[3D] Workshop Snelmodeleren v3.0

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 385 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 14:15
Na het succes van Workshop Snelmodeleren v1.0 en v2.0 is hier dan v3.0. De resultaten van de eerste en de tweede zijn te bewonderen op http://members.home.nl/wildeaap

Nu dan een nieuwe opdracht waarbij weer veel 3dkennis opgedaan kan worden.
Ik hoop dat er weer even enthousiast gewerkt wordt. Houd je daarbij wel aan de regels. Er zijn een paar nieuwe (alleen ter verduidelijking) regels bij en die zijn schuingedrukt.

De Regels

-Als je mee doet post je in dit topic dat je meedoet
-Je maakt een object in een 3D programma van naar jouw keus, dit object moet voldoen aan het onderwerp wat hier gegeven wordt.
-Je hebt 3 UUR om dit te maken, probeer hier binnen te blijven, maar probeer ook niet eerder te stoppen. Deze 3 uur hoeven niet aansluitend te zijn, het kan ook verspreid.
-Het gaat om het modeleren, niet om de texturen etc.
-Licht hem wel duidelijk uit zodat hij goed zichbaar is, geen zwarte achtergronden plz.
-Geef duidelijk aan wat je eindrender is en zorg ervoor dat er niet teveel tekst opstaat, buiten bijvoorbeeld je naam en een titel.
-Je hoeft niet goed te zijn, als je maar probeert. Ben je niet klaar na 3 uur, toch posten.
-Heel belangrijk; je mag alleen posten in dit topic als je meedoet.
Zo blijft dit topic hopelijk schoon en on-topic. Onzinnige opmerkingen leren mensen nix van, en ook niet "dat is mooi" of "dat is nix" als je niet meedoet. Posten is dus meedoen. Punt.
-Dit is niet bedoelt als lang lopend project of iets wat weken blijft staan, die zijn er al, dit is meer een quicky, waar hopelijk weer veel mensen aan mee doen, omdat het niet lang duurt.
-Ontwerp, schetsen, zoeken naar referentiemateriaal en renderen valt buiten die 3 uur.
-De topicstarter doe zelf ook mee.
-Post geen oude modellen.

De Opdracht

Van een competitie van 3dtotal.com (kon 'm niet meer vinden, dus weet niet of die ooit nog is doorgegaan);

"Mechanical Beast"

Mechanisch dus; tandwielen, raderen, springveren, pijpen, buizen, stoommachines, gloeilampen, bouten, moeren, roest. En geen science-fiction-mechanisch, dus gladde glimmende witte oppervlakten, neon lampen en rare vormen enzo. Maar ouderwets, Jules Verne stijl, wat in de middeleeuwen doorging voor science-fiction.

Een beest mag je zelf kiezen. Spinnen en insecten lenen zich hier goed voor, vanwege hun bouw. Andere dieren mag natuurlijk ook. Fantasie-dieren en uitgestorven dieren mag ook, zolang ze maar herkenbaar zijn.

Het is dus de bedoeling een dier te maken dat bestaat uit oude techniek. Denk aan de spin van de film Wild Wild West. Textures hoort niet bij 't topic, maar is makkelijk te doen, ze bestaan toch uit metaal, roest, chroom, glas enzovoort.

Enjoy, en weet wat er staat over posten en meedoen.

• Meldor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-01-2024
Ik vind het een goed initiatief; ik doe mee!

Verwijderd

Hmm... lastige opdracht, maar ga toch een poging wagen :)

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hmmm, dit word een lastige, niet omdat de modellen zo supermoeilijk zijn, maar om het mechanisch ook nog correct te laten uitzien. anywayz, slash me gaat een poging wagen, maar vandaag nog niet. (eerst ff mijn stageverslag afmaken).

offtopic:
jules verne leefde níet in de middeleeuwen ;)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Oh... voor de mensen die graag willen discussieren over wat ze gaan maken (zo houden we een dierentuin over na afloop :) ), op irc.tweakers.net bestaat het kanaal #w&g nog steeds :)

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

ik denk dat ik ook een poging ga wagen :)

edit

Max klapt er zo maar uit, stom bagger progje :(

[ Voor 0% gewijzigd door WhizzCat op 05-09-2002 18:39 . Reden: typo ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 09:41
LiToKi schreef op 05 september 2002 @ 17:28:
-Geef duidelijk aan wat je eindrender is en zorg ervoor dat er niet teveel tekst opstaat, buiten bijvoorbeeld je naam en een titel.
Hmmzzz waarom heb ik toch het gevoel dat het over mijn plaatje gaat :P

Ik doe weer mee en er komt minder tekst op te staan ;)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
ik doe deze keer maar ook mee kan ik morge mooi wat schetsen maken in de KW uren :D en in weekend maken.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hoei, ik doe mee! Vanavond nog! (morgen ben ik weg tot aan dinsdag nml.)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

update, nou jah, de eerste WIP zullen we maar zeggen, ben nu 3 kwartier bezig geweest maar ik hou er ff mee op, mun ogen zijn vierkant van al die polygoontjes 8)7

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bastiaanv/bastiaan/giraf.jpg

Denk dat het een giraf wordt maar dat zie ik wel als het af is :)

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• ddtommie
  • Laatst online: 12-09 11:52
hee mag ik vandaag of morgen mijn tijdmachien ook heel misschien nog posten?
ben namelijk erg druk met vanalles en werk er maar een half uurtje per dag aan (is wel bijna af hoor!!)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
hey whizzcat als je nou eens een blauwe achtergrond neemt ofzo, dan is het VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL duidelijker.

specs

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

-Licht hem wel duidelijk uit zodat hij goed zichbaar is, geen zwarte achtergronden plz.

De vos loopt door het bos.

• ddtommie
  • Laatst online: 12-09 11:52
sterker nog, ik heb 'em nu af... renderen ging sneller dan verwacht, http://www.xs4all.nl/~vbest/test2.avi
ik post zo ook wel ff een plaatje in v2.0 sorry voor mijn asociale gedrag O-)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Is het de bedoeling dat het beestje ook echt kan lopen? Want als je naar die mooie katrollen van WhizzCat kijkt, zou het beest in elkaar zakken als dat geen staaldraden zijn... :P Mijn beest zal waarschijnlijk zo breekbaar zijn dat het in de natuur normaal niet zou overleven...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

daar gaat het ook niet om, trouwens dit is een wip, maar ik wil best even voor jullie 3 sec. opnieuw renderen met een blauwe of rode achtergrond :)

Edit:

Als jullie nou even op F5 rammen krijg je van mij een rode achtergrond :)

Verwijderd

ik wil graag meedoen... maar zals je ziet ben ik nog niet eens af met deel 2 :(
wordt ffkes opschieten dus :(
vervelende studie...geen tijd meer over om te modelen :(

• LiToKi
messi schreef op 05 september 2002 @ 18:05:
[...]

Hmmzzz waarom heb ik toch het gevoel dat het over mijn plaatje gaat :P

Ik doe weer mee en er komt minder tekst op te staan ;)
hehe, met 't resizen van de plaatjes voor de site van wildeaap ging je tekst nogal verloren :)

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Nou lui, ik weet het, een super vaag perspectief, maar dit beestje is alleen overdwars met breedbeeld fatsoenlijk in beeld te krijgen, ook excuses voor het verklieren van de layout en de waardeloze achtergrond (tja, ik zeg het maar vast :) )

Ik heb nu ruim 2 uur gemaxed en zie nog scheler dan eh, scheel ofzo. Maar zie hier...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bastiaanv/bastiaan/giraf7.jpg

• LiToKi
da's dodelijk he, zo'n standaard max-achtergrondje ;)

maar verder erg cool, kan je 'm niet in de lengte renderen en wat dichterbij? verder is z'n nek een beetje kronkelig :)

• Tham
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-03-2015
Ik heb ook wel zin om mee te doen al denk ik dat ik pas dit weekend er echt voor kan gaan zitten.

thams portfolio: www.thamar.nl

• MiezeL
  • Laatst online: 04-03 12:39
hmm k nou ik heb nu 3dsmax etc en dis verkeerde plek i know maare weet iemand waar ff goede beginnerstuto's staan.

sorry voor vragen nogmaals

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

LiToKi schreef op 05 september 2002 @ 22:43:

maar verder erg cool, kan je 'm niet in de lengte renderen en wat dichterbij? verder is z'n nek een beetje kronkelig :)
(hier een editje :? -> Ik kan je nog wel wat van die closeups opsturen, zijn ong. 250 kb p/s)

Klopt, ik ben al half dood :)

Kan wel eens kijken of ik wat in de lengte kan renderen, maar ik heb ook nog wel wat close ups gemaakt, maar die kan ik nergens kwijt, @home webspace zit vol :(

stelletje gierigaards, als iemand nog 1,67 mb webspace overheeft, kunnen ze daar misschien wel tijdelijk heen ;)

Ik weet nog niet wat ik met die achtergrond wil hoor, ik had al wat bergjes gemaakt groen en met die lucht moest ik opeens denken aan win-wind-window Verdraaid, ik krijg het er niet uit *SPUUG* Windows XP ;)

verander nog wel ;)

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

MiezeL schreef op 05 september 2002 @ 23:15:
hmm k nou ik heb nu 3dsmax etc en dis verkeerde plek i know maare weet iemand waar ff goede beginnerstuto's staan.

sorry voor vragen nogmaals
Beetje dubbelpost, Miezel, kijk eens op www.3dcafe.com daar staan hele aardige dingen, verder kan ik je aanraden om een goed duur boek aan te schaffen (denk aan zo'n 50 tot 70 pleuro) en daar lekker mee aan te rommelen, zo heb ik het ook geleerd ;)

• MiezeL
hmm k thnx. again een boek kopen dus:)

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
Ik denk spontaan aan die king-size spin van "Wild Wild West"

Verder kan ik niet 3dmaxxen ofzo, moet je voor bij m'n vriendin zijn [heeft dat op school]

[ Voor 0% gewijzigd door Bender op 05-09-2002 23:33 . Reden: typo ]

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

ja, kan ik echt sterk aanraden, werkt heel goed, heb hier een hele dikke van 1200 pagina's die super is. Inside 3D Studio MAX R3 heet het geloof ik, kost zo'n 130 gulden. mail me even als het ISBN nummer wil hebben! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://131.155.226.54/var/ding.jpg

1 uur inspiratieloos geknutsel. Heb ff niet meer tijd :)
Render in Brazil, model in MAX 4.2

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik doe niet mee ivm werk :/

#$*@ nu moet ik wel meedoen ;) voruit dan maar.. maar begin pas na het weekend

btw gas.. dat ziet er leuk uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GA!S schreef op 06 september 2002 @ 01:38:
[afbeelding]

Niet echt een 'beest' ofzo... zelfs niet een robot, meer een voertuig...

Ook ik heb me niet helemaal aan de opdracht gehouden. Ik wilde een mechanische versie maken van zo'n paardmens, maar na het bovenlijf te hebben gemaakt was mijn 3 uur al weer haast op. Nu heeft ie een alternatieve onderkant. Spelers van morrowind zullen 't wel herkennen :) .

Simpel overview frontaal:
Afbeeldingslocatie: http://www.clone.demon.nl/img/bot1.jpg

Achterkant met tandwielen :P
Afbeeldingslocatie: http://www.clone.demon.nl/img/bot2.jpg

Hij is iets langer dan ik zelf ben :)
Afbeeldingslocatie: http://www.clone.demon.nl/img/bot3.jpg

En dit zie je als hij over je heen gerold is...
Afbeeldingslocatie: http://www.clone.demon.nl/img/bot4.jpg

Natuurlijk staat het niet al te stevig op zo'n kogel
Afbeeldingslocatie: http://www.clone.demon.nl/img/bot5.jpg

Er zitten een aantal expressies in het model dus de positie van tandwielen bij de armen is altijd goed en ook de pneumatische cylinder voor de biceps werkt correct.

Ik ben nog heel erg niet tevreden over de gebruikte materialen, maar dat valt gelukkig buiten de scope van dit topic :) . Verder zijn natuurlijk alle op en aanmerkingen welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
doet denken aan zo'n dwemer robotje van morrowind ja (ben de naam ff kwijt) :)

misschien zou je voor 't materiaal iets kunnen doen met dent ofzo, iets roestachtigs, die dwemer dingen lijken ook oud, misschien kan je daar wat mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Jammer, ik vind de robots die er nu staan erg spacy... Als Ga!s zn werk nog in verroest metaal verandert... maar die van Qlone is wel erg nieuwerwets :{

Ik mag overigens niet zeuren maar ik doe het wel want ik zit hier nu nog een half uur, en daarin zou ik dan nog wat in Vue d'Esprit moeten kneden...
(tijd om de demo maar bij Papa Eend te downloaden en daar verder te werken)
Ik ben pas dinsdag weer helemaal thuis en wakker, dus vergeef me als ik dan nog eens dit topic omhoog schop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet dat je nu wel iets heel bijzonders moet gaan posten omdat er anders niemand meer naar je luistert he >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

hier mn mechanical walvis
Denk iets meer dan 3 uur, en nog niet af :) Een uiteindelijke versie komt ook nog
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weertsellen/walvis5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/a.ulrich/oudbeest.jpg
zoiets gaat het eruit zien. jullie zien eerdaags meer. nu eerst rennen rennen want ik moet nog met de bus meeee om kwart over! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
WILDEAAP die word heel leuk! Trouwens het mechanische dier is een heel leuk idee. En de vorige ook! I hoop dat er veel mogen volgen :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Error323
  • Laatst online: 04-03 14:14

Error323

d-_-b

Dit iz wel leuk!! ik wil ook meedoen, eens kijken wat ik allemaal ervan kan bakken =). 3 uur.... dat word rammen met m'n muis en kilometers maken ^_^

:: Error

github.com/Error323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 20:51
Wauw WildeAap: dat ziet er goed uit!
Ik ga vanavond denk ik maar eens aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
wildeaap; STRAK beest! mooi man :) niks op aan te merken gewoon... :)

en wat is 't voor ding GA!S? een rog op wieltjes? 't moest wel wat voorstellen he :)

en ik ga vanavond en van 't weekend maar es knutselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

W.I.P.

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/blammers2/3dmax/struisvogel.jpg

Zit nu ongeveer 1 uur modellen in en 3 uur kloten met instellingen van max5 :)

edit:

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/blammers2/3dmax/struisvogel2.jpg

Ff in zn natuurlijke positie gebracht ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Blamm op 06-09-2002 17:57 . Reden: pic toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK DOE OOK MEE!! :D:D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

misschien wat spaties tussen de smileys? Trouwens, ik zou nog die reflection map van jou krijgen voor die lotr ringen...? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OWH ja
Sorry Sorry Sorry Sorry Sorry Sorry Sorry...
je bent online op ICQ? dan add ik je
Sorry Sorry Sorry Sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Yep, ik ben online icq -> 14040261 (sorry, is beetje offtopic, excuses)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

FINAL

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/blammers2/3dmax/struisvogel_final_640.jpg
klikbaar voor 1280x960 versie

Misschien dat ik hem nog animeer, maar dat ligt aan of ik daar morgen nog zin in heb ;)
en nee.. hij heeft inderdaad geen ogen ;)

3 uur modellen
3 uur texturen/renderen (HEEL veel uitgeprobeerd en nog steeds is het 3x nix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga morgen beginnen met een egel!!!

mzzls spix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 13:29

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Aan "Scheermesvuist":

Kan me vergissen, maar volgens de texture op de kop van je struisvogel lijkt op een map van Mars.

Ziet er best wel leuk uit trouwens :). Had wat meer detail in gemogen, maarja 3uur = 3uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

handige_harrie -> volgens mij is dat dat andere roestige metaaltje... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Er had inderdaad iets meer detail in gemogen ja. Naar mijn idee zat ik nu ongeveer aan de 3 uur dus ik ben gestopt. (wat niet wil zeggen dat hij AF is ;))

Dat hoofd is inderdaad een roestig metaal texture. Ik ben niet echt goed in het zelf maken van textures dus ik heb maar de standaard dingetjes gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
LiToKi schreef op 05 september 2002 @ 22:43:
Haha, valt mee hoor LiToKi! In deze vorm is het inderdaad dodelijk, maar dat is meer omdat het perspectief van die wolken niet klopt met de kijkrichting van de camera.

Heb je toevallig de trein-renders weleens gezien? Ik heb daar nog nooit iets gehoord over de background en wat blijkt: het is dezelfde texture als hier is gebruikt door Whizzcat! Nou moet ik daar wel bij zeggen dat ik hem heb aangepast in Photoshop om hem seamless te krijgen en hij met spherical environment mapping vervormd wordt, maar toch, nog niemand leverde er commentaar op!

Oeps, nou heb ik hier gepost, nou moet ik ook meedoen, vind ik dat nou even jammer...;)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
da's waar Oogst, met een beetje camouflage valt 't niet op :)

hier de mijne, 3 uur dus, excl. 20 min renderen;

Afbeeldingslocatie: http://3dimages.50megs.com/scorpion03.jpg

is 't geen schatje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiezeL
wooow dies geil:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

schatje lijkt me niet het goede woord... :P Hijs wel bruut!

Maar nu maak je mijn beesie bang!
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/blammers2/3dmax/struisvogel_grond.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Error323
  • Laatst online: 04-03 14:14

Error323

d-_-b

Daaaamn, m'n computer flipt, dus ik moet die eerst opnieuw installeren.... naja so be it :(

github.com/Error323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Laatst online: 11-01-2024
Litoki, Dude how the **** did you do that within 3 hours!
Niettemin onwijs mooi gemaakt man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Calvin&Hobbes schreef op 07 september 2002 @ 17:44:
Litoki, Dude how the **** did you do that within 3 hours!
Niettemin onwijs mooi gemaakt man
lol @ scheermesvuist

En hoe zo snel? Veel copy-pasten :) onderdelen uit z'n staart gebruikt voor z'n poten, tandwielen en schroeven zijn overal hetzelfde. Veel primitives gebruiken (snel te maken).

Verder een paar lofts en spline-extrudes en dat was 't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

mooi werk LiToKi. Er zit idd veel copy-paste in, maar toch snel gewerkt. Ik ben nogal trage maxer.. kan volgens mij niet langer dan 10minuten achter elkaar doorgaan of ik zit weer op internet te prutsen :) Vind em verder mechanisch gezien ook wel kewl in elkaar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

offtopic:
Waarom noemt men mij hier scheermesvuist :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Razorfist schreef op 07 september 2002 @ 20:32:
offtopic:
Waarom noemt men mij hier scheermesvuist :?
Daar zul je het wel naar gemaakt hebben.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Omdat, heer Scheermesvuist, dit een Nederlands forum is en wij het toepasselijker vinden om je dan geen Razorfist maar scheermesvuist te noemen... bah, die verEngelsing :P
zei mevrouw Donker Blauw die notabene zelf een engelse nickname heeft *kuch*
:+ :P :X :)

Enfin, ik zit hier bij Papa Eend... en zijn desktop pc doet het niet en is vandaag zelfs ingepakt voor de verhuizing... en ik post hier vanaf een laptopje waarop zelfs internet explorer al traag gaat, dus ik waag het niet om Vue hierop te installeren. Jammer dan, maandagavond/dinsdagochtend ga ik pas aan de slag :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Laatst online: 13-09 13:29

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Ik was et nie O-) :P

was gewoon bedoeld als een geintje hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Doet er niemand meer mee? het is nota bene zondag, de dag dat mensen tijd hebben voor minder serieuze zaken als dit! Er is al 24uur geen nieuw beestje gepost!
handige_harrie schreef op 08 september 2002 @ 13:09:
[...]

Ik was et nie O-) :P

was gewoon bedoeld als een geintje hoor
Ik neem je niets kwalijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
Ik had een supermooi beest bedacht, een soort giraffe met allemaal radartjes, staafconstructies, dwarsbalken, touwtjes, besturingsmechanisme etc...
maar heu was een beetje te moeilijk ;)
Dus na 3 uur klooien kwam er dit uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Mousie.jpg

Niet echt de giraffe die ik in gedachte had, maar ja tussen iets in je hoofd hebben en het maken in 3dMax zit nog een hoop geklooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

een opwindmuis! gaaf idee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GA!S schreef op 06 september 2002 @ 01:38:
[afbeelding]

dat is nou niet echt wat ik noem een dier en al helemaal niet een mechanical beast zoals in de opdracht stond (Mechanisch dus; tandwielen, raderen, springveren, pijpen, buizen, stoommachines, gloeilampen, bouten, moeren, roest. En geen science-fiction-mechanisch, dus gladde glimmende witte oppervlakten, neon lampen en rare vormen enzo. Maar ouderwets, Jules Verne stijl, wat in de middeleeuwen doorging voor science-fiction.
)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Heb em toch nog even afgemaakt. Zit dan wel dik over de 3 uur heen maarja. Details kan ik eeuwig blijven toevoegen, maar ik vind het wel goed geweest zo.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weertsellen/walvis8c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Jeeeeeeeeeeeemig
Goed man

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
Super, die killer wale man!
Ik heb ook geprobeerd die welvingen te maken bij mijn "Mouse", maar dat is een beetje misgegaan zoals je kunt zien ;) , doe je dat met edit mesh/polygon/extrude ofzo?

P.S.
Wat staat er trouwens op die ijzeren plaat net boven de linkervoorvleugel? Kan het net niet lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Nou ik ben 1 uur en een kwartier bezig geweest en heb tot nu toe dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/wip1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/wip2.jpg

zoals je waarschijnlijk wel kan zien word het een Dragon Fly (libelle vind ik zo lame klinken :9 )

Ik ben ook nog ff wat wezen kloten met renderen ook met vray en daar kwam dit uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/wtf.jpg

WTF??

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
dude blijf maar even van vray af. Licht hem eens behoorlijk uit, dus een spot met shadow als hoofdlamp, en een 2de uit een andere hoe zonder shadow en minder licht.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dragonfly on LSD!? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

gladiool schreef op 08 september 2002 @ 23:28:
dude blijf maar even van vray af. Licht hem eens behoorlijk uit, dus een spot met shadow als hoofdlamp, en een 2de uit een andere hoe zonder shadow en minder licht.
geen omni??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
nja waarom? Je hebt alleen je onderwerp, dus licht alle kanten op heeft geen zin. Check dit:

http://www.3drender.com/light/3point.html

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

gladiool schreef op 08 september 2002 @ 23:28:
Kijk dit zijn nou leuke dingen.
FF een goeie tip erbij :) Tnx!!

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Dit beter (kwa belichting dan)?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/wip3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Calvin&Hobbes schreef op 08 september 2002 @ 22:20:
Super, die killer wale man!
Ik heb ook geprobeerd die welvingen te maken bij mijn "Mouse", maar dat is een beetje misgegaan zoals je kunt zien ;) , doe je dat met edit mesh/polygon/extrude ofzo?

P.S.
Wat staat er trouwens op die ijzeren plaat net boven de linkervoorvleugel? Kan het net niet lezen...
Het is niet 1 mesh zoals jouw muis. Allemaal losse vlakken gemaakt met splines en dan prutsen tot ze op de goede plek staan.
En op de zijkant staat MWH1, wat dan iets als Mechanical Whale 1 betekend :) Ik wou wat letters erop, dat was het eerst dat in me opkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik schaam me :(

na 3 uur modellen is hij niet af
maar jah :S
Afbeeldingslocatie: http://www.kishan.nl/insect.jpg

moest nog een staart komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meldor
  • Laatst online: 19-01-2024
Het ziet er allemaal leuk uit, maar gebruik alsjeblieft niet die standaard materials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
nee, mix 'm met een mooie noise en het valt niemand meer op! ;) (seriously)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet in 3 uur maar 3 kwartier gemaakt. Wat moet het voorstellen..met een beetje fantasie een "bug" (huismijt achtig). Maak hem nog af als ik wat meer tijd heb.

Render: 3dsmax scanline

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kolk0405/bug.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtox
  • Laatst online: 27-07 11:22
Nou mijn 3 uur klooien zit er ook weer op, voila een spinmierdinggeval,
kon helaas zo snel geen goed camera standpunt vind, dus dan maar 3 :)

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/s.vanderlinden/zut/spinnemier1.jpg

en 2

en 3

Missen nog dingen als een achterwerk, ogen , kettingen, bedrading etc.
Maar ik maak ehm vast nog wel es af.

En aub geen gezeur over "standaard" textures, tis een modelling workshop. >:)

Anything goes !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 12-09 09:41
DIe ziet er ERRUG goed uit!!!
ik ga vanavond ook maar eens beginnen :)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
idd een spinmierding :) heeft de houding en bouw van een spin, maar heeft maar 6 poten :)

die van ctrl-alt-delete is cool gerenderd, wat waren de instellingen van je materialen en je lichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:
Opmerking overbodig, had 4 pagina's lengte niet gezien

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2002 10:06 . Reden: Foutje van me ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiToKi schreef op 10 september 2002 @ 09:51:
idd een spinmierding :) heeft de houding en bouw van een spin, maar heeft maar 6 poten :)

die van ctrl-alt-delete is cool gerenderd, wat waren de instellingen van je materialen en je lichten?
Ik gebruik altijd raytrace materialen, reflections/refractions staan uit. De texture van de body bestaat uit een defuse, specular en bump map. De poten hetzelfde verhaal, alleen daarbij heb ik nog falloff gebruikt.

De belichting bestaat uit 2 target directional lights met specular/cast shadows off. De hotspots hebben een vrij hoge waarde zodat je een globale belichting krijgt. De targets staan wat meer naar achteren gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
ah, cool :) kreeg dat microscopische effect nooit voor elkaar, gooide altijd een fall-off in het illumination slot en dat was 't wel.

heeft 't trouwens nog nut om een specular map te gebruiken als je bij de lichten de specular uitschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiToKi schreef op 10 september 2002 @ 13:03:
ah, cool :) kreeg dat microscopische effect nooit voor elkaar, gooide altijd een fall-off in het illumination slot en dat was 't wel.

heeft 't trouwens nog nut om een specular map te gebruiken als je bij de lichten de specular uitschakeld?
In dit geval heeft het geen nut. Maar ik gebruik het altijd voor later. Want dan gooi ik er een licht bron in die alleen zorgt voor de specular en de schaduw effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik ben bezig, maar moet nu eerst de PC van mn ouders fixen... grom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Laatst online: 21:36
Na meer dan 3 uur werk denk ik... is hij eindelijk af. Niet veel bijgeleerd... behalve ffd box geklooi. (3d max dus).

Meest gebruikte techniek is extruden van splines en een box met face extrudes en mesh edits voor bv het hoofd.

Veel nabewerkt in photoshop zelfs clone brush gebruikt voor belichtingsfoutjes. Een gele color layer, een radial blur en levels voor meer spanning.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/beast2.jpg

en wat roder:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/beast3.jpg

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Laatst online: 21:36
maakte van een edit een quote... dubbelpost... :z

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Verwijderd

omg bijna donderdag.. jeez ik moet snel wat inelkaar prutsen aangezien ik geeneen workshop wil missen

(sorry dat ik deze workshop een beetje afraffel :/ )

volgende doe ik weer voll mee :)

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

MoodSwing schreef op 10 september 2002 @ 01:08:
Nou mijn 3 uur klooien zit er ook weer op, voila een spinmierdinggeval,
kon helaas zo snel geen goed camera standpunt vind, dus dan maar 3 :)

[afbeelding]

en 2

en 3

Missen nog dingen als een achterwerk, ogen , kettingen, bedrading etc.
Maar ik maak ehm vast nog wel es af.

En aub geen gezeur over "standaard" textures, tis een modelling workshop. >:)
Cool man!!! Maareh, als het een meer een spin-ding is (waar ik persoonlijk wel van overtuigd ben :) ) dan zouden er 8 pootjes aan moeten ipv 6 ... ;)

• vargo
  • Laatst online: 13-09 20:51
Ik zal vanavond mijn mechanical shark pics posten!

Ik heb vrij veel renderpics - zal ik ze allemaal posten of slechts een paar en voor de rest links toevoegen? Hoeveel kBs vinden jullie dat acceptabel is?

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

aaargl! Vue gecrasht :'(
Gelukkig heb ik en oplossing: in Vue mag je niet saven, maar als je alles selecteert, kopieert en als CLP (clipboard) bestand opslaat, kun je het later weer opvragen :Y) Alleen mn horizon en belichting zijn weg...

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Ok Litoki en ik hebben eens nagedacht over een vervolg op dit topic. We kunnen wel weer random iemand aanwijzen en het oude workshop systeem handhaven. Maar het leek ons een leuk idee om het te veranderen in iets waarbij er een soort puntensysteem komt. Iedereen die dan meedoet krijgt een week de tijd iets te maken maar kan nu ook punten verdelen over andere deelnemers in een aantal categorieen. Alle vragen, wips, opmerkingen ed komen dan gewoon in dit topic. Alle uiteindelijke creaties komen op een site met daarbij de waardering. De workshop komt dan te vervallen en zal dan meer een contest worden. Wij vroegen ons dus af of er interesse is in zoiets of dat we doorgaan hiermee...

Verwijderd

WILDEAAP schreef op 11 september 2002 @ 15:55:
De workshop komt dan te vervallen en zal dan meer een contest worden. Wij vroegen ons dus af of er interesse is in zoiets of dat we doorgaan hiermee...
Komt de vrijblijvendheid dan niet in gevaar? Ik bedoel, met workshop 1 heb ik meegeknutseld. Workshop 2 kon ik geen tijd voor vrijmaken, maar morgen zal ik eventjes een mechanische vogel posten voor deze workshop. Blijft het mogelijk om zo nu en dan eens 'mee te posten'? Ik snap wel dat ik in het beste geval dan meedoe voor 'spek en bonen' (is niet erg).

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

vargo schreef op 11 september 2002 @ 09:47:
Ik zal vanavond mijn mechanical shark pics posten!

Ik heb vrij veel renderpics - zal ik ze allemaal posten of slechts een paar en voor de rest links toevoegen? Hoeveel kBs vinden jullie dat acceptabel is?
doe gewoon 2 Fotoss en de rest linkjes :)

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 16:22:
[...]

Komt de vrijblijvendheid dan niet in gevaar? Ik bedoel, met workshop 1 heb ik meegeknutseld. Workshop 2 kon ik geen tijd voor vrijmaken, maar morgen zal ik eventjes een mechanische vogel posten voor deze workshop. Blijft het mogelijk om zo nu en dan eens 'mee te posten'? Ik snap wel dat ik in het beste geval dan meedoe voor 'spek en bonen' (is niet erg).
Het gaat eigenlijk erom dat we liever dingen zien waarvoor een poosje moeite is gedaan. Iets waar men 3 uur aan werk kan leerzaam zijn, maar is vaak niet interessant voor anderen. één week krijgt iedereen de tijd, je kunt er dan echt iets moois van maken. Natuurlijk leer je vanalles in die tijd, en het topic is er altijd nog om dingen te vragen. Verder zijn geen prijzen te winnen dus meedoen kan altijd.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://www.stylite.nl/crap/metalbeest.jpg

Ik weet dat ik iets te verdedigen had, maar dat heb ik niet gedaan. Ik heb dit geschetst, en ik had dit in mn kop zitten, dus dit móest het worden :P
Het is een soort van paard, wat je er verder in wilt zien is aan ieder zelf de keus.

En als je het kunst wilt noemen... noem het kunst ;)

Pagina: 1 2 Laatste