Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na overleg met Athlonkmf een nieuwe start van het contesttopic. Een aantal kleine wijzigingen en van mijn kant de nadrukkelijke melding dat dit een GOT fotocontest is.

Daarom presenteer ik hierbij nogmaals :) :

De Grote GOT Digifoto Contest

De regels:
Die heb ik niet allemaal zelf bedacht, maar zijn min of meer mijn best mogelijke poging tot een samenvatting van de dingen die in de andere topics langskwamen. Ze zijn dus door ons allen bedacht.

De bedoeling is dat er elke maand een contest wordt gehouden. Foto's kunnen bijgedragen worden tot de 20-ste van de kalendermaand, daarna liggen de bijdragen vast en kan er de rest van de maand worden gestemd via een poll hier in GT.

Onderwerp:
Onderwerp deze maand kies ik nu maar zelf... (ook weer niet helemaal eigenlijk :) ). Volgende maand kiest de winnaar van deze contest.
Onderwerp deze maand, lekker algemeen, maar toch inspirerend, hoop ik:

LICHTSPEL

Doe wat met licht. subject is ondergeschikt aan de licht effecten. Alles is goed, zolang maar duidelijk is dat licht hier de hoofdzaak is en niet iets anders. Mag ook schaduw zijn natuurlijk, want dat is ook een licht effect.

Fotosoep etc:
Wat mij betreft soept en cropt men er maar op los. Ik hou er niet zo van en zal zelf overdadig gesoepte foto's lager beoordelen. Soms kan soepen mooi en nuttig zijn om een foto net dát te geven om hem mooi te maken. Zelfde geldt voor croppen. Uiteraard mogen alleen digitale foto's meedoen. Dit is en blijft nou eenmaal Gadget Talk.

Ik zal er voor zorgen dat regelmatig de foto's die op dat moment zijn upgeload hier in een bijdrage zichtbaar zijn middels (wat grote) thumbnails. Zodat ook hier makkelijk over de foto's kan worden gediscussieerd, of er vragen kunnen worden gesteld enzo.

Uploaden:
Om het makkelijk te maken heb ik een miniforumpje geïnstalleerd.

Dat forum is er maar voor 1 ding. Je kunt je er wanneer je maar wil aanmelden. Het forum is niet bedoeld voor diskussies.

Via mail krijg je automatisch een password.
Log daarmee in op het miniforum en vanaf dan ben je net als bij GOT middels een cookie altijd direct aangemeld op fotosite. Het miniforumpje kun je dan verder gewoon weer vergeten. Je blijft een jaar lang ingelogd.

Iedereen die zich aangemeld heeft mag per contest 1 foto uploaden (alleen jpg formaat). Maximaal 2Mb groot. Overschrijven en deleten kan tot de 20-ste van de lopende maand. Daarna moet er gestemd gaan worden.
Mocht 2Mb in incidentele gevallen niet genoeg zijn laat het me even weten. Maar het lijkt me ruim voldoende.

Plaats je foto's altijd in de map 'Lopende Contest'. In andere mappen zal ook niet lukken als het goed is. Anders haal ik ze toch wel weg, of verplaats ze..

Upload de foto's naar de fotosite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn op dit moment 2 inzendingen binnen. Die zijn dus wel voorlopig. Ieder die deelneemt kan tot de 20-ste de foto veranderen.

Kheperi (shadow warriors):
Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/Contest/Nieuw/thmb_IMG_4001c.jpg

Jelle_n (Kerkje in Parijs):
Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/Contest/Nieuw/thmb_kerkparijs.jpg

BaRF (Dungeon)
Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/Contest/Nieuw/thmb_dungeon.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Je bedoelt ook nightshots?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

fijn dat het ff werd overlegd...

ik weet dat ik er niet zo vaak was om alles te controleren, maar ik had gewoon weinig tijd in de vakantie...

nu heb ik meer tijd en opent opeens iemand een nieuw topic met totaal nieuwe regels...

beetje lullig vind ik, maar ondanks alles veel succes allemaal! :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Mooooody> je mag wel meedoen hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nightshots? hmmmm nee denk ik niet eigenlijk. Misschien wel als duidelijk is dat het om lichteffecten gaat. Dat het dus spelen met licht is en dus niet een nachtopname van een kerk of zo.
Ik wil me niet opwerpen als moderator hoor. Misschien komt dat er wel op neer hier en daar, maar ik hoop dat het echt iets gezamenlijks is en blijft.

Hey Mooooody! Ja je wekte de indruk dat je er niet veel meer in zag eigenlijk en we wilden verder...
Ik denk ook dat ik nu een wat duidelijkere link tussen GOT heb gelegd en de site waar de foto's feitelijk staan. Anders had je mogelijk hetzelfde probleem gekregen met Athlonkmf als ik... :) (zie slotje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

m.a.w. de foto van Jelle_n valt al af? Persoonlijk vind ik dat een bijzonder mooi foto met dat licht inval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 20:25:
Hey Mooooody! Ja je wekte de indruk dat je er niet veel meer in zag eigenlijk en we wilden verder...
Ik denk ook dat ik nu een wat duidelijkere link tussen GOT heb gelegd en de site waar de foto's feitelijk staan. Anders had je mogelijk hetzelfde probleem gekregen met Athlonkmf als ik... :) (zie slotje)
geef nou maar gewoon toe dat ik gelijk heb B)

maar krijg ik dan iig een bescheiden applaus voor mijn inzet? O-)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sja... vind je? ja hij is inderdaad wel een beetje een twijfelgeval (en inderdaad is het een hele mooie foto!). Er zit wel een mooi licht effect in, maar dat is toch niet echt de hoofdzaak. Ik hoop eigenlijk dat jullie eens de camera pakken en ook echt een foto gaan maken voor de contest. Dat heb ik vanochtond gedaan :) Gewoon een uurtje klooien met een lamp en nog wat rommel :)

Ik wil bij de poll wel vragen of de stemmers ook rekening willen houden met het topic. Dus ook mee laten tellen in hoeverre de foto voldoet aan het topic. Dus een heeeel erg mooie foto die nouwelijks aan het topic voldoet zou niet mogen winnen.
Het lijkt me dat we dan vanzelf wel proberen meer 'ontopic' te blijven :)

*staande ovatie voor Mooooody* Bravo! En ook heel erg sportief opgevat. Dank daarvoor! En ik hoop dat je mee wilt doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Niemantsverdriet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 11:03
Mag mijn fotootje niet meedoen :'( ? Hmm dan moet ik nog maar eens zoeken of ik nog een andere kan vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou zover wilde ik niet gaan hoor. wat vind je zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Ik vind dat die foto mee mag dingen voor de eerste plaats. Toen ik die foto voor het eerst bekeek, viel mij meteen die lichtstraal op. Dat kerk zag ik pas als tweede staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

Mmm, ik denk dat deze foto ook niet echt de bedoeling is ofwel? Ookal vind ik het persoonlijk wel een geslaagde compositie waarbij het zonlicht vecht tegen de scahduw :P

-woosh-

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is al geregeld. je kunt eventueel het plaatje in je bijdrage hierboven weghalen. ik heb'm al toegevoegd aan mijn bericht. Blijft het overzichtelijker lijkt me.

Oh je had'm gelinked zie ik... Hmm vriendelijk verzoek niet overal de op mijn site geupte plaatjes heen te linken. Dat kost me teveel van mijn bandbreedte. Als dat teveel wordt moet ik de plaatjes gaan verkleinen. Ik laat ze voor zover mogelijk toch veel liever in volle resolutie staan. Dan kun je ze écht goed bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik krijg maar geen mail met password :? :(
Eerste keer reggen - geen mail.
Lost password naar dat account: geen mail.
Nieuwe registratie met ander emailadres: geen mail.

:?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Ah mooi, we zijn weer terug, goede zaak :)

Ik maakte me al zorgen :o

Maargoed, ik denk dat de boel nu wel goed gaat lopen, als de site van Kepheri het volhoudt moet dat wel lukken :)

Dus doe je best allemaal!

Ik zal het ook doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

http://home.planet.nl/~kim00018/eras.JPG
http://home.planet.nl/~kim00018/sun.JPG

http://home.planet.nl/~kim00018/Maas.JPG
http://home.planet.nl/~kim00018/Maas1.JPG

[adminbreak]
Lees idd de regels nou eens. Dit is een contest dus maar 1 foto mogelijk voor toezending. En ook even aan de regels van GOT houden AUB. DWZ. foto's resizen!

[ Voor 0% gewijzigd door kmf op 02-09-2002 10:07 . Reden: offtopic+Off-FAQ ]

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Captain Pervert schreef op 02 september 2002 @ 01:52:
Ik krijg maar geen mail met password :? :(
Eerste keer reggen - geen mail.
Lost password naar dat account: geen mail.
Nieuwe registratie met ander emailadres: geen mail.

:?
Je staat 2 maal in de lijst als member.
Ik heb ze allebei maar deleted. Probeer het nog eens. Het zou moeten werken. Bij anderen gaat het ook goed.

Ennuhhh DJkim, als je de eerste message in dit topic even leest weet je hoe je kunt meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maca
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04-2022
DJKim lees de regels eens.. Kies een foto uit die je mee wil laten doen en plemp hier niet zomaar een zut foto's (ongeresized nog wel) neer.

Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

lol het spijt me echt..... het was ook heel laat... weet je! ;)

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

sorry nog een keer!

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kim00018/dawn1.jpg

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja uhmmm djkim, lees nou even het eerste bericht in dit topic... Daar kun je lezen hoe je het plaatje kunt uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Laatst online: 01-09 17:03
Het ging toch om licht en geen nightshots of wel dan ??? :P

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De foto lijkt me prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:03

spacy

+++

Ik heb al geprobeerd op dat forum te registreren maar heb geen mail ontvangen met wachtwoord, waarom kunnen de foto's niet gewoon hier gepost worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het in forumtopics altijd een rommeltje is. Er worden ook door mensen foto's gepost die helemaal niet mee willen doen, of niet eens befrijpen dat het een contest is, of gewoon de regels niet kennen. En hoe weet je nou welke foto moet meedingen als iemand er meerdere post? Dat is gewoon niet te doen. Dat is eerder al gebleken.

Ja en dat dat aanmelden niet lukt snap ik niet hoor. Ik heb het net nog even geprobeerd en het werkt wel. Je moet natuurlijk wel een geldig (je eigen) email adres invullen.... Ja dat lijkt mij ook logisch, maar sja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Laatst online: 01-09 17:03
Owke ! :P

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 17:43:
Ja en dat dat aanmelden niet lukt snap ik niet hoor. Ik heb het net nog even geprobeerd en het werkt wel. Je moet natuurlijk wel een geldig (je eigen) email adres invullen.... Ja dat lijkt mij ook logisch, maar sja...
en dat heb ik dus zeker weten wel gedaan, maar ik zal het eens weer proberen met een ander mail adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laat als het gelukt is een berichtje achter op dat forumpje. Dan kan ik eventueel mislukte pogingen weghalen. Het mailtje komt zover ik weet meteen. Dus als het er na een paar minuutjes nog niet is dan is er iets mis. Jullie kunnen me eventueel icq-en, dan lossen we het samen op.

OK i changed something. Je kunt nu direct een password opgeven, zonder mailtoestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 20:30:
Laat als het gelukt is een berichtje achter op dat forumpje. Dan kan ik eventueel mislukte pogingen weghalen. Het mailtje komt zover ik weet meteen. Dus als het er na een paar minuutjes nog niet is dan is er iets mis. Jullie kunnen me eventueel icq-en, dan lossen we het samen op.

OK i changed something. Je kunt nu direct een password opgeven, zonder mailtoestanden.
kun je ff de users spacy en spacy_ checken, bij beide een verschillend email adres opgegeven, en nog een keer om een lost password gevraagd, maar ik krijg echt geen mail hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beide verwijderd. Kun je nu gewoon direct een password invullen. Is geen mail meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
phew... het is eindelijk gelukt om er een foto op te zetten.
Check:
http://dieko.mine.nu/cgi-...?photo=Nieuw/DSCN0408.jpg

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Laatst online: 12-10-2021
dreamscape schreef op 03 september 2002 @ 09:13:
phew... het is eindelijk gelukt om er een foto op te zetten.
Check:
http://dieko.mine.nu/cgi-...?photo=Nieuw/DSCN0408.jpg
Erg mooie foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

owkee mijn plaatje is geupload

jij werkt het allemaal verder bij kheperi?
ik heb hem origineel gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok plaatje op de goeje plaats gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn op dit moment 5... correctie: 7 inzendingen binnen.
Ieder die deelneemt kan tot de 20-ste de foto veranderen.
De foto's zijn klickable voor de volformaat versie. Sorry dat de portrait-foto's wat klein uitvallen. Dat kan ik niet veranderen.

Glas in lood (by spacy)
Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/Contest/Nieuw/thmb_DCP_2968.JPG

Fakkels (by Dreamscape)
Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/Contest/Nieuw/thmb_DSCN0408.jpg

Shadow Warriors (by Kheperi)

Geuren en Kleuren (by Ricardo)
Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/Contest/Nieuw/thmb_ParfumFlesje.jpg

Delighted (by LoneGunman)
Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/Contest/Nieuw/thmb_contest_sept.jpg

Kerkje in Parijs (by Jelle_n)

Dungeon (by BaRF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ai concurrentie wordt heftig! :)

Is dat de Dogtroep, Dreamscape?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 18:21:
Ai concurrentie wordt heftig! :)
dat kan vast nog veel beter, ik hoop dat er meer zijn die een bepaald lichtspel in hun eigen foto's zien, en mee gaan doen.
fotoschietende tweakers zijn er iig genoeg van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donderdag krijg ik mn camera!!! dan zal ik een foto inzenden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, mijn uitprobeerseltje staat er nu ook bij :)

Zie http://dieko.mine.nu/cgi-...to=Nieuw/ParfumFlesje.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Even een bescheiden schopje hoor... :- )

Bovendien, wat betreft polls: GOT heeft geen polls. De adjes zeiden dat daar een externe site voor wordt gebruikt, maar die kan maar 9 opties per poll...

Ik heb eindelijk voorelkaar gekregen een poll optie toe te voegen aan mijn miniforumpje. Daar kan ik net zoveel opties inzetten als ik wil. Dus als er 30 foto's zijn maak ik een poll met 30 keuzes. Ik zal dagelijks de tussenstanden hier neerzetten. Guests kunnen ook stemmen.
Het is voor zover ik weet de enige goeie optie.
Hoe het er precies gaat uitzien weet ik nog niet, maar het lijkt me dat er gestemd kan gaan worden vanaf de 20ste.

En er mogen best nog wel een paar inzendingen bijkomen... :)

• Azrael
  • Laatst online: 02-09 20:00
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 21:56:
Even een bescheiden schopje hoor... :- )

Bovendien, wat betreft polls: GOT heeft geen polls. De adjes zeiden dat daar een externe site voor wordt gebruikt, maar die kan maar 9 opties per poll...

Ik heb eindelijk voorelkaar gekregen een poll optie toe te voegen aan mijn miniforumpje. Daar kan ik net zoveel opties inzetten als ik wil. Dus als er 30 foto's zijn maak ik een poll met 30 keuzes. Ik zal dagelijks de tussenstanden hier neerzetten. Guests kunnen ook stemmen.
Het is voor zover ik weet de enige goeie optie.
Hoe het er precies gaat uitzien weet ik nog niet, maar het lijkt me dat er gestemd kan gaan worden vanaf de 20ste.

En er mogen best nog wel een paar inzendingen bijkomen... :)
Kan je het ook zo doen dat alleen geregistreerde users kunnen stemmen?
Dat lijkt me nl. zo'n beetje de enige optie die niet fraudegevoelig is...

Mooie foto's staan er al trouwens al :)

Ik moet nog kijken of ik tijd heb om een mooie foto te maken. Anders gebruik ik er eentje die ik al eerder heb gemaakt, maar denk niet dat die beter zal zijn als die er nu al staan...

Je moet ook maar net een situatie tegen komen die perfect is voor zo'n foto..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 19:52:
Donderdag krijg ik mn camera!!! dan zal ik een foto inzenden!
Dat wordt morgen ben ik bang/ hoop ik :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 22:47:
[...]

Dat wordt morgen ben ik bang/ hoop ik :(
Da's ruim vóór dinsdag :)

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Ok ik doe ook mee met deze contest (Nog mijn complimenten voor het opzetten ervan Kheperi). Hier zie je een kleinere versie ervan. Voor de grotere versie, bezoek dan de contest site.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/timbosser/aqua.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Azrael schreef op 05 september 2002 @ 22:27:
[...]

Kan je het ook zo doen dat alleen geregistreerde users kunnen stemmen?
Dat lijkt me nl. zo'n beetje de enige optie die niet fraudegevoelig is...

Mooie foto's staan er al trouwens al :)

Ik moet nog kijken of ik tijd heb om een mooie foto te maken. Anders gebruik ik er eentje die ik al eerder heb gemaakt, maar denk niet dat die beter zal zijn als die er nu al staan...

Je moet ook maar net een situatie tegen komen die perfect is voor zo'n foto..
Ja ik snap het... Nou dat moet dan inderdaad maar. Alleen members kunnen stemmen dus.
Ja ik vind er ook een paar heel erg mooi. Maar smaken verschillen dus ik heb echt geen flauw idee hoe de stemming uit gaat pakken... :)

Verwijderd

Topicstarter
Joepie weer een foto! :)

Er zijn op dit moment 8 inzendingen binnen.
Ieder die deelneemt kan tot de 20-ste de foto veranderen.
De foto's zijn klickable voor de volformaat versie. Sorry dat de portrait-foto's wat klein uitvallen. Dat kan ik niet veranderen.

Glas in lood (by spacy)

Fakkels (by Dreamscape)

Geuren en Kleuren (by Ricardo)
Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/Contest/Nieuw/thmb_ParfumFlesje.jpg

Belichte Aquarium (by Timbos)
Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/Contest/Nieuw/thmb_aqua2.jpg

Dungeon (by BaRF)

• spacy

spacy

+++

Timbos schreef op 05 september 2002 @ 22:55:
Ok ik doe ook mee met deze contest (Nog mijn complimenten voor het opzetten ervan Kheperi). Hier zie je een kleinere versie ervan. Voor de grotere versie, bezoek dan de contest site.

[afbeelding]
sony cybershot ?

edit: stom natuurlijk het stond in je specs,
maar is dat paarse bij de lichtbak, een effect dat door het water of door je camera ontstaat ?

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Als ik nu naar die aquarium kijk, zie ik bij het lichtbalk al lichtpaars. De kleur paars is mede mogelijk gemaakt door de achtergrond (poster) en deels door het water. Ik heb bij het maken van de foto geen flitser gebruikt en de foto is achteraf niet bewerkt.

Verder details:

Camera Model Name: Canon PowerShot G2
Shooting Mode: Auto
Tv( Shutter Speed ): 1/20
Av( Aperture Value ): 2.0
Metering Mode:Evaluative
Exposure Compensation: 0
ISO Speed: Auto
Lens: 7.0 - 21.0mm
Focal Length: 7.0mm
Digital Zoom: None
Image Size: 2272x1704
Image Quality: Superfine
Flash: Off
White Balance: Auto
AF Mode: Single
Active AF Points: [ Center ]
Parameters
Contrast Normal
Sharpness Normal
Color saturation Normal
File Size: 1142KB
Drive Mode: Single-frame shooting
Macro: On

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hmm, al niemand het grote morele bezwaren tegen heeft: post ik m'n inzending ook nog ff in een wat groter formaat (dan de thumbnail).

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/werkman01/img/contest_sept_klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LoneGunman schreef op 05 september 2002 @ 23:57:
Hmm, al niemand het grote morele bezwaren tegen heeft: post ik m'n inzending ook nog ff in een wat groter formaat (dan de thumbnail).
Die thumbnails zijn trouwens aanklikbaar. Klik er op en je ziet de foto in zijn originele afmeting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inzending nummer 9:
Plaatje is klikbaar voor volformaat versie.

African Sunrise (by inkie1010)
Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/Contest/Nieuw/thmb_P1010049.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

LoneGunman schreef op 05 september 2002 @ 23:57:

[afbeelding]
Hoeveel mpixel is die cam?
Ik kan de pixels haast tellen in dat blauwe licht onder de tunnel

Wel een vette pic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

FujiFilm FinePix 2600Z:

Effective pixels 1.92 million
Sensor pixels 2.11 million

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm dat stemmen... als ik 1 poll open dan kan iedereen 1 maal stemmen op 1 plaatje. Dat werkt, maar is wel een beetje erg simplisties. De winnaar is dan domweg de foto met de meeste stemmen.
Eigenlijk zou het mooier zijn als je elke foto een aantal punten kan geven, van 1 tot 5 ofzo.
Dat gaat alleen niet met een poll.

Kan ik wel net zoveel polls aanmaken als er inzendingen zijn natuurlijk. Dan kan iedereen als hij/zij wil op elke foto een keer stemmen en er punten aan geven.
Ook niet écht geweldig... omdat de poll de punten niet opteld, maar alleen maar zegt hoeveel mensen er bijv. 5 punten hebben gegeven. Moet ik alsnog alles gaan zitten optellen... 8)7

Lijkt dat werkbaar? iemand een beter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 13-09 22:13

Zoefff

❤ 

Mm, het registreren op het Forum lukt niet.... Heb me geregd als "Zoefff", en als ik wil inloggen krijg ik een error "Username does not exist".

Maar als ik nou weer opnieuw wil registreren als "Zoefff" dan krijg ik ook een error, "Username does already exist!!!" 8)7 Un poco loco... :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 16:57:
Hmmm dat stemmen... als ik 1 poll open dan kan iedereen 1 maal stemmen op 1 plaatje. Dat werkt, maar is wel een beetje erg simplisties. De winnaar is dan domweg de foto met de meeste stemmen.
Eigenlijk zou het mooier zijn als je elke foto een aantal punten kan geven, van 1 tot 5 ofzo.
Dat gaat alleen niet met een poll.

Kan ik wel net zoveel polls aanmaken als er inzendingen zijn natuurlijk. Dan kan iedereen als hij/zij wil op elke foto een keer stemmen en er punten aan geven.
Ook niet écht geweldig... omdat de poll de punten niet opteld, maar alleen maar zegt hoeveel mensen er bijv. 5 punten hebben gegeven. Moet ik alsnog alles gaan zitten optellen... 8)7

Lijkt dat werkbaar? iemand een beter idee?
Zeg maar a la europese soundfestival stijl? Dan ben ik inderdaad voor die punten verdelingsysteem. Ik kan je helaas niet helpen met die polls (geen ervaring ermee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
grrr er is een probleem met het forum. Ik moet het opnieuw installeren. Oorzaak... diverse pogingen om er het een en ander aan te upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 19:27:
grrr er is een probleem met het forum. Ik moet het opnieuw installeren. Oorzaak... diverse pogingen om er het een en ander aan te upgraden
vanaf nu dus mondje dicht bij geklaag over downtime van andere forums zoals GoT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haha :- )
Maar het is al in orde! er stonden wat rechten niet goed... weird...
Maar aanmelden werkt weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inzending nummer 10:

Gat in de muur (by Zoefff)
Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/Contest/Nieuw/thmb_DSC00502.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Mooie foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je DOlphi ook even verwijderen van je forumpje? Ook ik kreeg nooit een wachtwoord en kan mij nu dus niet nogmaals registreren met dezelfde naam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 21:17
Marcy doet ook mee, ookal vind ik dat de rest van de foto's een stuk beter zijn dan die van mij. Newbie me waagt toch een kansje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dolphi verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inzending nummer 11:

A Midnightsummer Night's Dream (by MarcyDarcy)
Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/Contest/Nieuw/thmb_IMG_0223.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 08:59:
Inzending nummer 11:

[afbeelding]
die is echt mooi :) die ga ik gelijk als achtergrond gebruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 09:03:
[...]

diez wel vet :9 (vet een vrouw op g0t :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog even in de herhaling:

Als je wilt meedoen met de Digifotocontest:
Even aanmelden op dit forumpje (klik op 'join' en vul een naam, email adres en password in).

Dat moet ook als je vanaf de 20-ste van de maand wilt meestemmen. Anoniem stemmen kan niet omdat dan iemand 500 keer kan stemmen.

Upload de foto's naar de fotosite
Als je je bij het bovenstaande forum eenmalig hebt aangemeld ben je hier ook automatisch ingelogd en kun je uploaden. Naam en password staan dan al ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 09:03:
[...]

ik zie dat je hier nog niet zo lang zit,
maar ga ook eens de grotere foto topics bij langs, het staat hier werkelijk vol met mooie foto's ook buiten de contests om :)

-het grote digicam foto topic nr zoveel
-digitale fotografie een tandje hoger
-macro insecten foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spacy_ schreef op 08 september 2002 @ 09:22:
[...]

maar ga ook eens de grotere foto topics bij langs, het staat hier werkelijk vol met mooie foto's ook buiten de contests om :)

-het grote digicam foto topic nr zoveel
-digitale fotografie een tandje hoger
-macro insecten foto's
Ze mag die foto toch gewoon mooi vinden :? ookal zijn er nog meer mooie foto's op GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 11:39:
[...]

Ze mag die foto toch gewoon mooi vinden :? ookal zijn er nog meer mooie foto's op GoT
Natuurlijk mag ze die foto mooi vinden, en het is vooral ook leuk om te zien dat er complimentjes gegeven worden over foto's, helaas zie je dat zo weinig.
maar omdat het een nieuwe user is dacht ik laten we die eens op weg helpen naar nog meer mooi foto's.

ik schreef ook niets voor niets:
van m'n eigen bericht:

maar ga ook eens de grotere foto topics bij langs, het staat hier werkelijk vol met mooie foto's ook buiten de contests om
ik zie dat ik alleen nog ff ervan had moeten maken:
het staat hier werkelijk overal vol met mooi foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inzending nummer 12:

Zonlicht (by MB)
Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/Contest/Nieuw/thmb_licht.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
staat al hierboven. goed gedaan, erg snel.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog wat nagedacht over het stemmen.
Volgens mij lijkt het me wel een aardig idee als ik 3 polls maak en die noem ik als volgt:

Ik geef 3 punten aan: (kies éen foto)
Ik geef 2 punten aan: (kies éen foto)
Ik geef 1 punten aan: (kies éen foto)

Is wel wat optelwerk later, maar dat is tenminste toch een beetje meer dan alleen maar 1 foto uitkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 12-09 16:06
Kheperi,

Ik was een paar dagen weg, maar om terug te komen op je eerdere vraag: het is inderdaad Dogtroep...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 19:54:
ik heb nog wat nagedacht over het stemmen.
Volgens mij lijkt het me wel een aardig idee als ik 3 polls maak en die noem ik als volgt:

Ik geef 3 punten aan: (kies éen foto)
Ik geef 2 punten aan: (kies éen foto)
Ik geef 1 punten aan: (kies éen foto)

Is wel wat optelwerk later, maar dat is tenminste toch een beetje meer dan alleen maar 1 foto uitkiezen.
leuke tussen uitslag krijg je dan:
-de meest gekozen foto van de 1e keus
-de meest gekozen foto van de 2e keus
-de meest gekozen foto van de 3e keus

ben benieuwd of dit dan ook overeenkomt met de einduitslag :)

maar ja de echte uitslag is dan niet zoveel rekenen:
uitslagen poll 1 x 3
uitslagen poll 2 x 2
uitslagen poll 3
en optellen maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Timbos schreef op 07 september 2002 @ 23:30:

Mooie foto!
Dankje! Vind m zelf ook erg goed gelukt :7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spacy_ schreef op 08 september 2002 @ 14:10:
[...]

Natuurlijk mag ze die foto mooi vinden, en het is vooral ook leuk om te zien dat er complimentjes gegeven worden over foto's, helaas zie je dat zo weinig.
maar omdat het een nieuwe user is dacht ik laten we die eens op weg helpen naar nog meer mooi foto's.

ik schreef ook niets voor niets:

[...]

ik zie dat ik alleen nog ff ervan had moeten maken:
het staat hier werkelijk overal vol met mooi foto's
Jah, ok, ik vatte het op als een belediging jegens de auteur van die foto, alsof je bedoelde: Jezus, als je zoiets een mooie foto vindt, dan weet je er nog niet veel vanaf. Snappie ;) maar dat vatte ik dus verkeerd op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Is het mogelijk dat ik mijn foto nog verander?
Ik had Zonlicht, maar ik wil hem veranderen naar:

Heilig Licht

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Heineken_klein.jpg
Click for full size.

alvast bedankt.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 20:42:
Inzending nummer 10:

[afbeelding]
Echt super mooi!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ff weer aan het klooien geweest >:)
Mijn nieuwe inzending:

Kandelaar
Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/Contest/Nieuw/thmb_kandelaar.jpg
Mijn vorige inzending (parfumflesje) staat er nog steeds in, maar die kan verwijderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Ik heb de nieuwe van mij er ook in gezet. (Heilig Licht).
Dus de oude (Zonlicht) mag verwijderd worden.

Alvast bedankt.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook wat ingezonden: Bloemen in een vaas van schaduw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Nou, dan weet je iig waar je op moet stemmen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn nu 13 inzendingen. Even weer op een rijtje, vanwege veranderingen.
Excuses trouwens, ik ben de hele dag offline geweest door een storing in de tv kabel hier in de straat.

Glas in lood (by spacy)

Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/Contest/Nieuw/thmb_DSC00502.JPG

Fakkels (by Dreamscape)

Heilig Licht (by _MB_)
Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/Contest/Nieuw/thmb_Heineken.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/Contest/Nieuw/thmb_IMG_0223.jpg

African Sunrise (by inkie1010)
Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/Contest/Nieuw/thmb_P1010049.JPG

Belichte Aquarium (by Timbos)
Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/Contest/Nieuw/thmb_aqua2.jpg

Bloemen in een vaas van schaduw (by Aerodynamic)
Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/Contest/Nieuw/thmb_beter3.jpg

Dungeon (by BaRF)

Kandelaar (by Ricardo)
Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/Contest/Nieuw/thmb_kandelaar.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En daar is ook nummer 14! :)
Ook weer clickable

Bergtop (by Hatsekie_D.)
Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/Contest/Nieuw/thmb_Bergtop.jpg

Er is trouwens op de fotosite meer informatie over de foto's te lezen, van de makers zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
by the way...
Er kunnen maksimaal 20 foto's meedoen. anders wordt het voor mij onwerkbaar. Wie nog mee wil doen let daar dus op. Er kunnen er nog 6 bij. Zodra de 20 compleet zijn en het is nog niet de 20-ste van de maand sluit ik de uploadmap en kan er gestemd gaan worden. Veranderen kan dan dus ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En daar is nummer 15
Nog altijd clickable

Zonnestralen (by Gizz)
Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/Contest/Nieuw/thmb_IMG_0054.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En daar hebben we nummer 16
Nog ruimte voor 4 plaatjes!

Nog altijd clickable

Zonsopgang bij de Bromo (by rellehenk)
Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/Contest/Nieuw/thmb_licht.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Laatst online: 12-09 13:12
Edit: Foto was al hierboven gepost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En daar is ook nummer 17 al
Nog ruimte voor 3 plaatjes!

Nog altijd even clickable als altijd

Spotlight (by dredge)
Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/Contest/Nieuw/thmb_gorges_full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm. dit kan niet kloppen, ik zie dezelfde foto van 2 verschillende deelnemers, namelijk bij _MB_ en rellehenk. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
??? waar zie je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is al opgelost zie ik.. de foto's hadden dezelfde naam denk ik.
offtopic:
Waarom ververst IE de pagina's nooit ook al heb ik die optie wel aan staan?

Verwijderd

Kheperi, ik wil graag mijn inzending inruilen voor deze:

nog steeds met de titel: Bloemen in een vaas van schaduw

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~poelert/beter3.jpg

photoshoppen mocht toch? ik vind em zo iets subtieler dan de vorige.... :)

Verwijderd

Topicstarter
Als je'm upload onder de zelfde naam is dat het makkelijkst. Dan hoef ik alleen de thumb weg te gooien en maakt het script een nieuwe. Maar dan hoef ik hier verder niks aan te passen.

Er is ook een upload numero 18
(nog plaats voor 2 foto's)

ffwd - no photoshop :) (by tie-rep)
Afbeeldingslocatie: http://dieko.mine.nu/Contest/Nieuw/thmb_ffwd_noshop.jpg

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 07:27:
Als je'm upload onder de zelfde naam is dat het makkelijkst. Dan hoef ik alleen de thumb weg te gooien en maakt het script een nieuwe. Maar dan hoef ik hier verder niks aan te passen.
Ik krijg het niet voor elkaar :'(

Verwijderd

Topicstarter
Zou toch moeten kunnen... Kun je de andere eerst deleten en vervolgens de nieuwe (onder de zelfde naam) uploaden?
Ben je wel aangemeld? dat kun je zien als er ergens 'welkom aerodynamic' staat links onder op de fotosite. Zo niet dan moet je even naar mijn forum gaan en aanmelden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 10:47:
Zou toch moeten kunnen... Kun je de andere eerst deleten en vervolgens de nieuwe (onder de zelfde naam) uploaden?
Ben je wel aangemeld? dat kun je zien als er ergens 'welkom aerodynamic' staat links onder op de fotosite. Zo niet dan moet je even naar mijn forum gaan en aanmelden.
jah, sorry, het is al gelukt! Ik had perongeluk het verkeerde wachtwoord ingevuld, en ik dacht dat ik dus ingelogd was, maar dat was ik niet....
Pagina: 1 2 3 Laatste