Voor 0% gewijzigd door GeekK op 11-09-2002 07:16 . Reden: typ ]

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Anoniem: 33529

Nieuwe versie werkt prima.. Heb eerlijk gezegt nog geen verschil gemerkt met de oude versie (0.73)... Maar moet dan ook effe vermelden dat ik Trillian pas een paar dagen gebruik! :)

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Remi schreef op 11 september 2002 @ 02:21:
Trillian 0.74 is uit.

Werken de GoT emoticons nog?

Ik heb ff twee mirrors gemaakt zodat we niet via download.com hoeven te downen. :)

mirror 1 mirror 2
Thanx for the mirrors _/-\o_

Maar euh.... GoT Emoticons :? :9~

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

De nieuwe versie draait hier inmiddels.... Geen bugs ofzo iig.

Maar ik zie nu niet meer die MSN-vlinder of het ICQ bloemetje voor mijn contacts staan. Dat vind ik wel jammer eigenlijk :(

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 00:24
BTW Trillian 1.0 Pro is ook uit, daarin is wel een behoorlijke hoop veranderd. Werkt erg relaxed die 1.0 versie. Ik ga um ook maar eens regelen voor m'n vriendin. Wordt gek van haar 0.73 versie :\

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

Die is niet gratis toch?

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:39
* Fixed: prefs should be properly saved on window shutdown

Dit is een hele goeie!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:50
Ik vind $25 voor iets dat niet zo heel veel meer biedt best veel eigenlijk. Dus ik hou het gewoon bij de freeware versie.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Ga hem meteen downen, als ik thuis ben... ;)

Anoniem: 18476

Trillian is :r

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

ik gebruk het pas sinds gisteren maar tot dusver ben ik er wel tevreden over hoor :)

Anoniem: 31444

ik zou eigenlijk best wel trilly pro willen... geen geld he? gewoon ff 25-30 euro neerpompen voor een stom proggietje! ik houd het nog ff bij msn :)

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

Die pro is vast wel ergens te vinden ;)

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:03
Ksnap niet dat de ICQ 2002 databases niet kunnen omgezet worden, dat is de reden dat ik trillian niet gebruik

• Yohost!
Bedankt voor deze nuttige reactie...
Heb je geen argumenten?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 17:53

DeMoN

Pastafari

Ok, ik wil niet zeiken maar dit hoort toch in de meuktracker :?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
ThrillSeeka schreef op 11 september 2002 @ 08:23:
De nieuwe versie draait hier inmiddels.... Geen bugs ofzo iig.

Maar ik zie nu niet meer die MSN-vlinder of het ICQ bloemetje voor mijn contacts staan. Dat vind ik wel jammer eigenlijk :(
Ik ben nu op het werk, heb 'm nog niet geinstalleerd thuis. Maar wat bedoel je precies met dat laatste? Ziet het er heel anders uit vergeleken met v0.73?

• Yohost!
Ipv vlinder en bloemetje zijn het groene en blauwe stippen.

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik ga pas weer trillian gebruiken als het 'Contactlist on server' ondersteunt... Ik word er altijd heel moe van als ik na een tijdje trillian gebruik weer ICQ wil gebruiken: alle contacts die in de tussentijd zijn verwijderd/toegevoegd ben ik dan weer kwijt...

Anoniem: 18476

Yohost! schreef op 11 september 2002 @ 09:46:
[...]

Bedankt voor deze nuttige reactie...
Heb je geen argumenten?
Jawel, de laatste keer, 3.5 weken terug dat ik Trillian voor me zeld hebt gerbuikt. Was mijn hele lijst met users ten eerste helemaal in de war gegooid, ofwel er waren ineens accounts deleted en ik moest ze weer handmatig terug zetten.

Ik daarna weer icq erop geinstalleerd en toen miste ik ineens ook weer 18 accounts van mensen... ;(

Dus daarom geen Trillian voor mij :)

Anoniem: 36633

Vind alleen lastig aan Trillian dat alle smileys niet in MSN zijn te zien. Weet iemand hoe je kan zien welke van Trillian wel en welke niet worden ondersteund?

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:03
Bestaat er dan geen database converter voor 2002a databases van ICQ

• Helsie
  • Niet online
EmBee schreef op 11 september 2002 @ 10:03:
Ik denk van wel.
En als Trillian je contacts overhoop gooit: ICQ haalt ze weer op van de server en het lijkt erop dat Trillian daar niets mee doet. Met een nieuwe icq install zullen dus de contacts weer vers van de server komen...

Overigens hoeft die online contacts list van mij niet in trillian te zitten wanneer trillian inmiddels zo goed is dat ik nooit meer terug wil naar ICQ ;)

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wanneer komt nou de sms-support van icq in trillian ? Is één van de grootste tekortkomingen in de huidige versie van trillian vind ik. Voor de rest zou het aanpassen van de kleurtjes etc iets uitgebreider mogen zijn (nog steeds niet gevonden hoe ik de background verander van m'n chatwindow).

Go trillian :) ..

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:06
Blizard schreef op 11 september 2002 @ 10:06:
Wanneer komt nou de sms-support van icq in trillian ? Is één van de grootste tekortkomingen in de huidige versie van trillian vind ik.

Go trillian :) ..
Als je 25US$ per jaar(!) betaald mag je SMS-sen...
zie: http://66.216.70.167/trillianpro/features-Mobile.html

• Helsie
  • Niet online
Betekent dat dan er dus nooit SMS in de normale versie gaat komen?
Ik heb die trillian nu draaien:
- ziet er goed uit
- contacts uit icq2002a werden zo overgenomen (helaas niet vanaf de server maar uit een database op je harddisk)

Ik ga deze wel blijven gebruiken denk ik...

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:06
Helsie schreef op 11 september 2002 @ 10:29:
[...]
Betekent dat dan er dus nooit SMS in de normale versie gaat komen?
Ik heb die trillian nu draaien:
- ziet er goed uit
- contacts uit icq2002a werden zo overgenomen (helaas niet vanaf de server maar uit een database op je harddisk)
Dat weet ik niet, maar ik vermoed van wel. De basis-functionliteit is gezet: messagen met icq/msn/y!/aol/irc. Andere (al dan niet fancy) features zullen wel payware worden.

... wat erg jammer is dus. Kijk op features als Winamp control, weerberichten, pop3 checkers zit ik niet te wachten.. en vind ik ook niet erg dat mensen daarvoor moeten betalen (vraag me af wie ervoor zou willen betalen trouwens), maar voor de core-functionaliteit van Trillian: messagen.. daarvoor zouden ze IMHO geen geld voor moeten vragen.

Waar ik werk is namelijk Lotus Sametime the "corporate" IM-tool, en Jabber de in de praktijk veel gebruikte IM-tool.. beiden worden nu niet in .74 ondersteund, maar ik verwacht dat er wel iemand zal zijn die er een plugin voor zal gaan schrijven. Leuk.. maar ja.. om daar nu 25US$ voor te gaan betalen. Wil ik nu dus enigszins berijkbaar zijn, moet ik nog steeds 3 applicaties (Sametime, Jabber, Trillian) draaien .. voor instant messaging.. niet fijn.

• Remi
Ik draai sinds gister Trillian Pro 1.0 beta 2 met 0.73 skin en GoT emoticons. Die winamp plugin is wel gaaf en ik ga ook de pro aanschaffen al is het alleen maar om Trillian te helpen.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:08
Yohost! schreef op 11 september 2002 @ 09:54:
Ipv vlinder en bloemetje zijn het groene en blauwe stippen.
Tip: kopieër het de map X:\Program Files\Trillian\skins\tp2 van Trillian 0.73 eerst naar een andere map en installeer Trillian dan pas. Nu kun je de 'tp2'- map renamen (er staat natuurlijk een andere 'tp2'- map in 'skins') of gewoon overkopiëren. Nu gebruik je weer de skin van de 0.73 versie met het bloempje en vlindertje.

Ik heb zelf 'tp2' gerenamed naar 'tp2.73'.

Onder 'preferences' --> 'skins' klik je op 'Launch skin chooser' en daar kies je voor 'Trillian Cordillera style'. De default is 'Trillian Cordillera 2.1 build 3124'.

Op deze manier krijg je ook je GoT smiley's weer terug.

Edit: nét 1 minuut eerder zegt Remi hetzelfde als wat ik uitgelegd heb :( .

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Helsie
  • Niet online
Remi schreef op 11 september 2002 @ 10:45:
Ik draai sinds gister Trillian Pro 1.0 beta 2 met 0.73 skin en GoT emoticons. Die winamp plugin is wel gaaf en ik ga ook de pro aanschaffen al is het alleen maar om Trillian te helpen.
Wat zijn nou echt de voordelen die je merkt? Alleen plugins? of ook nog andere dingen?

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DeMoN schreef op 11 september 2002 @ 09:50:
Ok, ik wil niet zeiken maar dit hoort toch in de meuktracker :?
Zeiken mag altijd natuurlijk :P Ik heb hem vanmorgen gesubmit met link en changelog maar er is nog nix mee gedaan denk. Verder vind ik het niet echt denderend veel veranderd tov 0.73. Ik ga denk ook is naar 1.0 kijken....

• Remi
Helsie schreef op 11 september 2002 @ 11:07:
[...]

Wat zijn nou echt de voordelen die je merkt? Alleen plugins? of ook nog andere dingen?
Om eerlijk te zijn? Nul komma nul, hij werkt precies hetzelfde als 0.73. Het enige voordeel van Pro is dat die veel uitgebreider wordt.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Remi schreef op 11 september 2002 @ 11:39:Om eerlijk te zijn? Nul komma nul, hij werkt precies hetzelfde als 0.73. Het enige voordeel van Pro is dat die veel uitgebreider wordt.
Dus nog steeds geen behoolijke visible en invissible omschakeling in de ICQ hoek? Dat is zo beroerd uitgevoerd in Trillian dat ik het er steeds weer afsmijt. Ik vertik het om iedere keer per contact een 9 cijfererig nummer in te moeten toetsen als die perseoon me wel of niet mag zien. Wie kent er nu in hemelsnaam de ICQ nummers van al zijn contacten uit zijn hoofd?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 07:57
Ortep schreef op 11 september 2002 @ 13:14:
[...]

Dus nog steeds geen behoolijke visible en invissible omschakeling in de ICQ hoek? Dat is zo beroerd uitgevoerd in Trillian dat ik het er steeds weer afsmijt. Ik vertik het om iedere keer per contact een 9 cijfererig nummer in te moeten toetsen als die perseoon me wel of niet mag zien. Wie kent er nu in hemelsnaam de ICQ nummers van al zijn contacten uit zijn hoofd?
Ik O-)

w00t

Anoniem: 3513

Ik heb trillian vanacht gekocht toen het uit kwam :)... straks mag ik gaan spelen er mee

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:51
Je kan in ICQ 2002 je contacts exporteren (bij mij doet ie dat automagisch om de zoveel tijd) en dan door Trillian 0.73 en hoger laten importeren. Werkte bij mij perfect.

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:51
nicxz schreef op 11 september 2002 @ 13:23:
Je kan in ICQ 2002b je contacts exporteren (bij mij doet ie dat automagisch om de zoveel tijd) en dan door Trillian 0.73 en hoger laten importeren. Werkte bij mij perfect.
edit: reacie op ortep
edit2: * nicxz dom, verkeerde knopje

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 22:58
Weet één van jullie dan misschien of .74 of Pro de ICQ contactlist van de server af kan trekken, want das toch wel iets wat ik wil hebben, voorals als er een HDD crasht ofzo..

Want ICQ installeren, exporteren, Trillian installeren, en importeren schiet niet op..
Waarschijnlijk koop ik Pro toch wel, maar die contactlist connectie zou de doorslag wat sneller kunnen geven..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-06 01:14

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Tegen beter weten in hoop ik dat de Free/Pro tactiek niet gaat werken zodat de Pro ook gratis beschikbaar komt.

Erg jammer is het ook dat de 2 lijnen niet van elkaar afgeleid worden.. Ik had gehoopt de de Free een gestripte Pro zou zijn.

|_____vakje______|

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

• DiveZoner
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-02 14:26
Mensen, die hide knop in de chat window. Was die er voorheen ook al??? (dus de groene knop, links van de minimize knop)

Sign here: _________________

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

Wierdo_NL schreef op 11 september 2002 @ 13:29:
Weet één van jullie dan misschien of .74 of Pro de ICQ contactlist van de server af kan trekken, want das toch wel iets wat ik wil hebben, voorals als er een HDD crasht ofzo..

Want ICQ installeren, exporteren, Trillian installeren, en importeren schiet niet op..
Waarschijnlijk koop ik Pro toch wel, maar die contactlist connectie zou de doorslag wat sneller kunnen geven..
Zo erg is dat toch niet?

Ik ben iig zeer tevreden over trillian en ga zeker niet meer terug!

( ik heb icq inmiddels alweer verwijderd O-) )

• KillerB
  • Laatst online: 21-05 09:12

KillerB

______

Heej zet je die van mij er niet bij! Concurrentiestrijd hier op GoT }>

Neem mijne, neem mijne 8)7 [rml][ Trillian] Nieuwe GoT!/MSN smiley-pack RC3[/rml] :)

Overigens ben ik bezig met de smilie-pack pro incusief animated smilies, dus de ontwikkeling voor de gratis versie ligt nu stil. Misschien ga ik me er nog wel mee bezighouden :)

• yonexfreak
  • Laatst online: 19:57
stoer hoor animated gifs in de pro versie :Y)
ben benieuwd

* yonexfreak wacht met spanning af :)

I don't drive fast, I only fly low!

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 16:24

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

CyberSnooP schreef op 11 september 2002 @ 13:34:
Tegen beter weten in hoop ik dat de Free/Pro tactiek niet gaat werken zodat de Pro ook gratis beschikbaar komt.

Erg jammer is het ook dat de 2 lijnen niet van elkaar afgeleid worden.. Ik had gehoopt de de Free een gestripte Pro zou zijn.
Dat vind ik nou ook. Ik heb in het begin veel tijd door gebracht op het forum; bug fixes en feature requests doorgegeven, en nou blijkt dat er voor al die leuke features (SMS, plugins) die iedereen daar bedacht heeft, betaald moet worden. Ik voel me een beetje genaaid. Je betaalt ook niet een eenmalig bedrag van $25, nee, je mag jaarlijks geld lappen.
Het ziet er allemaal leuk uit en ik gebruik het al sinds versie 0.62 ofzo, maar als er nu een andere, betere multi instant messenger uitkomt, dan is het tot ziens Trillian.

Zoek wat je niet eerder vond

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Zarc.oh schreef op 11 september 2002 @ 14:15:
Het ziet er allemaal leuk uit en ik gebruik het al sinds versie 0.62 ofzo, maar als er nu een andere, betere multi instant messenger uitkomt, dan is het tot ziens Trillian.
Miranda kan alles wat Trillian kan en is nog kleiner ook

• YoG
  • Niet online

YoG

Ortep schreef op 11 september 2002 @ 13:14:
[...]

Dat is in 0.74 gedeeltelijk gefixt.. je opent preferences en gaat naar die tab waar je je users (in)visible maakt, en terwijl prefs open staat kun je ook de profiles opvragen van users en van daaruit hun UIN kopieren.. :)
EmBee schreef op 11 september 2002 @ 09:39:
Ksnap niet dat de ICQ 2002 databases niet kunnen omgezet worden, dat is de reden dat ik trillian niet gebruik
uh :? Als ik Trillian installeer krijg ik bij de set up wizard altijd de optie om de CL bestanden van icq te importeren.. daarna staan al mijn users zonder problemen op mijn trillian lijstje..

spek pc, spek hifi, last.fm

• bartvb
Database van ICQ omzetten naar iets bruikbaars is mij nog nooit gelukt ;( Wilde toen ik ICQ gebruikte dat ding in een SQL database gooien maar helaas...

Je ziet nu in Trillian geen logotjes van ICQ/MSN/etc meer ivm copyrights :(\

Contactlist on server wordt niet gedaan omdat je dan ineens authorization moet gaan vragen voor iedereen.. Ik heb liever dat ik mensen zo toe kan voegen dan dat ik een online serverlist heb. ICQ heeft er ook geen bal mee te maken wie mijn contacts zijn. En als je je contactlists een keer wil syncen hoef je alleen je buddies.xml file (van een paar KB) maar te kopieren.

In 1.0 zitten wel degelijk een hoop verbeteringen, je hebt nu Meta Contact waarmee je mensen met zowel ICQ als MSN onder 1 naam kan zetten. Invisible gebeuren van ICQ kan je gewoon met rechtermuisknop doen, Skin systeem is heftig verbeterd, hoop bugs zijn verwijderd, multimonitor support is sterk verbeterd, slepen van contacts werkt ook met hidden offline users, history is flink verbeterd, mass messaging, etc, etc, etc.

De standaard plugins zijn idd niet heel super nuttig maar zijn vooral om te laten zien wat je nou met plugins kan doen. De SDK voor de plugins is vrijgegeven dus je kan nu maken wat je zelf wil. Ik vind het zelf overigens wel handig om iets als HotTopic te kunnen integreren met m'n Trillian contactlist.. Handiger dan tig van die dingetjes in je systray.

Die $25? Tja, had je maar moeten doneren :D Iedereen die gedoneerd had krijgt nu gratis een key voor 1.0.. Scott en Kevin zijn met Trillian begonnen omdat ze het leuk vonden en als part-time projectje. Ondetussen is het zo groot geworden dat het part-time niet meer te doen is en ook dingen als webhosting kosten een hoop geld. Daarom is dit pay systeem ingevoerd.. programmeurs moeten ook eten you know :D
Miranda? Is leuk, maar is toch een heel stuk minder gelikt dan Trillian en mist toch een hoop dingen die wel in 1.0 Pro zitten. Maar goed.. De gemiddelde Nederlander wil nu eenmaal voor een dubbeltje op de eerst rang. Hmm, niet eens eigenlijk, ze willen voor niets op de eerste rang. Tja..

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

YoG schreef op 11 september 2002 @ 15:08:
Dat is in 0.74 gedeeltelijk gefixt.. je opent preferences en gaat naar die tab waar je je users (in)visible maakt, en terwijl prefs open staat kun je ook de profiles opvragen van users en van daaruit hun UIN kopieren.. :)
Bedankt, iets beter dus, maar in de praktijk een ramp. Ik zal deze versie dus ook niet gebruiken. Waarom kan je niet gewoon met drag en drop users heen en weer slepen tussen vissible en invissible. Zolang ze dan niet op orde hebben blijf ik er mijlenver vandaan. Ik werk wel met ICQ en MSN+ tegelijk.

Anoniem: 17772

nog een (snelle) mirror voor wie m nog niet heeft:

http://www.skinz.nl/index.php?action=file&id=11

• Diz-X
  • Laatst online: 12-01 15:12

Diz-X

EmBee schreef op 11 september 2002 @ 10:03:
Die zou er in moeten zitten bij trillian, maar ik heb een oude database proberen te converten maar dat werkte niet :| Maar als het goed is moet hij ze wel van de server af kunnen halen... Zou je uit moeten proberen.

WickedNation Productions 2002 [ http://www.wickednation.com ]

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

bartvb schreef op 11 september 2002 @ 15:09:
Invisible gebeuren van ICQ kan je gewoon met rechtermuisknop doen,
Dat leek in 0.73 ook te werken. Maar kan je het nu ook per user? Dus ik zet mezelf op invisible en daarna klik ik met rechts op een gebruiker en zet me voor die ene gebruiker op visible? Of net andersom? Met een simple vinkje of door drag en drop naar een folder/groep? Dus NIET het igore systeem wat wel werkt in Trillian, want dan krijg ik helemaal niets meer. Ze mogen me best berichtjes sturen en ik wil ze nog lezen ook. Maar niet iedereen hoeft altijd maar te zien of ik er wel of niet ben. En dat wil ik graag eenvoudig en snel kunnen wisselen.

• bartvb
Voor het (in)visible maken krijg je een contextmenutje waar je een vinkje kan zetten voor (in)visible. Het IP adres wordt dan automatisch in het juiste vakje van je ICQ properties ingevuld (maar die vakjes heb je dus eigenlijk niet meer nodig). Overigens zet ik mensen die altijd invisible zijn altijd meteen op 'Invisible to user', brrr. Geeft me een beetje het idee van een one-way-mirror, die mensen die constant invisible zijn. Maar goed, jouw feestje :D

• SiHiDa
Inmiddels gedownload en mijn eerste reactie is: Wat is er nu eigenlijk veranderd? :P Die nieuwe icoontjes voor online/offline etc. vind ik eigenlijk alleen maar lastig.

Anoniem: 22623

Zie hier boven wat er is veranderd en voor alle andere mensen die dat zeggen. Ooit gehoord van een Changelog? Ja bekijk die eens even, anders uiteraard ook,

• SiHiDa
Anoniem: 22623 schreef op 11 september 2002 @ 16:09:
Zie hier boven wat er is veranderd en voor alle andere mensen die dat zeggen. Ooit gehoord van een Changelog? Ja bekijk die eens even, anders uiteraard ook,
Het was een retorische vraag... :+

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Helsie schreef op 11 september 2002 @ 09:55:
Ik ga pas weer trillian gebruiken als het 'Contactlist on server' ondersteunt... Ik word er altijd heel moe van als ik na een tijdje trillian gebruik weer ICQ wil gebruiken: alle contacts die in de tussentijd zijn verwijderd/toegevoegd ben ik dan weer kwijt...
Volgens mij doet ie dat nu, althans, het volgende staat bij de 0.74 featurelist op de site:
Unlike other multi-IM products, no accounts need to be registered with Cerulean Studios to begin. That means you can type in your old messenger account names and passwords - and start right away!

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Wanneer er een dubbele key gedetecteerd wordt, worden alle Trillian Pro clients met die key disabled. Kunnen we niet gewoon massaal 1 key gebruiken maar alle contact met de Trillian IP(range)s/servers blocken in de firewalls/routers die we gebruiken tussen onze PC en het net? Nix geen controle, en we hebben toch geen connectivity met hun servers nodig voor werking van Trillian (Pro)? (alleen met de ICQ, MSN etc. servers toch?)

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 22:58
Stan schreef op 11 september 2002 @ 16:57:
[...]

Volgens mij doet ie dat nu, althans, het volgende staat bij de 0.74 featurelist op de site:

[...]
Ik heb ff Trillian ff opnieuw geinstalleerd, maar bij pakt niet de ICQ memberslijst vanaf het ICQbeest..

Jammer, hopelijk doet de PRO dat wel..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• Tordek
  • Laatst online: 01-11-2023
Zoals ik al op de frontpage had gepost:

Doet 't stukken beter hier... Hij vraagt nu niet iedere keer weer opnieuw of ik de online status van een net toegevoegde msn user wil weergeven in de contact list... Verder vind ik de nieuwe standaard skin stukken beter... Andere verbeteringen heb ik nog niet echt gezien...

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:10

Boss

+1 Overgewaardeerd

Stan schreef op 11 september 2002 @ 17:08:
Wanneer er een dubbele key gedetecteerd wordt, worden alle Trillian Pro clients met die key disabled. Kunnen we niet gewoon massaal 1 key gebruiken maar alle contact met de Trillian IP(range)s/servers blocken in de firewalls/routers die we gebruiken tussen onze PC en het net? Nix geen controle, en we hebben toch geen connectivity met hun servers nodig voor werking van Trillian (Pro)? (alleen met de ICQ, MSN etc. servers toch?)
Ja, laten we zo met z'n allen de ontwikkeling van een goed product proberen te stoppen. Want $25,- is me toch een berg geld! Nounou. :O

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 15:03
Boss schreef op 11 september 2002 @ 17:32:
[...]

Ja, laten we zo met z'n allen de ontwikkeling van een goed product proberen te stoppen. Want $25,- is me toch een berg geld! Nounou. :O
We zijn niet allemaal rijke zakenkereltjes die geld overhebben.

• bartvb
Dan blijf je toch gewoon de 0.7x versie gebruiken.. Pfff.
En zelfs voor een student is $25 niet echt een enorme berg geld, zeker niet als je je realiseert dat je Trillian zo ongeveer heel de dag door gebruikt.
Nogal lame om een goed product om zeep proberen te helpen omdat je te lame bent om gewoon te werken voor je geld of je te beperken tot dingen die je wel kan betalen |:(

• Tordek
  • Laatst online: 01-11-2023
bartvb schreef op 11 september 2002 @ 17:40:
Dan blijf je toch gewoon de 0.7x versie gebruiken.. Pfff.
En zelfs voor een student is $25 niet echt een enorme berg geld, zeker niet als je je realiseert dat je Trillian zo ongeveer heel de dag door gebruikt.
Nogal lame om een goed product om zeep proberen te helpen omdat je te lame bent om gewoon te werken voor je geld of je te beperken tot dingen die je wel kan betalen |:(
Je hebt eigenlijk wel gelijk... En daarom blijf ik ook mooi bij de gratis versie van trillian... Die werkt perfect en heeft precies de opties die ik nodig heb...

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

bartvb schreef op 11 september 2002 @ 15:38:
Geeft me een beetje het idee van een one-way-mirror, die mensen die constant invisible zijn. Maar goed, jouw feestje :D
Het hangt er van af hoe je ICQ gebruikt. Het is (voor mij) geen gezellig babbel tooltje, maar iets waar over het algemeen zeer zware en intense gesprekken mee worden gevoerd. En dan wil ik niet door 15 mensen tegelijk worden aangeschreven. De helft daavan zegt alleen hallo, maar een deel ervan wil dan ook direkt weer een 'echt' gesprek. En dan staat het weer zo lomp als je zegt: Nu even niet hoor, ik ben met een ander ingesprek. En dat voorkom ik dus op deze manier. Ik ben niet altijd invisisble. Maar wel heel selectief visible. In mijn situatie echt een must. Dat is ook de reden dat ik bv bijna nooit MSN gebruik. Veel te lastig om daar niet zichtbaar te zijn. Of je moet mensen op ignore zetten. Maard an krijg je gelijk helemaal niets meer.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Stan schreef op 11 september 2002 @ 17:08:
Kortom, even wachten op een crack (die er binnen de kortste keren toch komt).

Forget your fears...
...and want to know more...

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-06 00:52
Aetje schreef op 11 september 2002 @ 18:00:
[...]

Kortom, even wachten op een crack (die er binnen de kortste keren toch komt).
Hiermee boor je Cerulian Studios de grond in, ik zelf blijf de gewone gebruiken. Als er een gratis is vind ik niet dat je zo'n bedrijf dus maar de grond in moet boren.

|>

• Chevalric
  • Laatst online: 01-05 11:31
Ik heb ook de Pro versie van Trillian geinstalleerd, en hoewel de nieuwe features niet direct eruit springen, zitten er toch een paar gave dingetjes in... Zo kun je bijvoorbeeld iemand uit je lijst naar je desktop slepen, zodat je niet constant je contact list open hoeft te hebben om te zien of die persoon online is.
Verder ben ik even aan het prutsen geweest om de Fok! & Tweakers remote tracker XML data via een PHP cronjob om te werken naar XML die de Trillian nieuws plugin kan lezen.

Voor de Pro gebruikers: je kunt via www.theadventurersguild.net de bestanden fok.xml en tweakers.xml ophalen om te testen...

Xbox Live: Chevalric

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-06 21:50
KillerB schreef op 11 september 2002 @ 13:54:
[...]

Overigens ben ik bezig met de smilie-pack pro incusief animated smilies, dus de ontwikkeling voor de gratis versie ligt nu stil. Misschien ga ik me er nog wel mee bezighouden :)
Woei! _/-\o_
Chevalric2 schreef op 12 september 2002 @ 08:38:
Voor de Pro gebruikers: je kunt via www.theadventurersguild.net de bestanden fok.xml en tweakers.xml ophalen om te testen...
Werkt goed! :)

• Change
  • Laatst online: 26-04 08:22
Japie_17 schreef op 11 september 2002 @ 10:46:
[...]
Tip: kopieër het de map X:\Program Files\Trillian\skins\tp2 van Trillian 0.73 eerst naar een andere map en installeer Trillian dan pas. Nu kun je de 'tp2'- map renamen (er staat natuurlijk een andere 'tp2'- map in 'skins') of gewoon overkopiëren. Nu gebruik je weer de skin van de 0.73 versie met het bloempje en vlindertje.

Ik heb zelf 'tp2' gerenamed naar 'tp2.73'.

Onder 'preferences' --> 'skins' klik je op 'Launch skin chooser' en daar kies je voor 'Trillian Cordillera style'. De default is 'Trillian Cordillera 2.1 build 3124'.

Op deze manier krijg je ook je GoT smiley's weer terug.

Edit: nét 1 minuut eerder zegt Remi hetzelfde als wat ik uitgelegd heb :( .
Dat kan je wel doen maar dan heb je dus een .73 skin op de 1.0 versie. Voor zover ik (snel) de .73 skins op 1.0 gezien heb, mis je dan aardig wat toegang tot de features.
Anoniem: 36633 schreef op 11 september 2002 @ 09:59:
Vind alleen lastig aan Trillian dat alle smileys niet in MSN zijn te zien. Weet iemand hoe je kan zien welke van Trillian wel en welke niet worden ondersteund?
Je kunt wel een emoticon pack installeren die de MSN/ICQ/etc. iconen weergeeft zoals ze ook in die messengers werken, of er zelf één maken (is niet zo moeilijk, heb het ook gedaan).

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

• Remi
Chevalric2 schreef op 12 september 2002 @ 08:38:

Waar moet ik deze bestanden plaatsen?

• Chevalric
  • Laatst online: 01-05 11:31
Remi schreef op 12 september 2002 @ 14:22:
[...]

Waar moet ik deze bestanden plaatsen?
Je moet de news plugin installeren, vervolgens bij preferences naar plugins gaan en daar de news plugin toevoegen.
Vervolgens kun je ook in de preferences de news plugin configureren...
Kies voor "Add Custom Feed"
Je krijgt nu een dialoogvenster. Vul bij Titel een naam in voor de feed. Deze naam wordt in je contactlist venster weergegeven.
Bij Server vul je www.theadventurersguild.net in
bij location vul je fok.xml, tweakers.xml, got.xml, fokforum.xml of gamers.xml (ja, die laatste 3 zijn nieuw ;)).
Vul tenslotte bij Maximum displayed items 10 in, anders worden de lijsten erg lang. Klik ten slotte op Add (niet op Enter drukken, Enter = close in dit scherm). De feed wordt nu toegevoegd aan je lijst.

Voor elke newsfeed moet je zo'n configuratieschermpje invullen.

Succes ermee :)

Xbox Live: Chevalric

• Change
  • Laatst online: 26-04 08:22
Prefs > Plugins > News > Add custom feed

Edit: doh, vaker op refresh drukken :+

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

• Remi
Thx hij werkt perfect. :)

Anoniem: 36633

Ik wil graag net zoals bij MSN zo'n pop-upje zien als iemand online komt. Ik heb nu per gebruiker ingesteld dat er een venster komt waarop staat dat iemand online is gekomen (via modify alerts) . Maar vind dit toch niet zo makkelijk. Weet iemand of dit kan?

• SiHiDa
Anoniem: 36633 schreef op 12 september 2002 @ 16:44:
Ik wil graag net zoals bij MSN zo'n pop-upje zien als iemand online komt. Ik heb nu per gebruiker ingesteld dat er een venster komt waarop staat dat iemand online is gekomen (via modify alerts) . Maar vind dit toch niet zo makkelijk. Weet iemand of dit kan?
Het kan in Trillian Pro, maar helaas niet in de "normale" versie (0.74).

Anoniem: 60196

Relax.

Is die msn bug eruit (dat als iemand zich afmeldt, ik dat pas over 3 minuten zie)???

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-06 16:31
Chevalric2 schreef op 12 september 2002 @ 14:59:
[...]

Je moet de news plugin installeren, vervolgens bij preferences naar plugins gaan en daar de news plugin toevoegen.
Je krijgt nu een dialoogvenster. Vul bij Titel een naam in voor de feed. Deze naam wordt in je contactlist venster weergegeven.
bij location vul je fok.xml, tweakers.xml, got.xml, fokforum.xml of gamers.xml (ja, die laatste 3 zijn nieuw ;)).
Vul tenslotte bij Maximum displayed items 10 in, anders worden de lijsten erg lang. Klik ten slotte op Add (niet op Enter drukken, Enter = close in dit scherm). De feed wordt nu toegevoegd aan je lijst.

Jammer dat je niet in kan stellen hoevaak ie refresht. Nu zit ik al een half uur naar dezelfde active topics van GoT te kijken, lekker useless ;)

• Jasper
BaSsDruM schreef op 12 september 2002 @ 19:23:
[...]

Jammer dat je niet in kan stellen hoevaak ie refresht. Nu zit ik al een half uur naar dezelfde active topics van GoT te kijken, lekker useless ;)
Dat is idd een feature die zeker nog moet gaan komen in een nieuwere versie van deze plugin.

/offtopic aangezien deze draad over 0.74 gaat :)

Anoniem: 64602

Anoniem: 60196 schreef op 12 september 2002 @ 17:07:
Relax.

Is die msn bug eruit (dat als iemand zich afmeldt, ik dat pas over 3 minuten zie)???
Als je bedoeld dat iemand offline gaat maar pas na een tijdje ook bij de offline contacts wordt weergegeven: dat is geen bug maar doen ze expres. Je kunt dit uitzetten.
Offline contacts worden eerst zwart, en verdwijnen na een tijdje pas.

Als je iets anders bedoeld, zal het er wel uit zijn want in de laatste versie 0.x die ik gebruikte (0.73) had ik er geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49374

Chevalric2 schreef op 12 september 2002 @ 14:59:
[...]

Veel bedankt :) , ik draai ze nu allemaal behalve fokforum :) .
Dit bespaart me echt veel tijd :P .
Owhjah, dat smiliepack van de frontpage is ook echt vet tof. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eeeh ik vind ze niet meer op de server kan iemand mij die bestanden sturen of ef linken

thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34031

'k heb gister trillian geinstalleerd, en het bevalt tot nu toe goed, maar ik heb een vraag. Ik wil ook met een aantal mensen die alleen msn hebben kunnen chatten. Moet ik mij dan ergens aanmelden? Hoe werkt dit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Anoniem: 34031 schreef op 15 september 2002 @ 20:53:
'k heb gister trillian geinstalleerd, en het bevalt tot nu toe goed, maar ik heb een vraag. Ik wil ook met een aantal mensen die alleen msn hebben kunnen chatten. Moet ik mij dan ergens aanmelden? Hoe werkt dit :?
Daar kun je gewoon mee chatten, net als je zou doen met mensen die Trillian gebruiken. (dus gewoon dubbelklikken op nick en typen maar... :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SiHiDa schreef op 15 September 2002 @ 21:01:
Daar kun je gewoon mee chatten, net als je zou doen met mensen die Trillian gebruiken. (dus gewoon dubbelklikken op nick en typen maar... :+)
Ja ok, dat snap ik ook :+

Wat ik dus bedoel, is hoe ben ik herkenbaar? De andere persoon zal toch moeten weten waar wie ik ben lijkt me. Heb ff met de connection manager zitten spelen, en als ik het goed begrijp, moet ik dus zo'n ranzig passport aanmaken :| I s hier geen andere oplossing voor, want ik wil liever niets met passport te maken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Anoniem: 34031 schreef op 15 september 2002 @ 21:07:
[...]

Ja ok, dat snap ik ook :+

Wat ik dus bedoel, is hoe ben ik herkenbaar? De andere persoon zal toch moeten weten waar wie ik ben lijkt me. Heb ff met de connection manager zitten spelen, en als ik het goed begrijp, moet ik dus zo'n ranzig passport aanmaken :| I s hier geen andere oplossing voor, want ik wil liever niets met passport te maken te hebben.
Tja, je zult idd een soort van passport moeten hebben, anders kun je niet aanmelden op het Messenger-netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aaah, das nou balen :(

Maar ik heb zo te zien weinig keus, dus dan ga ik maar ff zo'n geval aanmaken :+ Tnx!

edit:
Geen msn voor mij dus... koppelverkoop@M$ :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niemand de plugin of de xml bedoel ik voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Anoniem: 3513 schreef op 15 September 2002 @ 21:29:
Wat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60993

Anoniem: 3513 schreef op 15 september 2002 @ 21:29:
Doen die het dan in 0.74 ???

Althans ik dacht dat daar dit topic over ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zodat we tweakers en fok kunnen tracken, ze staan niet meer op de server van een paar postings hier boven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
  • Laatst online: 03-03 10:57
bij location vul je fok.xml, tweakers.xml, got.xml, fokforum.xml of gamers.xml
Dit vul je in in de plugin, je hoeft dus niks te downloaden. BTW thnx chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:53
Anoniem: 60993 schreef op 15 september 2002 @ 22:34:
[...]

Doen die het dan in 0.74 ???

Althans ik dacht dat daar dit topic over ging
Ehrm, ja. Voor idereen met vragen/antwoorden of problemen/oplossingen met betrekking tot Trillian Pro is er dit topic: Trillian Pro 1.0

Dan kunnen we het hier weer over Trillian 0.74 hebben. :+
Pagina: 1