het is me gelukt

en het draait ook soepel echt wel relaxed
Goed idee in principe. Van GF2GTS naar Radeon 9700 is een gigantische sprong, een sprong die ik zelf ook wil maken. En aangezien je van plan bent binnenkort te upgraden, hoef je je niet al te veel zorgen te maken of je computer wel de volle kracht uit de Radeon kan halen.Tomcat84 schreef op 08 september 2002 @ 21:35:
Hmmm, ik heb nu AMD 1 ghz TBird, 512 mb SDRAM, 32 mb GF 2 GTS.
Binnenkort nieuwe computer, maar ik zat er over te denken om nu vast zo'n Club3D radeon 9700 pro te kopen bij Exile voor 425 euro, dan krijg ik dus zo'n BBA toch?
Goed idee, wat vinden jullie?
Beetje klote alleen dat die scheiding tussen de twee monitoren net in 't midden van 't beeld zit. Maakt richten wat lastiger.amdrulezzz schreef op 08 september 2002 @ 21:42:
het is me gelukt![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
hiostu schreef op 08 september 2002 @ 20:47:
welke resolutie heb je dan precies ingevoerd?
Om hier nog even op terug te komen... het stond op de site van HardOCP dat de Radeon9000 geen echte Truform heeft doordat het maar 1 TMU heeft.hiostu schreef op 08 september 2002 @ 20:26:
[...]
Op dit moment is bij de nieuwe versies van de catalyst drivers truform even helemaal achterwegen gelaten. Dus op dit moment ondersteund geen 1 kaart meer truform. Echter bij 1 van de binnenkort uitkomende catalyst versies komt er in de control panel (van de videokaart) een nieuwe optie om truform te enablen/disablen.
Tevens is ati bezig om driver optimalisaties in de drivers proberen te bakken per kaart. Er wordt dus gekeken welke kaart er geinstalleerd wordt en hiervoor de beste instellingen te gebruiken. Als dit een beetje verder evolueert zijn er dus geen drivers meer van omega en redsoft nodig voor betere kwaliteit/prestaties.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
[ Voor 0% gewijzigd door Haay op 10-09-2002 10:08 . Reden: NFS5 en TA:K toegevoegd ]
Ik had een Radeon 64DDR, en de 2D daarvan was al stukken beter dan die van de TNT2 die ik daarvoor had. Maar de 2D van m'n nieuwe Radeon 9700 is nog weer significant beter dan die van m'n oude Radeon 64DDR! Ik heb in een review gelezen dat de 2D van de 9700 weer iets is verbeterd t.o.v. de 8500. Het is haarscherp in ieder geval, op mijn Philips Brilliance 109P20 19" scherm!Manie Riets schreef op 08 september 2002 @ 23:20:
Ik heb een Ti4400 en ben voorlopig nog wel tevreden over de 3d van deze kaart alleen de 2d is echt slecht, op 1024x768 zijn kleine letters al moeilijk te lezen en is alles gewoon vaag. Is de 2d van de radeon 9700 (veel) beter?
[ Voor 0% gewijzigd door Haay op 08-09-2002 23:49 . Reden: typo ]
Zie bold wat van CD komt aan drivers is achterhaald en zeker bij een nieuw releasde kaart met nieuwe architektuur.Haay schreef op 08 september 2002 @ 20:58:
Oke, ik heb inmiddels m'n Radeon 9700 Pro in gebruik genomen, met de drivers van de CD die erbij kwam. Heb m'n Radeon 64 DDR geuninstalled, ATI-files van m'n HD verwijderd, Radeons verwisseld bij reboot, nieuwe drivers van CD geinstalleerd.
Om maar met de benchmark te beginnen, ik ging in 3D Mark2001 SE van 3340 (Radeon 64DDR) naar 8255 marks, met de default benchmark en met een Athlon T-bird op 1200MHz en 512 MB SDRAM.Wat mij opviel was dat de Car Chase op High Detail een grote framedrop gaf, terwijl de andere bechmarks veel minder verschil gaven tussen low detail en high detail.
Verder heb ik tot dusverre de volgende games geprobeerd:
Battlefield 1942 MP demo v1.1 ... Start op, kom in menu. Geen tekst zichtbaar. Op basis van herinneren hoe het menu in elkaar zat naar grafische opties gegaan en lightmap en shadows uitgezet. Kon game opstarten en in de game rondlopen, vliegen enzo, tot na plm. 2 minuten het beeld bevroor en ik kon gaan rebooten. WinXP legt oorzaak bij Radeon 9700.
New World Order Beta v2.1 ... Start op, kom in menu. Alles ziet er goed uit. Kan game hosten. In-game geen bijzonder hoge framerate (60-70 fps range) op standaard instellingen. Na plm 1 minuut lock-up. Kan weer gaan rebooten. WinXP legt oorzaak bij Radeon 9700.
Grand Theft Auto 3 v1.1 ... Start op, kom in menu, alles ziet er goed uit. Start New Game. Kijk intro filmpje met verhaal. Doe eerste get-away missie, dan vlak voor het ziekenhuis waar ik de prostituee op moet halen weer: lock-up. Kan weer gaan rebooten. WinXP legt oorzaak bij Radeon 9700.
Eens verder testen maar...
Quake 1 (ff iets ouds en vertrouwds)
Unreal Tournament 2003 (niet beta)
Dungeon Siege
Need For Speed Porsche 2000
Medal of Honor Allied Assault
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Welk gedeelte is dan DirectX 9.0 Volgens mij is die alleen 8.1johnnyv.nl schreef op 07 september 2002 @ 14:59:
[...]
De 9700 klopt nog, 9000 eigenlijk ook (gedeeltelijk directx9, maar 000 t.o.v. 8500 = vrijwel gelijk).
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Hehe, dat zei ik dus ook al.Astennu schreef op 09 september 2002 @ 08:29:
[...]
Welk gedeelte is dan DirectX 9.0 Volgens mij is die alleen 8.1
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
In dit geval klopt dat dus niet. De driver die op de CD staat is nieuwer dan de meest recente driver die op de ATI site staat... Dat is de 6118 driver, terwijl op de CD de 6143 driver staat, en er een gelekte 6159 driver online te vinden is, maar die schijnt nog niet 'af' te zijn en meer issues te veroorzaken dan dat hij oplost.SuperG schreef op 09 september 2002 @ 07:56:
Zie bold wat van CD komt aan drivers is achterhaald en zeker bij een nieuw releasde kaart met nieuwe architektuur.
Dus de laaste Catalist drivers downloaden en die gebruiken zover er nieuwe drivers zijn natuurlijk..
Laten de nieuwe catalyst drivers in windows xp met een 9700 nou niet werken...SuperG schreef op 09 september 2002 @ 07:56:
[...]
Zie bold wat van CD komt aan drivers is achterhaald en zeker bij een nieuw releasde kaart met nieuwe architektuur.
Dus de laaste Catalist drivers downloaden en die gebruiken zover er nieuwe drivers zijn natuurlijk..
Dungeon siege draait prima bij mij met de drivers van de cd.... (club3d)Haay schreef op 09 september 2002 @ 09:20:
[...]
In dit geval klopt dat dus niet. De driver die op de CD staat is nieuwer dan de meest recente driver die op de ATI site staat... Dat is de 6118 driver, terwijl op de CD de 6143 driver staat, en er een gelekte 6159 driver online te vinden is, maar die schijnt nog niet 'af' te zijn en meer issues te veroorzaken dan dat hij oplost.
Maar ergens klopt er iets niet met mijn installatie, want DungeonSiege en Warcraft III staan niet bekend als problematisch met de Radeon 9700. Terwijl aan de andere kant MOH:AA en Unreal Tournament 2003 als een zonnetje draaien zonder enig probleem! Als er echt iets fout zou zitten, dan zouden ALLE games moeten hard-locken lijkt mij. En voor zover ik weet is UT2003 een DirectX game, dus het idee dat OpenGL games wel werken en DirectX games niet gaat ook niet op.
Beetje een raadsel voor mij...
Verwijderd
Powerstrip werkt bij mij prima, maar m'n cpu is toch duidelijk de bottleneck (ga er niet echt op vooruit qua prestaties als ik 'm oc). Heb 'm nu weer op standaard mhz draaien, wel m'n fsb een stukkie hoger gezet, dat hielp...Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 10:13:
Heel lang verhaal
Verwijderd
w00t
Precies, dat zei ik. Staat niet bekend als problematisch. Ik weet niet wat er fout zit, maar meerdere games hebben een harde lock up binnen seconden tot 1 a 2 minuten in de game.johnnyv.nl schreef op 09 september 2002 @ 09:24:
Dungeon siege draait prima bij mij met de drivers van de cd.... (club3d)
Ben pas over 2 dagen weer thuis, dus zul je nog ff moeten wachten. Met een beetje geluk heb ik dan wel een 2 ghz erin hangen, dus nog net ietsie beterRobbie007 schreef op 09 september 2002 @ 11:41:
MAfia screens please.
Op mijn Radeon 8500 ziet het er namelijk soms nogal brak uit. Vooral de bedrading van trams.
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb het eventjes geprobeerd, maar die driver voor UT waarin Trueform is ingeschakeld is echt brak! Ik zie de mannetjes vliegen en veel geflikker in me beeld, draai nu weer met de loki opengl driver voor UT en de 6159 drivers voor me Radeon 8500 en dat loopt echt perfect!Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 16:47:
Heeft er trouwens al iemand met dat Truform geëxperimenteerd? En goed werkend gekregen?
Screenies?
Ik ga er vanavond eens mee klooien, ben benieuwd of er veel verandert in bv. Unreal Tournament
Verwijderd
Verwijderd
http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314
raptorix schreef op 09 september 2002 @ 23:19:
Ik krijg helaas nog steeds maar 7700 puntjes met me 9700 op 3dmark![]()
Ik heb alles al geprobeerd heb een p4 1,6 met een asus p4b Mobo, dus er moet echt wel een stuk meer te halen zijn.
Iemand nog ideeen? Wat me trouwens op valt is dat als ik in me hardware scherm kijk dat de radeon er 2 keer bij staat
Is dat normaal?
Asus P4B heeft toch geen via chipset?amdrulezzz schreef op 09 september 2002 @ 23:28:
heb je verschillende drivers geprobeerd? misschien via drivers (als dat mobo een via-chipset heeft) als dit allemaal niet werkt een clean install?
[...]
Uhm ik weet vrij zeker dat p4b geen via chipset is, tenminste vind er geen hits over op google en zie het ook niet terug in de specs.amdrulezzz schreef op 09 september 2002 @ 23:36:
Edit:
Ik heb geen idee of de p4b een via chipset heeft. Maar als jij het ook niet weet dan kijk je toch even?
Wat voor voeding heb je?
Verwijderd
ik heb het al eerder gezechtraptorix schreef op 09 september 2002 @ 23:53:
[...]
Uhm ik weet vrij zeker dat p4b geen via chipset is, tenminste vind er geen hits over op google en zie het ook niet terug in de specs.
Uhm heb een fulltower met ik dacht een 300W ik zat ook aan te denken dat mogelijk me voeding te licht is, maar op zich hangt er niet heel veel aan, een dvd een brander en 1 schijf.
Ah, dat is wel iets waar ik wat mee kan, wat zou je me eventueel aanraden om als mobo/proc te nemen? Ik mag nog een computer voor pc-prive project kopen dus denk dat ik dat maar es ga overwegen.Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 00:17:
[...]
ik heb het al eerder gezecht
je heb een pentium4 met normalen pc 133 geheugen modeulens
met een bandbrete van 1000mb per sec
de pentium4 is erg geheugen power afhangkelijk
dus jij moet ddr of rimm geheugen hebben .
ddr heb ik deze types van
1600ddr 1600mb per sec
2100ddr 2100mb per sec
2700ddr 2700mb per sec
rimm
is 4000mb per sec geloof ik ????
dus wanneer jij je moederbord vervangt met ddr geheugen dan zal jouw pentium4 veel beter presteren dan dat hij nu doet.
ik denk zelfs twee keer zo snel
ps mog je je bordje weg doen ik heb er wel intressen in voor mijn server
suijkerbuijk@noknok.nl voor msn
suijkerbuijk37@zonnet.nl voor email
Daar baal ik toch wel vancatfish schreef op 10 september 2002 @ 00:29:
zoals hierboven al staat, P4 met sdr sdram loopt op ongeveer 75%, misschien zelf minder en zeker niet ideaal voor veeleisende taken, ik vind die score eigenlijk wel goed hoor
wat had je eigenlijk verwacht? nieuwe kaart erin en hop 12000 ptn of zo? beetje onrealistisch he
in tegenstelling tot wat velen denken misschien is een P4 1,6 helemaal zo snel niet (toch niet in pure rekenkracht, wat net belangrijk is voor 3D, zelfs met t&l)
Verwijderd
Heb je wel de INTEL busmaster drivers geinstalleerd?raptorix schreef op 09 september 2002 @ 23:30:
[...]
Asus P4B heeft toch geen via chipset?
IK HEB AL 15 REINSTALLS GEDAAN![]()
Heb zo een beetje elke radeon driver gebruikt die er is
Heb al me bios instellingen verandert maar niets werkt
Ik was zo trots op me kaart en hij loopt zelfs nog brakker als me gf3 ti 200
Is er misschien iemand die tegen betaling mijn systeem wil fixen?
Verwijderd
ik wil wel een deal maken met je hoorraptorix schreef op 10 september 2002 @ 00:38:
[...]
Daar baal ik toch wel van
GVD koop destijds een goede mobo en een goede processor, en op dat hele bord kan niet eens snel geheugen
Baal hier een beetje van
Breek je nek voorzichtig
Neem dit moederbord ofzo: pricewatch: Abit KX7-333raptorix schreef op 10 september 2002 @ 00:25:
[...]
Ah, dat is wel iets waar ik wat mee kan, wat zou je me eventueel aanraden om als mobo/proc te nemen? Ik mag nog een computer voor pc-prive project kopen dus denk dat ik dat maar es ga overwegen.
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Nou hopen dat Raptorix geen Intel fanboy isMcFlipp schreef op 10 september 2002 @ 08:18:
[...]
Neem dit moederbord ofzo: pricewatch: Abit KX7-333
Of ga eens kijken in Processors, mobo, en geheugen.
En als processor zou je deze kunnen nemen: pricewatch: AMD Athlon XP 2100+ (S-A, 1.73GHz, 256KB, 266MHz FSB, 62W)
Verwijderd
Hehe, ik heb hem dus gisteravond even geprobeerd maar ik krijg de intro 3 seconden en daarna een msg met LAPPEN tekst, ofwel hij werkt nietAaroN schreef op 09 september 2002 @ 16:52:
[...]
Ik heb het eventjes geprobeerd, maar die driver voor UT waarin Trueform is ingeschakeld is echt brak! Ik zie de mannetjes vliegen en veel geflikker in me beeld, draai nu weer met de loki opengl driver voor UT en de 6159 drivers voor me Radeon 8500 en dat loopt echt perfect!
Speel met 4X FSAA en 4X AF @ 1152 * 864 en haal een framerate van gemiddeld 85 in alle mappen, laagste uitschieters waren rond de 60 fps, maar dat is echt een minimum meeste tussen 80 - 90 fps en SMOOTH
Wil je wel helpen met je systeem, kost je niks en ik woon vlakbijraptorix schreef op 09 september 2002 @ 23:30:
[...]
Asus P4B heeft toch geen via chipset?
IK HEB AL 15 REINSTALLS GEDAAN![]()
Heb zo een beetje elke radeon driver gebruikt die er is
Heb al me bios instellingen verandert maar niets werkt
Ik was zo trots op me kaart en hij loopt zelfs nog brakker als me gf3 ti 200
Is er misschien iemand die tegen betaling mijn systeem wil fixen?
Als je ut school hebt geïnstalleerd en de nieuwste patch (436) eroverheen hebt gegooid, moet je in de System map het bestandje Opengl.dll vervangen door de volgende versie( wel ff uitpakken na het downen dusVerwijderd schreef op 10 september 2002 @ 08:48:
[...]
Hehe, ik heb hem dus gisteravond even geprobeerd maar ik krijg de intro 3 seconden en daarna een msg met LAPPEN tekst, ofwel hij werkt niet
Maar die loki opengl, wat is dat? Is dat een andere engine dan die standaard bij UT zit?
Ik heb mijn FPS nog niet gecheckt maar ut loopt volgens mij wel lekker op 4x AA en 16x Aniso op 1024x768 op mijn ouwe thunderbirdje
Zelfs GTA 3 loopt goed op die instellingen
Nou, gezien het voorgaande, wat gezegd werd over je geheugen dat je systeem terug houdt, kan ik me wel voorstellen dat 7700 punten op jouw systeem niet eens zo'n slechte score is. Bedenk wel dat de eerste Pentium 4 chips SLECHTER scoorden dan lager geclockte P-IIIs !raptorix schreef op 09 september 2002 @ 23:19:
Ik krijg helaas nog steeds maar 7700 puntjes met me 9700 op 3dmark![]()
Ik heb alles al geprobeerd heb een p4 1,6 met een asus p4b Mobo, dus er moet echt wel een stuk meer te halen zijn.
Iemand nog ideeen? Wat me trouwens op valt is dat als ik in me hardware scherm kijk dat de radeon er 2 keer bij staat
Is dat normaal?
Verwijderd
Ik heb dat gisteren zo gedaan, eerst geïnstalleerd en toen die nieuwste patch ook geïnstalleerd en daarna inderdaad dat bestandje in mijn system map overschreven, maar dat wilde niet werkenAaroN schreef op 10 september 2002 @ 09:12:
[...]
Als je ut school hebt geïnstalleerd en de nieuwste patch (436) eroverheen hebt gegooid, moet je in de System map het bestandje Opengl.dll vervangen door de volgende versie( wel ff uitpakken na het downen dus) http://unreal.epicgames.com/files/UT436-OpenGLDrv-090602.zip
Als je de "GOTY" versie hebt kun je meteen na installatie die opengl.dll vervangen door bovernstaande dll.
Truform in UT werkt nog niet met een 9700... (check ati site als je me niet geloofd)...Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 08:48:
[...]
Hehe, ik heb hem dus gisteravond even geprobeerd maar ik krijg de intro 3 seconden en daarna een msg met LAPPEN tekst, ofwel hij werkt niet
Maar die loki opengl, wat is dat? Is dat een andere engine dan die standaard bij UT zit?
Ik heb mijn FPS nog niet gecheckt maar ut loopt volgens mij wel lekker op 4x AA en 16x Aniso op 1024x768 op mijn ouwe thunderbirdje
Zelfs GTA 3 loopt goed op die instellingen
Verwijderd
Ah, dan hoef ik me er ook niet druk om te makenjohnnyv.nl schreef op 10 september 2002 @ 09:32:
[...]
Truform in UT werkt nog niet met een 9700... (check ati site als je me niet geloofd)...
"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton
Is inderdaad wel leuk, maar waarschijnlijk zijn games e.d. nauwelijks speelbaar (bergen artefacts enzo). Eigenlijk zouden de professionele tweakers de pro-versie moeten draaien om ook op beeldkwaliteit te testen... (Het kaartje kan immers na de test wel direct weggesmolten zijn)hetnet schreef op 10 september 2002 @ 10:32:
Oeps deze is wel erg manzhttp://service.madonion.com/compare?2k1=4428978
Er is een demo die al heel erg lang bestaat...Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 09:56:
[...]
Weet iemand trouwens of er al Demo's ofzo zijn die gebrouwen zijn met Truform in het achterhoofd, zodat we goed kunnen zien wat Truform kan?
Denk dat een Intel Pentium 4 3644 MHz ook wel mee helpt, om de score omhoog te krikkenjohnnyv.nl schreef op 10 september 2002 @ 10:58:
[...]
Is inderdaad wel leuk, maar waarschijnlijk zijn games e.d. nauwelijks speelbaar (bergen artefacts enzo). Eigenlijk zouden de professionele tweakers de pro-versie moeten draaien om ook op beeldkwaliteit te testen... (Het kaartje kan immers na de test wel direct weggesmolten zijn)
Is ook geen score om je voor te schamen hoorhetnet schreef op 10 september 2002 @ 11:19:
[...]
Denk dat een Intel Pentium 4 3644 MHz ook wel mee helpt, om de score omhoog te krikken. Maar hij haalt wel mooi meer dan het dubbele, als ik met P4 1,6 en R8500. http://service.madonion.com/compare?2k1=3903791
Ik ben alleen fan van a-merken en daar reken ik zowel ati/nvidia/intel als amd onder. Ik heb een hekel aan gefuck daarom koop ik nooit vage shit
Verwijderd
Ah cool, die zal ik eens gaan bekijken dan als ik weer tijd hebCJ schreef op 10 september 2002 @ 11:14:
[...]
Er is een demo die al heel erg lang bestaat...
http://download.ati.com/m...500-Dolphin-Demo-v1.1.exe
Dit is de oude Dolphin demo die speciaal voor de Radeon8500 is gemaakt. Hij zou het ook goed moeten doen op de 9700, tenminste als Truform geactiveerd is in de drivers.
Meer werkende demo's (o.a. Rachel) en screensavers kun je vinden op http://mirror.ati.com/developer/demos/r8000.html en http://mirror.ati.com/developer/screensavers.html
Nooit vage shit?raptorix schreef op 10 september 2002 @ 12:14:
[...]
Ik ben alleen fan van a-merken en daar reken ik zowel ati/nvidia/intel als amd onder. Ik heb een hekel aan gefuck daarom koop ik nooit vage shit
Tjah P4 was toen net uit, ik heb redelijk verstand van software, qua hardware ben ik redelijk noob. Maar je hebt gelijk dat ik me beter had moeten orienteren, zal dit nu zeker beter gaan doen.Gman schreef op 10 september 2002 @ 12:47:
[...]
Nooit vage shit?
Je hebt anders wel een P4 met SDRAM
Dat wist toen iedereen dat dat niet ging werken.
Neem gerust 1 week (of meer) de tijd om je te orienteren, kijken wat je wel en niet wilt.
Ik ben al een week bezig met het uitzoeken van een P4 upgrade en ik ben eruit.
Veel benchmarks en reviews checken, dan weet je wat de potentie van je hardware is.
Lijkt er dus op dat het geen kwaad doet....We did have one oddity that I wasn't quite sure what to make of. I haven't exactly seen this happen before when installing a video card, even a card with two DACs and a TMDS. The device manager detects two Radeon 9700 cards. I experienced no problems, it was just something I haven't seen a card do before. I looked into the details and found the difference seemed to be that the first entry had an IRQ while the second one only had memory ranges. I also noticed that the first entry said it was on PCI bus 1, device 0, function 0, while the second entry said it was on PCI bus 1, device 0, function 1. I'm not sure why it detected it like this, but I did not notice any problems. If anyone has an explanation as to why this card does this, I would definitely like to know for future reference.
[ Voor 0% gewijzigd door Haay op 10-09-2002 14:51 . Reden: rare code weggehaald die de ' verving ]
Misschien vanwege 2 ramdacs? Soort virtuele 2e kaart?Haay schreef op 10 september 2002 @ 14:50:
Raptorix........... Ik lees net een review van de Radeon 9700 op HardOCP en daar hebben ze het ook erover dat de Radeon 2 keer in hun devices lijst voorkomt:
[...]
Lijkt er dus op dat het geen kwaad doet....
Verwijderd
Is een BBA, maar met enige aanpassingen (samsung 226 i.p.v. 222 of 223 en een dikke koeler in patserig goud)...Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 14:59:
Hey,
Ik vroeg me af of iemand al ervaring heeft met de Gigabyte Radeon 9700, de (voor zover ik weet) eerste non-BBA radeon 9700 pro kaart op de markt.
Ik ben er niet helemaal zeker van of ie al verkrijgbaar is, maar ik meen ergens in dit topic gelezen te hebben dat computerland ze al binnen had.
-Kai.
Dat vroeg ik me nou ook al af:Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 14:59:
Hey,
Ik vroeg me af of iemand al ervaring heeft met de Gigabyte Radeon 9700, de (voor zover ik weet) eerste non-BBA radeon 9700 pro kaart op de markt.
Ik ben er niet helemaal zeker van of ie al verkrijgbaar is, maar ik meen ergens in dit topic gelezen te hebben dat computerland ze al binnen had.
-Kai.
Door Freshbie - Tuesday 10 September 2002 10:18
Bestaat er van de 9700 ook weer een normale en een Pro versie? Want bij verschillende shops hebben ze de 9700 in de prijslijst staan, maar op ati.com kan ik alleen info over de 9700Pro vinden. Iemand een idee?
Weet verder iemand wat voor geheugen er op de BBAti zit?
Is Gigabyte ook een goed merk? Die hebben ook wel een mooie 9700Pro in hun assortiment, nl. Volgens de specs zit daar 2.8 ns geheugen op.
"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton
Verwijderd
samsung 226?johnnyv.nl schreef op 10 september 2002 @ 15:07:
[...]
Is een BBA, maar met enige aanpassingen (samsung 226 i.p.v. 222 of 223 en een dikke koeler in patserig goud)...
Pin me er niet op vast maar zag ergens op een pic die 226 erop zitten, dat zou in principe betekenen dat de mem. hogere mhz aan kan...
Verwijderd
Is dat niet juist een voorbeeld van 'powered by ati' ( ati levert de chipset, fabrikant maakt aanpassingen ) in plaats van built by ati ?Door johnnyv.nl - Tuesday 10 September 2002 15:07
Is een BBA, maar met enige aanpassingen (samsung 226 i.p.v. 222 of 223 en een dikke koeler in patserig goud)...
Powered by ati houdt meestal in dat er toch wel wat aan de pcb gewijzigd is. Dit is gewoon exact dezelfde kaart, alleen met andere memchips en andere koeler erop.Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 15:22:
[...]
Is dat niet juist een voorbeeld van 'powered by ati' ( ati levert de chipset, fabrikant maakt aanpassingen ) in plaats van built by ati ?
Juist in verband met deze aanpassingen (geheugen, cooler) ben ik benieuwd hoe deze kaart presteert tegenover de standaard kaarten.
-Kai.
Verwijderd
Verwijderd
Zijn dat niet juist de timings enzo? 2,2 en 2,3 tegenover 2,6 ns?johnnyv.nl schreef op 10 september 2002 @ 15:20:
[...]
Pin me er niet op vast maar zag ergens op een pic die 226 erop zitten, dat zou in principe betekenen dat de mem. hogere mhz aan kan...
Zou ook kunnen, zei al, don't pin me on it....Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 15:35:
[...]
Zijn dat niet juist de timings enzo? 2,2 en 2,3 tegenover 2,6 ns?
Ik weet verder ook de berekeningen niet maar ik denk dat dat meer in de buurt komt, en dat zou betekenen dat 226 slechter is, correct me if i'm wrong
Verwijderd
Vandaar dat ze zulke grote mem-heatsinks erop zetten.Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 15:35:
[...]
Zijn dat niet juist de timings enzo? 2,2 en 2,3 tegenover 2,6 ns?
Ik weet verder ook de berekeningen niet maar ik denk dat dat meer in de buurt komt, en dat zou betekenen dat 226 slechter is, correct me if i'm wrong
Verwijderd
Is er iemand die zeker weet wat voor geheugen er op de BB Ati kaarten zit? Op de Gigabyte zit (volgens de specs, zie pdf bij de specs op gigabyte.com.tw) geheugen met 2.8 ns.Freshbie schreef op 10 september 2002 @ 15:30:
Wat voor geheugen zit er op de BB Ati's? Volgens de specs zit op de Gigabyte 2.8 ns. Hoe goed is dit? Zijn er verder mensen die ervaring hebben met Gigabyte? Hoe presteren de kaarten van dit merk in het algemeen?
[ Voor 0% gewijzigd door Hero op 10-09-2002 16:19 . Reden: 4e keer ]
Sorry hoor, heb al gezocht wat de mijne aan ns heeft maar kan het op i-net niet vindenFreshbie schreef op 10 september 2002 @ 16:14:
[...]
Is er iemand die zeker weet wat voor geheugen er op de BB Ati kaarten zit? Op de Gigabyte zit (volgens de specs, zie pdf bij de specs op gigabyte.com.tw) geheugen met 2.8 ns.
edit:
Waarom leest iedereen over mijn posts heen? Het is nl al de vierde keer dat ik post dat de Gigabyte volgens de specs 2.8 ns geheugen heeft. En niemand neemt dat mee in z'n antwoord.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
als je zo over hardware denkt kan je beter maar een gameboy kopen ofzo, daar kan je kiezen tussen paars, rood, groen etcRoeligan schreef op 10 september 2002 @ 16:48:
klein vraagje: (flame niet gelijk ik heb geen zin om alle posts hier door te gaan) Ik wil een nwe kaart aanschaffen om te gamen. de 9700 is buiten mn budget dus zit ik te twijfelen tussen de 8500 en de 9000 welke zouden jullie kiezen?
reviews: ATi Radeon 9000 Pro review?Roeligan schreef op 10 september 2002 @ 16:48:
klein vraagje: (flame niet gelijk ik heb geen zin om alle posts hier door te gaan) Ik wil een nwe kaart aanschaffen om te gamen. de 9700 is buiten mn budget dus zit ik te twijfelen tussen de 8500 en de 9000 welke zouden jullie kiezen?
Verwijderd
Lees gewoon eens wat benchmarks door op www.tomshardware.comRoeligan schreef op 10 september 2002 @ 16:48:
Verwijderd
hum je bent een tweaker of nietraptorix schreef op 10 september 2002 @ 12:55:
[...]
Tjah P4 was toen net uit, ik heb redelijk verstand van software, qua hardware ben ik redelijk noob. Maar je hebt gelijk dat ik me beter had moeten orienteren, zal dit nu zeker beter gaan doen.
Verwijderd
In je sig staat een heel ander systeemVerwijderd schreef op 10 september 2002 @ 18:15:
[...]
verder haalde 7400punten met een amd duron 1,3g
ecs sis 735chip
386mb sdram geheugen (geen ddr)
duron 1,3g
ati 8500pro
terwijl de duron een low budget cpu is
preciesDevil N schreef op 10 september 2002 @ 20:27:
En toen was 't alweer bijna tijd voor een nieuw topic.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
klopt dat is mijn nieuwe systeem
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq