heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Ja geef ook ff een reden. Ik zie namelijk geen echte nadelen. Iedereen hier is namelijk zn plaatje al zo mooi mogelijk aant maken, textures, achtergronden, bewerken met photoshop. Terwijl je eigelijk wat hoort te modelen, geen dingen eromheen. Er is ook altijd nog een 3Dstuff topic om losse models in te posten...
De vos loopt door het bos.
Verwijderd
En dan houd ik me aan de 3 uur zonder 'm mooi te maken of uit te werken en dan zijn de reakties alleen maar negatief
!
Ik ben voor het competitie idee. Het is fijner om je niet aan een bepaalde tijd te hoeven houden en hoe ver ik kom met afmaken in een week zie ik dan vanzelf wel... Het idee van elkaar's werk beoordelen vind ik ook wel grappig, maar je moet er voor oppassen dat niet iemand op z'n wipjes een slechte beoordeling haalt. Je moet dan alleen de 'final' versie laten beoordelen (misschien achteraf via een website ofzo)
Ik ben voor het competitie idee. Het is fijner om je niet aan een bepaalde tijd te hoeven houden en hoe ver ik kom met afmaken in een week zie ik dan vanzelf wel... Het idee van elkaar's werk beoordelen vind ik ook wel grappig, maar je moet er voor oppassen dat niet iemand op z'n wipjes een slechte beoordeling haalt. Je moet dan alleen de 'final' versie laten beoordelen (misschien achteraf via een website ofzo)
Erg mooi! Beetje de stijl van Dali!Dark Blue schreef op 11 september 2002 @ 16:51:
[afbeelding]
Ik weet dat ik iets te verdedigen had, maar dat heb ik niet gedaan. Ik heb dit geschetst, en ik had dit in mn kop zitten, dus dit móest het worden![]()
Het is een soort van paard, wat je er verder in wilt zien is aan ieder zelf de keus.
En als je het kunst wilt noemen... noem het kunst
Overigens ben ik ook voor het competitie idee; eigenlijk vind ik dat alleen een model (zonder texture e.d.) je niet echt de mogelijkheid geeft om te laten zien 'hoe je iets bedoeld hebt'. Het 'competitie-idee' geeft je wat meer vrijheid in je werk. En hoe gaan we dan beoordelen - zoiets als dat je voor elke categorie (idee, modelleertechniek, texturing, totaal???) puntjes kan weggeven?
Anyways, mijn Mechanical Shark valt hier te bewonderen (N.B. veel pics!).
Hier vast 2 pics; 1 met enkel wat roest en een ander met allerlei zee-alg en pokken. Trouwens, als je goed kijkt zie je dat in de bek van de haai er een deur zit (met zo'n draaiwiel)

Oh ja, dit was de 1e keer dat ik met water heb lopen klooien - ik vind het alleen niet mooi dat naarmate het beeld verder naar de horizon verplaats er een soort van ruis optreedt - iemand enig idee hoe dat te verhelpen?
Precies, er zullen een aantal categorieen komen. Zo krijg je een winnaar in iedere categorie en een overall winnaar, die dan het volgende topic mag openen. Puntentelling zijn we nog niet helemaal uit.vargo schreef op 11 september 2002 @ 18:20:
[...]
Erg mooi! Beetje de stijl van Dali!
Overigens ben ik ook voor het competitie idee; eigenlijk vind ik dat alleen een model (zonder texture e.d.) je niet echt de mogelijkheid geeft om te laten zien 'hoe je iets bedoeld hebt'. Het 'competitie-idee' geeft je wat meer vrijheid in je werk. En hoe gaan we dan beoordelen - zoiets als dat je voor elke categorie (idee, modelleertechniek, texturing, totaal???) puntjes kan weggeven?
Anyways, mijn Mechanical Shark valt hier te bewonderen (N.B. veel pics!).
Hier vast 2 pics; 1 met enkel wat roest en een ander met allerlei zee-alg en pokken. Trouwens, als je goed kijkt zie je dat in de bek van de haai er een deur zit (met zo'n draaiwiel)
[afbeelding]
[afbeelding]
Oh ja, dit was de 1e keer dat ik met water heb lopen klooien - ik vind het alleen niet mooi dat naarmate het beeld verder naar de horizon verplaats er een soort van ruis optreedt - iemand enig idee hoe dat te verhelpen?
ps niet te hopen dat je haai ruzie krijgt met mn walvis
Oh ja, dat herinnert me eraan: ik heb van de week Star Wars episode 2 gezien (wel leuk, alhoewel ik niet echt een grote fan ben) en ik moet zeggen dat die scene in de arena erg cool is.WILDEAAP schreef op 11 september 2002 @ 18:32:
[...]
ps niet te hopen dat je haai ruzie krijgt met mn walvis
Zou het een idee zijn om een arena te maken en dat ieder dan zijn gruwelcreature kan posten?
Misschien kan als iedereen met bones werkt (moet ik nog wel ff leren dan) er zelfs een coole vecht animatie worden gerenderd uiteindelijk.
hey WILDEAAP ik vind het een goed idee, ik had het al een keer geoppert maar toen werd het de grond in geboord
iedereen maakt inderdaad een zo mooi mogelijk plaatje dus waarom geen contest
het nadeel is wel weer dat je freaks hebt die 80 uur per week eraan kunnen werken en anderen niet maarja de lol van het modellen enzo blijft er toch wel dus het lijkt me leuk!
Die ruis in de verte is een lastig stukje interferentie dat niet handig te verwijderen is, bij mij weten. Oplossingen zijn:
-sterkere en grovere anti-aliasing (wordt heel je plaatje vager van);
-het mooiste is absoluut depth of field (DoF) blur, in te stellen bij je camera waarschijnlijk, een lichte blur lost het al op;
-maar voor zo'n los plaatje is handmatig blurren in Photoshop het meest effectief.
-sterkere en grovere anti-aliasing (wordt heel je plaatje vager van);
-het mooiste is absoluut depth of field (DoF) blur, in te stellen bij je camera waarschijnlijk, een lichte blur lost het al op;
-maar voor zo'n los plaatje is handmatig blurren in Photoshop het meest effectief.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
nou mensen ik ben een beetje laat begonnen, maar hier zijn mijn eerste wips na bijna 2 uur modellen. t zijn dr 5, dus ik post dr 1 + een link naar de rest:) Tiz dus een robotmier aan het worden

http://130.89.160.183/lego/workshop/3.0/bijna2uur/
zoals je ziet moet dr nog een kop op en nog wat meer details aan de romp. naja nog ruim een uur dus dat lukt wel

zoals je ziet moet dr nog een kop op en nog wat meer details aan de romp. naja nog ruim een uur dus dat lukt wel
dat is op zich wel een meesterlijk ideevargo schreef op 11 september 2002 @ 20:23:
[...]
Oh ja, dat herinnert me eraan: ik heb van de week Star Wars episode 2 gezien (wel leuk, alhoewel ik niet echt een grote fan ben) en ik moet zeggen dat die scene in de arena erg cool is.
Zou het een idee zijn om een arena te maken en dat ieder dan zijn gruwelcreature kan posten?
Misschien kan als iedereen met bones werkt (moet ik nog wel ff leren dan) er zelfs een coole vecht animatie worden gerenderd uiteindelijk.
ik zat zelf te denken vanmiddag om een skatend monster te maken ofzo. dus een soort goblin op een skateboard. dat zou wel een koele vechter worden
Ik had eindelijk "tijd" om me DRAGON FLY af te maken:

ik ben nie helemaal tevreden over het resultaat, maar het is toch redelijk gelukt.

ik ben nie helemaal tevreden over het resultaat, maar het is toch redelijk gelukt.
Verwijderd
ziet er cool uit[BO]Legolas schreef op 11 september 2002 @ 22:22:
nou mensen ik ben een beetje laat begonnen, maar hier zijn mijn eerste wips na bijna 2 uur modellen. t zijn dr 5, dus ik post dr 1 + een link naar de rest:) Tiz dus een robotmier aan het worden
[afbeelding]
Klein vraagje van een niet 3D-er(Niet helemaal, icoon ooit eens zelf gemoddeld). Ik heb al meerdere 6 tot 8 pooters gezien, maar eeeuh: zijn die dingen nou OO? Ik bedoel je maakt zo'n poot 1 keer, cloned of copied zo'n ding, maar als je nou een wijziging aan de master(?) maakt, wijzigen de anderen dan mee?
oogjes open, snaveltjes dicht
In 3DS MAX kan dat wel: je kan een object kopieren of een instance ervan maken.Don Facundo schreef op 12 september 2002 @ 08:19:
Klein vraagje van een niet 3D-er(Niet helemaal, icoon ooit eens zelf gemoddeld). Ik heb al meerdere 6 tot 8 pooters gezien, maar eeeuh: zijn die dingen nou OO? Ik bedoel je maakt zo'n poot 1 keer, cloned of copied zo'n ding, maar als je nou een wijziging aan de master(?) maakt, wijzigen de anderen dan mee?
Of een reference en dan veranderen de andere met de eerste mee.
http://hawvie.deviantart.com/
ziet er op zich goed uit, maar kan je misschien ook pics posten vanuit een ander perspectief? want t ziet er op de rechter vleugel na allemaal erg wazig uit.HawVer schreef op 12 september 2002 @ 09:20:
Hier is mijn bijdrage. Gemaakt met cilinders en patches.
Technieken: bend modifier, editable patch
Textures: Photoshop
Rendering: Brazil
[afbeelding]
En ik ben voor een wedstrijd!!
mijn eindresultaat zal vanmiddag gepost worden. moet eerst nog bedenken hoe de kop druit moet gaan zien
die vlinder vindt ik nou cool, vooral dat doeken idee met die vleugels, misschien kan je 'm es wat meer van onder renderen, en het lijfje is niet helemaal lekker zichtbaar.... maar verder zwaar ok verzonnen.
en Mijn doeken idee dan? bij mijn dragon flyLiToKi schreef op 12 september 2002 @ 09:49:
die vlinder vindt ik nou cool, vooral dat doeken idee met die vleugels, misschien kan je 'm es wat meer van onder renderen, en het lijfje is niet helemaal lekker zichtbaar.... maar verder zwaar ok verzonnen.

<miereneukersmodus>the_Emperor schreef op 11 september 2002 @ 23:18:
Ik had eindelijk "tijd" om me DRAGON FLY af te maken:
[afbeelding]
[afbeelding]
misschien zou je de vleugels wat groter moeten maken? denk dat hij zo nooit zou kunnen vliegen. vleugels kloppen gewoon nie in verhouding tot t lichaam
</miereneukersmodus>
verder ziet t er goed uit
Verwijderd

Het idee was een werkende, klapwiekende vogel. In het midden zitten vier houten ongelijke schijven waar een nok met een wieltje overheen gaat. Deze moest via kabels de vleugels bewegen. Alleen is mijn drie uur op, dus geen kabels. Voor de aandrijving van de propellor en de vier houten schijven zorgt de onderste touw-rol, die naar een veer (geen vogelveer, een mechanische) onder de staart zit. Ben alleen nog aan het denken hoe ik hem beter kan renderen, want deze is niet zo overzichtelijk
sorry, maar die zijn anders, meer een molenwiek ideethe_Emperor schreef op 12 september 2002 @ 12:25:
[...]
en Mijn doeken idee dan? bij mijn dragon fly. Ik had het eerst verzonnen
Ja je hebt gelijk. Dat komt omdat ik met depth of field gerendered heb. Dat ga ik nog ff veranderen.[BO]Legolas schreef op 12 september 2002 @ 09:30:
[...]
ziet er op zich goed uit, maar kan je misschien ook pics posten vanuit een ander perspectief? want t ziet er op de rechter vleugel na allemaal erg wazig uit.
mijn eindresultaat zal vanmiddag gepost worden. moet eerst nog bedenken hoe de kop druit moet gaan zien
Waar blijft snelmodeleren 4.0 of een ander vervolg
ik wil op zich wel een vervolg maken, maar ik weet niet wat men nou wil. een wedstrijd of een gewoon vervolg. zo te zien is de meerderheid in voor een wedstrijd. maar daar zullen dan eerst regels voor verzonnen moeten worden? iemand een idee???
Verwijderd
niemand opennen... vanmiddag word er een nieuwe geopent door wildeaap dus niemand opennen aub[BO]Legolas schreef op 13 september 2002 @ 09:43:
ik wil op zich wel een vervolg maken, maar ik weet niet wat men nou wil. een wedstrijd of een gewoon vervolg. zo te zien is de meerderheid in voor een wedstrijd. maar daar zullen dan eerst regels voor verzonnen moeten worden? iemand een idee???
Word er ook nog invulling gegeven aan de wedstrijd/contest? De workshop en een wedstrijd kunnen wel naast elkaar lopen denk ik. Een idee is wel om er gewoon een freestyle wedstrijd van te maken. Het mooiste plaatje heeft gewonnen!
Ik wacht met spanning af. Helaas kan ik niet meer meedoen, voordat ik weer internet heb (say 3 weken) is mn trial van Vue al verlopen, dus...
maar, niet getreurd, ik blijf lekker de topics volgen zover dat kan, vanaf de pc's op school...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Ik zeg het elke keer als zoiets ter sprake komt op W&G en ik herhaal het nu gewoon weer: het animeren van zo'n vechtscene is minstens evenveel werk als het modellen, in dit geval waarschijnlijk zelfs veel meer. En het aantal Tweakers met serieuze animatie-ervaring is op de vingers van één hand te tellen.vargo schreef op 11 september 2002 @ 20:23:
[...]
Oh ja, dat herinnert me eraan: ik heb van de week Star Wars episode 2 gezien (wel leuk, alhoewel ik niet echt een grote fan ben) en ik moet zeggen dat die scene in de arena erg cool is.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Sorry mensen we zijn eigelijk een dag te laat, maar ik begin zo te typen voor een vervolg...
Animeren is een rotwerk, een minuutje of wat van die karakteranimatie kost je toch al gauw een weekje of wat (als je 't een beetje fatsoendelijk wil doen). Voor 1 beest. Gekkenwerk dus.
Aan de andere kant ben ik nu al een tijdje bezig om wat te lip-syncen, en dat gaat na een tijdje best snel, kwestie van handigheid in krijgen...
Aan de andere kant ben ik nu al een tijdje bezig om wat te lip-syncen, en dat gaat na een tijdje best snel, kwestie van handigheid in krijgen...
zoals oogst al zei. dr zijn maar weinig mensen die kunnen animeren (en ik kan dat dus niet jammergenoeg). ik kan op zich wel een camera laten bewegen. en kan ook wel dingen verplaatsen enzo, maar daar is dan ook wel alles mee gezegd. k heb al meerdere tutorials geprobeerd om het animeren dmv bones een beetje onder de knie te krijgen, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om me bones aan een mesh vast te maken laat staan dat ik ze kan laten bewegen. heeft iemand daar misschien een duidelijke tutorial voor ofzo? zoals ik al zei. k heb er al meerdere geprobeerd, maar ze zijn allemaal erg onduidelijk.
De help van 3ds max heeft ook een aantal tutorials. Mischien zou je daar eens naar moeten kijken... Help is ook downloadable
Oogst heeft een korte tutorial over bones.[BO]Legolas schreef op 13 september 2002 @ 14:36:
zoals oogst al zei. dr zijn maar weinig mensen die kunnen animeren (en ik kan dat dus niet jammergenoeg). ik kan op zich wel een camera laten bewegen. en kan ook wel dingen verplaatsen enzo, maar daar is dan ook wel alles mee gezegd. k heb al meerdere tutorials geprobeerd om het animeren dmv bones een beetje onder de knie te krijgen, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om me bones aan een mesh vast te maken laat staan dat ik ze kan laten bewegen. heeft iemand daar misschien een duidelijke tutorial voor ofzo? zoals ik al zei. k heb er al meerdere geprobeerd, maar ze zijn allemaal erg onduidelijk.
Eigenlijk zou je van die sensortjes moeten hebben waarmee je je bewegingen kan capturen; ik gok dat dat wel wat prijzig zal zijn....