Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WC] Bureau mod [Pics]

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 928 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Goedesmiddags medetweakende medemens.

Ik ga jullie verblijden met het feit dat ik niet heb stilgezeten, en fijn aant modden ben gebleven, maar het werd tijd om mijn bureau af te maken.

Ik Heb een hele tijd geleden een case gemaakt van MDF, die meteen als pilaar voor mijn bureau diende.
Deze case heb ik inmiddels geverfd, en het bureau word aan 1 zijde nog ondersteund door schragen :P

Het is al met al zeer strak geworden, maar het was nodig een nieuw koeling systeem te bedenken, stilstand is achteruitgang :)

dus werd het volgende idee geboren, en omdat plaatjes meer zeggen dan 1000 woorden, heb ik mijn bureau ff exact nagemoddeld, en meteen even erbij gemoddeld wat ik nog maken moet.

op het moment staat dus alleen het linker gedeelte, en de plank ligt er los op, ik weet ngo niet welke kleur ik deze ga maken, dus heb en ff MDF gelaten, zoals ie nu ook is.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=14928

zoals je op het bovenstaande plaatje kan zien, zal er onder het bureaublad een soortement van radiator gemaakt worden, nog onzeker is of ik dit met koppelstukken of een buizenbuiger ga maken.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=14969

De verbinding van 'radiator' naar waterresevoir zal doormmiddel van flexibele klemkoppelingen gaan.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=14976

Dit is een vooraanzicht van hoe het uiteindelijk zal worden, links de computer, in het midden het bureaublad met radiator, en rechts de watertank met een geschatte capaciteit van 70 liter. Deze zal aan de muur bevestigd worden, en zal tevens een draagpunt voor het bureau zijn. De casing zal van MDF worden gemaakt, met een binnewerk van plexiglas, hetgeen me nog wel de moeilijkste klus lijkt.

tips, trucs en vragen zijn welkom

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• jw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:57

jw

hoe moet het water in de radiator gekoeld worden?, misschien moet je wat fan's aanbrengen o.i.d.?

op zich een leuk idee, ik zou het alleen jammer vinden van de ruimte die het in beslag neemt... maarja ieder z'n smaak :)

• Tenesmia
  • Laatst online: 04-07 20:57

Tenesmia

First Sergeant

Ziet er wel zeer strak uit ... goed idee ! .. ik ben erg benieuwd naar de echte fotows straks >:)

Ad Astra Per Aspera

• Dutch_Demon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-01-2022
Waarom neem je niet het systeem over van een oude koelkast met een vriezer. daar kan je ook aardig mee klote :)

- Systeem Specs -

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Heb je dadelijk een verwarmd bureau blad :D

Maar dat lijkt me wel een cool idee... start nog maar eens een topic als het af is ;)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
het gaat niet zozeer om de extreme koeling, het gaat meer om het principe, en om de looks, kan je vertellen dat t pretty impressive is zon zwarte bak op je kamertje :P

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-11 22:53
hangt die mdf plaat niet ongelofelijk door als je je monitor er op zet ??

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
hier nog een overview picje:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=14983
vandijk schreef op 10 september 2002 @ 22:10:
hangt die mdf plaat niet ongelofelijk door als je je monitor er op zet ??
nope, 2 cm MDF is dik en ook erg stug, plus dat t werkelijke draagvlak van de plaat vrij klein is, hij word behoorlijk ondersteund.

Verwijderd

Je kan denk ik beter wat meer kleine buizen, of wat plattere buizen nemen. Met zo'n enorm reservoir, heb je met een goede radiator geen koeling nodig.

Verwijderd

Verhuisze :)

Verwijderd

Z137 3R 1337 U17... :p

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 12:44
hmm, verslepen naar lan-party?

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

Verwijderd

[off-topic]

In welk teken programma heb je dit getekend???

[/off topic]

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Tobias schreef op 10 september 2002 @ 22:18:
hmm, verslepen naar lan-party?
doen we niet aan :)
is btw ook absoluut onmogelijk :D
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 22:20:
[off-topic]

In welk teken programma heb je dit getekend???

[/off topic]
3d Studio Max 5

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-11 20:21
Netjes getekend, 3dsmax en Brazil neem ik aan :)
//update net te laat :)

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Nu we toch off-topic zijn: Atgast, 20 minuten renderen voor zulke lelijke schaduwen kan écht niet. Doe er iets aan! :P

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:21

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Als je de ruimte hebt zou ik het bureau wat dieper maken, zodat je meer ruimte tussen jezelf en je monitor hebt.
Ik heb ook zelf een bureau gemaakt (IKEA onderdelen en wat eigen klus werk), en ben erg blij dat ik veel ruimte heb.

Verders ziet het er erg leuk uit !
Ben benieuwd naar de uitwerking.

• Crazybyte
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-11 01:07
Lijkt me gaaf, als hij toch daar thuis blijft staan, is weer eens iets totaal anders als de andere dingen.

offtopic:
Ben je grafisch tekenaar ofzo, of heb je dat zelf geleerd? Ben zelf nog opzoek naar het progje via het I-net vind ik steeds verkeerde, en proef cd bestellen gaat zo lekker vaag!
Heb je tips?
liefst mailen naar adres in profiel!
/offtopic

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Het zou me niet zo relaxed lijken om mijn schoot te laten worden verwarmd door mijn processor.. op deze manier zal de warmte die door de buizen wordt uitgestraald vrijwel allemaal onder je bureaublad blijven hangen aangezien MDF nou niet erg best geleidt.. en dan zit je zelf dus in de warmte.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Mini-me schreef op 11 september 2002 @ 00:14:
Het zou me niet zo relaxed lijken om mijn schoot te laten worden verwarmd door mijn processor.. op deze manier zal de warmte die door de buizen wordt uitgestraald vrijwel allemaal onder je bureaublad blijven hangen aangezien MDF nou niet erg best geleidt.. en dan zit je zelf dus in de warmte.
Dit is natuurlijk waar, maar ik heb geredeneerd: Het is 70 liter water, (volgens 3dmax zelfs capaciteit tot 82liter) dit wordt verwarmd met een 70 watt warmtebron, nu heb ik nog niet uitgerekend hoe warm dat dan precies wordt, maar ik denk dat het water zo geleidelijk zal verwarmen, dat de radiator de warmte makkelijk weg kan werken, nog voordat het water de kans krijgt om op te warmen.
Crazybyte schreef op 10 september 2002 @ 23:01:
Lijkt me gaaf, als hij toch daar thuis blijft staan, is weer eens iets totaal anders als de andere dingen.

offtopic:
Ben je grafisch tekenaar ofzo, of heb je dat zelf geleerd? Ben zelf nog opzoek naar het progje via het I-net vind ik steeds verkeerde, en proef cd bestellen gaat zo lekker vaag!
Heb je tips?
liefst mailen naar adres in profiel!
/offtopic
ben geen grafisch tekenaar, ik heb 3d studio max geleerd door zelfstudie en de profesionele begeleiding van Dhr. Oogst :P

je hebt geen adres in je profiel, maar stuur anders een meeltje naar atgast[at]gmx.net

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 10:37
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=14983

Zozo! En hoe laat je je PC dan zo'n mooi stukje boven de grond hangen? (zie rechterkant). Niet écht een stabiel ontwerp :+

[edit:]Het is nog vroeg

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

koffercomputer schreef op 11 september 2002 @ 08:03:
[afbeelding]

Zozo! En hoe laat je je PC dan zo'n mooi stukje boven de grond hangen? (zie rechterkant). Niet écht een stabiel ontwerp :+

[edit:]Het is nog vroeg
volgens mij is het t reservoir dat 'hangt' :+

tis nog vroeg eh :P

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2002 08:24 . Reden: tijpvoudje ]

Verwijderd

Misschien zitten er wel pootjes onder die je nie kan zien :P

Verwijderd

Het ziet er goed uit. Maar verwacht niet veel van je "radiator" want dit is gewoon een paar meter buis. En dat werkt dus niet zo als een radiator, waar lamellen op zitten. En die zorgen voor de warmteafvoer.

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

wat je ook kunt doen is een stellage maken die rechtopstaat, en daar met doorzichtige buizen een radiator in maken, kleurtje in koelwater, ledjes eronder tada, heel kunstzinnig

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:01

BaRF

bijna kerst

(jarig!)
wat een idioot cool plan :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

OWNAGE :D als je dat voor elkaar krijgt, w0000t :D

• LordMithril
  • Laatst online: 22-11 23:41
omg cool plan dude.
maare je gaat zeker nooit naar lan party's ;)

Bier, Whiskey en Metal!!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

droupsnoet schreef op 11 september 2002 @ 08:30:
wat je ook kunt doen is een stellage maken die rechtopstaat, en daar met doorzichtige buizen een radiator in maken, kleurtje in koelwater, ledjes eronder tada, heel kunstzinnig
ff een vervolg

maak die doorzichtige huizen in een plexieglas bak, vul die met wat er en laatdan van onderaf door een buisje met gaatjes luchtbelletjes opsteigen !
koelt beter en met die ledjes erin moet dat wel vet zijn

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• LordMithril
  • Laatst online: 22-11 23:41
droupsnoet schreef op 11 september 2002 @ 09:30:
[...]

ff een vervolg

maak die doorzichtige huizen in een plexieglas bak, vul die met wat er en laatdan van onderaf door een buisje met gaatjes luchtbelletjes opsteigen !
koelt beter en met die ledjes erin moet dat wel vet zijn
koelt t water beter ja maar als die belletjes door je slangen langs je proc gaan coolt het veel slechter..

Bier, Whiskey en Metal!!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

nee, zo bedoel ik het niet, de radiator hangt in een bak waar bellen door lopen, en in mijn plan is de radiator ook doorichtig, maar vloeistog gekleurd, dus moet wel creatief zijn voor op je bureau, alleen goeie pomp nodig

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:28

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 08:27:
Het ziet er goed uit. Maar verwacht niet veel van je "radiator" want dit is gewoon een paar meter buis. En dat werkt dus niet zo als een radiator, waar lamellen op zitten. En die zorgen voor de warmteafvoer.
Ja, maar aangezien er ook een reservoir van 70 liter aan zit, denk ik dat op zich best aardig gaat werken: tegen de tijd dat die 70 liter op de 35 C zitten...

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:22

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik zie dat je wat mooie raampjes in die waterbak hebt.
Als je daar wat lichtjes in doet met mooie cffl's ofzo is het helemaal mooi :)

Tweakers Discord

Verwijderd

Kan je dat reservoir gedeelte niet wat kleiner maken en daar dan ook je radiator in kwijt???
70 Liter lijkt me een beetje erg veel, en een paar koperen buisjes als radiator lijkt me dan weer erg weinig.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De warmtecapaciteit (soortelijke warmte) van water is 4.18 kJ/kg.K
Dus Kelvin / seconde = Vermogen / ( massa * 4.18 x 103) = minder dan 1°C per uur.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Point-blanK501
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 15:41
Kun je niet in de plaats van die koperen buizen, er een radiator van een auto onder hangen. Ruimte zat toch? Die koperen buizen zullen ook niet gratiz zijn, dus een tweedehans/sloop auto radiator moet toch kunnen.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Tarin schreef op 11 september 2002 @ 10:59:
[...]

Ja, maar aangezien er ook een reservoir van 70 liter aan zit, denk ik dat op zich best aardig gaat werken: tegen de tijd dat die 70 liter op de 35 C zitten...
soortelijke warmte van water is 4,18x103
het is 70 liter water, dat maakt dat er 292600 Joules nodig zijn om het water 1 graad te laten stijgen, en dat is als er geen warmte verlies zou zijn.

Een T-bird levert, laten we zeggen, 70 watt, dat maakt dus 70 joules per seconde, hetgeen resulteerd in 1uur en 10 minuten.
Als er dus géén warmte verlies zou zijn, hetgeen er altijd is, dan zou het dus ruim een uur duren eer dat het water een graadje warmer zou zijn.
Dat is bij full stressed.

buiten dat zal de 'radiator' ook veel warmte kunnen afgeven, aangezien het zo lang duurt eer het water warmer wordt.
Ik reken dus zo'n 1,5 uur per graad, totdat ie z'n balanstoestand zal behalen, ik kan alleen niet inschatten waar die zal liggen.

ik denk zelf dat in praktijk het water niet warmer zal worden dan 35 graden, en dat betekend al dat mijn comp 15 uur achter elkaar full-stressed aan moet staan.
geen verkeerd result lijkt me zo, want doordat ik het pompje zo inbouw dat er helemaal geen geluid en trillingen van af komen, zal mijn computer fluisterstil worden :)

Ik begin echt te popelen om te gaan zagen :D

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik vind het een prachtig ontwerp om te zien, vooral het reservoir.

Ik zou echter uit praktisch oogpunt voor een sloopkachel radiator gaan en die bovenin in de reservoir unit wegwerken. Zo heb je niet het geduvel met die lamellen onder je blad waardoor de warmte tevens slechter wordt afgevoerd, immers de warmte wil naar boven.

Je kunt tevens het blad dan gemakkelijker verwijderen, de slangen gemakkelijker wegwerken (onderaan de achterzijde van het blad in een gleuf bijv.) en loskoppelen.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Juup schreef op 11 september 2002 @ 11:34:
De warmtecapaciteit (soortelijke warmte) van water is 4.18 kJ/kg.K
Dus Kelvin / seconde = Vermogen / ( massa * 4.18 x 103) = minder dan 1°C per uur.
NIET posten als ik reken :( !!!

enne, die koperen buizen wil ik graag ivm zelfbouw :)

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-10 22:06

TMDevil

Blaat

Leuk bedacht, zekers
Maar is dat bureau wel hoog genoef dat je niet aan die buisen rad van je komt vast te zitten? dat lijkt me namelijk niet handig, maar voor de rest, als ik de berekening zie dan komt het vast goed met de warmte afgifte....

n54 power!

Verwijderd

Zeer cool, ben benieuwd

• Perphide
  • Laatst online: 21-04-2024
nice!!!!!!!!!

• NLuna
  • Laatst online: 01-06-2023
Fotosoep? 8)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• Sine
  • Laatst online: 00:14
Nee...

3d Studio Max 5

maw lees de draad enz...

Repareren doe je zo.

• StalieN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09-2024
vet idee!
maar niet echt een vermobilisering van je hebben en houwe :)
magoe kzie dat je nooit naar LAN party gaat dus dat zal je probleem niet zijn
ziet er in elk geval heeel strak uit!

www.stevelock.nl

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

vind dan nieand mijn idee een beetje leuk, damn, heb ik er zo me best op gedaan

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
ik snap er anders helemaal niks van... :P

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

tis toch tos simpel |:(

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
zou je t dan nog es willen uileggen miscshien :?

Verwijderd

Waarom in hemelsnaam 70 liter water?!!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

eigenlijk gewoon jou systeem, maardan ipv onder de tafel, zet je hem rechtop op je bureau
en als het kan de buizen van een doorzichtig materiaal.
en dat hele zikkie zet je dan in plexie bak met water waarin belletjes opstijgen en ledjes de tent verlichten

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
droupsnoet schreef op 12 september 2002 @ 15:59:
eigenlijk gewoon jou systeem, maardan ipv onder de tafel, zet je hem rechtop op je bureau
en als het kan de buizen van een doorzichtig materiaal.
en dat hele zikkie zet je dan in plexie bak met water waarin belletjes opstijgen en ledjes de tent verlichten
ah, dat snap ik,
maar ik wil graag een beetje 1 stijl aanhouden, vandaar.

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

is ook niet erg, maar dat van mij is kunstzinniger en mooier ! :>

Verwijderd

Uhhh is het niet zo dat je arm juist warm gehouden moet worden? Van een koud bureau wordt je arm stijf en krijg je last van je arm. Dit is juist RSI bevorderend. Je kunt beter je bureau verwarmen, daar heb je meer aan. Of je wilt over een tijdje bui een arts lopen... maar dat moet je zelf weten.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:59
mooi, nu nog in elkaar zetten ;)

TheS4ndm4n#1919

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 18:50:
Uhhh is het niet zo dat je arm juist warm gehouden moet worden? Van een koud bureau wordt je arm stijf en krijg je last van je arm. Dit is juist RSI bevorderend. Je kunt beter je bureau verwarmen, daar heb je meer aan. Of je wilt over een tijdje bui een arts lopen... maar dat moet je zelf weten.
MDF is een zeer gode isolator, ik denk niet dat mijn bureau er warm of koud van gaat worden :)

• Woodie2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10-2023

Woodie2002

Jeetje...

Is wel te hopen dat de boel niet lekt raakt. Een kleine 70 liter water over je vloer is aardig wat dacht ik zo. :+

Maar wel super idee moet ik zeggen. _/-\o_

Hoe verder hij ging, des te langer was de weg terug

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
leuk idee!
maar ik heb toch een paar tips:
maak je waterresevoir net zo hoog als je pc case, ophangen van 70 kilo is met muurankers wel te doen, maar lastig ophangen (moeten zeker stalen beugels aan het resevoir) en dan is het maar de vraag of de ankers het houden :+ je zou ook een klein pootje eronder kunnen zetten zodat ie toch wat steun op de grond heeft. ook een idee is om een ruimte van ca. 2 cm. vrij te houden onder het resevoir om daar een CCFL te plaatsen (lijkt mij kewl teminste 8) )
het resevoir kun je denk ik het beste kitten, en dan de kast eromheen bouwen. let wel, verlijm de mdf platen niet aanmekaar, maar schroef ze, en werk de naden + schroeven weg met plamuur. zo kan je als de bak ooit lek raakt, de zooi demonteren en repareren B)
die buizen onder je buroblad is naar mijn mening zinloos, tenzij je een verwarmt blad wilt :) de koeling zal minimaal zijn, en kost alleen maar geld, wat je ook aan een goeie radiator kan spenderen. als je je systeem niet 24/7 hebt te draaien, hoef je denk ik ook geen koeling, de hoeveelheid water kan de warmte wel bufferen en afkoelen als je je sys 'snachts uitdoet.

als je em klaar hebt, zeker ff de pics posten... /me wil dit zeker zien!

Mn 3D printer blogje..

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
FXL schreef op 12 september 2002 @ 19:41:
leuk idee!
maar ik heb toch een paar tips:
maak je waterresevoir net zo hoog als je pc case, ophangen van 70 kilo is met muurankers wel te doen, maar lastig ophangen (moeten zeker stalen beugels aan het resevoir) en dan is het maar de vraag of de ankers het houden :+ je zou ook een klein pootje eronder kunnen zetten zodat ie toch wat steun op de grond heeft. ook een idee is om een ruimte van ca. 2 cm. vrij te houden onder het resevoir om daar een CCFL te plaatsen (lijkt mij kewl teminste 8) )
het resevoir kun je denk ik het beste kitten, en dan de kast eromheen bouwen. let wel, verlijm de mdf platen niet aanmekaar, maar schroef ze, en werk de naden + schroeven weg met plamuur. zo kan je als de bak ooit lek raakt, de zooi demonteren en repareren B)
die buizen onder je buroblad is naar mijn mening zinloos, tenzij je een verwarmt blad wilt :) de koeling zal minimaal zijn, en kost alleen maar geld, wat je ook aan een goeie radiator kan spenderen. als je je systeem niet 24/7 hebt te draaien, hoef je denk ik ook geen koeling, de hoeveelheid water kan de warmte wel bufferen en afkoelen als je je sys 'snachts uitdoet.

als je em klaar hebt, zeker ff de pics posten... /me wil dit zeker zien!
goede tips, over die buizen onder mijn bureau zit ik tohc nog een beetje, volges mij kan t best werken, maar ik maak t alleen als het niet te duur is. Nu heb ik in onze loods al een pijpenbuiger voor 15mm buis zien liggen, dus ik ga eens even kijken of ik niet een gewone lange koperbuis kan buigen, dan kost t me niet veel.

• pt0x
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

je hebt er btw wel een hele sterke pomp voor nodig om dat rond te pompen
en die word voor 70 liter denk ik best groot

veel = groot
groot = herrie

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
pt0x schreef op 13 september 2002 @ 08:17:
je hebt er btw wel een hele sterke pomp voor nodig om dat rond te pompen
en die word voor 70 liter denk ik best groot

veel = groot
groot = herrie
kheb nu een sicce nova 1200 l/h onbelast
deze is best sterk, maar gaat naarmate er meer tegen druk is, ook sterker trillen.
En dus meer geluid maken.
Ik ga in principe proberen deze pomp te gebruiken, maar ik heb als backup plan nog een vijverpomp met dubbele filter en stevig vermogen liggen :)

als ik deze goed weg bouw, dan kan die ook wel stil zijn, water is een goede geluidsisolator in een gesloten systeem.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
ik vond trouwes nog een gedeeltelijk plaatje van de linkerkant van mijn systeem, hij staat hier nog in de grondverf, maar dan hebben jullie vast een picje om naar te kijken :+

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atje/P7100057.JPG

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 15:58:
Waarom in hemelsnaam 70 liter water?!!
Inderdaad, dat heeft echt helemaaaaal geen nut ofzo. Je bureau wordt er alleen gruwelijk zwaar van, maar verder is er geen voordeel imo.
Het plexiglas kan je gewoon goed met siliconenkit waterdicht kitten, dus dat moet geen probleem zijn. Je kan trouwens om je MDFblad nog een alu plaat zetten die de warmte verplaatst naar de bovenkant van je blad. Heb je ook nog een beetje warme handen tijdens het gotten.

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

vergeet geen kraantje onderaan, als je je bureau dan toch moet verplaatsen, kun je hem leeg laten lopen

Verwijderd

haha als hij gaat lekken ben je behoorlijk in de zeik gezet! >:)

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

hehe, je kunt hem ook vullen met bier of wijn ofzow, heb je je eigen tap, en een mooie lamp eronder en nog een mooi schijnsel ook, vergeet dan alleen de vuldop niet !

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
droupsnoet schreef op 13 september 2002 @ 11:10:
vergeet geen kraantje onderaan, als je je bureau dan toch moet verplaatsen, kun je hem leeg laten lopen
ik rekende er eigelijk op dat ik em kon leegpompen, kreaantje is in mijn optiek gewoon nog een manier om te kunnen lekken :Y)

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

als je een stopje in de hals van de kraan maakt ( van siliconenkit ofzow ) is er niets aande hand

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

_heel_ erg vet plan man :D maar ik zie alleen dat hangen van het water reservoir niet zo zitten... 't zal al met al toch zo'n 100 kilo zijn dat er aan je muurtje komt te hangen (lees: monitortje nog op je bureau, beetje hout erbij, etc.

Ik zou hem gewoon helemaal doortrekken tot aan op de grond, en dan onderaan je pomp netjes wegwerken ofzo.

[edit] oja, ik zou ook nog een soort van verlichting in je reservoir maken... ultra bright led's ofzo, die via spiegeltjes het licht verdelen ofzo :Y)

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Atgast schreef op 13 september 2002 @ 08:48:
[...]

kheb nu een sicce nova 1200 l/h onbelast
deze is best sterk, maar gaat naarmate er meer tegen druk is, ook sterker trillen.
En dus meer geluid maken.
Ik ga in principe proberen deze pomp te gebruiken, maar ik heb als backup plan nog een vijverpomp met dubbele filter en stevig vermogen liggen :)
Je kan ook twee (identieke) pompjes in serie schakelen - als Push-Pull configuratie dus - is voor langere trajecten wel de gebruikelijke aanpak.
als ik deze goed weg bouw, dan kan die ook wel stil zijn, water is een goede geluidsisolator in een gesloten systeem.
Dat is absoluut niet waar, water is een uitstekende geleider voor geluidsgolven.

Een geluidsisolator heeft zijn isolerende eigenschappen te danken aan 't fenomeen dat 't vrij goed geluidsenergie in warmte-energie kan omzetten. Water doet dit nou juist niet, die geeft 't weer door aan zijn 'omhulsel'(in jouw geval 't reservoir).

En nu we toch bezig zijn, ik had 't een fiks aantal posts terug al eens gelezen: met die radiator onder 't bureaublad, kan je schoot nog wel eens warm worden.

Als 't nou weer eens (in de verre verre toekomst :( ) een weekje graadje of 26 wordt in Nederland, dan is (bij mij zeker dan) iedere graad meer bij m'n kruis, er drie te veel :| (Trouwens, 't hoort 'common knowledge' te zijn dat je je zak koel hoort te houden :) - Casefans op de plaats van de radiator? :D )

Maar serieuzer: kan je niet net als bij een koelkast, een deel v.d. radiator achter 't reservoir en de je compu. case kwijt?

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
kan zeker achter de comp, maar ik wil t graag gescheiden hebben, en over dat water, ik zei in een gesloten systeem, mdf is zeer dicht qua structuur, en zal door het gewicht niet snel gaan trillen. daarom maakt water t stil

Verwijderd

heej nice idee man, wanneer ga je beginnen? kzou graag pics zien van het resultaat
btw, met welk proggie heb je dat ontwerp gemaakt? :?

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
morgen,
3dstudio max 5
:)

Verwijderd

Als je het mooi uitwerkt kan dit best wel eens een vet projectje worden, alleen die radiator, het wordt lastig om die goed te koelen!

Verwijderd

ik d8 ff dat het echt was 8)7 die eerste pics

• SEFje
  • Laatst online: 25-11 15:52
Wat is nou precies de reden dat je 70 liter water wilt gaan gebruiken voor het coolen van een lousy thunderbird? Het is echt belachelijk overdreven; hoeveel liter gebruikt resettim voor zijn twee processors? In ieder geval geen 70 liter.

Ik denk dat zoveel water gebruiken een stuk meer nadelen heeft dan voordelen (enne elke maand 70 liter water verversen is ook leuk |:(

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atje/PA200347%20(Small).JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atje/PA200348%20(Small).JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atje/PA200349%20(Small).JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atje/PA200350%20(Small).JPG

zo, das de tussenstand :)

het volgende op de planning is afschuren en (grond)verven
daarna moet het plexiglas erin.

keeping you posted :)

Verwijderd

ziet er goed uit!! echt lachen dit!!

:) :) :)

Verwijderd

Gaat de goede kant op... :)

Verwijderd

Verdorie, je gaat er echt mee door gaan hé _/-\o_

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 18:20:
Verdorie, je gaat er echt mee door gaan hé _/-\o_
jups, er komt een dubbelle bodem in, zodat ik het water mooi kan verlichten 8-)

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11 07:19

t!mP

is inflatie gevoelig

w00t dit echt wel vet.. ook leuke werkplaats btw :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

ik ben ffies bang met al die slangen aan de onderkant van je buro dat die plek aan de bovenkant koud gaat worden en das niet fijn

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Vet leet dit.
Zo'n bureau zou ik ook wel willen.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:41

Felyrion

goodgoan!

woei :D dit kan heel leuk worden :9~

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ahhh .. :).. nog een falcon.. en dat plaatje is van Northwest Falcon bij de weg :)...

Maar goed Atgast... super leuk idee.. en keep us up to date... trouwens heb je geen webcam hangen? :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Hehe, ik had niet gedacht dat dit idee doorgezet zou worden, maar toch het ziet er wel netjes uit!
Ben benieuwd of alles ook gaat lukken en of het allemaal gaat werken :)

• Dark Angel
  • Laatst online: 23:02

Dark Angel

Corvette LS Power

Heel mooi gedaan die houte kast hoe heb jij die gaten zo mooi strak af gerond naar binnen toe?

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Verwijderd

Dark Angel schreef op 22 oktober 2002 @ 11:24:
Heel mooi gedaan die houte kast hoe heb jij die gaten zo mooi strak af gerond naar binnen toe?
Kan je heel mooi met een freesje doen als je bijv. een bovenfrees tot je schikking hebt.

• sjeng1978
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 14:01
Als je nu een lampje bovenin het reservoir hangt, een zuurstofpompje erin, en wat plantjes dan heb je meteen een aquarium! :*)

Alleen ff opletten dat de temperatuursschommelingen als die mee vallen kunnen er zelfs visjes in ;) alhoewel... arme dieren :/

http://specs.tweak.to/2902

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 04-11 21:05
Is het niks om een bellenpomp (die je ook in vijvers ziet) In het resevoit te maken. Dat geeft met een ccfl eronden ook een mooi effect.

Verwijderd

hehehe kewl :9~

Verwijderd

eerlijk gezegd ik zie het niet zo goed zitten dat bureautje
moest je die koelingbuizen nu op een geperforreerde plaat monteren onderaan het buraeu (die bijvoorbeeld kan dienen al voetsteun "heb je in de winter geen koude voetjes")
ga je al gauw de koelingcapaciteit verdriedubbellen en een reservoir van twintig liter zal ruimschoots volstaan

zoals hij nu gemonteerd is zal de warmte onder de mdf plaat blijven hangen. "warme lucht stijgt" niet vergeten

Verwijderd

SEFje schreef op 14 september 2002 @ 01:18:
Wat is nou precies de reden dat je 70 liter water wilt gaan gebruiken voor het coolen van een lousy thunderbird? Het is echt belachelijk overdreven; hoeveel liter gebruikt resettim voor zijn twee processors? In ieder geval geen 70 liter.

Ik denk dat zoveel water gebruiken een stuk meer nadelen heeft dan voordelen (enne elke maand 70 liter water verversen is ook leuk |:(
water verversen uuuuuhmmm gewoon wat speciale koelolie aantoevoegen (die gebruikt word voor frees machinnes of draaibanken of nog beter koelvloeistof gebruiken van de wagen) zo vriest alles niet stuk in de winter :*)

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
woei, vriend van me heeft toegezegd dat er morgen vroeg gespoten kan worden :D

maw, die kast is zeer binnekort al af :)
dan ga ik kijken hoe t in de praktijk zit met de warmte (ik maak die "radiator" aanvankelijk nog niet) en aan de hand van m'n bevindingen ga ik er dan nog veranderingen in aanbrengen. Maar eerlijk gezegd denk ik dat t wel goed zit met de warmte, aangezien ik waarschijnlijk 15 uur moet renderen eer m'n proc op de 45 graad zit :)

• sarlo
  • Laatst online: 27-11 09:24
PLAATJES ZIJN DOOD HIER ;)

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
gfo schreef op 23 oktober 2002 @ 14:32:
PLAATJES ZIJN DOOD HIER ;)
khad wat plaats nodig ivm vakantie foto's :P

Verwijderd

nouhou..ik wil het oook zien?!!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 14:40:
nouhou..ik wil het oook zien?!!
met een beetje geluk schaft m'n vader zich een compressor aan, en anders zullen jullie nog even moeten wachten totdat ik de compressor van een vriend van me kan gebruiken. Als ik de kast zwart heb geverfd zullen er meer plaatjes volgen :)

in de tussentijd mogen jullie even brainstormen voor een elegante en veilige manier voor het elektrischiteitssnoer van het pompje uit de kast te laten komen....

Verwijderd

kunt ook eventu paar van die plexi buizen door je bureaublad laten lopen, met hier en daar een "kijkgat" in je bureau, waar je dan deze plexibuis ziet zitten en dan het gekleurde water e kan zien dooorlopen.
Lijkt me best wel leuk.
Pagina: 1 2 3 Laatste